Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34710 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 7 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 8 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 8 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 9 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 10 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 11 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 11 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 11 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 13 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 13 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 13 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 14 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 14 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 14 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 14 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 14 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 14 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 14 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 15 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 15 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 15 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 15 år sedan
installations problem (1 inlägg) 15 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 15 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 15 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 15 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 15 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 15 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 15 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 15 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 15 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 15 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 15 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 15 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 15 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 15 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 15 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 15 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 15 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 15 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 15 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 15 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 15 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 15 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 15 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 15 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 15 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 16 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 16 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 16 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 16 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 16 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 16 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 16 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 16 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 16 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 16 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 16 år sedan
ip tv (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 16 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 16 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 16 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 16 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 16 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 16 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 16 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 16 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 16 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 16 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 16 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 17 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 17 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 17 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 17 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 17 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 11 augusti 2010 - 06:23

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

fler med det problemet
https://www.minhembi...s...30&start=30

Tack för infon.

Postad 11 augusti 2010 - 11:14

Johnnyboy
  • Johnnyboy
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Du menar att han menade så. Ja då var det väl helt rätt då. Men när det gäller iOS och multitasking är det som jag skrev. Var nog lite för snabb men jag är så van vid att alla Google-fanboys snackar skit om iPhone och iOS att mesta går på ren reflex! =)

Jag kanske var otydlig, men jag menade att Telia-appens stöd för "multitasking" verkar vara i form av "fast app switching" och inte som en bakgrundsprocess. För övrigt trivs jag mycket bra med min iPhone och tycker att iOS4 är alldeles utmärkt. Android har jag väldigt liten erfarenhet av.

Postad 11 augusti 2010 - 11:23

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

Du kan alltid gå in i inställningar och välja "starta om tjänsten" så slipper du kallstarten :D

Tack! Tänkte inte på det! ;)

Nästa inlägg nedan som hamnar här också!

Jag kör ljudet via Netonnets Andersson R1.

Nu sedan jag ju i kanalpaket stor även fått tv4 komedi, guld och sfi så märker jag att ljudet är dåligt synkat på just dessa kanaler. Alla andra kanaler är bra.

Telia:
(21:38) släpar den svenska texten på discovery (dödlig fångst) 5-10sek.
(21:49) texten är i synk igen efter reklamavbrottet.

Kanske discovery som goofat?

Texten på National Geografic är aningen sen alltid och ibland saknas en rad i textningen. Än värre blir det om jag spelat in och tittar i efterhand. Då är texten flera sekunder efter.

Redigerat av Bosse-i-skogen, 11 augusti 2010 - 11:24.

Postad 11 augusti 2010 - 15:35

Pellito
  • Pellito
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej

Jag har löst mitt problem med att bara ha signal till en TV på ett väldigt enkelt sätt.

Fick beskedet fr Telia butiken att jag inte kan splitta TV signalen på 2 med tvillingkort eftersom jag bor för långt ifrån antennen.

Jag testade att helt enkelt koppla in ytterligare en box, alltså två nätverkskablar i den vita mainhuben, och det fungerar klockrent på båda TV apparaterna, signalen räcker dock inte till för att kolla på båda samtidigt men det är ett mindre problem, huvudsaken är att jag nu kan få signal på sovrums TVn också..

Kanske är det en självklarhet att det går att lösa på detta sätt men det kanske kan det hjälpa någon.

Postad 11 augusti 2010 - 17:11

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0
Vad har Telia för planer för TV10? Hittar ingen info någonstans om detta.

Postad 11 augusti 2010 - 19:33

Jonny74
  • Jonny74
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Vad har Telia för planer för TV10? Hittar ingen info någonstans om detta.

Z-Tv läggs ner och ersätts av TV10, då gissar jag på att eftersom Telia har Z-Tv i sitt sortimen att den fortsätter men jag kan ha fel.

DN informerar kort om Z-Tv och TV10

MTG's info om TV10

...å andra sidan inser jag ju att om det ska vara mer sport på den kanalen så blir det säkert en kostnad.

Redigerat av Jonny74, 11 augusti 2010 - 19:43.

Postad 11 augusti 2010 - 20:27

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0

Hej

Jag har löst mitt problem med att bara ha signal till en TV på ett väldigt enkelt sätt.

Fick beskedet fr Telia butiken att jag inte kan splitta TV signalen på 2 med tvillingkort eftersom jag bor för långt ifrån antennen.

Jag testade att helt enkelt koppla in ytterligare en box, alltså två nätverkskablar i den vita mainhuben, och det fungerar klockrent på båda TV apparaterna, signalen räcker dock inte till för att kolla på båda samtidigt men det är ett mindre problem, huvudsaken är att jag nu kan få signal på sovrums TVn också..

Kanske är det en självklarhet att det går att lösa på detta sätt men det kanske kan det hjälpa någon.

Denna lösning kommer att fungera i några timmar, högst någon dag, sedan kommer du bara att kunna se SVT1, SVT2 och TV4...
Har själv provat detta och tyckte det var riktigt bra att det fungerade först, men upptäckte att det blev svart i rutan på nästan alla kanaler sen.

Postad 11 augusti 2010 - 21:29

tjapadejdin
  • tjapadejdin
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Hos ComHem kan man nu boka Canal+Max, hur set det ut hos Telia med detta?

om man har canal + total med säsongskortet combi så ska ju bara kanalerna ändras. så det är ju i princip samma sak som canal + med säsongskortet. så vad är det man ska boka?

Postad 11 augusti 2010 - 21:32

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Telia:
(21:38) släpar den svenska texten på discovery (dödlig fångst) 5-10sek.
(21:49) texten är i synk igen efter reklamavbrottet.

Kanske discovery som goofat?

fler med det problemet
https://www.minhembi...s...30&start=30

Tack för infon.

Till er som inte tänkt på det, visst har ni text på Discovery Channel även om ni stänger av textningen via inställningarna i boxen?

Alltså är texten på den kanalen inbränd i bilden...

Texten på National Geografic är aningen sen alltid och ibland saknas en rad i textningen. Än värre blir det om jag spelat in och tittar i efterhand. Då är texten flera sekunder efter.

...till skillnad från National Geografics som försvinner när man stänger av textningen i inställningarna.

Och med samtliga kanaler där texten skickas separat så är det problem med synkning, och ännu större problem med inspelat material...

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 11 augusti 2010 - 21:35

Unregistered1402
  • Unregistered1402
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Det där var snurrigt och fel. Vet inte om du missförstod dem eller om de förklarade dåligt.

I Telias stamnät används fiberoptiska kablar för att överföra data. I en telestation omvandlas den digitala nätverkstrafiken till en analog signal med en metod som kallas ADSL. Den analoga signalen skickas sedan över de vanliga telekablarna. I ditt hus har du ett ADSL-modem som omvandlar den signalen tillbaks till digital nätverkstrafik. ADSL är långsamt och känsligt för störningar. Om du bor nära en telestation är den signalen stark och då går det att föra över data med högre hastighet. Bor du längre bort blir signalen svagare och störningar blir ett större problem. Då går det inte att uppnå lika höga hastigheter.

Din tv-box är en liten dator som tar emot datatrafik på exakt samma sätt som din PC-dator. IPTV skickas nämligen som helt vanlig datatrafik över din bredbandsuppkoppling. Det är alltså inte en separat signal utan skickas på samma sätt som datat du tar emot när du laddar en sida i det här forumet. Det finns med andra ord ingen signal att splitta. Vad butiken menade var att du inte kan få tillräckligt hög bandbredd för att kunna ta emot mer än en kanal i taget.

Dataöverföringen sker med en teknik som kallas multicast. Skillnaden mot när du hämtar en fil på nätet är att istället för att din dator kopplar upp sig direkt mot en annan dator via dess adress och sedan överför filen så kopplar din dator istället upp sig mot din nätverksswitch och börjar prenumerera på all trafik som skickas på en bestämd adress. Serverdator gör tvärrt om och talar om för nätverksswitchen att den tänker skicka ut data på den adressen. Serverdatorn skickar data hela tiden även om ingen tar emot den. Switchen är sedan ensamt ansvarig för att vidarebefodra trafiken till alla som prenumererar. Det innebär att det inte spelar någon roll om det är en eller hundra datorer som prenumerar på trafiken. Så med andra ord kan du i teorin titta på en kanal med hur många boxar som helst. Skall du däremot ta emot ännu en kanal blir det en helt ny överföring. Om en kanal tar 2-4 MBit/s så tar två dubbelt så mycket. Har du då bara 8 MBit/s i total bandbredd på din uppkoppling räcker det naturligtvis inte till.

Nu frågar du dig säkert varför man då i praktiken ändå inte kan ha flera boxar samtidigt på samma kanal. Svaret är helt enkelt att Telia håller koll på hur många boxar du har och helt enkelt blockerar de extra boxarna. Det är antagligen inte bara för att vara elaka utan för att de helt enkelt bedömt det svårt att utforma en tjänst med två boxar som bara kan se på en kanal på ett sätt som folk förstår. För rent teknisk borde det inte vara några större problem att låta boxarna kommunicera med varandra så att när du byter kanal på en av dem byts det på alla de andra.

Postad 11 augusti 2010 - 22:03

modeselect
  • modeselect
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

...I en telestation omvandlas den digitala nätverkstrafiken till en analog signal med en metod som kallas ADSL. Den analoga signalen skickas sedan över de vanliga telekablarna. I ditt hus har du ett ADSL-modem som omvandlar den signalen tillbaks till digital nätverkstrafik.

Bara för att det är koppar innebär det inte att signalen är analog. Modem som var analoga hade man på 90-talet och tidigare.

Edit: Okej du har rätt i att det är en mer analog signal än en fiberoptisk kabel. Saxat från wikipedia:
"The underlying technology of transport across DSL facilities uses high-frequency sinusoidal carrier wave modulation, which is an analog signal transmission. A DSL circuit terminates at each end in a modem which modulates patterns of bits into certain high-frequency impulses for transmission to the opposing modem"

Men även om det är en sinusvåg så är det mer digitalt än 80-talets analoga modem. Och även luftburen digitalTV sänds ju via "analoga" radiovågor? Nu är jag ute på hal is. Sorry! :D

Redigerat av modeselect, 11 augusti 2010 - 22:21.

Postad 12 augusti 2010 - 05:58

masaba
  • masaba
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Och med samtliga kanaler där texten skickas separat så är det problem med synkning, och ännu större problem med inspelat material...

Markus Johansson
Telia Kundservice

Börjar det inte bli dags att ni hittar en lösning på det här problemet Markus?

Jag och flera andra rapporterade ju ändå om de här problemen för mer än ett halvår sedan, men fortfarande finns ingen lösning. Med inspelningar är problemet så pass störande att jag undviker inspelningar från vissa kanaler (exempelvis Canal+ olika kanaler) bara för att det stör filmupplevelsen så mycket.

Så: En uppdatering kring statusen på det här vore trevligt. Tycker det här problemet borde vara prioriterat hos Telia då det faktiskt är ett ganska klart fel i inspelningstjänsten.

/Martin

Redigerat av masaba, 12 augusti 2010 - 05:58.

Postad 12 augusti 2010 - 06:07

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Kan man få telia digitaltv till fler tv:s än två? Har adsl och funderar på sikt att skaffa telia. Men skulle önska tv på fyra tv apparater.

/Magnus

Postad 12 augusti 2010 - 10:28

Pellito
  • Pellito
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Denna lösning kommer att fungera i några timmar, högst någon dag, sedan kommer du bara att kunna se SVT1, SVT2 och TV4...
Har själv provat detta och tyckte det var riktigt bra att det fungerade först, men upptäckte att det blev svart i rutan på nästan alla kanaler sen.

Jo, nu har det fungerat ett tag.

Grejen är ju den att jag gärna betalar för den extra boxen, och beställer den gnm Telia, men jag fick beskedet i butiken att det inte gick.

Jag tror det är fler än jag som vill kunna accessa kanalerna på två 2 apparater utan att nödvändigtvis titta på apparaterna samtidigt.

Prisjägare:

Tack för detaljerad info, precis som du säger, det är bristen på bandbredd ut till mitt hus som gör att jag inte kan ha ett tvilling abb. I mitt fall så vill jag dock ha två icke samtidiga outputs av signalen. Jag tycker det är märkligt att det behovet inte kan tillgodoses av Telia. Det känns onödigt att jag ska behöva byta leverantör då jag är tillräckligt nöjd med Telia i övrigt för att stanna kvar.

Postad 12 augusti 2010 - 16:17

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1 195 inlägg
  • 0
Inget nytt om TV10? Det skulle vara tråkigt att missa NFL säsongen, lite ironisk i så fall då jag har VIASATSPORT i första hand för NFL.

EK

Postad 12 augusti 2010 - 19:54

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1 136 inlägg
  • 0

Jag och flera andra rapporterade ju ändå om de här problemen för mer än ett halvår sedan, men fortfarande finns ingen lösning. Med inspelningar är problemet så pass störande att jag undviker inspelningar från vissa kanaler (exempelvis Canal+ olika kanaler) bara för att det stör filmupplevelsen så mycket.

Så: En uppdatering kring statusen på det här vore trevligt. Tycker det här problemet borde vara prioriterat hos Telia då det faktiskt är ett ganska klart fel i inspelningstjänsten.

Stooooort medhåll.

Den enda anledning till att jag ännu inte sagt upp mitt TV1000-abb är för att jag är tillräckligt bra på engelska för att kunna kolla på TV1000-kanalerna utan text. Sambon vil dock ha text men skakar bara på huvudet när jag föreslår att vi ska se nån film på TV1000.
Det var inte det här jag betalade extra för... Irritation, bortväljande och ett evigt hoppande in och ut ur menyn för att aktivera/avaktivera textning.

Postad 13 augusti 2010 - 13:35

Michael L
  • Michael L
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0

/Martin

Kan bara instämma!

Detta borde vara prio 1 för Telia enligt min mening.

Postad 13 augusti 2010 - 16:31

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Stooooort medhåll.

Den enda anledning till att jag ännu inte sagt upp mitt TV1000-abb är för att jag är tillräckligt bra på engelska för att kunna kolla på TV1000-kanalerna utan text. Sambon vil dock ha text men skakar bara på huvudet när jag föreslår att vi ska se nån film på TV1000.
Det var inte det här jag betalade extra för... Irritation, bortväljande och ett evigt hoppande in och ut ur menyn för att aktivera/avaktivera textning.

Kan bara instämma!

Detta borde vara prio 1 för Telia enligt min mening.

I min värld så tycker jag det är oerhört irriterande. Dock så är det inte så enkelt att åtgärda problemet. Vi får väl se efter semestertiderna om jag kan få någon mer info.

Just nu ringer det dessutom kunder som säger att textningen inte fungerar alls på någon av de kanaler där den inte är inbränd i bilden. Någon mer som har samma problem?

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 13 augusti 2010 - 17:01

A_Json
  • A_Json
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Just nu ringer det dessutom kunder som säger att textningen inte fungerar alls på någon av de kanaler där den inte är inbränd i bilden. Någon mer som har samma problem?

Markus Johansson
Telia Kundservice

Hände mig häromdagen med hela Canal+ utbudet. Det blev till att kallstarta boxen och då kom texten tillbaka.

Postad 13 augusti 2010 - 17:16

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

I min värld så tycker jag det är oerhört irriterande. Dock så är det inte så enkelt att åtgärda problemet. Vi får väl se efter semestertiderna om jag kan få någon mer info.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Jag tycker rent generellt att textning som skickas separat är lite labil. Ibland saknas en rad. Ibland första raden och ibland andra. Sista textremsan kan också hänga kvar i bilden i 10 sek när det blir avbrott för reklam eller annat. Men allra mest irriterande är att textningen är kraftigt fördröjd när det är inspelat. Och möjligheten då att välja bort textningen går ju inte för den är liksom inspelad. Inbränd text är det inga problem med.

Jag har inga problem med det engelska språket men någon annan som sitter bredvid där i soffan kan ju ha det.

Redigerat av Bosse-i-skogen, 13 augusti 2010 - 17:17.

Postad 13 augusti 2010 - 19:21

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2 095 inlägg
  • 0
Kanske ett mindre problem, men jag har lagompaketet och har inte skapat någon egen kanallista eftersom jag endast har ca 17 kanaler. När jag surfar fram och hamnar på Z-tv så fryser bilden eftersom kanalen slutat sända. Kan inte Telia ta bort kanalen?

Postad 14 augusti 2010 - 12:13

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 262 inlägg
  • 0
Nåt nytt om hur lokalkanalerna på 900 ska fungera? Jag har ingenting där, men som jag tolkar texten här (9 juni 2010) ska man ha en av de 4 kanalerna: 24NT, 24Corren, 24Norrbotten & TV Åre på 900. Eller måste man bo inom nåt visst område för att kunna se på 900? (jag bor i Vimmerby)

Redigerat av Bopper, 14 augusti 2010 - 12:15.

Postad 14 augusti 2010 - 13:30

Projet
  • Projet
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Canal+ Sport HD har ballat ur rejält hos mig med IP-TV. Bilden är dragen långt till vänster och den delen som egentligen skall vara till vänster har kommit fram till höger. Någon annan?

Jag har haft boxen avstängd under natten, men problemet kvarstår.

Postad 14 augusti 2010 - 20:23

tjapadejdin
  • tjapadejdin
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Canal+ Sport HD har ballat ur rejält hos mig med IP-TV. Bilden är dragen långt till vänster och den delen som egentligen skall vara till vänster har kommit fram till höger. Någon annan?

jag har samma problem :)

Postad 14 augusti 2010 - 21:53

Zadar
  • Zadar
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Ny version av iPhone appen.

Pågår det utveckling av appen för att inkludera fler funktioner som tex kanalbyten navigering i menyer m.m.

/Stefan

Postad 14 augusti 2010 - 23:44

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

Kanske ett mindre problem, men jag har lagompaketet och har inte skapat någon egen kanallista eftersom jag endast har ca 17 kanaler. När jag surfar fram och hamnar på Z-tv så fryser bilden eftersom kanalen slutat sända. Kan inte Telia ta bort kanalen?

Du kan ju också göra en egen lista och snabbt och lätt välja alla kanaler utom Z-tv. :)

Redigerat av Bosse-i-skogen, 14 augusti 2010 - 23:44.

Postad 15 augusti 2010 - 08:54

Cambo
  • Cambo
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Fortfarande problem med förskjutningar i bilden på CplusSportHD. Hoppas verkligen det är fixat när dom senare idag äntligen visar Allsvenskan från Ullevi.

Postad 15 augusti 2010 - 15:20

tjapadejdin
  • tjapadejdin
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Fortfarande problem med förskjutningar i bilden på CplusSportHD. Hoppas verkligen det är fixat när dom senare idag äntligen visar Allsvenskan från Ullevi.

men nu fungerar det för mig igen ;)

Postad 15 augusti 2010 - 15:47

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

jag har samma problem :)

men nu fungerar det för mig igen ;)

Fixades strax efter 15 tiden då jag ringt så att jouren fick titta på det.

Man kunde ju tro att det fel på synen när vänstra delen av bilden kom längst till höger. :)

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 15 augusti 2010 - 16:40

tjapadejdin
  • tjapadejdin
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Fixades strax efter 15 tiden då jag ringt så att jouren fick titta på det.

Man kunde ju tro att det fel på synen när vänstra delen av bilden kom längst till höger. :)

Markus Johansson
Telia Kundservice

det uppskattas att det fixas snabbt ;) tack ska du ha :)

Postad 16 augusti 2010 - 16:01

Unregistered06c2ab47
  • Unregistered06c2ab47
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Förhoppningsvis får vi TV10 i stället, annars blir det kris då kvalmatcher till fotbolls-em tydligen skall sändas i TV10...

Postad 16 augusti 2010 - 22:41

tjapadejdin
  • tjapadejdin
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Förhoppningsvis får vi TV10 i stället, annars blir det kris då kvalmatcher till fotbolls-em tydligen skall sändas i TV10...

det är därför man har viasat sport :rolleyes:

Redigerat av tjapadejdin, 16 augusti 2010 - 22:42.

Postad 17 augusti 2010 - 08:59

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1 195 inlägg
  • 0

det är därför man har viasat sport :blink:

Ja, och för att se NFL så har man också VIASAT Sport, men vänta nu, NFL flyttar till till TV10. Så TV10 behövs även för oss med VIASAT Sport, framför allt när NFL är/var en av huvudanledningar till att jag har VIASAT Sport.

EK

Postad 17 augusti 2010 - 09:05

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0
Fortfarande inget nytt om Viasat sport HD??

fick reklam från TELIA i början på sommaren om erbjudande att förlänga mitt Viasat sport abonnemang vilket jag gjorde, och där gjorde man minsann reklam för Viasat PL HD eller Sport HD. Men nu hörs inte ett knyst?

Postad 17 augusti 2010 - 09:22

tjapadejdin
  • tjapadejdin
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Ja, och för att se NFL så har man också VIASAT Sport, men vänta nu, NFL flyttar till till TV10. Så TV10 behövs även för oss med VIASAT Sport, framför allt när NFL är/var en av huvudanledningar till att jag har VIASAT Sport.

EK

ja men om jag får gissa så tar tv 10 ztv:s plats :blink:

Postad 17 augusti 2010 - 09:27

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Nån som vet om TV10 ens kommer i telias utbud?

Postad 17 augusti 2010 - 09:29

tjapadejdin
  • tjapadejdin
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Nån som vet om TV10 ens kommer i telias utbud?

jag skulle bli mycket förvånad om den kanalen inte gör det, förmodligen så tar den ztv:s plats eftersom att den kanalen läggs ner i samma veva :blink:

Postad 17 augusti 2010 - 11:43

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

EK

Byter de innehållet i en tjänst så finns det nog tillräckliga skäl för att man skall kunna få avsluta ett abbonemang i förtid.

Postad 17 augusti 2010 - 15:46

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Såg på SVT musikprogrammet "Seventies" och insåg att jag missat de första 4 avsnitten ... men då sas att de fanns att se på SVT-Play, till min stora besvikelse gällde det (förstås) inte Telias SVT-Play.
- En bra tjänst utan innehåll, inte mycket har hänt på detta område ...

Jag ser mindre och mindre på TV och ser mer och mer vid min dator via nätet när det passar mig, säkert inte ensam ...
- mitt extra-abonnemang vid sängen kommer ryka, då jag nu hellre använder min netbook där
- att några har valt att ta extra betalt för denna tjänst trots att man kan se programmet i de kanalpaket man har talar än mer för att titta med netbook

Telia, kan vi hoppas att denna tjänst blir mer innehållsrik, eller varför inte ta bort den eller döpa om den (förvirrande) ?

Redigerat av kentrj, 18 augusti 2010 - 11:13.

Postad 17 augusti 2010 - 19:25

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Telia, kan vi hoppas att denna tjänst blir mer innehållsrik, eller varför inte ta bort den eller döpa om den (förvirrande) ?

Så länge SVT inte köper in rättigheterna för IP-TV så blir det nog ingen större skillnad. Det som förbryllar mig är att SVT skriver att det i princip är deras egna produktioner de kan lägga ut. Men t ex "Hemliga svenska rum" som jag trodde var en egen produktion finns t ex inte.

/A

Postad 17 augusti 2010 - 19:59

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Så länge SVT inte köper in rättigheterna för IP-TV så blir det nog ingen större skillnad. Det som förbryllar mig är att SVT skriver att det i princip är deras egna produktioner de kan lägga ut. Men t ex "Hemliga svenska rum" som jag trodde var en egen produktion finns t ex inte.

/A

Hemliga svenska rum är producerat av Svea Telivision

Postad 17 augusti 2010 - 20:47

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Hemliga svenska rum är producerat av Svea Telivision

Förvisso, men det är en fet SVT logo i slutet av programmet. Så man får lätt intrycket att det är ett program som Svea gjort på uppdrag av SVT och inte en serie som Svea gjort och sedan sålt till SVT.

/A

Postad 17 augusti 2010 - 20:56

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1 195 inlägg
  • 0
TELIA Smart, hur smart? Var precis och kopplade in Smart hos min syster och min svåger. Verkar vara ett smart sätt att slippa boxar. Men, om jag vill ha Smart och koppla trådat till mina två tv boxar, till min Xbox, till min tv, till min dator och till min framtida BD/nätverksspelare så finns det ju bara fyra utgångar för LAN?

Eller kan jag använda några av de andra uttagen på burken, eller vad är de till?

EK

Postad 17 augusti 2010 - 21:07

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

TELIA Smart, hur smart? Var precis och kopplade in Smart hos min syster och min svåger. Verkar vara ett smart sätt att slippa boxar. Men, om jag vill ha Smart och koppla trådat till mina två tv boxar, till min Xbox, till min tv, till min dator och till min framtida BD/nätverksspelare så finns det ju bara fyra utgångar för LAN?

Eller kan jag använda några av de andra uttagen på burken, eller vad är de till?

EK

De flesta hemmarouters har fyra utgångar. Behöver du koppla in fler saker kopplar du in en switch i ett av uttagen och sedan kopplar du in dina apparater i switchen. Sannolikt kommer några av ovanstående apparater stå rät nära varandra och då kan du ju sätta switchen där så slipper du dra flera parallella trådar till tv-bänken etc.

Kostar max ett par hundra kronor.

Exempel på ett par billiga och väl fungerande switchar för hemmabruk.

5-portar

8-portar

/A

Redigerat av hallberg, 17 augusti 2010 - 21:08.

Postad 17 augusti 2010 - 21:24

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1 195 inlägg
  • 0

De flesta hemmarouters har fyra utgångar. Behöver du koppla in fler saker kopplar du in en switch i ett av uttagen och sedan kopplar du in dina apparater i switchen. Sannolikt kommer några av ovanstående apparater stå rät nära varandra och då kan du ju sätta switchen där så slipper du dra flera parallella trådar till tv-bänken etc.

Kostar max ett par hundra kronor.

Exempel på ett par billiga och väl fungerande switchar för hemmabruk.

5-portar

8-portar

/A

Tack för ditt svar.

Switchar har jag redan på andra platser i huset, tanken var att få bort burkar från mediamöbeln där TELIA modemet står. Smart routern har mer än fyra utgångar men bara fyra är märkta ethernet.

Sen kräver ju tv boxarna QOS port konfig, vilket innebär att de måste gå via Smart eller Zyxel switchen (som jag vill få bort). Idag kör jag Zyxel switchen för tv och DIR-635 routern for LAN, jag vill få bort dessa, och då känns Smart routern som en bra lösning.

EK

Postad 17 augusti 2010 - 21:36

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Switchar har jag redan på andra platser i huset, tanken var att få bort burkar från mediamöbeln där TELIA modemet står. Smart routern har mer än fyra utgångar men bara fyra är märkta ethernet.

OK, jag har inte koll på vad de andra utgångarna har för funktion.

/A

Postad 17 augusti 2010 - 22:18

Sledgas
  • Sledgas
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Tack för ditt svar.

Sen kräver ju tv boxarna QOS port konfig, vilket innebär att de måste gå via Smart eller Zyxel switchen (som jag vill få bort). Idag kör jag Zyxel switchen för tv och DIR-635 routern for LAN, jag vill få bort dessa, och då känns Smart routern som en bra lösning.

EK

QoS behöver du inte bekymra dig om i ditt interna nätverk med Telia Smart, det har med VLAN-inställningarna i routern att göra (och det är ju förkonfigurerat och det kommer du ändå inte åt). Telia Smart-modemet är i grund och botten en VLAN-switch som taggar av TV-paketen och distribuerar på rätt port på switchen (som tar emot IP-tv), till skillnad mot det gamla Zyxelmodemet som har endast en utgång för ett specifikt VLAN.

Du kan med andra ord koppla in en ytterligare switch efter Smart-modemet och ansluta TV eller dator i den. Däremot bör du se upp med att ansluta en trådlös router (och tv-boxen till den) efter Smart-modemet då en del routrar väljer att broadcasta IPTV-paketen på alla fysiska portar när de inte kan hantera multicast. Följden blir att TV:n visserligen fungerar men att WLAN:et blir övertrafikerat och slutar fungera. Detta varierar från router till router.

De övriga portarna på modemet, de gula, är för övrigt för IP-telefoni och kan inte användas till internet/TV.

Redigerat av Sledgas, 17 augusti 2010 - 22:21.

Postad 17 augusti 2010 - 22:20

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0

Övriga är för telefoni.
Fyra LAN-portar är ju som sagt det klart vanligaste så det är väl inte så mycket att klaga på. Att den varken har 802.11n eller GigaBit-LAN känns däremot inte så "smart".

Postad 17 augusti 2010 - 23:30

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Man valde helt enkelt att fixa så det blev bild på ztv istället för den ska inte vara borttagen ännu....

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 18 augusti 2010 - 06:24

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1 195 inlägg
  • 0

Man valde helt enkelt att fixa så det blev bild på ztv istället för den ska inte vara borttagen ännu....

Markus Johansson
Telia Kundservice

... det skulle kunna tolkas som att TV10 kommer hamna där ;-)

EK

6 användare läser detta ämne

1 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar

jonserik
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.