Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - D-link Dir-655 *

1307 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 juni 2014 - 09:22

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Har inte någon Airport express. Precis när jag köpt Apple Tvn så funkade det hur bra som helst ett tag..

Jag kopplade in Apple TVn med kabel och sedan funkade det. Jag har många grann-nätverk som stör och lastar ned 2.4 Ghz så att det nästan blir omöjligt hur jag än ställer in wifi.

Postad 27 juni 2014 - 09:55

bgmate
  • bgmate
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Jag kopplade in Apple TVn med kabel och sedan funkade det. Jag har många grann-nätverk som stör och lastar ned 2.4 Ghz så att det nästan blir omöjligt hur jag än ställer in wifi.

Ja ofta är 2.4GHz nerlastat, därav jag föreslog 820.11n som kan köra 5GHz. Men om du har möjlighet att köra kabel är det självklart bäst (speciellt för film osv).
I routern kan man välja vilka protokoll den ska stödja. Default är nog auto/both men går att välja endast g eller n också. Hoppas jag minns rätt, sitter på jobbet så kan inte kolla.

Postad 27 juni 2014 - 12:48

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Ja ofta är 2.4GHz nerlastat, därav jag föreslog 820.11n som kan köra 5GHz. Men om du har möjlighet att köra kabel är det självklart bäst (speciellt för film osv).
I routern kan man välja vilka protokoll den ska stödja. Default är nog auto/both men går att välja endast g eller n också. Hoppas jag minns rätt, sitter på jobbet så kan inte kolla.

Man kan välja endast n men oavsett så stöder denna router endast 2.4 Ghz.

Postad 27 juni 2014 - 14:13

bgmate
  • bgmate
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Man kan välja endast n men oavsett så stöder denna router endast 2.4 Ghz.

Ops my mistake. Du har helt rätt den stödjer tyvärr bara 2.4. Kabel är alltså det bästa alternativet.

Postad 17 november 2014 - 06:42

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Har haft denna router i snart fem är och börjar tröttna lite på den. Alltför ofta försvinner nätet, både wi-fi och det trådade. Startar jag om routern hoppar det igång igen.

Har ganska många enheter mot routern men tycker inte det borde vara ett problem. Har iof aldrig uppdaterat routern sedan den köptes. Det är en version B1. Har läst att många som uppdaterat ändå haft problem med routern så därför har jag avstått, den fungerar ju hyfsat. Men börjar ledsna på det ibland ostabila.

Har sedan i somras får fiber, man hade problem med adsl innan också. Kanske blivit lite svajigare sedan fibern tog över.

Vad tycker ni, köpa ny bättre router? Är det stor skillnad på en tex ac68 från asus?

/Magnus

Postad 17 november 2014 - 08:37

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Har haft denna router i snart fem är och börjar tröttna lite på den. Alltför ofta försvinner nätet, både wi-fi och det trådade. Startar jag om routern hoppar det igång igen.

Har ganska många enheter mot routern men tycker inte det borde vara ett problem. Har iof aldrig uppdaterat routern sedan den köptes. Det är en version B1. Har läst att många som uppdaterat ändå haft problem med routern så därför har jag avstått, den fungerar ju hyfsat. Men börjar ledsna på det ibland ostabila.

Har sedan i somras får fiber, man hade problem med adsl innan också. Kanske blivit lite svajigare sedan fibern tog över.

Vad tycker ni, köpa ny bättre router? Är det stor skillnad på en tex ac68 från asus?

/Magnus

Det hjälper inte att uppdatera. Köp ny med dual band istället. Det löste mina problem. Det verkar som om 655-an inte fixar när det finns många trådlösa nät hos grannarna. Det var då som min fick fullständigt spader och tappade nätet dagligen.

Postad 17 november 2014 - 12:44

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Har kollat in flera av asus dyrare routrar. Skiljer en hel del på samma router från olika företag. Kan skilja 500 kr mellan tex webbhallen och Netonnet. Är det noga att det står "nordic" på den?

Redigerat av magnus76, 17 november 2014 - 12:45.

Postad 17 november 2014 - 15:48

bgmate
  • bgmate
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Har kollat in flera av asus dyrare routrar. Skiljer en hel del på samma router från olika företag. Kan skilja 500 kr mellan tex webbhallen och Netonnet. Är det noga att det står "nordic" på den?

Om jag minns rätt så blev det ett himla liv om att Asus "dopat" sina routrar och inte följde maxgränserna, se http://www.nordichar...eq-routrar.html
Vet inte om det var i samband med detta som deras Nordic routrar började dyka upp dvs anpassad efter det nordiska regelverket.
Står det inte Nordic är den troligen "parallellimporterad". Vissa mindre saker kan skilja men inget du lär märka.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.