Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Cruise I & II *

1400 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch Cruise (Mobiltelefoner) 3 8.687498 (15) Inga priser
HTC Touch Cruise II (Mobiltelefoner) 1 6.333332 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 27 August 2008 - 10:50

stroy
  • stroy
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Hej
Jag använder mig av microsoft direct push och får således lite jobbmail och möten rakt ner i mobben, mycket najs. dock så finns det en säkerhets-skärmsläckar-typ som blir aktivt var 10:e minut (det var det längsta man kunde sätta den till) som gör att jag måste logga in var 10:e minut om telefonen är inaktiv. Detta sker ÄVEN vid tomtomts navigering vilket är förbannat störigt. Det försvinner inte även om jag stänger av direct push.
Går detta att ordna? vore grymt sugen.

Postad 29 August 2008 - 13:38

zabaione
  • zabaione
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Fick min cruise igår på posten! En fråga som jag inte hittat svar på är vilken version av ScummVm passar?

http://scummvm.org/d...oads.php#stable
Är det "Windows CE ARM package"?

Postad 30 August 2008 - 12:22

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Nu har även jag skaffat en touch cruise och är väl förhållandevis nöjd, dock tycker jag att HTC har en hel del att lära av sbp när det gäller användargränssnitt, installerade sbp mobile shell och sbp time och anser att jag fått en betydligt mer användarvänlig telefon än vad toch flow ger, särskilt hanteringen av fotokontakter och mina mest använda program är grymt mycket enklare.

Postad 31 August 2008 - 11:42

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns bordsställ/syncstation till htc touch cruise? skulle vara smidigt då jag för det mesta laddar min telefon via pcn.

Postad 01 September 2008 - 10:29

Unregisteredfe29246a
  • Unregisteredfe29246a
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
En liten fråga..

Ibland när jag har telefonen i fickan så brukar den där skärm justeraren slå igång vilket kan vara riktigt irriterande, vad aktiverar den igentligen ??

För övrigt så använder ja skärmlås i form av S2U2, och den hamnar i bakgrunden av denna skärm justerings mjukvara.

Postad 10 September 2008 - 07:13

pezmannen
  • pezmannen
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Windows mobile 6.1 verkar vara på väg!

http://mobilitytoday..._cruise_upgrade

Postad 12 September 2008 - 21:13

light44
  • light44
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Tjenna.. har en HTC Touch Cruise som jag skulle vilja "formatera om" och installera Windows Mobile 6 på nytt... hur går jag till väga för att göra detta? Version 6.1 är inte nödvändig. Kollade igenom skivorna som följde med i kartongen, instruktionsboken och vissa sidor på nätet men hittade ingenting... tacksam för hjälp.

Postad 12 September 2008 - 21:26

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Du menar att göra en Hard Reset = Nollställa hela telefonen så du får den i samma läge som när du köpte sen? (fabriksåterställning)

Kolla in DENNA länk som visar dig hur man göra både en SOFT och en HARD reset på Cruise

Tänk på att allt blir raderat på din telefon.
Du behöver inte installera om Windows Mobile 6.
Vid en Hard Reset så rensas allt från din lur och all grund (Rom, WM6) installeras om automatiskt när telefonen startas upp igen.

Redigerat av crest, 12 September 2008 - 21:52.

Postad 12 September 2008 - 23:30

light44
  • light44
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Du menar att göra en Hard Reset = Nollställa hela telefonen så du får den i samma läge som när du köpte sen? (fabriksåterställning)

Kolla in DENNA länk som visar dig hur man göra både en SOFT och en HARD reset på Cruise

Tänk på att allt blir raderat på din telefon.
Du behöver inte installera om Windows Mobile 6.
Vid en Hard Reset så rensas allt från din lur och all grund (Rom, WM6) installeras om automatiskt när telefonen startas upp igen.

Tackar för ett snabbt svar! Det funkade superbra=)

Redigerat av light44, 12 September 2008 - 23:42.

Postad 15 September 2008 - 09:41

Unregistered0d5d0cd6
  • Unregistered0d5d0cd6
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Min TC har börjat strula.
Program och annat som jag lade in på minneskortet har försvunnit och det har i sin tur lett till att flera funktioner beter sig märkligt. Bland annat så kan jag inte öppna mina kontakter eftersom jag hade lagt in programmet "FingerFriendlyFriends" som nu verkar ha försvunnit.
När jag försöker öppna "kontakter" så får jag bara upp en felruta som säger att FingerFriendlyFriends inte kan startas.

Går det att mappa om på något sätt eller måste jag installera ett nytt program för att sköta om mina kontakter?

Har även provat på att göra reset på telefonen enligt http://www.hardreset...t_reset_en.html

Men det går inte?!
Enda reseten jag lyckas göra är Soft Reset via programmet Advanced Config men detta löser inte problemet med FingerFriendlyFriends.

Någon som har tips eller förslag på vad som bör göras? Blir ju onekligen ganska orolig när telefonen inte ens reagerar när jag trycker in "Soft Reset"-knappen...

Postad 16 September 2008 - 07:27

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Någon som har tips eller förslag på vad som bör göras? Blir ju onekligen ganska orolig när telefonen inte ens reagerar när jag trycker in "Soft Reset"-knappen...

Du kan gå in i Inställningar - System - Rensa minnet. Det kommer att göra susen.

Ang. minneskortet, jag fick problem med mitt minneskort när jag försökte lägga på mer än 1 GB på det. Problemet var att minneskortsläsaren jag hade inte hade stöd för mer än 1 GB. Naturligtvis fick man ingen varning eller nåt om det, utan det gick alldeles förträffligt att skriva hur mycket som helst till kortet. Men när jag satte in det i telefonen blev jag lite orolig när hela kortet var fyllt med skit.
Så om du har en någotsånär gammal minneskortsläsare kan det vara idé att köpa en ny.

(Edit: Glömde skriva om minneskortet...)

Redigerat av story, 16 September 2008 - 07:32.

Postad 16 September 2008 - 07:40

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Du kan gå in i Inställningar - System - Rensa minnet. Det kommer att göra susen.

Ang. minneskortet, jag fick problem med mitt minneskort när jag försökte lägga på mer än 1 GB på det. Problemet var att minneskortsläsaren jag hade inte hade stöd för mer än 1 GB. Naturligtvis fick man ingen varning eller nåt om det, utan det gick alldeles förträffligt att skriva hur mycket som helst till kortet. Men när jag satte in det i telefonen blev jag lite orolig när hela kortet var fyllt med skit.
Så om du har en någotsånär gammal minneskortsläsare kan det vara idé att köpa en ny.

Eller varför inte skippa minneskortläsare och koppla telefonen direkt till datorn, den dyker ju upp som flyttbar disk, och när man klickar på enheten så ser man telefonminne och minneskort var för sig.

Postad 16 September 2008 - 07:55

Unregistered0d5d0cd6
  • Unregistered0d5d0cd6
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Tack, hittade nyss samma tips på xda-forumet och telefonen bootar om as we speak.

Angående minneskortsproblemet så har jag ett microSDHC från sandisk på 8 GB men har aldrig använt det med någon extern minneskortsläsare, utan bara intryckt i mobilen och kopplad till datorn via usb.

Så, nu är telefonen resetad, skönt att det löste sig. Nu är ju frågan om man inte skall testa att flasha om den när den ändå är tom på prylar :)

Postad 16 September 2008 - 08:55

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Tack, hittade nyss samma tips på xda-forumet och telefonen bootar om as we speak.

Angående minneskortsproblemet så har jag ett microSDHC från sandisk på 8 GB men har aldrig använt det med någon extern minneskortsläsare, utan bara intryckt i mobilen och kopplad till datorn via usb.

Så, nu är telefonen resetad, skönt att det löste sig. Nu är ju frågan om man inte skall testa att flasha om den när den ändå är tom på prylar :)

Vad finns det för uppdateringar till touch crouise, har inte hittat nåra till min på htc, finns det nåra alternativa som ger nått mervärde?

Postad 17 September 2008 - 09:13

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Så, nu är telefonen resetad, skönt att det löste sig. Nu är ju frågan om man inte skall testa att flasha om den när den ändå är tom på prylar ;)

Jag har flashat om hela min telefon till Bepes ROM 0.67 Standard med Windows Mobile 6.1 och Radio Murata 1.58.25.14 (blev av med alla blåtandsproblem med den radio-ROM:en).
Tyvärr har utvecklingen slutat i Bepe, men jag väntar på "WWE KhanX V7" som ska släppas snart...

Vad finns det för uppdateringar till touch crouise, har inte hittat nåra till min på htc, finns det nåra alternativa som ger nått mervärde?

Ang uppdateringar, om du inte menar omflashningar, så är ju utbudet från HTC minst sagt skralt. Det ryktas om att det ska komma en officiell WM 6.1 uppdatering från HTC till TC:n, men det är som sagt bara ett rykte än så länge.
Vad gäller programuppdateringar, så är jag väldigt förtjust i Spb:s program. Kör "Mobile Shell", "Phone Suite", "Time" och "Weather".

Postad 17 September 2008 - 14:44

elmlund
  • elmlund
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

jag har ett problem med min HTC.
tänkte kolla om någon mer har haft samma osv.
Det har börjat dyka upp konstiga mappar i mitt minneskort (microsSD) som INTE går att radera.
namnen på mapparna varierar men här kommer ett exempel "×x«Óx¦-R.0¦ô"
jag har testat att formatera om hela mobilen utan att lykas fåbort mapparna.
jag har även försökt att ändra namn på dem med det går inte (filnamn får inte inehålla...)
jag har ringt och pratat med dem som jag köpte mobilen utav och dom säger att om dom tar in mobilen så komer dem bara fabriksåterställa mobilen igen, och det har jag själv gjort utan att fåbort mapparna.?
har någon något förslag på vad som kan ha hänt?
och hur jag blir av med mapparna, det är även några filer som är sådana??

som alla stora män citerar jag mig själv.
det finns säkert en och annan själ som är nyfiken på hur jag löste detta.
dag1, sitter i tele med både HTC (sthlm) netonnet htc (holland) htc(england). enda sättet var att återlämna mobilen till netonnet för att dom i sin tur skulle laga det.
dag2 pinnar ut till netonnet (UTANGPS) i malmö, lämnar in mobilen och frågar
-var kommer ni att skeppa mobilen för lagning?
-singapore. det tar ca 2-3veckor
-singapore?!, och detta kommer alltså att ta ca 2-3veckor.
vecka 3 ringer för att kolla (då jag inte hört ett skvatt om min mobil) då har den försvunnit någonstans.
vecka 3 hämtar ut en splirrans ny, efter 4st samtal med netonnets kundtjänst ;)

netonnet har tydligen som policy att det inte ska ta längre än 2-3veckor för reparationer... men jag menar då kan dom väll inte skicka saker och ting till singapore? jag är nöjd och glad idag.

Dessutom så har jag en fråga, jag har skummat runt lite på internet för att kolla om det går att surfa på internet på mobilen via datorn UTAN USB kabeln?
någon som vet någonting om detta, tex via blåtand eller så?
Då jag har min dator´(laptop) under tv ihopslagen alltid skulle det vara smidigt att kunna sitta på kontoret med mobilen och kanske dra över lite pdf eller dra ett varv på internet.
tack på förhand

Postad 18 September 2008 - 07:52

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Dessutom så har jag en fråga, jag har skummat runt lite på internet för att kolla om det går att surfa på internet på mobilen via datorn UTAN USB kabeln?
någon som vet någonting om detta, tex via blåtand eller så?
Då jag har min dator´(laptop) under tv ihopslagen alltid skulle det vara smidigt att kunna sitta på kontoret med mobilen och kanske dra över lite pdf eller dra ett varv på internet.
tack på förhand

Det är bara att start ActiveSync och välj "Anslut via blåtand", sen kan du surfa för fullt.

Postad 18 September 2008 - 12:52

elmlund
  • elmlund
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
du fick det att låta enkelt...
Men som vanligt med activesync så är allt onödigt svårt.
Jag har lite problem med mina com-portar osv.
Men tack för hjälpen.
Jag googleade mitt problem och såg ganska snabbt att det är ganska vanligt att ha svårigheter med att ansluta via blåtand...
problemet var min dator, INTE activesync....

Redigerat av elmlund, 19 September 2008 - 10:31.

Postad 25 September 2008 - 07:39

jwn73
  • jwn73
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

du fick det att låta enkelt...
Men som vanligt med activesync så är allt onödigt svårt.
Jag har lite problem med mina com-portar osv.
Men tack för hjälpen.
Jag googleade mitt problem och såg ganska snabbt att det är ganska vanligt att ha svårigheter med att ansluta via blåtand...
problemet var min dator, INTE activesync....

Hej !

Vet ioförsig inte vad du har för com port problem.. Men jag hade lite svårigheter själv, men efter ett tag så löste det sig.. Så här gjorde jag..

1. Ta bort BT kopplingen (mellan datorn och telefon) i telefonen.
(Fungerade inte med att enbart trycka på refresh för mig)
2. kontrollera vilken com port som är inställd för BT Server på din dator (Hittas oftast under
avancerade BT inställningr)
3. Ange den com porten i Active Sync och kryssa för rutan Tillåt anslutningar till något av följande:
(Hittade du inte com porten, får du pröva dig fram, testa alla)
4. Gå till mobilen och sök efter datorn igen (Inställningar/Anslutningar/Bluetooth Lägg till ny enhet),
nu borde tjänsten activesync finnas som valmöjlighet, kryssa för den.. (Gör den inte det så har du
valt fel com port i activesync på datorn, testa med någon av de andra)
5. Starta activesync i mobilen och välj anslut via bluetooth, under meny..

Hoppas det här hjälper dig...

Postad 29 September 2008 - 09:06

Pellepilot
  • Pellepilot
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag kan inte längre starta min kamera på min Cruise...har använt den i ett halvår det står att kameraenheten inte kan starta för att den inte är installerad. Någon som kan hjäpla mig?

/Pelle

Postad 29 September 2008 - 13:48

Twim
  • Twim
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Jag kan inte längre starta min kamera på min Cruise...har använt den i ett halvår det står att kameraenheten inte kan starta för att den inte är installerad. Någon som kan hjäpla mig?

/Pelle

Lustigt, samma sak har hänt mig också för ett par dagar sedan. Ingen aning hur man ska lösa det, man får väl ta med den till butiken där man köpt den och se vad de säger. Ingen lust att återställa den för det har jag gjort ett gäng ggr redan. Vart mycket strul med denna telefon måste jag säga och hänger sig även titt som tätt.

Mvh
Twim

Postad 01 October 2008 - 06:57

Unregistered0d5d0cd6
  • Unregistered0d5d0cd6
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det finns något användbart program för att förenkla vidarekoppling?

Eftersom jag inte har någon mobiltäckning på jobbet så måste jag varje dag gå in och vidarekoppla mobilen till mitt jobbnummer, och det är ju trots allt en rätt bökig process. Sen samma sak när man går på lunch / slutar för dagen.

Lat som man är så vore det ju fint med något program där man med en-två enkla knapptryckningar kan vidarekoppla telefonen till ett förinställt nummer!

/ Johan

Postad 05 October 2008 - 15:05

dansken86
  • dansken86
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Är det någon som har provat att uppdatera luren med WM 6.1? Det har ju kommit en rom uppdatering på deras hemsida men jag får det inte att funka/ladda hem.. Tänkte om det beror på att man har en svensk cruise lr nåt annat vajsing?

Postad 05 October 2008 - 20:57

andbertina
  • andbertina
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Vi svenskar tillhöt tydligen HTC´s förträngda minoriteter. Det finns t.o.m en dansk version av 6.1 på deras hemsida men ingen svensk ännu. Typiskt HTC. Sen kan man undra om det är nån bra idé att uppgradera.
Det tycks skapa mer problem än det löser om man får tro kommentarerna på xda-developers forums.

Postad 06 October 2008 - 07:22

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om det finns något användbart program för att förenkla vidarekoppling?

Eftersom jag inte har någon mobiltäckning på jobbet så måste jag varje dag gå in och vidarekoppla mobilen till mitt jobbnummer, och det är ju trots allt en rätt bökig process. Sen samma sak när man går på lunch / slutar för dagen.

Lat som man är så vore det ju fint med något program där man med en-två enkla knapptryckningar kan vidarekoppla telefonen till ett förinställt nummer!

/ Johan

*21*telefonnummer# + lur
Lagra det som en post i telefonboken... och voila!

#21# + lur för att stänga av.

Postad 07 October 2008 - 09:15

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Nån som vet om det finns något bra träningsprogram för oss som motionerar till HTC touch Qruise ?
Borde ju gå att fixa med tanke på att den har inbyggd GPS. Skulle tex viilja kunna räkna ut hur många kalorier jag förbränner under en timmas träning samt hur långt jag har sprunigt och gärna få en graf över det hela. Skulle ju vara ett roligt sett att anteckna sin motion. Jag promenerar för tillfället ca 1,5-2 mil i veckan men skulle vilja få det lite mer detaljerat :D

Postad 07 October 2008 - 10:33

Unregistered0d5d0cd6
  • Unregistered0d5d0cd6
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

*21*telefonnummer# + lur
Lagra det som en post i telefonboken... och voila!

#21# + lur för att stänga av.

Aaahh... Tänkte inte så långt, bra tips! Då kan man ju snabbt och smidigt växla av/på.
Ska testa detta, tack för hjälpen!

Postad 08 October 2008 - 15:38

cna
  • cna
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Är det någon som har provat att uppdatera luren med WM 6.1? Det har ju kommit en rom uppdatering på deras hemsida men jag får det inte att funka/ladda hem.. Tänkte om det beror på att man har en svensk cruise lr nåt annat vajsing?

Jag kör udK Syrius R1 - WWE (Build 19971.1.2.6) . Förvisso på engelska men med svensk XT9.

Postad 11 October 2008 - 00:56

pezmannen
  • pezmannen
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

Jag kör udK Syrius R1 - WWE (Build 19971.1.2.6) . Förvisso på engelska men med svensk XT9.

Har alla WWE-roms på xda svenskt tangentbord eller?

Postad 11 October 2008 - 20:49

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0
Om man ska uppdatera, när det kommer en uppdatering på svenska, funkar det om man gör en back-up via SPRITE BACKUP och sen blåser in ROM uppdateringen för at sen läsa tillbaka backup;en ???

Nått borde man göra för att inte ta alla surt förvärvda program man har insatllerat...
HTC SKRIVER FÖLJANDE:
* This is a generic software update. Any additional software or settings provided by your mobile operator or company will be lost. If you require this customization, please contact your supplier first before upgrading.

* Please note that this upgrade will erase any data stored on the device.

Postad 12 October 2008 - 01:33

andbertina
  • andbertina
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Bra fråga ang. Sprite.
Finns det någon som lyckats ladda hem en svensk version av 6.1.ännu? Serienumret till min dyrt förvärvade HTC blir inte godkänt. Det finns både danska och norska varianter tillgängliga men jag har inte hittat någon svensk.
Finns den??
Jag svarar på min egen fråga genom att bifoga svar på 2 mail till HTC:
Mail1
Thank you for your enquiry about the HTC Touch Cruise.
Currently there are only plans to upgrade the following devices to Windows Mobile 6.1:
HTC TyTN II (Already Available)
HTC Touch Cruise
HTC S730
There are currently no plans to supply this update for any other handsets. When the update is available it will be in the Support section on www.htc.com under Downloads.
Please note that the download is only available for HTC branded handsets, i.e. handsets that are not from a network provider such as Orange, T-Mobile, O2 etc...
Mail2
Thank you for contacting HTC Europe.
The ROM upgrade for HTC Touch Cruise is not yet available in Swedish language. Please keep checking our website it will be made available within a few weeks in a Swedish version.
Best regards,
Angela Larsen
HTC Europe

Redigerat av andbertina, 13 October 2008 - 21:29.

Postad 15 October 2008 - 08:41

pezmannen
  • pezmannen
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

Betyder det att du har svenskt tangentbord?

Postad 17 October 2008 - 12:07

cna
  • cna
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Betyder det att du har svenskt tangentbord?

Åöä syns inte på något virtuellt tangentbord menjag kan skriva åäö på samma sätt som tidigare.
Läs mitt inlägg på xda för info.

Ett tips om ni funderar på att flasha mobilen är att uppgradera Radio. Jag kör 1.59.42.23 och det fungerar bra. Vissa har problem med gps och kamera men jag har inte märkt av några problem med just detta.

1. Flasha ROM
2. Hard reset
3. Flasha Radio
4. Soft reset

(Ed: HardSLP måste installeras först)

/C

Redigerat av cna, 17 October 2008 - 12:08.

Postad 19 October 2008 - 21:12

Soulseller42
  • Soulseller42
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Åöä syns inte på något virtuellt tangentbord menjag kan skriva åäö på samma sätt som tidigare.

Ett tips om ni funderar på att flasha mobilen är att uppgradera Radio. Jag kör 1.59.42.23 och det fungerar bra. Vissa har problem med gps och kamera men jag har inte märkt av några problem med just detta.

1. Flasha ROM
2. Hard reset
3. Flasha Radio
4. Soft reset

/C

Vad tycker du är bra med denna ROM? Funkar videouppspelning och liknande bättre med denna än original-ROMen? Hur är hastighet och stabilitet?
Den ser ju jäkligt bra ut, så det kanske är värt att pröva...

Postad 20 October 2008 - 15:59

cna
  • cna
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Vad tycker du är bra med denna ROM? Funkar videouppspelning och liknande bättre med denna än original-ROMen? Hur är hastighet och stabilitet?
Den ser ju jäkligt bra ut, så det kanske är värt att pröva...

Prestanda och batteritid är det jag gillar bäst. Jag har inte haft några större problem med udKs rom. Andra har haft problem mycket på grund av att de flashat i fel ordning, missat att flasha en ny radio, glömt hard-reset osv.

I övrigt så är wifi stabilare, bättre mottagning UMTS/HSDPA. Suger betydligt mindre batteri av någon orsak vilket jag tydligt märkt då jag kör push mot exchange hela dagarna. Nu har jag förvisso bara pratat ~30min i telefonen men jag har haft exchange push på sedan kl 08 och bläddrat RSS, läst mail, skrivit sms och jag ligger på 71% just nu.

Ed: Glömde frågan om videouppspelning... jag har inte testat men jag hade inga problem tidigare heller. Körde CorePlayer före jag flashade om telefonen och det fungerade bra och lär fungera bra nu med.

//C

Redigerat av cna, 20 October 2008 - 16:01.

Postad 20 October 2008 - 17:10

Soulseller42
  • Soulseller42
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Prestanda och batteritid är det jag gillar bäst. Jag har inte haft några större problem med udKs rom. Andra har haft problem mycket på grund av att de flashat i fel ordning, missat att flasha en ny radio, glömt hard-reset osv.

I övrigt så är wifi stabilare, bättre mottagning UMTS/HSDPA. Suger betydligt mindre batteri av någon orsak vilket jag tydligt märkt då jag kör push mot exchange hela dagarna. Nu har jag förvisso bara pratat ~30min i telefonen men jag har haft exchange push på sedan kl 08 och bläddrat RSS, läst mail, skrivit sms och jag ligger på 71% just nu.

Ed: Glömde frågan om videouppspelning... jag har inte testat men jag hade inga problem tidigare heller. Körde CorePlayer före jag flashade om telefonen och det fungerade bra och lär fungera bra nu med.

//C

Då kanske man skulle ge sig på att flasha om den då... är iofs ganska nöjd som det är, men det är ju inte tråkigt om det blir bättre.
Någon kanske kan svara på om det är lätt att flasha tillbaka till original-rom ifall man skulle behöva utnyttja garantin (som jag antar inte gäller om man skickar in den med en inofficiell ROM).
Jag har trots allt 1,5 års garanti kvar, kanske synd att sabba den...

Postad 21 October 2008 - 16:41

krigar
  • krigar
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Precis köpt en cruise och undrar om det är värt att köpa ett SanDisk SDHC eXtreme III - 8GB (20 mb/s) eller om man ska gå på den billigare varianten SanDisk SD(HC) Ultra II - 8GB som maxar 15 mb/s?

Cna>> Du glömde svara på om den flashen du kör ha "inbyggt" svenskt tangentbord eller om man får lägga in det själv.

Postad 21 October 2008 - 21:05

cna
  • cna
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Precis köpt en cruise och undrar om det är värt att köpa ett SanDisk SDHC eXtreme III - 8GB (20 mb/s) eller om man ska gå på den billigare varianten SanDisk SD(HC) Ultra II - 8GB som maxar 15 mb/s?

Cna>> Du glömde svara på om den flashen du kör ha "inbyggt" svenskt tangentbord eller om man får lägga in det själv.

Svar lite längre upp

//C

Postad 21 October 2008 - 21:45

krigar
  • krigar
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Najs missa de :)

Postad 31 October 2008 - 09:46

cna
  • cna
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Svenskt ROM från HTC

M-Amine Swe ROM inom kort (kanske)

Postad 03 November 2008 - 10:16

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Har du fått ordning på ÅÄÖ än?
Jag har lyckats få in T9 tack vare dina länkar, men det är lite störande att inte se ÅÄÖ på tangentbordet...

Postad 05 November 2008 - 15:37

cna
  • cna
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Har du fått ordning på ÅÄÖ än?
Jag har lyckats få in T9 tack vare dina länkar, men det är lite störande att inte se ÅÄÖ på tangentbordet...

Inte så att jag ser åäö men det finns hopp :P

Postad 06 November 2008 - 23:22

Zarlo
  • Zarlo
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt denna underbara telefon.
Men den är inte på svenska har testat att flasha den men det funkar inte med svenska 6.1 flashen utan jag får ett felmedelande. Med den som jag får från HTC´s webbsida på download när jag skriver in serienummret så funkar det att uppgradera. jag skulle gärna vilja ha den på svenska (lättare att fatta då). Och även om någon har svensk användarhandbok på PDF så är jag intresserad att veta var man kan få tag på den
//Zarlo

Postad 07 November 2008 - 12:49

cna
  • cna
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Jag har precis köpt denna underbara telefon.
Men den är inte på svenska har testat att flasha den men det funkar inte med svenska 6.1 flashen utan jag får ett felmedelande. Med den som jag får från HTC´s webbsida på download när jag skriver in serienummret så funkar det att uppgradera. jag skulle gärna vilja ha den på svenska (lättare att fatta då). Och även om någon har svensk användarhandbok på PDF så är jag intresserad att veta var man kan få tag på den
//Zarlo

Det fungerar alltså inte att flasha den här?

Postad 07 November 2008 - 17:37

Zarlo
  • Zarlo
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Precis.
Det verkar som om den skall komma igång men när procenten skall börja räknas så står den stilla sedan kommer det upp att denna versionen inte stöds av den flashen.
det funkade utmärkt att flasha den versionen som jag fick ner på HTC´s webbsida. det gör ju inget att det är på Engelska nu när jag hitta inställningarna till att ändra tidsformatet til 24:00 så man slipper pm/am. fast det vore ju gött att få den på svenska så att flera klarar av att använda den
//Zarlo

Postad 07 November 2008 - 19:17

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Precis.
Det verkar som om den skall komma igång men när procenten skall börja räknas så står den stilla sedan kommer det upp att denna versionen inte stöds av den flashen.
det funkade utmärkt att flasha den versionen som jag fick ner på HTC´s webbsida. det gör ju inget att det är på Engelska nu när jag hitta inställningarna till att ändra tidsformatet til 24:00 så man slipper pm/am. fast det vore ju gött att få den på svenska så att flera klarar av att använda den
//Zarlo

Jag kör denna och den är med svensk.
http://www.htc.com/w...p...2&dl_id=113

Postad 07 November 2008 - 22:09

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

Nån som vet om det finns något bra träningsprogram för oss som motionerar till HTC touch Qruise ?
Borde ju gå att fixa med tanke på att den har inbyggd GPS. Skulle tex viilja kunna räkna ut hur många kalorier jag förbränner under en timmas träning samt hur långt jag har sprunigt och gärna få en graf över det hela. Skulle ju vara ett roligt sett att anteckna sin motion. Jag promenerar för tillfället ca 1,5-2 mil i veckan men skulle vilja få det lite mer detaljerat :)

RunGPS
http://www.rungps.net/

Jag använder det i min Samsung i780 men det funkar ju säkerligen precis lika bra till HTC TC.

Postad 08 November 2008 - 11:37

Zarlo
  • Zarlo
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag kör denna och den är med svensk.
http://www.htc.com/w...p...2&dl_id=113

När jag skriver in mitt serienummer så kan jag bara välja en fil som heter
WM6.1 ROM Upgrade_WWE (3.13.405.0)
Och den går att installera. jag provade att flasha med Syrius men det funka inte heller.

Citerar CNA:

1. Flasha ROM
2. Hard reset
3. Flasha Radio
4. Soft reset

1.är det den filen som man får från HTC´s webbsida ? eller är det Radio man får där?
Var får man tag på de andra filenrna som man behöver flasha med och hardSLP

//Zarlo

Postad 08 November 2008 - 11:42

Zarlo
  • Zarlo
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

RunGPS
http://www.rungps.net/

Jag använder det i min Samsung i780 men det funkar ju säkerligen precis lika bra till HTC TC.

Det var därför jag ville ha en telefon med windows operativsystem
verkar vara ett bra program. nu kör jag med nhgps i min A1000 för att se på en karta vart man sprungit och räknar ut kilometertiderna. Fixar rungps av sig själv att räkna ut kilometertiderna?
//Zarlo

Postad 09 November 2008 - 11:19

Zarlo
  • Zarlo
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Efter att ha lagt in HardSLP så kunde jag installera den Svenska filen
Tack så mycket för hjälpen nu får jag leta lite program att lägga in.
//Zarlo

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.