Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 oktober 2008 - 20:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Tre är ju dom enda som man fortfarande kan få en mobil till subventionerat pris...
Alla andra ger ju nästan inget om man binder sig

Postad 10 oktober 2008 - 20:47

Unregistered1a25347f
  • Unregistered1a25347f
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Håller med, ringer man upp alla pengar abbet kostar per månad så blir telefonen billig, billig.

Postad 10 oktober 2008 - 20:47

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

miki2, Coreplayer installerar jag nu, men jag hittar inte vart jag skall hitta MortPlayer.

http://mortplayer.en...ic.com/pocketpc

edit: sorry för sen länkning.. men det postas så mycket i den här tråden så man hinner inte med :) . Missade att det fanns en sida 44 nu.. stod på 43 och trodde det var sista :-P

Redigerat av Whopper, 10 oktober 2008 - 20:49.

Postad 10 oktober 2008 - 20:49

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Bara jag som tycker batteriluckan lossnar självmant ibland,, den sitter inte fast riktigt!!!!

Ja tyvärr märkte jag det också efter 10sek, det kommer bli problem med denna

Postad 10 oktober 2008 - 21:01

Nemerick
  • Nemerick
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Tjenare!

Nu har jag följt denna tråd i några veckor, dags att lämna ett avtryck också kanske :)

Jag var idag runt lite i stan och försökte hitta en "Live" X1:a att klämma, känna och testa lite, jag lyckades efter många turer in i många olika affärer. Måste säga att det är nog den telefon som jag hittills tyckt bäst om när det gäller hur den ligger i handen, något som jag personligen anser som ganska viktigt. Att den väger lite är i mitt tycke positivt, man vill ju gärna känna att man har telefonen i fickan :)

Jag verkar dessutom vara en av de få som tycker bättre om den silvriga versionen än den svarta, får jag tag på en silvrig så tar jag den i första hand. För övrigt så kan jag hålla med diverse recensenter om att panelsystemet är onödigt segt, men efter lite tweakande så tror jag inte att man kommer ha så många paneler kvar, kanske bara en enda?

En sak jag inte förstår vad gäller marknadsföringen och så av Xperian är vad dealen med fiskpanelen är... Varför finns den, vad är så coolt med den? Det är inte (!) SÅ coolt att fiskarna simmar mot ditt finger/din penna när du trycker på skärmen... Hur kan säljare i butiker se den panelen som ett säljande argument :D

Jag har dessutom ett par frågor nu, vet inte om de varit uppe under de 20-nånting första sidorna av tråden då jag inte läst de.

1. Vad är den maximala storleken på minneskortet? Utöver det funderar jag på vad som är den största storleken av minneskortstypen för X1:an som finns i handeln idag. Inne på Teliabutiken jag var inne i idag sa kvinnan bakom disken att 8gb var max men att det endast fanns 4gb att köpa, själv har jag hört att max ska vara 32gb och att max som finns att köpa är 8gb.

2. är det någon som tror att priset på X1:an kommer droppa inom en snar framtid? Är det värt att vänta någon/några månader och hoppas på bättre priser?

3. någon mer som fått problemet med lös betterilucka? kollade som sagt på ett antal X1:or idag och ingen av de verkade ha det problemet, måndagsexemplar kanske?

Vad är det för övrigt för tal om "paradiset"? Är det ett trevligt ställe ;D

- Nem

Postad 10 oktober 2008 - 21:04

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
En liten bild bara för kul..

3. någon mer som fått problemet med lös betterilucka? kollade som sagt på ett antal X1:or idag och ingen av de verkade ha det problemet, måndagsexemplar kanske?

- Nem

Problemet verkar vara att batteriet trycker på luckan, utan batteri i så sitter den bra här på min.

/Tobbe

Bifogad fil(er)

Postad 10 oktober 2008 - 21:05

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

En film
http://tekatten.se/k...riax1_video.3gp

Fast den där är .3gp och knappast högsta upplösningen/kvaliten.

Postad 10 oktober 2008 - 21:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Om ni är rädd om eran Xperia och vill kunna spåra den om den blir stulen eller vill hålla koll på var tjejen igentligen är så ta å kolla upp W.I.M.P ...

Själv testat det...Funkar perfekt :)

Postad 10 oktober 2008 - 21:12

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Jag får inte pop-mail att funka, ska man köra "4466 / surf" till telia eller? det funkar inte iaf

Postad 10 oktober 2008 - 21:12

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Ops fel

Redigerat av Preed, 10 oktober 2008 - 21:14.

Postad 10 oktober 2008 - 21:13

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Ja tyvärr märkte jag det också efter 10sek, det kommer bli problem med denna

Ett tips, tryck luckan hårt uppåt när du monterar den (tryck den i riktning mot kameran) Clipsen som skall låsa kan inte låsa riktigt om man inte gör så.
Min lucka ville inte heller fastna..men nu sitter den som berget :) kan knappt få loss den igen.
Batteritiden verkar vara helt ok, har suttit och lekt med inställningar osv sen jag hämtade den vid 4 tiden, jag har inte laddat den alls. Nu är det 2 "pluppar" kvar bara, men som sagt, lyssnat på MP3 med skärmen igång hela tiden + en massa joxande i inställningar osv.

Redigerat av King Cobra, 10 oktober 2008 - 21:18.

Postad 10 oktober 2008 - 21:14

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Då har jag min!

Sen verkar den bara ha 256MB ram, synd.

/Miki

Vad menas med detta? Har inte SE sagt att produktionsluren kommer ha 38xMB?

Redigerat av Preed, 10 oktober 2008 - 21:14.

Postad 10 oktober 2008 - 21:16

lando
  • lando
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
Någon med en olåst 3g iphone som vill byta den mot en helt ny X1 i silver? Jag har tröttnat på windows träsket efter 10år i skiten så byter jag till mac, det räcker att jag jobbar med windows problem nu har jag fått skiten hemma också.

Jag har haft telefonen igång i ca6timmar & ringt 2 samtal med den, annars har den legat på laddning eller bara på skrivbordet. Har inte ens packat upp allt ur lådorna.

Länk till annons

Redigerat av lando, 10 oktober 2008 - 21:25.

Postad 10 oktober 2008 - 21:36

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Om ni är rädd om eran Xperia och vill kunna spåra den om den blir stulen eller vill hålla koll på var tjejen igentligen är så ta å kolla upp W.I.M.P ...

Själv testat det...Funkar perfekt :)

Vad är W.I.M.P för ett program?
Är det gratis?
Har du en länk till det?

/P

Postad 10 oktober 2008 - 21:37

SkeeZ
  • SkeeZ
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Någon som lyckats synka den med Outlook express än? den vägrar.... vad gör jag fel..

Postad 10 oktober 2008 - 21:41

rocky77
  • rocky77
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Nån som kan tipsa om ett bra program för att kunna svara och neka samtal via knappar på skärmen? Kommer ju inte upp alternativ att svara när nån ringer, bara "tysta". Knappsatsen under tänds inte upp när nån ringer, så i mörkret kan det ju bli svårt att hitta "svara-knappen"...

Postad 10 oktober 2008 - 21:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Sorry :)

Glömde länken...

http://www.wimp-software.co.uk/

10 pund kostar det om man inte hittar nån "trial" version

Du installerar det på tjejens Xperia i smyg..Sen skickar du sms till hennes telefon när hon "tränar" så skickas ett sms tillbaka med gps kordinater utan att det märks på hennes mobil :)

Sen är de bara skriva in kordinaterna i googlemaps eller liknande så får du upp hennes exakta position på en karta

Postad 10 oktober 2008 - 21:44

Unregistered4747596b
  • Unregistered4747596b
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
en fråga...luren visar fel tid i panelen (den klocka och kalender) men när jag kollar så har jag ställt in rätt tid.
den visar 1 timma fel...dvs nu visar den 21.44
va kan detta bero på? :S

edit.
vald stad är stockholm

Redigerat av Unregistered4747596b, 10 oktober 2008 - 21:54.

Postad 10 oktober 2008 - 21:53

Guardian74
  • Guardian74
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

en fråga...luren visar fel tid i panelen (den klocka och kalender) men när jag kollar så har jag ställt in rätt tid.

Hade samma problem. Fick gå in under alternativ för panelen. Välja stad och där kryssa i sommartid så blev det rätt.

Postad 10 oktober 2008 - 21:54

Unregisterede3486815
  • Unregisterede3486815
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Var noga med sommartid...

Postad 10 oktober 2008 - 22:09

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Jag får inte POP-mail att funka.. har lagt till mina två konton men det går inte att skicka/ta emot, gick ju t.o.m. smidigt på P1an jag hade lol

Postad 10 oktober 2008 - 22:11

Unregistered4747596b
  • Unregistered4747596b
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Hade samma problem. Fick gå in under alternativ för panelen. Välja stad och där kryssa i sommartid så blev det rätt.

Var noga med sommartid...

thx :)

Redigerat av Unregistered4747596b, 10 oktober 2008 - 22:12.

Postad 10 oktober 2008 - 22:14

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Mjo så brukar det vara, men här i sjuntorp får vi paketen genom en butik, och det är alltid 1 dag extra för att få avin. Dom skickar den när dom får varan till butiken..och det tar en dag för att den skall hamna in min brevlåda.
Varan kommer till butiken kl 16.00, posten delas ut kl 13.00, så "dagens" post har redan delats ut när varan levereras så att säga.
Det är därför jag alltid får skriva ut kollinumret från postens hemsida för att kunna hämta ut varan samma dag :)
Ibland skickar posten sms till mig när varan är i butiken..då är det ju inga problem. Jag får dock inte ett sms varje gång även om jag uppgivit att jag vill ha det.

Joo men paketet kommer till utlämningsställen redan innan på dagen, och det är inte utlämningsställena som skickar avierna, det e posten. Och när paketet är påväg så skickas avin ut automatiskt:) Så även om det står 16.00 på avin så kan man hämta ut paketet redan 14.30 ibland. Berors på om folket varit snabbt med att scanna in paketen på hyllorna:) Hoppas du fattar hur jag menar:)

Postad 10 oktober 2008 - 22:20

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

1. Vad är den maximala storleken på minneskortet? Utöver det funderar jag på vad som är den största storleken av minneskortstypen för X1:an som finns i handeln idag. Inne på Teliabutiken jag var inne i idag sa kvinnan bakom disken att 8gb var max men att det endast fanns 4gb att köpa, själv har jag hört att max ska vara 32gb och att max som finns att köpa är 8gb.

32GB max kan du stoppa i X1an. 16GB är max vad du kan köpa.

Postad 10 oktober 2008 - 22:24

Nemerick
  • Nemerick
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

32GB max kan du stoppa i X1an. 16GB är max vad du kan köpa.

Tackar för svaret, det kändes lite som att kvinnan bakom disken inte visste vad hon talade om :)

Postad 10 oktober 2008 - 22:27

Unregistered9c2c5781
  • Unregistered9c2c5781
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Ett par (kanske) dumma frågor?

1. Hur byter man till en egen alarm signal, går det att göra?
2. Hur ställer man volymen på ringsignaler och alarmsignaler?
3. går det att göra tecken och ikoner större som på en vanlig windows dator?

Någon som kanske vet och har kört WM innan? För övrigt tycker jag att det var lite svagt av SE att inte skicka med en utförlig manual på cd-skivan.

Postad 10 oktober 2008 - 22:36

Rodgeman
  • Rodgeman
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Egen Ringsignal då?

Postad 10 oktober 2008 - 22:42

SkeeZ
  • SkeeZ
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Ett par (kanske) dumma frågor?

1. Hur byter man till en egen alarm signal, går det att göra?
2. Hur ställer man volymen på ringsignaler och alarmsignaler?
3. går det att göra tecken och ikoner större som på en vanlig windows dator?

Någon som kanske vet och har kört WM innan? För övrigt tycker jag att det var lite svagt av SE att inte skicka med en utförlig manual på cd-skivan.

Egen Ringsignal då?

Här ser ni eran hjälp http://www.sonyerics...h...cc=se&lc=sv

Postad 10 oktober 2008 - 22:42

Rodgeman
  • Rodgeman
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Löste det själv.. Hade Lagt Mp3 filen i Ringsignaler.. på Telefonen.. men hittade den inte.. Men skulle vilja kuna mappa från Minneskortet..

Postad 10 oktober 2008 - 22:45

magi
  • magi
  • Forumräv

• 681 inlägg
  • 0
hmm jag fick inte tag i nån :) .
Varit på BB några dar och när jag kom där ifrån sen eftermidag, efter att jag lämnat familjen hemma så jäktade jag ner på stan, men de var slut över allt :)
Ja ja tur att jag har annat att glädja mig åt :D
undra om man får tid att åka till någon annan stad imorgon.

Postad 10 oktober 2008 - 22:51

Unregistered4747596b
  • Unregistered4747596b
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

hmm jag fick inte tag i nån :) .
Varit på BB några dar och när jag kom där ifrån sen eftermidag, efter att jag lämnat familjen hemma så jäktade jag ner på stan, men de var slut över allt :D
Ja ja tur att jag har annat att glädja mig åt :D
undra om man får tid att åka till någon annan stad imorgon.

grattis! :)

Postad 10 oktober 2008 - 22:52

Alex81
  • Alex81
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
På Kungsmässan i Kungsbacka var jag den första som köpte en svart X1 idag. Klockan 18:50 :) :)

Dom hade bara svarta i lager.

Postad 10 oktober 2008 - 23:06

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Mobile Shell, ingen full version... eller?
Ahhh, verkar ju som det inte riktigt är full versionen ändå. Det jag saknar är gestures när man är inne i program.
Man ska kunna klicka uppe och få upp de tre huvudpanelerna. Vad ska man med det till kanske någon undrar, men det är just det som är det fina med WM at man faktiskt kan köra flera saker samtidigt. Säg att jag knallar in på en hemsida, ser en adress som jag markerar och kopierera och vill nu snabbt pastea in detta i word, då saknar man ju verkligen den gesture featuren, att snabbt komma till program val och starta word.
Har jag missat nåt? Dags att avistallera Mobile Shell och installera den på riktigt kanske för bra är den.

/Miki

Postad 10 oktober 2008 - 23:21

nilsemil_thn
  • nilsemil_thn
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
För er som redan köpt eller kanske funderar på att köpa en Windows mobil, en del intressanta program.

Kanske bäst att skriva att jag endast syftar på dom program som faktiskt är gratis...

Redigerat av nilsemil_thn, 10 oktober 2008 - 23:22.

Postad 10 oktober 2008 - 23:26

zpooky
  • zpooky
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Nu vill ju vi andra se bilder på era x1. Fram med kameran! :-)

Hur bra ser det ut när man surfar på nätet med den?

Postad 10 oktober 2008 - 23:38

SkeeZ
  • SkeeZ
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
hur i hela h ska man höra ringsignalen

Postad 10 oktober 2008 - 23:57

Unregistered9c2c5781
  • Unregistered9c2c5781
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
klicka på högtalar ikonen brevid batteriindikatorn längst upp och maxa ringvolymen så går det kanske

Postad 11 oktober 2008 - 00:46

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Japp, det är separat volym för ringsignaler/larm och musik osv. 2 volymer du ställer in oberoende av varandra.

Någon som vet något free ware eller dyligt som liknar SBPs time program? Alarmklockan var ingen höjdare i Xperian. Finns det ens snooz?

Redigerat av King Cobra, 11 oktober 2008 - 01:01.

Postad 11 oktober 2008 - 01:04

SkeeZ
  • SkeeZ
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Japp, det är separat volym för ringsignaler/larm och musik osv. 2 volymer du ställer in oberoende av varandra.

Någon som vet något free ware eller dyligt som liknar SBPs time program? Alarmklockan var ingen höjdare i Xperian. Finns det ens snooz?

Testade hysta in en mp3a som ringsignal,, och jag är ju inte impad av högsta volymen,,, vibratorn är så snabb att den nästan inte alls vibrerar :)

Preci lyckats aktivera VOIP/SIP/Internetsamtal i telefonen.

Redigerat av SkeeZ, 11 oktober 2008 - 01:05.

Postad 11 oktober 2008 - 01:25

SkeeZ
  • SkeeZ
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Youtube SET! =)

Dick funkar det inte så flytande i stor uppplösning,, i opera dubbelklicka inte för att stora upp skärmen,, det kommer inte funka bra då,, iaf inte för mig.

Edit: inte heller verka förstora flash till stor skärm en bra ide då jag har svårt att komma ur det :)

Sen fastnar det streck i rutan från flash/opera
Postad bildPostad bildPostad bild
Spelar ingen roll om man byter paneler eller kollar aktivitetshanteraren.

Redigerat av SkeeZ, 11 oktober 2008 - 01:49.

Postad 11 oktober 2008 - 01:47

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Så, mobile shell installerad. Den riktiga versionen är klart bättre än panelversionen. Nu är den igång på första panelen där man vill ha den. Den tar över hela skärmen (ingen svart rad uppe och nere) och gestures funkar överallt.
Som jag skrivit tidigare, SE skulle ha skitit i hela panelkonceptet och bara köpt Mobilde Shell rakt av.
Men det spelar ingen roll, längtar redan efter att få bort hela panel delen så att den inte ligger på i bakgrunden och tar helt onödigt minne. Sen kan man assigna panelknappen till att rotera vyn!
Tror inte det kommer ta så lång tid. Men jag fattar inte att inte nån på Ericsson sagt ifrån, panelerna är totalt meningslösa. Statiska bilder som gungar lite, kom igen... det ska ju vara en arbetstelefon, och det vinner ju inte heller direkt över någon ifrån iPhone lägret. Nu tröttnade jag rätt fort på panelerna men som jag uppfattade dom så dödar dom det man har igång när man växlar mellan panelerna. Det är ju det som är det fina med WM, att man kan ha flera saker igång. Lyssna på musik, surfa mm.
Nej det här var mitt sista klago mail, nu ska det bara komma info om hur man får till det bättre.
Hoppas verkligen någon Ericsson människa läser det här forumet.

/Miki

Postad 11 oktober 2008 - 01:57

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Håller med dej där, panelconceptet är ingen höjdare. Jag använder bara shell ändå eftersom det går MYCKET snabbare och smidigare att använda "senaste" när man växlar mellan program.

Köpte du fullversionen? jag är grymt sugen på SBP time med. En riktig alarmklocka.
Sen vill jag veta hur man avinstallerar program :) har inte en susning nu :D

Att man låser telefonens knappar med on/off knappen och samtidigt släcker skärmen är ju bara helt lysande bra :) borde göra susen när man går runt och lyssnar på MP3 i flera timmar.

Redigerat av King Cobra, 11 oktober 2008 - 02:03.

Postad 11 oktober 2008 - 02:02

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Håller med dej där, panelconceptet är ingen höjdare. Jag använder bara shell ändå eftersom det går MYCKET snabbare och smidigare att använda "senaste" när man växlar mellan program.

Köpte du fullversionen? jag är grymt sugen på SBP time med. En riktig alarmklocka.

Ehhh, kör på en trial version... typ
SPB Time är ett måste med, tog inte upp den förrut då jag faktiskt trodde att WM 6.1 skulle ha uppdaterat alarmdelen, (jag har tidigare haft WM 5 på min qtek).
Microsoft har gjort ett fint jobb där, likaså med kalkylatorn, jisses, hur kunde den få följa med WM 6.1 med det utseendet!

/Miki

Postad 11 oktober 2008 - 02:03

SkeeZ
  • SkeeZ
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Sen vill jag veta hur man avinstallerar program :) har inte en susning nu :)

Start > Inställningar > System > Ta bort program.

Postad 11 oktober 2008 - 02:09

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
tackar!

Postad 11 oktober 2008 - 02:11

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Start > Inställningar > System > Ta bort program.

Men.... precis som i windows så försvinner inte allting efter en avinstallation.
Jag rekomenderar ett backup program. Kör hårt med installationerna första dagarna innan du sammlat på dig saker så att backupperna börjar kännas jobbiga att ta tillbaka, eller gör en backup precis innan du installerar programmet du vill prova. Det kommer hålla din lur friskare längre!

/Miki

Postad 11 oktober 2008 - 03:18

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
om ni trycker windows>settings>idag>items

Då får ni upp en lista med saker som ska ligga på today sidan....

Kan man där ta bort kryss för panelerna ? och köra utan?

Postad 11 oktober 2008 - 05:52

Zakath
  • Zakath
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Ang. röststyrning, kolla in Voice command, behöver ingen träning och du kan göra vad som helst, inte bara ringa, du kan t.ex. fråga telefonen vad klockan är, så läses det upp för dig:

http://www.microsoft...ce-command.mspx

Postad 11 oktober 2008 - 07:30

Narthasol
  • Narthasol
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har fått information om att de endast kommer ut i 5.000 ex i Sverige. Men som tur va så fick jag min utan att behöva förboka ;D

Postad 11 oktober 2008 - 07:49

rocky77
  • rocky77
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Var hittar man koden till wayfinder som medföljer? Han frågade efter den när jag startade det, dock kunde man välja prova gratis men hur länge funkar det?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.