Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung i900 OMNIA *

1328 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Omnia SGH-i900 8GB 128MB RAM (Mobiltelefoner) 1 (0) Inga priser
Samsung Omnia SGH-i900 16GB (Mobiltelefoner) 4 8.151514 (32) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 04 July 2009 - 22:02

bettito
  • bettito
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej ! vill ha lite hjälp ? det är så att jag van eller köpte en mobil på tradera1! och jag fick den igår men när jag sättr på den vill den ha en PiNK NUMMER OCH det går inte att ringa från den ..men jag kommer in i mobilen och programer ! vet inte vad jag ska göra det är en SAMSUNG OMNIA I900 ha alla cd skivor och tillbehör !

Postad 06 July 2009 - 08:58

Eccoes
  • Eccoes
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Hej ! vill ha lite hjälp ? det är så att jag van eller köpte en mobil på tradera1! och jag fick den igår men när jag sättr på den vill den ha en PiNK NUMMER OCH det går inte att ringa från den ..men jag kommer in i mobilen och programer ! vet inte vad jag ska göra det är en SAMSUNG OMNIA I900 ha alla cd skivor och tillbehör !

Du har en pinkod kopplat till ditt SIM-kort, och det är den koden du måste slå in.
Om du inte har pinkoden kan du kontakta din operatör och be om en PUK-kod så du kan lägga in en ny pinkod.

Postad 17 July 2009 - 17:36

Kinta
  • Kinta
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Sitter och försöker få min omnia att läsa flash material i opera men lyckas inte. Som jag har fattat de skall man tanka ner falsh lite men redan där har jag svårt att hitta nån bra download. Skulle vara tacksam om nån som har lyckats kan lägga ut en snabb tutorial på hur man får telefonen att läsa flashmaterial

Postad 17 July 2009 - 18:08

FrökenC
  • FrökenC
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej igen!

Nu har jag fått allt att funka som jag vill - utom några saker;)

- Går det att fixa (eller finns det?) equlizer? Tycker det inte är världens bästa ljud i telefonen.. Och inte alltid så superhögt heller? Har för mig att jag läst om något program nånstans nångång?

- Finns det ett alarm i mobilen som funkar även när den är död/av?

- När jag ska kolla på film så blir ganska många "rotlös ljudnånting". Filmen spelas, men det är inget ljud. Har vart tre filmer nu tror jag. Irriterande när man sett fram emot en filmstund på bussen:p Avi-filer..

Om det nu finns program och sånt så kanske ni kan förklara hur man fixar det till luren med. Jag må vara teknisk, men inte grym på saker:)

Tack tack!

Postad 29 July 2009 - 12:50

Unregistered76c435c2
  • Unregistered76c435c2
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
sen jag installerade spb mobile 3.0 så måste jag ladda telefonen varje dag, någon annan som också måste göra detta?

Postad 29 July 2009 - 17:19

lisette
  • lisette
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
fick hem min omnia idag och har nu några frågor. har läst fram till sida 26 här i tråden och får fortsätta lite senare.

har försökt få route 66 att fungera. jag har trådlöst nätverk här hemma, så jag vill ju givetvis använda mig av det när route 66 ska hitta gps-positionen. hur får jag detta att fungera?

jag vill även kunna surfa på mobilen på nätverket när jag är hemma. hur vet jag att jag gör det när jag använder opera? När jag startat om mobilen så måste jag ansluta till vårt nätverk, vill kunna slippa det.

är Wi-Fi samma sak som Wlan? Om inte, hur aktiverar jag wlan:et?

Om jag vill använda telefonen som GPS i bilen, utan att köra den varm (som jag läst om längre bak i tråden) så behövdes tydligen en extern dosa att lägga i fönstret. var kan jag köpa denna dosa?

tacksam för svar!

Postad 29 July 2009 - 20:58

lisette
  • lisette
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
har suttit och försökt installera advanced confuration tool. men det vill inte alls med mig. När jag klickar på setup ikonen så blir jag vidareslussad till en websida.

Postad 30 July 2009 - 07:14

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

fick hem min omnia idag och har nu några frågor. har läst fram till sida 26 här i tråden och får fortsätta lite senare.

har försökt få route 66 att fungera. jag har trådlöst nätverk här hemma, så jag vill ju givetvis använda mig av det när route 66 ska hitta gps-positionen. hur får jag detta att fungera?

jag vill även kunna surfa på mobilen på nätverket när jag är hemma. hur vet jag att jag gör det när jag använder opera? När jag startat om mobilen så måste jag ansluta till vårt nätverk, vill kunna slippa det.

är Wi-Fi samma sak som Wlan? Om inte, hur aktiverar jag wlan:et?

Om jag vill använda telefonen som GPS i bilen, utan att köra den varm (som jag läst om längre bak i tråden) så behövdes tydligen en extern dosa att lägga i fönstret. var kan jag köpa denna dosa?

tacksam för svar!

För att du ska få GPS att fungera så bör du vara utomhus med telefonen så den kan få kontakt med satelliterna.

Wifi delen i din telefon gör att du kan ansluta till ditt Wlan hemma. Aktivera det så ska den delen ta över och du surfar då på dina trådlösa anslutning. Du använder då alltså inte mobilnätet.

För att vara helt säker så kan du gå in i dina telefoninställningar under anslutningar och stänga av "Telefon" (obs: sätt inte dig i flygläge bara då du stänger av alla kommunikation.)

Genom att ha "telefon" avstängd och din Wifi igång och är du säker på att det verkligen är via wifi som du surfar på hemma.

Startar du om telefonen och inte vill ha wifi igång trots att den är det, så får du gå in i inställningarna igen stänga av det.

Läs gärna igenom det första inlägget i den här tråden så får du lite mer förklarat om Windows Mobile och du får även reda på vad du ska tänka på när du installerar program och dylikt.

Postad 30 July 2009 - 08:03

lisette
  • lisette
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Wifi delen i din telefon gör att du kan ansluta till ditt Wlan hemma. Aktivera det så ska den delen ta över och du surfar då på dina trådlösa anslutning. Du använder då alltså inte mobilnätet.

För att vara helt säker så kan du gå in i dina telefoninställningar under anslutningar och stänga av "Telefon" (obs: sätt inte dig i flygläge bara då du stänger av alla kommunikation.)

Läs gärna igenom det första inlägget i den här tråden så får du lite mer förklarat om Windows Mobile och du får även reda på vad du ska tänka på när du installerar program och dylikt.

tack för svar!
men jag måste vara dum. =)

när jag startar opera så står det att gprs startas - det säger mig att jag inte surfar på mitt wlan. rätt eller fel av mig?

jag hittar inte var jag stänger av min telefon anslutning. har hittat hur jag stänger av till flightmode, men det är allt. men som du säger så fungerar inte wi-fi då.

under telefoninställningar säger du? hur navigerar jag dit?

inställningar>telefon och sedan?
eller
inställningar>fliken anslutningar och sedan?

Postad 30 July 2009 - 08:51

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

tack för svar!

när jag startar opera så står det att gprs startas - det säger mig att jag inte surfar på mitt wlan. rätt eller fel av mig?

jag hittar inte var jag stänger av min telefon anslutning. har hittat hur jag stänger av till flightmode, men det är allt. men som du säger så fungerar inte wi-fi då.

eller

Inga frågor är för dumma :)

Nu har jag ingen Omnia med Windows Mobile själv. Använder mest HTC.

Kolla i dina program eller anslutningar om du har något som heter Comm Manager eller något liknande.

Annars kan du försöka kolla i manualen hur du stänger av telefondelen alternativt om någon som äger en Omnia i900 kan hoppa in här och hjälpa till.

Prova även med att klicka på antennsymbolen/data symbolen (högst upp på skärmen i fältet med täckning osv) och se vart de tar dig och om du hittar en inställning där.
Min WM telefon ligger hemma så just nu kan jag själv inte gå in och kolla.

Redigerat av crest, 30 July 2009 - 08:52.

Postad 14 August 2009 - 13:37

Unregistereda1c0d810
  • Unregistereda1c0d810
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Jag har problem att hitta vad f*n auktoriseringskod är till min mobil. Någon som vet hur man hittar det?

Försöker att installera MMS inställningar m.m.

Postad 20 August 2009 - 10:42

Dandy 2009
  • Dandy 2009
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Tja.

någon som har någon ide till att min omnia är helt stendöd?

går inte ladda, utan den blir bara stenvarm?

Någon som vet vad det kostar att reparera en omnia?

Postad 22 August 2009 - 15:21

danne_silver
  • danne_silver
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Har suttit och knapprat på telefonen en dag nu. Fungerar bra. Några frågor bara.

1. Man fick ju som bekant med ett minneskort med språkfiler på. Har valt att installera. Men när telefonen startar om så får jag inte välja något språk. Så är tvungen att köra med engelska? Inte så viktigt egentligen, fungerar lika bra. Men det bör väl fungera att byta språk?

2. .mkv filer laggar rätt mycket i core player. Är det vanligt eller är det något annat fel? .avi filer verkar fungera bättre.

3. windows update fungerar inte. kommer bara upp nånting om att jag ska kolla tid och datum typ?

4. Går det att ställa in så att telefonboken inte tar kontakter från sim-kortet. Vill att den endast ska ta kontakterna som jag har på telefonen. Vet att det går att ändra när man är i telefonboken. Men den inställningen hålls inte kvar.

5. Kör med sbp shell. Och kan inte använda egna signaler till alarmet med den. Fungerade med alarmet som var från början. Ska man sätta filerna i någon annan mapp när man skall köra med sbp's alarm? Har signalerna i windows/rings nu.

Fler av svaren står säkert i tråden. Men det är ju en jäkla massa sidor ;)

Postad 24 August 2009 - 00:17

tekarn
  • tekarn
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

tack för svar!

eller

Hej, har haft en omnia för ett tag sen och kanske kan svara:-)
Klicka på en av de 2 ikoner uppe till höger som visar typ nätverksstatus. Kommer inte ihåg vilken. Där ska du se både att du är ansluten till trådlöst nätverk och och gprs (kan heta dataanslutning eller nåt) (en klocka som räknar framåt). Då kan du stänga av gprs där. Sen kan du välja "Anslutningar"nånstans i Operas inställningar. Pröva dig fram till en där inte
gprs-anslutningen sätts igång automatiskt. Jag tror jag valde en anslutningsvariant som kallades "Internet" typ.

På min Omnia valdes iaf alltid wi-fi, när det fanns tillgängligt, på detta sätt:-)

Postad 30 August 2009 - 16:17

jojje_1
  • jojje_1
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hejsan Jag har en fråga är själv ägare utav en omnia. Men den är inte svensk

VErsion
PDA: i900XXHJ6/ACHJ2
Phone: i900BUHJ1

Som jag har förståt är telefonen från Londom samt att allt är brandat från vodafone. Så min fråga är hur ska jag bort allt i telefonen å lägga in den svenska rom.

Har testat ett antal gånger själv men inte lyckas. är det någon som kan förklara lr hjälpa mig med detta. Har tröttnat att ha vodafone i telefonen.;)

Postad 02 September 2009 - 12:54

Kinta
  • Kinta
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Nu blir jag tokig. Har försökt i flerta veckor till och från nu att få min Omnia att lyckas läsa hemsidor med flash i Opera. Snälla kan någon hjälpa mig med en tutorial om hur man skall få det att funka.

Postad 03 September 2009 - 14:39

Fesoj
  • Fesoj
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Har haft min omnia sedan runt mitten på februari nu och har varit relativt nöjd med den överlag, men det är några saker jag börjar tröttna på. T.ex:

Går det att utöka det interna lagringsminnet? Dvs inte Min Lagring utan det andra minnet.
Går det att ändra vart man ska lägga ringsignaler? Vill ha flera olika ringsignaler i form av mp3 för olika kontakter men p.g.a det låga lagringsminnet kan jag inte lägga massa mp3 i mina dokument/mina ringsignaler då jag får kritiskt lågt lagringsminne med en gång.

Postad 03 September 2009 - 17:59

Unregistereda8e804ca
  • Unregistereda8e804ca
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Kan man få en + och - lista på telefonen ? Är grymt nyfiken på den.
- Hur är den o lyssna musik med?
- Kameran?

Postad 04 September 2009 - 15:24

mackzen
  • mackzen
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Nu blir jag tokig. Har försökt i flerta veckor till och från nu att få min Omnia att lyckas läsa hemsidor med flash i Opera. Snälla kan någon hjälpa mig med en tutorial om hur man skall få det att funka.

Ladda ner och instalera Flash lite 3.1 så tror jag att det ska fungera.
http://www.mediafire.com/?y2l02xkntyx

Postad 10 September 2009 - 10:42

Dravinski
  • Dravinski
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej!

Har suttit och läst igenom tråden och fått många av mina problem lösta och även lite roliga tips! Det kan jag börja med att tacka för:)

Men nu till mina frågor, har letat febrilt i telefonboken och i inställningar om man kan ändra upplägget i telefonboken? Så att den inte visar efternamn före förnamn... Så att det blir Anders Andersson och inte Andersson Anders, om ni förstår vad jag menar.

Finns det någon ruta man kan bocka i eller någon iställning att att pilla på så allt man får med telefonen sparas på internminnet och inte minneskortet. Och då menar jag allt från sms, kamera, dokument, mail osv... Har inte riktigt fått klämm på vad som sparas var osv.

Någon mer som har upplevt problem med att hämta mail med services.telenor.se som apn? Får det inte till att fungera, men att "surfa" osv fungerar bra. Man vill ju slippa internet apn för att inte behöva ha 15kr/mb vid surf osv...

Tack för en bra tråd och hoppas någon kan svara på mina frågor!

Mvh Viktor

Redigerat av Dravinski, 10 September 2009 - 11:14.

Postad 26 September 2009 - 15:26

Creutz
  • Creutz
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Har haft en Touch Diamond i över ett halvår och har varit nöjd, men så såg jag att det var dags för att förlänga mitt abonnemang så jag kollade runt på telenors hemsida om det fanns någon rolig mobil. Då jag pillar mer med mobilen än vad jag egentligen ringer så kollar jag bara på WM mobiler eller android då. Då fann jag att Telenor passande nog har sjukt bra pris på den gamla Omnia i900, jag fick den för 875:- 24 månader och hör och häpna ingen förhöjd månadsavgift!! Antar att de säljer ut dem billigt då de nya modellerna rullar in nu. Men det är ändå billigt tycker jag!!

Postad 29 September 2009 - 18:29

Swe_wolfis
  • Swe_wolfis
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej,

finns det ett Firmware uppdatering att ladda ner någonstans som fungerar?

Har en Omnia från 3 med NEHJ3 installerat

Postad 23 October 2009 - 18:41

mkjn2
  • mkjn2
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Hejsan har en omnia som är helt stendöd. Jag tror det är "moderkortet" som är dött då det kommit batterisyra på det:( Går det att fixa eller vart kan man köpa ett nytt om det går?:D

Eller om det är nån som har ett från en trasig mobil så säg till!!
Eller en komplett mobil att sälja=)

Redigerat av mkjn2, 27 October 2009 - 10:47.

Postad 26 October 2009 - 20:20

wigge_w
  • wigge_w
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
hej!jag har en samsung omnia,och har problem med att kalender'n på widgeten visar fel...har provat allt men det går inte att ändra det står nov istället för okt....!!

är det nån som vet vad felet är?så skriv gärna..

MVH wigge_w

Postad 14 December 2009 - 13:38

Fesoj
  • Fesoj
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Har fortfarande inte funnit nån lösning för hur man kan expandera det interna minnet på telefonen. 73MB känns lite väl i minsta laget... Eller kan man ändra på nåt sätt så att t.ex. cache, sms, email, mms, telefonbok och dylikt sparas under Min Lagring istället?

Undra också vilken som är den senaste mjukvaran för Tre. Nu har jag NEHK1, var och lämnade in min telefon för ett par veckor sedan för att få min mjukvara uppdaterat och jag är rätt säker på att jag hade NEHK1 redan innan jag lämnade in den.

Kan man byta till nåt bättre "tangentbord" på den? När jag smsar kör jag vanligtvis med Samsung Phonepad men i vissa program går inte det att använda. Hade gärna velat ha nåt i stil med "Tangentbord"-et fast med större knappar. De andra två är värdelösa med tanke på att man måste bläddra flera sidor för att komma till å ä ö.

Den som vill får gärna tipsa om lite inställnignar för kameran också när man ska ta bilder inomhus... blixten är ju så förbannat stark så att bilderna blir ju nästintill helt vita om man tar på lite närmre avstånd.

Postad 27 December 2009 - 23:02

lisette
  • lisette
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
jag har försökt hitta en extern antenn till min omnia nu utan resultat (för gps:en). är det någon som har en sådan och som kan tipsa om var det går att finna en?

Postad 12 February 2010 - 09:38

Kinta
  • Kinta
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Är det någon som har fått igågn svt play (den mobilanpassade verisionen) i sin omnia? Jag har testat med måde Ophera, IE och skyfire. ingen av webläsarna funkar

Postad 02 March 2010 - 22:19

Norre87
  • Norre87
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej! har ett litet problem. Jag försöker ladda ner lite program från windowsmarketplace via mobilen. Men den säger att minnet är fullt och vet inte hur jag ska få den att spara programmen till min lagring. Hittar ingen sådan inställning.
Någon som vet vad jag skall göra om jag till exempel måste ladda ned programmen via datan och sen föra över dem till mobilen??

Postad 21 September 2010 - 18:24

tompan1
  • tompan1
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Har fortfarande inte funnit nån lösning för hur man kan expandera det interna minnet på telefonen. 73MB känns lite väl i minsta laget... Eller kan man ändra på nåt sätt så att t.ex. cache, sms, email, mms, telefonbok och dylikt sparas under Min Lagring istället?

Undra också vilken som är den senaste mjukvaran för Tre. Nu har jag NEHK1, var och lämnade in min telefon för ett par veckor sedan för att få min mjukvara uppdaterat och jag är rätt säker på att jag hade NEHK1 redan innan jag lämnade in den.

Kan man byta till nåt bättre "tangentbord" på den? När jag smsar kör jag vanligtvis med Samsung Phonepad men i vissa program går inte det att använda. Hade gärna velat ha nåt i stil med "Tangentbord"-et fast med större knappar. De andra två är värdelösa med tanke på att man måste bläddra flera sidor för att komma till å ä ö.

Den som vill får gärna tipsa om lite inställnignar för kameran också när man ska ta bilder inomhus... blixten är ju så förbannat stark så att bilderna blir ju nästintill helt vita om man tar på lite närmre avstånd.

hej det där med å ä och ö när du ska skriva ett sms ska du först trycka på det som heter abc på tangentbordet sen om du nu vill skriva när eller hejdå då testa skriv nar och hejda du kommer der upp såna föreslag var där brukar stå när och hejdå eller ochså kan du lääga till nytt ord om inte det fungar :):D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.