Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Diablo III

2055 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Diablo III (PC) (PC-spel) 9 6.065788 (75) Inga priser
Diablo III (Mac) (Mac-spel) 1 3.5 (1) Inga priser
Diablo III - Collector's Edition (PC) (PC-spel) 2 (0) Inga priser
Diablo III (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 7.666666 (2) 239:-
Diablo III (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 7.5 (1) 1 902:-
Diablo III: Eternal Collection (Switch) (Nintendo Switch-spel) 1 7.666666 (2) 449:-

Postad 01 June 2012 - 08:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Är det? Länk?

http://us.battle.net...opic/5152414766

Postad 01 June 2012 - 08:57

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

http://us.battle.net...opic/5152414766

Det där bevisar väl ingenting?

Postad 01 June 2012 - 09:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Nej 100% säker kan man aldrig vara. Det verkar suspekt iaf.

Håller med om att man bara borde kunna sälja en pryl en gång. Det skulle få bort den enorma inflation som finns just nu.

Postad 01 June 2012 - 12:37

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1306 inlägg
  • 0
Tja det är ju nästan sju miljoner spelare trots allt. Har inte använt AH än men ska testa sälja en rare båge med feta stats och se vad man får.

Nu har man hittat sin andra legendary! En level 44 Daibo till Monk... min första var också till Monk. Synd att den sög hårt jämfört med vapnet jag använder men men. Min DH dödar allt på ett-två skott med multishot på Nightmare nu, känns som jag spelar D2 med Amazon :)

Har en vän (Barb) som klarat act 1 på Inferno med en annan spelare, så det verkar inte alls vara omöjligt. Tror han hade mer problem på Hell faktiskt.

Postad 01 June 2012 - 12:56

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Act 1 på inferno är inte jättesvårt så länge man inte spelar barbar :D

Postad 01 June 2012 - 17:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Vet inte riktigt vad jag ska tycka om Diablo 3..

Beroendeframkallande .

Funderar lite kring items.
Tycker verkligen de borde göra de lite mer belönande .

Som de är nu har jag väl spelat 70-80 timmar och har hittat 2 legendary å ingen grön.
Men vad som är värre är att de droppar på tok för lite ens skapliga grejor.
Iaf fram till Hell där jag är nu..

Har varit tvungen att köpa vapen 2 ggr för att ens ta mig fram.
Vist hade ja kanske kunnat farma i 80 timmar till men .

Svår balansgång,för det får ju inte bli för lätt heller.

Men som de är nu känns de nästan meningslöst att ens leta bättre prylar.
Får känslan att allt är byggt kring AH .Och såklart med riktiga pengar senare.

Tror ni handeln med guld kommer att försvinna till fördel av riktiga pengar ?
Personligen så känns det som den väg Diablo 3 kommer att gå.
Kanske att lite mellanklass prylar kommer att gå att få tag i för guld men snäppet bättre för riktiga pengar

Postad 01 June 2012 - 18:00

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0
"There was an error creating your own party"
Har inte rört något annat än singleplay och AH. Hann precis lägga ett bud innan jag åkte ur. Har aldrig åkt ur medan jag spelar, bara i AH...

Jaja. Man får se hur länge man står ut med detta. Jag hade offrat en fredagskväll. Alternativet var Prometheus på premiären. Så jag är ganska "hooked" fortfarande...

Jag har inte fått nån legendary och har ändå rejält med "magic find" för min level. De här gröna setten, fungerar de bättre när de bärs kompletta?

AH med guld kommer finnas kvar, det är ju fruktansvärt många spelare som inte vill hålla på med riktiga pengar, även om vi svenskar kanske är mera benägna överlag att offra en slant om det är väldigt värt...

Tror det är bra att dela upp det i två delar, kanske minskar inflationen...

Postad 01 June 2012 - 18:08

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ska bli kul att se vad som händer :-)

Står att de jobbar på problemet att logga in nu..

Ändå svagt att de fortfarande har så mycket problem .
Dock så har de ju sålt rätt många mille redan men iaf

Postad 01 June 2012 - 21:15

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1306 inlägg
  • 0
Mjae, är nog bara de absolut bästa föremålen som kommer att gå för pengar. Till slut kommer ju även de mest sällsynta legendaries att bli billiga tror jag eftersom det är så många som spelar och hittas varje minut. Fler och fler saker hittas men inget försvinner. Var samma i D2 även om drops som Zod alltid var värd mycket men den hade också en på flera miljoner drop rate. Vet inte om det finns så sällsynta "statiska" föremål i D3, tror inte det. Blir nog perfect rares istället.

Postad 01 June 2012 - 21:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 4

Men som de är nu känns de nästan meningslöst att ens leta bättre prylar.
Får känslan att allt är byggt kring AH .Och såklart med riktiga pengar senare.

Meningslöst? Till slut hittar man saker.

Jag tycker det är kul med de som spelar fram till inferno och köper på sig grejer från AH för att klara det. Då klagar de på att det är för enkelt (vilket förstås är helt självförvållat). Sedan kommer de till inferno, klarar inte det på första dagen eller de första timmarna, och då är det ett söndrigt spel som är gjort för AH.

Är de personerna ens medvetna om att Inferno är ett end-game som är gjort för att vara svårt att klara? Det ska inte ta en dag, eller en vecka, eller kanske ens en månad. Det är någonting du ska ha i flera år för att ha en morot och motivation att på allvar varva spelet, eller att ha något att göra tills PvP kommer utöver att farma items. Folk har blivit bortskämda och ger upp för lätt om de stöter på motstånd. Det är därför det inte går att släppa spel som Mega Man idag eller andra svårare spel från förr. Då hade alla blivit galna och gett ettor i betyg för att det saknas checkpoints.

Det är lite som att man skulle säga att extrabossarna i FF-X t.ex. (jäkligt svåra att slå) förstör spelet bara för att man behöver grinda i hundra timmar.

Sen den här masshysterin över att det inte går att spela... ja, det är tråkigt att det är en del nedtid nu i början, men Blizzard kommer att sköta om det här spelet längre än 99% av alla andra utvecklare bryr sig om sina spel. Det kommer leva och vara aktivt i många år. Jag kan ha överseende med att de har lite problem första veckorna.

En annan sak, alla löjliga ettor det får i betyg av Prisjakts användare, undrar om det är något försök att härma Metacritics användarbetyg. Helt polariserat. Det blir som en ketchupeffekt, om någon börjar klaga hänger alla på. Oh noes, min karaktär plockar upp guld automatiskt. Konsolifierat. Fördummat. För det var ju så himla kul att plocka upp alla guldhögar i Diablo.

Svårt att skilja på vad som är fördummat och vad som är en nyttig och förbättrad funktion numera tydligen.

Postad 01 June 2012 - 22:21

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ja de är ju ett problem för de spelare som inte är hardcore.

Det borde ju även du se ?

Vist att inferno bör va sjukt svårt,även då det blir riktiga pengar inblandade.

Men du ser inga problem alls ?

Det borde man kunna göra fast du inte är hardcore spelare.

Helt normalt att legendary items är flera lvl sämre än allt annat du plockar upp ?
Finns ingen anledning att samla de nu.

Varför ska man inte kunna få drops som är i ens max lvl ?
Inte ens nära..

Det måste ju finnas en sorts balans,det är det inte nu enligt mig..

Ger ingen kick att samla ,bara köpa bättre.

Edit
Förmodligen för att det kommer att vara vad Diablo 3 handlar om när pengashoppen släpps.
Pengar ska inte kunna ge en sån fördel enligt mig.
En sak om de hade haft skins å sånt som inte påverkar själva spelet

Redigerat av moparman, 01 June 2012 - 22:24.

Postad 01 June 2012 - 22:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
jepp det är helt byggt runt deras ah. diablo 2 gick utmärkt att klara utan den bästa gearen som finns. i diablo 3 dör du på 2 träffar från ett vanligt j*vla monster om du inte har ubergear som du i princip bara kan få tag i genom att köpa den på ah.

inferno är ett enda j*vla epic fail just nu.

Redigerat av Unregistereddc471864, 01 June 2012 - 22:41.

Postad 01 June 2012 - 23:01

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Beror väl på från vilken synvinkel man ser det ;)

Inte helt säker att Blizzard ser det som fail tyvärr.

Edit
Tyvärr så ser inte jag nån framtid för Diablo 3 ..
Ingen som sträcker sig många år framåt i tiden iaf.

Starkaste känslan jag haft i ett spel och som jag tror på är snarare mindre världar men mer gemenskap.

Där alla känner alla typ.
Kanske några 1000 spelare aktiva.

Guilder där raider spelar nån roll.

Där man kan bli legend utan att va top 3.

Spelet jag pratar om är textbaserat men **** vad det var sammanhållning.
Alla tog verkligen hand om nya spelare och man kände att man gjorde skillnad i världen man bor i..
Tror det är vägen fram,,

Kräver ju dock timmar av spelarna .

Om det går att lösa vet jag ej men det har en kärna jag iaf tycker är värd att spinna vidare på.

Som de flesta spel är idag så de likväl att spela sp.

Redigerat av moparman, 01 June 2012 - 23:09.

Postad 01 June 2012 - 23:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ja de är ju ett problem för de spelare som inte är hardcore.

Det borde ju även du se ?

Nej, varför? Jag ser inget problem i att alla inte kan varva alla spel.

Säg att du spelar Ninja Gaiden på normal och klarar det. Ska du sedan klaga för att du inte klarar det på master difficulty? Det är absurt. Det är ju en nivå för de som vill ha en utmaning. Det är knappast alla som spelar ända till inferno. Normal är till för casualspelare - och det är lätt. De lägger inte 100 timmar på spelet.

Det som jag tycker är mindre bra för casualspelarna är att de inte får någon jättespännande loot eftersom legendary och set knappt droppar där. Blizzard skulle haft fler low lvl legendary och set items helt klart.

Helt normalt att legendary items är flera lvl sämre än allt annat du plockar upp ?

De ska ju buffas sen men i Diablo 2 var det nästan bara de unika som användes. Rare och blåa tillförde inget och det är den klart största delen av alla items. Det är väl bara bra nu att man kan hitta en rare eller blå och faktiskt ha chansen att uppgradera sitt gear. Förut var man nästan tvungen att hitta en unik för det.

Dessutom ska det vara svårt att hitta grejer så att inte allt kommer i cirkulation med en gång. Du är på hell, är du lvl 60 än? För att hitta items behöver du komma upp i 60 och nephalema (döda mobs x 5), i alla fall det som är tanken av Blizzard.

Varför ska man inte kunna få drops som är i ens max lvl ?

Vet inte var du spelar men jag kan det.

Postad 02 June 2012 - 00:18

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Jag håller med om att det är jävligt surt att majoriteten av drops man får ligger väldigt många levlar under man själv är och det är surt som fan

Postad 02 June 2012 - 06:44

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Vist att alla inte tar sig till inferno men de känns ju inte som att man direkt behöver skills.

Har du otur så tar du dig helt enkelt inte vidare utan AH..
Mest de jag tycker är riktigt tråkigt.
Nu känns de som att allt bara är gjort för att de ska tjäna pengar i AH

Nu ska jag sluta gnälla,, trots allt ett riktigt bra spel

Postad 02 June 2012 - 11:52

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Jag kommer ha som mål att "klara spelet" på hell. Sedan ser jag inferno som en kul del som man kan nöta väldigt länge. Men jag hade nog också blivit frustrerad om jag känner att jag tvunget måste klara av inferno innan jag "klarat" spelet. Förhoppningsvis kommer de tweaka droppen så man inte måste använda sig av AH om man inte vill. Jag har bara sålt billigt där än så länge för att dra in pengar till alla andra uppgraderingsgrejer i spelet. Men känns lite som fusk att handla bättre gear där. Det är ju mycket roligare att hitta prylarna själv, på samma sätt som det är trist att få massa prylar gratis av någon för att sedan köra ett par akter utan något motstånd över huvudtaget.

Postad 02 June 2012 - 12:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Vist att alla inte tar sig till inferno men de känns ju inte som att man direkt behöver skills.
Har du otur så tar du dig helt enkelt inte vidare utan AH..

Ingen har så mycket otur ;). Till slut droppar det bra grejer som förstärker en, det är bara till att spela vidare.

Att köpa på AH är ett fusk, eller hjälpmedel om det låter bättre. Du kan likställa det med att spela Football Manager, gå in i editorn och byta till dig några stjärnspelare gratis. Det är samma sak. Det förtar ju hela grejen med spelet som bygger på att leta efter bra loot.

Använder man det så nej, då behövs det inga skills alls. Det är ju ett bra alternativ för de som inte har några och vill förstöra spelets hållbarhet lite. Sedan tycker jag iofs det är mer tålamod än skills man behöver för att fixa utan AH. Du kan ju dö hur mycket som helst som ett exempel.

I Diablo 2 fanns också ett trading system, men där var man tvungen att först hitta grejer för att ha någonting att byta med.

Det är ju mycket roligare att hitta prylarna själv

Ja, precis. Och ju längre det tar innan man hittar något nytt som gör en grym, desto gladare blir man när man väl hittar det. Det är den långsamma förbättringen jag gillar. Går man till AH har man ju gett upp helt enkelt.

Postad 02 June 2012 - 16:37

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1306 inlägg
  • 0
Hmm... såg precis en loading screen där tipset var "Barbarian and Monk take 30% less damage than the other classes". Wut? Googlade lite men verkar vara lite kryptiskt (som vanligt när det gäller info om D3).

Postad 02 June 2012 - 17:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Stämmer. 30% är dock inte speciellt mycket.

Ingen har så mycket otur ;). Till slut droppar det bra grejer som förstärker en, det är bara till att spela vidare.

Att köpa på AH är ett fusk, eller hjälpmedel om det låter bättre. Du kan likställa det med att spela Football Manager, gå in i editorn och byta till dig några stjärnspelare gratis. Det är samma sak. Det förtar ju hela grejen med spelet som bygger på att leta efter bra loot.

Använder man det så nej, då behövs det inga skills alls. Det är ju ett bra alternativ för de som inte har några och vill förstöra spelets hållbarhet lite. Sedan tycker jag iofs det är mer tålamod än skills man behöver för att fixa utan AH. Du kan ju dö hur mycket som helst som ett exempel.

I Diablo 2 fanns också ett trading system, men där var man tvungen att först hitta grejer för att ha någonting att byta med.

Ja, precis. Och ju längre det tar innan man hittar något nytt som gör en grym, desto gladare blir man när man väl hittar det. Det är den långsamma förbättringen jag gillar. Går man till AH har man ju gett upp helt enkelt.

Det där stämmer inte. Det går inte att klara inferno act 2 på det som droppas i act 1 för en barbarian. DEt är omöjligt.

Postad 02 June 2012 - 17:14

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
precis börjat inferno och går väl igenom det ganska lätt hittills, vissa kombinationer av elites jag har svårt med men annars ganska lugnt.
Jag kör witch doctor och har ungefär 35k liv, 16000 dps med egenbuff, "vit" skada runt 25-30k och crittar mellan 50-80k, har 225res

en kompis kör babbe och har det ungefär som mig att han går igenom act1 ganska lätt hittills förutom vissa kombinationer.

kan dock inte hans stat /:

så det är ju inte omöjligt det tar lite längre tid bara.

Postad 02 June 2012 - 17:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Act 1 är dock inte så svår. Act 2 däremot...

Postad 02 June 2012 - 17:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det där stämmer inte. Det går inte att klara inferno act 2 på det som droppas i act 1 för en barbarian. DEt är omöjligt.

Ingenting är omöjligt etc.

Postad 02 June 2012 - 17:40

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0

Där håller inte jag med alls, att använda AH är för mig det som är roligt, förlänger upplevelsen och "lagar" spelets för mig lite tråkigare lootning där man ändå aldrig får så bra grejer att det blir en kick när de droppar. Får mina kickar av att spana på auktioner och lyckas hitta grejer där tiden går ut utan att det blir budkrig.

Även att köra "F5" (jag vet, men principen) på populära grejer där det ganska ofta dyker upp nån som släpper grejerna till ett aldeles för lågt buyout, ser man ett sånt så kan man ibland inte ens hinna läsa beskrivningen innan det går iväg. Att plocka såna ger adrenalin och belöningskänsla.

Just den biten som gjort att jag inte ens varvat spelet min första gång än. Jag njuter enormt att vara op och njuta av storyn en bit i taget. Det innebär ju inte att jag gett upp, sparar bara på själva utmaningsdelen tills level 60.

Jag tycker även om att se hur nytt gear förändrar utseendet, det enda jag ångrar är att jag inte "fotat" hennes framsteg. Att blanda gear har gett lite olika resultat, en bit ifrån de snygga videos på tier 1-16 man sett.

Jag är ju en av de causal som hoppat på och har ingen historia med spelet, så för min del känns det väldigt lyckat.

Kanske att de skulle förutsett trycket på servrarna...

Postad 02 June 2012 - 17:46

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Omöjligt om de aldrig droppas rätt saker.
Har spelat 90 timmar nu och aldrig hittat en item som ligger på min lvl utan massor under.

Det hade inte ens gått att klara Nightmare och ännu mindre Hell utan att jag köpt ett nytt vapen i AH.

Vist,kanske om jag farmar i 200 timmar men.

Edit
Vars fn kan man köpa potions i ökenvärlden ?
Verkar inte finnas nån i hidden camp .

Edit
Läste sig...Dödade småkryp tills jag hade några å spöade en boss så ja kom vidare.

Redigerat av moparman, 02 June 2012 - 19:22.

Postad 02 June 2012 - 19:22

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Act 1 är dock inte så svår. Act 2 däremot...

act2 är riktigt jäkla tråkig också.. huuu..!

Postad 02 June 2012 - 21:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ja act 2 är ungefär som act 3 i diablo 2. Fruktansvärt dryyyyg.

Postad 03 June 2012 - 00:10

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1306 inlägg
  • 0
Håller jag inte med om. Tycker Act 3 är tråkigare. För mycket Lord of the Rings över det hela. Staden är dock nice.

Postad 03 June 2012 - 00:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag njuter enormt att vara op och njuta av storyn en bit i taget. Det innebär ju inte att jag gett upp, sparar bara på själva utmaningsdelen tills level 60.

Mja, jag sa ju att det inte blir utmanande om man köper saker så det jag sa om att ge upp gäller bara de som försöker spela spelet utan att köpa saker, går in med tanken att de INTE ska köpa. De som köper saker utan att tveka får ju förstås ingen utmaning och blir således OP som du beskriver. Så är spelet uppbyggt, och det blir ju två spelstilar som passar olika personer, de som vill ha det lätt och de som vill ha det svårt, som att välja easy och hard mer eller mindre. Vi verkar vara varandras motpoler ;)

Du är nog dock lite ovanlig som kör tradingen som själva spelet och spelet som en bisak =P.

Postad 03 June 2012 - 04:09

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0
Tradera-skadad... :)

Halvägs på akt två, helt sjukt vad snyggt det är. Brände hundra tusen på utrustning, färg och gems. Tripplade skadan jag gör, min följeslagare hinner inte ens säga klart att det är en mäktig fiende vi möter innan alla är döda!
B)
Målade tjejen i dyr guldfärg, väldigt läckert när det är enhetligt, nu börjar det se riktigt snyggt ut...

En sak jag undrar över, finns nått tillbehör för 100k som dvärgtjejen säljer, är det värt att skaffa?

Postad 03 June 2012 - 09:44

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Tradera-skadad... :)

Halvägs på akt två, helt sjukt vad snyggt det är. Brände hundra tusen på utrustning, färg och gems. Tripplade skadan jag gör, min följeslagare hinner inte ens säga klart att det är en mäktig fiende vi möter innan alla är döda!
B)
Målade tjejen i dyr guldfärg, väldigt läckert när det är enhetligt, nu börjar det se riktigt snyggt ut...

Du får ta en dump och visa!

Har börjat köra med WD nu, och den är ju löjligt rolig. Har aldrig sett fram emot nästa lvl up så mycket som nu för att se vad för skumma spells man låser upp :lol:
Är inte ens på lvl 10 än men har börjat läsa på lite, och folk skriver att man ska skaffa sig så bra vapen som möjligt, och socka med rubys (för att få ännu mer dmg). Fattar inte riktigt det, man kör ju knappt med vapen, kan ju inte ens forca WD att använda vapnet utan de är ju bara spells väl? Så det borde väl inte göra nån skillnad? Eller räknas den fysiska skadan på vapnet in i den skadan man gör med spellsen också?

Postad 03 June 2012 - 12:29

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1306 inlägg
  • 0

En sak jag undrar över, finns nått tillbehör för 100k som dvärgtjejen säljer, är det värt att skaffa?

Nej det är ett material för att öppna secret level. Men det kan du inte göra förrän Act 4 ändå. Har själv inte varit där ännu men har farmat två material på Hell nu. De är lite småjobbiga att hitta.

Alla spells baseras på vapenskadan. Eller det är lite missvisande för det är egentligen totala skadan de baseras på. Tyvärr kan man inte se skada per slag dock, bara DPS.

Postad 03 June 2012 - 14:27

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Ah ok tack, jag gillar ändå att de snarare går på DPS istället för skadan som bara var tidigare. Nu behöver man inte klura över om det är bättre med attack speed + sämre skada tex.
De har förresten inte sagt något om när 1.03 ska släppas?

Postad 03 June 2012 - 17:17

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0
Kör gröna stenar i allt utom vapnen, där får de röda sitta. Var sjukt svårt att köpa gems, men har listat ut det hela nu.

Min level 22 DH, på begäran:

Bifogad fil  DH22.png   530.9K   3 Antal nerladdningar

(ursäkta kvaliten, har bara paint just nu.)

Har haft enorm tur med utrustningen, nu kan jag spela lite och samla guld.

Postad 03 June 2012 - 17:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Snygg :)

Det är en rolig detalj tycker jag att man ser att rustningen förändras, så alla ser typ olika ut.

Redigerat av Zoiler, 03 June 2012 - 17:50.

Postad 03 June 2012 - 17:55

Illyren
  • Illyren
  • Forumräv

• 641 inlägg
  • 0
Diablo II var bättre,
bättre spelkänsla, bättre sammanhållning, kändes mer personlig, storyn var riktigt tung.

RIP Diablo II

nu sa jag det

Postad 03 June 2012 - 18:16

GRÄVMASKIN
  • GRÄVMASKIN
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Verkar vara många som blivit hackade igår/idag.
Loggade in förut idag och skulle spela, då var gubben helt naken och allt var länsat :(.

Har kontaktat blizzard, hoppas dom kan göra så att man får tillbaka sina saker, men är väl kanske inte så troligt :(.

Postad 03 June 2012 - 18:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
använd authenticator annars blir man hackad. Blizzards säkerhet är usel. Vansinnigt många som fått sina konton länsade.

Postad 03 June 2012 - 18:33

GRÄVMASKIN
  • GRÄVMASKIN
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Verkar inte så säkert med autenticator heller, men är väl helt klart bättre än utan,

Postad 03 June 2012 - 18:52

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Trist att bli hackad :( Men vad jag läst så verkar blizzard vara ganska snabba och duktiga på att köra rollback på de konton om man vänder sig till supporten.

Postad 03 June 2012 - 18:59

perperub
  • perperub
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Fredag: Ett tips: Testa att skaffa ett bra quiver istället för två xbows. Quivret får gärna ha en socket för mer dex. Du kommer att göra mer skada.

För övrigt håller jag med sig angående AH. Ligger väldigt mycket nöje i det! Att sedan vissa tycker att det är fusk- ja tyck det då. Vi spelar alla på vårt eget sätt.

Postad 03 June 2012 - 19:08

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Förstår inte hur man kan göra så mycket väsen av en level 23 gubbe, tog ju en kväll att gå från 1 till 30 :-)

Postad 03 June 2012 - 19:23

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Någon som fått igång det med ett Radeon 7770? Hänger sig fortfarande för mig, även med catalyst 12.6

Postad 03 June 2012 - 20:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

För övrigt håller jag med sig angående AH. Ligger väldigt mycket nöje i det! Att sedan vissa tycker att det är fusk- ja tyck det då. Vi spelar alla på vårt eget sätt.

Fusk, hjälpmedel, very easy, du kan ge det den benämningen du känner dig bekväm med. Använder du det inte så blir spelet 100 gånger svårare. Men folk får gärna utnyttja det, jag stör mig inte på det alls. Jag stör mig på:

Jag tycker det är kul med de som spelar fram till inferno och köper på sig grejer från AH för att klara det. Då klagar de på att det är för enkelt (vilket förstås är helt självförvållat). Sedan kommer de till inferno, klarar inte det på första dagen eller de första timmarna, och då är det ett söndrigt spel som är gjort för AH.

Postad 04 June 2012 - 00:15

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0

Förstår inte hur man kan göra så mycket väsen av en level 23 gubbe, tog ju en kväll att gå från 1 till 30 :-)

Menade inte att skryta, vet ju att jag typ är sist av alla med mitt lite unika sätt att spela. Hoppas det är ok att jag postar ändå. Vill bara dela min glädje och jag ser gärna att ni med bättre och coolare rustningar visar era dumpar med...

Att man kan köpa färg är helt underbart kul för variationen. Skulle vara kul med rosa, så min tjej blir lite mera feminin. Tanken att monstren blir totalt ägda av en söt rosa brud är väldigt lockande!

Även tacksam för tips, ska kolla upp det där med ett bra quiver, även om jag är skeptisk. Rent spontant känns det inte logiskt för mig att det skulle vara så, men jag har ju gröna stenar att testa med om jag hittar ett sjukt bra quiver då...

Ringar går alltid för överpriser i AH. Det är det enda i min rustning som skulle göra skillnad, men senaste som var märkbart bättre gick för 200k. Att fixa ringar billigt och sälja dyrt är ett bra sätt att dra in guld i AH...

Postad 04 June 2012 - 00:46

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1306 inlägg
  • 0
Nu har man över en mille :-) Act 2 Hell. Tog ett tag för DH och Wizard att spöa The Butcher med 4-5k DPS men det var en utmaning i alla fall! Fick lära sig alla hans attacker så man inte blev one shottad - kul! :-) Första gången jag var tvungen att specialisera mina skills också istället för att använda en i varje kategori.

Mina karaktärer ser tyvärr inte coola ut så ingen idé att visa bilder :( Har inte ens prövat att färga utrustningen än. Man byter ju så ofta så har inte orkat :P

Ja, jag har väldigt svårt för att hitta bra ringar/amuletter. Magiska quivers är nästan alltid skit men rare kan vara riktigt bra! Har själv en med socket och får mycket bättre stats än med två bågar :-)

Redigerat av Freezard, 04 June 2012 - 00:47.

Postad 04 June 2012 - 05:37

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0
Köpte en legendary quiver med grym dexterity som hade en tom socket och drog in en grön. Det blev mer än påtagligt bättre, bästa tipset jag fått!
Var tre sekunder kvar på auktionen när jag väl bestämt mig för att offra 60k på nått jag inte visste fungerade, sumpade det nästan, brrr...

Får jag bara ta i en eller ett par ringar med lite bättre stats, så kommer jag upp över 1000DPS för första gången. Måste vara rätt bra för en level 22 inbillar jag mig.
Amuletter är också svåra att få som man vill ha dem, hade extrem tur och fick två bra. Det vapnet jag sparade saknar fortfarande motstycke på AH i sin klass, lär ge bra med guld när det blir dags att byta.

Man blir snabbt kräsen. Rares med bara fyra egenskaper går bort, man vill ha minst fem man har nytta av och en socket. Det blir dyrt i längden...

Postad 04 June 2012 - 07:27

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
Eftersom alla abilities är baserade på weapondamage ( i princip ) så är vapnets dps det viktigaste. Primary stat boostar ju sen den via % boosts. Attack speed i sig ger den högsta dps-upgraden också som enskild stat ( förrutom damage givetvis ). Hp är löjligt onödigt i inferno. Man dör ändå på någon smäll som ranged dps. Mycket bättre att gå på resists/regen. Överlever mer nu med ~10k hp och 1k+ i alla resists än tidigare med 35k hps och 200ish i resists på min WD kan jag säga.

Postad 04 June 2012 - 07:52

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Ja o polarna spela klart på Normal i lördagsnatt så nu som först är ja precis i början av Nightmare.

Måste fan bara fråga, ja kör DH med 1 handsarmborst. Vilket är att föredra egentligen, ett bra koger eller en till 1 handsarmborst??

Postad 04 June 2012 - 09:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
2-hands är att föredra senare i spelet iaf.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.