Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Western Digital TV HD *

3005 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 mars 2009 - 15:08

Unregistered93edb1ba
  • Unregistered93edb1ba
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Tjena... Jodå jag kan hantera filerna och spelaren och jag är inte säljare av Tvix (Lastbilchaufför)
Men problem har jag haft med både mkv, iso och img filer däremot inte xvid eller musikfiler, men det verkar som om det är olika från maskin till maskin eftersom en del har problem och andra inte.
Jag har även den senaste firmware:n så det är inte problemet.
Även undertexter har krånglat.
Har kört samma filer på tvixen som krånglat på wd:n och då funkar dom.
Dom filer som har funkat på wd:n har dock gett en suverän bild särskilt mkv, det jag retade mig på var att det inte funkar varje gång, men jag kan ha haft otur med min wd.

Mvh Micke

Om det är fel på produkten så är del väl bara att byta till en fungerande... ? Du har väl garanti i minst 2 år iaf...

Postad 30 mars 2009 - 22:48

Unregistered962b578c
  • Unregistered962b578c
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Inofficiella stöd för wireless USB-donglar nu varkar det som. Kul att det rör på sig och att folk jobbar med den här! Det tyder på stort intresse och att det faktiskt kommer att ordna sig med de småfel folk nämnt.

Japp, hoppas de kan fixa bättre stöd för DVDisos också!

Postad 31 mars 2009 - 03:02

Unregistered0103948e
  • Unregistered0103948e
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Vilken underbar liten spelare de här verkar...
En dum fråga har jag dock....mpeg 4 klarar den ju men hur är det med avchd?
Jag har ju en drös med filmer på ungen som jag vill kunna se.

Sedan fråga 2, hur är det med omslagen till cd,video osv..Tillämpar man samma sak som i twix. Att man namnger bilden som "folder" som ligger på hårddiskens filfolder för att den ska bli ett omslag till foldern/filen...hoppas ni förstår vad jag menar...erhmm

Postad 31 mars 2009 - 11:09

P25
  • P25
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Haft min spelare i ett par veckor nu och var riktigt nöjd med den i början, men nu stör jag mig mer och mer på hur seg och okonsekvent den är så fort man ska göra något(framförallt spola), och som resultat av det att det inte finns någon instant skip(typ 10 sekunder eller så).

Någon som har stött på en custom firmware där spolning framåt och bakåt fungerar som det ska?

Postad 31 mars 2009 - 12:01

LoverBoy88
  • LoverBoy88
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Haft min spelare i ett par veckor nu och var riktigt nöjd med den i början, men nu stör jag mig mer och mer på hur seg och okonsekvent den är så fort man ska göra något(framförallt spola), och som resultat av det att det inte finns någon instant skip(typ 10 sekunder eller så).

Någon som har stött på en custom firmware där spolning framåt och bakåt fungerar som det ska?

om du trcker ett snäpp på snabbspolning x2 och därefter trycker på knappen nästa avsnitt så hoppar den 10 min har jag för mig.

Finns att läsa om tidigare i detta forum

Postad 31 mars 2009 - 22:21

J4nus
  • J4nus
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Nu börjar det dra ihop sig för ny firmware!

As promised, I am going to release the new WD TV 1.02 firmware to you first! I am arranging a link to provide to you prior to releasing it to the general public on WD's website. I will have it worked out very soon.

Here is a bit more information to share about the upcoming release!

What’s new?

- Enhanced cover art, album art, and thumbnail support for media files and folders
- Additional subtitle languages and decoding support
- Improved media playback and navigation
- Added more audio formats for MKV container
- Fixed several bugs that were reported by the WD TV user community!

More information to be posted later...

-ScottWD

I forgot to mention... As I did in our previous update I have included some special unannounced bonus features. I look forward to the uncover operations and hack fests!

For you people hitting F5 ( Shentao ) the update will not be released this evening. I will keep everyone posted.

-ScottWD

Allt från tråden http://www.avsforum........499&page=25

Postad 31 mars 2009 - 22:29

szoze
  • szoze
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Låter bra. Hoppas att man kommer att kunna använda matroska med dts ljud.

Postad 31 mars 2009 - 22:43

LoverBoy88
  • LoverBoy88
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Usch vad spännande :blink:
Sitter sj med F5 lite då och då :) hehe

Redigerat av LoverBoy88, 31 mars 2009 - 22:43.

Postad 31 mars 2009 - 23:07

P25
  • P25
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

om du trcker ett snäpp på snabbspolning x2 och därefter trycker på knappen nästa avsnitt så hoppar den 10 min har jag för mig.

Finns att läsa om tidigare i detta forum

Japp, jag uppdaterade till den senaste firmwaren direkt när jag köpte den och har använt 10minuters skipen en del. Det jag stör mig på är hur omständligt det är när man missar något eller inte riktigt hör vad som blir sagt, och då vill spola tillbaka 5-10 sekunder. Jag har dock sett att det är ganska mycket folk som har klagat på att navigationknapparna inte används till något, så förhoppningsvis kommer pil bakåt att användas till instant back skip.

Postad 01 april 2009 - 07:02

onliner
  • onliner
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Hoppas det inte dröjer så länge innan den nya FW:n kommer =)

Postad 01 april 2009 - 07:44

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har varit o inhandlat en Belkin Gigabit adaptor idag och kommer försöka följa följande post vid installationen i morgon. Det ska bli intressant och se hur pass bra detta fungerar.

Jag såg samtidigt att en ny uppdatera är planerad inom de kommande veckorna från WD, får hoppas custom firmware updateras också.

Jag började så smått igår. Tyvärr blev det tvärstopp alldeles för tidigt. Vid installationen av Windows Services for Unix sparkade min dator bakut och det var ett **** att bara få igång den sedan. Nu var jag en smula upphetsad/stressad av det här så jag kanske inte läste på så noga och det kan vara något trivialt fel. Min dator befinner sig hur som helst i ett märkligt stadie där man inte kan avinstallera och inte ominstallera programvaran. Får återkomma i ärendet. Någon annan som haft bättre tur?

Kul med ny officiell FW också!

Postad 01 april 2009 - 12:25

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Hej!

Tyvärr har jag inte haft möjlighet att jobba med Belkin adapter(på grund av sjukdom), men jag ska ta tag i det så snart som möjligt.

Jag tittade lite på instruktionerna och de e ju en hel del som krävs, troligen provar jag sätta upp en vanlig windows share först för att se så det fungerar, när det väl är igång så får man börja med NFS.

Jag vill dock passa på att fråga : Jag körde en film som är 1080p med inställningen 1080p 24hz, här uppstod "lagg" tid vis i filmen? När jag ändrade till 1080p 60hz så fungerar det utan problem? Ska det vara så här?

MVH

Postad 01 april 2009 - 13:07

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
"Jag tittade lite på instruktionerna och de e ju en hel del som krävs, troligen provar jag sätta upp en vanlig windows share först för att se så det fungerar, när det väl är igång så får man börja med NFS."

Det verkar klokt. Om man kan få det att funka dugligt blir det ju klart smidigare.

Postad 01 april 2009 - 13:22

petruso
  • petruso
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
WD TV 1.02 firmware!

What’s new?

- Enhanced cover art, album art, and thumbnail support for media files and folders
- Additional subtitle languages and decoding support
- Improved media playback and navigation
- Added more audio formats for MKV container
- Fixed several bugs that were reported by the WD TV user community!

More information to be posted later...
:)

Postad 01 april 2009 - 13:25

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Jag började så smått igår. Tyvärr blev det tvärstopp alldeles för tidigt. Vid installationen av Windows Services for Unix sparkade min dator bakut och det var ett **** att bara få igång den sedan. Nu var jag en smula upphetsad/stressad av det här så jag kanske inte läste på så noga och det kan vara något trivialt fel. Min dator befinner sig hur som helst i ett märkligt stadie där man inte kan avinstallera och inte ominstallera programvaran. Får återkomma i ärendet. Någon annan som haft bättre tur?

Kul med ny officiell FW också!

Hade varit kul att höra vilket operativsystem du använder... Vista är ju allt utom medgörligt med någonting och blir det första OP som jag aldrig kommer att använda. Räcker att se vad polarna och många på nätet har råkat ut för.
Det låter ju inte som något trevligt läge du har hamnat i.

Jag hade förhoppningar om att kunna använda Netshareprogrammet som konstruerats till Tvixen, för att köra NFS med... men man undrar om det är möjligt? Vad finns det för inställningar i WDTV'n som kommit till?
Kommer nog inte ens kunna hämta ut Belkin-grunkan förrän tidigast fredag och har alltid svårt att hitta tid.

Jag vill dock passa på att fråga : Jag körde en film som är 1080p med inställningen 1080p 24hz, här uppstod "lagg" tid vis i filmen? När jag ändrade till 1080p 60hz så fungerar det utan problem? Ska det vara så här?

Det låter som den klassiska 24hz-buggen och ska rättas till med den nya firmwaren (hoppas jag).

Postad 01 april 2009 - 13:28

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

WD TV 1.02 firmware!

...

Gamla nyheter nu.
Hade de bara släppt mjukvaran också, så hade kanske dagen varit räddad.

Postad 01 april 2009 - 13:30

petruso
  • petruso
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
http://wdtvforums.com/

Postad 01 april 2009 - 13:49

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Måste tyvärr sticka och jobba nu, men jag hittade ingen ny firmware på den sidan.
Verkar vara mest inofficiella saker där...

Den skarpa/officiella skulle släppas idag någon gång.

Postad 01 april 2009 - 14:43

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Gabbe >> På fråga ett svarar jag "XP" och på tvåan "det borde gå med vilket NFS-program som helst kan man tycka".

Postad 01 april 2009 - 15:17

LoverBoy88
  • LoverBoy88
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Blev ju nästan glad. trodde de va nytt firmware... Men shi fick jag :)

Postad 02 april 2009 - 03:06

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0
Sätt igång och testa!
Jag måste nanna kudden... :)

http://www.wdc.com/wdtvprerelease/

Postad 02 april 2009 - 04:23

Unregistered93edb1ba
  • Unregistered93edb1ba
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Fungerar klockrent den där :) Ska sätta mig in i alla detaljer senare idag men det var en hel rad med bra uppdateringar enligt informationen iaf...

Älskar denna lilla pryl ännu mer nu :)

Postad 02 april 2009 - 07:59

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
ååh får vänta tills ikväll:( vill göra uppdateringen nu ju! skriv gärna hur den funkar å ta nåra screenshots på nya coverart funktionen!:)

Postad 02 april 2009 - 08:13

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
YES, äntligen kom den, mycket efterlängtad av ungarna kan jag säga då det mest är de som använder den.

Om jag minns rätt så valde man mellan LIST och THUMBNAILS i system settings, men så är det inte nu iaf, nu väljer man i varje del så att säga, photos har en egen, music och video har egna settings för den biten.

Som sagt, det funkar bra, men är ju aningen segt och nu först är det lättare att se var missarna är, dock har jag inte hunnit kolla varför vissa bilder inte syns, en sak vet jag och det är att det kvittar vad bilderna i varje mapp heter, inte heller spelar det någon roll vad filmerna är i för format, dvs det behöver inte vara MP4 för att bilderna ska synas.

IMG kunde jag inte kolla på tidigare, så jag ändrade bara filändelserna till ISO och då kunde jag kolla på de, så där hade ju en del problem tidigare så där har jag inget att tillföra, jag har ingen IMG kvar på disken att kolla heller.

OBS, en annan grej som jag blev lite skraj att det hade blivit en miss i updaten var att jag inte fick ut nåt ljud, så jag kollade alla sladdar utan att det hjälpte, så jag körde eject på både disken och flash-stickan som jag hade nya FW på och startade om WD och shit vad högt ljud det var, eller lika högt som det brukar vara, det är ju betydligt mycket högre ljud på WD än t.ex. från Telia-boxen eller marksändningarna.

Nåväl, det var lite första intryck från mig ang. nya FW, det var ju främst thumbnails-möjligheten jag väntade på.

Redigerat av järker, 02 april 2009 - 08:15.

Postad 02 april 2009 - 10:48

oggebogge
  • oggebogge
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Ursäkta att jag stör FW snacket

Men att ha denna digitalspelare i bilen.
Är det nåogn som har testat detta och då driva den med en Ciggkabel,
då detta hade varit den ultimata Produkten till Barnen på långresor.
Vill byta ut DVD spelaren som de idag har i bilen,
och att sedan kunna plocka upp den i Husvagnen väl framme.

Vad för inström volt och ampere säger den att den kräver ?

Postad 02 april 2009 - 10:50

Wide
  • Wide
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Har oxå snabbtestat.

Äntligen funkar timbnails. Men enligt mig så funkar det inte att avnvända till musik. Vilket känns j-vligt surt.

Du får upp alla album med bilder, lite segt men ok. Sen när du går in i det Album så får du upp tumnails på alla låtar????.
Hur f-n är det tänkt???. Man måste alltså blädrar mellan alla mappar för att se vad låtarna heter. Vilket själklart gör att man bli galen!. Fel fel gör om detta...

Sen när man slagit på en låt som man får bildern med skivan till vänster och låten mm till höger.
Så får man fortfarande INTE upp skivomslaget!!!, det är ju där man vill se det!.

När man kör bilder med att den fadar mellan bilderna, var den svart typ i 5sek mellan bilderna då??. Är ju oxå en fet miss..

Fan känns surt, man har ju sett ifram att denna uppd skulle vara bra...:)

Varflör kan man inte få större typsnitt på menyerna och tumbnailsen??. Tur att man har en 42" are annars hade man ju inte se omslagen......

Postad 02 april 2009 - 11:09

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0
Är det bara jag som är helt ute och cyklar men vart har ni hittat den nya FW nånstans...? Folk yrar om att dem har testat den etc...?!

Postad 02 april 2009 - 11:10

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Är det bara jag som är helt ute och cyklar men vart har ni hittat den nya FW nånstans...? Folk yrar om att dem har testat den etc...?!

Provat länken som jag skrev tidigare inatt...?

Postad 02 april 2009 - 11:17

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Ursäkta att jag stör FW snacket

Men att ha denna digitalspelare i bilen.
Är det nåogn som har testat detta och då driva den med en Ciggkabel,
då detta hade varit den ultimata Produkten till Barnen på långresor.
Vill byta ut DVD spelaren som de idag har i bilen,
och att sedan kunna plocka upp den i Husvagnen väl framme.

Vad för inström volt och ampere säger den att den kräver ?

Finns inga exakta siffror angivna, men på batterieliminatorn står det 12 Volt / 1,5 Amp.
Det lär inte vara några som helst problem i bilen.

Postad 02 april 2009 - 11:30

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0
Gabbe du är en pärla...glömde säga det förut! :)

Postad 02 april 2009 - 11:37

LoverBoy88
  • LoverBoy88
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Version 1.02.00:
New Features:
· Added language support for subtitles; previously “Subtitle: 1/3” was displayed, the language is now displayed
when available for example: (English 1/3, French 2/3, etc…)
· Added UTF-16 support for subtitles.
· Improved support for thumbnail view functions as outlined below:
Note: All thumbnails must be in .JPG format and only .MP3 and .MP4 support embedded .JPG. Thumbnails are
not available in list view.
For Folder Thumbnails:
Music:
1. Display folder.JPG (the image file must be named “folder.JPG” or thumbnail will not function)
2. If no folder.JPG file is found, display the first album art image (.MP3 with embedded..JPG)
3. If no album art is available, display the first .JPG in the folder
Photo:
1. Display folder.JPG
2. If no folder.JPG file is found, display the first photo in the folder
Video:
1. Display folder.JPG
2. If no folder.JPG file is found, display the first cover art (.MP4 with embedded .JPG)
3. If no cover art is available, display the first photo in the same folder as the video to be played
For File Thumbnails:
Music:
1. Display album art (.MP3 file with embedded .JPG)
2. If no album art is available, display the image file with the same name as the audio file to be played. (for
example, song.wav will be associated with song.JPG)
Photo:
1. Display thumbnail
Video:
1. Display .MP4 with embedded .JPG
2. Display image file associated with the video file to be played (for example video.mkv will be associated
with video.JPG)
· Added "Back" button functionality when asked if you want to resume video playback; previously only “OK” and
“Cancel” were available
· Added Turkish language subtitle support
· Added .MOD file extension support
WD TV™ HD Media Player Firmware Release Notes 3
· Added support for FLAC audio in .MKV; previously FLAC audio was shown as an unsupported audio format
· Added file size display in MB and GB; previously file size displayed in KB only
· Added function for user to turn file size display on and off; previously this function was not user selectable
· Added info bar display toggle by pressing “Enter” on remote control during video playback
· Added user-selectable thumbnail / list display option in Video; previously it was a universal setting
· Added user-selectable thumbnail / list display option in Photos; previously it was a universal setting
· Added user-selectable thumbnail / list display option in Music; previously it was a universal setting
· Added .TRP file extension support
· Added language display for the audio track; previously “Audio: 1/3” was displayed; now the name of the
language is displayed when available within the file where multiple language audio tracks are present for
example: (English 1/3, French 2/3, etc…)
· Added support for VC-1 in .MKV
· Added a page up and page down function in file list view using the ‘Next’ and ‘Prev’ buttons on the remote
control; previously only up and down arrows were used to navigate the list of files
Resolved Issues:
· Resolved issue when playing 23.976 FPS video files in 1080p24Hz; previously the playback was choppy
· Resolved HDMI signal issues with Sharp LC-32GA5T televisions; previously the signal would randomly cut out
· Resolved line offset issue with subtitles where multiple lines are displayed; previously one line would be off
center
· Improved synchronization between video files and external subtitles
· Resolved issue with Cyrillic text in filenames; previously the Cyrillic text was subscripted
· Resolved issues with audio in videos created by some digital cameras; previously the audio was distorted
· Resolved issue with embedded subtitles in .MKV files; previously the words were getting split between two lines
· Changed default boot up menu cursor location to Video; previously the cursor defaulted to Photos

Redigerat av LoverBoy88, 02 april 2009 - 11:40.

Postad 02 april 2009 - 11:58

Marquiz78
  • Marquiz78
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
F**n va skönt..
Men nu måste man ju gå hem tidigare från jobbet å testa... :wub:

Det ser ut som att de lyckats fixa en hel del iaf. :P Hittar dock ingenting om en fix att kunna visa kursiv text i subtitles.. :)

Postad 02 april 2009 - 12:02

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Jag tycker att det är bra att man nu kan välja List eller Thumbs olika i photos - musik - video (jag envisas med att tro att det inte var så innan) men däremot som tidigare sagts så skulle jag fortsätta den möjligheten i fler steg, ex.-vis om man valt Thumbs i musik så är det ju bra att man då kan se bilder för varje artis (om man nu lagt upp det så) och sedan även album, men i nästa steg, låtar så vill man väl ändå ha List, av den enkla anledningen att man har ju ändå inte en bild per låt inlagd, och när man sedan spelar upp en låt så finns där ingen bild eftersom man inte lagt in en bild per låt, eller är det bara jag som inte lagt in en bild per låt.

En annan sak är ju som också nämnts, större bilder då man valt Thumbnails vore önskvärt, antalet tycker jag är rätt bra som det är, ev. en rad bilder åt varje håll skulle ju göra rätt så stor nytta, men prio 1 är ju större bild, eller kanske en valmöjlighet hur många Thumbs man vill se, men utnyttja skärmen på bättre sätt.

Sitter för tillfället och fixar lite nya bilder på de ställen som inte visades, och vet inte varför de inte visades, de var alla jpg och i olika storlekar och obegripliga namn, bara en radda texken, så om någon fortfarande tror att de måste heta samma sak som filmen eller folder så glöm det, har ni inga bilder så googla och välj, och är de någon som fortfarande tror att bilderna bara visas om film-formatet måste vara MP4 så glöm det också, jag har bl.a. dessa format avi - xvid - divx - iso - mp4 och ser bilderna hur bra som helst.

Lycka till med era uppdateringar.

Ps: kan ju vara bra att skriva ut om det är fler misslyckade updates som tillkommit, kanske någon kan hjälpa till om det går att lösa ändå.

/ J

Postad 02 april 2009 - 12:09

janneboland
  • janneboland
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Någon mer som har haft problem med att vissa filmer stängs av när det återstår ca 3-5 minuter av de?
Det hände mig för någon vecka sen och igen igår? Var tvungen att kolla på slutet i datorn.

Vad är det som är fel?
Ska tillägga att jag inte uppdaterat till den senaste firmwaren ännu (1.02).

Tack!

Postad 02 april 2009 - 12:11

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
"Jag tycker att det är bra att man nu kan välja List eller Thumbs olika i photos - musik - video (jag envisas med att tro att det inte var så innan) "

Jag tror att du har fel. Har bestämt för mig att jag aktivt valt "List" i tidigare fw.

Postad 02 april 2009 - 12:13

Wide
  • Wide
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

"Jag tycker att det är bra att man nu kan välja List eller Thumbs olika i photos - musik - video (jag envisas med att tro att det inte var så innan) "

Jag tror att du har fel. Har bestämt för mig att jag aktivt valt "List" i tidigare fw.

Tror du har fel, man kunde inte välja separat förut.:)

Postad 02 april 2009 - 12:14

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Någon mer som har haft problem med att vissa filmer stängs av när det återstår ca 3-5 minuter av de?
Det hände mig för någon vecka sen och igen igår? Var tvungen att kolla på slutet i datorn.

Vad är det som är fel?
Ska tillägga att jag inte uppdaterat till den senaste firmwaren ännu (1.02).

Tack!

Ska vi gissa vilken typ av filer det var? Kommer att fylla tråden med gissningar tror jag....
En text som du snappar från MediaInfo hade varit det allra bästa.

Postad 02 april 2009 - 12:16

Wide
  • Wide
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

Jag tycker att det är bra att man nu kan välja List eller Thumbs olika i photos - musik - video (jag envisas med att tro att det inte var så innan) men däremot som tidigare sagts så skulle jag fortsätta den möjligheten i fler steg, ex.-vis om man valt Thumbs i musik så är det ju bra att man då kan se bilder för varje artis (om man nu lagt upp det så) och sedan även album, men i nästa steg, låtar så vill man väl ändå ha List, av den enkla anledningen att man har ju ändå inte en bild per låt inlagd, och när man sedan spelar upp en låt så finns där ingen bild eftersom man inte lagt in en bild per låt, eller är det bara jag som inte lagt in en bild per låt.

En annan sak är ju som också nämnts, större bilder då man valt Thumbnails vore önskvärt, antalet tycker jag är rätt bra som det är, ev. en rad bilder åt varje håll skulle ju göra rätt så stor nytta, men prio 1 är ju större bild, eller kanske en valmöjlighet hur många Thumbs man vill se, men utnyttja skärmen på bättre sätt.

Sitter för tillfället och fixar lite nya bilder på de ställen som inte visades, och vet inte varför de inte visades, de var alla jpg och i olika storlekar och obegripliga namn, bara en radda texken, så om någon fortfarande tror att de måste heta samma sak som filmen eller folder så glöm det, har ni inga bilder så googla och välj, och är de någon som fortfarande tror att bilderna bara visas om film-formatet måste vara MP4 så glöm det också, jag har bl.a. dessa format avi - xvid - divx - iso - mp4 och ser bilderna hur bra som helst.

Lycka till med era uppdateringar.

Ps: kan ju vara bra att skriva ut om det är fler misslyckade updates som tillkommit, kanske någon kan hjälpa till om det går att lösa ändå.

/ J

Håller helt med!, helgalet med tumbnails rakt igenom. Här är det verkligen ingen som tänkt till.
Även om du nu skulle lägga i bilder på rsp låt. Så ser du inte vad den heter utan att du måste bläddrar för att se...
Känns ju helknasigt, noll överblick får man ju då....
Hur kan det bli så här??
Sen som jag skrev större bilder, varför envisas med dessa små???.

Det enda jag hittat med ny som är bra, är att man kan hoppa 10album på en gång med next knappen...:)

Postad 02 april 2009 - 12:21

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Tror du har fel, man kunde inte välja separat förut.:)

Precis så jag menade, att det är bra att man kan det nu :wub:

Hoppas de fortsätter möjligheterna i fler steg som jag försökte beskriva.

/ J

Postad 02 april 2009 - 12:25

janneboland
  • janneboland
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Ska vi gissa vilken typ av filer det var? Kommer att fylla tråden med gissningar tror jag....
En text som du snappar från MediaInfo hade varit det allra bästa.

Båda var *.mkv Och boxen bara hoppar ut till huvudmenyn ett par minuter innan filmerna var slut. Som att den trodde de var det. På datorn kunde jag dock kika på hela.

Format : Matroska
File size : 4.36 GiB
Duration : 1h 36mn
Overall bit rate : 6 470 Kbps
Encoded date : UTC 2009-03-05 01:55:45
Writing application : mkvmerge v2.4.2 ('Oh My God') built on Jan 18 2009 17:30:28
Writing library : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1

Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : [email protected]
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 5 frames
Muxing mode : Container [email protected]
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Bit rate : 4 669 Kbps
Nominal bit rate : 4 957 Kbps
Width : 1 280 pixels
Height : 720 pixels
Display aspect ratio : 16/9
Frame rate : 23.976 fps
Resolution : 24 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.211
Writing library : x264 core 67 r1120 8544346
Encoding settings : cabac=1 / ref=5 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=7 / psy_rd=1.0:0.0 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=1 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / wpredb=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / rc=2pass / bitrate=4957 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:1.00
Language : English

Audio
ID : 2
Format : DTS
Format/Info : Digital Theater Systems
Format profile : ES
Codec ID : A_DTS
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 1 536 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Resolution : 24 bits

Redigerat av janneboland, 02 april 2009 - 12:31.

Postad 02 april 2009 - 12:38

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Båda var *.mkv Och boxen bara hoppar ut till huvudmenyn ett par minuter innan filmerna var slut. Som att den trodde de var det. På datorn kunde jag dock kika på hela.

Det ser ju normalt ut i den filen och jag kan inte precis påstå att jag hört om det problemet tidigare.
.iso-filer har det ju varit en del problem med, men det kommer nog aldrig att rättas till eftersom stöd saknas för dem.

Prova att lägga in nya firmwaren och se ifall det funkar bättre då. Har någon fått fram den buggen till WD så finns chansen att problemet är löst.

F**n va skönt..
Men nu måste man ju gå hem tidigare från jobbet å testa... :wub:

Det ser ut som att de lyckats fixa en hel del iaf. :P Hittar dock ingenting om en fix att kunna visa kursiv text i subtitles.. :)

Rätta mig ifall jag har fel, men det fungerar nog inte på någon mediaspelare i dagsläget?
Det sitter samma chip i de flesta(alla?) spelare... kanske något som är svårare än vad man tror att fixa.

Postad 02 april 2009 - 12:59

Unregistered553dce66
  • Unregistered553dce66
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Har testat de problem jag hade innan nya firmwaren och kan iaf konstatera att problemet med hackande ljud i filmer med DTS ljud (.mkv) verkar vara fixat. Upptäckte inget sådant nu. Tack för det!
Även att bilden var "hackig" i vissa 1080p filmer (.mkv) verkar vara åtgärdat. :)

Sen om någon hade problem med att alla coverbilderna inte syntes på film mapparna så gjorde dem inte det först för mig helle. Men efter att jag dragit ut sladden och startat om spelaren så kom alla bilderna upp (dem måste vara .jpg).

Postad 02 april 2009 - 13:00

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0
Dra ut strömkabeln är ett sätt, men jag gjorde en "factory reset" för att saker och ting skulle börja fungera.

Postad 02 april 2009 - 13:07

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
Kan man göra uppdateringen med ett USB minne ( 8gb ) eller måste jag flytta min HDD som finns inkopplad med min WD TVHD i källaren ?

Postad 02 april 2009 - 13:09

Unregistered553dce66
  • Unregistered553dce66
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Kan man göra uppdateringen med ett USB minne ( 8gb ) eller måste jag flytta min HDD som finns inkopplad med min WD TVHD i källaren ?

USB-minne går bra...det använde jag. Pluggade i det i andra uttaget på sidan bara.

Postad 02 april 2009 - 13:21

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

USB-minne går bra...det använde jag. Pluggade i det i andra uttaget på sidan bara.

Tack, det fungerade perfekt.
Det var mycket lättare än jag trodde först.

Postad 02 april 2009 - 13:58

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0
Till er som vill köra den icke officiella firmwaren (sKalman m.fl.)... har de redan fått vantarna på v1.02.00?
Det ser ut som att man kan ladda ner unofficial baserad på nya versionen.
Var laddar ni ner era modifierade "nätverksversioner"?

Postad 02 april 2009 - 14:01

oggebogge
  • oggebogge
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Finns inga exakta siffror angivna, men på batterieliminatorn står det 12 Volt / 1,5 Amp.
Det lär inte vara några som helst problem i bilen.

Ok så en vanlig konverter (sådan som man har till datorn) från gigguttaget borde fungera till detta !

Eller finns det som tillbehör ?

Postad 02 april 2009 - 14:04

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Hmm, skumt, jag har inte använt den själv men sparade den ifall att det skulle bli aktuellt.

Jag kommer inte in på den men prova senare kanske.

http://root.unknown....v/wiki/doku.php

Googles cachade sida:

http://74.125.77.132...v/wiki/doku.php

/ J

Redigerat av järker, 02 april 2009 - 14:08.

Postad 02 april 2009 - 14:24

Marquiz78
  • Marquiz78
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Rätta mig ifall jag har fel, men det fungerar nog inte på någon mediaspelare i dagsläget?
Det sitter samma chip i de flesta(alla?) spelare... kanske något som är svårare än vad man tror att fixa.

Aha.. det hade jag ingen aning om. Det känns ju som ett ganska trivialt fel att lösa men det kanske är svårare än man tror precis som du säger. Speciellt om det är likadant på andra spelare (jag har inte testat så många andra och tänkt på den funktionen). Synd för jag stör mig ganska mkt på det... :)

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.