Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*

2277 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 november 2009 - 13:51

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Jag har installerat men får det inte till att funka... det flashar till i rutan sen försvinner det :)

Vad har du installerat?

Jag kör med Key Lock Clock, fungerar perfekt på min Satio, ställde bara om visningstiden till 5 sekunder!!

Redigerat av Z-man75, 18 november 2009 - 13:56.

Postad 18 november 2009 - 14:14

crazy_anita
  • crazy_anita
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Vad har du installerat?

Jag kör med Key Lock Clock, fungerar perfekt på min Satio, ställde bara om visningstiden till 5 sekunder!!

nej jag installerade någon applikation för smileys... men det funkar inte.

Postad 18 november 2009 - 14:36

belarus_84
  • belarus_84
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Någon som vet ifall mitt gamla k810i batteri funkar i sation?
Behöver ett extra batteri när jag ska resa.

K810i batteri:
BST-33
Li-polymer 3.6 v type CBA-0002005

960mah

Satio:
BST-33
Li-polymer 3.6 v type CBA-0001003b

1000mah

Kan sation gå sönder om jag byter batteri en dag?

mvh

Postad 18 november 2009 - 14:39

deenajs
  • deenajs
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Det är inga problem, BST-33 som BST-33.

Postad 18 november 2009 - 14:53

crazy_anita
  • crazy_anita
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Var hittar man detta program?

Jag installerade det men får det inte att funka... När jag försöker starta upp så försvinner bildrutan direkt och man kommer tillbaka till meddelande.

Här finns Animated SMS för S60v3.x och S60v5.

Jag installerade det men får det inte att funka... När jag försöker starta upp så försvinner bildrutan direkt och man kommer tillbaka till meddelande.

Postad 18 november 2009 - 14:53

belarus_84
  • belarus_84
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Någon som vet ifall mitt gamla k810i batteri funkar i sation?
Behöver ett extra batteri när jag ska resa.

K810i batteri:
BST-33
Li-polymer 3.6 v type CBA-0002005

960mah

Satio:
BST-33
Li-polymer 3.6 v type CBA-0001003b

1000mah

Kan sation gå sönder om jag byter batteri en dag?

mvh

Okej, men att det är mindre mah betyder bara att batteriet inte håller lika länge eller?
mvh

Postad 18 november 2009 - 15:01

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Okej, men att det är mindre mah betyder bara att batteriet inte håller lika länge eller?
mvh

Precis, lite kortare batteritid bara, annars inga problem.

Postad 18 november 2009 - 15:02

Drulle69
  • Drulle69
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Ni fattar säkert varför jag vill ha funktionen. Det ska gå att låsa så man inte kan se allt iaf vore ju bra.

/Jonas

Hahaha.... Hursom helst, *fniss*, du kan väl bara byta ut filtypen, dvs från tex .jpg till .xxx på de...hrm...hur ska jag uttrycka mig...."känsliga bilderna"? (jag garvar forfarande) :)

Så här kan du göra också:
http://www.simplysym...gallery-images/

Redigerat av Drulle69, 18 november 2009 - 15:08.

Postad 18 november 2009 - 15:57

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Hahaha.... Hursom helst, *fniss*, du kan väl bara byta ut filtypen, dvs från tex .jpg till .xxx på de...hrm...hur ska jag uttrycka mig...."känsliga bilderna"? (jag garvar forfarande) :)

Så här kan du göra också:
http://www.simplysym...gallery-images/

Helst vill man ju inte ens ha den där media visaren, tacka vet jag hederliga mappar som på föregående SE modeller. Det skulle jag vilja ha.

Man kan inte Låsa all media så man måste slå in en kod för att se dem då? Detta funkar på Samsumgs telefoner och är en rätt bra funktion om telefonen hamnar i orätta händer.

Skratta så mycket du vill förresten :blush:

/Jonas

Postad 18 november 2009 - 16:21

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Helst vill man ju inte ens ha den där media visaren, tacka vet jag hederliga mappar som på föregående SE modeller. Det skulle jag vilja ha.

Man kan inte Låsa all media så man måste slå in en kod för att se dem då? Detta funkar på Samsumgs telefoner och är en rätt bra funktion om telefonen hamnar i orätta händer.

Skratta så mycket du vill förresten :)

/Jonas

Haha, humor, lämna genast in den på närmaste serviceställe och se om de kan hjälpa dig :blush:!

Postad 18 november 2009 - 16:33

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Haha, humor, lämna genast in den på närmaste serviceställe och se om de kan hjälpa dig :)!

Haha nja fel på den så är det väl inte, det är ju bara så SE valt att ha sitt meny system.

Men upptäckte en rätt speciell sak, överförde några filmer från MediaGo. Ehh då hamnar det inte i den där TJUSIGA spelaren som är inbyggd, man får helt enkelt ta till filhanteraren för att spela filmen, så ville jag ju dock inte ha det denna gång men aja de va ju en dold funktion som säkerligen inte va meningen.

/Jonas

Postad 18 november 2009 - 16:40

Drulle69
  • Drulle69
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Skratta så mycket du vill förresten :)

/Jonas

Testa Best Crypto for s60 5th edition. Finns på www.handango.com som trial. Den borde väl ändå hålla svärmor och svärfar borta från "sloopy pics"? :blush:

(jodå, jag skrattar ännu) :P

Postad 18 november 2009 - 18:22

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Om du endast är orolig att någon ska kika på dina bilder eller vad det nu må vara, om telefonen hamnar i orätta händer så har du ju systemlåsfunktionnen att ta till! Då låser du telefonen för hand eller med timer. Och kan ha telefonen igång och så men ändå känna dej trygg att ingen oillar med din lur när du går på dass hehe ;)

Postad 18 november 2009 - 19:15

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Om du endast är orolig att någon ska kika på dina bilder eller vad det nu må vara, om telefonen hamnar i orätta händer så har du ju systemlåsfunktionnen att ta till! Då låser du telefonen för hand eller med timer. Och kan ha telefonen igång och så men ändå känna dej trygg att ingen pillar med din lur när du går på dass hehe ;)

Postad 18 november 2009 - 20:07

belarus_84
  • belarus_84
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
När man spelar mp3:or i sation går det att lägga in så man ser bild av cd-fodralet?

eller finns det en bättre media spelare till sation?

Postad 18 november 2009 - 20:18

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

När man spelar mp3:or i sation går det att lägga in så man ser bild av cd-fodralet?

eller finns det en bättre media spelare till sation?

Lägga in i efterhand vet jag ej(vilket slitgöra i så fall) men om låten/albumet är taggat med omslagsbild så visas det ja.

Postad 18 november 2009 - 20:39

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Lägga in i efterhand vet jag ej(vilket slitgöra i så fall) men om låten/albumet är taggat med omslagsbild så visas det ja.

Precis. Och köper man låtar över nätet brukar dom vara taggade med omslag. Tror jag? Fixar man låtar på "det vanliga sättet" så är dom sällan taggade. Jag skulle gärna vilja ha mina taggade också men som sagt. Ett par hundra låtar manuellt låter inte som någon höjdare.

Postad 18 november 2009 - 20:57

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Japp jag har t.ex köpt från sony ericssons play now arena (rätt bra utbut och låtarna kostar 9 kr st) och då är albumbild med.

Postad 18 november 2009 - 21:09

belarus_84
  • belarus_84
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Nu har jag löst omslagsbilderna. Om man t.ex har ett album med uggla och har en bild på ugglas omslag är det bara att ladda ner programet MP3tag. Bus enkelt, finns på svenska och är grattis!

http://www.mp3tag.de/en/download.html

Postad 18 november 2009 - 21:21

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Nu har jag löst omslagsbilderna. Om man t.ex har ett album med uggla och har en bild på ugglas omslag är det bara att ladda ner programet MP3tag. Bus enkelt, finns på svenska och är grattis!

http://www.mp3tag.de/en/download.html

Jo men ska man då sitta och göra det mer säg 150 olika artister som man ej har omslag till hmm liite jobbigt!

Postad 18 november 2009 - 22:05

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Jo men ska man då sitta och göra det mer säg 150 olika artister som man ej har omslag till hmm liite jobbigt!

Inte för att stampa på tår, men Varför? Varför finns funtionen ? När jag lyssnar mp3 så ligger telefonen i fickan eller nån annanstans, jag kollar ju sällan på den när jag lyssnar med den.

Ni får ursäkta om de låter som ja va de nu låter som men funktionen känns rätt onödig.

Lite annan info då. Har precis varit ute en tur med bilen och testat Garmin Mobile XT! Så klockrent, bara det gör ju att telefonen är värd sitt pris ännu mera även om jag köpte den väldigt billigt. Tjejen tyckte att "damen" som säger hur du ska köra har en stressad röst dock haha!

/Jonas

Postad 18 november 2009 - 22:28

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Inte för att stampa på tår, men Varför? Varför finns funtionen ? När jag lyssnar mp3 så ligger telefonen i fickan eller nån annanstans, jag kollar ju sällan på den när jag lyssnar med den.

Ni får ursäkta om de låter som ja va de nu låter som men funktionen känns rätt onödig.

Lite annan info då. Har precis varit ute en tur med bilen och testat Garmin Mobile XT! Så klockrent, bara det gör ju att telefonen är värd sitt pris ännu mera även om jag köpte den väldigt billigt. Tjejen tyckte att "damen" som säger hur du ska köra har en stressad röst dock haha!

/Jonas

Funktionen finns för att det är en produkt som är utformad både för funktion och form...som bekant så säljer även saker som tilltalar ögat men egentligen inte tillför något vad gäller funktionalitet. Men för vissa kanske det går fortare att se vilken artist man lirar om dom ser /känner igen omslaget.

Postad 19 november 2009 - 11:15

MaxXximilian
  • MaxXximilian
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Finns gratisprogram som gör det. http://dailymobile.se kolla under applikationer för s60 v5 på bloggen så tror jag att det ska finnas ett där.

Nej. jag reggade mig t.om på forumet och letade där.
Jag har laddat ner 6 program för inspelning av samtal men ingen funkar med satio.
Alla ska klara symbian s60v5.

det ringer skumma tel-försäljare och när man ringer till myndigheter och sluga försäkringsbolag är det bra att ha det inspelat.

Hade enorma problem att hitta ett call record program för xperia också.
Fick ge mig efter några mån sökande.
Samma process all over again med sation.
ska det vara så svårt, jag betalar för mig jag vill inte snylta.

Postad 19 november 2009 - 13:00

MaxXximilian
  • MaxXximilian
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Varför måste man dra upp upplåsningsspaken 2 ggr ibland?

Redigerat av MaxXximilian, 19 november 2009 - 13:03.

Postad 19 november 2009 - 13:57

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Tänkte köpa det här skyddet http://www.skalshop......o displayfilm får se hur det fungerar.

Postad 19 november 2009 - 14:43

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Tänkte köpa det här skyddet http://www.skalshop......o displayfilm får se hur det fungerar.

Det kanske verkar vara något man själv ska köpa. =)

Postad 19 november 2009 - 14:50

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

"AV Album Art Fixer" är svaret du letar efter, går igenom hela din musiksamling och och fixar till "allt" bla att inbädda cover art (från nätet) i varje mp3 fil.
Fixar bla omslag, artistnamn, felaktig track number osv. Kanon prog.

Postad 19 november 2009 - 14:52

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Här kommer två saker jag vill ta upp, och förhoppningsvis så kan någon hjälpa mig med detta.

1. När man går in på sitt minneskort och vill se på bilder man har där inne ser man bara en ikon och filnamn, som man i sin tur måste klicka på för att se vilken bild det är. I mina senaste mobiler jag har haft så syns bilderna redan, en så kallad förhandvisning. Finns det något program som kan rätta till detta problem!!!!!

2. Jag använder mig av Wi-Fi och surfar trådlöst, och då undrar jag om jag kan surfa trådlöst med Opera 10 i stället för standardprogramet som alltid startar upp då man vill surfa genom Wi-Fi.

Thanks for all.

Postad 19 november 2009 - 15:24

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Det kanske verkar vara något man själv ska köpa. =)

Jag beställde det där, efter tips och läsning på nätet så ska visst Ultraclear va bra. Inte fått det än men för 47:- så va det ett kap tyckte jag.

http://shop.brando.c...6c0018d008.html

/Jonas

Postad 19 november 2009 - 15:28

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

"AV Album Art Fixer" är svaret du letar efter, går igenom hela din musiksamling och och fixar till "allt" bla att inbädda cover art (från nätet) i varje mp3 fil.
Fixar bla omslag, artistnamn, felaktig track number osv. Kanon prog.

Har du nån´go länk så att man inte får nån´ful eller felversion av denna?
Tack

Postad 19 november 2009 - 15:55

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Har du nån´go länk så att man inte får nån´ful eller felversion av denna?
Tack

http://www.avsoft.nl...=...80&Itemid=4

Postad 19 november 2009 - 20:10

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Ingen som vet om det går att ändra så att de bookmarks man sparat till olika sidor (vänstra fliken om huvudmenyn) öppnas med en annan webbläsare, t.ex. opera mobile 10, i stället för med standardbrowsern?

Jag undrar samma sak. Har du fått reda på det ännu???

Någon som vet om python finns för satio?

Vad är Pytrhon för något??? Har sprungit på det ofta, men vet inte riktigt vad det är.

Postad 19 november 2009 - 20:49

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Jag undrar samma sak. Har du fått reda på det ännu???

Vad är Pytrhon för något??? Har sprungit på det ofta, men vet inte riktigt vad det är.

Ett programmeringsspråk och man måste installera det på telefonen för att den ska kunna köra sånt som är programmerat i det. Finns en hel del grejer gjorda i det som man inte kan använda på sation... Än så länge i alla fall.

Postad 20 november 2009 - 10:45

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Va är det är nu då, SE återkallar Satio i England osv
Satio Withdrawn From Sale In UK

Postad 20 november 2009 - 12:10

MaxXximilian
  • MaxXximilian
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Varför kommer "obs! aktiv vidarekoppling" varje gång man ska ringa?

Postad 20 november 2009 - 12:37

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1 025 inlägg
  • 0

Va är det är nu då, SE återkallar Satio i England osv
Satio Withdrawn From Sale In UK

Men finns inget pressmeddelande från SE om detta?

Postad 20 november 2009 - 12:50

sman
  • sman
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Är sugen på denna lur men det tar emot att betala över dubbelt så mycket för denna som för Nokia 5800.
Visst har den avsevärt mycket bättre kamera samt snabbare processor, men annars då... ???

Kan någon vara snäll och övertala mig att köpa Satio... :)

Postad 20 november 2009 - 13:05

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Är sugen på denna lur men det tar emot att betala över dubbelt så mycket för denna som för Nokia 5800.
Visst har den avsevärt mycket bättre kamera samt snabbare processor, men annars då... ???

Kan någon vara snäll och övertala mig att köpa Satio... ;)

Läs tråden bara så bestämmer du dig för en Satio sen!!!! :)

Postad 20 november 2009 - 13:58

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Det här ser ju bra ut också http://www.mobil.se/...163217-044.html

Postad 20 november 2009 - 14:26

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Varför kommer "obs! aktiv vidarekoppling" varje gång man ska ringa?

Så har mina andra telefoner oxå sagt... Jag tror det är för telefonen kopplar till röstbrevlåda om man inte svarar...

Nu vill jag ha en uppdatering av mjukvaran... Hoppas sanerligen att de gör kontaktlistan lika smidig som när man bläddrar i media... Kan inte förstå varför man inte la ner lite mer energi där... Ändå en rätt viktig del i telefonen tycker jag. Inga större fel på den idag men den kunde varit sååå mycket smidigare...

Redigerat av Ricke77, 20 november 2009 - 14:28.

Postad 20 november 2009 - 14:56

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Så har mina andra telefoner oxå sagt... Jag tror det är för telefonen kopplar till röstbrevlåda om man inte svarar...

Nu vill jag ha en uppdatering av mjukvaran... Hoppas sanerligen att de gör kontaktlistan lika smidig som när man bläddrar i media... Kan inte förstå varför man inte la ner lite mer energi där... Ändå en rätt viktig del i telefonen tycker jag. Inga större fel på den idag men den kunde varit sååå mycket smidigare...

Jag tycker det är riktigt svårbläddrat i kontaktlistan. Brukar skriva i namnet på den jag ska ringa för att få fram det istället för att bläddra ner för då missar jag alltid några kontakter för den hoppar förbi för snabbt. Blir ju lätt att man glömmer att man har vissa kontakter om det ska vara så ;/

Postad 20 november 2009 - 15:29

Unregistered5e4e52c7
  • Unregistered5e4e52c7
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Jo att bläddra i media är ljuvligt. Får hoppas dom får in det i kontakterna med. Annars tycker jag det inte är så krångligt att bläddra runt där. Att dra stapeln på höger sida upp och ner med tummen går ju ganska smidigt ändå!

Telefonen i sin helhet är jag för övrigt väldigt nöjd med! Bytte, enligt mig själv, upp mig från en HTC touch HD till denna. Saknade en vettig kamera i HTC:n (den kameran var ett rent skämt i jämförelse med denna). HTC:n hade förvisso en riktigt fin 3.8 tums skärm med en hög upplösning, så att surfa med den var riktigt fint! Så om det är något jag har fått göra en trade-off med så är det surfandet, vilket var snäppet bättre i HTC:n. Annars tycker jag min Satio är riktigt skön! :D

Postad 20 november 2009 - 16:00

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Telefonen i sin helhet är jag för övrigt väldigt nöjd med! Bytte, enligt mig själv, upp mig från en HTC touch HD till denna. Saknade en vettig kamera i HTC:n (den kameran var ett rent skämt i jämförelse med denna). HTC:n hade förvisso en riktigt fin 3.8 tums skärm med en hög upplösning, så att surfa med den var riktigt fint! Så om det är något jag har fått göra en trade-off med så är det surfandet, vilket var snäppet bättre i HTC:n. Annars tycker jag min Satio är riktigt skön! :D

Kan bara hålla med!

Postad 20 november 2009 - 19:30

TSF
  • TSF
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Går det att låsa linsskyddet för kameran? Jag var och kollade på en Satio för ett tag sen men var besviken på att luckan var så lättöppnad.

Postad 20 november 2009 - 19:48

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Går det att låsa linsskyddet för kameran? Jag var och kollade på en Satio för ett tag sen men var besviken på att luckan var så lättöppnad.

Låsa går inte.. Men tycker du verkligen att linsskyddet är för lättöppnat? Kan det inte bara vara visningsexemplaret som fått sig en känga? för mig är det ganska trögt och har aldrig öppnats när man till exempel lägger ner mobilen i fickan osv.

Postad 20 november 2009 - 20:42

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Jag tycker det är riktigt svårbläddrat i kontaktlistan. Brukar skriva i namnet på den jag ska ringa för att få fram det istället för att bläddra ner för då missar jag alltid några kontakter för den hoppar förbi för snabbt. Blir ju lätt att man glömmer att man har vissa kontakter om det ska vara så ;/

Jag håller verkligen med om att kontaktlistan är svår att kontrollera.

Postad 20 november 2009 - 20:50

Unregistered5e4e52c7
  • Unregistered5e4e52c7
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Lättöppnad!? Det måste ha varit ett visningsexemplar du testa eller? Luckan på min satio är då allt annat än lättöppnad! Den har aldrig öppnats av misstag, så det tror jag inte ska vara några bekymmer. Tycker snarare det är en riktigt skön känsla att öppna den, samt att stänga den. Klickar till och ger ifrån sig ett härligt ljud hehe :D

Postad 20 november 2009 - 20:50

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Ang att lägga in filmer i Sation... Jag har iso filer och img filer som filmer ligger i och hur gör jag för att kunna se dem i mobilen. Kovertera dem, visst, men vilket program (gärna länk till programet)
OBS.. jag är ingen datahacker så förklara gärna enkelt =)
Magnus alias TwinX

Postad 20 november 2009 - 21:12

Echonator
  • Echonator
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jag kanske är dum nu, men varför har jag en blinkande meddelandeikon hela tiden trots att det inte finns meddelanden? :S

Postad 20 november 2009 - 21:30

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Jag kanske är dum nu, men varför har jag en blinkande meddelandeikon hela tiden trots att det inte finns meddelanden? :S

För många meddelanden i mobilen?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.