Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer

3627 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 maj 2010 - 12:29

fezon
  • fezon
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Prova att installera emergency firmware.

http://forum.xtreame...=...299&start=0

Startar den inte så är det bara att skicka in den eftersom du inte kan göra mycket med den. Kolla med din leverantör hur du gör för att skicka in den för reparation.

Nu har jag fått igång min Xtreamer igen. Men problemet kvarstår att den låser sig. Det går inte att göra någonting med kontrollen. Filmer fortsätter att spela. Det enda att göra är att dra ur strömmen.

Postad 21 maj 2010 - 12:30

Dino
  • Dino
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Kollade på dustinhome och de säljer nu sidewindern för 995kr.

http://www.dustinhom...5010400496.aspx

Postad 21 maj 2010 - 12:48

sealand
  • sealand
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Tänkte köpa en xtreamer sidewinder från dustin. Vilken sorts hdd använder ni? Kör ni med en intern 2.5" 500gig eller med extern hdd? Vad tycker ni är bäst?

Jag ska köpa en Onkyo SR608 förstärkare. Det här med HD ljud från mediaspelare, spelar det någon roll vad den har för ljudegenskaper? Kör man inte ljudet från förstärkaren och inte från xtreamern?

Postad 21 maj 2010 - 12:53

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Tänkte köpa en xtreamer sidewinder från dustin. Vilken sorts hdd använder ni? Kör ni med en intern 2.5" 500gig eller med extern hdd? Vad tycker ni är bäst?

Jag kör med en NAS, och det tycker jag är bäst :)

Jag ska köpa en Onkyo SR608 förstärkare. Det här med HD ljud från mediaspelare, spelar det någon roll vad den har för ljudegenskaper? Kör man inte ljudet från förstärkaren och inte från xtreamern?

Xtreamern måste stödja att skicka ut bitströmmen för ljudet till förstärkaren för avkodning. Det klarar inte den första Xtreamern för HD-ljuden. Pro och den nya ska klara det, men det utlovades även för den första, och det kom aldrig. Om det är viktigt är det bättre att vänta tills någon har bekräftat att det fungerar innan man köper.
Det är överlag dåligt med stöd för HD-ljuden på mediaspelarna, de flesta har begränsningar på ett eller annat sätt, eller klarar det inte alls.

Redigerat av Sigma78, 21 maj 2010 - 12:53.

Postad 21 maj 2010 - 13:10

sealand
  • sealand
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Tack för det svaret. Ska köpa den nya xtreamer sidewinder HD 995 för den nu är ett bra pris. Har inte full koll på vad en NAS är, ska kolla upp det. Tack för rådet :)

Postad 21 maj 2010 - 13:26

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Tack för det svaret. Ska köpa den nya xtreamer sidewinder HD 995 för den nu är ett bra pris. Har inte full koll på vad en NAS är, ska kolla upp det. Tack för rådet :)

En NAS är en nätverkskopplad hårddisk. Det fina med den, i mitt tycke, är att den är tillgänglig för alla enheter, utan att något annat måste vara igång. Jag använder den som central lagring för mina två mediaspelare, min nätverkskopplade förstärkare för musikuppspelning och två datorer, och behöver aldrig tänka på att en viss enhet måste vara igång. Nerladdning från datorn direkt till NASen, och sen kan Xtreamern och Popcornen komma åt det direkt, utan någon kopiering eller fundering på ifall det ligger på rätt plats.

Det är en lite dyrare lösning än att koppla en USB-disk eller intern disk till Xtreamern, och Xtreamern bör vara kopplad till den med trådat nätverk för bästa resultat, speciellt för högupplöst material. Allt eftersom fler och fler elektroniska prylar vill prata med varandra och kunna komma åt musik, film och andra filer blir det mer och mer användbart med en separat lagring tycker jag.

Postad 21 maj 2010 - 14:49

Unregisterede404abc8
  • Unregisterede404abc8
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Är i behov av hjälp, nyss köpt en xtreamer sidewinder och provat olika filmformat med USB sticka, bilden är som gamla tiders VHS filmer men kör jag stickan direkt i tv:n så är bilden OK. Vad är det för fel ?? Har provat olika inställningar men blir ingen skillnad, även provat olika HDMI kablar....någon som har en lösning ?

Postad 21 maj 2010 - 18:55

Dino
  • Dino
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Första gången jag köper en mediaextender. Har förut försökt en massa med ens ps3 men gett upp. Skulle höra är detta jag beställt allt jag behöver?

1 xtreamer sidewinder för 995kr
1 2.5 sata HDD 500GB 670kr
2 XTREAMER 11N WIFI USB ANTENN TILL XTREAMER 380kr

Har nämligen en Macbook från 2006 med endast 50Mbit nätverkskort. Stod i annonsen att man kunde istället köpa två stycken usb antenner 11N för att få snabb överföring mellan mediaextendern och Macbooken. Stämmer detta att man bara sätter in usb wifi antennen och så har man helt plötsligt en riktigt snabb överföring mellan macbooken och mediaextendern?

Med Xtreamers WiFi antenn kan du trådlöst strömma filmer, musik och bilder från din dator eller nätverksdisk via ditt trådlösa hemmanätverk.
Xtreamer USB Antenn har den senaste och snabbaste tekniken för trådlöst nätverk, 802.11n (draft 2.0) men fungerar även med äldre standard (802.11a/b/g). Om du inte har den senaste trådlösa nätverksstandarden eller inget trådlöst nätverk alls, kan du beställa två Xtreamer USB antenner och installera den ena i din PC och den andra i Xtreamer. På så vis kan du snabbt, enkelt och billigt skapa ett dedicerat trådlöst nätverk för att strömma mediafiler från din PC till TVn via Xtreamer.

Postad 21 maj 2010 - 22:00

Unregistered1c9e2fae
  • Unregistered1c9e2fae
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Första gången jag köper en mediaextender. Har förut försökt en massa med ens ps3 men gett upp. Skulle höra är detta jag beställt allt jag behöver?

1 xtreamer sidewinder för 995kr
1 2.5 sata HDD 500GB 670kr
2 XTREAMER 11N WIFI USB ANTENN TILL XTREAMER 380kr

Har nämligen en Macbook från 2006 med endast 50Mbit nätverkskort. Stod i annonsen att man kunde istället köpa två stycken usb antenner 11N för att få snabb överföring mellan mediaextendern och Macbooken. Stämmer detta att man bara sätter in usb wifi antennen och så har man helt plötsligt en riktigt snabb överföring mellan macbooken och mediaextendern?

Med Xtreamers WiFi antenn kan du trådlöst strömma filmer, musik och bilder från din dator eller nätverksdisk via ditt trådlösa hemmanätverk.
Xtreamer USB Antenn har den senaste och snabbaste tekniken för trådlöst nätverk, 802.11n (draft 2.0) men fungerar även med äldre standard (802.11a/b/g). Om du inte har den senaste trådlösa nätverksstandarden eller inget trådlöst nätverk alls, kan du beställa två Xtreamer USB antenner och installera den ena i din PC och den andra i Xtreamer. På så vis kan du snabbt, enkelt och billigt skapa ett dedicerat trådlöst nätverk för att strömma mediafiler från din PC till TVn via Xtreamer.

Har tyvärr inte fått min leverans ännu med en Xtreamer Pro + WiFi-antenn, men om deras spec och beskrivning stämmer. Då bör antennen fungera som vilken USB-WiFi-n som helst... köpte mig en DLink till min dator eftersom jag inte ville betala överpris för deras egna antenn.

Någon som fått sin Pro ännu och kan svara på om Ad Hoc-läget fungerar på den modellen?

Postad 22 maj 2010 - 15:52

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Är i behov av hjälp, nyss köpt en xtreamer sidewinder och provat olika filmformat med USB sticka, bilden är som gamla tiders VHS filmer men kör jag stickan direkt i tv:n så är bilden OK. Vad är det för fel ?? Har provat olika inställningar men blir ingen skillnad, även provat olika HDMI kablar....någon som har en lösning ?

Du får väl testa med olika upplösningar ut på HDMI-signalen från Xtreamers Setup.
För du använder väl HDMI, annars blir det ju kass(are) bild.

Finns många olika inställningar där att testa för olika saker.

Redigerat av anderswillhelmsson, 22 maj 2010 - 15:53.

Postad 22 maj 2010 - 16:07

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Slog till på erbjudandet på dustinhome med Sidewindern för 1000kr samt hdmikabel och wifiantenn för 1300kr inkl frakt, nu är man i väntans dagar, hoppas den lirar fint trådlöst med min Lacie D2 Network NAS :angry:

Postad 24 maj 2010 - 10:05

Unregistered80939328
  • Unregistered80939328
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Tjena,

Jag har stött på lite dryga problem med min xtreamer (den äldre varianten)

Jag lägger in filmer/serier på en usb disk och kopplar in. Men vissa filer syns inte.. det kan hända med alla filtyper.
Någon dag senare/några omstarter så dyker dom upp och kan spelas. Så det är inte det att dom inte går att läsa... dom dyker inte upp bara. Har varit så i flera firmwares... någon som vatt med om det?

Postad 24 maj 2010 - 11:22

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Jag lägger in filmer/serier på en usb disk och kopplar in. Men vissa filer syns inte.. det kan hända med alla filtyper.
Någon dag senare/några omstarter så dyker dom upp och kan spelas. Så det är inte det att dom inte går att läsa... dom dyker inte upp bara. Har varit så i flera firmwares... någon som vatt med om det?

Kör en ChkDsk.

Postad 24 maj 2010 - 16:42

hogdefoo
  • hogdefoo
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Kanske en "dum" fråga, men den som DustinHome säljer för 995:- är det den "nya" varianten eller är det ett lager av den gamla dom vill bli av med?

Postad 24 maj 2010 - 18:58

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

Kanske en "dum" fråga, men den som DustinHome säljer för 995:- är det den "nya" varianten eller är det ett lager av den gamla dom vill bli av med?

Jag borde få min imorn om posten sköter sina kort rätt... undrar hur man får reda på vilket chip det är. Men om jag fattat det rätt borde det vara den nya då sidewindern är förmonterad... vilket den inte? är på den äldre modellen?

Är det någon som fått till iuppspelning av SVT Play, TV4 Play etc. på XT'n?

Update, fick min xtreamer från dustin idag och den innehåller iaf senaste fw'n dvs 2.3.2S

Intryck: bara att plugga i kablar, i med antennen och allt var igång! t.o.m. min mammas moster skulle kunna få igång en xtreamer, allt flyter på bra men jag har ännu inte provat HD-material. Knäpptyst är den också!

Redigerat av Corpze, 25 maj 2010 - 16:39.

Postad 25 maj 2010 - 17:52

Dino
  • Dino
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Fick min idag från Dustin och det var den nya versionen :o

Vilket klipp för de pengarna!

Postad 26 maj 2010 - 18:24

kottich
  • kottich
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Var länge inne på en Tvix N1, men med dustins pris så blev det en Xtreamer istället! 995 med sidewinder känns svårslaget!

Postad 27 maj 2010 - 05:11

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1 883 inlägg
  • 0
Klarar spelaren av att läsa DRM skyddade filer?

Postad 27 maj 2010 - 05:55

qrist
  • qrist
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Fixar Xtreamers mjukvara att ändra delay på subtitles? Dvs ställa in hur texten är synkad mot ljud och bild.

Postad 27 maj 2010 - 08:59

Dino
  • Dino
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Fixar Xtreamers mjukvara att ändra delay på subtitles? Dvs ställa in hur texten är synkad mot ljud och bild.

Tror det då det finns två knappar på ens fjärkontroll "sync subtitles bakåt-knapp och framåt-knapp"

Postad 27 maj 2010 - 09:56

Unregisteredf78c4978
  • Unregisteredf78c4978
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Kan man sortera kataloger efter datum i Xtremer?

Postad 27 maj 2010 - 16:09

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Ni som kör med usbantenn till wifin - hur får ni plats med nåt annat i USB-porten bervid? det är ju tight som attans ;)

Postad 27 maj 2010 - 19:51

Unregistered522aea83
  • Unregistered522aea83
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Ni som kör med usbantenn till wifin - hur får ni plats med nåt annat i USB-porten bervid? det är ju tight som attans :)

Skaffa en USB-förlängningssladd, typ denna http://www.kjell.com...00000,184000000 , den förbättrar även mottagningen.

M V H Peter

Postad 28 maj 2010 - 10:55

m_thread
  • m_thread
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Xtreamer som mediacenter i bilen.

Är det någon som funderat på att ha en Xtreamer i bilen som mediacenter ist för tex en ps2?

Jag har en bil med två Sonyskärmar i nackstöden på framstolarna, idag sitter det en ps2 i bilen men man är då begränsad till vad man kan klara av för format på filmer och musik.

Jag behöver veta vissa saker för att kunna besluta om det är en bra idé eller inte:
1. Vad krävs för matningsspänning till Xtreamern och hur mycket effekt förbrukar den?
2. Hur snabbt bootar den?
3. Vad tycker den om att spänningen försvinner abrupt när man tex slår av tändningen?
4. Kan man 'förlänga' ir fjärrmottagaren så att man kan använda fjärren i baksätet(xtremern sätter man i skuffen)?
5. Är det ok att köra compositvideo, dvs kan man läsa menyerna på ett vettigt sätt?

Tacksam för svar.

/F

Redigerat av m_thread, 28 maj 2010 - 10:55.

Postad 28 maj 2010 - 19:50

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

Xtreamer som mediacenter i bilen.

Är det någon som funderat på att ha en Xtreamer i bilen som mediacenter ist för tex en ps2?

Jag har en bil med två Sonyskärmar i nackstöden på framstolarna, idag sitter det en ps2 i bilen men man är då begränsad till vad man kan klara av för format på filmer och musik.

Jag behöver veta vissa saker för att kunna besluta om det är en bra idé eller inte:
1. Vad krävs för matningsspänning till Xtreamern och hur mycket effekt förbrukar den?
2. Hur snabbt bootar den?
3. Vad tycker den om att spänningen försvinner abrupt när man tex slår av tändningen?
4. Kan man 'förlänga' ir fjärrmottagaren så att man kan använda fjärren i baksätet(xtremern sätter man i skuffen)?
5. Är det ok att köra compositvideo, dvs kan man läsa menyerna på ett vettigt sätt?

Tacksam för svar.

/F

1 den drar nog inte mer än 50w... den billigaste konvertern på biltema är väl på 150w?
2 ca 30 sek
3 sätt i sladden till konvertern efter du startat/stängt av bilen?
4 ja... finns olika "ögon" att modda signaler med
5 ingen aning, troligtvis då du teorietiskt ska få 540i dvs vanlig DVD-kvalitet tror det är 540 iaf :)

Nu har jag en fråga också :)

Jag har precis tryckt i ett USB-minne med datan för att få igång Xtreamer live, dvs, livetvsändningar från hela världen mm... Vissa kanaler fungerar inte, tex. tv1000 discovery, nat. geo.

Finns det någon nyare scriptsamling då jag kör med den nerladdade från xtreamer.net's forumsdel "xtreamer live" första sidan?

Postad 29 maj 2010 - 19:05

Unregistered8027fd16
  • Unregistered8027fd16
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Nu har jag en fråga också :)

Jag har precis tryckt i ett USB-minne med datan för att få igång Xtreamer live, dvs, livetvsändningar från hela världen mm... Vissa kanaler fungerar inte, tex. tv1000 discovery, nat. geo.

Finns det någon nyare scriptsamling då jag kör med den nerladdade från xtreamer.net's forumsdel "xtreamer live" första sidan?

De flesta tv kanaler fungerar inte förrän den nya firmwaren kommer. har med formatet att göra och stödet i den firmware vi har nu.

Samlingen uppdateras hela tiden, men Cap, skaparen av XT Live, är väldigt upptagen med att få jukebox att fungera med den nya firmware.

Postad 29 maj 2010 - 20:26

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

De flesta tv kanaler fungerar inte förrän den nya firmwaren kommer. har med formatet att göra och stödet i den firmware vi har nu.

Samlingen uppdateras hela tiden, men Cap, skaparen av XT Live, är väldigt upptagen med att få jukebox att fungera med den nya firmware.

Ok, verkar vara en hel del på utvecklarsidan hos dem, låter bra. Nån som hört nåt om tidsramen för jukebox och nästa fw-uppdate?

Postad 30 maj 2010 - 08:52

Unregistered8027fd16
  • Unregistered8027fd16
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Ok, verkar vara en hel del på utvecklarsidan hos dem, låter bra. Nån som hört nåt om tidsramen för jukebox och nästa fw-uppdate?

Ingen vet något än, det kommer rykten hela tiden men vad jag vet så har de skjutit upp launch för jukebox och firmware något. förmodar att de vill släppa en firmware med allt i, men räkna med minst ett par veckor till och det är bara vad jag tror. Allt annat är bonus.

Postad 30 maj 2010 - 18:32

Horizons
  • Horizons
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hur gör man för att spela upp en .iso fil? Jag la över en .iso fil till mitt usb-minne och gick sedan in i mediabiblioteket som vanligt och väljer usb-minnet, men ingen fil kommer upp? Bara mina vanliga .avi filer osv kommer upp. Tacksam för hjälp!

EDIT: Fungerar nu.

Redigerat av Horizons, 30 maj 2010 - 19:17.

Postad 31 maj 2010 - 14:27

K0rpen
  • K0rpen
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har inte orkat läsa igenom hela denna tråd efter svar på min fråga ska jag erkänna i förväg.

Vilka hårddiskar använder ni till Xtreamer? Fungerar det sämre med någon speciell?

Postad 31 maj 2010 - 14:52

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

Har inte orkat läsa igenom hela denna tråd efter svar på min fråga ska jag erkänna i förväg.

Vilka hårddiskar använder ni till Xtreamer? Fungerar det sämre med någon speciell?

Det ska väl gå med vilken 2,5" sata som helst?

Postad 31 maj 2010 - 19:20

Unregistered8027fd16
  • Unregistered8027fd16
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Vad jag vet så har den inga problem med några hdd's, men jag vet att den kan vara känslig mot vissa usb minnen.

Postad 31 maj 2010 - 19:55

K0rpen
  • K0rpen
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Aha.. tyckte att jag har läst att den kan vara lite sådär med vissa hdd, men det kanske var USB minnen som jag hade läst.. I vilket fall så är en Xtreamer med Sidewinder och en 500gb hdd beställd från Dustin nu. Den finns inte i lager, men det förväntas att den kommer in den 3/6 = Jag får den nästa vecka. *LÄNGTAR*

Ska förbereda genom att dra all kablage färdigt så jag bara kan koppla in den och tuta och köra sen.

Någon som kan tipsa om vad man ska ha för grejer i den? Nå bra programvara?

Postad 31 maj 2010 - 22:22

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1 883 inlägg
  • 0

Aha.. tyckte att jag har läst att den kan vara lite sådär med vissa hdd, men det kanske var USB minnen som jag hade läst.. I vilket fall så är en Xtreamer med Sidewinder och en 500gb hdd beställd från Dustin nu. Den finns inte i lager, men det förväntas att den kommer in den 3/6 = Jag får den nästa vecka. *LÄNGTAR*

Ska förbereda genom att dra all kablage färdigt så jag bara kan koppla in den och tuta och köra sen.

Någon som kan tipsa om vad man ska ha för grejer i den? Nå bra programvara?

Ringde Dustin på fredagen och frågade hur många som stod i kö för Xtreamer, fick svaret runt 80 st.
Passade på att göra samma beställning som du KOrpen, så nu är det bara att hoppas att dom får in mer än 80 st annars kan väntan bli längre!

Postad 31 maj 2010 - 22:55

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0
En liten fråga, om jag köper två Xtreamer med Sidewinder, en till vardagsrummet och en till sovrummet. Och så slänger jag in en intern hårddisk i en av dom, kommer jag kunna komma åt materialet på hårddisken från båda genom nätverket eller måste jag köra med en NAS direkt i routern för att det ska fungera smidigt?

Postad 01 juni 2010 - 06:15

K0rpen
  • K0rpen
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Ringde Dustin på fredagen och frågade hur många som stod i kö för Xtreamer, fick svaret runt 80 st.
Passade på att göra samma beställning som du KOrpen, så nu är det bara att hoppas att dom får in mer än 80 st annars kan väntan bli längre!

Oj, det var lite oroväckande. Jag har mailat Dustin om den här frågan och hoppas på ett bra svar.

Postad 01 juni 2010 - 07:34

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Såg att inet.se hade fått in 15 stycken Xtreamer Sidewinder och priset var 995 kr igår. Tog det säkra före det osäkra och beställde en och avbeställde min order på dustinhome. Ville inte vara utan. =) Nu är det slutsålt.

Postad 01 juni 2010 - 09:34

K0rpen
  • K0rpen
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Fick leveransbesked idag om att min Xtreamer Sidewinder HD Mediaspelare kommer den 4/6 :P

Postad 01 juni 2010 - 09:39

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Nu har inet höjt priset igen, till 1399. Min är på packning och kommer förmodligen fram imorgon.

Postad 01 juni 2010 - 11:43

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0
Fick nyss syn på denna mediaspelare, verkar ju helt klockren till priset den kostar. På Xtreamer.nu står det ju att den fixar bitstream av HD-ljud, men på föregående sida står det att enbart den "nya" gör det, och det är en hårdvaru begränsning? Vilken måste jag köpa för att det ska fungera?

Sen undrar jag om det går att spela upp blu-ray "mappar" dvs en Blu-ray disk struktur som inte ligger i ISO-format?

EDIT: Kom på en till sak, hur hanterar den regionskodade Blu-ray skivor? Vet att man kan ta bort regionskodningen med AnyDVD HD men har några gamla filer som fortfarande har regionskodning på datorn och det vore skönt att slippa rippa om dem.

Redigerat av ekon, 01 juni 2010 - 11:45.

Postad 01 juni 2010 - 12:34

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Xtreamer SIDEWINDER är egentligen kylflänsen som man kan köpa som tillbehör. Den nya version av Xtreamer (ej pro) har en nyare revision av Realtekchippet som används för avkodning. Den versionen saknar fläkt helt och hållet samt kylflänsen är förmonterad. Den nya version klara av att släppa igenom HD-ljud.

Postad 01 juni 2010 - 12:47

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0
Så om man köper en med förmonterad kylfläns så har den automatiskt det nya realtek chippet? Och Pro versionen fixar inte bitstream på hd-ljud?

Postad 01 juni 2010 - 13:55

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Pro ska fixa bitstream. Jag föreslår att du skapar ett konto på xtreamer.net och ställer frågan till utvecklarna där, men som jag har förstått så är de som har förmonterade flänsar en nyare version av realtekchippet.

Postad 01 juni 2010 - 17:39

Unregistered8027fd16
  • Unregistered8027fd16
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Den nya Xtreamer sidewinder har det nya chipet och klarar därmed ljudet, Pro har samma chip som sidewinder, pro har 256 mb ram medans sidewinder har 128.

Dock så lär det inte fungera direkt eftersom vi alla väntar på den nya firmware, gamla xtreamer 2.5 och nya sidewinder och XT pro.

Postad 01 juni 2010 - 21:27

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1 883 inlägg
  • 0

Fick leveransbesked idag om att min Xtreamer Sidewinder HD Mediaspelare kommer den 4/6 ;)

Går man in på sin order så är Xtreamern restnoterad fortfarande det enda man kan se är att den kommer in 4/6 sedan gäller det att dom får in många då det är kö, tyvärr är vi inte garanterade leverans förrän du får slutordern där det framkommer att du även har fått Xtreamern i din kundvagn, vill inte ta av dig dina förväntningar men jag sitter i samma båt som du!
Det är bara att hoppas, synd att man missade Inets erbjudande!

Redigerat av RedMarathon, 01 juni 2010 - 21:28.

Postad 01 juni 2010 - 21:51

Unregistered8459a43e
  • Unregistered8459a43e
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Nu finns den inte kvar på Dustin alls, så jag undrar om ni kommer att få era beställda över huvudtaget, kanske bäst att söka vidare och hoppas att någon annan sänker priset.

Jag var en av dem som beställde en xtreamer från Inet, under tiden jag beställde så krömp saldot med 2 st, ca 10 minuters tid, 6 timmar senare var det 2 kvar, i morse var de borta. De hade 17 st när jag beställde.

Anledningen att det blev Inet var att jag också väntade på att de skulle komma in till Dustin igen, skulle komma in den 3:e juni, sen stod det att produkten hade utgått ur sortimentet och inte gick att beställa, hade då en jä..a tur att jag upptäckte att Inet sänkt priset.

Postad 02 juni 2010 - 08:32

kottich
  • kottich
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Väntar också på Dustin... Hoppas den kommer in den 3:e.

Finns det något sätt att spela blu-ray på Xtreamern? Alltså direkt från skiva. Går det att koppla en extern läsare? Eller kan jag mounta Blu-rayläsaren i datorn eller servern i den?

Då jag har en WHS som står igång så skulle det nog funka bra att sätta in en läsare i den, om det nu funkar som jag tänkt. Annars får man väl sätta sig och göra en iso av filmen innan man ser den.

Postad 02 juni 2010 - 10:38

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0
Vore ju jävligt smidigt om den på något sätt kunde läsa Blu-ray skivor. Om den som sagt kan läsa av en mapp på datorn med Blu-ray struktur så borde det ju i teorin fungera att dela ut blu-ray läsaren på datorn med en skiva i?

Detta är just nu det enda jag just nu backar på. Men den blir så otroligt mycket billigare än att bygga en bra HTPC med blu-ray läsare ;)

Postad 02 juni 2010 - 14:35

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
http://forum.xtreame...php?f=11&t=2804

Postad 02 juni 2010 - 15:45

qrist
  • qrist
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Lyckades knipa en för 995:- från inet innan de tog slut. Den ska ersätta en värdelös WD TV HD (1a gen), så nu gäller det bara att kränga skräpet. Återkommer med första intryck, hoppas bara att den duger!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.