Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - WD-TV 2/ WD-TV Live, uppföljare

1521 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 March 2011 - 12:02

basklas
  • basklas
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Kan det ha att göra med: "We have temporarily blocked USB mounting of Advanced Format (4k sector) HDD g " ?

Nej. Tydligen var det som så att vissa av WD's egna större diskar behövdes formateras om innan andväning för att den ska dyka upp. (Även fast den redan har NTFS-formatering) Så efter en snabbformatering var allt åter okej. Disken dök upp precis som den mindre disken gjorde tidigare. Problemet fanns beskrivet på deras egna sida under kända fel..
Slutet gott! :)

Postad 04 April 2011 - 13:16

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0
499:- nu på NetOnNet! Jag köpte en till för att ha i ett av barnrummen. ;)

Postad 04 April 2011 - 17:48

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

499:- nu på NetOnNet! Jag köpte en till för att ha i ett av barnrummen. :D

Vart nånstans köpte du den?
På netonnet.se står att det är slut i hela landet.

Postad 04 April 2011 - 18:13

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Vilken fw är det som gäller om man vill spela "rarade" filmer och ha någon snygg coverflow?

Postad 04 April 2011 - 18:52

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Vart nånstans köpte du den?
På netonnet.se står att det är slut i hela landet.

På nätet köte jag den, är den slut redan?

Postad 08 April 2011 - 18:19

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0
Hej,

Jag är hemma hos en kompis som idag har köpt en WD TV Live. Allt verkar fungera fint utom att spela upp iso/img-filer. Av okänd anledning dyker de inte upp i spelaren, de syns alltså inte ens. Alla andra filformat fungerar utan problem.

Någon som har någon aning om vad som kan vara fel?

Vi har uppdaterat till senaste fw och så.

Postad 20 April 2011 - 15:51

d96ez
  • d96ez
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

Funkar! Skönt att slippa tänka på det. Provat dvd, då skickar den ut 1080i/50, hd-film, då skickar den ut 1080p/24, rockkonsert I HD, 1080i/60 precis som jag vill det ska vara. Nu kan man vara nöjd ett tag till!

Konstigt hos mig fungerar det inte, synd för det är ju ett måste som jag väntat på hur länge som helst.

Postad 22 April 2011 - 20:48

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

• 742 inlägg
  • 0

Konstigt hos mig fungerar det inte, synd för det är ju ett måste som jag väntat på hur länge som helst.

Du måste aktivera funktionen i inställningar för att det skall funka, välj auto sedan "match video framerate".

Postad 25 April 2011 - 17:00

Raz0r-X
  • Raz0r-X
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Är alla nöjd med den här spelaren ? Jag ska äntligen byta upp mig från min gamla xbox som fungerat som spelare hittils.
Den har varit så bra för den har kunnat spela upp i stort sett alla filmer.. även ihoppackade filmer.

Kan inte wd spelarna spela upp filmer som är packade?
I-landsproblem jag vet.. men tycker det är märkligt om det inte fungerar men det gjorde det på en xbox som kom för många många år sen..

Fungerar det att spela upp .img och .iso filer=?

Postad 25 April 2011 - 21:11

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Är alla nöjd med den här spelaren ? Jag ska äntligen byta upp mig från min gamla xbox som fungerat som spelare hittils.
Den har varit så bra för den har kunnat spela upp i stort sett alla filmer.. även ihoppackade filmer.

I-landsproblem jag vet.. men tycker det är märkligt om det inte fungerar men det gjorde det på en xbox som kom för många många år sen..

Jag kan starkt rekommendera wd.
Äger två redan och kommer snart att köpa en till :D
Jag har aldrig testad "packade filer" om du menar alltså rar filer.
Den klarar utmärkt img och iso hos mig, bland många andra filer...har aldrig haft problem med något filformat och varje uppdatering som görs så brukar det lösa många frågor, så jag rekommenderar.

Postad 25 April 2011 - 21:14

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Det är det enda jag saknar tror jag, tyvärr måste man packa upp alla filmer! :D
Hade varit fint att slippa det som med XBMC. Men annars en otroligt prisvärd liten pryl.
Funderar på att köpa en till, till barnens rum. :D
Netonnet hade inga för 499:- tyvärr, fast jag lyckades beställa en... :D

Redigerat av t93pan, 25 April 2011 - 21:27.

Postad 26 April 2011 - 13:51

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

En av de senaste uppdateringarna fixade *.img och *.iso har fungerat bra innan. Jag har tre st. En står och går som server till de andra (2tb WD disk) och de andra sköter sig felfritt. T.om treåringen fixar att byta film även om iver vid uppstart kan vara ett problem ibland. Det enda jag råkat ut för är lite låsningar annars är det en dröm jämfört med andra lösningar (min åsikt). Rarade filer tar den inte...

Postad 26 April 2011 - 19:09

benq
  • benq
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Hej hopp min wd har funkat kanon ända fram till nu!

Har ett grymt störande problem att när jag sätter på wd så hittar den inte min externa hårdisk som är kopplad via usb......

Det jag får göra då är att dra ur strömmen till wd så den nollställs och sedan starta den.....detta får jag göra varje gång eftersom den inte hittar hårddisken första gången jag startar den....
men efter att den tappat strömen så hittar den hårdisken!

Är det hårdisken eller wd som börjar ge upp? Nån som har några tips om man kan rätta till det?

Redigerat av benq, 26 April 2011 - 19:11.

Postad 27 April 2011 - 08:15

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Hej hopp min wd har funkat kanon ända fram till nu!

Har ett grymt störande problem att när jag sätter på wd så hittar den inte min externa hårdisk som är kopplad via usb......

Det jag får göra då är att dra ur strömmen till wd så den nollställs och sedan starta den.....detta får jag göra varje gång eftersom den inte hittar hårddisken första gången jag startar den....
men efter att den tappat strömen så hittar den hårdisken!

Är det hårdisken eller wd som börjar ge upp? Nån som har några tips om man kan rätta till det?

Detta problem har jag råkat ut för om det varit för varmt i skåpet där jag har min HD i. Har ett 360 där och har jag spelat med stängd dörr eller glömt 360:an på så blir det strul med hd:n. Frågan är har du värmeproblem?

Postad 28 April 2011 - 14:43

charlswood
  • charlswood
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Benq, jag har också fått detta problem med mina (2 st) anslutna USB diskar. Det fungerar för det mesta men ibland så säger WD att "No Media Content is avaible" (är på jobbet så jag är inte 100% säker på att felmeddelandet är helt korrekt återgivet). Det intressanta är att fenomenet aldrig tidigare förekom.
Min WD och mina diskar står ej varmt så det kan inte vara det problemet. Jag provade också en factory reset, men det hjälpte inte.
Hoppas WD släpper en ny SW som åtgärdar detta !

Postad 28 April 2011 - 17:53

benq
  • benq
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Detta problem har jag råkat ut för om det varit för varmt i skåpet där jag har min HD i. Har ett 360 där och har jag spelat med stängd dörr eller glömt 360:an på så blir det strul med hd:n. Frågan är har du värmeproblem?

nope inga värme problem! Börjar bli riktigt trött på skiten alltså!

Tror helt enkelt den börjar ge upp.....ibland hackar ljudet samt att bilden blinkar till.....

Får nog börja leta efter en ny......frågan är bara vilken man ska satsa på?

Postad 30 April 2011 - 01:21

Unregistered5c87bf2d
  • Unregistered5c87bf2d
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har jag förstått denna produkt rätt när jag säger:
Efter att ha installera XBMC på Windows (eller motsv) så kan man via WD HD TV Live (och DLNA) lista och spela upp det som finns inlagt i XBMC på tvn? Även nu när man har en TV av det lite äldre slaget med SCART :)

I dagsläget kör jag med tv-out från datorn till TVn, men kommer på sikt att byta till en bärbar och då finns det inte samma möjlighet längre (tv-out har ju ersatts med hdmi för det mesta). Vill hitta en lösning som kan ersätta detta, kollade först på att köra en PS3 bara för detta men verkar ju som denna produkt löser samma sak för en klart lägre kostnad.

Tacksam för svar.

Postad 01 May 2011 - 16:42

InSane
  • InSane
  • Veteran

• 1838 inlägg
  • 0
Efter senaste uppdateringen har min slutat spela ISO/img filer, när man har preview igång är det bara svart i den lilla filmrutan. Några tips om vad som kan vara fel?

Postad 02 May 2011 - 17:53

d96ez
  • d96ez
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

Du måste aktivera funktionen i inställningar för att det skall funka, välj auto sedan "match video framerate".

Japp jag vet men den ville inte riktigt fungera fast efter att stängt av spelaren helt (ingen ström) så gick det bättre :)
Men en sak får mig att fundera, om man väljer auto så får man inte välja 12 bitar för färgrepresentationen utan den låser fast vid 8 bitar, det måste väl ändå vara en bugg?

Edit: stavfel

Redigerat av d96ez, 02 May 2011 - 17:54.

Postad 04 May 2011 - 02:16

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Jag har under gårdagen köpt en WD HD Live Hub med 1TB hårddisk och sliter mitt hår i förtvivlan att försöka streama mina filmfiler från mina externa hårddiskar (likväl som de interna) som är anslutna till min PC, jag kör med Vista. De externa hårddiskarna är också WD (i deras book-series)

Under Network Share får jag inte upp något men under Media Server så har min WD HD Live Hub hittat mina .avi och .xvid filmer som jag inte har så många av, men inga .mkv filer dyker upp, oavsett om det är tv-serier eller långfilmer. De ligger dessutom i samma mappar som .avi filerna.

Provat att försöka synka - såg att det fanns ett sånt alternativ, men inte heller det funkar.
Hittar inget att synka emot...

Försökt gå igenom manualen som finns på hemsidan, men det funkar inte alls för mig.
Tycker att det är konstigt att just alla mina .mkv filer inte dyker upp överhuvudtaget.

Min WD Live spelare hittar mina musikfiler så det funkar iallafall.

När jag anslöt spelaren till mitt nätverk (trådat från en D-link) så hittade spelaren en ny firmware som jag laddade ned och installerade.

Hoppas att någon kan hjälpa mig, steg för steg, så jag slipper plocka fram min gamla Tvix igen...

Tack på förhand ;)

PS: Jag använder inga lösenord för inloggning och i spelaren var även det alternativet avmarkerad så det ska inte behövas.

EDIT:
Nu har jag fått upp min WD TV LIVE HUB under Nätverk på min dator så nu kan jag föra över mina .mkv filer manuellt till den inbyggda hårddisken som finns i media spelaren, så nu går det att kolla på film i allafall :P

Redigerat av crest, 05 May 2011 - 03:05.

Postad 09 May 2011 - 22:48

noujzz
  • noujzz
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Kan någon bekräfta om WD HDTV Live fixar .rar ? Är på vippen att beställa en sån här box men .rar-stödet är vågmästare nu. Vore rätt skönt att slippa packa upp filmerna. ;)

Postad 10 May 2011 - 07:22

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0
Nej, det är väl det enda stora negativa.
Du måste packa upp filmer. Men finns det ngn förutom XBMC som fixar .rar?

Men själv installerade jag min andra WDTV Live igår.
Uppgraderade, sen funkade det klockrent direkt! Och köpte den beg för 400:-. Måste anses sjukt prisvärt! ;)

Postad 10 May 2011 - 18:08

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Kan någon bekräfta om WD HDTV Live fixar .rar ? Är på vippen att beställa en sån här box men .rar-stödet är vågmästare nu. Vore rätt skönt att slippa packa upp filmerna. :P

Men Herre Gud!
Hur jobbigt och hur lång tid tar det i dagens läge att packa upp en film...??
Orkar man inte vänta högst 2 minuter på uppackning, eller???

Postad 11 May 2011 - 21:15

noujzz
  • noujzz
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Nej, det är väl det enda stora negativa.
Du måste packa upp filmer. Men finns det ngn förutom XBMC som fixar .rar?

Men själv installerade jag min andra WDTV Live igår.
Uppgraderade, sen funkade det klockrent direkt! Och köpte den beg för 400:-. Måste anses sjukt prisvärt! :P

Kunde inte hålla mig längre så jag la en beställning igår kväll. Bör få hem den imorgon, då är det upp till bevis :P

Postad 12 May 2011 - 16:35

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0
Någon som känner igen detta...

När jag går in på WD så är bakgrunden blå och så vidare...
Hos mig är den ganska ljusblå, men ändras till mörkblå när jag väljer en filmfil.
På något sätt som att det skiftar beroende på om man är i själva menyn eller går vidare i en fil.

Postad 13 May 2011 - 02:07

icoal
  • icoal
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Hos mig är den ganska ljusblå, men ändras till mörkblå när jag väljer en filmfil.
På något sätt som att det skiftar beroende på om man är i själva menyn eller går vidare i en fil.

Det känner jag igen... kan inte minnas att det har varit så förut. Kanske något som uppstår med senare firmware.

Postad 14 May 2011 - 00:48

noujzz
  • noujzz
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Går det att ladda ner omslag till filmer och musikskivor via WDn på något sätt eller måste jag tanka det separat för varje film och skiva och lägga i rotmappen? Vill ju ha ett snyggt bibliotek :)

Postad 14 May 2011 - 08:21

benq
  • benq
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
du måste lägga in bilderna själv!

Postad 14 May 2011 - 10:43

Dennis_86
  • Dennis_86
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Det ska vara fixat i den nya firmwaren som kommit ut.

http://support.wdc.c...s_1_05_04_V.pdf

Postad 14 May 2011 - 12:17

noujzz
  • noujzz
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Behöver hjälp! Blir galen snart.
Den här boxen har inte annat än strulat sen jag packade upp den.
Kopplade allt enl instruktioner och uppdaterade till senaste FW vid första start.

Den har från första start strulat med mina anslutna diskar (1TB WD Elements och 1TB WD My Book), ibland hittar den filer, ibland inte. Oftast hänger den sig och jag måste vänta några minuter innan jag kan kontrollera den igen. Har testat att byta usb-portar osv men ingen skillnad. Båda diskarna fungerar felfritt med dator. Har testat att återställa boxen men problemen kvarstår.
Med tanke på hur många som säger att den här boxen är snabb och funkar bra undrar jag om jag gjort fel någonstans eller missar någon inställning för min funkar verkligen inte tillfredställande. Har inte testat film än mest för att jag oftast fastnar någonstans på vägen. Ska det verkligen behöva ta 5+ min för att öppna en mapp?

Något jag lagt märke till är att usb-indikatorn på fronten blinkar konstant, ska den göra det? Kan det ha något samband?

Postad 14 May 2011 - 12:28

stafli
  • stafli
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Spelaren skriver en (osynlig) indexmapp på diskarna (.wd_tv) för att det ska gå snabbare att söka. Om man plockar bort disken utan att välja "eject", kan denna mapp bli korrupt. Då måste WDTV skriva om och indexera varje gång du sätter i disken igen. Då blinkar lampan.

Om detta inte är problemet, så formatera om diskarna (NTFS). Funkar inte det är det sannolikt fel på ditt exemplar.

Postad 14 May 2011 - 20:25

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Går det att ladda ner omslag till filmer och musikskivor via WDn på något sätt eller måste jag tanka det separat för varje film och skiva och lägga i rotmappen? Vill ju ha ett snyggt bibliotek :)

Vilka typ av filer ska man ha , finns det någon bra sida man kan hämta på?
Eller måste man skanna av sina egna dvd o bluray omslag (lite jobbigt).

Postad 14 May 2011 - 21:36

benq
  • benq
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Bara att bild söka på google! .jpg bilder funkar alldeles utmärkt!

Postad 15 May 2011 - 05:45

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Vart kan man köpa tangentbord till denna?

Postad 15 May 2011 - 09:25

Dennis_86
  • Dennis_86
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Vart kan man köpa tangentbord till denna?

Bara köp ett tangentbord med USB. Jag har provat med ett Ione Scorpius N1A och det fungerade utmärkt. Vad jag har förstått så ska även ett trådlöst fungera.

Postad 17 May 2011 - 18:51

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0

Den här boxen har inte annat än strulat sen jag packade upp den.
Kopplade allt enl instruktioner och uppdaterade till senaste FW vid första start.

Den har från första start strulat med mina anslutna diskar (1TB WD Elements och 1TB WD My Book), ibland hittar den filer, ibland inte. Oftast hänger den sig och jag måste vänta några minuter innan jag kan kontrollera den igen. Har testat att byta usb-portar osv men ingen skillnad. Båda diskarna fungerar felfritt med dator. Har testat att återställa boxen men problemen kvarstår.
Med tanke på hur många som säger att den här boxen är snabb och funkar bra undrar jag om jag gjort fel någonstans eller missar någon inställning för min funkar verkligen inte tillfredställande. Har inte testat film än mest för att jag oftast fastnar någonstans på vägen. Ska det verkligen behöva ta 5+ min för att öppna en mapp?

Något jag lagt märke till är att usb-indikatorn på fronten blinkar konstant, ska den göra det? Kan det ha något samband?

Första gången den kopplas in så ska den indexera innehållet och har du då en massa filer redan så tar det lite tid (lite väl lång tid kan tyckas faktiskt). Det är då den står och blinkar, när den är klar ska den lysa med ett fast sken. Om du senare lägger in en eller ett par filmer så går det mycket snabbare.

Postad 19 May 2011 - 16:17

knoppixz
  • knoppixz
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

kolla in http://thumbgen.org/, smidigt.

Postad 19 May 2011 - 18:40

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

kolla in http://thumbgen.org/, smidigt.

Hur funkar det?

Postad 19 May 2011 - 20:32

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Hur funkar det?

Jag är också lite nyfiken på detta?

Hur fungerar det? Ska man ladda allting på ett usb-minne och installera på wd eller?

Postad 20 May 2011 - 16:53

knoppixz
  • knoppixz
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Jag är också lite nyfiken på detta?

Hur fungerar det? Ska man ladda allting på ett usb-minne och installera på wd eller?

Det är en applikation som du har på datorn. Du väljer en "mall" (WD...) och pekar ut de mappar filmerna ligger i. Sedan kan man välja att den ska bearbeta alla mappar/filer "batchvis" och hämtar då motsvarande bilder. Jag har ingen WD med HD utan har allt på ett NAS, så det är enkelt att mappa upp NASet på datorn och bara peka ut de foldrarna. Har ingen aning om vad det finns för motsvarande möjligheter på WDn, men det hade ju varit smidigt om man kunde mappa upp den på samma sätt och bara peka ut filmerna?

Redigerat av knoppixz, 20 May 2011 - 16:53.

Postad 20 May 2011 - 17:44

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Det är en applikation som du har på datorn. Du väljer en "mall" (WD...) och pekar ut de mappar filmerna ligger i. Sedan kan man välja att den ska bearbeta alla mappar/filer "batchvis" och hämtar då motsvarande bilder. Jag har ingen WD med HD utan har allt på ett NAS, så det är enkelt att mappa upp NASet på datorn och bara peka ut de foldrarna. Har ingen aning om vad det finns för motsvarande möjligheter på WDn, men det hade ju varit smidigt om man kunde mappa upp den på samma sätt och bara peka ut filmerna?

Tack för svaret.
Ännu mer nyfiken på detta då jag också har en NAS som är mappad på (S:).
Den kommer jag åt från hela nätverket, så det räcker kanske att installera applikationen på bara en dator.

Postad 20 May 2011 - 22:43

knoppixz
  • knoppixz
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Tack för svaret.
Ännu mer nyfiken på detta då jag också har en NAS som är mappad på (S:).
Den kommer jag åt från hela nätverket, så det räcker kanske att installera applikationen på bara en dator.

Japp, sedan är det bara att köra :lol:

Postad 21 May 2011 - 20:39

iNDePeNDeNt365
  • iNDePeNDeNt365
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Halloj! Har en fråga som kanske någon kan hjälpa mig få ett svar på.. Har lagt in några .mkv filer på NASen, i varierande storlekar, men när jag går in i mappen där jag vet jag lagt filen så står det "There is no media in the current folder."
Har en Live låda och jag vet ju att den ska klara av mkv filer.. Vad är felet??
Det enda jag fått lådan att spela upp bra är avi filer och dylikt. Ska nog förpassa den till dotterns rum eller något och börja köra via datorn igen eller ev testa nåt liknande boxee box. Testade för en tid sedan även en iso fil och där fick jag samma meddelande som ovan.
Om det är till någon hjälp så har jag "DLNA" stöd på NASen, men använder det inte för mina mediafiler (dock är det aktiverat i NAS). Kör trådat mellan NAS/Router/WD-TV live.
Vill gärna ge den en sista chans, så om någon kan hjälpa till så är jag väldigt tacksam!

Postad 22 May 2011 - 09:12

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Halloj! Har en fråga som kanske någon kan hjälpa mig få ett svar på.. Har lagt in några .mkv filer på NASen, i varierande storlekar, men när jag går in i mappen där jag vet jag lagt filen så står det "There is no media in the current folder."
Har en Live låda och jag vet ju att den ska klara av mkv filer.. Vad är felet??
Det enda jag fått lådan att spela upp bra är avi filer och dylikt. Ska nog förpassa den till dotterns rum eller något och börja köra via datorn igen eller ev testa nåt liknande boxee box. Testade för en tid sedan även en iso fil och där fick jag samma meddelande som ovan.
Om det är till någon hjälp så har jag "DLNA" stöd på NASen, men använder det inte för mina mediafiler (dock är det aktiverat i NAS). Kör trådat mellan NAS/Router/WD-TV live.
Vill gärna ge den en sista chans, så om någon kan hjälpa till så är jag väldigt tacksam!

Menar du att du får tillgång till allt innehåll på alla andra mappar förutom en mapp som innehåller mkv filer?

WD klarar av mkv filer utan problem alls, men det är säkert något annat hos dig och jag tror inte att det har så mycket med just mkv filer att göra.

Starta om routern, jag hade ett liknande problem tidigare som det löste sig via omstart av routern.

Postad 22 May 2011 - 13:00

iNDePeNDeNt365
  • iNDePeNDeNt365
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Jag har tillgång och ser alla mappar i NASet, men när jag ska gå in i en mapp där det ligger en .mkv eller .iso fil står det att det inte finns någon data i den..
Efter lite trixande så löste det sig iaf, och jag är nu väääldigt nöjd med den.
Tidigare har jag gått in till mappstrukturen i NASen via "Media servers" vilket känts som den "rakaste" och enklaste vägen. Men går jag istället in i NASen via "Network shares" då funkar allt hur bra som helst!
Hur nöjd som helst att det äntligen funkar, men skapligt wierd att det ska behöva skilja sig så mycket på vilken "väg" man tar...

Postad 22 May 2011 - 15:35

knoppixz
  • knoppixz
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Jag har tillgång och ser alla mappar i NASet, men när jag ska gå in i en mapp där det ligger en .mkv eller .iso fil står det att det inte finns någon data i den..
Efter lite trixande så löste det sig iaf, och jag är nu väääldigt nöjd med den.
Tidigare har jag gått in till mappstrukturen i NASen via "Media servers" vilket känts som den "rakaste" och enklaste vägen. Men går jag istället in i NASen via "Network shares" då funkar allt hur bra som helst!
Hur nöjd som helst att det äntligen funkar, men skapligt wierd att det ska behöva skilja sig så mycket på vilken "väg" man tar...

Beror på att det är helt olika "standarder". Media server styrs av DLNA, vilket jag tycker är halvuselt (ex "snabbspolning" brukar oftast inte funka som det borde). Network shares funkar nästan alltid bäst för min del.

Postad 22 May 2011 - 20:18

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0
Jag använder enbart "Network shares" och aldrig något annat ;)

Postad 22 May 2011 - 23:01

iNDePeNDeNt365
  • iNDePeNDeNt365
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Ja jag kommer börja använda "Networks shares" som standard nu helt klart.
Litet störningsmoment dock, idag när jag kollade lite serier (avi) så när man startar den så går den först igång ett par sec, sen blir det blåskärm i ett gäng sec innan bilden/ljudet kommer tillbaks. Fler som har det problemet? Eller det kanske är en känd bugg? Tror det var samma när jag körde en mkv film, men då i filmer är det ju i regel ett intro etc så då gör det ju inte lika mkt..
Finns det föresten något sätt att slippa knappa sig fram till mappen där man har filer/serier lagrade efter att man tryckt på "Video knappen" (typ en genväg)? Om inte, kanske man skulle försöka skapa någon typ av macro på fjärren? (Logitech Harmony 525)

En fråga till när jag ändå är igång, finns det kanske någon schysst app (android) som man kan styra spelaren med? ;) Har sökt en hel del på Market och i Swedroids forum, men vore ju grymt om man kunde få tips av någon som faktiskt har provat. :-)

Postad 23 May 2011 - 20:12

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Jag har problem med att det blir dealy i ljudet till förstärkaren (WDTV > TV med HDMI och WDTV > Förstärkare med optiskt). Endast om jag sätter förstärkaren på en delay på 240 så blir det bra men problemet är att det blir väldigt dåligt när jag kör med den ingyggda digital boxen.

Det ser således ut som att jag behöver justera delay på WDTV men jag kan inte hitta något vis att göra detta?

Postad 25 May 2011 - 19:15

noujzz
  • noujzz
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Är det någon som kör alternativ firmware/teman?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.