Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat

2978 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 april 2010 - 22:09

b_lindahl
  • b_lindahl
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Nu är det lite väl mycket noja i den här tråden. Försök hitta en smartphone som aldrig laggar på någon film på youtube. Det kommer alltid finnas situationer när en smartphone kommer lagga, framförallt multitaskande smartphones. I det här fallet ser man ju inte vad han gör innan klippet börjar när han trycker på "ring upp"-knappen så han kan ha gjort något som är krävande som skapar lagg i nästa situation. Jag tycker ni gör en fågel av en fjäder när ni jagar upp er över en film på som verkar vara från en mässa (CEBIT) där man med största sannolikhet inte visar den slutliga telefonen utan en som fungerar helt ok för att visas upp för allmänheten/pressen.

Postad 02 april 2010 - 22:30

DrMagoo
  • DrMagoo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Det ser ju ut som det tar flera sekunder innan det han tyckt resulterar i något..?

Nja det vet jag inte, för det första så körs det ju i slow motion i början och för det andra så verkar det vara en riktig klåpare som inte har något bestämt tryck, använder man det en tag så tror jag att man lär sig hur man bäst ska trycka.

Sen så är det ju mer dator än telefon, och säg den datorn som inte går lite trögt ibland med alla processer som körs i bakgrunden... Att köpa en smartphone och tro att den aldrig ska lagga är nog ett givet recept på besvikelse och kommer nog vara det ett tag framöver har jag en känsla av.

Postad 02 april 2010 - 22:53

Microhulken
  • Microhulken
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Nja det vet jag inte, för det första så körs det ju i slow motion i början och för det andra så verkar det vara en riktig klåpare som inte har något bestämt tryck, använder man det en tag så tror jag att man lär sig hur man bäst ska trycka.

Sen så är det ju mer dator än telefon, och säg den datorn som inte går lite trögt ibland med alla processer som körs i bakgrunden... Att köpa en smartphone och tro att den aldrig ska lagga är nog ett givet recept på besvikelse och kommer nog vara det ett tag framöver har jag en känsla av.

Orsaken kan ju vara många och jag håller med att tror man att den aldrig ska lagga så är det nog upplagt för besvikelse. ;)

Min Desire är beställd sedan Februari och betald å det där klippet oroar mig inte ett dugg.

Ska bli så jälva kul när den kommer! ;)

Postad 02 april 2010 - 23:13

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
hittar inte länken där mobilers skärmstorlek jämfördes, ngn som vill posta den. Tack!

Postad 02 april 2010 - 23:23

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har en fråga:

Jag ska till USA och vara där i ca 1 år. Jag hade tänkt att köpa en HTC Desire, men jag hoppar mellan två alternativ. Ska jag köpa Desire i Sverige eller i USA? Skulle en svensk funka lika bra i USA? Skulle en amerikansk funka lika bra i Sverige?

Du kan ju köpa telefon där ;) kanske en Evo 4G ;) http://www.youtube.c...Dk4&feature=fvw

Postad 03 april 2010 - 03:45

smoother
  • smoother
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Kom nyss upp en ny video på youtube om Desire.. och snälla - säg att den inte är så trög!
jag har haft en HTC Diamond innan, och aldrig igen. Jag orkar inte med att det laggar, verkligen inte.
Jag ser att de har satt filmen i slow motion från första gången han trycker på Phone, men.. jag blir ändå rädd. Hur kan vi förklara lagget och att den inte svarar på tryck? Tidig version?

http://www.youtube.c...h?v=gyCrXh1i_AY

Eftersom den står ute på en vanlig mässa, är det inte svårt att dra slutsatsen att flera personer har lekt med telefonen innan testaren i klippet leker med den. Och eftersom du praktiskt taget kan köra hur många apps som helst, resulterar det i att telefonen segas ner ordentligt. GPS, Kamera, interent, wifi, bluetooth, Spel och alla möjliga krävande apps.

Grym telefon I vilket fall när kunniga människor vissat hur det flyter har jag inte märkt något lagg alls mest imponerad är jag nog på hur snabbt Google maps och google earth flyter. Snabbare än min 07 mbp. beställd hoppas 3 levererar den 8e nu och sedan är Killtask ett måste.

Redigerat av smoother, 03 april 2010 - 03:47.

Postad 03 april 2010 - 04:32

smoother
  • smoother
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Det är klart den passar till de flesta spelen men inte till alla som kräver t.ex fler fingrar eller somliga shooters på t.ex Iphonen.
Förövrigt har den väl högra frekvens vad jag minns?

Förstår inte riktigt, skulle jag använda 3 fingrar när jag spelar ett spel? Det är förstårligt att man använder 4 när man spelar PS eller xbox men att använda 3 fingrar eller mer på en skärm har jag aldrig gjort. Har inte en iPhone men har aldrig gjort det på min iPod touch i alla fall. Klara mig nog ganska gott med 2 fingrar. Även om jag aldrig skulle tänka mig att spela ett seriöst spel på en mobiltelefon då man har ett ps3 eller laptopen.

Sedan förstår jag inte riktigt pratet om skärmen i solljus, som om vi bodde i Sahara.
Sedan att alla test är gjorde i direkt solljus är ju bara korkade, man vänder ju telefonen ifrån solljuset eller i värsta fall har huvudet över solljuset. ______ kan man se 15% i direkt solljus men i Desire kan man bara se 5%. Alla resultat för alla telefoner i direkt solljus är dåliga (vissa lite sämre vissa lite bättre men alla dåliga).

Redigerat av smoother, 03 april 2010 - 05:04.

Postad 03 april 2010 - 05:13

CTech
  • CTech
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Vi behöver nog inte oroa oss för solljus. Vi bor ju i sverige och hur jäkla ofta är det sol här ?!

Postad 03 april 2010 - 08:42

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0

Vi behöver nog inte oroa oss för solljus. Vi bor ju i sverige och hur jäkla ofta är det sol här ?!

Finns en app (Fast Bright) med ett knapptryck för full ljusstyrka. Då sägs solljus inte vara några problem, av N1 ägare.

Postad 03 april 2010 - 09:00

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

"Något bestämt tryck?" Du ser ju att knappen har reagerat eftersom den blir highlightad när hans finger har petat på den. Sedan bryr sig inte telefonen om det var ett bestämt tryck eller ett vanligt tryck.

Eftersom den står ute på en vanlig mässa, är det inte svårt att dra slutsatsen att flera personer har lekt med telefonen innan testaren i klippet leker med den. Och eftersom du praktiskt taget kan köra hur många apps som helst, resulterar det i att telefonen segas ner ordentligt. GPS, Kamera, interent, wifi, bluetooth, Spel och alla möjliga krävande apps.

Det har du nog faktiskt rätt i. Både det du nämner och sedan att den kanske inte har senaste uppdatering heller.
Jag har lugnat mig igen ;)

Postad 03 april 2010 - 09:19

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Förstår inte riktigt, skulle jag använda 3 fingrar när jag spelar ett spel? Det är förstårligt att man använder 4 när man spelar PS eller xbox men att använda 3 fingrar eller mer på en skärm har jag aldrig gjort. Har inte en iPhone men har aldrig gjort det på min iPod touch i alla fall. Klara mig nog ganska gott med 2 fingrar. Även om jag aldrig skulle tänka mig att spela ett seriöst spel på en mobiltelefon då man har ett ps3 eller laptopen.

Sedan förstår jag inte riktigt pratet om skärmen i solljus, som om vi bodde i Sahara.
Sedan att alla test är gjorde i direkt solljus är ju bara korkade, man vänder ju telefonen ifrån solljuset eller i värsta fall har huvudet över solljuset. ______ kan man se 15% i direkt solljus men i Desire kan man bara se 5%. Alla resultat för alla telefoner i direkt solljus är dåliga (vissa lite sämre vissa lite bättre men alla dåliga).

Det räcker ju med två fingrar om de korsar varandras x eller y axel för att touchen ballar ur. Och två fingrar är det väldigt många spel som använder på iPhone och en hel del bra program också. Hoppas verkligen att det inte är så på Desire

Postad 03 april 2010 - 10:14

f1nggy
  • f1nggy
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
http://www.prophone....sire-p-273.html
?

Postad 03 april 2010 - 10:17

dexpler
  • dexpler
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Exklusive moms

Postad 03 april 2010 - 10:19

f1nggy
  • f1nggy
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
i lager ffs ;)?

Postad 03 april 2010 - 10:28

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Fast det är bara ProPhone som har den i lager.. ingen annan butik har det enligt prisjakt.
Ännu en fuling för att samla förhandsbokningar?

Postad 03 april 2010 - 10:47

eCool
  • eCool
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Fast det är bara ProPhone som har den i lager.. ingen annan butik har det enligt prisjakt.
Ännu en fuling för att samla förhandsbokningar?

Dom har med andra ord gjort en Telia ;) . Skulle inte tro att dom får in några mobiler nu under påskhelgen.

Postad 03 april 2010 - 11:05

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
När grisar kan flyga att dom har den i lager..

Postad 03 april 2010 - 12:09

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Dom har med andra ord gjort en Telia ;) . Skulle inte tro att dom får in några mobiler nu under påskhelgen.

Justdet, det var så det kallades! ;P

Postad 03 april 2010 - 13:26

prefectoz
  • prefectoz
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Tänkte bara försöka komma till sans med en sak som dykt upp i "Desire vs X10"-tråden avseende vad som egentligen gäller med bluetooth och samtidig w-lan (att man bara kunde ha på en i taget). Kollade lite i den här tråden men fann inget konklusivt svar.

Har även sökt en del på det övriga nätet utan att kunna få något svar (denna tråd har rätt uppdaterade post:ers, helt klart).

Är det någon som vet vad som gäller i frågan? Antar att man kanske får vänta till release innan man vet helt klart avseende både detta och om BT headset:et MW600 fungerar bra till det.

Postad 03 april 2010 - 13:48

CTech
  • CTech
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Teoretiskt sätt är det väl inte omöjligt att Desire finns i lager nånstans. Om något lyckligt företag hann få sin leverans innan långfredagen. Jag menar, de måste ha skickats från HTC fabrik i Asien för ett tag sedan (kanske en vecka ?) och kanske rent av ligger i tullen eller nåt om de ska hinna fram till den 8:de som de flesta stora säljare lovar. Måndag är post/fraktföretag stängda. De öppnar på tisdag och har bara onsdag därefter sedan är det 8:de... Allt under förutsättning att det inte blir någon försenning alls... Vet ej hur många här som jobbat eller gjort praktik på ett elektronikförsäljningsföretag men ofta när det gäller stora produkt releaser så har de ett bestämt datum då det ska släppa grejer. Ibland kommer nya spel / elektronik produkter / filmer etc några dagar innan releasen och hålls "hemliga" på lagret tills bestämt datum.

Redigerat av CTech, 03 april 2010 - 13:52.

Postad 03 april 2010 - 14:29

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Tänkte bara försöka komma till sans med en sak som dykt upp i "Desire vs X10"-tråden avseende vad som egentligen gäller med bluetooth och samtidig w-lan (att man bara kunde ha på en i taget). Kollade lite i den här tråden men fann inget konklusivt svar.

Har även sökt en del på det övriga nätet utan att kunna få något svar (denna tråd har rätt uppdaterade post:ers, helt klart).

Är det någon som vet vad som gäller i frågan? Antar att man kanske får vänta till release innan man vet helt klart avseende både detta och om BT headset:et MW600 fungerar bra till det.

Har du frågat i http://androidforums.com/ ??? Fish'N'chips ätarna har ju redan fått sina telefoner, iaf de som köpt genom T-Mobile eller vad den operatören heter.

Postad 03 april 2010 - 16:48

robertk
  • robertk
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Ska som de flesta andra i tråden handla Desire på tisdag. Inte osannolikt en korkad fråga men är det inte lite märkligt att Desiren kostar 879sek på MobilGiganten och 2140sek på Katshing med samma abonnemang? Telenor 199/mån + 200sek/12mån. Känns som en aningen orimligt stor skillnad.. är det nåt lurt med mobilgiganten?

mvh, Robert

Redigerat av robertk, 03 april 2010 - 16:48.

Postad 03 april 2010 - 17:00

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0
Telia börjar ju skicka 8/4, Tele2 börjar skicka 9/4.
När förväntas dom finnas ute i butik? Är det runt dom datumen också? Vill ju gärna känna på telefonen själv innan man köper den ;)

Postad 03 april 2010 - 18:13

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Telia börjar ju skicka 8/4, Tele2 börjar skicka 9/4.
När förväntas dom finnas ute i butik? Är det runt dom datumen också? Vill ju gärna känna på telefonen själv innan man köper den ;)

Telenor ska få in dem den 8:e, katshing 7:e... Undrar om dom kanske inte får in dem på tis-ons och skickar ut dem till typ den 8:e-9:e. Pallar inte vänta en hel helg TILL!

Postad 03 april 2010 - 18:31

Unregistered731b1cef
  • Unregistered731b1cef
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Är det ingen som har koll på om den kommer komma i svart? Jag funderar på att vänta med bokning tills den har kommit ut då flera färger kanske dyker upp.

Postad 03 april 2010 - 18:59

MrBlom
  • MrBlom
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
hmmm katshing säger den 7 april
det var fler butiker som hade det datum förut men dom har ändrat datum
kanske katshing inte har uppdaterat sin info ?
svårt att tro att vissa butiker får den tidigare än andra
men man kan alltid hoppas jag har lagt en order där jag med

Postad 03 april 2010 - 21:36

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0

Är det ingen som har koll på om den kommer komma i svart? Jag funderar på att vänta med bokning tills den har kommit ut då flera färger kanske dyker upp.

Det här om färgerna har älts i det oändliga, om du läser lite, så även på Swedroid.
Nej, du behöver inte vänta på någon svart. Den finns bara och kommer att finnas, i vart fall länge i den färgen som alla återförsäljare visar.

Vad gäller när den kommer ut på olika ställen har HTCs Nordenchef själv uttalit sig att alla återförsäljarna kommer få Desire samtidigt.
Vad jag förstått, som gäller nu, är den 8 de. Kanske en del då hinner skicka ut den till den 9 de.

Redigerat av ffodil, 03 april 2010 - 21:47.

Postad 03 april 2010 - 22:39

Klazzon
  • Klazzon
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej!

Har någon koll på hur android 2,1 (eclair?) fungerar med synkning mot outlook/exchange?
Har läst en del på X10 forumet och där börjar man bli mörkrädd!!! ;)

Har för mig att det var här jag läste att någon skrev att det fanns stöd för bl.a. exchange i 2,1:an?

Vill absolut inte använda nått j-a gåggel moln!! jag har redan mina kontakter på 3 ställen och tycker att det är för mycket.
Tämligen irriterad när man prom. "businesstelefoner" och sedan erbjuder tilläggsapp (moxier) för att det skall fungera!

Så känns bättre nu när man skrivit av sig... ;) kanske skulle varit i x10forumet men frågan var ju om 2,1 reder ut denna förvånasvärt komplicerade uppgift..

Edit: HTC skriver att det skall fungera men blir inte säker på om det är integrerat...

Redigerat av Klazzon, 03 april 2010 - 22:43.

Postad 04 april 2010 - 12:20

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Ännu fler saker som talat för Desire vs X10:
Man nu att X10 har märkbart sämre ljud än många andra telefoner, och med största sannolikhet Desire. Detta är bland det viktigaste för mig då jag använder mobilen dagligen för musik, och jag är kräsen när det ljudkvalité.

Postad bild

"Unfortunately the Sony Ericsson XPERIA X10 failed to deliver in terms of audio quality. In addition to being pretty quiet in terms of pure volume, its noise levels reading (indicating the signal-to-noise ratio) and the dynamic range are plain very poor. So much that the XPERIA X10 background noise is comparable to that of an analogue tape."

Källa: http://www.gsmarena....eview-463p5.php

Postad 04 april 2010 - 12:31

DrMagoo
  • DrMagoo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

"Något bestämt tryck?" Du ser ju att knappen har reagerat eftersom den blir highlightad när hans finger har petat på den. Sedan bryr sig inte telefonen om det var ett bestämt tryck eller ett vanligt tryck.

För att du ska förstå så får jag väl förtydliga mig då. Menade att han får trycka flera gånger ibland för att telefonen ska registrera. Och i början går det i slow mo, någon som inte tycker om Desire som klippt ihop den skulle jag tippa på, annars finns det ingen anledning att göra så.

Som jag skrev så laggar allt ibland, inget att bry sig om (speciellt inte på ett visnings ex) detta var en baggis...

Postad 04 april 2010 - 12:43

eCool
  • eCool
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Vafan! Nu har Tele2 mobilen på lager, kan det verkligen stämma? Jamenar det e ju påskhelg å allt så det verkar ju lite underligt att dom skulle ha fått den nu. Kanske dom har gjort en Telia ;) Men på prisjakt står det i lager och dom tar 4795:- för den. Ska försöka att ringa och kolla läget.

Postad 04 april 2010 - 12:50

eCool
  • eCool
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Vafan! Nu har Tele2 mobilen på lager, kan det verkligen stämma? Jamenar det e ju påskhelg å allt så det verkar ju lite underligt att dom skulle ha fått den nu. Kanske dom har gjort en Telia ;) Men på prisjakt står det i lager och dom tar 4795:- för den. Ska försöka att ringa och kolla läget.

Givetvis så har dom ingen telefontid på helger, så jag tror att dom bara chansar på att dom får den nu i veckan så dom kan få så många som möjligt att beställa hos dom. En Telia helt enkelt...

Postad 04 april 2010 - 13:04

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Det står det inte för mig, det står:

Förbeställ skickas från oss 9/4

Jag själv beställde precis min via elgiganten. Gick på nästan exakt 4700kr med frakt. Service och inlämning i IRL-butiker är det värt att vänta några dagar extra för ;)

Postad 04 april 2010 - 13:07

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0
Japp står så på hemsidan, men i lager enligt prisjakt...

Redigerat av Johnsson1975, 04 april 2010 - 13:07.

Postad 04 april 2010 - 13:11

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

För att du ska förstå så får jag väl förtydliga mig då. Menade att han får trycka flera gånger ibland för att telefonen ska registrera. Och i början går det i slow mo, någon som inte tycker om Desire som klippt ihop den skulle jag tippa på, annars finns det ingen anledning att göra så.

Som jag skrev så laggar allt ibland, inget att bry sig om (speciellt inte på ett visnings ex) detta var en baggis...

Så om han som tryckte hade gjort det med "ett bestämt tryck" från början så hade han sluppit trycka flera gånger? Vi lämnar det..
Hur som helst - jag tolkar också det som att det är någon som inte gillar Desire som gjort videon, ja.

Postad 04 april 2010 - 13:21

storm72
  • storm72
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Japp står så på hemsidan, men i lager enligt prisjakt...

självklart så måste de vara fel på Tele2 hemsida då

Postad 04 april 2010 - 13:22

eCool
  • eCool
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Det står det inte för mig, det står:

Jag själv beställde precis min via elgiganten. Gick på nästan exakt 4700kr med frakt. Service och inlämning i IRL-butiker är det värt att vänta några dagar extra för ;)

Så rätt så, missade att det stod förbeställ skickas från oss 9/4 men då borde dom ju inte sätta ur att dom har den i lager, isåfall skulle ju alla kunna göra det.

Postad 04 april 2010 - 13:27

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Så rätt så, missade att det stod förbeställ skickas från oss 9/4 men då borde dom ju inte sätta ur att dom har den i lager, isåfall skulle ju alla kunna göra det.

Ja, det är ett riktigt ruttet sätt att sköta affärer på. Jag kan lova att de gör det medvetet för att kunna sno åt sig förhandsbokningar av folk som inte vet om att de verkligen inte har den i lager än.. borde vara olagligt att göra så.

Postad 04 april 2010 - 13:43

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0

Ja, det är ett riktigt ruttet sätt att sköta affärer på. Jag kan lova att de gör det medvetet för att kunna sno åt sig förhandsbokningar av folk som inte vet om att de verkligen inte har den i lager än.. borde vara olagligt att göra så.

Kan ju lika väl bara blivit fel på Prisjakts sida. Det står ju klart och tydligt på Tele2s hemsida vad som gäller.
Skrev ju längre upp vad HTCs Norden chef sagt.
Med lite tur kan då någon/några hinna få Desiren den 9, annars är det efter helgen 12:e som gäller.

Postad 04 april 2010 - 13:55

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Kan ju lika väl bara blivit fel på Prisjakts sida. Det står ju klart och tydligt på Tele2s hemsida vad som gäller.
Skrev ju längre upp vad HTCs Norden chef sagt.
Med lite tur kan då någon/några hinna få Desiren den 9, annars är det efter helgen 12:e som gäller.

Japp såg att du hade kollat upp det, men jag vettfan om jag pallar en hel helgs vänta TILL ;)

Postad 04 april 2010 - 14:13

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0
Väntan är olidlig!

Bäst att springa ner till MediaMarkt på fredag och hoppas på att dom har den inne så att man får en liten leksak ;)

Postad 04 april 2010 - 14:14

nihinils
  • nihinils
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Sorry för att jag dumpar en operatörsfråga här, men om någon kan hjälpa mig hade jag varit mycket tacksam.

Tänkte beställa Desire med Halebop surfplus via Katshing. Har just nu Telia refill, så jag behöver veta om jag ska välja portering eller konvertering för att få behålla mitt nuvarande nummer.

Inte helt enkelt att läsa ut..
"Konvertering – innebär att du vill göra om ett kontantkort till abonnemang inom samma operatör." Räknas Telia och Halebop som samma operatör då de går i samma nät? För om jag istället väljer alternativet portering, finns inte Telia med som val i listan där man fyller i sin nuvarande operatör.

Någon som vet?

Tack.

Postad 04 april 2010 - 14:18

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1 201 inlägg
  • 0

Sorry för att jag dumpar en operatörsfråga här, men om någon kan hjälpa mig hade jag varit mycket tacksam.

Tänkte beställa Desire med Halebop surfplus via Katshing. Har just nu Telia refill, så jag behöver veta om jag ska välja portering eller konvertering för att få behålla mitt nuvarande nummer.

"Konvertering – innebär att du vill göra om ett kontantkort till abonnemang inom samma operatör." Räknas Telia och Halebop som samma operatör då de går i samma nät? För om jag istället väljer alternativet portering, finns inte Telia med som val i listan där man fyller i sin nuvarande operatör.

Någon som vet?

Tack.

Ring Telia och säg att du vill kasta in handduken, då borde de kunna förklara vad som gäller. Sen kanske de erbjuder dig något bra för att vara fortsatt Teliakund..?

Postad 04 april 2010 - 14:26

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Någon som vet?

Tack.

Jag kan inte ge dig svar på hur du ska göra, men Halebop är inget dotterbolag till Telia. Däremot ingår det i Sonera-koncernen. Jag tror det bästa är om du snackar med Telia om att avsluta hos dem och samtidigt ringer upp Halebop och startar ett abonnemang - sedan överför du ditt gamla nummer till det nya abonnemanget.

Postad 04 april 2010 - 15:15

ravenshield
  • ravenshield
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Ännu fler saker som talat för Desire vs X10:
Man nu att X10 har märkbart sämre ljud än många andra telefoner, och med största sannolikhet Desire. Detta är bland det viktigaste för mig då jag använder mobilen dagligen för musik, och jag är kräsen när det ljudkvalité.

Postad bild

Källa: http://www.gsmarena....eview-463p5.php

Så himla skönt att man skippade X10:an och satsade på HTC Desire istället. Väntan är olidlig men hoppas Katshing kan leverera den i nästa vecka ;)

Postad 04 april 2010 - 15:37

igelkotten
  • igelkotten
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
*fel tråd*

Redigerat av igelkotten, 04 april 2010 - 15:46.

Postad 04 april 2010 - 15:38

nihinils
  • nihinils
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Jag kan inte ge dig svar på hur du ska göra, men Halebop är inget dotterbolag till Telia. Däremot ingår det i Sonera-koncernen. Jag tror det bästa är om du snackar med Telia om att avsluta hos dem och samtidigt ringer upp Halebop och startar ett abonnemang - sedan överför du ditt gamla nummer till det nya abonnemanget.

Tackar för svaren!

Jag ringde Telia och frågade. Tydligen räknas det som konvertering när man byter mellan Telia och Halebop, trots att det rör sig om olika operatörer. Då vet man det!

Postad 04 april 2010 - 18:33

Unregisteredfad26603
  • Unregisteredfad26603
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Hej, är det någon som vet om HTC Desire kommer i "Brown" hos tre?

Postad 04 april 2010 - 18:40

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Hej, är det någon som vet om HTC Desire kommer i "Brown" hos tre?

Av allt att döma kommer samtliga svenska återförsäljare ha samma färg och det är den som Tre har på sina bilder, dvs Urban Brown (oavsett vad de kallar den på sina sidor, grå, brun, svart, osv).

Svart, silvrig osv är reserverad åt speciella återförsäljare i andra länder som gjort någon deal med HTC. Möjligt att de kommer att säljas i Sverige också så småningom men det är ingen som säljer dem från start i alla fall.

Redigerat av nipe, 04 april 2010 - 18:42.

Postad 04 april 2010 - 18:43

Unregisteredfad26603
  • Unregisteredfad26603
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Av allt att döma kommer samtliga svenska återförsäljare ha samma färg och det är den som Tre har på sina bilder, dvs Urban Brown (oavsett vad de kallar den på sina sidor, grå, brun, svart, osv).

Svart, silvrig osv är reserverad åt speciella återförsäljare i andra länder som gjort någon deal med HTC. Möjligt att de kommer att säljas i Sverige också så småningom men det är ingen som säljer dem från start i alla fall.

Men om du läser specifikationen, så står det Färg : Grå, och det gillar jag inte, jag vill ha den bruna ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.