* Officiell tråd - LG BD390 *
1533 svar till detta ämne
Postad 18 november 2010 - 21:27
Unregistered3fe7b5db
-
Unregistered3fe7b5db
-
Rookie
-
1 inlägg
Hade också detta problem men tack vare masun på det här forumet så löste jag det på följande sätt:
Ang. problem med bokstaven å i undertexter, så här löste jag problemet.
Gå in under inställn. -> skivans undertext, välj övriga och knappa in 8386
Starta en film med undertexten i samma katalog, när ni ser att den svenska undertexten visas tar ni fjärren och trycker på den högra av subtitle knapparna i ca. 3sek, nu får ni upp en meny med codepages, jag valde CP1252.
Efter dessa handgrepp fungerar textningen perfekt och inställningen är sparad så det räcker med att göra detta 1 gång. ( Informationen om språkval och codpages finns i manualen s29 + 41 )
Tackar för detta. Fungerade med en gång.
Postad 18 november 2010 - 22:03
quattromaniac
-
quattromaniac
-
Användare
-
-
136 inlägg
Läs tidigare i tråden. Det är en windowsuppdatering som strular till det. Jag systemåterställde till dagen före jag drog ner uppdateringen. Står tydligt någon sida bakåt i tråden.
Tack för hjälpen! Funkar nu, var dock inte samma uppdatering jag gjort. Kör inte med live..... Gissar på en speluppdatering för windows. Skumt detta!
Postad 18 november 2010 - 22:35
widL
-
widL
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Läs tidigare i tråden. Det är en windowsuppdatering som strular till det. Jag systemåterställde till dagen före jag drog ner uppdateringen. Står tydligt någon sida bakåt i tråden.
Det var ingen uppdatering för mig. Någon nämnde Windows Live, så jag avinstallerade allt som hade med Windows Live att göra förutom Messenger, och nu funkar allt som det ska... Kanske borde varit lite mer systematisk, nu vet jag inte exakt vad som orsakade problemet. Men tack för att du pekade mig i rätt riktning!
Postad 19 november 2010 - 07:09
bjorn47
-
bjorn47
-
Rookie
-
5 inlägg
Gaah. Nu har jag igen samma problem med att den bara visar datorn, inte mapparna på min bd390.
Första gången var det som tidigare nämnts Live Essentials 2011 (och live signin assistant) som ställde till det, men det avhjälptes med en avinstallation. Igår slutade det funka igen, och ser ju att en "Games for Windows Software 3.4" autoinstallerats, men den här gången hjälpte det inte med att avinstallera. System restore har jag "såklart" avstängt, så den vägen är stängd.
Är det någon som har lite mer koll på exakt vad som strular till det?
Postad 19 november 2010 - 14:49
Sueme
-
Sueme
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Gaah. Nu har jag igen samma problem med att den bara visar datorn, inte mapparna på min bd390. Första gången var det som tidigare nämnts Live Essentials 2011 (och live signin assistant) som ställde till det, men det avhjälptes med en avinstallation. Igår slutade det funka igen, och ser ju att en "Games for Windows Software 3.4" autoinstallerats, men den här gången hjälpte det inte med att avinstallera. System restore har jag "såklart" avstängt, så den vägen är stängd. Är det någon som har lite mer koll på exakt vad som strular till det?
Vad som än görs installera INGET som har med Windows Live Essentials 2011, tyvärr så har jag ionte fått tag i någon vettig information om varför, vad eller hur som ändrats. "Games for Windows Software 3.4" vart har du hittat den uppdateringen och vilket operativ kör du?
Postad 19 november 2010 - 16:38
bjorn47
-
bjorn47
-
Rookie
-
5 inlägg
Vad som än görs installera INGET som har med Windows Live Essentials 2011, tyvärr så har jag ionte fått tag i någon vettig information om varför, vad eller hur som ändrats.
"Games for Windows Software 3.4" vart har du hittat den uppdateringen och vilket operativ kör du?
Games for Windows Software V3.4 Installation date: 2010-11-17 03:00 Installation status: Successful Update type: Recommended Kör Win7 64-bit. Jag hittade också en ganska nedslående information på en site för WD Live, inte bara bd390-ägare som har problem, utan nästan alla med standaloneboxar: So we've known for a while there was an issue with Windows Live ID Sign-in Assistant that prevented connecting to Windows file shares, and it was a pretty straight forward workaround to uninstall it. However, Windows Live Essentials 2011 is now final and it doesn't allow that specific component to be uninstalled independently. From what I understand, certain Windows Live components remove "Legacy" authentication methods; the ones that have worked since Windows for Workgroups a LONG time ago up until now. The WDTV Live, Live Plus, and many other 3rd-party devices depend on those authentication methods, and without them, they won't be able to log in. Only new versions of the SAMBA code (the code inside the WDTV that allows it to connect to Windows computers) can use the newer authentication methods.
Postad 19 november 2010 - 20:30
quattromaniac
-
quattromaniac
-
Användare
-
-
136 inlägg
Gaah. Nu har jag igen samma problem med att den bara visar datorn, inte mapparna på min bd390. Första gången var det som tidigare nämnts Live Essentials 2011 (och live signin assistant) som ställde till det, men det avhjälptes med en avinstallation. Igår slutade det funka igen, och ser ju att en "Games for Windows Software 3.4" autoinstallerats, men den här gången hjälpte det inte med att avinstallera. System restore har jag "såklart" avstängt, så den vägen är stängd. Är det någon som har lite mer koll på exakt vad som strular till det?
Det var den uppdateringen som ställde till det för mig med! Kör med win 7 ultimate 64bit
Postad 19 november 2010 - 21:25
Sueme
-
Sueme
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Jag har hittat en liten guide som borde fungera, värt att prova om inget annat fungerar.
Guide --> (edit) Glöm den guiden, jag provade den och det fungerade, men efter omstart funka den inte.
Redigerat av Sueme, 19 november 2010 - 21:53.
Postad 24 november 2010 - 13:13
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Ok, inget du kan testa ? Någon annan som vet annars ?
nej, DTS-HD blir bara DTS! Edit: Det blir tom DTS:ES såg jag idag!
Redigerat av Majorglenn, 29 november 2010 - 21:23.
Postad 01 december 2010 - 21:15
mandelli
-
mandelli
-
Rookie
-
7 inlägg
Nu blir jag snart tokig, har haft min BD i snart en månad och allt fungerar utmärkt förutom när jag ska spela upp bluray filmer över routern från datorn. Det hackar hela tiden, dvs jag kan kanske se 30 sek sen börjar det hacka, sen kan jag pausa en längre tid för att sedan köra igång igen och kan kanske då se 4 min utan att det börjar hacka. Jag har ingen aning om vad problemet är, eller snarare hur jag ska lösa detta hackande!! _Någon som har tips? Alltså det handlar om MKV filer.
Postad 01 december 2010 - 21:53
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Nu blir jag snart tokig, har haft min BD i snart en månad och allt fungerar utmärkt förutom när jag ska spela upp bluray filmer över routern från datorn. Det hackar hela tiden, dvs jag kan kanske se 30 sek sen börjar det hacka, sen kan jag pausa en längre tid för att sedan köra igång igen och kan kanske då se 4 min utan att det börjar hacka. Jag har ingen aning om vad problemet är, eller snarare hur jag ska lösa detta hackande!! _Någon som har tips? Alltså det handlar om MKV filer.
Det är din router, är min gissning. Hade samma strul tills jag köpte en fet router vid namn "Apple airport extreme". Är inget bra på nätverk så jag köpte den vassaste som finns (enl. mig). Har routern på övervåningen och allt jag hade innan (Belkin, Netgear, D-link, Zyxel) gjorde så att mkv laggade, inget lagg längre. Billigast på prisjakt https://www.prisjakt...ukt.php?p=90839 2039 kr + frakt. På Apple http://store.apple.c...mco=MTY3ODQ5OTY 1695 kr inkl. frakt. Ringer man före 14 ena dagen så har man den dagen efter. Detta hjälpte mig, så vill någon testa, är det upp till er, en "vanlig" router utan modem får man ju för några hundra, denna är betydligt dyrare...
Postad 02 december 2010 - 08:12
mandelli
-
mandelli
-
Rookie
-
7 inlägg
Det är din router, är min gissning. Hade samma strul tills jag köpte en fet router vid namn "Apple airport extreme". Är inget bra på nätverk så jag köpte den vassaste som finns (enl. mig). Har routern på övervåningen och allt jag hade innan (Belkin, Netgear, D-link, Zyxel) gjorde så att mkv laggade, inget lagg längre.
Billigast på prisjakt https://www.prisjakt...ukt.php?p=90839 2039 kr + frakt. På Apple http://store.apple.c...mco=MTY3ODQ5OTY 1695 kr inkl. frakt. Ringer man före 14 ena dagen så har man den dagen efter.
Detta hjälpte mig, så vill någon testa, är det upp till er, en "vanlig" router utan modem får man ju för några hundra, denna är betydligt dyrare...
Tack för svaret, då är det förmodligen som jag misstänkte, synd bara att man måste lägga ut nästan samma summa so bd390 kostar..
Postad 02 december 2010 - 08:16
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Tack för svaret, då är det förmodligen som jag misstänkte, synd bara att man måste lägga ut nästan samma summa so bd390 kostar..
alt köper du en liten usb hårddisk som du lägger in filmerna på!
Postad 02 december 2010 - 10:44
kjx
-
kjx
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Vad har du för router. Under denna länk kan du se vad jag gjorde. https://www.minhembi...s...t&p=2905190
Redigerat av kjx, 02 december 2010 - 10:46.
Postad 02 december 2010 - 18:49
mandelli
-
mandelli
-
Rookie
-
7 inlägg
Vad har du för router. Under denna länk kan du se vad jag gjorde. https://www.minhembi...s...t&p=2905190
Jag har en Belkin N Wireless Router med max 54mbit/sek..tror ni det är problemet?
Postad 02 december 2010 - 19:04
kjx
-
kjx
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag har en Belkin N Wireless Router med max 54mbit/sek..tror ni det är problemet?
Kan inte så mycket om Belkin men N i namnet borde innebära att den klarar upp till teoretiska 300mbit/sek. Vad har du för exakt modell och har du uppdaterat den med senaste firmware. Edit: Hittade detta på Belkin om det kan vara till nån hjälp. http://en-uk-support...d/566/related/1
Redigerat av kjx, 02 december 2010 - 19:29.
Postad 02 december 2010 - 22:26
Onners
-
Onners
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Det är med största sannolikhet det trådlösa som gör att det hackar.
Tror inte det är något fel på din router utan överlag kan det vara
svårt att streama mkv-filker på 54mbit trådlöst helt felfritt.
Några frågor dock:
Står enheterna i fri sikt till routern?
Är din BD390 ansluten via trådlöst eller via kabel?
Postad 03 december 2010 - 00:45
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Installerade senaste FW idag. Har dock inte märkt någon skillnad. Vet någon vad som är nytt?
Postad 03 december 2010 - 06:36
mandelli
-
mandelli
-
Rookie
-
7 inlägg
Det är med största sannolikhet det trådlösa som gör att det hackar. Tror inte det är något fel på din router utan överlag kan det vara svårt att streama mkv-filker på 54mbit trådlöst helt felfritt.
Några frågor dock:
Står enheterna i fri sikt till routern? Är din BD390 ansluten via trådlöst eller via kabel?
Enheterna har fri sikt, on bd e ansluten trådlöst. Höll på hela kvällen igår o grejjade med aggresiv Roaming o aktiverade nåt flöde ( minns ej namnet), ingen skillnad. Kan det ha att göra med att min bärbara dator (2år) börjar bli gammal? Nån som har tips på en bra, inte allt för dyr router då? Tack för ert engagemang
Postad 03 december 2010 - 22:20
Onners
-
Onners
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Enheterna har fri sikt, on bd e ansluten trådlöst. Höll på hela kvällen igår o grejjade med aggresiv Roaming o aktiverade nåt flöde ( minns ej namnet), ingen skillnad. Kan det ha att göra med att min bärbara dator (2år) börjar bli gammal? Nån som har tips på en bra, inte allt för dyr router då?
Tack för ert engagemang
Tror "tyvärr" inte att det har att göra med din dator utan att det helt enkelt är det trådlösa som inte klarar av att strömma mkv så bra pga den stora datamängden. Är trådlöst den enda lösningen för dig så kan du ju prova en router som stödjer 802.11n, tänk på att du då också måste ha ett nätverkskort/USB adapter till datorn som stödjer 802.11n. (Tänk på att du har öppet köp så du kan lämna tillbaka varorna om det inte blir bättre) Har du möjlighet så är det ultimata att koppla BD390 via kabel till routern och köpa en NAS och även koppla den via kabel till routern. Då kan du garanterat strömma mkv utan att det buffrar plus att du slipper ha datorn igång då du kan spela upp allt material från NAS:en. Kör själv denna lösningen.
Postad 04 december 2010 - 14:30
rage
-
rage
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag har en massa videoklipp från digital videokamera som jag editerar i IMovie. I vilket format ska jag spara dessa för att kvaliten ska bli så bra som möjligt och att filmen ska kunna spelas på BD390, via extern HD?
Postad 04 december 2010 - 19:13
Unregistered7e32cf62
-
Unregistered7e32cf62
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Vill upplysa dom som tänkt köpa denna spelare Lg bd 390)!
Den är inte gjord för dom som hade tänkt ha den till en äldre reciver utan hdmi ingångar.
Det märkte jag som tur var idag "innan" jag köpte den.
Den har bristande inställningar på ljudsidan.
Ett exempel är att det inte går att ställa avstånd till högtalrna,samt att level nivån tll högtalarna bara går att välja mellanLåg-mellan-hög,alltså inte steglös inslällning av nivaå .
Kunde heller inte hitta någon inställning av sub utgång alls.
Bekräfta gärna någon om detta inte skulle stämma.
Postad 04 december 2010 - 19:23
Unregistered7e32cf62
-
Unregistered7e32cf62
-
Amatör
-
-
59 inlägg
hmmm blev visst lite fel här.....
aja, hade tänkt köpa denna spelare just för att jag har en äldre förstärkare( en HK AVR 7000)
Verkar som om denna inte är spelaren är mitt första val..
Är inte så insatt i denna djungel av BD spelare.
Kanske någon vänlig själ kunde tipsa mig om vilken jag i så fall skulle välja...
Mina kriterier är...
Skall ha analog 7.1 alt 5.1 utgång samt vara bra även på att spela upp DVD
Mediafunktioner är inte så viktig men en välkommen bonus om man kan koppla in sin externa usb hårdisk för visning av fotoalbum och sitt videobibliotek
Har en liten fundering... om man kopplar den via optisk eller koaxial så får man inte de "nya" ljudformaten eller?
Spy nu inte en massa galla över mig för min okunnighet utan raka svar upskattas
/Rogopogo
Postad 05 december 2010 - 21:57
m_andreasson
-
m_andreasson
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej!
Kan inte spela upp 720P filer via usb, när jag försöker starta dom så blir skärmen svart och sedan kommer jag tillbaks till mappen igen.
Har testat med två olika och samma med båda.
Någon som vet vad det kan vara för fel?
/Micael
Postad 05 december 2010 - 22:19
Unregistered50209da3
-
Unregistered50209da3
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Hej!
Kan inte spela upp 720P filer via usb, när jag försöker starta dom så blir skärmen svart och sedan kommer jag tillbaks till mappen igen.
/Micael
Vad är det för filer ?
Postad 06 december 2010 - 17:35
m_andreasson
-
m_andreasson
-
Rookie
-
3 inlägg
Vad är det för filer ?
Mkv
Postad 07 december 2010 - 20:56
Unregistered50209da3
-
Unregistered50209da3
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Mkv
Jag hade liknande problem ......jag hade uppdaterat firmware och helt plötsligt kunde den inte spela upp vissa filmer som jag kunde se innan uppdateringen. Det var visserligen avi men det kanske är samma för dig. Har du nyligen uppgraderat firmware så prova att nergradera igen.' Det gjorde jag och nu funkar det som tidigare igen.
Postad 07 december 2010 - 21:00
m_andreasson
-
m_andreasson
-
Rookie
-
3 inlägg
Det gick varken med den gamla eller den nya firmware
Postad 09 december 2010 - 21:28
rolew
-
rolew
-
Rookie
-
1 inlägg
hmmm blev visst lite fel här..... aja, hade tänkt köpa denna spelare just för att jag har en äldre förstärkare( en HK AVR 7000) Verkar som om denna inte är spelaren är mitt första val.. Är inte så insatt i denna djungel av BD spelare. Kanske någon vänlig själ kunde tipsa mig om vilken jag i så fall skulle välja... Mina kriterier är...
Skall ha analog 7.1 alt 5.1 utgång samt vara bra även på att spela upp DVD Mediafunktioner är inte så viktig men en välkommen bonus om man kan koppla in sin externa usb hårdisk för visning av fotoalbum och sitt videobibliotek Har en liten fundering... om man kopplar den via optisk eller koaxial så får man inte de "nya" ljudformaten eller? Spy nu inte en massa galla över mig för min okunnighet utan raka svar upskattas /Rogopogo
Använder en äldre Yamaha förstärkare kopplad via SPDIF. BD390 kodar om de nya BD formaten till 5.1 format kompatibelt med äldre förstärkare utan HDMI ingång via SPDIF. Man kan välja mellan Dolby digital eller DTS, se manualen för mer info. Köpte en 390 delvis pga de analoga ljud utgångarna men har aldrig behövt använda dem hittils.
Postad 10 december 2010 - 19:49
ALDA
-
ALDA
-
Forumräv
-
-
705 inlägg
hmmm blev visst lite fel här..... aja, hade tänkt köpa denna spelare just för att jag har en äldre förstärkare( en HK AVR 7000) Verkar som om denna inte är spelaren är mitt första val.. Är inte så insatt i denna djungel av BD spelare. Kanske någon vänlig själ kunde tipsa mig om vilken jag i så fall skulle välja... Mina kriterier är...
Skall ha analog 7.1 alt 5.1 utgång samt vara bra även på att spela upp DVD Mediafunktioner är inte så viktig men en välkommen bonus om man kan koppla in sin externa usb hårdisk för visning av fotoalbum och sitt videobibliotek Har en liten fundering... om man kopplar den via optisk eller koaxial så får man inte de "nya" ljudformaten eller? Spy nu inte en massa galla över mig för min okunnighet utan raka svar upskattas /Rogopogo
Tjenare, du är ute efter svar och svar ska du få: https://www.minhembi...s...t&p=3055092
Postad 12 december 2010 - 12:19
Unregistered7e32cf62
-
Unregistered7e32cf62
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Tackar för svaren....Fått infon jag var ute efter Hoppas det blir rätt nu .. iofs är den ett par år gammal. Finns kanske andra likvärdiga spelare på g?
Postad 12 december 2010 - 23:54
Rolandbilly
-
Rolandbilly
-
Användare
-
-
107 inlägg
Någon som spelat upp Inception på bluray med denna? Köpte den idag på MM och såg den. Dock fick jag lite störande problem, så som att ljudet ibland försvann ca. en halv sekund kanske 10 gånger totalt under filmen, samt att det blev lite osynkat ljud. Tog ut skivan och stoppade in den igen, då blev det bättre, men verkade som att det återkom efter ett tag. Så, någon som haft problem? Antar att det är spelaren (alt skivan), och inte förstärkaren (Onkyo 608).
Postad 14 december 2010 - 06:56
Grensman
-
Grensman
-
Användare
-
-
102 inlägg
Någon som vet om det kommit en fix på delningsproblemet som wlm 2011 för med sig?
Postad 14 december 2010 - 20:41
GhostX
-
GhostX
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Hej!
/Micael
Använd MKVmerge och muxa om filerna utan kompression på både bild och ljud filen. googla så får du säkert en mer utförlig genomgång.
Postad 15 december 2010 - 08:18
Bloink
-
Bloink
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Har lite problem med min spelare. På kanske 50% av filmerna jag provat med är ljud och bild inte synkade i början. Det handlar om upp emot 1 sekunds fördröjning. Men när jag pausar och sedan trycker på play igen försvinner fördröjningen.
Finns det någon lösning på detta problem eller är det garanti/återköp som gäller?
Postad 19 december 2010 - 01:01
Jonas_L
-
Jonas_L
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Några frågor kring BD390: Hur mycket låter den, dvs är det något fläktljud som stör?
Angående kommentarer ovan om bristande kompatibilitet med äldre receivers: Har en gammal Yama (540) med 6.1 där man själv ställer in allt avseende högtalare, dvs levels, avstånd samt EQ. Kan den ställa till problem med en BD390?
Postad 19 december 2010 - 09:30
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Postad 25 december 2010 - 00:38
hellfog
-
hellfog
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Någon som spelat upp Inception på bluray med denna? Köpte den idag på MM och såg den.
Dock fick jag lite störande problem, så som att ljudet ibland försvann ca. en halv sekund kanske 10 gånger totalt under filmen, samt att det blev lite osynkat ljud. Tog ut skivan och stoppade in den igen, då blev det bättre, men verkade som att det återkom efter ett tag.
Så, någon som haft problem? Antar att det är spelaren (alt skivan), och inte förstärkaren (Onkyo 608).
Har samma problem själv när jag kolla på Inception idag väldigt störande. Börjar tycka BD390 är en S.k.i.t spelare.
Redigerat av hellfog, 25 december 2010 - 00:40.
Postad 25 december 2010 - 12:44
sallesalva
-
sallesalva
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Nån som provat 390 och Zyxel Powerline adapter (PLA-401 v3)?
Jag får det inte att funka. 
Kopplar jag tp mellan router och 390 funkar det.
Zyxeln funkar för jag har provat att ansluta en bärbar vid samma uttag som 390.
Postad 27 december 2010 - 18:41
mandelli
-
mandelli
-
Rookie
-
7 inlägg
Hallå igen, Var iväg idag och köpte enl försäljaren en grym router som heter Netgear Rangemax Dual Band Wireless-N Gigabit Router model WNDR3700 för att kunna streama MKV. Fan den känns nästan sämre än den tidigare. Jag kopplar upp datorn på 5G "linan" och BD på 2.4 g linan efter gått igenom manual osv. Hackar fortfarande. Ska jag försöka få in 5g på BD? Lyckas inte hitta det nätverket när jag söker på BD utan bara 2.4g som finns att ansluta mig till då. Någon som vet vad jag gör för fel? Allt är fortfarande trådlöst. Ska jag göra nån inställning i nätverks och delningscentret på datorn eller är det tyvärr så att MKV inte går att streama bra? Står ju på förpackningen att Rangemax är idealisk för just hdfilmer. Micke
Postad 28 december 2010 - 12:06
Lars1969
-
Lars1969
-
Rookie
-
4 inlägg
Hallå igen,
Var iväg idag och köpte enl försäljaren en grym router som heter Netgear Rangemax Dual Band Wireless-N Gigabit Router model WNDR3700 för att kunna streama MKV. Fan den känns nästan sämre än den tidigare. Jag kopplar upp datorn på 5G "linan" och BD på 2.4 g linan efter gått igenom manual osv. Hackar fortfarande. Ska jag försöka få in 5g på BD? Lyckas inte hitta det nätverket när jag söker på BD utan bara 2.4g som finns att ansluta mig till då. Någon som vet vad jag gör för fel? Allt är fortfarande trådlöst. Ska jag göra nån inställning i nätverks och delningscentret på datorn eller är det tyvärr så att MKV inte går att streama bra? Står ju på förpackningen att Rangemax är idealisk för just hdfilmer. Micke
Har samma router som du och samma problem, fick det inte att funka bra ens när routern och BD390 stod i samma rum, c:a 3m från varandra. Airport Express (för att strömma musik), iPhone & laptops funkar utan problem i nästan hela huset. Nu står routern kvar i sovrummet (övervåning) och 390:n i vardagsummet (bottenvåning) och pratar med varandra via elnätet
- funkar utmärkt (med rippad dvd). Har dock inte rippat ngn bluray-film ännu. Får återkomma när jag tagit itu med det...
Postad 28 december 2010 - 13:18
mandelli
-
mandelli
-
Rookie
-
7 inlägg
Har samma router som du och samma problem, fick det inte att funka bra ens när routern och BD390 stod i samma rum, c:a 3m från varandra. Airport Express (för att strömma musik), iPhone & laptops funkar utan problem i nästan hela huset. Nu står routern kvar i sovrummet (övervåning) och 390:n i vardagsummet (bottenvåning) och pratar med varandra via elnätet
- funkar utmärkt (med rippad dvd). Har dock inte rippat ngn bluray-film ännu. Får återkomma när jag tagit itu med det... 
Nu fattar jag inte vad du menar med Airport Express?? har du kvar LG BD men dessutom Airport Express? Hur hjälper det strömning av hd film?
Postad 28 december 2010 - 18:13
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Saffa en Apple airport express router. Slår igenom allt.
Har 5 datorer varav tre är igång nästan hela tiden. Kör jag inte DC, vilket jag gör ibland på den dator jag har filmerna på så strömmar jag med lätthet mkv i 1080 utan lagg. Routern står på övervåningen och det är siporex (gasbetaong) i väggar och bjälklag.
Postad 29 december 2010 - 08:45
Lars1969
-
Lars1969
-
Rookie
-
4 inlägg
Nu fattar jag inte vad du menar med Airport Express?? har du kvar LG BD men dessutom Airport Express? Hur hjälper det strömning av hd film?
Det hjälper inte ett skvatt  Airporten har jag för att strömma musik (iTunes) till stärkaren via
Det jag ville säga var att routern har inga problem att kommunicera (trådlöst) med Airport, smartphones & laptops. Problemet är med 390:n, dvs hackig uppspelning av rippad dvd, därför testade jag powerline-lösningen och det funkar.
Postad 29 december 2010 - 08:55
Lars1969
-
Lars1969
-
Rookie
-
4 inlägg
Saffa en Apple airport express router. Slår igenom allt. Har 5 datorer varav tre är igång nästan hela tiden. Kör jag inte DC, vilket jag gör ibland på den dator jag har filmerna på så strömmar jag med lätthet mkv i 1080 utan lagg. Routern står på övervåningen och det är siporex (gasbetaong) i väggar och bjälklag.
Intressant! Bor själv i lättbetonghus med routern på övervåningen. Menar du Airport Express eller Extreme? Får nog tyvärr inte tillåtelse att köpa en ny router just nu...
Postad 29 december 2010 - 09:49
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Intressant! Bor själv i lättbetonghus med routern på övervåningen. Menar du Airport Express eller Extreme? Får nog tyvärr inte tillåtelse att köpa en ny router just nu... 
Extreme. Billigast är den på apple.com Till den har jag ett D-link modem. I detta hemmet har vi två iPhone på det trådlösa nätverket, en inkjet, en laserskrivare, en bd390 och fem datorer.
Postad 31 december 2010 - 11:15
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Igår så la det av....
Alal mina 5 datorer har åtgång till allt som är utdelat på nätverket.
Min LG BD390 kan "se" datorerna, men kommer inte åt mapparna. Någon som har en lösning?
Utdelningen tycks ju fungera, förutom att LG:n inte kommer åt det.
Så om ni vet så är jag intresserad av en lösning på detta.
Tack på förhand.
Postad 01 januari 2011 - 17:04
Unregistered7f802c91
-
Unregistered7f802c91
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Sugen på att byta min Tvix mot denna från LG. Kan denna flytta på undertexterna till tex. en MKV-film? Vill kunna flytta undertexter upp och ner och även ändra storleken på undertexterna då jag ibland kollar film med projektor.
Postad 01 januari 2011 - 18:24
Grensman
-
Grensman
-
Användare
-
-
102 inlägg
Igår så la det av.... Alal mina 5 datorer har åtgång till allt som är utdelat på nätverket. Min LG BD390 kan "se" datorerna, men kommer inte åt mapparna. Någon som har en lösning? Utdelningen tycks ju fungera, förutom att LG:n inte kommer åt det.
Så om ni vet så är jag intresserad av en lösning på detta. Tack på förhand.
Har du installerat WLM 2011 eller senaste Games for Windows? Tror att båda programmen sabbar delningen, wlm vet jag garanterat gör det.
Postad 01 januari 2011 - 18:33
Mihlberg
-
Mihlberg
-
Användare
-
-
190 inlägg
Hmm! Svårt att förklara ljud men min låter Brrrrrrrrrrrrr precis när den startar sen är den tyst. 
Detsamma här, min låter bbbbrrrrrr med haha;) Så det är ingen fara.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
Blu-ray
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|