Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield Bad Company 2 (Xbox 360)

1550 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Battlefield: Bad Company 2 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 9.562498 (15) Inga priser
Battlefield: Bad Company 2 - Limited Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 6.749998 (3) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 04 April 2010 - 14:00

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Nån mer som haft problem att komma in på EAs servrarn sista veckan?

Postad 04 April 2010 - 14:56

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0

Nån mer som haft problem att komma in på EAs servrarn sista veckan?

Funkat klockrent senaste tiden..

Postad 04 April 2010 - 15:07

thomast
  • thomast
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Fundering:
Blir det någon skillnad på M24/M95:s sikten om man väljer 12x-siktet? Blir inte klok på om det blir en bättre förstoringsgrad eller om den är identisk med "stock"siktet.

Postad 04 April 2010 - 15:28

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Fundering:
Blir det någon skillnad på M24/M95:s sikten om man väljer 12x-siktet? Blir inte klok på om det blir en bättre förstoringsgrad eller om den är identisk med "stock"siktet.

Ja, jag kommer inte ihåg vad standard är men du får högre förstoring samt alltid det crosshairet som finns på 12x-siktet.

Postad 04 April 2010 - 18:25

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Funkat klockrent senaste tiden..

Varför har jag problem då? ;)

Postad 05 April 2010 - 11:50

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0

Varför har jag problem då? ;)

Hur artar sig problemet? Kommer det något meddelande?

Postad 05 April 2010 - 13:24

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Hur artar sig problemet? Kommer det något meddelande?

Det står "Could not connect to EA servers" typ.. Funkade en liten stund igårkväll.. Och det är typ 1 timme som funkat på hela helgen.. skumt är det

Postad 05 April 2010 - 17:59

Unregistered03a0e558
  • Unregistered03a0e558
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
att det ska vara å jäkla svårt att döda med den där båtarna. de borde vara osnipe-bara. hehe

Redigerat av Unregistered03a0e558, 05 April 2010 - 18:07.

Postad 05 April 2010 - 20:03

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0

Det står "Could not connect to EA servers" typ.. Funkade en liten stund igårkväll.. Och det är typ 1 timme som funkat på hela helgen.. skumt är det

Verkar mysko, för mig har det funkat klockrent. Däremot får jag det felmeddelandet också, men när de lägger ner och gör underhåll på servarna, men de gånger har ingen annan kunnat spela heller.

Kan det bero på ditt internet? Leverantör? Typ?
Går du genom brandvägg osv?

Postad 06 April 2010 - 02:01

mole
  • mole
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Välkommen i klubben. Jag hade samma problem för två veckor sedan. Provade allt möjligt som kunde vara fel. Ringde Xbox Live tom. men där hade man tyvärr ingen magisk lösning. Orkade aldrig ringa EA så har inte blivit att man lirat på två veckor nu lite drygt. Sjukt tråkigt....EA är inga höjdare i mina ögon :)

Postad 06 April 2010 - 08:45

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Spelade några timmar igår. Inga problem alls.

Postad 06 April 2010 - 11:05

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Verkar mysko, för mig har det funkat klockrent. Däremot får jag det felmeddelandet också, men när de lägger ner och gör underhåll på servarna, men de gånger har ingen annan kunnat spela heller.

Kan det bero på ditt internet? Leverantör? Typ?
Går du genom brandvägg osv?

Ja det är riktigt konstigt. Har inte haft några som helst problem fram tills dess.. Nu funkar det bara väldigt sällan och utan någon till synes koppling till annat i hemmet. Har provat allt möjligt. Forwardat portarna i routern. Stängt av firewallen helt och hållet. Kopplat förbi routern. Stängt av andra datorer.. Startat om behöver jag inte ens nämna det är en självklarhet... T.om köpt en ny kabel ifall det kunde varit brott i den andra och skapat time-outs men ingen skillnad..
Ser inget som kan vara orsaken här hemma iaf. Jag har ännu inte pratat med Xbox live support eller EA eller något sådan då jag tänkte spara deras tid på självklarheter jag själv kan ha missat.
Jag har Bredbands bolaget 100 mbit och det jag funderar på är om dom möjligen fixat nån ny form av brandvägg nyligen som kan störa eller något sådan konstigt... Men nu är det bara EAs servar i Bad Company som inte funkar så känns konstigt. Känns som det är EA det är fel på..

Mole: Fan va trist.. Man vill ju spela det underbara spelet man dessutom lagt pengar på...

Postad 06 April 2010 - 11:19

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Håller med. Känns som att det är ditt EA-konto. Ta kontakt med dom och se vad dom säger.

Postad 06 April 2010 - 12:39

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Ja det måste vara något med ditt EA-konto, för du kommer in i alla andra spel?
Är det när du trycker på "Quick Game" som det bara laddar och sedan kmr meddelandet upp?
Eller kommer du in där, och kan välja map osv sen när du trycker "Join Game" som det kommer upp?

Det sista du kan testa är att installera om spelet, man vet ju aldrig om det hänt något med knytningen till ditt EA-konto.

Annars får du nog ta och slå EA en signal, känns som felet ligger hos dem.
Har du andra EA-spel så testa dem.

EDIT.
Hittade en länk med troubleshooting, värt att testa iaf, du kan själv söka där, såg att det fanns andra tips också!
Inte samma spel men samma problem.

Redigerat av lenko, 06 April 2010 - 12:57.

Postad 06 April 2010 - 12:55

sikis
  • sikis
  • Forumräv

• 704 inlägg
  • 0
wee nu har an inhandlat spelet :D
så längtar tills arbetsdagen är slut så man får fara hem och krypa ner i soffan :D och testa det, hoppas alla servrar å så funkar som det ska nu :D

Postad 06 April 2010 - 13:56

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Jag har inte haft några som helst uppkopplingsrelaterade problem förränns igår då jag blev utslängd ur en match och fick felmeddelande.
Men så snart jag provade igen så funkade det.

Postad 06 April 2010 - 14:34

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Ja det måste vara något med ditt EA-konto, för du kommer in i alla andra spel?
Är det när du trycker på "Quick Game" som det bara laddar och sedan kmr meddelandet upp?
Eller kommer du in där, och kan välja map osv sen när du trycker "Join Game" som det kommer upp?

Det sista du kan testa är att installera om spelet, man vet ju aldrig om det hänt något med knytningen till ditt EA-konto.

Annars får du nog ta och slå EA en signal, känns som felet ligger hos dem.
Har du andra EA-spel så testa dem.

EDIT.
Hittade en länk med troubleshooting, värt att testa iaf, du kan själv söka där, såg att det fanns andra tips också!
Inte samma spel men samma problem.

Det är när jag trycker på Quick match eller game eller vad det står så laddar den bara.. "connecting" står det ända tills det inte går.. Den remsan med nyheter längst ner visas inte heller.

Jag har provat att ta bort alla sparningar till spelet och ta bort själva installeringen med och installera om.. Funkar inte nu heller.
Fattar ingenting... Har skickat ett mejl till EA för en stund sen.

Postad 06 April 2010 - 19:14

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0

Det är när jag trycker på Quick match eller game eller vad det står så laddar den bara.. "connecting" står det ända tills det inte går.. Den remsan med nyheter längst ner visas inte heller.

Jag har provat att ta bort alla sparningar till spelet och ta bort själva installeringen med och installera om.. Funkar inte nu heller.
Fattar ingenting... Har skickat ett mejl till EA för en stund sen.

Bara att vänta på svar då! De har väl rykte av att vara lite väl sega med svar dock. Får hoppas på det bästa.
Har du testat något annat EA spel? Samma strul där med konto osv?

Du verkar inte vara ensam.

Postad 06 April 2010 - 20:33

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0

Jag kommer tillbaka när double xp weekend är över. I mw2

Saknar dig :D

Postad 07 April 2010 - 00:09

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Bara att vänta på svar då! De har väl rykte av att vara lite väl sega med svar dock. Får hoppas på det bästa.
Har du testat något annat EA spel? Samma strul där med konto osv?

Du verkar inte vara ensam.

Provade att göra boxen strömlös i 1-2 minuter tidigare ikväll och har funkat sen dess.. Tror jag testat det förut men inte säker.. konstigt om jag provat allt men inte det? :D Men än så länge är det inget bevis.. Får se om det funkar imorn!

Postad 07 April 2010 - 22:25

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Det verkar faktiskt som problemet är löst. Har inte haft några problem idag eller igår kväll.. Jag drog alltså ut strömkabeln och lät den vara ute i 2 minuter och sen startade och allt som vanligt och sen dess har det funkat.. Göött!! :(

Postad 08 April 2010 - 10:32

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0

Det verkar faktiskt som problemet är löst. Har inte haft några problem idag eller igår kväll.. Jag drog alltså ut strömkabeln och lät den vara ute i 2 minuter och sen startade och allt som vanligt och sen dess har det funkat.. Göött!! :P

Härligt!
Har du haft igång det 24/7 innan eller? :(

Postad 09 April 2010 - 01:17

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Härligt!
Har du haft igång det 24/7 innan eller? B)

Haha nej men jag drar ju inte ur strömmen speciellt ofta :) Men skumt att det funkar nu.. Men bra!

Postad 09 April 2010 - 18:16

Unregistered03a0e558
  • Unregistered03a0e558
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
http://www.nytimes.c...n/08battle.html

bc2 bättre än cod4. nu är det bevisat...

Postad 10 April 2010 - 01:10

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0

http://www.nytimes.c...n/08battle.html

bc2 bättre än cod4. nu är det bevisat...

COD4 är två och ett halvt år gammalt dock :)

"Bevisat"... tss.. Jag tycker dock Rainbow Six: Vegas 2 är ett bättre spel än BFBC2 på vissa punkter... men bara för det kan jag inte garantera att andra kommer hålla med.

Postad 10 April 2010 - 01:47

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
Fick en guld-dogtag idag, känner mig nöjd :)

Postad 10 April 2010 - 10:28

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Slängt iväg vänförfrågan nu till alla på ID-listan. Har varit dåligt med folk sista tiden.

uppviglare: du får lägga in din gamertag i andra tråden så kan du vara med hos någon kväll!

Redigerat av lenko, 10 April 2010 - 10:29.

Postad 11 April 2010 - 15:49

Unregistered51cd73dc
  • Unregistered51cd73dc
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Kuken, mitt guldkonto går ut på tisdag:( får se om man pallar köpa nytt, men har ju blivit beroende av Arica Harbor Conquest, sjukt skojj bana, enda jag kör just nu:P

Postad 11 April 2010 - 17:52

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Slängt iväg vänförfrågan nu till alla på ID-listan. Har varit dåligt med folk sista tiden.

uppviglare: du får lägga in din gamertag i andra tråden så kan du vara med hos någon kväll!

Det har du rätt i :P Jag får göra det!

BunGie: Håller med! Den är fan underbar den banan tycker jag! Sköna eldstrider emellanåt och skön miljö och rätt lagom stort :D Iaf som omväxling mot vissa större banor. Riktigt najs är den!

Postad 12 April 2010 - 21:34

Unregistered51cd73dc
  • Unregistered51cd73dc
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Och där gick Guldkortet ut:( suck, vad kostar en måna om man köper i butik?

Postad 13 April 2010 - 00:14

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0

Och där gick Guldkortet ut:( suck, vad kostar en måna om man köper i butik?

De har rea på guld 3 månader nu, reklam om det i xbox-menyn.

Postad 13 April 2010 - 02:27

Unregistered51cd73dc
  • Unregistered51cd73dc
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

De har rea på guld 3 månader nu, reklam om det i xbox-menyn.

Vilka har rea och vad kostar det?

Postad 13 April 2010 - 06:05

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Vilka har rea och vad kostar det?

Om reklamen ligger på Xbox så är det antagligen Microsoft själva som säljer/rear dom.

Postad 13 April 2010 - 08:24

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0
Prova på http://www.maximuscards.com/ snabbt å smidigt

Postad 13 April 2010 - 16:07

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Jag tycker dock Rainbow Six: Vegas 2 är ett bättre spel än BFBC2 på vissa punkter... men bara för det kan jag inte garantera att andra kommer hålla med.

På vissa punkter är det helt klart bättre än både MW2 och BFBC2. Att C4a dörren till trappan i Estate-huset var ju underbart. Att springa runt på balkongerna i opera huset jagandes terrorister. Tighta, intensiva kartor. Bra spellägen. Customiserbara kläder. Med mera. Önskar verkligen de kunde släppa en ny Rainbox Six snart.

Postad 13 April 2010 - 19:00

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Jag är riktigt sugen att spela Vegas 2 igen alltså, har du kvar det? :)

Nåt BF har det inte blivit på sistone dock, men sent ikväll kanske jag dyker upp, med my homie Logan

Postad 13 April 2010 - 19:20

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Jag är riktigt sugen att spela Vegas 2 igen alltså, har du kvar det? :)

Nåt BF har det inte blivit på sistone dock, men sent ikväll kanske jag dyker upp, med my homie Logan

Jag köpte RsV2 (är förkortningen va?) begagnat för ett bra tag sen men har inte orkat dra igenom det själv. Går väl att köra kampanjen coop över nätet? Så jag ställer gärna upp :)

Postad 13 April 2010 - 22:18

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Jag tror alla spel blir vad man själv gör dom till.
Går man in med inställningen att SPEL1 är bättre än SPEL2 så ser man allt som fel i SPEL2, vilket egentligen kanske inte är fel för en som tycker tvärtom.

Att kontrollen är för seg, annorlunda, att det inte är samma intensitet. osv. osv. Listan kan göras hur lång som helst..
Allt handlar om vanesak och vad man tycker om, vi ska vara glada att det finns variation!

För mig personligen är BF2 ett friare spel än sina konkurrenter (fordon/storleken). De känns aldrig som en match är den andra lik eftersom miljön kan förändras så drastiskt med förstörbarheten.
Sen finns det såklart saker man saknar, jag skulle tex. vilja ha flygplan, men man kan ju inte få allt. :)

Redigerat av lenko, 13 April 2010 - 22:19.

Postad 16 April 2010 - 14:04

MB7726
  • MB7726
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0
Nu får jag skriva av mej lite.

Har spelat på fm denna veckan och det började bra mån-tis. Kom med hyfsade spelare och hamnde till slut i en squad som spelade som ett team. De andra bra sprang och spelade solo. Då är det kul att spela och alla som försöker tjänar på det. Ibörjan när spelet var nytt gick det bra att spela med de flesta eftersom de ville lära sig och få uppgraderingar men nu verkar det inte vara så längre.

Resten av veckan har varit skit! Idag tog det priset. En idiot sprang omkring och sköt oss med tracer så att vi var som julgrannar! En annan sköt på mej för att jag valde recon och visade var fienden var (softcore runda) Så höll det på hela fm oavsett speltyp och jag blir så ###### trött på att spela med folk som bara sabbar för andra. Det är inte konstigt att man suger på spelet och ens stats sjunker till botten .Det är som jtag folket i MW2 dom bara sabbar spelet och man tröttnar.Tyvärr är det så att mina vänner inte kan spela när jag är ute pga olika arbetstider.

Redigerat av MB7726, 16 April 2010 - 14:05.

Postad 17 April 2010 - 11:19

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0

Nu får jag skriva av mej lite.

Har spelat på fm denna veckan och det började bra mån-tis. Kom med hyfsade spelare och hamnde till slut i en squad som spelade som ett team. De andra bra sprang och spelade solo. Då är det kul att spela och alla som försöker tjänar på det. Ibörjan när spelet var nytt gick det bra att spela med de flesta eftersom de ville lära sig och få uppgraderingar men nu verkar det inte vara så längre.

Resten av veckan har varit skit! Idag tog det priset. En idiot sprang omkring och sköt oss med tracer så att vi var som julgrannar! En annan sköt på mej för att jag valde recon och visade var fienden var (softcore runda) Så höll det på hela fm oavsett speltyp och jag blir så ###### trött på att spela med folk som bara sabbar för andra. Det är inte konstigt att man suger på spelet och ens stats sjunker till botten .Det är som jtag folket i MW2 dom bara sabbar spelet och man tröttnar.Tyvärr är det så att mina vänner inte kan spela när jag är ute pga olika arbetstider.

Har också varit med om sånt, finns också sånna som förstör sina egna MCOMS när de är defenders, rötägg finns det överallt. Lyckligtvis så är det bara att quita och hitta ett nytt.
Är du ledig på kvällarna så är du varmt välkommen att joina på oss, vi brukar lira runt kl. 16 - 12.

Postad 18 April 2010 - 18:38

MB7726
  • MB7726
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0

Har också varit med om sånt, finns också sånna som förstör sina egna MCOMS när de är defenders, rötägg finns det överallt. Lyckligtvis så är det bara att quita och hitta ett nytt.
Är du ledig på kvällarna så är du varmt välkommen att joina på oss, vi brukar lira runt kl. 16 - 12.

Tack för inbjudan :D Jag hör av mej när jag är ute.

Postad 19 April 2010 - 21:42

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0

Tack för inbjudan :rolleyes: Jag hör av mej när jag är ute.

Glöm för fan inte mej............. ;)

Postad 19 April 2010 - 21:54

Unregistered03a0e558
  • Unregistered03a0e558
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
o inte mig.

Postad 20 April 2010 - 05:36

MB7726
  • MB7726
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0

Glöm för fan inte mej............. ;)

Nää.. du har ju alltid en stående inbjudan.

Postad 20 April 2010 - 06:36

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Jag har i flera dagar försökt regga mig på https://www.battlefi...ny2.com/veteran men servern svarar ju ine... Finns det något annat sätt man kan låsa upp det sista geväret på? (M1 Garand)

Postad 20 April 2010 - 11:21

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Igår mötte jag ett lag med; 2 rank 50, 2 rank 46, 1 rank 45 och 1 rank 44.
Jag fick då uppleva min snabbaste förlust, sämsta K/D och så fortsatte det i 4 matcher tills DE leftade. Jag tar det som en seger. ;)

Postad 21 April 2010 - 17:33

Unregistered03a0e558
  • Unregistered03a0e558
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
ny patch idag. de verkar fixat m60, intesååå många som kör med den

Postad 22 April 2010 - 10:45

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Tror inte den updaten hade något med nån patch att göra dock. Utan istället tror jag att det var de nya köp-kiten som de la in.
För det var ingen stor fil att ladda ner, gick på bara någon sekund. Tror fortfarande inte Microsoft godkänt patchen.

Hursomhelst här är vad som kommer förändras när patchen tillslut kommer:

" As requested by the community, here is the exhaustive all inclusive changelist of all balance updates made in the R10 Server update for PC.

Increased the base range of all Automatic and Semiautomatic weapons for more consistent close range combat.
Slightly increased the damage of Semiautomatic rifles over long range for more consistent damage output.

Increased the zoomed burst accuracy of LMGs and decreased LMG accuracy when moving to reduce LMG run and gun.
Decreased the base damage of the M60 and XM8 LMGs to bring them in line with the other LMG damage values.
Decreased the damage of the PKM over long range to balance it with other LMGs.
Increased the base damage of the Type88 LMG to balance it with other LMGs.

Slightly reduced the base damage of the M16 and G3 to balance the increased range.
Slightly increased the damage of the AEK971, F2000, AN94, and AUG over long range to balance them with other Assault Rifles.

Reduced the lethal blast range of the 40mm grenade and M2CG to highlight their role as a secondary weapon against infantry.
Slightly Reduced the max range of the 40mm shotgun to balance it with other shotguns.
Slightly increased the base damage of shotgun rounds and reduced their range to clarify ideal shotgun combat distance.

Reduced the base damage of the PP2000 to balance the increased range.
Increased the damage of the 9A91 over long range to balance its lower magazine size.

Increased the damage and range of the M9, M93 pistols to make them more desirable as a secondary weapon.
Increased the range of the MP443 pistol to make it more desirable as a secondary weapon.
Increased the damage of the MP412 over long range to balance its low rate of fire.
Slightly reduced the rate of fire of the M1911 pistol to balance it with other pistols.

Increased the repair and overheat speeds of the Power Tool. Now overheats sooner but repairs the same amount before overheating.
Increased the maximum number of Motion Sensors that can be carried from 2 to 3 and increased the speed which new sensors are acquired from ammo boxes.
Significantly increased the speed of the Tracer Dart projectile to make it more effective against airborne targets.
Increased the reload time of the Mortar Strike and reduced the damage it does to heavily armored vehicles.
Decreased the range of Bolt Action Sniper and Pump Shotgun Slug rounds when using Magnum Ammo for better Kit Balance, especially in Hardcore.
Slightly increased the Health of soldiers in Hardcore for better Kit Balance.

Increased the benefit from the Medkit Heal+ specialization to make it more desirable as a Specialization.
Decreased the benefit from Vehicle Reload Speed to balance it against other Vehicle Specializations.
Slightly decreased the benefit from accuracy specializations to balance the changes to range and accuracy tweaks.

Fixed a bug where the BMD3 would take extra damage to the front armor.
Reduced the explosive damage from Attack Helicopter cannons.
Increased the damage of AA guns against all targets. The AA gun should be much more effective against infantry on Port Valdez.

These changes will eventually make their way to the 360 and PS3 as we work with our partners Microsoft and Sony to continue to support BFBC2 on all platforms.

With <3, Demize99.

Gårdagens uppdatering till PC versionen. Källa http://blogs.battlefield.ea.com/

Redigerat av lenko, 22 April 2010 - 10:46.

Postad 22 April 2010 - 18:37

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
Resten av ändringarna som de hade i pc-patchen, kommer väl till konsol förr eller senare... suck

* MP – New Server browser
* MP – Added 15 second spawn timer for Conquest/Rush gamemodes at the start of round
to prevent high end machines getting the upper hand before other machines load in.
* MP – Crash fixes relating to ALT+TAB at different times throughout the game
* MP – Hang fix when trying to connect to a full server multiple times
* MP – Deletion of soldiers now possible through the account pages in game
* MP – Removed screen flash during loading
* MP – Added support for colour blind players
* MP – Fixed crashes relating to faulty server banners
* MP – Servers closing during connection no longer cause the client to hang
* MP – Auto team swap reflects correctly in the scoreboard
* MP – Fixed scoreboards when switching teams before spawning
* MP – Rush scoreboards fixed
* MP – Veteran ranks no longer display as “12”
* MP – Isla Innocentes MCOM building fixed where knifing the fence would destroy the building
* MP – Logout/Login button correctly reflects the player status
* MP – Added minimum number of players needed to start a round
* MP – Isla Inocentes welcome message on the loading screen now fits the text box area
* MP – Reduced the brightness in Russian vehicles
* MP – Medic gadgets now display correctly if the defib is not unlocked
* MP – Server filter options are remembered
* MP – Punkbuster filter now works as intended
* MP – Scroll bar no longer overlays the Join Server button in the friends list panel
* MP – CANCEL server refresh is implemented
* MP – Zooming in on a friendly using the SAIGA no longer causes the crosshair to disappear
* MP – The chat no longer displays the incorrect player name when appearing
* MP – FoV switches to the default value of 55 when entering vehicles to prevent graphical
glitches caused by wider FoV settings. The custom FoV returns when exiting vehicles.
* MP – FoV no longer causes the UAV station to rotate
* MP – Fix to correctly display the unlock progression at the end of round
* MP – Chat functionality will no longer freeze after writing a partial message at the end of round
* MP – One account can no longer connect to the same server multiple times
* MP – Squad Death Match is correctly named during loading
* MP – Server browser no longer gets a bad FPS when filtering Conquest
* MP – Server info banners correctly clear between displays
* MP – Setting display settings which the system hardware can not handle no longer makes the game unusable
* MP – Correct camera collision for vehicles’ heavy machine gun
* MP – Game no longer crashes if the player sends a message in the loading screen
* MP – Trying to join a full server no longer causes the game to hang on Please Wait message
* MP – Most server filter options are remembered it doesn’t remember the setting in dropdowns
* MP – Kit/gadget loadout saved between sessions
* SP – Fixed crashes when patching and trying to resume a campaign (there is now a message
that you need to re-play the latest mission from the beginning)
* SP – Fixed a crash after the “Upriver” mission end cinematic
* SP – Supply create at “Resupply at Flynn’s create” objective now supplies weapon ammo
* SP – Hang fix when reaching the objective “Destroy Enemy Zu23”
* SP – Fixed hang after “Storm Cockpit” objective
* SP – Changed melee attack raycast to be detailed
* SP – Game no longer crashes when transitioning between SP_03B to SP_04A when installed in Polish
* SP – Game no longer crashes when killed by the first two enemies in the trenches on SP_01 when installed in Italian
* SP – Updating to R7 will invalidate your single player save game.
If you update you will need to play your last mission from the start. If you do not update you will not be able to play multiplayer.

MP – Reduced the brightness in Russian vehicles, den kommer du gilla Lenkan ;)

Postad 23 April 2010 - 03:47

Unregistered03a0e558
  • Unregistered03a0e558
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
äntligen fick man 20 kills med destruction 2.0... yeyyy de borde ge oss fler mp awards.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.