* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *
Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(103)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(118)
|
Inga priser |
Postad 11 July 2010 - 20:12
Har lyssnat halva dan idag på Spotify i bilen genom 3,5mm uttaget och en klassisk kassettadapterNej, det går tyvärr inte.
Enda sättet att få ut ljudet är via 3,5mm uttaget eller bluetooth.
Postad 11 July 2010 - 20:29
Har lyssnat halva dan idag på Spotify i bilen genom 3,5mm uttaget och en klassisk kassettadapter
funkar hur bra som helst!!
De kassettadaptrar jag har testat på har bara spelet ut på högra sidan =S Så blev en lite dyrare och snyggare lösning denna gång. Bilder kommer sen.
Postad 11 July 2010 - 21:09
Frågan är om ditt problem inte beror på just "task killer"
Jag använder inga sådana program på min Pro och tycker batteriet är grymt bra.
Använder min i jobbet o pratar VÄLDIGT mycket o många ggr, blåtand är på hela tiden.
Kanske pratar mellan 1-1,5tim om dagen,läser mail via gmail, surfar kanske ca 20 min om dagen.
Då ligger batteriet på ca 40-40% kvar vid 16:00
Ja jag vet inte vad det var som låg och drog ur batteriet igår men efter avinstallation av alla installerade appar så verkar problemet vara löst. Kanske en app av någon slag som drog ur batteriet, jag vet inte.
Postad 11 July 2010 - 21:15
Hae haft mini pron nu i en vecka ca och igår så slutade internet att funka(Mao ord det gick inte att surfa) Det går bra att kolla youtube och mejlen osv men surfa blir det stendött. Provat och laddat ned inställningar och provat skriva in manuellt inget funkar. Blir snart att blåsa om hela telefonen tror jag.
Nån mer som känner igen skiten?
Jag hade samma problem. Vänsterknappen (fysisk) -högerknappen längst ner på skärmen. Hämtningar. Där rensade jag allt och webläsaren fungerade igen. Vill minnas att bokmärkena försvann men jag hade synkat med SE så dom hämtade jag bara igen.
Postad 11 July 2010 - 21:21
Redigerat av Bosse-i-skogen, 11 July 2010 - 21:28.
Postad 11 July 2010 - 21:26
Ja jag vet inte vad det var som låg och drog ur batteriet igår men efter avinstallation av alla installerade appar så verkar problemet vara löst. Kanske en app av någon slag som drog ur batteriet, jag vet inte.
Vet hur det kan vara, hade själv 3G watch dog och någon batteri app installerad och märkte på en
halv arbetsdag att något var fel. Tog bort båda 2 och det märktes skillnad nästan direkt.
Borde nästan finnas en tråd där vi listar batterisugar appar :-)
Redigerat av Volvis, 11 July 2010 - 21:28.
Postad 11 July 2010 - 21:54
Krånglar en massa med min mini.. Helst skulle jag vilja få hotmail att synka med timescape,,men det verkar vara svårt om man inte har den vanliga X10:an. ?
RoadSync mail gick åt skogen med hotmail även det, nån som har lyckats?
Och slutligen någon som kan tipsa om kalenderval,, jag vill ju inte använda gmail:en som man blev tvingad att skaffa pga market..
Skitfiske på er alla i sommarvärmen=)
Postad 11 July 2010 - 22:13
Postad 11 July 2010 - 22:30
Uppdaterade programvaran precis och nu har jag ett backup and restore program. Som sparar olika saker till minneskortet. bl a ordlistan inkl de ord man lagt till vilket ju verkligen är intelligent!
Vilken metod använde du (OTA, PC-Companion eller SEUS ?
Postad 12 July 2010 - 00:25
Vad menar du, vilken programvara? Telefonens operativsystem? Den uppdateringen släpptes ju för flera veckor sen?Uppdaterade programvaran precis och nu har jag ett backup and restore program. Som sparar olika saker till minneskortet. bl a ordlistan inkl de ord man lagt till vilket ju verkligen är intelligent!
Och var hittar du det där backup and restore?
Postad 12 July 2010 - 00:29
Ungefär så här är min telefon också, undrar om jag också har någon kass app som ligger och drar batteri? Fattar inte de som kommit upp i 60h med telefonen, finns inte en sportmössa för mig, inte ens om den bara får ligga.Hur är det egentligen med program som visas med taskkiller? Jag har hela tiden trott att de som visas där liksom inte är igång egentligen utan bara ligger och vilar. Minne tar programmen men så länge där är över så gör det ju ingenting. Det räcker att starta om telefonen så visar taskkiller en hel hög med program. Jag undrar för batteritiden på telefonen är egentligen urusel och inte likadan från dag till dag trots likvärdigt användande.
Idag varnades det om 15% eller mindre kvar på batteriet efter 10 timmar. Telefonsamtal i 4 min, surfande i säg 10-15 min och 5-6 sms/mms. GPs och bluetooth avstängt.
Postad 12 July 2010 - 01:13
Tack Volvis!
Jag som är ny på detta med android telefoner undrar om det finns andra ställen att få tag på apps och widgets förutom på W.market..?
Hur är det att få tag på Beautiful Widgets till Pron?
Skulle gärna vilja ha en större väderkarta precis som HTC telefoner etc..
Om du syftar på den väder/klockan som finns i HTC sense så kan du ladda hem Fancy widgets på market. Snygg men stor
Fancy widget
Redigerat av DonRon, 12 July 2010 - 01:15.
Postad 12 July 2010 - 09:24
Vad menar du, vilken programvara? Telefonens operativsystem? Den uppdateringen släpptes ju för flera veckor sen?
Telefones programvara. Jo jag körde in programvaran för flera veckor sedan också. Då jag ju har problem med batteriet så avinstallerade jag först alla appar jag kunde avinstallera men tänkte att "jag börjar om" och körde via pc-companion en reparation av programvaran vilket innebär samma sak som att rensa telefonen och installera den senaste programvaran. Lite inställningar försvinner men det som ligger på minneskortet såsom bilder, videos och sånt blir kvar.
Programvaran kanske förbättras lite då och då och alla förbättringar samlas till en stor uppdatering mer sällan. Som Windows typ.
Backup and restore ligger på den ena startskärmen. En vit ikon med blå pilar på.
Det där programmet "Peggle" va nu det är för något har en annan färg på sin ikon nu också. En testversion av "Roller coster" finns också på startskärmen nu.
Nu har jag bara två appar installerade och det är "Blogger droid" för att enkelt kunna mobilblogga http://bosse.bloggar.nu och "Battery indicator" som visar i % vad batteriet har kvar längst upp till vänster på skärmen. Får se hur battriet uppför sig nu...
Redigerat av Bosse-i-skogen, 12 July 2010 - 09:39.
Postad 12 July 2010 - 09:25
Vad menar du, vilken programvara? Telefonens operativsystem? Den uppdateringen släpptes ju för flera veckor sen?
Han syftarnog på version 1.1.A.0.8 som motsvarar den större uppdateringen som släpptes den 21 Juni för X10. För X10 innehöll den också en backup funktion.
Postad 12 July 2010 - 09:50
Han syftarnog på version 1.1.A.0.8 som motsvarar den större uppdateringen som släpptes den 21 Juni för X10. För X10 innehöll den också en backup funktion.
Jag vet inte vad jag syftar på utan körde bara reparation via pc-companion men om jag kollar i telefonen har jag revisionsnummer 1.1.A.0.8 nu. Vad jag hade innan vet jag inte.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 12 July 2010 - 09:50.
Postad 12 July 2010 - 13:34
Har faktiskt inte använt GPS:en på min telefon.
Wifi problem har jag läst om men använder mig bara av wifi när jag synkar Spotify och då har det fungerat.
Själv använder jag mig av gmail och det fungerar skitbra.
Batterilucka följer inte med Pro:n.
Tack för hjälpen!
Blir en Mini Pro inom kort;)
Postad 12 July 2010 - 13:59
Postad 12 July 2010 - 16:17
Postad 12 July 2010 - 16:35
För resten får du nog vänta ett tag tills fler får den alternativt kika i X10 tråden som fått motsvarande uppdatering.
Postad 12 July 2010 - 17:54
Postad 12 July 2010 - 19:00
Det låter ungefär som det problem jag har med mitt WiFi och många med mig verkar det som. Jag har provat att byta kanal i routern, då blev det lite bättre men inte mycket. På öppet nätverk funkar det mycket bättre.
Okej men hur ska man göra för att det ska fungera?
Ska man lämna in mobilen på service eller får man leva med det?
EDIT: Nu fungerar det helt plötsligt när jag gjorde om anslutningen..
Hur ställer man in så den väljer wlan när d finns istället för wap?
Redigerat av Insanewithmybody, 12 July 2010 - 19:27.
Postad 12 July 2010 - 21:27
Vad är skillnaden mellan 1.0.A.1.38 och 1.1.A.0.8? Så man vet om det är värt att uppdatera. Jobbigt att ladda ner alla apps och ställa in konton för email, sync osv.
vilken av de 2 är den nyaste ?
jag har på min 1.1.A.0.8
Postad 12 July 2010 - 22:16
vilken av de 2 är den nyaste ?
jag har på min 1.1.A.0.8
Du har den nyaste.
Postad 13 July 2010 - 11:19
Jag tänker nog prova att lämna in min efter sommaren och se om de kan göra nåt men det är väl inte så troligt... man får väl leva med det.Okej men hur ska man göra för att det ska fungera?
Ska man lämna in mobilen på service eller får man leva med det?
EDIT: Nu fungerar det helt plötsligt när jag gjorde om anslutningen..
Hur ställer man in så den väljer wlan när d finns istället för wap?
Den väljer väl automagiskt WLAN i stället för 3G/GPRS när det är tillgängligt..?
Postad 13 July 2010 - 20:11
Gav ungarna min inloggning för att komma åt market.
Nu har jag skapat google mail konton till dom men hur f.n byter jag inloggningen?
Vill ju hålla koll på glinen via latitude men då måste dom vara inloggade på "egna" konton.
Tack på förhand / p
Postad 13 July 2010 - 20:18
Har själv en Xperia X10 som jag försöker sätta upp kommunikation via Bluetooth (BT) till hennes Xperia X10 mini och skicka typ bilder, kontakter etc...
Men jag får inte upp kommunikationen att funka mellan dessa telefoner! :-(
Har även en SonyEricsson C702 som jag utan problem satt upp Bluetooth kommunikation med Xperia X10'an - och kunde då skicka en kontakt från C702'an till Xperia X10'an via Bluetooth.
Men med Xperia X10 mini, har vi problem att sätta upp Bluetooth kommunikation till alla olika enheter (även mot andra telefoner).
Vad är det som är fel???
Fattar inte eftersom jag utan problem lyckas med Xperia X10 att koppla upp mig mot andra enheter - och t ex skickat kontakter via Bluetooth till X10'an, och det är ju inte så stor skillnad på Xperia X10 mini.
Varför får jag inte upp kommunikationen med Xperia X10 mini?? :-o
/Makusi
Postad 13 July 2010 - 20:33
Sitter och försöker hjälpa en kompis med att kommunicera med Bluetooth (BT) med hennes X10 mini, vilket tyvärr inte funkar så bra.
Har själv en Xperia X10 som jag försöker sätta upp kommunikation via Bluetooth (BT) till hennes Xperia X10 mini och skicka typ bilder, kontakter etc...
Men jag får inte upp kommunikationen att funka mellan dessa telefoner! :-(
Har även en SonyEricsson C702 som jag utan problem satt upp Bluetooth kommunikation med Xperia X10'an - och kunde då skicka en kontakt från C702'an till Xperia X10'an via Bluetooth.
Men med Xperia X10 mini, har vi problem att sätta upp Bluetooth kommunikation till alla olika enheter (även mot andra telefoner).
Vad är det som är fel???
Fattar inte eftersom jag utan problem lyckas med Xperia X10 att koppla upp mig mot andra enheter - och t ex skickat kontakter via Bluetooth till X10'an, och det är ju inte så stor skillnad på Xperia X10 mini.
Varför får jag inte upp kommunikationen med Xperia X10 mini?? :-o
/Makusi
Mini stödjer inte Bluetooth transfer, någonstans i tråden finns info
om en app som löser det. kanske heter den just bluetooth transfer ?
Postad 13 July 2010 - 20:35
Verkar som att det inte går att byta google konto i nuläget, hmmmm.
Om jag gör en reset på luren försvinner då alla apps bilder musik osv. ?
Postad 13 July 2010 - 20:43
Hmmm... Grrrr.... stämmer verkligen detta??
Jag har ju typ kunnat skickat kontakter via Bluetooth med telefoner som jag köpte för åtminstone 8 år sedan!
Uppenbarligen så funkar det ju att kunna skicka kontakter från de "sten-ålders" telefoner till en Xperia X10, så jag fattar inte varför i hela fridens namn inte Xperia X10 mini (som väl är bland den senaste SE telefonen) skulle stödja det?? :-o
Vad ska man då ha Bluetooth inbyggt i telefonen ifall den nu inte stöder det??
Postad 13 July 2010 - 21:39
Begriper inte detta...!
Xperia X10 (storebror till mini'n) har ju också Android 1.6 och där tycks ju Bluetooth funka, varför?
Provade nämligen att skicka en kontakt via Bluetooth från en SonyEricsson C702 till en Xperia X10 (den stora) utan några problem.
Men när jag provade samma sak, att skicka en kontakt från SonyEricsson C702 men till en Xperia X10 mini så funkade det inte! :-(
Om nu denna Bluetooth funktionalitet beror på Android 1.6, varför funkade då detta med en Xperia X10 och inte med en Xperia X10 mini??
De kör ju samma Android version (1.6).
Postad 13 July 2010 - 22:02
Postad 13 July 2010 - 22:22
Den är - tung - alltså i förhållande till sin storlek. Fattade ju att den skulle vara tyngre än tex Minin, men att de där 30 g gör sån skillnad.. det trodde jag faktiskt inte. Håller man bägge i händerna enbart och väger de bägge sida vid sida, så tänker man inte nämnvärt på det. Däremot när man väl snackar i dem, och desto mer i längre samtal.
Att prata länge i Mini Pro blev uteslutet, det var för obekvämt. Att ta kort med mobilen i ett enhandsgrepp kändes skakigt och fumligt, något som funkar utmärkt med den vanliga Minin.
Tjocklek + vikt fördelade på den storleken blir inte bra helt enkelt. Man får inte nåt bra grepp om mobilen.
Istället för att bli smidig som små mobiler ska vara, uppfattar jag iaf Pro som det motsatta. Tangentbordet är en kul "detalj" men helt ärligt - det går minst lika snabbt att skriva på det vanliga sättet. Jag körde tangentbord i början, sen sket jag i det för det var mer fippel än nödvändigt kändes det som. Batteritiden suger men det får man ta.
Beställde istället X10 Mini - den utan tangentbord som det var tänkt från början. Pro funkar säkert för vissa, men jag retade mig på att den var så ******** obekväm att tala i att den får vara för min del.
Redigerat av Crajt, 13 July 2010 - 22:25.
Postad 14 July 2010 - 08:07
Jag ville bara tipsa om bra widget som finns (från början tror jag, tror inte jag laddat ner den), den heter strömkontroll, jag har lagt den i mitten och får då upp de 5 stora strömslukarna, wifi - bluetooth - gps - datasynkroniseringen - ljusstyrkan.
Så ser man direkt vad av dessa 5 som är igång och man klickar bara på de för att stänga ner de, mycket enkelt, finns även en liknande av/på för datatrafik, men just att få alla de 5 på samma ställe är grymt bra tycker jag, jag tog min pro från laddning kl. 6 imorse, på 5 timmar med alla dessa avstängda och ljusstyrkan på 25% så har jag fortfarande 99% kvar på batteriet, verkar lovande, ok, den ska ju inte dra nåt heller om den inte är igång, men ändå.
/ J
Äntligen något som berättat vad de olika ikonerna på "strömkontroll" betyder och är för.
Tack så mycket!
Postad 14 July 2010 - 08:17
Ang batteritiden så verkar min fix fungera. Jag började från början och nu har jag kladdat med telefonen i flera timmar från och till och jag har 77 % kvar. App som felade eller vad vet jag inte.
Nu har jag också fått problem med min batteritid för min pro. I början behövde jag bara ladda den varannan dag men nu är det nått som äter batteri så den håller ju knappt en dag...
Har dödat alla appar som ligger i minnet eller som körs med Advance Task Killer men ändå håller batteriet inte lika bra som förut. Har även stängt av all datatrafik, WIFI och GPS.
Kan man se om det är nått som ligger igång om nu Task Killer inte visar alla program som är igång ?
Var ser man alla program som startas när mobilen startar upp vid på slag ?
/C
Postad 14 July 2010 - 08:56
Nu har jag också fått problem med min batteritid för min pro. I början behövde jag bara ladda den varannan dag men nu är det nått som äter batteri så den håller ju knappt en dag...
Har dödat alla appar som ligger i minnet eller som körs med Advance Task Killer men ändå håller batteriet inte lika bra som förut. Har även stängt av all datatrafik, WIFI och GPS.
Kan man se om det är nått som ligger igång om nu Task Killer inte visar alla program som är igång ?
Var ser man alla program som startas när mobilen startar upp vid på slag ?
/C
Börja med att ta bort Taskkiller. Det programet behövs inte,telefonen sköter det bättresjälv.
Postad 14 July 2010 - 09:00
Jag tycker det är en trevlig lur, lite segare än Desire men helt ok.
Det som stör mig mest och även henne är telefonen, på HTC så har man ju T9 funktion på knappsatsen, du kan allså söka i telefonboken och sedan ringa kontakten på nolltid. Finns det nån bra app för detta? Gärna gratis.
Postad 14 July 2010 - 09:02
Begriper inte detta...!
Xperia X10 (storebror till mini'n) har ju också Android 1.6 och där tycks ju Bluetooth funka, varför?
Provade nämligen att skicka en kontakt via Bluetooth från en SonyEricsson C702 till en Xperia X10 (den stora) utan några problem.
Men när jag provade samma sak, att skicka en kontakt från SonyEricsson C702 men till en Xperia X10 mini så funkade det inte! :-(
Om nu denna Bluetooth funktionalitet beror på Android 1.6, varför funkade då detta med en Xperia X10 och inte med en Xperia X10 mini??
De kör ju samma Android version (1.6).
/Makusi
Det stöd för Bluetooth som finns i Android 1.6 är skräp, därför har SE i stora X10 lagt till utökat stöd för BT själva.
Sedan kan man ju tycka att de borde ha lagt till det även i X10 Mini, men det är väl någon projektledar-mupp som har tänkt till med sedvanligt resultat.....
Redigerat av what17ever, 14 July 2010 - 09:06.
Postad 14 July 2010 - 10:14
Det som stör mig mest och även henne är telefonen, på HTC så har man ju T9 funktion på knappsatsen, du kan allså söka i telefonboken och sedan ringa kontakten på nolltid. Finns det nån bra app för detta? Gärna gratis.
kolla in "aContacts" - det kan kanske passa henne =)
Postad 14 July 2010 - 11:53
Alltså jag menar inte Android-uppdateringen, utan jag menar firmware uppdateringen för telefonen.
Denna firmware-uppdatering som kom för Xperia X10 härom veckan ökade ju batteri-prestandan avsevärt och det kom ju då även en backup-funktion, samma grej ska ju vara pågång även för Xperia X10 mini.
Men har den ännu kommit ut för Telia-köpt Xperia X10 mini med Telia-abbonemang??
Postad 14 July 2010 - 12:36
Efter lite Googlande och mailande med SonyEricsson support så förklaras det att Bluetooth inte stöds i Xperia X10 mini! :-o :-o
(som ju funkar i Xperia X10 utan problem....).
Till Xperia X10 mini hänvisar man då till applikationen:
"Bluetooth File Transfer".
MEN när jag söker på "Bluetooth File Transfer" på Market så finns det inte längre! :-(
Hittar då sidan:
http://www.androlib....ueftp-qAFE.aspx
...och försöker via dess "barcode" att hitta appen med telefonen (via barcode scanner), men lyckas inte då heller.
Läser sedan att fler än jag har det problemet - tydligen har Google tagit bort "Bluetooth File Transfer" från Market:
http://www.androlib....OOGLE_jnjA.aspx
...Vad ska man då använda???
Bump har någon föreslagit, men funkar det verkligen till andra äldre telefoner - typ till en SE C702'a ??
Postad 14 July 2010 - 12:56
Jag köpte en mini pro till tjejen i födelsedagspresent (En röd förstås).
Jag tycker det är en trevlig lur, lite segare än Desire men helt ok.
Sök i market efter "gesture search"
En av de bästa apparna som finns.
Postad 14 July 2010 - 13:00
Postad 14 July 2010 - 13:30
Bubbelplastkuvert innehållande liten (robust) pappkartong. Poststämplad HongKong 8/7 Levererad 14/7 Rätt snabbt över hela kontinentenBeställt en väska idag; http://www.pdair.com...oducts_id=30877
Tack för länkarna tidigare i tråden. Kompletterar info när den anlänt.
Postad 14 July 2010 - 16:23
Efter lite Googlande och mailande med SonyEricsson support så förklaras det att Bluetooth inte stöds i Xperia X10 mini! :-o :-o
(som ju funkar i Xperia X10 utan problem....).
Till Xperia X10 mini hänvisar man då till applikationen:
"Bluetooth File Transfer".
MEN när jag söker på "Bluetooth File Transfer" på Market så finns det inte längre! :-(
Hittar då sidan:
http://www.androlib....ueftp-qAFE.aspx
...och försöker via dess "barcode" att hitta appen med telefonen (via barcode scanner), men lyckas inte då heller.
Läser sedan att fler än jag har det problemet - tydligen har Google tagit bort "Bluetooth File Transfer" från Market:
http://www.androlib....OOGLE_jnjA.aspx
...Vad ska man då använda???
Bump har någon föreslagit, men funkar det verkligen till andra äldre telefoner - typ till en SE C702'a ??
Jag laddade ner härifrån...........http://www.medieval.it/blueftp-android/menu-id-68.html
Har inte provat så mycket men det verkar bra
En annan fråga, hur gör man för att skicka en kontakt som ett SMS......?
Redigerat av Rolandsson, 14 July 2010 - 16:27.
Postad 14 July 2010 - 17:46
Postad 14 July 2010 - 19:50
skulle montera den idag men blev inte nöjd, lyfte upp den för att bättra den
men det blev kasst
någon som har tips hur man kan montera den på ett bra sätt så man slipper luftbubblorna
Postad 14 July 2010 - 20:25
bara jag som inte fick till den skydds filmen som ingick med telefonen
skulle montera den idag men blev inte nöjd, lyfte upp den för att bättra den
men det blev kasst
någon som har tips hur man kan montera den på ett bra sätt så man slipper luftbubblorna
Det som följde med tyckte inte jag var bra,aldeles för stelt vilket gjorde det svårt att
få bort luftbubblor. Jag köpte istället ett skydd som heter Hama på Elgiganten,2 st
för 39 kr. Det skyddet får man klippa till själv men det var enkelt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
7 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?