Den behöver inget internet.Är det en "inbyggd gps" eller fungerar den endast med hjälp av internet från operatören eller wifi?
Nokia N8 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(124)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg)
|
15 år sedan |
Ultimata Androiden? (47 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 11 October 2010 - 22:17
Postad 11 October 2010 - 22:19
ehhh, jo det göt den visst. vilket jag fick erfara i morse då min hero sprakade igång väckaren i andra änden av lägenheten trots att den var avstängd...men va fan, jag vaknade dubbelt så bra då istället!Låter fint att gps:en fungerar bra. Samt att väckar klockan fungerar trots att enheten är avstängd (Android gör inte det). Hoppas då bara att webläsaren som Nokia ska släppa är fullgod.
Postad 11 October 2010 - 22:20
Den behöver inget internet.
Skumt, äger ju en N8 själv och det funkar inte utan internet! ange kopplingspunkt säger den hela tiden, sedan "ingen kopplingspunkt hittades" och när man försöker använda den utan internet så sökte den i 15 min sen gav jag upp.
Postad 11 October 2010 - 22:23
ehhh, jo det göt den visst. vilket jag fick erfara i morse då min hero sprakade igång väckaren i andra änden av lägenheten trots att den var avstängd...men va fan, jag vaknade dubbelt så bra då istället!
My bad, Desiren och X10 gör det inte dock. Tog förgivet att det hade med os:et att göra.
Postad 12 October 2010 - 00:01
Detta kan jag dock förbise om det skulle komma någon form av applikation till Symbian som får bort det tråkiga och fula gränssnittet. FInns det något likt Launcher Pro eller ADW Launcher (båda Android) till Symbian så man kan få fler än 3 home screens, samt ett lite snyggare gränssnitt?
Postad 12 October 2010 - 00:27
Skumt, äger ju en N8 själv och det funkar inte utan internet! ange kopplingspunkt säger den hela tiden, sedan "ingen kopplingspunkt hittades" och när man försöker använda den utan internet så sökte den i 15 min sen gav jag upp.
Har du laddat ner kartorna tidigare?
Postad 12 October 2010 - 00:30
Jag vet inte vad du jämför med, men det är inte jäkligt stor iaf. Den är normalstor för att vara en ny touchmobil, vilket man kan säga om de som är 3,5". Små mobiler skulle jag säga att 3" är, och 4,3 är STORT. Sen finns det ju undantag som X10 mini, men den är ju rätt unik.Trist bara att den är så jäkla stor (föredrar små mobiler) samt att den är en liten tjockis.
Har du sett den på riktigt? Jag jämförde den med HTC Legend, som nog aldrig har kallats stor och dessutom har mindre skärm, och skillnaden på längd och bredd är minimal. Om du inte tycker att kameran med riktig blixt + kondensator är värd den extra tjockleken bör du nog kolla efter en annan modell, kanske C7?
https://www.prisjakt...3,612751,698385
Postad 12 October 2010 - 00:37
Postad 12 October 2010 - 01:07
Visst, N8 är inte superstor, den är väl precis som du nämner, normalstor, men både N8 och Legend är i mina ögon lite väl stora mobiler. Hade det fortfarande varit 90-tal när hiphop-byxor etc var inne och jag klädde mig som en luffare hade detta inte varit något problemJag vet inte vad du jämför med, men det är inte jäkligt stor iaf. Den är normalstor för att vara en ny touchmobil, vilket man kan säga om de som är 3,5". Små mobiler skulle jag säga att 3" är, och 4,3 är STORT. Sen finns det ju undantag som X10 mini, men den är ju rätt unik.
Har du sett den på riktigt? Jag jämförde den med HTC Legend, som nog aldrig har kallats stor och dessutom har mindre skärm, och skillnaden på längd och bredd är minimal. Om du inte tycker att kameran med riktig blixt + kondensator är värd den extra tjockleken bör du nog kolla efter en annan modell, kanske C7?
https://www.prisjakt...3,612751,698385
C7 ser trevlig ut, tackar för tipset.
Det håller jag faktiskt med om, man hade sluppit utsticket som gör telefonen ful när den ligger på en plan yta, samt så hade man fått lite mer kräm i batteriet.Jag tycker att de kunde ha gjort den 1-2 mm tjockare så kameran inte sticker ut. Då kunde de få plats med ett tjockare batteri!
Jäklar så splittrad jag är nu! Ena sekunden ser jag hur underbart härligt det skulle vara att slippa dra med sig en digitalkamera hit och dit när N8 fotar och filmar i klass med kompaktkameror som finns på marknaden. Vid en annan anblick hatar jag Symbians grafiska gränssnitt (det grafiska) och samtidigt som jag konstant är inne på Swedroid.se med flera sidor, påminns jag om hur extremt många Android-applikationer det finns som jag bara måste, MÅSTE ha.
Eniro, mattipset, restaurangguiden, augmented reality, barcode scanner, mer mer meeeer!
Jag hade dyrkat Nokia om N8 kört Android och jag hade aldrig behövt besöka detta forum de senaste 2-3 åren. Nu fortsätter jag vara splittrad och fortsätter söka efter rätt telefon.
Någon som kanske kan porta Android till N8
Postad 12 October 2010 - 05:51
Du måste ladda ner kart filen ca 138 mb. För att det ska funka utan anslutning.
Postad 12 October 2010 - 05:53
Det kan ta 25min eller mer första gången den lokaliserar satelliterna, man bör vara utomhus och ha den ganska stillaSkumt, äger ju en N8 själv och det funkar inte utan internet! ange kopplingspunkt säger den hela tiden, sedan "ingen kopplingspunkt hittades" och när man försöker använda den utan internet så sökte den i 15 min sen gav jag upp.
Postad 12 October 2010 - 05:53
Var skeptisk till N8 från början men börjar nu överväga ett köp! Trist bara att den är så jäkla stor (föredrar små mobiler) samt att den är en liten tjockis.
Detta kan jag dock förbise om det skulle komma någon form av applikation till Symbian som får bort det tråkiga och fula gränssnittet. FInns det något likt Launcher Pro eller ADW Launcher (båda Android) till Symbian så man kan få fler än 3 home screens, samt ett lite snyggare gränssnitt?
Du verkar ha lite speciella krav på mobilen, sök på tredjeparts tillverkare, så hittar du det du söker. Ovi store har någ inte det du är ute efter.
Postad 12 October 2010 - 06:27
Du måste ladda ner kart filen ca 138 mb. För att det ska funka utan anslutning.
Och var hittar jag denna fil?
Postad 12 October 2010 - 06:32
Ingen som har fått sin N8 via Operatören 3 ännu?
nä inte här heller och jag skulle bli prioriterad pga ett reklamations ärende lite orolig att det fortfarande står v45 på tres hemsida
Postad 12 October 2010 - 06:36
Varför måste du ha barcode scanner? det finns ju prislappar. Hursomhelst så finns det programet plus eniro i Ovibutikenpåminns jag om hur extremt många Android-applikationer det finns som jag bara måste, MÅSTE ha.
Eniro, mattipset, restaurangguiden, augmented reality, barcode scanner, mer mer meeeer!
Postad 12 October 2010 - 08:12
Och var hittar jag denna fil?
Om du tar ner ovi-suite så finns där i en flik som heter kartor. Anslut bara tel till datorn med usb och gå in där under fliken och ladda ner valfria länder el världsdelar och språk på navigeringsrösten
Länk: http://europe.nokia....ty-and-download
Redigerat av big_swede70, 12 October 2010 - 08:17.
Postad 12 October 2010 - 08:26
Du verkar ha lite speciella krav på mobilen, sök på tredjeparts tillverkare, så hittar du det du söker. Ovi store har någ inte det du är ute efter.
Det jag tycker just är paradgrenen med N8 är formgivningen och den yttre ergonomin. Den "känns" smidigare än storleken och jag tycker det ligger perfekt i fickan. Dessutom är den riktigt snygg. Designen är i mina ögon genial - form och funktion i skön förening. Jämför med Iphone4 som är ganska misslyckad på den punkten. Passar på att göra en liten minirecension.
Formgivning/yttre ergonomi: Betyg 5
Responsen i skärmen är bra men inte bäst och även med Opera som webläsare kan det vara lite "ryckigt" och ojämnt ibland. Inte lika "smooth" som de bästa HTC och Iphone4. Gränssnittet är vidare lite av "David Hasselhof möter Diane Krall"; det "skär sig" mellan det gamla gränssnittet i symbian och det toppmoderna gränssnittet i musikspelaren och Ovistore. Men det går att åtgärda genom att ladda ned "layers" från OVI-store. De som jag har funnit hittills byter däremot bara det yttre lagret. "Undersedimenten" är fortfarande de gamla. Men kommer säkert att gå att åtgärda på kort sikt, utbudet av appar växer hela tiden. Menystrukturen är däremot i mina ögon rörig och ologisk och går inte att göra så mycket åt. Men har man väl lärt sig det är man inne i det. Detta är ju min första Nokia någonsin.
Användarupplevelse/inre ergonomi: Betyg 3 (tror det landar på en 4 framöver)
Kamera: Betyg 5
OVI Store: Betyg 3 (lär snart hamna på en 4)
OVI Music: Betyg 5 (överraskande stort utbud och möjlighet till obegränsad nedladdning till fastpris)
Postad 12 October 2010 - 08:47
http://store.ovi.com...ea=applications
Det är ett program som gör att man inte klickar utan sveper med fingret över tangenterna. Funkar det bra?
Postad 12 October 2010 - 09:31
Speciella krav? Tror nog de flesta vill ha ett gränssnitt som ser bra ut och som fungerar som det borde göra. Det är ingen slump att kritiker världen över gnäller på N8:ans mjukvara.Du verkar ha lite speciella krav på mobilen, sök på tredjeparts tillverkare, så hittar du det du söker. Ovi store har någ inte det du är ute efter.
Jag vill ha Barcode scanner av den enkla anledningen att det just finns prislappar. Satt uppe till 04:00 i natt och jämförde Android med Symbian. Skrev upp ca 100 applikationer som är lockande eller måsten att ha från Market, sökte därefter i Ovi-Store efter samma eller liknande applikation. Jag fann ca 15 applikationer som kunde matcha.Varför måste du ha barcode scanner? det finns ju prislappar. Hursomhelst så finns det programet plus eniro i Ovibutiken
Därför måste jag säga tack men nej tack till N8! Som sagt, grym hårdvara, men en mjukvara och en programbutik som stannade i utveckligen för flera år sedan måste jag slänga åt sidan, tyvärr. Kamera i all ära, men jag får göra som tidigare, mobil i ena fickan, kamera i andra. Min Casio är dessutom både tunnare och mindre än N8, samt både filmar och fotar bättre, tror nog det blir en bättre lösning i slutändan trots alls. Då räcker dessutom mobilbatteriet längre.
Postad 12 October 2010 - 09:42
Provade den, men det fungerade inte så bra. Helt tangentbordet blev svart när du började dra handen, så det blev ganska svårt att veta vad du skrev. Om det fixas blir det nog suveränt ska du se.Någon som har testat:
http://store.ovi.com...ea=applications
Det är ett program som gör att man inte klickar utan sveper med fingret över tangenterna. Funkar det bra?
Postad 12 October 2010 - 09:48
Menar du teman?Responsen i skärmen är bra men inte bäst och även med Opera som webläsare kan det vara lite "ryckigt" och ojämnt ibland. Inte lika "smooth" som de bästa HTC och Iphone4. Gränssnittet är vidare lite av "David Hasselhof möter Diane Krall"; det "skär sig" mellan det gamla gränssnittet i symbian och det toppmoderna gränssnittet i musikspelaren och Ovistore. Men det går att åtgärda genom att ladda ned "layers" från OVI-store. De som jag har funnit hittills byter däremot bara det yttre lagret. "Undersedimenten" är fortfarande de gamla. Men kommer säkert att gå att åtgärda på kort sikt, utbudet av appar växer hela tiden. Menystrukturen är däremot i mina ögon rörig och ologisk och går inte att göra så mycket åt. Men har man väl lärt sig det är man inne i det. Detta är ju min första Nokia någonsin.
Nja, vill inte säga att programutbudet har stannat. Det är sant att utbudet inte är lika stort som Android, dock.Därför måste jag säga tack men nej tack till N8! Som sagt, grym hårdvara, men en mjukvara och en programbutik som stannade i utveckligen för flera år sedan måste jag slänga åt sidan, tyvärr. Kamera i all ära, men jag får göra som tidigare, mobil i ena fickan, kamera i andra. Min Casio är dessutom både tunnare och mindre än N8, samt både filmar och fotar bättre, tror nog det blir en bättre lösning i slutändan trots alls. Då räcker dessutom mobilbatteriet längre.
Men utbudet kommer nog öka inom den snaraste tiden nu, ska du se.
Postad 12 October 2010 - 09:57
Självfallet lär inte OVI-Store stanna på 27.000 applikationer och sedan säga "Hej då", men eftersom jag bara fann 15 Symbian av 100 Android betyder det att jag inte riktigt kommer kunna använda mobilen så som jag vill. Symbian har alldelels för få intressanta mappar, det saknas så oerhört mycket. Och en mobiltelefon ska ju ändå kunna tillfredsställa användarens behov.Nja, vill inte säga att programutbudet har stannat. Det är sant att utbudet inte är lika stort som Android, dock.
Men utbudet kommer nog öka inom den snaraste tiden nu, ska du se.
Postad 12 October 2010 - 09:58
Postad 12 October 2010 - 10:09
Har du testat det ? Jag gick nämligen i den fällan själv, köpte åxå ett 32 gig kingston minne för 350:- Kryllar av falska minnen, dom har tom dykt upp i butiker tex elgiganten. Prova att formatera om minnet till ntfs och sen tillbaka till fat32. Dom falska minnena brukar j ä v l a s om man formaterar om filsystemet på dom. Det finns även ett program som är gratis, det heter "h2testw" och det skriver in 1gigs filer i minnet ända tills det tar slut, kollar även upp data hastigheten. Alla billiga minnen på tradera är till 99% falska , skulle även tro eBAY.
Här är ett exempel, en snubbe på eBAY som sålde över 10 tusen falska 32 GB sd minnen
Testade med h2testw fick fram att den kunde skriva med 6,5 kommer inte ihåg vad de kunde läsa med.
Så de verkade funka.
Postad 12 October 2010 - 10:10
Redigerat av mikko, 12 October 2010 - 10:11.
Postad 12 October 2010 - 10:11
Ingen som har fått sin N8 via Operatören 3 ännu?
Telia har exklusivitet på N8:n fram till de 20 Oktober.
Sen är de öppet för resterande operatörer att börja sälja med abonnemang.
Postad 12 October 2010 - 10:22
Har problem med min Nokia N8 också.Använder Tele2 som operatör, fick rådet av Nokia support att beställa ett nytt sim-kort.
Kan bekräfta till 100% att Tele2 simkort inte fungerar när man ska koppla upp mobil mot Nokia Messaging. Har en N86 med samma problem och jag satte i ett Teliakort och då fick jag ner alla mina mailkonton från NM. Har pratat med Nokias tekniska support och de ska nu ta i detta problem med en gång lovade de. Något på Tele2kort som är fel i konfigurationen har de bekräftat efter testet ja gjorde..
Redigerat av big_swede70, 12 October 2010 - 10:25.
Postad 12 October 2010 - 10:27
Frågan är då: kommer ett nytt Tele2 kort fungera?
Det kan ja svara på imorg när mitt nya kort från T2 kommer...
Postad 12 October 2010 - 10:29
Har inte sett något om att MSN och facebook chatt funkar i den, gör det det?
Postad 12 October 2010 - 10:31
Kan bekräfta till 100% att Tele2 simkort inte fungerar när man ska koppla upp mobil mot Nokia Messaging. Har en N86 med samma problem och jag satte i ett Teliakort och då fick jag ner alla mina mailkonton från NM. Har pratat med Nokias tekniska support och de ska nu ta i detta problem med en gång lovade de. Något på Tele2kort som är fel i konfigurationen har de bekräftat efter testet ja gjorde..
Nokia ringde mig i går och sa att det berodde på servrarna. När jag då lyfte fram att messaging fungerar med Telia men inte med Tele2 fäste dom inte någon större notis om det typ "att det är spekulationer på vissa forum". Bevisligen funkar det ju med SIM från Telia. Börjar bli tröttsamt det här...Har alla fall beställt ett nytt SIM-kort från Tele2 som dom tog betalt för. 49kr är inte mycket att bråka om men detta är ju faktiskt inte kundens fel.
Postad 12 October 2010 - 10:37
Postad 12 October 2010 - 10:55
Nokia ringde mig i går och sa att det berodde på servrarna. När jag då lyfte fram att messaging fungerar med Telia men inte med Tele2 fäste dom inte någon större notis om det typ "att det är spekulationer på vissa forum". Bevisligen funkar det ju med SIM från Telia. Börjar bli tröttsamt det här...Har alla fall beställt ett nytt SIM-kort från Tele2 som dom tog betalt för. 49kr är inte mycket att bråka om men detta är ju faktiskt inte kundens fel.
E ju inte säkert nytt simkort från T2 hjälper då vissa inställningar från T2 verkar vara fel, men nu har de iallafall fått upp problemet till ytan..äntligen, jag ringde för ca 1 år sedan och fråga just om detta problemet till Nokias tekniska support... De ville jag skulle ominstallera senaste mjukvaran så skulle felet säkert va avhjälpt... Att jag påstod att det inte kommer hjälpa tog han inte så allvarligt på utan bad mig först testa och sen återkomma igen...Suck
Postad 12 October 2010 - 11:32
Testa gärna själv innan du hoppar på och försök inte vara nedlåtande.Vad menar du med att de inte funkar som de ska? Enligt beskrivningen är det precis så det ska funka, oavsett om man gillar det eller inte. Det är iaf inte nåt med enbart N8 att göra.
Jag läste det själv och tänkte inte så mycket på den svaga peepen jag hörde tills jag fick klagomål från dem jag pratade med. Då kollade jag upp det närmare och den man pratar med hör en hög PEEEP med jämna mellanrum - detta oavsett inställningar och det gäller både Total Recall och Ultimate Voice Recorder.
Så, nej, de funkar INTE som de ska.
Postad 12 October 2010 - 12:04
E ju inte säkert nytt simkort från T2 hjälper då vissa inställningar från T2 verkar vara fel, men nu har de iallafall fått upp problemet till ytan..äntligen, jag ringde för ca 1 år sedan och fråga just om detta problemet till Nokias tekniska support... De ville jag skulle ominstallera senaste mjukvaran så skulle felet säkert va avhjälpt... Att jag påstod att det inte kommer hjälpa tog han inte så allvarligt på utan bad mig först testa och sen återkomma igen...Suck
Har provat att byta simkort (Tele2), har inte hjälpt..Funkar bara med ett simkort från annan operatör (för mig i alla fall..)
Postad 12 October 2010 - 12:19
Postad 12 October 2010 - 12:23
Har provat att byta simkort (Tele2), har inte hjälpt..Funkar bara med ett simkort från annan operatör (för mig i alla fall..)
Bra då vet ja. Då returnerar ja mitt nya kort när det kommer imorg.. Bra du kollade innan ja aktiverat det nya för då hade väl T2 vägrat ta emot returen
Postad 12 October 2010 - 12:40
Ok, när du hänvisar till "just detta problemet" syftar du då på Nokia Messaging och Tele 2. Har Nokia messaging funnits i ett år och har problemet inte lösts på denna tid? Det låter ju helt otroligt i sådana fall. Detta har alltså inte specifikt med N8 att göra utan tjänsten i sig? vh
Postad 12 October 2010 - 13:41
Ok, när du hänvisar till "just detta problemet" syftar du då på Nokia Messaging och Tele 2. Har Nokia messaging funnits i ett år och har problemet inte lösts på denna tid? Det låter ju helt otroligt i sådana fall. Detta har alltså inte specifikt med N8 att göra utan tjänsten i sig? vh
Nja. Tjänsten har funnits mer än 1år men det börja strula för mig isamband med jag fick en helt ny N86 på garanti av Nokia för ca 1år sedan. Den första N86 och mobilen innan den kunde ja utan problem få ner alla mailkonton från NM när jag angav min mailadress i mobilens mailkonfiguration. Därför trodde ja först att det va ett Nokiaproblem. Samtidigt kan man ju fundera på vems felet eg är.. Att Nokias mjukvara plötsligt inte fixar just Tele2 simkort när man ska hämta ner mailinställningar från just nokia messaging eller att T2 plötsligt har fel på sina simkort!.. Enligt Tele2 support så är ett simkort just bara ett simkort oavsett operatör.. Dem som lever får väl se om de lyckas fixa detta "lilla" problem..
Redigerat av big_swede70, 12 October 2010 - 13:47.
Postad 12 October 2010 - 13:59
och lösningen va , köpte ett telia startpaket och vips så funkade allt. Bort med telia kortet starta om fix.
Postad 12 October 2010 - 14:02
Nja. Tjänsten har funnits mer än 1år men det börja strula för mig isamband med jag fick en helt ny N86 på garanti av Nokia för ca 1år sedan. Den första N86 och mobilen innan den kunde ja utan problem få ner alla mailkonton från NM när jag angav min mailadress i mobilens mailkonfiguration. Därför trodde ja först att det va ett Nokiaproblem. Samtidigt kan man ju fundera på vems felet eg är.. Att Nokias mjukvara plötsligt inte fixar just Tele2 simkort när man ska hämta ner mailinställningar från just nokia messaging eller att T2 plötsligt har fel på sina simkort!.. Enligt Tele2 support så är ett simkort just bara ett simkort oavsett operatör.. Dem som lever får väl se om de lyckas fixa detta "lilla" problem..
Hmm, klurigt. Jag la i alla fall in ett inlägg på Fairshopping riktat mot Tele2 för att få lite blåslampa på dom. Dom kanske kan lyfta luren och snacka med varandra. Nej, nu har jag tröttnat på det här...
Postad 12 October 2010 - 14:40
Postad 12 October 2010 - 15:30
Det är en bugg i mjukvaran. Telefonen ska kolla om din operatör stödjer den specifika tjänsten du försöker använda istället för att kolla allting (osäker på detta). Det ska komma en uppdatering till telefonen, men det är osäkert när.
Tydligen så fungerar tjänsten med alla simkort FÖRUTOM tele2. Nokia har tydligen testat.
Förresten... jag har kollat lite grand på program som tillåter gratis samtal via Internet, typ Nimbuzz, fring, sov. Men jag hittar ingen som kan göra video samtal till MSN. Någon som har någon idé?
Redigerat av Serenity, 12 October 2010 - 15:36.
Postad 12 October 2010 - 16:06
Hörde med Nokias support. Tydligen är det så här:
Det är en bugg i mjukvaran. Telefonen ska kolla om din operatör stödjer den specifika tjänsten du försöker använda istället för att kolla allting (osäker på detta). Det ska komma en uppdatering till telefonen, men det är osäkert när.
Tydligen så fungerar tjänsten med alla simkort FÖRUTOM tele2. Nokia har tydligen testat.
Förresten... jag har kollat lite grand på program som tillåter gratis samtal via Internet, typ Nimbuzz, fring, sov. Men jag hittar ingen som kan göra video samtal till MSN. Någon som har någon idé?
Ok, tack för den infon. Vet inte om man ska skratta eller gråta, men det är ju så sanslöst dåligt av Nokia. Fattar inte hur en sådan här bugg överhuvudtaget kan slinka igenom. Det är ju tydligen inte något nytt problem heller.
Postad 12 October 2010 - 16:20
Msn finns, facebook med men inte chatten änHallå har läst hela tråden nu. Jag beställde en N8 tillslut
![]()
Har inte sett något om att MSN och facebook chatt funkar i den, gör det det?
Postad 12 October 2010 - 16:24
Nu ska det inte vara osäkert på vad som pågår, i alla fall. Problem mellan Tele2 och Nokia, men tydligen så är en fix på gång, så kanske kan detta problem lösas en gång för alla!
Postad 12 October 2010 - 16:53
Msn finns, facebook med men inte chatten än
Kan inte hitta nån "vanlig" msn till N8, eller menar du eBuddy?
Postad 12 October 2010 - 17:08
Postad 12 October 2010 - 17:13
Det jobbas på en ny version av Total Recall för N8, står på deras hemsida att pip hörs för båda parter.Testa gärna själv innan du hoppar på och försök inte vara nedlåtande.
Jag läste det själv och tänkte inte så mycket på den svaga peepen jag hörde tills jag fick klagomål från dem jag pratade med. Då kollade jag upp det närmare och den man pratar med hör en hög PEEEP med jämna mellanrum - detta oavsett inställningar och det gäller både Total Recall och Ultimate Voice Recorder.
Så, nej, de funkar INTE som de ska.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
17 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?