Beurer BF 800
(Personvågar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band
(Smartwatch)
|
9
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 19 March 2011 - 22:06
Postad 19 March 2011 - 22:39
Det är ju skit tråkigt *L*Verkar vara många som fuskar med lår och vadträning efter dem offentliga måtten
Postad 20 March 2011 - 02:51
Verkar vara många som fuskar med lår och vadträning efter dem offentliga måtten
Jag vill inte ha större ben; det är svårt nog att hitta byxor som passar när man är så kort som jag är till benstorleken man har. Blir ju ännu värre när midjan minskar eftersom låren/vaderna inte har så många cm fett på sig.
Postad 20 March 2011 - 08:45
Ben anses väl generellt som det tråkigaste passet(förutom biceps då i mitt fall)!?Verkar vara många som fuskar med lår och vadträning efter dem offentliga måtten
Sen i får man oftast fläska på lite i benträning för att det ska hända något och då kommer dåliga knän eller smårassliga diskar in i bilden.
Nej då tar man hellre ett rygg eller bröstpass.
Sen angående vader som är ett problem för många,så tror jag att bra vader går inte att träna sig till,det föds man med!
Jag vet några som lassar på och smiskar vaderna pass på pass utan några direkta resultat.
Sen dyker det upp någon ny människa på gymmet som aldrig har rört en vikt,smal som en trifid och har monstervader!
Vad har du själv för mått Rauken?
Postad 20 March 2011 - 08:53
Nacke 44.5
Överarm 44cm
Underarm 33.5cm
Lår 65.5cm
Vader 43cm
Postad 20 March 2011 - 08:54
Kör benpressmaskin och benspark, sen får du öva upp tekniken i knäböj med lätta vikter, kör enbart med stången (20kg) i slutet av benpasset.Sen i får man oftast fläska på lite i benträning för att det ska hända något och då kommer dåliga knän eller smårassliga diskar in i bilden.
Varför har du dåliga knän, har du skadat dom?
Postad 20 March 2011 - 09:51
Jag avslutar nästan alltid benpassen med lätta knäböj(ibland bara stången)nuförtiden.Kör benpressmaskin och benspark, sen får du öva upp tekniken i knäböj med lätta vikter, kör enbart med stången (20kg) i slutet av benpasset.
Varför har du dåliga knän, har du skadat dom?
Tekniken är nog skaplig.
Jag fick en överansträngning i ena knät förra våren,gymmade fem dagar i veckan och gick raska promenader sju dagar i veckan några månader.
Enligt den oenade läkarkåren så är det allt mellan brosksläpp till inflamerade muskelfästen.
Det enda dom är enade om är att det finns piller och kortison,vägrar kortison!!!
Postad 20 March 2011 - 11:15
Mycket fina mått på Vincent måste jag säga! 70+ i ben är det som gäller!
Postad 20 March 2011 - 11:18
googlade runt lite om kosttillskott och hittade det här
många har säkert redan läst detta och kan det men...
källa: http://www.whey80.nu/dosering/
Enzymer för förbättrat proteinupptag
Det finns att köpa till matspjälkningsenzymer som hjälper till med att spjälka proteinet och mjölksockret (laktosen) i exempelvis vasslekoncentrat. Enzymer som spjälkar proteiner kallas proteolytiska enzymer. Enzymet som spjälkar laktos kallas laktas. Dessa enzymer intas med fördel just innan man dricker drinken. Det finns en studie som påvisar så mycket som 4 gånger högre koncentration av aminosyror i blodet när vasslekoncentrat intagits tillsammans med proteolytiska enzymer jämfört med när samma mängd vasslekoncentrat intagits utan enzymerna [6]. Rätt proteolytiska enzymer i rätt mängd kan alltså ge upp emot 4 gånger så stort proteinupptag från en viss mängd vasslekoncentrat. Tar man enzymer till drinken så kan det alltså vara möjligt att ta upp så mycket som 60 gram protein vid ett och samma tillfälle vilket alltså motsvarar hela 2 dl Whey 80. Vi rekommenderar den nya enzymformulan Laktozym för detta ändamål.
Postad 20 March 2011 - 11:46
Mycket fina mått på Vincent måste jag säga!
Det är det nya nu inom dejtingen, tjejerna frågar om man mäter bra
Postad 20 March 2011 - 14:14
Jag har inga jätteben eller vader jag hellerVad har du själv för mått Rauken?
Visst kan du få mina mått om du vill, dock får du vänta 1 vecka tills jag mäter nästa gång (mäter var 30e dag)
Postad 20 March 2011 - 14:54
Redigerat av bananplanta, 20 March 2011 - 15:10.
Postad 20 March 2011 - 17:11
Postad 20 March 2011 - 18:29
Fast då kommer problem nr.2 , kroppen använder inte mer än c:a 25g till proteinsyntes så både vasslet och enzymerna som oxå kostar pengar går till kråkorna, kanske bättre än 15g utan enzym som vad vissa påstår men i längden spelar några gram hit eller dit ingen roll.det har ju diskuterats lite om proteinupptag här.
googlade runt lite om kosttillskott och hittade det här
många har säkert redan läst detta och kan det men...
källa: http://www.whey80.nu/dosering/
Postad 20 March 2011 - 19:11
Från länken Andreas posta tidigare nämns även 15g-regeln.Eftersom whey-80 skall intas i flytande form på fastande mage så kommer vassleproteinet att passera tunntarmen relativt snabbt – räkna med ungefär 1.5 timmar [5] – och det är uteslutande i tunntarmen som proteinet tas upp. Matspjälkningsapparaten klarar av att spjälka ungefär 10 gram vassleprotein – från ett vasslekoncentrat – per timme. Detta medför att den maximala mängden vassleprotein som tunntarmen kan absorbera vid ett enskilt tillfälle blir 1.5 x 10 = 15 gram. Är det mer än 15 gram så är risken stor att överskottsproteinet bara passerar igenom och bajsas ut vilket är att kasta pengarna i toaletten. Värdet 15 g är dock med reservation för individuella skillnader i proteinspjälkningsförmåga och transporthastighet genom tunntarmen.
Postad 20 March 2011 - 19:14
varför skulle risken bli stor att du bajsade ut överflödigt protein om du tog 20gram istället? Det är ju då mer som ska passera och det borde därför ta aningen längre tid för proteinet att göra så?Från länken Andreas posta tidigare nämns även 15g-regeln.
Postad 20 March 2011 - 22:24
Jag tror inte ens 40g vassle har längre magtömningshastighet än vad 20g har.varför skulle risken bli stor att du bajsade ut överflödigt protein om du tog 20gram istället? Det är ju då mer som ska passera och det borde därför ta aningen längre tid för proteinet att göra så?
Dom skriver även i texten:
"Det förhåller sig emellertid så att mer än 30 gram protein per tillfälle ger ingen ytterligare stimulering av proteinsyntesen[7]. Att då med enzymers hjälp absorbera enorma mängder Whey 80 kommer att ge dålig valuta för pengarna. 1 dl Whey 80 ger nästan 30 gram protein och är därför den perfekta mängden."
Postad 21 March 2011 - 08:32
Tror du att det finns ett tak på antal gram protein kroppen kan bygga muskler av, vart är det taket isf eller tror du att ju mer protein man äter desto större blir man, tex om man äter 100g protein efter ett pass så bygger kroppen muskler av allt, likaså om man äter 200g?Så då menar du alltså att trots att man bara kan tillgodogöra sig 25 g per tillfälle så kan man trolla och tillgodogöra sig mer?
Jag förstår inte hur du menar?
Om jag äter 50 g protein på ett tillfälle, hur mycket tror du då jag tillgodogör mig då?
Postad 21 March 2011 - 08:35
Jag har en kompis som knaprar det ena och det andra. Han äter aldrig under 300g protein per dygn. Gör han inte det går han ner i muskelmassa (säger han).
Postad 21 March 2011 - 08:39
Ska man använda personer som knaprar som referenser i studier så kan man ju få vad som helst att se anabolt ut, i den här tråden diskuterar vi vanliga människor med naturliga förutsättningar.Det måste väl ändå bero på hur stor man är?
Jag har en kompis som knaprar det ena och det andra. Han äter aldrig under 300g protein per dygn. Gör han inte det går han ner i muskelmassa (säger han).
Postad 21 March 2011 - 09:52
Edit: Eller gäller detta endast vassle?
Redigerat av Kamui, 21 March 2011 - 09:53.
Postad 21 March 2011 - 11:09
Det som diskuteras är muskelproteinsyntes.Jag blir inte riktigt klok på detta alltså... Det går rakt emot min bro science (
) som säger att ett högt proteinintag=win, lågt intag (under 1.0 g per kg typ)= fail. Hur många gram protein per kg kroppsvikt äter du per dag Lacto? Jag ligger iaf inte under 2.
Edit: Eller gäller detta endast vassle?
Jag tror jag äter c:a 2.5g protein/kg men allt protein går ju inte till tränade muskler, kroppen använder protein till organ, hud, hår, naglar samt att överflödet omvandlas till glykogen, människokroppen tycker det finns viktigare saker än att bygga muskler.
Ni kanske tycker att kroppen är korkad/tråkig/kass om den bara kan använda 20-30g men egentligen så jobbar den ihjäl sig för att så snabbt den klarar reparera tränade muskler, det finns inte tillräcklig kapacitet naturlig väg att bygga mer, blir annorlunda om du tar till hormontillskott.
Ni som inte tror på det här, har ni någonsin sett nåt som tyder på att kroppen använder betydligt högre nivåer av protein till muskeltillväxt?
Redigerat av Lactoferrin, 21 March 2011 - 11:10.
Postad 21 March 2011 - 13:17
Postad 21 March 2011 - 13:29
Ja det är och det tas även upp i texten som Andreas länka till, absorbtionen av vassle är troligtvis endast runt 15g och om man ändå skulle kunna absorbera mer uppåt 50gram (med hjälp av enzymer) så är det endast bara c:a 25g som går till proteinsyntesen.Är ju dock skillnad på att påstå att kroppen inte kan ta upp mer än x antal g vassle per tillfälle och att påstå att kroppen endast kan använda x anta g vassle till muskeluppbyggnad, per tillfälle.
Postad 21 March 2011 - 14:34
Postad 21 March 2011 - 16:38
Det som diskuteras är muskelproteinsyntes.
Jag tror jag äter c:a 2.5g protein/kg men allt protein går ju inte till tränade muskler, kroppen använder protein till organ, hud, hår, naglar samt att överflödet omvandlas till glykogen, människokroppen tycker det finns viktigare saker än att bygga muskler.
Ni kanske tycker att kroppen är korkad/tråkig/kass om den bara kan använda 20-30g men egentligen så jobbar den ihjäl sig för att så snabbt den klarar reparera tränade muskler, det finns inte tillräcklig kapacitet naturlig väg att bygga mer, blir annorlunda om du tar till hormontillskott.
Ni som inte tror på det här, har ni någonsin sett nåt som tyder på att kroppen använder betydligt högre nivåer av protein till muskeltillväxt?
Lacto har du någon slags utbildningen inom kroppens biologi och kemi?
Har du läst kurser som rör ämnet proteinsyntes och liknande?
Postad 21 March 2011 - 16:49
Det beskrivs som "tillfälle" så det är ju inte 25g då och inget mer under dagen.Yes. Men du behöver oavsett mer protein totalt över en dag, även om just de gram direkt efter ett träningspass som du nämner går till proteinsyntesen. Man behöver ju inte bara en anabol effekt. Man behöver också en antikatabol effekt?
Alltså på tom mage, på morgonen, efter träning, längre fasta, då man har chansen att trigga proteinsyntesen så är >30g protein bortkastat, för stor mängd och för snabbt.
Har läst nånstans att peptider absorberas snabbare än EAA och bättre än vassle fast om syntesen ändå är begränsad så spelar väl inte det någon roll men bättre än 15g iaf.
NejLacto har du någon slags utbildningen inom kroppens biologi och kemi?
Har du läst kurser som rör ämnet proteinsyntes och liknande?
Postad 21 March 2011 - 17:05
Det beskrivs som "tillfälle" så det är ju inte 25g då och inget mer under dagen.
Alltså på tom mage, på morgonen, efter träning, längre fasta, då man har chansen att trigga proteinsyntesen så är >30g protein bortkastat, för stor mängd och för snabbt.
Har läst nånstans att peptider absorberas snabbare än EAA och bättre än vassle fast om syntesen ändå är begränsad så spelar väl inte det någon roll men bättre än 15g iaf.
Nej
Jo men det är det som stör mig för ordet "tillfälle" har verkligen ingen specifik mening. Man kan inte säga "onödigt att inta x antal g protein per tillfälle" eftersom tillfälle inte är av faktisk mening.
Det är som att säga "så här långt är ett snöre" i mina ögon då.
En mer relevant och saklig formulering är om man nämner tidsintervallen. För annars ser det verkligen ut som att man inte har nytta av mer än 20g protein om dagen, vilket ju givetvis inte stämmer.
Det är en relevant frågeställning tycker jag. Speciellt eftersom alla inte intar en dos efter passet. Vissa inklussive mig själv tar 2 gånger. En innan passet och en efter. Av de studier som gjorts av EAA (som jag kör) är det dosen innan passet som går igenom kroppen under själva passet som är av störst betydelse av dessa 2 intag. Längesen jag läste om det nu men jag har för mig att vid 10g stiger syntesen snabbt, 15g får du en längre syntes, 20g ingen skillnad från 15g, som exempel. (ta siffrorna som symboler jag kommer inte ihåg om det var exakt dessa gram) .
Men detta är ju bara för återhämtning av EAA efter ett gympass. Det betyder ju inte att proteinet utöver detta inte används utan bara att mer EAA (eller vassle i motsvarande mängd) inte används till den akuta proteinsyntesen efter ett gympass mer i x vikt än y vikt. Proteinet som inte används direkt till syntesen exempelvis. Vassle räknas ju som ett anabolt protein dvs muskeluppbyggande medans de flesta andra former av protein man intar under en dag snarare är antikatabola proteiner som förhindrar nedbrytning och håller dig uppbyggd. Dessa intag är ju fullkomligt nödvändiga och oavsett hur frekvent man intar dessa kommer de ju fylla sin funktion.
Som sagt mättid är verkligen nödvändigt för att kunna använda såna här siffror till något man kan relatera till i verkligheten.
Postad 21 March 2011 - 17:15
testade att öka lite vikter idag på sittande rodden. jag körde ju 3x10 på 30kg förra gången. testade idag 4x10 på 35kg och det gick bra, det som är jobbigast är i underarmarna.
sen körede jag axelpress som vanligt
latsdrag ökade jag från 25 till 30kg och det var inga problem det heller
ökade från 30 till 40 situps
ryggresningar från bänk ökade jag också, vet dock inte med hur många reps
sen skulle jag köra den där bröstövningen (glömt vad den heter)
nästa gång ska jag börja med den övningen och se om det hjälper
Postad 21 March 2011 - 18:58
Blev bröst och triceps idag för min del, fick ovanligt bra " bränn" i triceps. Ska bli intressant och se ifall man får ovanligt stark träningsvärk imorgon.
Lite intresserad där hur ni mäter. Finns det någon länk till exakt vart och hur man ska mäta? Kan ju komma då med min stork-mått

Min rygg. Var inte allt för lätt att ta bilden kan jag säga
Fick inte till någon direkt bra pose för man skulle ju hålla i mobilen stadigt samt rikta den rätt. Krävdes några försök
Kan ju tillägga att rygg är bland det jag tränat minst.
Redigerat av Ala_95, 21 March 2011 - 18:59.
Postad 21 March 2011 - 19:16
Jag brukar köra med dragremmar på ryggpasset, annars tar underarmar och biceps slut långt före ryggen.
vad är dragremmar och hur funkar dom?
Postad 21 March 2011 - 19:30
aha det var så enkelt ja
dock så finns det inga sånna på gymmet vad jag har sett.
Postad 21 March 2011 - 19:36
Man tar med sina egna.aha det var så enkelt ja
Postad 21 March 2011 - 19:40
Men du får köpa egna. (Men jag tycker inte att du skall göra det, använd dina händer som en man istället)aha det var så enkelt ja
Postad 21 March 2011 - 19:47
Jag tolkar det som en drink, oavsett om din shaker innehåller 30, 50, 80 eller 150g vassle så är det ändå endast c:a 25gram som används till muskelproteinsyntes, resten går till annat.Jo men det är det som stör mig för ordet "tillfälle" har verkligen ingen specifik mening. Man kan inte säga "onödigt att inta x antal g protein per tillfälle" eftersom tillfälle inte är av faktisk mening.
Det är det som är slöseri med proteinpulver, man köper det för muskeltillväxt inte för tillverkning av hår eller ännu sämre, glukos.
Det har inte sagts någonting om det totala proteinbehovet utan endast jämförelse av 20g vassle respektive 30g vassle vs 60g vassle, eller vad det var.En mer relevant och saklig formulering är om man nämner tidsintervallen. För annars ser det verkligen ut som att man inte har nytta av mer än 20g protein om dagen, vilket ju givetvis inte stämmer.
Nu har det kommit nya studier igen som säger att intaget efter är bättre än innan, nya mätmetoder har använts.En innan passet och en efter. Av de studier som gjorts av EAA (som jag kör) är det dosen innan passet som går igenom kroppen under själva passet som är av störst betydelse av dessa 2 intag.
Men detta är ju bara för återhämtning av EAA efter ett gympass. Det betyder ju inte att proteinet utöver detta inte används utan bara att mer EAA (eller vassle i motsvarande mängd) inte används till den akuta proteinsyntesen efter ett gympass mer i x vikt än y vikt. Proteinet som inte används direkt till syntesen exempelvis. Vassle räknas ju som ett anabolt protein dvs muskeluppbyggande medans de flesta andra former av protein man intar under en dag snarare är antikatabola proteiner som förhindrar nedbrytning och håller dig uppbyggd. Dessa intag är ju fullkomligt nödvändiga och oavsett hur frekvent man intar dessa kommer de ju fylla sin funktion.
Nu är ju inte kroppens primära funktion att bygga mer muskler än vad som redan finns även om vårat mål/vilja är det.
Totala proteinbalansen har inte diskuterats alls här utan endast hur mycket proteinsyntesen kan hantera.
Postad 21 March 2011 - 19:51
Men du får köpa egna. (Men jag tycker inte att du skall göra det, använd dina händer som en man istället)
ja för med remmar så tränar man ju inte händer armar och lika mycket
det ska ju kännas att va på gymmet säger ni ju
det där med protein då,
när ni säger att kroppn inte kan ta till vara på mer än 30g protein eller 25g eller 15 eller vad det nu är, varför är det då ändå så viktigt att äta massa mat efter träning fast man har druckit en proteindrink direkt efter träning, den innehåller ju 30g protein
betyder det då att kroppen inte kan ta tillvara på proteinet som man får från maten då?
man kan lika gärna äta en tallrik flingor eller nåt annat proteinfattig mat istället?
Redigerat av andreassofus, 21 March 2011 - 19:57.
Postad 21 March 2011 - 19:53
sittande rodden. det som är jobbigast är i underarmarna.
Jag tycker det är mindre jobbigt för underarmarna om jag kör med v-handtag istället för det vanliga raka roddhandtaget.
Postad 21 March 2011 - 19:58
Gjorde en ny beräkning nu ikväll, var ett tag sen jag gjorde det.Hur många gram protein per kg kroppsvikt äter du per dag Lacto? Jag ligger iaf inte under 2.
Jag äter 1.9g protein/kg, mindre än vad jag trodde men det är 99% animaliskt så då räknas det som lite högre.
E% ser ut som följande:
Protein 26%
Fett 67%
Kolhydrater 7%
Postad 21 March 2011 - 20:00
Jag tycker det är mindre jobbigt för underarmarna om jag kör med v-handtag istället för det vanliga raka roddhandtaget.
jag tror det är ett v-handtag som jag använder. fast jag är ju inte säker eftersom jag inte vet hur bägge ser ut, men jag kan tänka mig att det är ett sånt
Postad 21 March 2011 - 20:19
Grejen med remmar är ju att du är så mycket starkare i ryggen än i armarna,ja för med remmar så tränar man ju inte händer armar och lika mycket
det ska ju kännas att va på gymmet säger ni ju.
om du använder remmar så avlastar du armarna.
Det är svårt att få ut allt ur ryggen om armarna kroknar långt före.
Och du tränar inte händerna speciellt mycket med ett statiskt grepp.
I sittande rodd brukar jag köra 4*8 på 120-140kg med remmar,utan kroknar biceps på 4*8 på 100-110kg.
Och då blir ryggen långt ifrån slutkörd.
Det skadar inte att prova!
Postad 21 March 2011 - 20:50
jag tror det är ett v-handtag som jag använder. fast jag är ju inte säker eftersom jag inte vet hur bägge ser ut, men jag kan tänka mig att det är ett sånt
V-handtag ser ut så här
Kan även vara lite vinklat så man har tummarna närmare varann, vet inte om det fortfarande är ett v-handtag då eller om det heter nåt annat.Annars kan det vara ett helt rakt handtag, typ mtb-styre.
Postad 21 March 2011 - 22:51
Grejen med remmar är ju att du är så mycket starkare i ryggen än i armarna,
om du använder remmar så avlastar du armarna.
Det är svårt att få ut allt ur ryggen om armarna kroknar långt före.
Och du tränar inte händerna speciellt mycket med ett statiskt grepp.
I sittande rodd brukar jag köra 4*8 på 120-140kg med remmar,utan kroknar biceps på 4*8 på 100-110kg.
Och då blir ryggen långt ifrån slutkörd.
Det skadar inte att prova!
140kg shit, måste testa det på onsdag och se om jag klarar 1
dock vt jag inte om jag gör röreslen rätt, har sett på youtub att dom gör på olika sätt, vissa drar hela rörelsen med enbart armarna och vissa (dom flesta) lutar bak hela överkroppen och drar bak armarna i slutet på rörelsen.
hur ska man göra?
hur långt fram ska man sitta? alltså hur böjda ben ska man ha?
känns nästan som att jag sitter lite puckelryggad när jag kör den och det kan ju inte va rätt.
bigrauk, så ser handtaget ut som jag använder.
Postad 22 March 2011 - 01:10
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
33 bilder
649 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?