Dunka ner jiggen på botten, ryck upp den & veva 4-5vevtag.
Låt den sedan sjunka till botten igen.
Var beredd på mothugg då de ofta hugger i droppet, eller när den ligger på botten.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 02 July 2016 - 12:01
Kör hårt & skitfiske!
Dunka ner jiggen på botten, ryck upp den & veva 4-5vevtag. Låt den sedan sjunka till botten igen. Var beredd på mothugg då de ofta hugger i droppet, eller när den ligger på botten. Postad 03 July 2016 - 08:07
Håller tummarna för att det var pga att det otroligt konstiga vädret som det bara blev en borre och en liten slips upp igår, såg en heldel fisk på ekolodet då vi åkte runt och jagade.
Började med lite vind, ökade på så att vi fick lägga oss i lä, som ändrades till en lätt skur som ökade till detvarsjälvastefanvaddetregnardetskullejubarakomma0,5mm! Till strålande solsken, skumt är bara förnamnet! Postad 03 July 2016 - 11:28 Jag var och fiskade regnbåge igår kväll, riktigt roligt fiske och det nappade bra vi fick 6 fiskar och tappade 4 Hittade mig ett nytt favoritdrag med: Spinmad Postad 03 July 2016 - 12:42
Vädret här i värmland har damp.. Regn, massor!
Och regnar det inte så blåser det storm.. Väderapparna visar strålande sol & vindstilla.. Bra skit! Postad 03 July 2016 - 16:50 Haha samma här (gränsen örebro/värmland), kom ngn rejäl skur och vind när vi fiska, men det var inte så dumt för så fort det blev det minsta uppehåll så kom en miljard knott Redigerat av Degpojken, 03 July 2016 - 16:50. Postad 03 July 2016 - 17:06 Fiske är, precis som hemmabio, en sådan hobby där det är lika kul att köpa prylar som att använda dem. Jag har idag ett haspelspö för 10-40 g och ett spinnspö för 30-80 g. Fiskar i huvudsak efter gädda och abborre. Ofta låter jag barnen låna haspelspöt och blir således låst till lite tyngre beten, så jag har länge varit sugen på ett till spö för lättare beten.
Hittade idag både spö och rulle på rea hos fiskeutrustning-online.se. Spö: DAM Effzett X-Zibit 6'6" 7-30 g. Rulle: Abu Black Max. Totalt 964 kr för en kombo jag tror jag kommer trivas bra med. Lina köper jag på hemmaplan, kommer säkerligen impulsköpa lite nya beten i samma veva.
Egentligen är det hela lite vansinnigt, då det som verkligen hindrar mig från att fiska är brist på tid, inte brist på utrustning. Fyrbarnspappa osv... tur att barnen visar visst intresse. Redigerat av VincentVegaSWE, 03 July 2016 - 17:08. Postad 03 July 2016 - 17:19 Lätt hänt att man spenderar mer än planerat om man kliver in i en välsorterad fiskebutik. Redigerat av Unregistered153fb7ca, 04 July 2016 - 06:33. Postad 03 July 2016 - 17:46 Lite sugen på en flytring till mer svåråtkomliga vatten. Ser ut att kunna va en rätt trevlig upplevelse.
https://www.youtube.com/watch?v=WGwr0Q7dNyo Redigerat av Unregistered153fb7ca, 04 July 2016 - 06:25. Postad 04 July 2016 - 19:55 Någon som har koll på om det går att pimpa vanliga skedade wobblers med en softtail? Eller försvinner gången då?
Vilka beten går i så fall att pimpa? Postad 04 July 2016 - 20:04
Det är väl bara att hänga på och testa, en fjäderringstång rekommenderas varmt.
Tailen lär garanterat ta ner en yvig gång, men det är kanske tailens vibrationer som utlöser hugget. Postad 04 July 2016 - 20:29
En gäddmadam med en Svartzonkertail, madamen är ju så sinnessjukt yvig i gången så det kanske kan bli en killer?
Galet lång bara! Postad 04 July 2016 - 21:56
Bagarn: Zaltvobbler med en mcmio-tail! Klockrent.
Fick nyss årets 1a gös, riktigt stark för en gångs skull. Tog på en flatnose-mini i motoroil. På lätta utrustningen, självklart! Ligger filéad & klar i kylskåpet Bifogad fil(er)Postad 04 July 2016 - 22:02 Jag var ju tvungen att köpa en Headbanger såklart.. Och givetvis går jag på det där med fri frakt över en viss summa..
Slängde med en ny rulle till mitt UL då den gamla sög stenhårt. Sen blev det ett trepack med just McMio.
Den funkar på Zalt alltså? Hur är det med lite ettrigare beten typ Westin?
Kanske funkar bättre på Platypusen än jättarna? Postad 04 July 2016 - 22:14
Headbangern är tuff! Ska hårdköra min på lördag.
Modda på Bagarn, ingen mins en fegis Zalt funkar det på, vagget är kvar + en fladdrande tail. Skulle den rulla över så är det bara att sätta en fjäderring till på främre kroken. Det är ett par stycken som kör med den riggningen i mit hemmavatten. Trolling då självklart. Postad 04 July 2016 - 22:18 Vi trollar bara. Är för bekväma för att fiska aktivt.
Köpte en Dahlberg whopper plopper 13. Den är jag väl så illa tvungen att fiska aktivt med.
Ska testa att modda tre beten. Blir fiske i helgen. Återkommer med resultat. Postad 04 July 2016 - 22:23
Samma här, ska ut på vänern & jigga borre.
Återkommer med resultat jag med. Skitfiske på dig Bagan, och ni andra med! Postad 04 July 2016 - 22:30 Ja har en svart whopper plopper, men den största på 19 cm. Helt otroligt va den för oljud. Fick dock byta ut dom gigantiska krokarna på den.
Headbangern är sjukt rolig. Testat lite olika tailar o paddlar på den och den går suveränt med allt ja testat.
O apropå att modda beten med tail så funkar det riktigt bra att montera tail på kuusamo proffessor. Har kört med tail på 130 mm, 44 gram versionen. Riktigt fin gång och funkar grymt bra till både trolling och spinn. Postad 06 July 2016 - 14:39
Igår fiskade jag & min sambo. Medans jag satt & riggade en jigg slängde hon ut, 1kast..
Hon skriker att hon får hugg & jag tänker "jaja".. Sen ser jag spöböjjen. En liten stund senare har vi vägt & mätt hennes 4e abborre, någonsin på kastspö. 48cm & 1270g.. Haha Postad 06 July 2016 - 21:38
Ja.. Att hon sedan säger "jaja, detta är ju inte så svårt".. Ödmjukt.
Borren tog på en blå/silver westin shadteez. Postad 07 July 2016 - 08:23
Sicken jäkel!
Antagligen så krokar hon inte en sådan borre igen, om hon inte blir biten och börjar fiska aktivt nu då. Postad 07 July 2016 - 10:15
Det är långt emellan kilosbitarna i detta vattnet, men hon är att med & fiskar Köpt sig ett eget spö tom. Postad 08 July 2016 - 17:46
Trist nog ovanligt med tjejer som fiskar, tror att om man tar bort allt tekniskt tjöt så skulle det antagligen komma mer kvinnor till fisket.
Var ute en liten sväng igår, glömde dock mina mackor så det enda som gick i skallen på mig var som måsarna"matmatmatmat" så det sabbade tyvärr fisket rejält, men en liten borre upp på bonntrolling för att försöka lokalisera vart dom befann sig för dagen, självklart tog dom på en Salmo Hornet 4:a. När jag försökte med jigga efter dom så var det stendött, Hornet regerar! Men jag ser det lite som fusk med trolling, det är ju inte alls lika skoj att få borre på drag efter båten som när man jiggar! Just ja, en liten slips upp med, men den var så trött och seg så den räknas knappt. Postad 08 July 2016 - 21:38
Tjena, ska ut o testa lite Texas och Carolina rig i morgon. Har aldrig prövat det så jag undrar om nån har lite tips.
Postad 09 July 2016 - 17:42
Nyss kommit in efter en heldag på vänern. Stört trögt fiske trots fint väder. Stadigt tryck, moln & 3-4msek.
Fick ett 10tal fisk, ingen stor dock men jag satte trissen. Gös, gädda & borre. Nöjd & sinnessjukt solbränd. Postad 17 July 2016 - 12:55
Påväg hem ifrån en helg dedikerat till fiske, på Boren så hade vi sjukt fint fiske, 13 fiskar till Bakerman och 12 upp för mig!
Säkerligen 10-15 tappade. Bakerman klippte dessutom en 6kg på ul och Salmo Hornet 4:a Jag en 5kg på Salmo Hornet 4:a och den andra damen på Savage gear line trough. ![]() ![]() Ibland blir man kissnödig på sjön samtidigt som mobilen ringer.
Postad 17 July 2016 - 13:13
Sen bytte vi sjö och allt tvärdog, ett tag hade vi i fem spö i vattnet, gick igenom varenda bete och div färgkombinationer men inte ett skit hjälpte. Bompass för tre gubbar!
Gick upp till huset och drog ett par bärs och någon gubbe whisky sen ner till bryggorna för att köra ett par kast, vips så hade jag tagit pb på abborre ![]() Doppade ner jiggen på lite skoj vid bryggan och smock så satt nästa fina! ![]() Dom andra kammade hem noll! Nu på förmiddagen så tog vi en minitur med båten och en liten slips och denna sötnosen högg på mina saker.
Postad 17 July 2016 - 15:01
Vägde eller mätte aldrig, vågen var på bryggan där bakerman stod och ville inte knata iväg med dom upp i skogen och ner för att ta reda på exakt, men 500 & 600g känns inte orimlig som gissning.
Postad 18 July 2016 - 08:53
Som ni hör så är inte Bakerman alls bitter för att han körde bompass i två dagar och jag fick mina PB-borrar
Jag körde jiggar dagen innan och letade fiskarna vid botten och det gav resultat, påvägen hem när vi körde dragen efter båten så kom jag inte hela vägen ner med mina Salmo Hornet 4:or, frågade om inte han hade någon 6:a att låna ut så man kunde prova. Tog inte långa stunden innan sista borren klev på Postad 19 July 2016 - 11:02
Ja det är en fin borre.. Men, den vikten slår du "lätt" om du fiskar på rätt ställe.
Dunsa en jigg på ca 10cm vid en djupkant. Gärna hård botten. Tog en fin borre här om dagen på 41 cm & 821g. Jag SKA över kilot i år. Postad 19 July 2016 - 15:02
Inte så lätt när man fiskar i nya vatten utan ekolod. Postad 19 July 2016 - 18:52
Ribatex har niceprice på sitt sortiment nu, gött sugen på att hugga 5st Relax Kopyto i varje färg och i 2,5"-3"!
Men nopp, jag ska hålla mig, sen vågar jag inte jinxa och handla ifrån någon annan än Jonas nu Redigerat av Evil Homer, 19 July 2016 - 18:53. Postad 20 July 2016 - 08:41 Sanning. I nytt vatten (om jag inte hade ekolod) hade jag letat efter strukturer, som tex broar, åmynningar & klippor mm. Postad 29 July 2016 - 08:57
Drog ut en sväng efter jobbet igår och fick min första trippel
Inga monster någon av dom, men vad gör väl det! Salmo hornet 4:a på gösen och borren, gäddorna på Pig Shad blå/glittrig buk samt 2,5 Relax ljusgrå/svart/glitter på 28g skalle. ![]() ![]() ![]() ![]() Jag misstänker i att jag leder i konsten att fånga minsta fisken va?
Redigerat av Evil Homer, 29 July 2016 - 09:05. Postad 29 July 2016 - 13:39
Härligt!
Här är fisket helt stört trögt nu faktiskt.. Värmen? Hittar bara ett par enstaka & de är 2-3hg allihop.. Postad 30 July 2016 - 21:47
Ett kast, en metersgädda.
Slips, men prick 100cm. Sjuk fight på borreprylarna! Bifogad fil(er)Postad 08 August 2016 - 16:12 Tjo! Bifogad fil(er)Redigerat av Mikolino, 08 August 2016 - 16:12. Postad 08 August 2016 - 16:35
Ska du ha bra betalt så skulle jag testa att sälja dem på fiskesnack.se
Där sitter det en hel del samlare. Annars är tradera ett säkert kort! Vissa färger kan betala sig bra! Postad 08 August 2016 - 17:54
Medhåll, en annan kör inte med dessa alls, men dom har ju leverat fisk i alla tider så dom är garanterat eftertraktade bland samlare. Postad 09 August 2016 - 09:32
Kolla in kanal 5 ikväll 20.00.
"Fiskefeber" men Claes (Svartzonker) Claesson. Postad 09 August 2016 - 09:51 Var i Sälen förra veckan och försökte fånga min första harr, jag lyckades dock inte Postad 09 August 2016 - 12:06
Harr har jag aldrig riktat mig mot så har tyvärr inga tips alls att komma med.
Såg att det är fiskemässa i Karlstad om en månad, verkar rätt skoj! Tänkte dra dit om jag inte jobbar, dregla lite över dom dedikerade båtarna. Postad 09 August 2016 - 12:17
http://www.suncitypr...hone/index.html
Tracker Pro Guide V16-WT ser sjukt intressant ut, kanske att man kan köpa något sådant beg om sisådär 10år eller så http://www.mojoboats...proguide-v16-wt Postad 09 August 2016 - 13:28 Ett självklart besök för mig, 2,5mil bara Rätt bra mässa faktiskt! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |