Är det ett gammalt kort kan det vara så
5-6 år gammalt.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
*Officiell tråd - Sony Ericsson Xperia Arc*
Startad av
swebarb
, Jan 06 2011 13:01
1643 svar till detta ämne
4 relaterade trådar
Postad 21 April 2011 - 20:20
Fick byta mitt från 2005 när jag köpte min tattoo förra året. Postad 21 April 2011 - 23:35
klipp ut och lägg en bit dubbelvikt toalettpapper över där batteriet sitter. minskat knaket till noll för mig. om det är premiumkänsla över det? nä. men det funkade fint! ;-). Postad 22 April 2011 - 07:14 Det är allvarligare än så. Min knakar från den kromade listen även när batteriluckan inte sitter på telefonen. Jag skickade tillbaka till verkstaden igen eftersom dom inte gjort något åt den Postad 22 April 2011 - 17:59
Hoppas på hjälp här.
Tjejen min köpte denna med Halebop som operatör. Vi/hon får inte till det med mms,varit in i inställningar för mms i telefon men det går inte igång. Postad 22 April 2011 - 19:59 Kan inställningar/sonyericsson (överst)/hämta inställningar funka? Postad 23 April 2011 - 09:19
Helt jäkla otroligt
Min fru som näst intil blev min föredetta fru tvättade min nya Arc i tvättmaskinen igår, men tro på faan mobilen startade i dag, skit samma tar ut en ny på drulle än då för de kommer garanterat bli NÅTT knas me den framöver Postad 23 April 2011 - 09:30
Dom tål jäkligt mycke Min kompis på jobbet var trött på sin arc i veckan så han kom ut till mig så vi la den under elektomagneten som vi använder för att lägga på plåt på maskinen (lyfter 1.5 ton å väger 70kg) å drog på full magnet hände inte ett skit funkade hur bra som helst så jag köpte den för 2000kr.Så nu har frun en ny telefon. Postad 23 April 2011 - 10:56
20 best mobile phones in the world today by techradar
Trevlig läsning för Arc-älskare Då är varken SGS2 eller Sensation med men läs mellan raderna så förstår man varför arc hamnar så högt. Postad 23 April 2011 - 12:29
Frågan är dock vad Wildfire gör på den listan? Hårdvaran är ju bara efterblivna restprodukter. Aja. Sedan är det några fler som inte borde vara med men då går jag för mycket offtopic. Postad 23 April 2011 - 13:26 har haft den igång nu några timmar å gjort det man normalt gör, å allt funkar, nu ska jag ladda den, kanske blir brand då :-) Postad 23 April 2011 - 18:38 Forget the fashionable dual-core phones - when done right, a single-core 1GHz processor can do it all. Postad 23 April 2011 - 23:04
Inte helt sant. Men nästan Någon som vet om se kommer åtgärda felet med omstarter i nästa uppdatering? Postad 24 April 2011 - 04:20 Jag har inte drabbats, men förhoppningsvis är det nåt SE känner till och gör nåt åt. Postad 24 April 2011 - 08:39
Jag skulle vilja ha någon slags väska eller dyl. med bälteshängare till mobilen. Någon som vet var man kan hitta det?
Postad 24 April 2011 - 09:06
Mr Noddles: Funkar inte,nedladdningen startar inte efter man valt Halebop,händer ingenting
Postad 24 April 2011 - 09:53
Hej,
Vänder mig främst till nya arc-ägare som haft X10:an innan: Äger en X10:a idag. Köpte den direkt när den kom i princip. Är nöjd med den i stort men funderar på att kanske byta den mot en arc. Frågan är hur stor skillnad det är? Är det värt priset för uppgraderingen? Det finns väl en sak som jag stör mig på X10:an och det är att den inte känns rapp i menysystemet i allmänhet. Det laggar en del och jag stör mig mer och mer på detta. Det tar i vissa situationer exvis ngn halvsek mellan man trycker på en knapp för att systemet ska reagera. Alternativ jag annars har är att exvis vänta på Gingerbread-uppdateringen till X10:an, vilken för övrigt är en grymt bra grej att Sony Ericsson lovar fixa! All cred till dem! Eller roota den och stoppa i custom-ROM innehållande arc:ens menysystem? Gör dessa grejer X10:an upplevt snabbare eller krävs en HW-uppdatering i form av en ny arc? Tack på förhand! /M Postad 24 April 2011 - 13:46
Hade X10an sen release, har ni arc.
Tycker det är stor skillnad, kamerans snabbhet är nåt som verkligen märks. Men även allmännt med menyer, SMS mm. Postad 25 April 2011 - 18:29
Kände likadant med min x10:a, gjorde en systemåterställning och ladda bara ned de appar jag verkligen använder, det gjorde en jädra skillnad! Känner att den får hänga med ett tag till faktiskt! Har även lagt in Arc:ens menysystem vilket är en väldig förbättring. Postad 26 April 2011 - 08:33
En fråga varför är arcèn så långsam att ta upp en websida gjämfört med optimusen.Frun har en arc och jag optimus samma tele leverantör men ändå plockar jag upp websidor mycket snabbare än henne.Varför ?????
Postad 26 April 2011 - 09:02
Kanske för att LG är en dual core och fixar tyngre sidor snabbare än en Arc.
Då du har 2 kärnor så kan en jobba med flash å den andra med annat. Postad 26 April 2011 - 10:24
Okej dom hävdar ju att arcen är så grym och att dual core är ett sälj trick. Jag får köra lite vetenskapliga tester i köket i kväll med en stor whisky i handen. Postad 26 April 2011 - 10:33
Låter som en bra ide
Tyvärr inte testat nån av dem själv men av vad jag läst /sett så skadar inte dual core vid surfning. Men eftersom du har tillgång till både så är de ju en enkel sak. Testa tunga sidor. Tex aftonbladet. Postad 26 April 2011 - 10:42 http://www.youtube.c...player_embedded Enorm skillnad måste jag säga! Redigerat av Unregistered1193, 26 April 2011 - 10:42. Postad 26 April 2011 - 11:25
Läste du testet ?
Det är främst vid uppspelning av Flash-material samtidigt som vi scrollar som O2X får övertaget och klarar av att visa innehållet utan att det hackar i samma grad som på arc. Den som främst använder sin telefon för surfning och webbtjänster tjänar med andra ord inte särskilt mycket på att välja en dubbelkärnig telefon i dagsläget. Det är skillnad ibland men vill man ha likvärdig och ibland sämre upplevelse så.. Sen har ju Arc nyare version av android. Om de nu spelar nån roll Edit Sen har gsmarena jämfört LG och SGS2 And the Galaxy S II just feels better than the Optimus 2X and the Galaxy S. Navigating the web is faster and smoother than anything we’ve ever seen on a mobile phone. And that, added to the SuperAMOLED Plus technology and ample 4.27-inch screen real-estate, you can bet you have yourself an extremely capable web browsing device. Så det verkar som att nyare android gör lite ..Plus lite högre klock.. Jaja ..Nog Off Topic Redigerat av moparman, 26 April 2011 - 11:30. Postad 26 April 2011 - 11:30
Där kör dom ju över lan när jag provade så var det 3g frågan om det är där det skiljer. Postad 26 April 2011 - 11:34
typ youpo** redtub* de såna sidor du menar ? eller Redigerat av Hitman TheSwede, 26 April 2011 - 11:34. Postad 26 April 2011 - 11:37
Heheh..Varför tror du jag ska köpa en SGS2 som spelar upp 720p filmklipp från webben perfekt
Postad 26 April 2011 - 12:24
ahhhha du är member på dom sidorna ja ja. Fråga när man kör 1080p från den barntillåtna tuben på min optimus 2x eller arc är det då inte riktig 1080p ??. Postad 26 April 2011 - 17:01
Moparman: Jag är fullt medveten om skillnaderna i webbläsarprestanda och dual cores överlägsenhet vid flashrendering men allt är inte flash och vid sidor utan flash är det dött lopp i många fall. Sen blir allt lite smidigare med dual core, pinch-zoom fungerar lite bättre osv. SGS2 kör cirklar runt LGn, på allt Dessutom är arc snyggare än både LGn och SGS2 Postad 26 April 2011 - 19:09
Mm...Skulle tro att som du säger så är skillnaden på de stora hela inte så stor så "svensson" skulle nog inte ens tänka på det.....Plus att Arc har en av de bästa skärmarna och verkligen lyckats med mjukvaran + batteritid så är det ju en riktigt bra mobiltelefon :-)
Hoppas den säljer bra så vi får se nån med värstingspec också :-) Postad 26 April 2011 - 20:03
Jag tycker ARC´en filmar helt ok! Detta tog jag helt utan att ha gjort några inställningar!
Min tös blev förresten jätteglad när hon såg va hennes tjejkanin sysslade med :-) http://www.youtube.c...h?v=rdivUY9QkXg Postad 26 April 2011 - 20:32
Ngn mer som har problem med att sim- kortet "loggas ut" har hänt mig kanske 8-10ggr, står att kortet är låst och jag måste då logga in igen med pinkoden......funderar på att ta bort pinkoden så att den aldrig förbli låst så jag inte kan ta emot samtal och sms
Postad 27 April 2011 - 05:31
off topic var har du köp buren till kaninen.
Har hänt både på min arc och optimus, Postad 27 April 2011 - 07:21
Hur gick det med ryktena om USB-otg till Arc?
Postad 27 April 2011 - 08:49 Inget nytt.. Postad 27 April 2011 - 08:51
Kaninbur ---> http://www.teddytass...-i-tra-375.html :-) Postad 27 April 2011 - 09:04
Jag såg att arcen stödjer IP-telefoni med SIP-konto. Jag har fått ett sånt från min ISP till hemmet, och provade att skriva in alla uppgifter.
Funkade kalas Måste man installera nån app för det? tycker att det borde funka utan.. Nån som har koll? /D edit: fanns visst en sån knapp under inställningar för SIP-kontot. Redigerat av dannan, 27 April 2011 - 11:21. Postad 27 April 2011 - 10:03
Hej!
Jag har ett litet problem, luren visar hela tiden en varning för lågt med minne. Fick luren igår och installerade en 30 tal appar. Jag har inte installerat några program på telefonminnet utan bara på sd kortet, så hajar inte varför det blir så? Jag har ca: 20mb kvar står det. mvh Postad 27 April 2011 - 11:24
Varför är den så slö att surfa med över 3g.Lan inga problem.
Redigerat av Hitman TheSwede, 27 April 2011 - 11:30. Postad 27 April 2011 - 12:10
ragequaker
Blir så när man köper en mobil med lite minne Tjejen har alltid slut i .sin Desire... Viss del läggs väl ändå på internminnet?. Kolla vad som tar plats Redigerat av moparman, 27 April 2011 - 12:11. Postad 27 April 2011 - 12:23
JAAA fixat telefonen var inställd på gsm och den skulle vara inställd på gsm/wcdma Postad 27 April 2011 - 12:46
Tror inte så mycket lagras i telefonminnet om man har en app som har stöd för app2sd, däremot lagrar många appar som ligger i telefonminnet sin data på sd-kortet redan sen tidigare. Men verkar lite otroligt att han installerat 30 appar och alla har stöd för att läggas på sd-kortet. Även med 2.3 så har jag för mig att det är nödvändigt att appen stöder det. Dessutom uppstår ju fortfarande problemet med tex widgets som läggs på sd-kortet brukar strula, särskilt om det är ett slött sd-kort. Snyggaste lösningen jag sett på det är poweramps. Om man lägger poweramp på sd-kortet så kan man ladda hem en speciell widget som lägger sig i telefonminnet, funkar suveränt. Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 27 April 2011 - 12:47. Postad 27 April 2011 - 13:06
Okej, så det ni menar är att allt man installerar på sd blir automatiskt aktiverat i minnet som genvägar och tar då upp en massa internminne? Och om man vill få bukt på det så installerar man en app som heter Poweramp samt en speciell widget. Måste då säga att android är puckat, har en N8 där dett problem ej existerar samt att man kan stänga alla öppna appar med ett klick via multitaskingen. eller har jag missat nått här? tack för svar iaf =) Postad 27 April 2011 - 13:18
Nä, nu missförstod du totalt. För det första och enklaste Poweramp är en mediaspelare och inget annat. Men det jag drog fram var deras hantering av sin widget. Widgets som installeras på sdkort har en förmåga att hänga sig, försvinna från homescreen osv. Därför rekomenderas alltid att man installerar program som man tänker använda med widgets i telefonminnet. Om man inte ändrat något dramatiskt i 2.3 så finns ingen standardinställning för att installera på sd utan det enklaste är att använda ett program för det tex App2sd free. Där får man upp de appar man har som det finns stöd för att lägga på sd. Postad 27 April 2011 - 13:44
[quote name='Goldstar' date='Apr 27 2011, 14:18 ' post='3274363']
Nä, nu missförstod du totalt. a haa ok sorry fattade lite fel där. Men när jag tittar enskilt på en nerladdad app i programhanteraren så kan man välja att flytta programet till telefonminne eller sd. Alla appar jag tog ner har jag flyttat till sd. Så tycker att det är skumt att dom då snor minne från luren? En annan grej, hur mass stänger man appar som är igång? Postad 27 April 2011 - 13:58
Det bästa är att inte röra apparna som ser ut att vara igång, android är suveränt på att sköta det självt och det skapar definitivt mindre problem att låta systemet sköta det. Om du har flyttat dem till sd så ska de inte ta ett dugg i telefonen, bara förvånad över att verkligen alla appar du ville ha gick att flytta till sd. Som sagt app2sd är ett bra sätt att kolla samtliga appar samtidigt, den kan även användas för att frigöra cahceminne. Postad 27 April 2011 - 14:27
Någon som haft problem med att inte få i laddaren i telefonen? använt telefonen nu i 2 veckor och är grymt nöjd, hade iphone 3gs innan ( är som en tegelsten gentemot arcen)
Det är så att piggen vid laddningsuttaget i mobilen viker sig när jag försöker sätta i laddaren, så har böjt tillbaka den, men den vägrar stanna rak utan böjer sig så snabbt jag försöker sätta i laddaren, hållt på i 1 timme att försöka sätta i laddaren, börjar bli riktigt förbannad nu. Något råd, någon? känns så jäkla surt att behöva skicka tillbaka nallen pga detta. Update, aja fick i laddaren nu, hoppas den inte böjer sig varje gång nu framöver bara, kanske får va lite mer försiktig.. Redigerat av Niklaze, 27 April 2011 - 14:39. Postad 27 April 2011 - 17:36
Min har slocknat helt och hållet 3-5 ggr...hela mobilen startar om. Postad 28 April 2011 - 06:29
Min Arc är ju inne andra vändan för att det knakar i telefonen när man håller i den. Nu verkar verkstaden fixat detta men nu har dom tydligen repat glaset också, för så var den inte när jag lämnade in den. Har inte sett det än men läser detta på deras hemsida:
Vad gör man nu då? Hur bevisar jag att de inte fanns där innan jag lämnade in den? Redigerat av Tobyponken, 28 April 2011 - 06:37. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |