Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol

3397 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital HD PVR 5720SX (Digitalboxar) 1 8,83 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 30 januari 2012 - 10:57

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0

Appen ska alltså heta Canal Digital Remote? Kan man få en vägledning från CD-representant om när den kommer i App Store? Jag är sprickfärdig, kan inte vänta… om detta fungerar kommer jag att kunna bygga in box, förstärkare osv i väggen/kattvinden bakom tv:n i tv-rummet och dessutom koppla vidare ner till projektorn i vardagsrummmet via en hdmi-splitter, och kunna använda app-fjärren i båda rummen. Fantastiskt!

Hej!

Appen för att använda iPhone och iPad som fjärrkontroll är ännu inte färdigtestad. Men vi hoppas på att kunna släppa den inom en snar framtid. Mer information kommer så snart vi har ett lanseringsdatum.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 31 januari 2012 - 07:42

handbrake
  • handbrake
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Hej!

Appen för att använda iPhone och iPad som fjärrkontroll är ännu inte färdigtestad. Men vi hoppas på att kunna släppa den inom en snar framtid. Mer information kommer så snart vi har ett lanseringsdatum.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Sen skall den gå igenom Apples rigorösa godkännande-process oxå. Vi kan väl vänta oss denna feature framåt våren då...

Redigerat av handbrake, 31 januari 2012 - 07:42.

Postad 01 februari 2012 - 11:17

Unregistered86d65e0e
  • Unregistered86d65e0e
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Hade hellre sett att den startar när den SKALL starta :-)

Hvordan er det med opptaksstabilitet nå etter oppdateringen? Er det mange som opplever at opptak starter for seint, eller ikke starter i det hele tatt?
Hvordan er det med serieopptak? Tar den opp som den skal nå?

Postad 01 februari 2012 - 11:25

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Hvordan er det med opptaksstabilitet nå etter oppdateringen? Er det mange som opplever at opptak starter for seint, eller ikke starter i det hele tatt?
Hvordan er det med serieopptak? Tar den opp som den skal nå?

Den startar som den gjort förut, dvs 30-60 sekunder senare än Sagem boxen.
Den spelar in allt jag ger den order om att spela in.
Serieinspelningar fungerar precis som förut, den spelar in allt.

Vad jag verkligen gillar, som inte är nytt med denna uppdatering iofs, är att om man har boxen inställd på en kanal och trycker på att spela in, då spelar den in HELA programmet om det finns i timeshift-bufferten.

Postad 01 februari 2012 - 12:02

Unregistered86d65e0e
  • Unregistered86d65e0e
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Den startar som den gjort förut, dvs 30-60 sekunder senare än Sagem boxen.
Den spelar in allt jag ger den order om att spela in.
Serieinspelningar fungerar precis som förut, den spelar in allt.

Takk for raskt svar! Dette høres bra ut!
Tidligere i tråden var det en del klager på at serieopptak ikke funkade 100% og man trodde kanskje det hadde med EPG-brister at gjøra. Har detta løst seg?
Jeg har fortsatt Sagem HD PVR og funderar på at uppgradera. Jeg har vært heldig med min Sagem som har krånglat veldig lite og gjør det den skal.
Men nu som ADB-boksen har fått dubla upptak, tenker jeg det kan være dags at uppgradera.

Vad jag verkligen gillar, som inte är nytt med denna uppdatering iofs, är att om man har boxen inställd på en kanal och trycker på att spela in, då spelar den in HELA programmet om det finns i timeshift-bufferten.

Ja, detta er en fin funksjon. I tilleg til Sagem HD PVR fra CD har jeg også Pace 855 HD PVR fra Viasat. Den fungerar på samma settet ved at den spelar inn hela programmet om det finnes i bufferten.

Postad 01 februari 2012 - 12:19

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Jag kan inte svära på att den spelar in verkligen alla avsnitt men hittills har den gjort det för mig. Det var iofs någon gång i början när jag hade boxen om ett avsnitt inte spelades in...
Det största problemet folk upplever är nog snarare att den spelar in för mycket. Sätter man den på att spela in Big Bang Theory på kanal 5 spelar den in allt de sänder. Inte bara nya säsongen utan även alla gamla avsnitt som cirkulerar. Helt enkelt eftersom även de är alla är markerade som avsnitt i samma serie.
Repriser spelar den inte in automatiskt kanske bäst att säga.

Postad 01 februari 2012 - 15:00

Unregistered86d65e0e
  • Unregistered86d65e0e
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Det största problemet folk upplever är nog snarare att den spelar in för mycket. Sätter man den på att spela in Big Bang Theory på kanal 5 spelar den in allt de sänder. Inte bara nya säsongen utan även alla gamla avsnitt som cirkulerar. Helt enkelt eftersom även de är alla är markerade som avsnitt i samma serie.
Repriser spelar den inte in automatiskt kanske bäst att säga.

Det er samma sak med Sagem-boksen. Men dette er vel et EPG-problem og ikke et problem med boksene?

Postad 01 februari 2012 - 23:10

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Det er samma sak med Sagem-boksen. Men dette er vel et EPG-problem og ikke et problem med boksene?

ja, jo och egentligen inget problem. Bara att radera det man inte vill ha kvar.

Postad 02 februari 2012 - 02:49

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

ja, jo och egentligen inget problem. Bara att radera det man inte vill ha kvar.

Jag skulle ändå vilja invända att den här tekniken med säsongsfri EPG-data vållar problem.

För vissa serier visas flera säsonger samtidigt, som exempel kan nämnas House i TV4. De gamla avsnitten klassas inte som repriser i EPG och därför spelas det in avsnitt nästan varje vardagskväll. Samma sak gäller andra serier i andra kanaler.

Om man då har registrerat flera program som serieinspelningar är det tidvis "fullbokat" med inspelningar så att man inte kan spela in ytterligare ett program (som man faktiskt vill se till skillnad från de gamla repriserna).

Eftersom programmen kolliderar måste man i vissa fall ta bort serieinspelningen om man vill spela in på fullbokade tider. Då är det lätt hänt att man glömmer lägga tillbaka sin favoritserie i inspelningslistan eftersom man är så van vid att mottagaren håller reda på detta av sig själv.

Det är retfullt om det gäller ett program man själv vill se men det kan bli riktigt problematiskt om man råkat glömma att återställa en serieinspelning som andra familjemedlemmar lagt upp.

Detta att ta bort säsongsinfo från EPG:n beror alltså på att vissa användare (knappast alla) missar att registrera nya inspelningar i säsongsskarvar. Men med tanke på hur relativt sällan serier byter säsong och att man dessutom glömmer koda detta är det alldeles för drastiskt att plåga alla användare till att spela in stora mängder program som man inte vill se och dessutom göra mottagaren upptagen med detta så att man inte kan lägga in program som man faktiskt vill se i inspelningslistan.

Min åsikt är att Canal Digital borde tänka igenom den här saken en gång till och puplicera EPG-information som ger en så träffsäker och bekväm möjlighet till serieinspelningar som möjligt för en majoritet av kunderna, inte bara för de som glömmer koda om sina inspelningar vid skarvar i seriesäsonger.

Postad 02 februari 2012 - 06:39

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Canal Digital TV Remote Control ligger nu uppe på Apple AppStore.

Postad 02 februari 2012 - 07:15

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Canal Digital TV Remote Control ligger nu uppe på Apple AppStore.

Den verkar fungera bra! Nu saknar jag bara appen för enklare fjärrinspelning :-)

Postad 02 februari 2012 - 07:43

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Härligt, det var goda nyheter :)

Postad 02 februari 2012 - 08:20

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Min åsikt är att Canal Digital borde tänka igenom den här saken en gång till och puplicera EPG-information som ger en så träffsäker och bekväm möjlighet till serieinspelningar som möjligt för en majoritet av kunderna, inte bara för de som glömmer koda om sina inspelningar vid skarvar i seriesäsonger.

Jag håller med dig om att eländet ställer till det mer än hjälper, andra tycker det är bra. Problemet är att CD hänvisar till att t.ex. TV4 inte "taggar?" sina sändningar rätt, de borde enl. CD "tagga" gamla säsonger av House som repriser i EPG'n och då skall det fungera rätt.
Att lita på att TV4 skall göra något rätt är som att be Sagem rätta sin prgrammvara, utsiktslöst!
År 2012 är alltså en sån här sak ett problem, känsla för kunder någon?

Postad 02 februari 2012 - 10:23

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Jag håller med dig om att eländet ställer till det mer än hjälper, andra tycker det är bra. Problemet är att CD hänvisar till att t.ex. TV4 inte "taggar?" sina sändningar rätt, de borde enl. CD "tagga" gamla säsonger av House som repriser i EPG'n och då skall det fungera rätt.
Att lita på att TV4 skall göra något rätt är som att be Sagem rätta sin prgrammvara, utsiktslöst!
År 2012 är alltså en sån här sak ett problem, känsla för kunder någon?

Det borde kunna lösas enkelt genom att boxen
* läser av vilken säsong man programmerar för
* säsongsdata finns i EPGn
* man ställer in att alla avsnitt från säsong x/avsnittsnummer y ska spelas in.

TV4 märker sina sändningar korrekt, det är inga "repriser" det visar. Det är återsändning av tidigare säsong. Repris är något som visas en vecka, en månad som max efter ordinarie sändningstillfälle.

Postad 02 februari 2012 - 13:05

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Det borde kunna lösas enkelt genom att boxen * läser av vilken säsong man programmerar för * säsongsdata finns i EPGn * man ställer in att alla avsnitt från säsong x/avsnittsnummer y ska spelas in. TV4 märker sina sändningar korrekt, det är inga "repriser" det visar. Det är återsändning av tidigare säsong. Repris är något som visas en vecka, en månad som max efter ordinarie sändningstillfälle.

Håller med, det kan inte vara omöjligt att lösa. Lägg märke till att jag skrev att enl. CD så är TV4's märkningar fel, jag tycker de är rätt, inga repriser av "nuvarande" säsong spelas ju in (märkta som repriser) det är boxarna som inte löser sin uppgift att skilja mellan olika säsonger (förutsatt att säsongsdata finns med i EPG infon).

Postad 02 februari 2012 - 17:46

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0

Den verkar fungera bra! Nu saknar jag bara appen för enklare fjärrinspelning :-)

Hur fick du den att fungera?
Jag har enablat iOSDevice i boxen. Jag ser boxen på mitt nätverk.
Appen hittar inte boxen.

Sorry, dök precis upp.

Redigerat av solhaga, 02 februari 2012 - 17:47.

Postad 02 februari 2012 - 20:02

handbrake
  • handbrake
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Appen hittar inte boxen.

Sorry, dök precis upp.

Det fungerar då inte för mig, svarar era boxar på ping? Min gör det då inte...

Postad 02 februari 2012 - 21:06

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Du ser i boxens nätverksinställningar om den har fått en IP-adress mm.

Postad 02 februari 2012 - 21:12

handbrake
  • handbrake
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Du ser i boxens nätverksinställningar om den har fått en IP-adress mm.

Jodå, den får adress och syns i routerns dhcp-lista. Fattar nada.

Postad 02 februari 2012 - 21:19

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Ser du den i datorn (PC) under Network/Other Devices?
Dubbelklickar då på den där så ser du DMS-Boxnamn mm.
Högerklickar du så kan du under properties se MAC-adress mm.

Postad 02 februari 2012 - 21:24

[D J M I K E]
  • [D J M I K E]
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Appen hittar inte boxen.

Sorry, dök precis upp.

Appen hittar inte boxen, nån som har hittat en lösning?

Postad 02 februari 2012 - 21:28

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Ursäkta en dum fråga, har du på boxen?

Det är dock lite skakigt, stänger jag av boxen så tar det en stund efter det att jag har satt på den innan jag får kontakt igen.

Redigerat av solhaga, 02 februari 2012 - 21:37.

Postad 02 februari 2012 - 21:49

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Det är dock lite skakigt, stänger jag av boxen så tar det en stund efter det att jag har satt på den innan jag får kontakt igen.

Har du brutit strömmen helt då eller? För annars så går det ju fint att starta boxen direkt med appen. Här svarar boxen direkt.

Postad 02 februari 2012 - 22:12

[D J M I K E]
  • [D J M I K E]
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Boxen på, boxen av, idevice aktiverat... Boxen har kontakt med nätverket.. Konstigt att appen inte hittar den alls...

Postad 02 februari 2012 - 22:14

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Kanske en dum fråga - Är iphonen ansluten via wifi och inte 3G? Den måste nämligen vara ansluten via wifi...

Postad 02 februari 2012 - 22:18

[D J M I K E]
  • [D J M I K E]
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Telefonen ansluten till samma nätverk.. Nån som har nån ide?

Postad 02 februari 2012 - 22:20

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Telefonen ansluten till samma nätverk.. Nån som har nån ide?

kolla ev multicast i din router

Postad 02 februari 2012 - 22:21

[D J M I K E]
  • [D J M I K E]
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Löste sig! Jag bröt strömmen på strömbrytaren och sen dök den upp!

Postad 02 februari 2012 - 22:43

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Visst en App är kul och några kommer säkert ha glädje av den.
Grymmare vore väl att kunna streama video till iPad eller någon burk med Secure DLNA men detta konkurrerar ju tyvärr med leverantörens önskan om att ha flera boxar och abonnemang så det lär väl inte hända, eller?

Postad 03 februari 2012 - 10:13

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Testade spela in Once Upon a Time, kanal 5 igår, både på datorn (TV-kort, kabelTV) och box.
Konstaterar att boxen startade sin inspelning kl 20:00:24.
24 sekunder försent.
Inte mycket kan tycka men tillräckligt för att missa lite av början av programmet.

Postad 03 februari 2012 - 10:20

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0
Nu när man kan spela in två program samtidigt så är jag nära att byta från Sagem boxen till denna.

Men det går alltså inte (som man kan på Sagem) att ställa in så att en inspelning via epg startar några minuter före programmet? Och att inspelningen fortsätter några minuter efter?

Detta ska ju inte behövas men eftersom det då och då blir förseningar så är det en funktion som jag uppskattar.

/Fredrik

Postad 03 februari 2012 - 10:26

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Testade spela in Once Upon a Time, kanal 5 igår, både på datorn (TV-kort, kabelTV) och box.
Konstaterar att boxen startade sin inspelning kl 20:00:24.
24 sekunder försent.
Inte mycket kan tycka men tillräckligt för att missa lite av början av programmet.

Jo väldigt irriterade att missa lite av början på nästan varje program man spelar in. Däremot så är ju funktionen med att kunna spela in två program och titta på ett tredje väldigt smidigt.

Fick förresten ett nytt programkort med posten igår som skulle byta ut ett äldre kort som jag har i sagemboxen till barnens tv. Blev ju glad när det skulle gå att se alla kanaler i 18 dagar enligt brevet, men så funkar inte kortet i ADB boxen som jag ju hellre hade haft tillgång till alla kanaler i de dagarna :(

Postad 03 februari 2012 - 11:34

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Nu när man kan spela in två program samtidigt så är jag nära att byta från Sagem boxen till denna.

Men det går alltså inte (som man kan på Sagem) att ställa in så att en inspelning via epg startar några minuter före programmet? Och att inspelningen fortsätter några minuter efter?

Detta ska ju inte behövas men eftersom det då och då blir förseningar så är det en funktion som jag uppskattar.

/Fredrik

Att inspelningen fortsätter automatiskt antal minuter efter finns standard. Att behöva starta innan skall ju vara helt onödigt om boxen fungerar korrekt (alt epg datat är korrekt)
Så förhoppningsvis ändrar CD till att starta via klockan tillsvidare. Självklart är funktionen i teorin klockren men det förutsätter att alla skickar startdata korrekt

Postad 03 februari 2012 - 14:04

Unregistered9a65ea8f
  • Unregistered9a65ea8f
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Lyckas inte få kontakt mellan nya Appen och Boxen!!

-Appen är nerladdad och försöker hitta device utan att lyckas. Jag kör Ios5 i iPhone 4s.
-Boxen automatkonfigurerades tidigare och fick sin IP-adress
-Boxen finns med under rubriken Andra enheter när jag tittar på nätet (fasta och wifi) via Windows Nätverks- och delningscenter.
-Boxen kan inte pingas från iPhone eller dator på nätet.
-iPhone kan pinga alla andra enheter på nätet.
-Boxen kan köra mot internet via Canal Digital Go.
-Boxen finns med i routerns devicelista med sin IP och MAC-adress dock utan namn. Betyder väl inget.
-iPhone är ansluten till routerns wifi-nät.
-Boxen är ansluten via kabel till routern

Jag har provat slå av boxen ett par gånger och testa med dess iDevice i både läge till och från.
Boxen verkar vara spärrad från ping eller utifrån men varför begriper jag inte.
Någon som har hjälp att ge?

Postad 03 februari 2012 - 22:00

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

-Appen är nerladdad och försöker hitta device utan att lyckas. Jag kör Ios5 i iPhone 4s.
-Boxen finns med under rubriken Andra enheter när jag tittar på nätet (fasta och wifi) via Windows Nätverks- och delningscenter.
-Boxen finns med i routerns devicelista med sin IP och MAC-adress dock utan namn. Betyder väl inget.

Jag har inga tips att ge dej.
Men det är märkligt att det kan vara så olika, min fungerade direkt.
Det att pinga boxen fungerar inte här heller - det blir man ju nyfiken på varför inte det funkar.
Fast i routern har det blivit lite konstigt, den håller hela tiden på med att uppdatera klientlistan

Står typ: "Söker vänta"

Redigerat av Mazak, 04 februari 2012 - 15:08.

Postad 03 februari 2012 - 23:34

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Jag har provat slå av boxen ett par gånger och testa med dess iDevice i både läge till och från.

Jag har inga tips att ge dej.
Men det är märkligt att det kan vara så olika, min fungerade direkt.
Det att pinga boxen fungerar inte här heller - det blir man ju nyfiken på varför inte det funkar.
Fast i routern har det blivit lite konstigt, den håller hela tiden på med att uppdatera klientlistan

Står typ: "Söker vänta"

Som jag skrivit tidigare - har ni kollat multicast i router? Har haft liknande problem med andra produkter och multicast var lösningen då

Postad 04 februari 2012 - 00:41

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Ska kolla på det, ska man stänga av nåt då eller?

Postad 04 februari 2012 - 09:04

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0

Ska kolla på det, ska man stänga av nåt då eller?

Har en Netgear WNDR3700, någon som har koll på var man hittar denna inställning?

Postad 04 februari 2012 - 10:34

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
I Canal Digital-tråden har CD svarat på varför denna box missar lite i starten av inspelningar:

Den inspelningsbara boxen med 500 gb hårddisk använder informationen i EIT datan för att starta inspelningar. Om denna teknik används på ett korrekt sätt av alla led så skulle det göra att boxen startar när programmen startar.
Det skulle också betyda att eventuella förseningar av ett program, på grund av till exempel förlängningar av tidigare program med mera, inte skulle spela någon roll för inspelningen utan boxen skulle ändå starta inspelningen först när programmet startar.

Detta skulle ju vara optimalt i en perfekt värld men nu ser det tyvärr inte ut så. Utrustningen som finns vid utspelningsplatsen hanterar inte detta optimalt idag vilket gör att man kan se att vissa inspelningar startar försent.
För att detta skall bli optimalt måste detta synkroniseras med alla programbolag och där är vi inte idag men förhoppningsvis kommer vi att kunna implementera detta vid senare tillfälle.
Med anledning av detta kommer vi att ändra i boxens mjukvara så att den skall starta inspelningar efter klockan istället.

Vi arbetar aktivt mot programbolagen för att få ett fungerande system utifrån den EPG data de skapar. Det handlar om att programmen måste hålla sig inom de tider de angivit, om detta inte sker så missar man helt enkelt data och därför spelas det inte in.

Ha en bra helg!

Med vänliga hälsningar
Emelie.

Postad 04 februari 2012 - 11:05

Unregistered9a65ea8f
  • Unregistered9a65ea8f
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag testade att slå av Multicast Streams i routern D-Link 635, utan att egentligen veta vad det innebär, men det hjälpte inte utan saknar fortfarande kontakt mellan Appen och Boxen.

Kör ni som har fått appen att fungera med iOS5 i iPhone 4S??
Jag vet att det är ett "långskott" men när iPhone 4S släpptes med iOS5 var det många appar som inte fungerade längre p.g.a en inkompatibilitet med det tidigare iOS4. Därför tvingades dessa leverantörer komma ut med en reviderad version med en work-around. Det gällde bl.a ett par navigationsprogram jag ville få igång.
Det står visserligen att CD´s app gäller "iOS4 och senare" men så stod det också hos de som inte fungerade tidigare. Jag försökte fråga i kundtjänst om man testat med iOS5 men den frågan var lite för speciell, vilket jag har förståelse för.

Postad 04 februari 2012 - 11:12

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Jag kör iPad 2 med iOS5 och det funkar utmärkt.

Postad 04 februari 2012 - 11:15

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Jag kör iPad 2 med iOS5 och det funkar utmärkt.

Jag har provat med iPhone 4 IOS 5.01 och iPad 2 IOS 5.01 och båda fungerar på mina två olika boxar

Postad 04 februari 2012 - 12:09

DennisTv
  • DennisTv
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Virker som iPhone4s er litt problematisk, min 3GS og iPad 2 funker.
Slå av på flymodus, det funker for meg.

Postad 04 februari 2012 - 19:23

linusjohansson84gmailcom
  • linusjohansson84gmailcom
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Har en iPhone 4s som ej ville fungera, prövade allt. Det som löste knuten var som ovanstående skrev, slå på flightmode och sen av med det igen, vips så dök boxen upp i luren! vilken bugg....

Postad 05 februari 2012 - 12:05

Krille 56
  • Krille 56
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Är det fler som har problem med "osynlig" text-tv på SVT1 och SVT1 HD? Hade bara problem på SVT1 först, men nu är det samma även på SVT1 HD.
Man trycker fram text-tv men det syns inget, bara tv-bilden som vanligt, men man måste trycka bort text-tv för att kunna byta kanal osv.
Frågade CD om detta, men de hade ingen aning om problemet.

Jag har också detta problem och nu är det bara på SVT2 som text tv funkar. Trycker man på text tv knappen på fjärren när man tittar på SVT1 eller SVT1 HD så kan man därefter inte byta kanal. Jag går då in i mytv och sen ur igen och därefter går det att byta kanal igen. Någon som har samma problem? :blush:

Postad 05 februari 2012 - 15:38

Unregistered9a65ea8f
  • Unregistered9a65ea8f
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hittade idag en orsak till att den nya Appen Canal Digital Remote som inte vill prata med min ADB-box!!

Jag lånade en iPhone 4 med iOS 4.3.5 av en bekant och laddade ner CD Remote Appen och se det fungarade direkt hemma på vår installation. Min iPhone 4S med iOS 5.0.1 fungerar fortfarande inte. Har också provat att ladda om den. Trixet ovan att slå på och av Flight-läget fungerade inte hos mig. Kanske det är skillnader i timing som kan göra att problemet uppträder olika. Om det är skillnader i operativsystem eller hårdvaran i 4 resp. 4S borde gå att kolla.
Jag är övertygad om att det här finns samma typ av inkompatibilitet som många andra App-tillverkare erfarit. Dags för Canal Digital att göra en vidare undersökning.

Edit: Lånade en iPhone 4 til men med iOS 5.0 och med den fungerade Appen också. Så det verkar vara kombinationen 4S och iOS 5 som ger problem.

Redigerat av Unregistered9a65ea8f, 05 februari 2012 - 18:23.

Postad 05 februari 2012 - 16:08

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
IPhone 4 5.0.1, D-link router - har inga problem med appen

Postad 05 februari 2012 - 19:52

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Är det någon som har haft problem med DVB-T dongle'n? Har bild i vår TV, drar ur antennkabeln och kopplar in den till dongle'n, inte en enda kanal hittar den.

Redigerat av Melmac, 05 februari 2012 - 19:53.

Postad 05 februari 2012 - 21:27

linusjohansson84gmailcom
  • linusjohansson84gmailcom
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Har en iPhone 4s som ej ville fungera, prövade allt. Det som löste knuten var som ovanstående skrev, slå på flightmode och sen av med det igen, vips så dök boxen upp i luren! vilken bugg....

En liten update! Måste göra så varje gång jag vill använda appen samt att den tappar kontakten trots att appen är igång så det är inte riktigt ok än...

Postad 05 februari 2012 - 22:38

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Är det någon som har haft problem med DVB-T dongle'n? Har bild i vår TV, drar ur antennkabeln och kopplar in den till dongle'n, inte en enda kanal hittar den.

Den fungerar bra för mig. Aktiv antenn kanske? Som TVn normalt föder med ström?
Något boxen inte göra?
Bara en tanke. De flesta aktiva antennerna har en egen strömkälla iofs.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.