Call of Duty: Black Ops II (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(8)
|
1 292:- |
Postad 21 November 2012 - 11:40
Postad 21 November 2012 - 11:41
Postad 21 November 2012 - 12:00
Postad 21 November 2012 - 12:21
Postad 21 November 2012 - 12:38
Förstår inte att alla kan ha såna problem, vi kan inte ha fått samma spel... Men kanske är för att jag nästan uteslutet spelar SnD.
jag spelade SD i morse och till min förvåning fungerade det riktigt bra.. fienderna dog till och med när man skjöt på dom. oftaast i alla fall
Postad 21 November 2012 - 12:45
Förstår inte att alla kan ha såna problem, vi kan inte ha fått samma spel... Men kanske är för att jag nästan uteslutet spelar SnD.
Jo, spelade lite SD igår och det går fan så mycket bättre.
Postad 21 November 2012 - 12:52
Jag upplever inte så mycket lagg, i vissa lobbys finns det helt klart, men överlag så fungerar det lika bra som i MW3. Konstiga är att det går ungefär lika bra i detta som det gjorde i slutet av MW3. Trotts att jag inte kan banorna lika bra. I princip bara när jag ska göra någon konstig challenge som det inte går som det ska.
Postad 21 November 2012 - 13:05
Postad 21 November 2012 - 13:12
Finns det ingen annan lika bra mp-upplevelse som mw? Jag blir bara sorgsen... men men, skit samma. jag ska försöka lira ikväll igen. får hoppas på en patch tills dess. 1.04, lagom till att spelet är en vecka gammalt...
Postad 21 November 2012 - 13:14
Men SMAW måste ju fixas till som du säger. Man måste ha enormt flyt för att kunna skjuta mot fiender med den, den flaxar ju iväg hejvilt när man skjuter.
Postad 21 November 2012 - 14:00
Postad 21 November 2012 - 14:07
Ni som upplever så otroligt mycket problem med lagg, testa att köra utan router. Skulle vara intressant att se om det hjälper, med tanke på videon som någon postade innan som påstår att problemet inte ligger i spelet utan i hur routern hanterar trafiken...
det var jag som länkade den videon. ska testa själv men fan om det är det som är problemet. Men palla att koppla bort routern osv... jag har ju olika switchar, routrar och skit. telefoni, bredband och TV allt i ett uppkopplat på nätverket. det har inte varit några större problem med andra spel så om det är det som är felet är det endå Treyarch som suger med sin nätverkskodning. lite lagg är man van med i CoD men inte som det är nu.
Postad 21 November 2012 - 14:14
Postad 21 November 2012 - 14:28
När ni säger att folk tål så mycket så håller jag inte riktigt med, ni måste tänka att majoriteten av spelarna kör med lightweight och blir därmed svårare att träffa eftersom dom rör sej snabbare. Var juh samma sak i MW2 tror jag att det var. Om det är nån som kommer rakt mot en eller liknande så tycker jag man har ihjäl dom snabbt.
tror snarare att det är lite lagg som gör att det upplevs som att man tål så mycket. men lagg kombinerat med en perk som gör att gubben rör sig annoprlunda mot det normala är ingen bra kombo för hitdetection
Postad 21 November 2012 - 14:41
Håller med om detta, inte helt sällan man kan ta tre personer utan att ladda om, sällan jag laddar om om jag har halva magasinet kvar, då letar jag gärna upp ett hörn eller mindre osäkert ställe innan omladdning.När ni säger att folk tål så mycket så håller jag inte riktigt med, ni måste tänka att majoriteten av spelarna kör med lightweight och blir därmed svårare att träffa eftersom dom rör sej snabbare. Var juh samma sak i MW2 tror jag att det var. Om det är nån som kommer rakt mot en eller liknande så tycker jag man har ihjäl dom snabbt.
Postad 21 November 2012 - 14:49
Postad 21 November 2012 - 15:01
När ni säger att folk tål så mycket så håller jag inte riktigt med, ni måste tänka att majoriteten av spelarna kör med lightweight och blir därmed svårare att träffa eftersom dom rör sej snabbare. Var juh samma sak i MW2 tror jag att det var. Om det är nån som kommer rakt mot en eller liknande så tycker jag man har ihjäl dom snabbt.
Jag håller inte med, ibland kan man komma in i en match där det inte går att döda nån. Känns som man är efter i alla situationer. Efter. 0-10 så känns det som något är fel, så dålig är inte ens jag.
Hoppar in i en annan match och då är det tvärt om nästan, eller det är mer jämnt i alla fall och det man skjuter på dör.
Tycker det märks väldigt tydligt när det är något som inte stämmer
Postad 21 November 2012 - 16:19
Postad 21 November 2012 - 16:30
Tex. med BLOPS 2 så orkade jag inte ens testa multiplayer förrän jag haft det liggande i 3-4 dagar efter som att
jag var övertygad om att det var det kassaste spel någonsin.
När jag tillslut provade så blev jag glatt överraskad över att det var färgbild och tom. ljud!
Postad 21 November 2012 - 17:19
Jag håller inte med, ibland kan man komma in i en match där det inte går att döda nån. Känns som man är efter i alla situationer. Efter. 0-10 så känns det som något är fel, så dålig är inte ens jag.
Hoppar in i en annan match och då är det tvärt om nästan, eller det är mer jämnt i alla fall och det man skjuter på dör.
Tycker det märks väldigt tydligt när det är något som inte stämmer
Jo men givetvis finns det matcher som är laggiga. Sen om man kör lightweight och har laggfördel då blir det såklart ännu värre.
Postad 21 November 2012 - 18:17
btw, när sätter clanops igång?
Postad 21 November 2012 - 18:41
Lagget tycker inte jag är sååå farligt men när man har motlagg så märks det lite för väl. Jag snittar 1.90 i Hardcore TDM och innan jag nyss stängde av så hade jag två raka matcher under 0.50 & dog direkt efter spawn ett flertal gånger. Varenda 1 mot 1 förlora jag trots att jag verkligen sköt rakt i fienden innan han ens reagerat. Killen som dominera de två matcherna hade varit lite av en slagpåse den senaste timmen. Helt plötsligt så blev han världsmästare i CoD... Men lagget är nog värre än jag upplever det då lite för många matcher i Hardcore TDM slutar med total överlägsenhet för ena laget. Det blir så uppenbart ibland att det verkligen bara är uppkopplingen som spelar någon roll för resultatet. När ett helt lag snittar över 2.0 och nån kör 20-2 eller liknande så är det lite galet. Framförallt när nästa match ser helt annorlunda ut & han som var totalt dominant ena rundan får sopstryk nästa utav en kille som knappt fick in en kill rundan innan. Men det är bara hoppas det blir bättre!
Redigerat av Unregistered4ac35b52, 21 November 2012 - 18:43.
Postad 21 November 2012 - 18:49
Nja, iaf på pc så finns det ett "Bonus" val där bla Nuketown KAN ingå, men det verkar slumpat.Den finns i en annan spellista nu. Kommer inte ihåg vad den heter, typ Bonus eller liknande.
Dvs, man kan inte iaf såvitt jag vet längre gå in på en match och veta att man får Nuketown oavsett spelläge, klart störande.
Btw så har jag nog aldrig varit med om nåt mer rörigt GUI kring alla matcher, servers, classes osv.
Nog det rörigaste jag nånsin sett i något spel nästan.
Vet inte vad dom tänkte med där, eller om dom ens gjorde det.
MW1 var ju en dröm i jämförelse som exempel.
</rant>
Postad 21 November 2012 - 19:40
Postad 21 November 2012 - 19:44
edit, tror jag missförstod dig där....Helt riktigt Nuketown 24/7 finns inte kvar. Enda sättet att spela den är som del av bonus. Bättre det än som det var först, då den försvann helt överallt...
Redigerat av masse70, 21 November 2012 - 19:53.
Postad 21 November 2012 - 21:07
Haha klockrent döden!! Ja hade höga förväntningar på detta spel o tycker att det motsvarat dem bra!! Att de finns lite barnsjukdomar nu de kan ja ta som en skrikande idiot med ett leendeGör som jag istället, ha så OERHÖRT låga förväntningar att det i princip är omöjligt att bli besviken.
Tex. med BLOPS 2 så orkade jag inte ens testa multiplayer förrän jag haft det liggande i 3-4 dagar efter som att
jag var övertygad om att det var det kassaste spel någonsin.
När jag tillslut provade så blev jag glatt överraskad över att det var färgbild och tom. ljud!
Postad 21 November 2012 - 21:22
Fast det är inte bara lagget som jag inte gillar... det är som MW-spelen men ändå inte...
Och det är av den anledningen som det är bättre än MW3 (som för övrigt suger pung.)
Postad 21 November 2012 - 21:24
Lasseman73
Postad 21 November 2012 - 21:27
Som det är nu spelar väl ett dussin efter nyår.
Finns det ingen annan lika bra mp-upplevelse som mw? Jag blir bara sorgsen... men men, skit samma. jag ska försöka lira ikväll igen. får hoppas på en patch tills dess. 1.04, lagom till att spelet är en vecka gammalt...
MW2 var inte speciellt annorlunda, hann väl komma 7 patcher på 1½ vecka eller nåt...
Postad 21 November 2012 - 22:20
Postad 21 November 2012 - 22:35
Man kan ju bara konstatera, konstigt nog, att COD4 var bäst och sen har det bara gått utför...
Amen to that!
Postad 22 November 2012 - 00:26
Man kan ju bara konstatera, konstigt nog, att COD4 var bäst och sen har det bara gått utför...
Postad 22 November 2012 - 00:49
Postad 22 November 2012 - 00:52
undra om blops blir bättre på hc?
Jag trodde du tyckte att folk campar mycket i vanliga fall?
Postad 22 November 2012 - 01:39
Ikväll gick det rätt bra att spela. men så mycket roligare mw är ändå. undra om blops blir bättre på hc?
Tyckte nog vi dominerade rätt bra. Var ju svårt att få upp sina Stealth Choppers för det va andra i luften ;-)
Postad 22 November 2012 - 04:29
Trycker man på en sån och väljer tex att man vill ha en extra perk 1 så kommer det ju fram en lista där det står to many items och att jag måste välja bort en, då gör jag det och sen när jag ska välja den bya perken måste jag välja bort ytterligare en grej.
I den listan man väljer bort saker i finns ju alla perks som man valt sen innan . Så man måste alltså välja bort 2 perks för att få den tredje?
Verkar ologiskt och rörigt.
Jag antar att jag missar nåt här
Postad 22 November 2012 - 07:31
Postad 22 November 2012 - 07:58
Jag tänkte på dom där wildcarden som man har när man gör en klass, jag förstår inte riktigt. Trycker man på en sån och väljer tex att man vill ha en extra perk 1 så kommer det ju fram en lista där det står to many items och att jag måste välja bort en, då gör jag det och sen när jag ska välja den bya perken måste jag välja bort ytterligare en grej. I den listan man väljer bort saker i finns ju alla perks som man valt sen innan . Så man måste alltså välja bort 2 perks för att få den tredje?
Verkar ologiskt och rörigt. Jag antar att jag missar nåt här
Det kostar dig två "pluppar" en för Wildcard och en för perken. Jag kör med fyra perks och har tagit bort två tactical.
Postad 22 November 2012 - 08:07
innan jag började köra hade jag fixat lite med routern och öppnat upp alla portar till BO2 så jag hade lite förhoppningar om att det skulle flyta på bättre.
tror ifs att det gjorde det för lagget som var igår var mer hackigt och trasigt samt att min polare upplevde exakt samma sak samtidigt MEN jag låg inte efter motståndarna en halv sekund som förrut så det gick rätt bra ändå.
tror jag led av det där så kallade buffer bloaks innan men löste det med att öppna upp portarna. nu var det nog bara lagg pga spelet/bo2 servrarna.
Postad 22 November 2012 - 08:58
Bara jag som stör mig på att spelet grötar ihop hela ps3an? Tex. Om man trycker ps-knappen och tänker svara lite snabbt på ett mottaget meddelande så bör man tänka om, det kan ta en halv match för att inte snacka om uppstarten av spelet, går ju inte att trycka förbi allt tjaft i början, tar 3ggr så lång tid att komma igång än i tex. MW3...
Postad 22 November 2012 - 09:40
Postad 22 November 2012 - 09:42
En liten detalj som jag gillar med spelet är att man hör personen man dödar. Oftast är det skrik och svordomar
Den detaljen finns i MW3 ;-)
Postad 22 November 2012 - 09:57
Igår hackade/frös det så mycket vissa matcher så att det var ospelbart, fick inte ens vara med att ta första flaggorna i domination. Varje gång man mötte motstånd frös det till, sen var man antingen död eller stod springandes mot nån slumpmässigt utvald vägg. Bara jag som stör mig på att spelet grötar ihop hela ps3an? Tex. Om man trycker ps-knappen och tänker svara lite snabbt på ett mottaget meddelande så bör man tänka om, det kan ta en halv match för att inte snacka om uppstarten av spelet, går ju inte att trycka förbi allt tjaft i början, tar 3ggr så lång tid att komma igång än i tex. MW3...
Ja i går var det trögt.. har du valt att spelet ska starta direkt i Multiplayer? Går fortare att få igång då.
Postad 22 November 2012 - 10:28
Men om man ska vara (seriös) en stund så tycker inte jag att det är så j-vla farligt med lagg o liknande, visst vissa matcher
Går åt h-lvete men det gjorde det i mw3 åxo, iallafall för mig. Jag tror nog att man gärna glömmer bort att det faktiskt har varit stuligt i alla cod spel ibörjan, om ett par veckor så tror jag att det mesta som stör är betydligt bättre.
Sen att jag skriker som en gris om hur dåligt det funkar när vi spelar är en annan sak;)
Då är det ju KRIG!!!!
Postad 22 November 2012 - 11:01
Postad 22 November 2012 - 11:48
Sen att jag skriker som en gris om hur dåligt det funkar när vi spelar är en annan sak;)
Då är det ju KRIG!!!!
full förståelse
alltid lika kul att lira med qungen. då behöver man inte sitta och skrika och förbanna spelet själv. ni andra är så himla lugna (den berömda primären har jag inte fått nöjet att spela så mycket med då jag är en nykomling
Redigerat av beat_strandh, 22 November 2012 - 11:49.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
5 bilder
1544 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?