Postad 07 April 2014 - 14:11
Explorer Master har jag länge velat höra, Ranger Master skär för mycket i mina öron men tror av någon anledning att Explorer har "bättre" diskant för mina öron.
http://www.hifiguru....tour-s54/1861-0
Dessa hade jag gärna köpt om pengarna funnits...
Postad 07 April 2014 - 14:12
- ekorrhjulet börjar va olidligt.
+ föräldraledigt hela nästa vecka
+ måste fixa mig någon positiv förändring i livet.
Postad 07 April 2014 - 14:16
Tack ska ni ha grappar!
Postad 07 April 2014 - 14:21
jag reclaimade mitt B-kort precis hehe, 3-4 års frånvaro efter en mindre dust med en konstapel. Man lär sig (jag gör det långsammare bara..)Är kortet till hojjen eller bilen?
Eller kanske rent utav hjullastaren?
Postad 07 April 2014 - 14:30
Men det måste nog kännas gött ändå att ha fått det åter då
jag reclaimade mitt B-kort precis hehe, 3-4 års frånvaro efter en mindre dust med en konstapel. Man lär sig (jag gör det långsammare bara..)
Postad 07 April 2014 - 18:57
Jag vill nog påstå tvärtom. Har man varit av med körkortet i minst ett år finns det anledning till det.Aha ok
Nej, farbror haffe är inget å ha
Grattis till kortet, gör inte om samma sak.
Redigerat av SC-Zap, 07 April 2014 - 18:59.
Postad 07 April 2014 - 19:13
I know the feeling bro. Nu är jag dock arbetslös och det är snäppet värre än att sitta fast i ett ekorrehjul så du kan ju trösta dig med att du i alla fall har en fast och säker inkomst. Alltid något.- 14 år i samma maskin (kantbock)
- ekorrhjulet börjar va olidligt.
Postad 07 April 2014 - 19:28
Så ekorrhjulet är mitt enda alternativ än så länge.
men tack för sympatin
Postad 07 April 2014 - 19:45
Postad 07 April 2014 - 19:52
Jag vill nog påstå tvärtom. Har man varit av med körkortet i minst ett år finns det anledning till det.
Postad 07 April 2014 - 20:01
Postad 07 April 2014 - 20:05
Jag sa inte ens det om du hade läst vad jag skrev.
Man måste inte alltid gilla polisen i alla sammanhang även om det kan vara bra att dom finns.
Men att i det här sammanhanget klaga på polisen är bara fel, inget annat. Tror inte att du vill ha ett land utan polis...
Postad 07 April 2014 - 20:16
Då får jag väl påminna dig, eftersom du inte kommer ihåg vad du själv sade. Det här är alltså ett svar på posten där vinballe skrev:Aha ok
Nej, farbror haffe är inget å ha
Men det måste nog kännas gött ändå att ha fått det åter då
jag reclaimade mitt B-kort precis hehe, 3-4 års frånvaro efter en mindre dust med en konstapel. Man lär sig (jag gör det långsammare bara..)
Det är ingen "mindre dust" när man varit av med kortet så länge att man måste ta det igen (alltså minst ett år).
Postad 07 April 2014 - 20:17
Orkar inte tjaffsa om polisen om dom är bra eller dåliga. Det är upp till var o en att bedöma. Tycker att det blir lite för mycket tjuv och polis bara den här debatten
Postad 07 April 2014 - 20:20
Postad 07 April 2014 - 20:25
Edit: och jag får fan skylla mig själv. Ber man en polis dra åt **** på fyllan så ska det fan gå sådär, hur dum och elak jag än bedömde att han var just då. j*vla dumheter.
Pga sådana tilltag kan jag tillägga ännu ett plus och återgå till ämnet, 1 år och 2 månader helt utan alkohol.
Kan man inte bete sig, ska man inte.
Redigerat av vinballe, 07 April 2014 - 20:28.
Postad 07 April 2014 - 20:28
Alternativet är (många) upprepade och grova fortkörningar (som jag inte tycker är tillnärmelsevis lika illa, lite beroende på vilken typ av väg det skett på).
Postad 07 April 2014 - 20:37
Postad 07 April 2014 - 20:43
Tackar! Och nej, absolut aldrig igen. Man kan göra fel på andra sätt. Den saken begriper man ju rätt tydligt nu på senare år. Men jag har faktiskt aldrig strulat till det för mig bilburen, det är ju rätt bra i det hela!
Mitt problem var nog förhållandet till alkohol - fotboll - allmän ordning.. Till fots haha.
Det har man lärt sig något av och kopplar hellre av framför TVn när det vankas match. Bättre för såna som mig med en "behandlad" idiot-gen. (Läs: det var dags att växa upp)
Nåväl. Åter till ämnet
+ ett nytt avsnitt av Walking Dead väntar. Good times
Postad 07 April 2014 - 20:48
Postad 07 April 2014 - 20:52
åh gud ja! Det är fruktansvärt dumt och onödigt förfarande. Har aldrig fallit mig in och förhoppningsvis är alla här kloka nog att undvika såna jäkla dumheter.Aha! Ja, så kan ju kortet förloras också. Bättre än att fylleköra, i alla fall.
Jag lärde mig iaf att är man nästan 30 så bör man ju kanske ta tag i saker och ting och inte springa på fotboll och härja som nån grobian. Vissa av oss förstår bara sånt lite långsamma än andra aom sagt
Postad 08 April 2014 - 07:49
+ Jag har fortfarande ett jobb att gå till
+ Ska nog kolla på ny bil idag
- Har så lite arbete att det är låånga dagar
- Fortsätter det såhär jag är jag snart utan jobb
// Sat
Postad 08 April 2014 - 12:46
- biljävel
- biljävel
+ Jag är nog inte den ända som avskyr min bil just nu
// Sat
Postad 08 April 2014 - 12:51
- Bakluckan går inte att öppna på bilen
- Regn
- Kvällsskift
- Lättirriterad
+ Fler har bilproblem (skadeglädje)
+ Börjat kolla på säsong 3 av GoT
+ Träningen går bra
+ Rök och alkoholfri i 2 veckor
Postad 08 April 2014 - 13:00
- Avgassystemet paj på biljäveln (dagens tema?)
+ Sambon utskriven och hemma från psyk
+ Allt är uppklarat och återställt efter vattenläckan
Postad 08 April 2014 - 13:00
+ Ställde ut min skitiga cykel som blev som ny nu
+ Tänkte om jag ändå skulle beställa ett par Sonus Faber Olympica 2??
- Olympica 3 väger för mycket för att släpa på
- Galet vad det regnade idag, vaknade av eländet
Postad 08 April 2014 - 14:24
- regnar
+ slutar kl 16
+ börjar ljusna på himlen
Postad 08 April 2014 - 15:20
+ Det är ganska kul att kolla på nya bilar.
( - Biljävel )
Postad 08 April 2014 - 16:44
Hoppas hemkomsten piggare upp även om det brukar vara en lång resa innan man är på tå igen.- Sjuk
- Avgassystemet paj på biljäveln (dagens tema?)
+ Sambon utskriven och hemma från psyk
+ Allt är uppklarat och återställt efter vattenläckan
Mina plus är att jag kom hem och kunde äta med familjen samt att jag faktiskt inte var på jobbet förens kl. 6.30
Hockey ikväll
Minus, kan vara sista hockeyn för denna säsongen
Redigerat av MikaelJ, 08 April 2014 - 16:47.
Postad 08 April 2014 - 18:15
- slut på ledigheten, imorgon blir det askutation. Eller vad det nu heter.
Postad 08 April 2014 - 18:24
Förstår dig... DOCK får ALDRIG barnen komma i kläm när man särar på sig!!- är så arg på min fru att jag inte ens vill att sonen hälsar på.
Postad 08 April 2014 - 18:27
Postad 08 April 2014 - 18:39
Som sagt ge din grabb all kärlek han kan få så kommer du få tillbaka energi genom hans kärlekHjälps inte, funderar till och med på att avsluta mitt jordeliv för evigt och avsluta det 3 alnar under jorden.
Postad 08 April 2014 - 18:41
Sitter och dricker både öl och whisky för att döva smärtan.
Redigerat av Unregistered2020, 08 April 2014 - 18:45.
Postad 08 April 2014 - 18:52
Postad 08 April 2014 - 19:04
Det här kommer att låta som en klycha.Du måste bita ihop och tänka framåt.Och viktigaste av allt prata med vänner,familj om hur du mår och känner dig.
Får nästa vecka träffa min son som jag inte har sett sen i December.Man överlever, anpassar sig, fast det känns och kommer alltid att kännas förjävligt att va utan sitt barn.
Kämpa på och glöm spriten,hur jävligt du än mår nu så är inte drickat lösningen.
Postad 08 April 2014 - 19:34
jag mår skitdåligt just nu och det beror både på hemma och jobbet.
Postad 08 April 2014 - 19:48
Jag tror i alla fall att vid den här tiden nästa år så är jag inte helt säker på att jag är i livet.
"Simma eller sjunk" sjunger Mange Hellberg.
Och jag tycker du ska simma. Simma som fan.
Håll ut mannen
Postad 08 April 2014 - 20:23
+/- Dom hemmabyggda elektrostaterna fungerade inget vidare även om det kom ljud ur dom eller musik rättare sagt. Sen blev test förstärkaren överhettad och jag fick en bättre idé och den syns i galleriet
Postad 08 April 2014 - 20:34
- Bah 6-7 veckor kvar till flytt...
+ Inköpt lila mörkläggningsgardiner färdigt till nya vardagsrummet så biohörnan blir mysig
+ Frugan är glad och inspirerad över hur vi(båda!) vill samma sak med nya lägenheten
Postad 08 April 2014 - 20:48
Nu gör du så här. Ring en taxi och så tar du den in till närmaste akutpsyk. Det är inget att skämmas över. Här jobbat ett antal år där. Du skall INTE sitta ensam med dom tankarna och sprit. Du behöver förmodligen lite anti dep. , något att sova på samt någon som lyssnar. Dom som jobbar där är proffs och hjälp ett antal i din situation.
Åk in, tala om att du inte känner för att leva längre, be att dom skriver in dig några dygn. Du behöver sova och någon att prata med.
Det är absolut inget att skämmas för...Åk in.
Redigerat av Hoggeman, 08 April 2014 - 20:49.
Postad 08 April 2014 - 21:12
Lider med dig.Jag tror i alla fall att vid den här tiden nästa år så är jag inte helt säker på att jag är i livet.
Men som någon annan sa: Ge f-n i alkoholen, den för, i det här läget, inte något gott med sig. Ja, jag förstår att det är lätt att ta till (och jag kanske hade gjort detsamma), men jag tror verkligen inte att det är bra i såna här lägen.
Kämpa!
Postad 08 April 2014 - 21:44
Kom på ett plus:
+ Det är ganska kul att kolla på nya bilar.
( - Biljävel )
Postad 08 April 2014 - 21:54
Kylis, jag tycker att du borde försöka sova, ta det lugnt och känn efter hur det känns imorgon. Känns det fortfarande väldigt dålogt så ta kontakt med psykvården i ditt område, dom är väldigr duktiga på att hjälpa när såna här saker händer.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
3 bilder
18 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?