Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
5639 svar till detta ämne
Postad 16 September 2013 - 23:55
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
Något stort kommer avtäckas om någon vecka och då har NDA gått ut. Kanske någon sanning i ryktena trots allt. 
Tid: 29:30 min http://majornelson.c...-road-to-launch
Prepare to cancel those PS4 pre-orders! 
så du säger att Xbox One kommer släppas i Sverige INNAN 29 November och inte någon gång 2014?
Postad 17 September 2013 - 06:54
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
så du säger att Xbox One kommer släppas i Sverige INNAN 29 November och inte någon gång 2014?
Hur sjutton drar du den slutsatsen?
Postad 17 September 2013 - 06:56
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
haha sure
Postad 17 September 2013 - 08:18
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Något stort kommer avtäckas om någon vecka och då har NDA gått ut. Kanske någon sanning i ryktena trots allt. 
Tid: 29:30 min http://majornelson.c...-road-to-launch
A cool thing in a couple of weeks va det enda jag hörde eller missade jag det?
Postad 17 September 2013 - 09:36
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Skulle knappast tro att det är något intressant över huvudtaget. Är det fable går jag i taket av lycka, men troligtvis så rör det sig om typ ett tillbehöt som är rövonödigt eller något sånt.
Postad 17 September 2013 - 10:44
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10550 inlägg
De ska väl presentera någon ny eller nygammal vr hjälm gissar jag. Sony alltså
Postad 17 September 2013 - 15:36
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3103 inlägg
A cool thing in a couple of weeks va det enda jag hörde eller missade jag det?
"Something very cool" Tycker mig höra på rösten att det är något speciellt som ska visas upp. Aja, man får tolka det hur man vill.  Kan vara vad som helst.
Postad 17 September 2013 - 15:39
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
"Something very cool"
Rebranding till Xbox 180?
Postad 17 September 2013 - 15:46
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Det kan ju passa då dom tvärvänt på allt
Postad 17 September 2013 - 16:32
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Rebranding till Xbox 180?
Det kan ju passa då dom tvärvänt på allt
Postad 17 September 2013 - 16:57
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Postad 18 September 2013 - 08:22
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Charlie @ Semiaccurate synade XOne APU:n för ett tag sen:  Part 1: http://semiaccurate....-on-die-memory/Part 2: http://semiaccurate....s-architecture/Part 3: http://semiaccurate....ore-than-audio/Intressant teknik som inte saknar poänger men slutorden från Charlie var ändå hårda: Microsoft made a really impressive SoC that is a multimedia monster with a bit of gaming ability, technically speaking it is quite impressive that they pulled it off. Not to take anything away from the hardware designers but Microsoft management simply aimed wrong. Sony made a gaming machine, Microsoft did not. Sony made a clean design for coders, Microsoft did not. Microsoft made a complex technical masterpiece that is in a no-mans land between a far <$100 Android media center and the PS4. Sony just did right for gamers and won the battle.
För MS del så får vi hoppas att han på sin höjd bara är just semi-accurate.
Redigerat av pacman, 18 September 2013 - 08:24.
Postad 18 September 2013 - 08:48
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Aj vilken sågning! Låter nästan som att han anser att xbone nästan saknar potential för en spelkonsol.
Postad 18 September 2013 - 08:57
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Tja, förra generationen så lyckades de trycka ut spel till PS3an även om den var en 'complex technical masterpiece' utan 'clean design for coders'.
Så loppet är nog inte kört för MS än....
Vi har en spännande vinter framför oss.
Postad 18 September 2013 - 09:04
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2258 inlägg
Fast slutklämmen kändes som lite effektsökeri. Läste iofs bara del 3  men det lät som ONE har potential att vara grymt ljudmässigt. Om "a bit f gaming" är 75 procent av sony's renodlade konsol hur bra ska då inte övriga delar vara lol.
Postad 18 September 2013 - 09:47
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Återstår att se var det hamnar i slutändan men om det blir så stor grafikprestandaskillnad som det nu verkar så gör det ändå inte mig som Xbox fan särskilt mycket.
Om dom lägger kraft på bättre ljud, bättre OS och omkringfunktioner och dessutom förhoppningsvis bättre online så tar jag det gärna i utbyte mot tex en högre upplösning.
Det enda kravet jag har grafikmässigt är att spelen ska se solklart snyggare ut än nuvarande generation. Om sen den ena next gen-konsollens spel är något tekniskt snyggare än den andras är för mig ganska oviktigt. Det känns mer som en skrytfaktor.
Postad 18 September 2013 - 11:05
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Tja, förra generationen så lyckades de trycka ut spel till PS3an även om den var en 'complex technical masterpiece' utan 'clean design for coders'.
Så loppet är nog inte kört för MS än....
Vi har en spännande vinter framför oss. 
Absolut men dom första 3-4 åren va multititlarna hyfsat cripplade på ps3 Är lösningen 1080p och 60 fps på ps4 = 720p/900p och 30 fps på xone så är inte jag nog inte intresserad. Fast slutklämmen kändes som lite effektsökeri. Läste iofs bara del 3 men det lät som ONE har potential att vara grymt ljudmässigt. Om "a bit f gaming" är 75 procent av sony's renodlade konsol hur bra ska då inte övriga delar vara lol.
Onekligen ett positivt sätt att se på artiklarna  Jag tror xone blir grym som multimediaenhet men är avkallet på gaming för stort spelar det ingen roll hur bra och smidigt os'et och dom övriga funktionerna är. Återstår att se var det hamnar i slutändan men om det blir så stor grafikprestandaskillnad som det nu verkar så gör det ändå inte mig som Xbox fan särskilt mycket.
Om dom lägger kraft på bättre ljud, bättre OS och omkringfunktioner och dessutom förhoppningsvis bättre online så tar jag det gärna i utbyte mot tex en högre upplösning.
Det enda kravet jag har grafikmässigt är att spelen ska se solklart snyggare ut än nuvarande generation. Om sen den ena next gen-konsollens spel är något tekniskt snyggare än den andras är för mig ganska oviktigt. Det känns mer som en skrytfaktor.
Delar din åsikt i mycket men mitt principkrav på 1080p stjälper kanske mer än det hjälper mig.
Postad 20 September 2013 - 14:26
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
Postad 20 September 2013 - 16:02
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Lite komiskt bara att han skriver att 2013 kommer bli ett spelår man minns länge. Det låter ju som att han syftar på konsolsläppen, medans bara ps4 släpps (och därmed koms ihåg  )
Postad 20 September 2013 - 16:09
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
Jag syftade på konsolsläppen, men du har rätt i att det lika gärna kunde varit 2014
Tanken var att "vanliga" människor skulle förstå att det kommer två nya svarta maskiner kring nyår.
Redigerat av maximm, 20 September 2013 - 16:11.
Postad 20 September 2013 - 18:55
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jamendu, det var ju du som var publicerad  ursäkta att jag skrev om dig i tredjeperson, var absolut inte menat så
Postad 21 September 2013 - 16:09
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Tog bort ett gäng inlägg, tror jag får börja ta i med hårdare tag mot trollande.
Postad 21 September 2013 - 19:20
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Tog bort ett gäng inlägg, tror jag får börja ta i med hårdare tag mot trollande.
Ähh, börja köra på Sonys linje så fixar det sig http://www.mcvuk.com...network/0121317
Postad 21 September 2013 - 19:22
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
trodde allt var tillåtet i en war-tråd
Postad 22 September 2013 - 05:41
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
Jag är orolig för att PS4:an verkligen kommer bli mycket mer kraftfull än Xbox. Har själv alltid föredragit Xbox (pga achievments, kompisar och kontrollen), men om PS4:an är märkbart snabbare så får man kanske gå över till den. Och med märkbart menar jag 1080 mot 720 eller 60fps mot 30fps. Mindre skillnader i grafisk lull-lull är inte värt så mycket, då detta lika gärna kan optimeras av duktiga utvecklare.
Postad 22 September 2013 - 06:19
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Spelen optas troligtvis för xbone då den är svagare, så jag tror själv bara att man teoretiskt kommer få grafiska skillnader mellan enheterna när det gäller konsolexklusiva spel. Och det i ett par generationer fram i spellistan.
Postad 22 September 2013 - 06:39
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
Varför det?
Om PS4:an är snabbare och man utvecklar ett spel som ligger på mellan 50 och 70 fps på XBone, men mellan 60 och 80 på PS4 kommer de låsa fps:en till 60 på PS4, men XBone får nöja sig med 30fps.
Postad 22 September 2013 - 10:18
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Ja, iofs. Om man nu kan grejja med framerate och sånt för att få samma grafik på enheterna så är det ju ett alternstiv. Jag vet iiinget om sånt 
Dock så vill jag (trots att jag är sonykille) påminna dig om att du klarat dig med 30fps rätt många år nu. Fan, jag har lirat skyrim med 1 fps på ps3. Max 1 fps. Tom när det var mer frysning än spel så lirade jag vidare. Fps är absolut inte allt. Jag gillar xbox achivementsystem mycket bättre än sonys ex. Sp byt inte pga att du tror att du kanske kommer sakna något du aldrig haft.
Postad 22 September 2013 - 13:02
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3103 inlägg
Lär nog få invänta andra eller tredje vågen av next-gen spel innan man börjar se skillnaderna. Det hänger även på hur ESRAM:et kommer användas av utvecklarna då det fortfarande är oklara saker angående detta.
There are still questions regarding the ESRAM cache — breaking it into four 8MB chunks is interesting, but doesn’t tell us much about how those pieces will be used. If the cache really is 1024 bits wide, and the developers can make suitable use of it, then the Xbox One’s performance might surprise us.
http://www.extremete...ed-by-microsoft
Redigerat av Zerox_no1, 22 September 2013 - 13:03.
Postad 22 September 2013 - 14:47
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Jag gillar xbox achivementsystem mycket bättre än sonys ex.
Av ren nyfikenhet, varför?
Postad 22 September 2013 - 15:05
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Av ren nyfikenhet, varför?
Det är för att det är enklare. Det är poäng rakt av. 4000 poäng är 4000 poäng. Man levlar inte som till ps3. Det är väl den enda anledningen. Gillar inte alls det här med att man har bucklor och sånt
Postad 22 September 2013 - 19:12
Rumpnisse
-
Rumpnisse
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Lär nog få invänta andra eller tredje vågen av next-gen spel innan man börjar se skillnaderna. Det hänger även på hur ESRAM:et kommer användas av utvecklarna då det fortfarande är oklara saker angående detta.
[/font][/color]
enligt flera utvecklare så ser man skillnaden redan dag ett
Postad 22 September 2013 - 20:26
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10550 inlägg
Det är ju skitbra om alla köper ps4a. Man kommer att lira ensam på alla deras servrar! Kommer ju fan aldrig att lagga! Snacka om plus för ms! Ska bli roligt att lära känna alla på liven också. Det blir ju inte så många tydligen. En 5 - 10 stycken. Blir lite som ett gammalt hederligt lanparty.
Vissa racinglir har ungefär lika mycket action på servrarna tyvärr. Rena öknen. Men visst det är ju seriösa gamers du stöter på där. Wreckers tycker inte det är kul att bara sabba för någon enstaka och de hittar ju knappt till garagefirme liren ändå
Postad 22 September 2013 - 20:32
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Det är för att det är enklare. Det är poäng rakt av. 4000 poäng är 4000 poäng. Man levlar inte som till ps3. Det är väl den enda anledningen. Gillar inte alls det här med att man har bucklor och sånt
Jag gillar bucklorna, speciellt platinum. Efter en sån känner man att man är klar med spelet..
Postad 22 September 2013 - 21:01
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
det är bara så jävla svårt att få platinabucklorna. gör allt man kan i spelet. yes. hej skyrim!
däremot så kan jag tänka mig att det är lite lättare i vissa andra spel, exempelvis nhl eller något dyligt sportspel =)
Postad 22 September 2013 - 21:43
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3103 inlägg
enligt flera utvecklare så ser man skillnaden redan dag ett
Utvecklare betalda av Sony då, eller?  Väntar till vi har färdigutvecklade multiplattform-titlar gjorda enbart för next-gen konsolerna innan en bedömning görs.
Postad 22 September 2013 - 22:02
Rumpnisse
-
Rumpnisse
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Utvecklare betalda av Sony då, eller? Väntar till vi har färdigutvecklade multiplattform-titlar gjorda enbart för next-gen konsolerna innan en bedömning görs.
jaja du får fortsätta försöka övertyga dig själv att ingen skillnad finns... men som sagt flera har redan sagt det tex högre upplösning eller mer fps och skillnaderna kommer bara bli större... men sen är ju frågan om dom kommer göra spelen bättre eller om dom kommer fulstrypa dom bara för microsoft säger så är en annan femma...
Postad 22 September 2013 - 22:07
Rumpnisse
-
Rumpnisse
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
detta kommer att göra skillnaden ennu större framöver In terms of rendering, there was some interesting news. Norden pointed out one of the principal weaknesses of DirectX 11 and OpenGL - they need to service a vast array of different hardware. The advantage of PlayStation 4 is that it's a fixed hardware platform, meaning that the specifics of the tech can be addressed directly. "We can significantly enhance performance by bypassing a lot of the artificial DirectX limitations and bottlenecks that are imposed so DirectX can work across a wide range of hardware," he revealed. The development environment is designed to be flexible enough to get code up and running quickly, but offering the option for the more adventurous developers to get more out of the platform. To that end, PlayStation 4 has two rendering APIs. "One of them is the absolute low-level API, you're talking directly to the hardware. It's used to draw the static RAM buffers and feed them directly to the GPU," Norden shared. "It's much, much lower level than you're used to with DirectX or OpenGL but it's not quite at the driver level. It's very similar if you've programmed PS3 or PS Vita, very similar to those graphics libraries." But on top of that Sony is also providing what it terms a "wrapper API" that more closely resembles the standard PC rendering APIs. "The key is that it doesn't sacrifice the efficiency of the low-level API. It's actually a wrapper on top of the low-level API that does a lot of the mundane tasks that you don't want to have to do over and over."
Redigerat av Rumpnisse, 22 September 2013 - 22:07.
Postad 22 September 2013 - 22:12
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
men sen är ju frågan om dom kommer göra spelen bättre eller om dom kommer fulstrypa dom bara för microsoft säger så är en annan femma...
Har det någonsin hänt tidigare? Tycker att det låter för jäkla konstigt. Kan ju inte vara gratis att muta hela världens speltillverkare att släppa sämre versioner till den ena parten under 8-10 år. Speltillverkare som dessutom vill släppa en så bra produkt som möjligt. Måste ju vara billigare att bara slängt i bättre hårdvara från början i så fall. Jag köper att man programmerar till xbox och portar till ps4 och på så sätt kanske inte uppnå ps4ans fulla teoretiska kapacitet men att medvetet släppa en sämre produkt låter som skitsnack för mig. Men visst kan jag ha fel.
Redigerat av Johan_i_burken, 22 September 2013 - 22:23.
Postad 22 September 2013 - 22:54
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Ja, att de skulle göra så för att MS säger till dem att göra så är ju givetvis skitsnack.
Postad 23 September 2013 - 08:24
Rumpnisse
-
Rumpnisse
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
ne skitsnack är det defenetivt inte då microsoft har krav på utvecklare att spelen ska samma features och kvalite som andra plattformar annars kan MS vägra låta dom släppa spelen på boxen...
sen hur det efterföljs osv har jag inte en aning om men enklast för utvecklarna är ju att göra sama skitversion då och slippa massa trubbel
men illa är det och bara det gör att man vägrar xbone
Postad 23 September 2013 - 08:30
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Vart har du källan till det? Tycker det låter helt absurt
Postad 23 September 2013 - 08:36
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Postad 23 September 2013 - 08:51
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2258 inlägg
detta kommer att göra skillnaden ennu större framöver
In terms of rendering, there was some interesting news. Norden pointed out one of the principal weaknesses of DirectX 11 and OpenGL - they need to service a vast array of different hardware. The advantage of PlayStation 4 is that it's a fixed hardware platform, meaning that the specifics of the tech can be addressed directly.
"We can significantly enhance performance by bypassing a lot of the artificial DirectX limitations and bottlenecks that are imposed so DirectX can work across a wide range of hardware," he revealed.
The development environment is designed to be flexible enough to get code up and running quickly, but offering the option for the more adventurous developers to get more out of the platform. To that end, PlayStation 4 has two rendering APIs.
"One of them is the absolute low-level API, you're talking directly to the hardware. It's used to draw the static RAM buffers and feed them directly to the GPU," Norden shared. "It's much, much lower level than you're used to with DirectX or OpenGL but it's not quite at the driver level. It's very similar if you've programmed PS3 or PS Vita, very similar to those graphics libraries."
But on top of that Sony is also providing what it terms a "wrapper API" that more closely resembles the standard PC rendering APIs.
"The key is that it doesn't sacrifice the efficiency of the low-level API. It's actually a wrapper on top of the low-level API that does a lot of the mundane tasks that you don't want to have to do over and over."
Du glömde skriva ut att det är Sony som är källa här...
Postad 23 September 2013 - 08:51
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Har det någonsin hänt tidigare? Tycker att det låter för jäkla konstigt. Kan ju inte vara gratis att muta hela världens speltillverkare att släppa sämre versioner till den ena parten under 8-10 år. Speltillverkare som dessutom vill släppa en så bra produkt som möjligt. Måste ju vara billigare att bara slängt i bättre hårdvara från början i så fall. Jag köper att man programmerar till xbox och portar till ps4 och på så sätt kanske inte uppnå ps4ans fulla teoretiska kapacitet men att medvetet släppa en sämre produkt låter som skitsnack för mig. Men visst kan jag ha fel.
frågan är ju varför någon speltillverkare skulle vilja göra sitt spel till xbox one och sedan porta det til PS4 om nu PS4an är den bättre plattformen rent prestandamässigt och att det är lätt att porta spel mellan de olika konsolerna? Då är det nog MS som varit där med plånboken för att försäkra sig om att deras version inte blir sämre och därmed når inte PS4 versionen upp till sin sanna potential.
Postad 23 September 2013 - 08:58
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2258 inlägg
Ungefär lika troligt som att Sony mutat hela världen för att kalla PS4 mer kraftfull trots att den egentligen är klenare...
Postad 23 September 2013 - 09:01
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Ja, och Sony betalade Rockstar för att göra suddiga texturer i GTAV till 360n för att PS3ans drop i framerate inte skulle märkas så mycket.
Postad 23 September 2013 - 09:13
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
inte riktigt jämförbart.
vad jag skrev om handlar inte om att MS skulle betala för att PS4 versionen skulle bli sämre utan att dem antagligen betalat för att en tillverkare skulle göra spel med MS som leadkonsol och därmed hämmas PS4 versionen. precis samma sak som att dem köper exklusiva spel, DLC etc... för att fastställa att så många gamers som möjligt köper spelen till deras konsol...
för ifall ingen konsol betalar tillverkaren förstår jag verkligen inte varför speltillverkaren inte gör sitt spel till den konsol som har bäst prestanda för att få sitt spel så bra som möjligt och sedan porta det till den "sämre" konsolen.
Postad 23 September 2013 - 09:14
Rumpnisse
-
Rumpnisse
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
sök lite på Microsoft's Content Submission and Release Policy eller third-party publisher guidelinesså kanske ni får en hint eller två hur det går till
Postad 23 September 2013 - 09:18
Rumpnisse
-
Rumpnisse
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Under Sonys presskonferens på årets Gamescom visades en trailer för War Thunder. Tanken är att det ska släppas samtidigt som Playstation 4 och även på konsol vara free-to-play. För dig som planerar ett köp av Xbox One och fortfarande vill spela flygliret, då är det PC som gäller. I en intervju med Edge berättar utvecklarna Anton Yudintsev och Kiril Yudsintsev varför.
– Den största anledningen är att du behöver många spelare för att ett online-spel ska bli framgångsrikt. Sony tillåter oss att göra cross-platform-spel för PS4 och de låter oss göra uppdateringar samtidigt. Vi har en överenskommelse; vi kan släppa uppdateringar för PC och PS4 samtidigt. Det betyder många spelare från dag ett. De sitter på PC, men spelar med PS4-spelare. Det är den första anledningen. Den andra är att PS4 är såpass kraftfull, och arkitekturen liknar den för PC, så det är lättare att släppa uppdateringar samtidigt, berättar Yudintsev. Samtidigt har de inte särskilt mycket gott att säga om Microsoft, och menar att de har en lång väg att gå för att närma sig Sony på den här punkten, även efter deras senaste utspel om free-to-play och självpublicering. Det är fortfarande ett alldeles för krångligt system, och så var det det där med cross-platform. – Cross-platform är inte tillåtet på Xbox. Så Xbox One-ekosystemet kommer vara litet i början av konsolcykeln.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|