Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Destiny [PS4]

3098 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Destiny (PS4) (PlayStation 4-spel) 8 6.741934 (30) 79:-
Destiny: The Taken King - Legendary Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 2 6.749998 (3) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 13 October 2014 - 23:21

philippp
  • philippp
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Måste man ha klarat Vault of Glass innan man kan göra denna?

aa det krävs för att komma in i hard.

Efter att ha fått en enda legendary på blått genom alla tider vände det idag. Fick fyra legendary när jag lirade med den käre ledaren och frasse. Har dessutom tidigare idag tappat bort två legendary och fått en till på blått, så summan på sju legendarys idag är jag rätt nöjd med :D

skönt det vände för mig idag också! fick en Vex Mythoclast!

Det är jobbigt att inte kunna använda den tsm med icebreaker :(

Redigerat av philippp, 13 October 2014 - 23:23.

Postad 13 October 2014 - 23:57

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Stackare...
;-)

Postad 14 October 2014 - 07:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Närfning av autorifles på g, och den där vexprylen rasar en tredjedel i basskada.

Postad 14 October 2014 - 07:12

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Efter att ha fått en enda legendary på blått genom alla tider vände det idag. Fick fyra legendary när jag lirade med den käre ledaren och frasse. Har dessutom tidigare idag tappat bort två legendary och fått en till på blått, så summan på sju legendarys idag är jag rätt nöjd med :D

? Kan man verkligen tappa bort legendary, dom hamnar väl hos Postmaster?

Postad 14 October 2014 - 10:00

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Ja, det är därför jag visste att jag hade tappat bort dom :) tyvärr var det nog inget att behålla, men kul att få iaf

Postad 14 October 2014 - 11:26

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Updaten som kommer idag:

http://www.bungie.ne.../News?aid=12283

The most recent hotfix (1.0.2.2) for Destiny goes live on October 14th. This hotfix includes a number of changes to weapon balance across archetypes (e.g., lowering Auto Rifle effectiveness and increasing Scout Rifle damage output), specific weapons (Vex Mythoclast and Pocket Infinity) and includes a number of fixes to issues with the Templar encounter in the Vault of Glass.

We're still working on a larger update which will address under-performing Exotics and overall class balance.

General
Fixed a bug where the Valkyrie-O5X Ship was the same as the Aurora Lance

Classes
Titan
Unbreakable: Fixed an issue with the perk granting more agility than intended
Warlock
Brimstone: Perk can now activate if player is airborne

Weapons
General
Fixed some issues related to quick weapon swapping
Auto Rifles
Base Damage decreased by 2%
Reduced Precision Damage multiplier from 1.50 -> 1.25 (head shot bonus)
Stability decreased by 4% - 17% (driven by stat value)
Hand Cannons
In-air accuracy now increased
Scout Rifles
Base damage increased by 6%
Damage vs. Combatants increased by 6% - 25% (based on tier)
Improved target acquisition, plus additional recoil tuning.
Shotguns
Decreased base damage at maximum range (falloff) by 20%
Shot Package Perk now has a slightly wider cone of fire
The Rangefinder and Shot Package perks are now mutually exclusive
Exotic Weapons
Vex Mythoclast
Base Damage decreased by 34%
Increased Precision Damage multiplier from 1.25 -> 1.50 (headshot bonus)
Pocket Infinity
Enhanced Battery Perk has now been replaced with the Speed Reload Perk
Perks
Metal Detector: Fixed a bug that prevents this perk from actually providing additional ammo
Lightweight: Fixed a bug that allowed additional agility to apply even when a weapon was stowed

Activities
Strikes
Engram rewards from strikes now appear in the post-game Activity Summary
Raid - Vault of Glass
Templar Encounter
Kill volume added to sniper platforms to prevent players from sitting on top of them
Relic is now removed and respawned if the holder leaves the playable area

Destinations
The Fallen have also retreated from their hold over the Rocket Yard to discuss a new takeover plan

Redigerat av l2ickard, 14 October 2014 - 11:27.

Postad 14 October 2014 - 11:47

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0
Nej om man får en legendary drop och man inte plockar upp den skickas den till postmaster.

Updateringen gör det ännu mindre intressant att spela.

1. Varför göra det mest åtråvärda objektet i spelet mindre eftertraktat. Speciellt när man behöver klara det svåraste i spelet på hard mode för att sedan endast har en liten chans att få själva objektet. Är man då inte värd ett vapen som är grymt op? Jag tycker det, de flesta som fått det har lagt ner så många timmar på Destiny så utan dem skulle spelet vara dött.

2. Varför balansera ett spel som inte är gjort för att vara balanserat? Ju mer timmar man lägger ner desto bättre gear skall man få även i multiplayer. Varför då nerfa dessa?

3. Varför plocka bort exploits? Exploits är en del av spelandet, det är inte något fuskande utan man utnyttjar bara bandesignen och spelet för att klara svåra saker. Det jag tycker de borde fixat är att man kan putta ner Atheon men även det kan absolut vara kvar.

4. Nytt material? När kommer det? Ingen vill ha crucible 2.0 som är samma bara det att man kallar det Iron banner istället.

Nej jag har fått nog av Destiny nu blir det The Evil within istället.

Postad 14 October 2014 - 12:02

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
December kommer väl dlc?

Postad 14 October 2014 - 12:04

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Jisses! Sådär mycket har jag aldrig fått.

Även om det inte är saker man vill ha kvar så ger det ju ascendent shards eller energy att byta in, vilket åtminstone jag behöver mycket av.

Postad 14 October 2014 - 12:11

crowbar82
  • crowbar82
  • Användare

• 196 inlägg
  • 1
.

Redigerat av crowbar82, 14 October 2014 - 12:33.

Postad 14 October 2014 - 13:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

de flesta som fått det har lagt ner så många timmar på Destiny så utan dem skulle spelet vara dött.

Nåja...

Jag läste att det fortfarande var så många som 3.2 miljoner som spelar Destiny varje dag, tre timmar i snitt. Mycket mer än jag trodde.

Postad 14 October 2014 - 13:43

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0
Zoiler: Precis, om dessa som lägger så mycket tid inte får godis så tror inte jag att de kommer spela vidare.

Postad 14 October 2014 - 14:05

funkyjunky
  • funkyjunky
  • Användare

• 196 inlägg
  • 1
ÄNTLIGEN kommer alla andra få menlösa drops eller inget alls.... precis som mig, hela tiden all the time.

Jag kommer antagligen inte märka någon skillnad.

Postad 14 October 2014 - 14:37

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0
Tycker att det är en bra patch.

Postad 14 October 2014 - 14:58

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Kör gärna weekly heroic strike ikväll om några är sugna

Postad 14 October 2014 - 15:33

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0
Är det Devils' Lair som är weekly/nightfall denna veckan?

Postad 14 October 2014 - 15:47

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Japp det stämmer, void damage på Nightfall.

Postad 14 October 2014 - 16:09

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Jag har fastnat på lvl 24 känns det som.. har spenderat någonstans mellan 10-15h utan att fått någonting nytt användbart. Några "Heavy" vapen med olika typer av skada som man kan byta mellan.. Också lyckats skrapat ihop en "legendary" sniper men det va ganska tidigt efter att jag blivit lvl 20.

Men annars inget användbart.. Har väl skrapat ihop en 80-90 vanguard marks men inte kommit upp i Rank 2 med dem en så kan inte spendera dem någonstans. Vad är snabbaste sättet att få ihop "reputation" med vanguard? Man får ju inte direkt några mängder från varje strike. Kanske köra de enklare "bounty" uppdragen som finns?

Tips på hur man bör spendera sin tid är välkomna! För detta börjar kännas ganska trögt just nu!

Postad 14 October 2014 - 16:20

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0
Jag nötte alla bountys varje dag, det är nog det "snabbaste" sättet att levla sin vanguard.

Postad 14 October 2014 - 16:22

philippp
  • philippp
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Nu vad det inte jobbigt längre blir ice breaker och scout rifle :D

Postad 14 October 2014 - 16:31

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

• 955 inlägg
  • 0
Alltså, klasser/subklasser är ju olika färg/element eller hur man säger... Hur funkar det i crucible? Och generellt så antar jag att, säg att man möter en rymdis med gul sköld, så ska man inte vara en klass/subklass som också är det för då ger rymdisens attack mer skada?

Postad 14 October 2014 - 17:24

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Vad är snabbaste sättet att få ihop "reputation" med vanguard? Man får ju inte direkt några mängder från varje strike. Kanske köra de enklare "bounty" uppdragen som finns?

Japp! Bara att köra de bountys som finns varje dag.

Postad 14 October 2014 - 17:34

funkyjunky
  • funkyjunky
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Kör den gärna ikväll på hard och nightfall
Funkyjunky666

Kommer hem från jobbet runt 20:30

Postad 14 October 2014 - 17:35

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Kör den gärna ikväll på hard och nightfall
Funkyjunky666

Kommer hem från jobbet runt 20:30

Vilken level behövs för hard? Är 25

Postad 14 October 2014 - 17:37

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0
Level 27-28 kan man nog köra weekly på svåraste.

För raiden behövs lvl 29.

Postad 14 October 2014 - 17:55

funkyjunky
  • funkyjunky
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Vilken level behövs för hard? Är 25

Det går att springa genom allt på lvl 26 utom raiden på hard, kanske någon som gjort det med.

Beror ju på vilka man spelar med.
Men jag kan köra på vilken som helst bara någon vill spela så :D

Postad 14 October 2014 - 18:07

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Det går att springa genom allt på lvl 26 utom raiden på hard, kanske någon som gjort det med.

Beror ju på vilka man spelar med.
Men jag kan köra på vilken som helst bara någon vill spela så :D

Ska försöka komma upp till 26 men tveksamt om jag hinner

Postad 14 October 2014 - 18:08

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

• 955 inlägg
  • 0

Jag nötte alla bountys varje dag, det är nog det "snabbaste" sättet att levla sin vanguard.

Gå med i en faction, använd deras emblem. Kör bountys, planera bountys smart så du kan jobba av flera samtidigt. Köp utrustning hos din faction.

Edit: och weekly o dailygrejer. Kolla när du ska spela mission o strikes vad du kan tjäna på att höja svårighetsgrad.

Redigerat av UprightCitizen, 14 October 2014 - 18:10.

Postad 14 October 2014 - 18:35

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0
Är du med i en faction, så rankar man inte upp vanguard. Du rankar upp din faction. Och vara med i en faction eller inte är bara kosmetiskt. Och eftersom han redan har börjat ranka upp vanguard, så är det dumt att hoppa på en faction istället. planera och planera, det är bara att välja dom bountys man vill ha. Inget som tar någon direkt lång tid att klara av.

Om du möter en fiende med sköld, så ska du göra samma typ av skada som skölden är. blå-arc,lila-void,orange-solar. Dom gör inte extra skada på dig. OM du inte spelar t ex nightfall, då brukar det vara elemental modifiers på. är det en void modifier, så gör alla mer skada med void. inklusive fiender.

Redigerat av walkiii, 14 October 2014 - 18:39.

Postad 14 October 2014 - 18:39

funkyjunky
  • funkyjunky
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Man kan ju göra som mig som ville köpa vanliga gear men råkat köra med dead orbit hur länge som helst så nu kör jag med gear från dom fast det inte passar mig alls.
Blir några extra timmar att jobba upp.

Postad 14 October 2014 - 19:02

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

• 955 inlägg
  • 0

Är du med i en faction, så rankar man inte upp vanguard. Du rankar upp din faction. Och vara med i en faction eller inte är bara kosmetiskt. Och eftersom han redan har börjat ranka upp vanguard, så är det dumt att hoppa på en faction istället. planera och planera, det är bara att välja dom bountys man vill ha. Inget som tar någon direkt lång tid att klara av.

Ja, just för att du rankar upp faction istället både när du kör vanguard och crucible så går det fortare. Men det är klart, beror ju på hur nära man är på att komma upp i den rank man vill ha när man equippar emblem. Huruvida det går fort eller inte att göra bountys är väl väldigt beroende på olika faktorer. Jag känner att det är smart att planera så att man kan få fler flugor i en smäll, för jag kan inte sitta och spela dygnet runt och är inte superbra.

Postad 14 October 2014 - 23:10

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Jag spelar nästan inte Cruisable alls. Har ingen nytta av det lilla jag levlat upp både Dead Orbit och Future War Cult (för att jag satt på ett bond från dem). För mig ger det mer att levla Vanguard. Har kollat hos de här två och det finns inga vapen eller rustning jag vill köpa hos dem.

Postad 14 October 2014 - 23:24

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

• 955 inlägg
  • 0
Man kan väl bara köra för en faction åt gången? Hur som helst, för mig var det bra att köra för future war cult. Jag spelar både crucible och vanguard så det passar att lägga alla ägg i samma korg. Jag lyckades köpa precis vad jag behövde för att levla fort från 25 till snart 28 där och hos xur. Och det är väl hos olika factions som med det andra att grejerna byts ut med tiden eller?

Postad 14 October 2014 - 23:34

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Byts ut ibland men samma skit i princip. Bäst är ju att bli lvl3 hos alla.

Postad 15 October 2014 - 00:27

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Ja, jag körde ju givetvis åt dem en åt gången, det är riktigt.

Postad 15 October 2014 - 02:25

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0
Inte springer du igenom Nightfall eller Weekly på lvl 28 med en lvl 26 gubbe. Du kommer även ha väldigt tuff tid i raiden på normal också.

Hard har du inte en chans om man inte är lvl 29.

Dock kan man ju bli buren igenom med högre lvlade medspelare men hur kul är det.

Vi körde weekly på 28 och en spelade med sin lvl 26 alt och vi bar igenom honom. Han gjorde 50 i skada på bossen och dog på ett skott av fiendena.

Kör vanguard bara om du inte vill ha ett specifikt vapen. Efter level 3 får du legendary saker varje fång du levlar.

Postad 15 October 2014 - 08:41

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0
Jag gav mig på Nightfall igår. Lvl 27, 28 och 28 men vi hade för lite void damage vapen helt klart. Var grymt nära att klara det dock, sista bossen hade ca 5% Health kvar, men sen blev vi alla tre dödade på ca 10 sekunder. Surt.

Någon som har feta Void puffror och vill köra ikväll? Online ca 22.15 isf skulle man kanske passa på att köra weekly på svåraste med, om tid finnes...

Postad 15 October 2014 - 10:35

Puffet
  • Puffet
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Denna veckas Nightfall klarade vi (LVL 27, 27 och 28) busenkelt utan void vapen, tog dock lite tid. Första bossen så placerade vi oss längst till höger nära en tunnel där man kan ta skydd. Andra bossen så kör man upp längs högra sidan och placerar sig i skydd i gången så man i princip skjuter från bossens högra sida. Sista bossen står man i vänstra bakre hörnet i rummet (sett från där man kommer in) och puffrar på. Vi klarade detta utan en enda wipe.

Resulterade i en Hawkmoon för min del som reward. :)

Redigerat av Puffet, 15 October 2014 - 10:36.

Postad 15 October 2014 - 11:24

solitarypredator
  • solitarypredator
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0

Jag gav mig på Nightfall igår. Lvl 27, 28 och 28 men vi hade för lite void damage vapen helt klart. Var grymt nära att klara det dock, sista bossen hade ca 5% Health kvar, men sen blev vi alla tre dödade på ca 10 sekunder. Surt.

Någon som har feta Void puffror och vill köra ikväll? Online ca 22.15 isf skulle man kanske passa på att köra weekly på svåraste med, om tid finnes...

Dagens tips, när bara en spelare lever så promota honom till fireteam leader sen kickar han dom döda och dom rejoinar ;)

Postad 15 October 2014 - 11:59

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Denna veckas Nightfall klarade vi (LVL 27, 27 och 28) busenkelt utan void vapen, tog dock lite tid. Första bossen så placerade vi oss längst till höger nära en tunnel där man kan ta skydd. Andra bossen så kör man upp längs högra sidan och placerar sig i skydd i gången så man i princip skjuter från bossens högra sida. Sista bossen står man i vänstra bakre hörnet i rummet (sett från där man kommer in) och puffrar på. Vi klarade detta utan en enda wipe.

Resulterade i en Hawkmoon för min del som reward. :)

Sista bossen är svår även om man står i vänstra bakre rummet, det spawnar ju captains och massa gubbar bakifrån efter ett tag. Vi körde nästan klart bossen (typ 5% kvar) med lvl 25,28,28 men dog av några captains som kom in i rummet.

Postad 15 October 2014 - 12:39

Puffet
  • Puffet
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Sista bossen är svår även om man står i vänstra bakre rummet, det spawnar ju captains och massa gubbar bakifrån efter ett tag. Vi körde nästan klart bossen (typ 5% kvar) med lvl 25,28,28 men dog av några captains som kom in i rummet.

Vi fick inga captains i rummet, spawnar de ens under sista fighten? Däremot fick vi någon enstaka enkel mob, men de hanterade vi lätt genom att en i teamet alltid hade utkik om någon kom springande undre vägen då de spawnade.

Här är en guide som tycks följa samma stragedi som vi körde:
Devil's Lair Night Fall Reddit

Postad 15 October 2014 - 13:08

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Vi fick inga captains i rummet, spawnar de ens under sista fighten? Däremot fick vi någon enstaka enkel mob, men de hanterade vi lätt genom att en i teamet alltid hade utkik om någon kom springande undre vägen då de spawnade.

Är osäker om det var Nightfall eller weekly/daily. Men det spawnade captains flera gånger, även i bakre rummet för oss.

Postad 15 October 2014 - 13:15

frass3
  • frass3
  • Veteran

• 1521 inlägg
  • 0
Körde nightfall med båda mina gubbar igår. Första gången kom ingen captain å gubbar från rummet, men andra gjorde de det.

Postad 15 October 2014 - 14:23

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Inte springer du igenom Nightfall eller Weekly på lvl 28 med en lvl 26 gubbe. Du kommer även ha väldigt tuff tid i raiden på normal också.

Hard har du inte en chans om man inte är lvl 29.

Dock kan man ju bli buren igenom med högre lvlade medspelare men hur kul är det.

Vi körde weekly på 28 och en spelade med sin lvl 26 alt och vi bar igenom honom. Han gjorde 50 i skada på bossen och dog på ett skott av fiendena.

Vi körde weekly på 28 igår (man tackar ju inte nej till det man får extra), två lvl 28 och en lvl 27. Visst dog vi några gånger, men inga stora problem.

Vi körde däremot strike på månen (kommer inte ihåg vad den heter), var en av oss som behövde göra den för att få Thorn, vilket innebär att vi gjorde den på lvl 26, men med tuffa modifiers (igen, kommer inte ihåg vad de heter, men fienderna tål mer, är mer aggressiva och är fler). Den var MYCKET tuffare än weekly på lvl 28. Vi klarade den, men det var f-n på gränsen, både i rummet med två plattformar och i slutstriden.

Postad 15 October 2014 - 14:28

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Det spawnade captains för oss iaf...

Postad 15 October 2014 - 14:50

jimler
  • jimler
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
weekly och nightfall, joina jimlerSWE
hakar gärna på någon vault of glas har inte kört den...

Postad 15 October 2014 - 15:03

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Vault of Glas, är det svenska raiden? ;)

Postad 15 October 2014 - 15:38

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Skickade en friend request på PSN

Dagens tips, när bara en spelare lever så promota honom till fireteam leader sen kickar han dom döda och dom rejoinar ;)

Hade glömt detta trick ;) MEN vi dog alla tre på ca 10 sekunder när det väl hände, men fanns andra situationer när det hade funkat bättre...

Postad 15 October 2014 - 15:47

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0
körde både weekly och nightfall igår. Inga captains spawnade för oss. Det svåra på den striken är första delen med tre olika vågor av fiender.

Postad 15 October 2014 - 15:55

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

körde både weekly och nightfall igår. Inga captains spawnade för oss. Det svåra på den striken är första delen med tre olika vågor av fiender.

Håller med att den delen är svårast.

Det beror nog på att ni dödade bossen tillräckligt snabbt. Det tog ett bra tag innan de spawnade första gången...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.