Xbox One X
2266 svar till detta ämne
Postad 09 November 2017 - 14:47
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Såg inget i menyerna igår om nån X-enhanced men det kanske inte syns som i t.ex Gears där man kan välja osv?
Antar att jag kan googla detta men är det verkligen 4K/60fps i multiplayern?
Tror 60fps var för kampanjen. det är nog 4k/30 i multiplayer för att det skall vara lika.
Postad 09 November 2017 - 14:50
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Nästa uppdatering så ska det gå att se vilka spel som är uppdaterade för xbox one X. Det blir ett lyft. Vore nice om man kunde se vad som var uppdaterat med.
Postad 09 November 2017 - 14:57
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Nästa uppdatering så ska det gå att se vilka spel som är uppdaterade för xbox one X. Det blir ett lyft. Vore nice om man kunde se vad som var uppdaterat med.
Najs, ser några under "enhanched" nu Men kanske inte är alla i mitt bibliotek?
Postad 09 November 2017 - 15:17
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Vi får väl anta att det är På i xboxen, sen har jag sett när man googlat att det måste även slås på i skärm-menyn.
Fick ett tips precis...
Tror att det kan vara så att Freesynq inte kan aktiveras om man kör med ett färdigt läge (Som i mitt fall som kör Asus, dom har Splendid modes) Så får testa ikväll och göra en egen "profil" och se om jag kan aktivera Freesynqen i skärm menyn, i nuläget är den gråmarkerad och går ej att ändra.
Postad 09 November 2017 - 15:25
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Fick ett tips precis...
Tror att det kan vara så att Freesynq inte kan aktiveras om man kör med ett färdigt läge (Som i mitt fall som kör Asus, dom har Splendid modes) Så får testa ikväll och göra en egen "profil" och se om jag kan aktivera Freesynqen i skärm menyn, i nuläget är den gråmarkerad och går ej att ändra.
Så kan det säkert vara.
Till alla: Har nu testat lite "Insects" på min 1080p skärm och växlat mellan 4k och inte?! 4k, sådan skillnad som det är har jag svårt att köpa att det blir, det tillkommer ju information i bilden som mer än väl borde synas direkt kan jag tycka och inte "ploppa" fram i super-samplat läge, som groparna i ögonen på nyckelpigan.
Är det verkligen en objektiv rendering, eller säljer dom bara din 4k? Någon mer kunnig som kan svara på det.
Känns även som antialiasningen i standardläget har lägre upplösning än det i 4k, något känns inte rätt iaf för en okunnig 
Typ som att en pixel är 4 pixar i vanliga läget och det blir 1080p i 4k läget 
Redigerat av SKIBBE, 09 November 2017 - 15:27.
Postad 09 November 2017 - 15:34
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
På tal om Insects..
Kan man bara ladda ner det till sin Hemkonsol?
Postad 09 November 2017 - 15:36
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
På tal om Insects..
Kan man bara ladda ner det till sin Hemkonsol?
Nope, jag har laddat ner till "någon annans" 
Dock startade jag downloaden via xbox.com, dvs länken ovanför
Sen så har live strulat lite nu, och downloaden kan avbrytas, inte det du råkar ut för då?
Postad 09 November 2017 - 16:17
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Tror 60fps var för kampanjen. det är nog 4k/30 i multiplayer för att det skall vara lika.
Som jag har fattat det så har ju multiplayern körts i 60 fps tidigare fast med dynamisk upplösning. Vore ju skumt om dom sänker till 30 i MP
Postad 09 November 2017 - 16:22
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Som jag har fattat det så har ju multiplayern körts i 60 fps tidigare fast med dynamisk upplösning. Vore ju skumt om dom sänker till 30 i MP
https://news.xbox.co...x-enhancements/
där står det som det är inget "gissade" av mig
In both Rendering modes, Versus will run at a rock-solid 4K 60FPS (with adaptive resolution scaling).
Hur man kan få med ROCK SOLID 4K och adaptive resolution scaling i samma mening är för mig ett mysterium dock.... 
Redigerat av SKIBBE, 09 November 2017 - 16:32.
Postad 09 November 2017 - 17:04
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2258 inlägg
Bara jag som fått tio välkomstbrev över två dagar från xbox?
Postad 09 November 2017 - 17:11
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Bara jag som fått tio välkomstbrev över två dagar från xbox?
Har nog fått mer än ett iaf, men inte så många som 10st något i stil med grattis till din nya X
Postad 09 November 2017 - 17:27
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Ja MP var 60 fps, de har höjt SP nu.
Postad 09 November 2017 - 18:00
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Ja MP var 60 fps, de har höjt SP nu.
Ok, slängde igång en match igår och såg (vad jag kommer ihåg) inga märkbara skillnader på multiplayern. Varken banorna eller karaktärerna är ju direkt vrålsnygga från början. Kampanjen kan dock vara värd att dra igenom då jag aldrig spelade klart den.
Postad 09 November 2017 - 20:21
Mininema
-
Mininema
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Ni som kör med enbart 1080 skärm, hur stor skillnad är det egentligen rent visuellt? Min 4 år gamla xbox one har missljud från en fläkt (gissningsvis) som började för ett år sedan. Det har inte stört mig alls förrän nu. Hjärnan är grymt bra på att söka anledningar till nyköp 😁
Postad 09 November 2017 - 20:25
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Ni som kör med enbart 1080 skärm, hur stor skillnad är det egentligen rent visuellt? Min 4 år gamla xbox one har missljud från en fläkt (gissningsvis) som började för ett år sedan. Det har inte stört mig alls förrän nu. Hjärnan är grymt bra på att söka anledningar till nyköp 😁
Svårt att säga, har ingen 4k skärm att jämföra med, sen så körs väl långt ifrån alla kommande titlar native 4k. Men kör dom 4k(och högre än 1080) får du en bild som är bättre än på vanliga One, och antagligen stabilare och för den delen högre fps(beror ju såklart på spel) Sen om det är värt de extra 3000kr som en X kostar, kan bara du avgöra.
Redigerat av SKIBBE, 09 November 2017 - 20:26.
Postad 09 November 2017 - 20:40
Mikael_80
-
Mikael_80
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
Innan jag köpte Xboxen så var jag inställd på att behöva uppgradera både tvn och förstärkaren för att få 4k, men efter att spelat en del spel som patchats till 4k och som då utnyttjar Xboxens supersampling, så måste jag säga att jag i alla fall inte har bråttom med att uppgradera. Skillnaden på spel som Halo 5 och Dishonored 2 är enligt min mening rätt stor.
Helt klart värt att köpa den även om man har en 1080p skärm anser jag.
Postad 09 November 2017 - 20:47
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Ni som kör med enbart 1080 skärm, hur stor skillnad är det egentligen rent visuellt?
Det finns många bra jämförelsevideor där du med egna ögon kan se skillnaden, som är stor mot One.
Edit: "Tycker jag" ska sägas, för det är ju i betraktarens öga vad man klassar som stor.
Redigerat av Zoiler, 09 November 2017 - 20:48.
Postad 09 November 2017 - 20:59
Mininema
-
Mininema
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Jag är riktigt sugen på att uppgradera. Måste bara bearbeta damen i huset. Det bästa hade varit om min nuvarande hade gått sönder... Jag kanske får iscensätta en dödlig xbox olycka, hmm..
Funderar på det där med supersampling. Som jag har förstått det så jobbar xboxen lika hårt eller hårdare när den supersamplar till en 1080 skärm jämfört med att skicka ut 4k. Det är inte risk att det införs mer lag när xboxen måste rendera i 4k och sedan supersampla ner upplösningen?
Postad 09 November 2017 - 21:44
Unregistered71ffa625
-
Unregistered71ffa625
-
Användare
-
-
234 inlägg
Har du fått hdr att funka innan? Annars är det nog bara att du glömt aktivera "deep color mode" på rätt HDMI i din tv.
Detta hade jag glömt bort att man skulle göra, hade aktiverat det på en port dock inte xboxens.
Funkar gott nu, alla 4k HDR bockar är gröna.
Tack för komihågen..
Postad 09 November 2017 - 21:54
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12483 inlägg
underar på det där med supersampling. Som jag har förstått det så jobbar xboxen lika hårt eller hårdare när den supersamplar till en 1080 skärm jämfört med att skicka ut 4k. Det är inte risk att det införs mer lag när xboxen måste rendera i 4k och sedan supersampla ner upplösningen?
Det beror på spelet, men när det körs i "4K-läge" blir det precis lika krävande oavsett upplösningen på bildvisaren.
Nerskalning tar i stort sett ingen GPU-tid alls.
Postad 09 November 2017 - 22:20
Mininema
-
Mininema
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Det beror på spelet, men när det körs i "4K-läge" blir det precis lika krävande oavsett upplösningen på bildvisaren. Nerskalning tar i stort sett ingen GPU-tid alls.
Det känns lugnande. Jag verkligen avskyr input lag. Optimalt är självklart att spela på en gamingmonitor men nu tvingas jag sitta vid tv´n pga "plats/rums-brist". Tror min tv ligger på strax över 20-25ms och jag tycker det är på gränsen till att det stör.
Postad 09 November 2017 - 23:00
Agaton
-
Agaton
-
Forumräv
-
-
670 inlägg
Fick min Xbox One X nu i dagarna och är grymt nöjd. Kör 60" i 1080p och är sjukt nöjd med grafiken. Har inte haft någon Xbox One sedan tidigare men det finns ju ingen chans att bilden är så här skarp på vanliga Xbox One. Jag körde Gears of War 4 i 4K30fps (supersamplat till 1080p) och grafiken är märkbart skarpare i detta läge än i 60fps. Jag valde till slut att köra i 60fps för grafiken är sjukt skarp även i detta läget och väldigt, väldigt lite jaggies även i detta läge. Ser helt otroligt bra ut och haktappning utlovas!
Jag körde även Hitman i 4K läget och det det såg sanslöst bra ut det också. Även Dishonored: Death of the Outsider ser makalöst bra ut, körde tidigare Dishonored 2 på PS4 Pro men detta såg skarpare ut. Kändes som att på Xbox One X så blev det supersamplat som det inte var på PS4 Pro. Är det så?
Jag avslutade med att starta upp Assassin´s Creed (Xbox360) som ju fått en Xbox One X uppdatering. Jag tappade hakan! Så mycket skarpare och bättre grafik hade jag inte räknat med. Helt otroligt att den inte låter något heller, jag upplever den som i princip ljudlös från soffan vid spelande. Inte en enda gång har någon fläkt startat vid spelande, endast vid installation av spel och det är ju förståeligt. Men även vid installation så låter den mindre än min PS4 Pro vid ansträngt spelande.
Ärligt talat, med denna maskin i min ägo så känns det som att jag kan vänta några år till på nästa generation spelmaskiner. Hoppas bara Microsoft vågar satsa på lite härliga singleplayer-spel i framtiden som t ex Fable 4. För där har ju Sony övertaget rejält med en mängd storspel ute och på väg. Det enda som jag kan klaga på med Xbox One X är menyerna. Maken till röriga menyer har jag aldrig skådat. Men annars så är Xbox One X är en helt fantastisk maskin. Det ska bli en fröjd att köra Red Dead Redemption 2 och Far Cry 5 på denna maskin, både kommer nog se helt makalösa ut.
Slutkläm: Jag tror ingen med en 1080p skärm kommer att bli missnöjd på något sätt. 4K skärm behövs inte för att få sanslöst imponerande grafik. Bara koppla in maskinen och njut!
Postad 09 November 2017 - 23:40
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
körde tidigare Dishonored 2 på PS4 Pro men detta såg skarpare ut. Kändes som att på Xbox One X så blev det supersamplat som det inte var på PS4 Pro. Är det så?
Precis, Dishonored 2 hade inga förbättringar på Pro alls vid launch utom möjligtvis snäppet bättre framerate, det var riktigt dåligt. Så de förbättringar som X får är ju rejäla i jämförelse:
- Supports 4K Resolution
- Enhanced features include:
- Dynamic Resolution
- Improved framerate stability
- 4K textures
- Improved geometry/draw distances
- Improved anti-aliasing
- Improved shadows quality
Postad 10 November 2017 - 05:11
Agaton
-
Agaton
-
Forumräv
-
-
670 inlägg
Precis, Dishonored 2 hade inga förbättringar på Pro alls vid launch utom möjligtvis snäppet bättre framerate, det var riktigt dåligt. Så de förbättringar som X får är ju rejäla i jämförelse:
- Supports 4K Resolution
- Enhanced features include:
- Dynamic Resolution
- Improved framerate stability
- 4K textures
- Improved geometry/draw distances
- Improved anti-aliasing
- Improved shadows quality
[/*]
Inte konstigt att det såg bättre ut.
Postad 10 November 2017 - 10:39
Jejjee
-
Jejjee
-
Användare
-
-
169 inlägg
Har en Sony 65A1.
Den är vad jag förstår det en 10bit panel.
När jag i Xbox One X väljer 4k och 8bit samt 12bit så får jag bild med artifacts/snö. Är detta i sin ordning?
10bit TYCKER jag ser fri ut från artifacts.
Ska det bli bild med artifacts på 8/12bit på detta sättet? eller kan detta bara vara ett tecken på att kabeln jag använder inte klarar 4K?
Postad 10 November 2017 - 10:42
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Har en Sony 65A1.
Den är vad jag förstår det en 10bit panel.
När jag i Xbox One X väljer 4k och 8bit samt 12bit så får jag bild med artifacts/snö. Är detta i sin ordning?
10bit TYCKER jag ser fri ut från artifacts.
Ska det bli bild med artifacts på 8/12bit på detta sättet? eller kan detta bara vara ett tecken på att kabeln jag använder inte klarar 4K?
Det kan även bero på en dåligt kalibrerad panel också, nu har jag inte superkoll på HDR men artifakter skall det väl inte bli vad jag vet.
men är inte det inte 10bit som din tv stödjer som max?
Finns gratis skivor (att bränna) eller filer med tillhörande beskrivningar hur man ställer in en mer korrekt bild på tv:n om du inte redan har gjort eller har koll på det.
isf vet jag inte vart artifakterna kommer ifrån.
Redigerat av SKIBBE, 10 November 2017 - 10:44.
Postad 10 November 2017 - 10:45
Jejjee
-
Jejjee
-
Användare
-
-
169 inlägg
Det kan även bero på en dåligt kalibrerad panel också, nu har jag inte superkoll på HDR men artifakter skall det väl inte bli vad jag vet.
Finns gratis skivor (att bränna) eller filer med tillhörande beskrivningar hur man ställer in en mer korrekt bild på tv:n om du inte redan har gjort eller har koll på det.
isf vet jag inte vart artifakterna kommer ifrån.
Denna "snö" är i menyn direkt efter man satt "bit-djupet". så inte in-game. Kopplade in den första gången igår så tänkte inte på att kika om TVn kände av HDR signal i menyn. Men jag gissar på att menyn inte är i HDR utan bara spel/material.
Men väljer jag 10-bit så blir bilden snö/artifact-fri.
Postad 10 November 2017 - 11:11
skrotfot
-
skrotfot
-
Beroende
-
-
1201 inlägg
Tipsar om att El Gig har ett gäng prissänkta spel i morgon för de som är intresserade av att testa nya X med lite nytt.
Dead Rising 4 för 49:-
Dishonored 2 för 99:-
Hunting Simulator för 99:-
Little Nightmares för 99:-
Madden NFL 17 för 99:-
Star Wars Battlefront för 49:-
Titanfall 2 för 99:-
XCOM 2 för 99:-
Finns även fler titlar, kolla länk:
https://www.elgigant...ay/singles-day/
Postad 10 November 2017 - 11:50
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Denna "snö" är i menyn direkt efter man satt "bit-djupet". så inte in-game. Kopplade in den första gången igår så tänkte inte på att kika om TVn kände av HDR signal i menyn. Men jag gissar på att menyn inte är i HDR utan bara spel/material.
Men väljer jag 10-bit så blir bilden snö/artifact-fri.
Du skall ju köra 10bit, men däremot så ska den väl klara 8bit också men det skall ju då visas i ett läge utan HDR för att kunna visas korrekt.
Om nu din tv tror att den får en 10bit signal fast du eg skickar en 8bit så stämmer inte tone-mappingen (som jag tror det heter) och då visas inte bilden korrekt.
Så rocka du på i 10bit och var nöjd 
Postad 10 November 2017 - 12:24
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Laddningstiderna ska vara avsevärt bättre på X för detta läste jag.
Postad 10 November 2017 - 12:41
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Har en samsung 4k tv frå n2016. KS7005 i 65 tum.
Fler som kör sin xbox one x på samsung 4k tv?
Kör ni game mode? Har testat det några ggr men tycker ljuset blir så starkt att det svinde ri ögonen. Vet att man kan ställa ner ljusstyrka mm. Nu med HDR tycker jag ljuset blir rätt så starkt i vissa spel med...Fifa blir nästan jobbigt at ttitta på. Kör ej Game mode just nu.
Men vill ha era åsikter som har en liknande tv och kör game mode. Blir det bra? Ungefärliga inställningar?
Postad 10 November 2017 - 12:53
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Xboxen har väl en inbyggd kalibrerings-app typ vill jag minnas. Jag tror inte man bara vill slå på game mode och köra. Meningen med game mode är väl att få ner input lag så mycket som möjligt och då stängs dom flesta "bildförbättrarna" av.
Använde själv den funktionen när jag ställde in bilden på game mode (har iofs Sony). Sen finns det kanske ännu bättre inställningar osv det låter jag vara osagt.
Edit: det är alltså ingen app, klumpigt uttryckt från min sida. Har för mig menyn finns bland bildinställningarna i xboxen
Redigerat av La Cucaracha, 10 November 2017 - 12:54.
Postad 10 November 2017 - 13:03
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Xboxen har väl en inbyggd kalibrerings-app typ vill jag minnas. Jag tror inte man bara vill slå på game mode och köra. Meningen med game mode är väl att få ner input lag så mycket som möjligt och då stängs dom flesta "bildförbättrarna" av.
Använde själv den funktionen när jag ställde in bilden på game mode (har iofs Sony). Sen finns det kanske ännu bättre inställningar osv det låter jag vara osagt.
Edit: det är alltså ingen app, klumpigt uttryckt från min sida. Har för mig menyn finns bland bildinställningarna i xboxen
Du menar den där du ska dra ner kontrast eller liknande så att ena ögat syns i den svarta rutan mm? Den har jag testat...men får testa den med game mode.
Gör game mode normalt något mer för bilden än mindre input lagg?
Frågar för att jag stod i hissen efter lunch och berättade om den ljusstarka bilden i fifa via HDR när en kille hoppade in i diskussionen och sa att jag skulle slå på game mode. Han jobbade tydligen på MS och hade betatestat xbox one x sedan i april och köpt ny samsung tv då hans fru jobbade på Samsung. :-)
Postad 10 November 2017 - 13:22
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Du menar den där du ska dra ner kontrast eller liknande så att ena ögat syns i den svarta rutan mm? Den har jag testat...men får testa den med game mode.
Frågar för att jag stod i hissen efter lunch och berättade om den ljusstarka bilden i fifa via HDR när en kille hoppade in i diskussionen och sa att jag skulle slå på game mode. Han jobbade tydligen på MS och hade betatestat xbox one x sedan i april och köpt ny samsung tv då hans fru jobbade på Samsung. :-)
Game mode är till för att få ner input-lag det begränsar även möjligheten till många av de inställningar som finns i expert-läget.
Men ja, du bör sätta på game-mode på den HDMI som du spelar på, du kommer gynnas av det, speciellt om du lirar lite snabbare spel som fps.
Men ja bilden kan upplevas som sämmre även om du matchar din vanliga inställning så gott du kan.
Postad 10 November 2017 - 13:32
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Ja precis den funktionen. Kör den i game mode eftersom det är precis som med alla andra bildlägen mer eller mindre värdelöst out of the box.
Nej vad jag vet så stänger bara game mode av massa saker som uppenbart är dåligt för input lag.
Edit: såg att jag var lite långsam
Redigerat av La Cucaracha, 10 November 2017 - 13:33.
Postad 10 November 2017 - 13:43
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Jo men jag som ej spelar fps utan spelar fifa, assassins creed mm...har jag nytta av mindre input lag? Vill ju ej få en sämre bild än vad jag har idag...
Postad 10 November 2017 - 13:50
Chamber
-
Chamber
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Jo men jag som ej spelar fps utan spelar fifa, assassins creed mm...har jag nytta av mindre input lag? Vill ju ej få en sämre bild än vad jag har idag...
Jag spelar alltid med filmläget på om jag spelar single player-spel, bättre bild och stör mig inte på något lagg. Men tycker du det laggar för mycket så får du väl spela i game mode och dra ner ljusstyrkan.
Postad 10 November 2017 - 13:56
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Är ju högst personligt,men Fifa så kan väl mer exakta knapp tryckningar vara skillnad mellan mål och inte mål? Men är ju skillnad på casual och blodigt allvar i soffan co-op ^-^
Postad 10 November 2017 - 14:02
Chamber
-
Chamber
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Är ju högst personligt,men Fifa så kan väl mer exakta knapp tryckningar vara skillnad mellan mål och inte mål? Men är ju skillnad på casual och blodigt allvar i soffan co-op ^-^
FIFA kan nog vara bra att ha spelläget på ja. Men det är ju så många olika åsikter om detta, finns ju folk som tycker 21-30ms är på gränsen till ospelbart också. Han får testa helt enkelt. 
Tack för tipset till den som länkade spelen på Elgiganten, missade det trots att jag varit inne och kikat deras kampanj ett par gånger. Perfekt också att mitt Xbox One X kom idag och sedan blir det en Sony OLED på det tänkte jag.  Förväntningarna är höga.
Postad 10 November 2017 - 14:05
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Billiga spel i all prakt, men det övervinner inte krånglet med skivor. Äger ett spel på skiva som jag köpte vid One releasen för att kolla leveranstider från USA pga pris. Alla spel efter har köpts digitalt 😋
Postad 10 November 2017 - 14:19
Chamber
-
Chamber
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Billiga spel i all prakt, men det övervinner inte krånglet med skivor. Äger ett spel på skiva som jag köpte vid One releasen för att kolla leveranstider från USA pga pris. Alla spel efter har köpts digitalt
Köper alltid på skiva så jag kan sälja vidare sen som man sedan kan lägga på nya spel.  Hur som helst blir det lätt Titanfall 2!
Postad 10 November 2017 - 14:33
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Köper alltid på skiva så jag kan sälja vidare sen som man sedan kan lägga på nya spel. Hur som helst blir det lätt Titanfall 2!
Titanfall 2 är ju gratis via EA access. Bästa tjänsten som finns. 250kr per år.
Far cry 5 gold edition om någon är sugen. 57 Euro från Singapore. 85 Euro från svenska Markerplace. 78 från US.
Redigerat av Mickys, 10 November 2017 - 14:30.
Postad 10 November 2017 - 14:42
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Känns mer och mer som ett kliv till en ny generation. Jäkla stor skillnad 
https://www.youtube.com/watch?v=aMqhO4cs09w
Postad 10 November 2017 - 14:55
Unregistered20dbf236
-
Unregistered20dbf236
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Någon som har bra förslag på bra hörlurar, trådlöst till xbox one x, med bra kvalité?
Spelar ingen roll om prislappen är hög, vill ha det bästa.
Kör G933 och det fungerar sjukt dåligt till, då de inte går att köra trådlöst, och måste kopplas via handkontrollen. Vilket gör att ljudet blir otroligt burkigt och sjukt illa. I jämförelse då de kan kopplas till PS4 trådlöst, så är skillnaden är jättestor. Förstår inte varför det ska vara så svårt att fixa till en ny Xbox one X.
Postad 10 November 2017 - 14:56
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Känns mer och mer som ett kliv till en ny generation.
Jämför PS3-spelen med PS4-spelen, det är stor skillnad men såklart inte en generationsskillnad. Det kommer du märka när det blir 
Postad 10 November 2017 - 15:30
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Någon som har bra förslag på bra hörlurar, trådlöst till xbox one x, med bra kvalité?
Spelar ingen roll om prislappen är hög, vill ha det bästa.
Kör G933 och det fungerar sjukt dåligt till, då de inte går att köra trådlöst, och måste kopplas via handkontrollen. Vilket gör att ljudet blir otroligt burkigt och sjukt illa. I jämförelse då de kan kopplas till PS4 trådlöst, så är skillnaden är jättestor. Förstår inte varför det ska vara så svårt att fixa till en ny Xbox one X.
Jag kör fortfarande mina Turtles Beach x500 typ (har blops2 versionen) men Astor a50 är trådlösa men alla till Xbox måste ha kabel för chatten,
Men låter dina burkigt så är det nog något annat som är fel, säkert att du endast får spelljudet? Det går i menyn eller via adaptern om du har en sådan att justera mellan gubbe(chatt) och gamepad(spelljudet) den skall vara hela vägen till gamepad:en
Det finns en app man kan köpa som kan ge en surround i alla lurar (DSP) som alla trådlösa använder sig av. Men har inte prövat den. Heter Dolby atmos och kostar 30$ får du till ljudet i lurarna du redan har och det är surround du är ute efter så kan den vägen vara ett sätt att gå,du kommer ju inte undan kabeln till kontrollen då, men gör du inte med något headset ändå om du skall chatta.
Redigerat av SKIBBE, 10 November 2017 - 15:39.
Postad 10 November 2017 - 15:47
Unregistered71ffa625
-
Unregistered71ffa625
-
Användare
-
-
234 inlägg
Alla glada och nöjda än så länge? Inga problem??
Jag bara suckar och tittar avundsjukt på de som verkar så glada och kan spela sina spel..
Själv stängs min box av 8 ggr av 10 när spel skall ladda dessutom har min xbox fått för sig att döpa om Witcher 3, haha.
https://youtu.be/kNS0QJtnl7k
Redigerat av Unregistered71ffa625, 10 November 2017 - 15:47.
Postad 10 November 2017 - 15:57
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Men låter dina burkigt så är det nog något annat som är fel, säkert att du endast får spelljudet? Det går i menyn eller via adaptern om du har en sådan att justera mellan gubbe(chatt) och gamepad(spelljudet) den skall vara hela vägen till gamepad:en
Men om man drar den parametern ända till gamepaden så hör man väl inte chatten längre eller är jag ute och cyklar?
Alla glada och nöjda än så länge? Inga problem??
Jag bara suckar och tittar avundsjukt på de som verkar så glada och kan spela sina spel..
Själv stängs min box av 8 ggr av 10 när spel skall ladda dessutom har min xbox fått för sig att döpa om Witcher 3, haha.
https://youtu.be/kNS0QJtnl7k
Vad säger supporten? Ska inte UPS komma och hämta den för utbyte? Började din krångla med en gång?
Postad 10 November 2017 - 16:08
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Just fan, jag har ju trådlösa så drar den bara till max, men då skall väl mitten räcka. Han får experimentera, för burkigt ska de inte låta, blir det när man får spelljudet via chattsladden av erfarenhet
Postad 10 November 2017 - 17:11
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Just fan, jag har ju trådlösa så drar den bara till max, men då skall väl mitten räcka. Han får experimentera, för burkigt ska de inte låta, blir det när man får spelljudet via chattsladden av erfarenhet
Vet att det lätt kan bli ett slags eko om man råkar få ljud från kontrollen och från sitt headset via optisk eller hur man nu har det kopplat. Var helt galen på mitt förra headset.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|