Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4272 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 20 december 2018 - 12:15

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 1

ingen pixlering fjärren funkar kanon efter uppdateringen så fortsätter det så är jag nöjd

Postad 20 december 2018 - 12:22

Unregistered9a65ea8f
  • Unregistered9a65ea8f
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Hej

Just nu har vi ett problem med att det endast går spela in på en kanal åt gången om man programmerar inspelningen först på någon av dessa fem kanaler.

SVT1 HD
SVT2 HD
Kanal 5 HD
Kanal 9 HD
Kanal 11 HD

En tillfällig lösning är att programmera inspelningen på någon annan kanal först, och sedan tex SVT1 HD. Återkommer när jag har mer information om problemet.

Mvh
Niklas

Funkade inte hos mig t.ex.

3an 18.55-21.00

Tv4 20.00

SVT1 19.30  (stoppades)

Postad 20 december 2018 - 12:48

gundj
  • gundj
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 1

Nu har jag ingen oneplace själv men vad jag förstått av andra i tråden så finns det ingen traditionell funktion för att göra en favoritlista så som du förväntar dig. (Så som man borde kunna förvänta sig :rolleyes: )

Det går alltså inte att göra en dedikerad lista, det går inte heller att sortera ordningen och kanalerna behåller sitt kanalnummer i listan.

Det finns en funktion som ger möjlighet att flytta kanalerna till den ordning man önskar.

Det ser skitbra ut, lätt och smidigt. Men, ändringen glöms så for man går ur inställningarna.

Efter att haft den här boxen ett kort tag nu så måste jag säga att det är förvånande hur dålig den är.

Jag trodde efter att ha följt trådarna här och på andra forum att det mest var gnäll från nördar och att vi som endast tittar sporadiskt och aldrig tänkt spela in serier skulle bli hyfsat nöjda, men den förhoppnigen sprack direkt.

Så C D, för att göra oss som antagligen inte är jättekrävande nöjd, fixa favoritlistan och kanalordningen! NU!

Redigerat av gundj, 20 december 2018 - 16:22.

Postad 20 december 2018 - 12:58

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Det finns en funktion som ger möjlighet att flytta kanalerna till den ordning man önskar.

Det ser skitbra ut, lätt och smidigt. Men, ändringen glöms så for man går ur inställningarna.

Efter att haft den här boxen ett kort tag nu så måste jag säga att det är förvånande hur dålig den är.

Jag trode efter att ha följt trådarna här och på andra forum att det mest var gnäll från nördar och att vi som endast tittar sporadiskt och aldrig tänkt spela in serier skulle bli hyfsat nöjda, men den förhoppnigen sprack direkt.

Så C D, för att göra oss som antagligen inte är jättekrävande nöjd, fixa favoritlistan och kanalordnigen! NU!

Amen!

Postad 20 december 2018 - 14:40

bjodaeri
  • bjodaeri
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 1

Jag trode efter att ha följt trådarna här och på andra forum att det mest var gnäll från nördar och att vi som endast tittar sporadiskt och aldrig tänkt spela in serier skulle bli hyfsat nöjda, men den förhoppnigen sprack direkt.

Så C D, för att göra oss som antagligen inte är jättekrävande nöjd, fixa favoritlistan och kanalordnigen! NU!

Mina inställningar glöms också.

Måste gå göra kanallistorna bättre.

Postad 20 december 2018 - 21:04

Gurra72
  • Gurra72
  • Användare

• 100 inlägg
  • 1
I det mesta är boxen ok. Hade inspelningsbar box förut 500gigabyte modellen. Denna box har dock inget plus för mig. Hatar kanallistan nu. Tar upp halva tv skärmen och man kan inte se vad som kommer senare på kvällen per kanal. Och det går inte göra egna listor i sin egen ordning utan kanaler man ej har. Den är lite slöare byta kanal. Och alla appar såsom SVT play, Netflix o s v är grymt mycket bättre i min LG tv..som dessutom har världens bästa fjärrka. Snälla fixa Kanalväljaren. De mesta i meny väg är rörigt som fan. Och den blir seg ibland. Men med bättre kanalväljare så kan jag tänka mig att behålla den, orkar inte in under tv bänken igen.

Redigerat av Gurra72, 20 december 2018 - 21:08.

Postad 20 december 2018 - 21:36

mhbml
  • mhbml
  • Användare

• 222 inlägg
  • 1

Mina inställningar glöms också.

Måste gå göra kanallistorna bättre.

Fjärrkontrollen verkar onekligen bättre nu, programvaran på min (RCU) är version 1.5.

Vad gäller kanallistorna håller jag med, en attans röra, kanske de kan gömma alla 'låsta' kanaler automatiskt?

Postad 21 december 2018 - 09:54

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Min fjärr beter sig lika ingen skillnad. Söker fjärr etc.

Det skulle ju bli bättre, varför är inte min uppdaterad CD?

Postad 21 december 2018 - 10:22

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Fjärrkontrollen verkar onekligen bättre nu, programvaran på min (RCU) är version 1.5.

Vad gäller kanallistorna håller jag med, en attans röra, kanske de kan gömma alla 'låsta' kanaler automatiskt?

Hej

Du behöver uppdatera din fjärrkontroll, och för att göra det behöver du gå in på Inställningar / appar och välja "rensa data" på Canal Digital-appen, sedan kommer boxen uppdatera fjärrkontrollen.

Mvh

Niklas

Min fjärr beter sig lika ingen skillnad. Söker fjärr etc.

Det skulle ju bli bättre, varför är inte min uppdaterad CD?

Hej

Kan du kontrollera vilken mjukvaruversion du har? Det ska vara v1.6.31. Kontrollera även vilken RCU-version du har under Inställningar / Teknisk information / Versioner / RCU-version (Viktigt att versionen minst är 1.7)

Mvh

Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 21 december 2018 - 10:23.

Postad 21 december 2018 - 10:29

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Funkade inte hos mig t.ex.

3an 18.55-21.00

Tv4 20.00

SVT1 19.30  (stoppades)

Hej

Eftersom det finns två kopior av TV3 HD och TV4 HD så blir det tyvärr problem att programmera en tredje inspelning. Boxen tror att det behövs göras två inspelningar på TV3 HD mellan 18:55 - 21:00 (två användarband av tre används) sedan programmerar du en inspelning på TV4 HD 20:00 och då används det sista användarbandet vilket gör att det inte går att spela in på en tredje kanal.

Vi jobbar på att lösa detta men vi kommer tyvärr inte kunna lösa detta förrän i januari.

Mvh
Niklas

Postad 21 december 2018 - 11:09

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 0
Fick One place boxen idag men ingen AppleTV 4k. Kommer den i separat paket ?

Postad 21 december 2018 - 11:10

gundj
  • gundj
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Hej

Du behöver uppdatera din fjärrkontroll, och för att göra det behöver du gå in på Inställningar / appar och välja "rensa data" på Canal Digital-appen, sedan kommer boxen uppdatera fjärrkontrollen.

Mvh

Niklas

Hej

Kan du kontrollera vilken mjukvaruversion du har? Det ska vara v1.6.31. Kontrollera även vilken RCU-version du har under Inställningar / Teknisk information / Versioner / RCU-version (Viktigt att versionen minst är 1.7)

Mvh

Niklas

Vilket jädrans pyssel.

Förväntar sig C D att den genomsnittlige tv-tittaren ska klara av detta?

Det verkar ju som om det är via forum som detta som C D tvingas till åtgärder, vad ger C D tillbaka?

Senaste irritationsmomentet hemma, volymen är olika mellan kanalerna. Visst, reklamavbrotten trycker upp volymen ( bara det skulle vara förbjudet) men att behöva passa på volymen vid kanalbyte är riktigt dåligt. Tittar man på TV sent och reten i huset sover blir man snabbt impopulär när ljudet skenar.

Shit-list:

# Favoritlistan är sämre än oduglig.

# Fjärrkontrollen, saknar kanppar för direkt kontroll av funktioner, laggar och omständig att uppdatera osv osv.

# Varierande volym mellan kanaler

# Rörigt gränssnitt, har den som designat systemlayout aldrig gått en HMI-kurs?

# Segt system, verkar lagga mer efter en stunds användande.

Ovanstående är efter mindre än en veckas användande.

Postad 21 december 2018 - 13:13

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Hej

Mvh

Niklas

Hej

Mvh

Niklas

Ok ska kontrollera. Om jag inte har det vad ska jag göra då?

Omöjligt att komma fram till supporten verkar vara överhettat nu?!

Hade en tidigare box (inspelningsbara 500GB) som fungerade och nu bara radiokanaler funkar. Har de avaktivera kortet för mig eller?

Postad 21 december 2018 - 13:24

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Ok ska kontrollera. Om jag inte har det vad ska jag göra då?

Omöjligt att komma fram till supporten verkar vara överhettat nu?!

Hade en tidigare box (inspelningsbara 500GB) som fungerade och nu bara radiokanaler funkar. Har de avaktivera kortet för mig eller?

Hej

Skickar PM så ska jag hjälpa dig med 500GB boxen,

Mvh

Niklas

Postad 21 december 2018 - 15:14

mhbml
  • mhbml
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Hej
Mvh
Niklas

Ok, gjorde som du sade och nu är RCU version 2.2.
Tack!

Postad 21 december 2018 - 22:29

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 1
Det där med spolningen som jag har skrivit tidigare va kortvarigt.

När jag tog spela från början så följde bilden inte med när man spolade som det gjorde när man pausar ett program. Är det nåt som kommer fixas eller vad är planen med spol funktionen?
Inte hört nåt om det. Eller är det bara jag som inte gillar spolningen på OnePlace?

Postad 21 december 2018 - 23:23

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 1

Det hade varit intressant att höra vad ansvariga beställare på Canal Digital ansåg om boxen när de såg den första gången. Med tanke på hur den fungerar nu så här något år efteråt så torde den ju knappast ha gjort något större intryck kan man tycka. 

Redigerat av jasifil, 21 december 2018 - 23:24.

Postad 21 december 2018 - 23:42

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

När jag tog spela från början så följde bilden inte med när man spolade som det gjorde när man pausar ett program. Är det nåt som kommer fixas eller vad är planen med spol funktionen?
Inte hört nåt om det. Eller är det bara jag som inte gillar spolningen på OnePlace?

Spolningen på boxen innan OnePlace är ljusår före, det tror jag aldrig kommer gå fixa på den Androidboxen vi fått, tror den behövt mer ram och liknande då.

Det hade varit intressant att höra vad ansvariga beställare på Canal Digital ansåg om boxen när de såg den första gången. Med tanke på hur den fungerar nu så här något år efteråt så torde den ju knappast ha gjort något större intryck kan man tycka. 

Tror den är enormt billig att tillverka, mest det cheferna på CD såg fram emot tror jag

Postad 22 december 2018 - 08:58

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0

Menar du att bilden inte följer med i motsvarande hastighet när du spolar?!
Hur ska man då se när man spolat tillräckligt? Man häpnar...

Det här fiaskot till box kan verkligen inte vara bra för CD, som tidigare varit teknikledande och alltid varit entusiasterna val😥

Postad 22 december 2018 - 09:58

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 1

Jag börjar undra om inte problemet ligger i själva Android. Använder själv Android-telefoner enbart men systemet har vissa problem med lagg om man t.ex. jämför med Apples Ios (som i och för sig också kan lagga). Det är säkert ingen slump att Samsung kör med eget system (Tizen) i både TV-apparater och klockor. Android TV är liksom Android inte tillräckligt optimerat till hårdvaran, av naturliga skäl. Jämför t.,ex. responsen hos Apple TV och dess fjärrkontroll med responsen hos Oneplace. Där är skillnaden påtaglig till Apples fördel. Alla tryck på fjärrkontrollen svarar i stort sett omedelbart utan någon märkbar fördröjning. Till skillnad mot Oneplace där man hinner gå och sätta på kaffet innan något händer efter att man tryckt på den blå knappen.

Antingen är det Android som är dåligt trimmat eller så är det boxen som hårdvarumässigt inte riktigt räcker till för att Android ska köras smooth och laggfritt. Eller en kombination av båda. Om det stämmer att boxen är en produkt efter ett samarbete mellan LG och Google är det dock väldigt märkligt att man inte byggt hårdvaran helt utifrån mjukvarans krav vilket då torde innebär att man fått fram en produkt som flyter minst lika bra som t.ex. Apple TV.

Ovan skrivet med reservation för att jag inte testat någon annan enhet med Android TV än Oneplace. Eller vad säger ni som har erfarenhet av andra produkter med Android TV?

Postad 22 december 2018 - 19:07

Unregistered4877c979
  • Unregistered4877c979
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Vi har problem med att pausning av bryts efter ett tag, sjuk irriterande.
Och nät det sker går det inte att spola tillbaks.

Någonting som har en idé om vad vi gör fel?

/Håkan

Redigerat av Unregistered4877c979, 22 december 2018 - 19:09.

Postad 22 december 2018 - 20:24

xxjojjexx
  • xxjojjexx
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
När jag bläddrar upp och ner för att se vilka program som visas så står det "programinformation saknas" på samtliga kanaler.
Nästkommande program visar bild och programinformation.
Nån annan som har detta problem?

Postad 22 december 2018 - 21:41

bobo59
  • bobo59
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

När jag bläddrar upp och ner för att se vilka program som visas så står det "programinformation saknas" på samtliga kanaler.
Nästkommande program visar bild och programinformation.
Nån annan som har detta problem?

Starta om boxen så ska det fungera!

Postad 22 december 2018 - 22:08

xxjojjexx
  • xxjojjexx
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Starta om boxen så ska det fungera!

Tack för tipset.
Starta om hjälpte ej men efter att jag gjort den strömlös i ca 30s och därefter startat om den så fungerar det igen.

Postad 23 december 2018 - 12:48

holen
  • holen
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej !

Jag beställde oneplaceboxen med hårddisk förra veckan, var då inte medveten om alla problem.
Har idag HD boxen med 500 g hårddisk som fungerat perfekt i alla år, börjar bli orolig och funderar om den skall få gå tillbaka med vändande post. Vill inte uppleva sagem tiden igen.

Jag kör genom en hembioförsteg och till min pioneer 5090 vilket fungerar perfekt idag, det är den vägen jag måste gå även med oneplace.

Jag vill inte byta tv då jag tycker att den håller måttet ganska bra fortfarande mot alla genomsnittliga uppstressade 4 k skärmar.

Ska man låta boxen gå tillbaka med vändande post ?

Classe.

Postad 23 december 2018 - 13:41

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

min har gått som tåget nu sen jag drog ut elsladden i ett par minuter för 3 veckor sen och dom senaste uppdateringarna har fixat både pixleringar och fjärrkontrollen någon skrev att tryck på blå knapp tog lång tid min tar 2till 3 sekunder så ge den en chans 

Postad 23 december 2018 - 19:23

marwin2018
  • marwin2018
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Nu har jag också fått min box att fungera utan problem. Jag gjorde uppdateringarna, rensade data i appen, omstartade och dessutom bytte jag ut original adaptern mot en adapter med högre amper som jag använde till min förra box så att den skulle fungera utan lagg. Nu fungerar allt perfekt, ingen lagg när jag streamar eller bläddrar bland menyerna. Har inte dubbelkollat om det är uppdateringarna eller adaptern som gör att allt fungerar men det kanske kan vara en lösning att byta adapter? 

www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg/stromforsorjning/nataggregat/ac-dc/stallbar-utspanning/stallbart-nataggregat-5-12-v-(dc)-60-w-p44286

Redigerat av marwin2018, 23 december 2018 - 21:24.

Postad 23 december 2018 - 19:36

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0

Nu har jag också fått min box att fungera utan problem. Jag gjorde uppdateringarna, rensade data i appen, omstartade och dessutom bytte jag ut original adaptern mot en adapter med högre amper som jag använde till min förra box så att den skulle fungera utan lagg. Nu fungerar allt perfekt, ingen lagg när jag streamar eller bläddrar bland menyerna. Har inte dubbelkollat om det är uppdateringarna eller adaptern som gör att allt fungerar men det kanske kan vara en lösning att byta adapter?

Strömadapter?

Postad 23 december 2018 - 20:51

bobo59
  • bobo59
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hdmi-CEC verkar ha slutat fungera, min Sony tv känner inte av Oneplace längre.

Postad 23 december 2018 - 21:10

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Nu är det bara små detaljer som att spela in längre bort än EPG räcker, fler favoritlistor och att numrering av kanaler är den i favoritlistan och inte i huvudlistan. Sedan vore det trevligt med möjlighet till en extern hårddisk, en C more och Viaplayapp. Det sista är i och inte så viktigt, men då börjar det likna en One Box.

Postad 23 december 2018 - 21:13

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 1

.. någon skrev att tryck på blå knapp tog lång tid min tar 2till 3 sekunder så ge den en chans 

Min tar också 2-3 sekunder vilket jag tycker är lång tid i det här sammanhanget. Jämför med hur rappt Apple TV reagerar på tryck på fjärrkontrollen så tror jag du förstår vad jag menar. Där är reaktionstiden kanske en halv sekund efter tryck. Oneplace är med andra ord 4-6 gånger långsammare. Min box funkar dock i stort sett bra men har fortsatt problem med serieinspelning samt inspelning av flera kanaler samtidigt. Dock kommer det säkert en lösning på det. Fast vi är alla olika, jag t.ex. tycker att en väntetid på 2-3 sekunder efter ett tryck på en fjärrkontroll är väldigt lång tid men kanske inte så lång tid när det gäller något annat. Fast nu är det jul och då får vi kanske sänka tempot en aning :) Dessutom så gäller det ju inte alla kommandon med fjärrkontrollen som väl är. Den är ju rätt snabb i andra avseenden så det finns ju hopp. God jul!

Postad 24 december 2018 - 22:56

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 1
Satte tuneren min til og ta opp en del programmer i slutten av oktober for og få ett lite lager av serier og ta av i Julen, begynte i kveld og ville se på noen av programmene, det viser seg att ca 95% av innspilt program ikke lar seg spille av (kode A011) på noen står att de feil i opptak (kode M002). Har sett att mange er misfornøyd med tuneren, men att det skulle være så ille hadde jeg ikke trodd. Har nå sittet og slettet programmer og får prøve og lage noen nye serieopptak for og se om noe er blitt bedere i det siste.

Postad 25 december 2018 - 00:16

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 1
Etter og ha brukt oneplace tuneren noen timer i kveld har den fryst bildet 2 ganger, starter opp igjen etter ett par minutter, kan nesten ikke huske om dette har skjedd med 5710 i den tiden jeg har hatt den (3 år) håper virkelig CD greier og den stabil, liker konseptet etter og ha brukt den litt, men alt for mange bugs desverre.

Postad 25 december 2018 - 01:15

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 1

När skall Canal Digital anställa folk på den tekniska avdelning som förstår vad en tv box skall klara av i grunden och se till att det gör så innan man skapar en mediabox med allt möjligt lull lull som de flesta inte vill ha. 
Hur kan man släppa en så här medelmåttig box samtidigt som man tvingar sina kunder att använda canal digitals hårdvara genom cardpairing? 

Det har inte varit annat än strul sedan första dagen och strulet bara fortsätter. Bara en sådan sak som att man säger att man har chormecast inbyggt i boxen och det inte fungerar utan ständigt lagg när man kör Viaplay via mobilen för att jämföra med första versionen av Chromecast kopplad till samma tv som är 10 ggr snabbare i uppstart och laggar noll. 

Detta är nog CD's största miss och kommer säkert kosta bolaget multum att få ordning på boxen. Pengar som vi kunder kommer få betala med högra avgifter och detta pga inkompetens och brist på erfarenhet. För ingen som kan tekniken kan väl sätta igång ett sådant här projekt med tanke på hur boxen ser ut nu och hur den förmodligen såg ut då. Man kan ju bara skratta åt eländet. 

Det är så mycket denna boxen saknar att jag inte ens orkar lista det. Så trött man blir

Redigerat av MalcomX, 25 december 2018 - 01:30.

Postad 25 december 2018 - 09:34

mhbml
  • mhbml
  • Användare

• 222 inlägg
  • 1

Etter og ha brukt oneplace tuneren noen timer i kveld har den fryst bildet 2 ganger, starter opp igjen etter ett par minutter, kan nesten ikke huske om dette har skjedd med 5710 i den tiden jeg har hatt den (3 år) håper virkelig CD greier og den stabil, liker konseptet etter og ha brukt den litt, men alt for mange bugs desverre.

Jo, jag har ett par gånger sett bilden försvinna för att ersättas av en svart skärm med Canal Digitals logga en stund och en stund senare av normal bild igen.
Min gissning är att CD-appen kraschar och startar om.

Vad gäller inspelningar finns verkligen mycket att göra....

Postad 25 december 2018 - 10:09

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 1
Svart bild och Canal Digitals logga ja det har hänt ett par gånger senaste veckan. Tar CD en version under utveckling och patchar fel på t ex fjärrkontrollen? Annars skulle väl inte nya fel dyka upp på detta sättet.

Postad 25 december 2018 - 20:35

Mikael Petersson
  • Mikael Petersson
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Kan man hantera en extra parabol med denna box.

Jag hittade tidigare nått kort svar på CD hemsida att det inte gick men det verkar bortplockat.

Finns ju två ingångar. Kör idag CD parabol och en disk mot Astra 19. Använder denna för att ta in ett antal tyska kanaler som min sambo vill titta på. Om den nu gör det. Kan den hantera hbbtv "utsändningar" från dessa kanaler.

Använder idag mottagaren i min Panasonic tv med båda parabolerna och det funkar ganska bra (även hbbtv). Saknar dock att kunna spela in och titta samtidigt.
Tack
/Micke

Redigerat av Mikael Petersson, 25 december 2018 - 20:39.

Postad 26 december 2018 - 14:09

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Efter sista uppdateringen. Trycker på "OK Knappen" får "laddar .." över bilden

Går bara bort genom att trycka OFF och sedan ON igen.

Kontrollerar ni inte era uppdateringar innan ni skickar ut dem, ens med de enklaste funktioner, eller klarar ni inte av det heller?

Ja, jag har gjort omstart och dragit ut elsladden (CD standardlösning på alla problem)  :blink:

Ursäkta jag är irriterad, men jag vill bara kunna se Tv och struntar faktiskt i serieinspelningar och allt annat skit som man inte behöver längre då allt finns på Playtjänsterna och vem har tid att se alla serier om man räknar in alla 100 tals som idag finns på Netflix, HBO och Viaplay ovanpå de 2-3 intressanta hos CD/Cmore

Redigerat av MalcomX, 26 december 2018 - 14:13.

Postad 26 december 2018 - 14:53

Gurra72
  • Gurra72
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Min Onkyo 609 gillar inte boxen via hdmi, får gå via optisk kabel. Så länge det inte finns HD ljud så är det lugnt.

Postad 26 december 2018 - 23:31

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0
Fick en box på köpet under black friday. Har inga planer på koppla in, verkar som det korrekt beslut. ;-)
Har fortfarande mardrömmar från Sagem.

Postad 27 december 2018 - 08:50

Bajenken
  • Bajenken
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Att kanalerna som kommer från Viasat har mycket bättre ljud än övriga kanaler är allmänt känt. 

Däremot så upplever jag att ljudet på Cmore First är riktigt dåligt. Någon mer som upplever detta.

Är uppe på mitt landställe nu och kör via min gamla inspelningsbara HD box och där upplever jag att ljudet är mycket bättre även på Cmore jämfört med min oneplace box.

Tycker även att ljudet via den inbyggda chromecasten är riktigt dåligt i Oneplace. Jämförde exempelvis med att titta på fotboll via Viaplay appen i min LG TV jämfört med den inbyggda chromecasten och det var ju en jätteskillnad. Sedan som jag nämnt tidigare så är det uselt att allt material som streamas bortsett Netflix endast kommer ut som PCM. Det är 2019! Jag har varit trogen kund sedan 2005, men början nu på allvar att överväga andra alternativ.

Postad 27 december 2018 - 08:55

holen
  • holen
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 1
Jag avbeställde boxen, det var inga problem.
Då min gammal box fungerar perfekt så får den leva kvar, har inte tid med att krångla och få högt blodtryck på något jag inte kan påverka själv.
Min fru använder serieinspelning och använder boxen varje dag när jag inte är hemma, så jag vill att det fungerar bra.

Tur att jag läste i forumet innan jag hämtar ut boxen , vill inte ha en Sagem resa till.
Med dessa problem så kommer det säkert en ny box snart.

Tack för all info.

Classe.

Redigerat av holen, 27 december 2018 - 09:01.

Postad 27 december 2018 - 10:25

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej

Jag ska undersöka saken, återkommer med information.

Mvh
Niklas

Postad 27 december 2018 - 10:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Vi har problem med att pausning av bryts efter ett tag, sjuk irriterande.
Och nät det sker går det inte att spola tillbaks.

Någonting som har en idé om vad vi gör fel?

/Håkan

Hej

Vad för innehåll är det som du pausar? Hur länge tar det tills den blir avbruten?

MVh

Niklas

Postad 27 december 2018 - 10:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Jag har alltid undrat över om sim kortet i OnePlace fungerar i andra boxar/modul via en "sim kort adaper"? Eller måste man beställa ett separat?

Hej

Det går inte att flytta korten mellan olika boxar/ca-moduler. Kortet som sitter i boxen när du köper boxen är alltid kopplat till just den boxen. 

Samma sak gäller på HD-Box Smart.

Mvh

Niklas

Postad 27 december 2018 - 10:40

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Kan man hantera en extra parabol med denna box.

Jag hittade tidigare nått kort svar på CD hemsida att det inte gick men det verkar bortplockat.

Finns ju två ingångar. Kör idag CD parabol och en disk mot Astra 19. Använder denna för att ta in ett antal tyska kanaler som min sambo vill titta på. Om den nu gör det. Kan den hantera hbbtv "utsändningar" från dessa kanaler.

Använder idag mottagaren i min Panasonic tv med båda parabolerna och det funkar ganska bra (även hbbtv). Saknar dock att kunna spela in och titta samtidigt.
Tack
/Micke

Hej

Det går tyvärr inte, har tyvärr ingen information om det kommer stöd för diseqc (hantera flera satelliter) 

Mvh
Niklas

Postad 27 december 2018 - 18:52

Unregistered4877c979
  • Unregistered4877c979
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Hej
Vad för innehåll är det som du pausar? Hur länge tar det tills den blir avbruten?
MVh
Niklas

Tror att det var skidskyttet sist och längdskidor innan dess.
Men det händer tydligen regelbundet. Min fru pausar ofta tex när vi ska äta och under tiden så hör vi hur den plötsligt avbryts pausningen och man är live.

Gissar på att det är ca. 30-40 minuter som max som vi kan pausa.

/Håkan

Redigerat av Unregistered4877c979, 27 december 2018 - 18:55.

Postad 27 december 2018 - 19:04

Mikael Petersson
  • Mikael Petersson
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Hej

Det går tyvärr inte, har tyvärr ingen information om det kommer stöd för diseqc (hantera flera satelliter)

Mvh
Niklas

AHH. Ok. Det med diseqc visste jag men var under uppfattningen att det inte användes i "unicable". Synd.

Önskemål då om en ny funktion. :) antar dock att det är ganska få som behöver detta. Synd att missa "smart-funktionerna" i era boxar bara för att jag inte kan hantera flera diskar på en box. En bashantering med sökning och favoritlista för en andra disk hade nog räckt. Funktionerna finns ju antagligen i hårdvaran.

Tack
/Micke

Redigerat av Mikael Petersson, 27 december 2018 - 19:06.

Postad 27 december 2018 - 21:00

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Canal Digital när jag kastar från min iPad (viaplay appen) så får jag ingen bild. Se bifogad bild.
Varför blir det så?

Mvh

Bifogad fil(er)

Postad 27 december 2018 - 23:08

Gurra72
  • Gurra72
  • Användare

• 100 inlägg
  • 1
Om man tittar på ett program och påbörjar inspelning, och sen byter kanal för det är reklam, så går det inte gå tillbaka och titta på programmet medans den spelar in. Är det sant? Isåfall var det droppen. Då byter jag box.

Redigerat av Gurra72, 27 december 2018 - 23:09.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.