LG OLED 2019: Z9 W9 E9 C9 B9 och R9
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 30 juni 2021 - 10:08
Postad 30 juni 2021 - 12:19
Vad tror ni, kommer vi få uppdateringen för 4K HDR 120Hz gaming som är lovad till de två senare generationerna?
Nu förstår jag inte. Jag har ju spelat CoD Cold War i 4K HDR 120Hz enda sedan jag fick min PS5a...
Du måste mena Dolby Vision Gaming?
Postad 20 september 2021 - 09:26
Bilden var helt svart men när jag drar ut strömsladden från digitalboxen som är kopplad så kommer LG-bakgrundsbilden fram och texten att saknar input signal. Sätter igång igen och bilden blir svart.
Byter jag hdmi-port för digitalboxen så fungerar det igen. Kopplar jag in något annat i den trasiga porten så blir det svart ven då så verkar uppenbart att något är trasigt.
Någon haft samma problem? Bara att lämna in den?
Postad 22 september 2021 - 06:35
Postad 22 september 2021 - 08:54
Postad 22 september 2021 - 09:17
Har en 65” E9 och fått problem med en av hdmi-ingångarna.
Bilden var helt svart men när jag drar ut strömsladden från digitalboxen som är kopplad så kommer LG-bakgrundsbilden fram och texten att saknar input signal. Sätter igång igen och bilden blir svart.
Byter jag hdmi-port för digitalboxen så fungerar det igen. Kopplar jag in något annat i den trasiga porten så blir det svart ven då så verkar uppenbart att något är trasigt.
Någon haft samma problem? Bara att lämna in den?
Min HDMI-ingång gick sönder på min förra TV när jag drog ur och satte i HDMI-kabeln när grejerna var igång.
Vissa produkter är känsliga för just att grejerna är igång när man drar ur och i HDMI-kablar.
Postad 22 september 2021 - 10:24
Ja, köpte den på Black Friday faktiskt så borde finnas någon form av garanti. Kanske lika bra att lämna in den eller ska jag försöka rengöra uttaget lite lätt först?
Nej, lämna inte in, Felanmäl till LG så kommer dom ut på plats och kollar.
Postad 22 september 2021 - 13:52
Har inte rört den ingången alls faktiskt innan den blev svart.Min HDMI-ingång gick sönder på min förra TV när jag drog ur och satte i HDMI-kabeln när grejerna var igång.
Vissa produkter är känsliga för just att grejerna är igång när man drar ur och i HDMI-kablar.
Ok, visste jag inte. Ska prova det. Tack!Nej, lämna inte in, Felanmäl till LG så kommer dom ut på plats och kollar.
Postad 22 september 2021 - 18:33
Har inte rört den ingången alls faktiskt innan den blev svart.
Ok, visste jag inte. Ska prova det. Tack!
Har varit med om liknande problem och det visade sig att hdmi-kabeln var sönder. Har provat med en annan hdmi-kabel?
Postad 22 september 2021 - 19:48
Postad 30 januari 2022 - 18:12
Gått många år nu sedan släpp men fortfarande är streaming-appar från LG-Teven ur sync trotts eARC i bägge ändarna. Tur man köpte en Nvidia Shield Proo på Rea.
Postad 30 januari 2022 - 20:13
Gått många år nu sedan släpp men fortfarande är streaming-appar från LG-Teven ur sync trotts eARC i bägge ändarna. Tur man köpte en Nvidia Shield Proo på Rea.
Märkligt. Jag har inte ljudet ur sync från någon streamingtjänst. Enda undantaget är YouTube, där e det inte i sync av någon anledning. Har B9 kopplad till en Yamaha RX-v685. Kör eARC.
Postad 25 april 2022 - 15:30
Letat efter svar på Redit men ingen har kommit på hur. Hur får man inte LG C9 och senare TV att inte stänga av sig random tid mellan 18 och 20? Inte skoj om man tex tittar på ett idrottsevenemang. Testat med att koppla ur Shield TV men det hjälper inte.
Postad 28 april 2022 - 07:02
Den stänger av efter ett antal timmar som du själv väljer. Det finns ett problem om du stängt av meddelanden som ”ingen källa ansluten” när den visar konstverk. För då får du inte upp meddelandet som varnar för avstängning om 5 min och 1 min
Postad 01 maj 2022 - 06:29
Enda avstängning jag har upplevt är den jag gör med fjärrkontrollen och den tidsinställda.
Den stänger av efter ett antal timmar som du själv väljer. Det finns ett problem om du stängt av meddelanden som ”ingen källa ansluten” när den visar konstverk. För då får du inte upp meddelandet som varnar för avstängning om 5 min och 1 min
Får meddelande om att min TV kommer stängas av om en minut och den varit på i 4 timmar så där ligger inte problemet. Finns en annan timer men den är inte på. Så skumt att den stängs av en gång om dagen mellan 18-20 utan att meddela.
Postad 01 maj 2022 - 09:24
Så skumt att den stängs av en gång om dagen mellan 18-20 utan att meddela.
Om det bara händer då gissar jag att det är nåt annat än tv:n.
Vad händer i närheten när den stängs av?
Nån apparat ansluten med HDMI/Wifi/BT som gör nåt? Remote Control?
Nån fjärr i närheten som kan råka påverka tv:n?
Nånting som startar och gör en kort dipp på strömmen?
Postad 01 maj 2022 - 21:31
Grannen kommer hem,slår på sin tv och stänger av din?
Postad 06 maj 2022 - 13:26
Kollat men fler som har problem om man läser flitigt på Redit. Sätter jag på min TV senare så händer det inte. Händer inget mysko i närheten när det händer.
Grannen kommer hem,slår på sin tv och stänger av din?
Närmaste granne bor 200 meter bort och jag bor ensam
Redigerat av ruva, 06 maj 2022 - 13:27.
Postad 06 maj 2022 - 13:54
Kollat men fler som har problem om man läser flitigt på Redit. Sätter jag på min TV senare så händer det inte. Händer inget mysko i närheten när det händer.
Närmaste granne bor 200 meter bort och jag bor ensam
Skumt! Har en C1 och inga såna problem.
Ja är det flera med samma fel så måste det vara nåt i tv:n.
Smart TV, appar, uppdatering..... o.s.v.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar