Någon som har någon idé?
Apple iPhone 8GB
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(59)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 128MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
3
|
(44)
|
Inga priser |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg)
|
10 år sedan |
SE G900 eller Iphone (22 inlägg)
|
17 år sedan |
Gästbok för JacobTallberg (11 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 10 February 2008 - 18:59
Någon som har någon idé?
Postad 10 February 2008 - 19:05
Handlade en 1.1.3 bootloader 4.6 förpreppad via ebay för 4500 (+ j-vla tull) och efter lite klippande i simkortet funkade det fint (efter diverse patchar tankats hem pga buggar i upplåsningen). Igår låste jag upp den mjukvarumässigt, funkade kanon - dock på andra försöket. Det första var lite scary och ledde till att allt i telefonen la av utom ringfunktionen...bara att börja om och allt funkade på andra försöket som sagt.
Är lysande nöjd med telefonen...men givetvis hade det varit bra med Exchange stöd.....
Postad 10 February 2008 - 19:05
För övrigt är det den överlägset bästa telefon jag haft. Stöd för Lotus Notes saknar jag så jag kan synka mina jobbmöten annars är den perfekt för mina behov.
Redigerat av Unregistereddc471864, 10 February 2008 - 19:07.
Postad 10 February 2008 - 19:08
Postad 10 February 2008 - 19:18
Har fått hem min iphone nu, hur vet man va den har för bootloader eller version? Eller spelar d ingen roll när man ska downgradea den?
Jo det spelar roll. Om inte vanligt sim funkar så har du 4.6 bootloadern. OTB 1.1.2 och 1.1.3 har 4.6
Postad 10 February 2008 - 20:15
Har fått hem min iphone nu, hur vet man va den har för bootloader eller version? Eller spelar d ingen roll när man ska downgradea den?
Jo det spelar roll. Om inte vanligt sim funkar så har du 4.6 bootloadern. OTB 1.1.2 och 1.1.3 har 4.6
ok så jag måste skära lite i mitt simkort för att d ska få plats? eller måste jag köpa ett stealthsim iaf?
*edit*
såg nu när jag tog ut at&t simkortet som redan va i telefonen att den va precis lika stor som mitt comviq simkort, betyder att jag har den äldre bootloadern?
Redigerat av dj_komodo, 10 February 2008 - 20:24.
Postad 10 February 2008 - 20:20
Det ser svårare ut än vad det är. Man behöver bara köra halva guiden och bli nöjd ägare. Hela listan är med add-ons och upp till senaste version. Mest för sånt folk som hänger på minhembio forum. Men du skall få mina synpunkter som jag tycker inte är tillräckligt bra än eller är helt obefintligt.Jösses...
Och jag som har tyckt att det ibland kan vara lite meckigt med en WM5 mobil. De problem-lösningarna jag har använt har ju inte ens varit i närheten...
Är alla fortfarande lika entusiastiska angående Iphone?
Motsvarar era erfarenheter av Iphone de förväntningarna ni hade?
1. MMS-stöd
2. Blåtandsprofiler (handsfree&GPS)
3. Hörlursuttaget
I övrigt är den helt underbar faktiskt. 3G stödet kan kanske saknas för en del.
Postad 10 February 2008 - 20:29
Postad 10 February 2008 - 20:32
Bluetooth - Använder inte det
Hörlursuttaget - Helt obegripligt att man inte kan stoppa i vanliga lurar utan att skära bort plasten eller köpa en otymplig konverter. Undrar hur apple tänkte där?
Postad 10 February 2008 - 20:36
Bör vi räkna med prisras på ebay nu när man kan låsa upp 1.1.3 och 1.1.2 OOB via mjukvara?
Svårt att säga, den blir ju lättare att använd och fler som kanske vill köpa den. Å andra sidan kan den i princip bara köpas över disk och alla har inte möjlighet att göra detta utan får förlita sig på att andra säljer. Så priset kan gå ner, upp eller ligga kvar.
Postad 10 February 2008 - 20:43
Jösses...
Och jag som har tyckt att det ibland kan vara lite meckigt med en WM5 mobil. De problem-lösningarna jag har använt har ju inte ens varit i närheten...
Är alla fortfarande lika entusiastiska angående Iphone?
Motsvarar era erfarenheter av Iphone de förväntningarna ni hade?
Det är en helt fantastisk apparat, vet inte vad jag skall kalla den, för den är så mycket mer än en mobil telefon, eller en PDA.
Läste i någon nättidning att bärbara datorer inte skulle vara så länge till utan det skulle komma andra bärbara enheter. Den har redan kommit skulle jag vilja säga och den heter iPhone.
Låter jag lyrisk? Kan bero på att jag är det också
Postad 10 February 2008 - 20:45
Postad 10 February 2008 - 20:46
Det är jobbigt att bara skriva ett kortfattat email på en telefon.
Postad 10 February 2008 - 20:56
Postad 11 February 2008 - 00:24
Pröva det men hjälpte inte. Googla lite på problemet och fick löst det. Det var en som sa att han kunde bara fixa det om han drog ut hörlurarna när det spelades ljud från något annat än från "iPoden", typ när du ringer. Det fixa det för mig.Händer ibland att ljudet försvinner helt. Bara att boota om telefonen så kommer det tillbaka.
Postad 11 February 2008 - 00:58
Postad 11 February 2008 - 01:14
Tyvärr så drar jag mej ur denna tråden (igen), för jag misstänker att jag kommer att få en lång lista på mail om svar på en tråd som jag precis hittade...
En telefon som helt saknar de brister som jag anser att Iphone har och som dessutom har några godsaker till...
En liten ledtråd för den som är nyfiken...
...SonyEricsson har börjat bygga telefoner med marknadens mest flexibla operativ-system, Windows Mobile 6!
Hej svejs i lingonskogen
Postad 11 February 2008 - 08:01
Såja nu e Iphonen fixad, tog nån timme eller så, men efter all info på IClarified så funkar allt perfekt. enda problemet nu e att alla nummer jag hadde på mitt simkort inte sysns på Iphonen, måste man lägga till alla nummer för hand eller?
Iphone läser inte kontakter från simkortet så ja du får lägga till dem för hand.
Postad 11 February 2008 - 10:08
Såja nu e Iphonen fixad, tog nån timme eller så, men efter all info på IClarified så funkar allt perfekt. enda problemet nu e att alla nummer jag hadde på mitt simkort inte sysns på Iphonen, måste man lägga till alla nummer för hand eller?
Iphone läser inte kontakter från simkortet så ja du får lägga till dem för hand.
Eller så tankar du ner Simport till Iphonen så kan du importera kontakter från simkortet
http://www.easy-soft.ws/iphone/
Redigerat av Vounce, 11 February 2008 - 10:09.
Postad 11 February 2008 - 10:40
Det kan ju faktiskt vara så att iPhonen inte passar dig, men att den passar många andra. Vi är ju alla olika och om man är väldigt förtjust i WinMobile så skall man väl köra det. Tycker man inte om WinMobile så är det ju bra att det finns alternativ. Så länge alla blir nöjda så är det ju bra.Tack för alla svaren på mitt förra inlägg.
Tyvärr så drar jag mej ur denna tråden (igen), för jag misstänker att jag kommer att få en lång lista på mail om svar på en tråd som jag precis hittade...
En telefon som helt saknar de brister som jag anser att Iphone har och som dessutom har några godsaker till...
En liten ledtråd för den som är nyfiken...
...SonyEricsson har börjat bygga telefoner med marknadens mest flexibla operativ-system, Windows Mobile 6!
Hej svejs i lingonskogen
Postad 11 February 2008 - 11:00
Postad 12 February 2008 - 02:53
Bör vi räkna med prisras på ebay nu när man kan låsa upp 1.1.3 och 1.1.2 OOB via mjukvara?
Svårt att säga, den blir ju lättare att använd och fler som kanske vill köpa den. Å andra sidan kan den i princip bara köpas över disk och alla har inte möjlighet att göra detta utan får förlita sig på att andra säljer. Så priset kan gå ner, upp eller ligga kvar.
Haha! Du får ursäkta mig om det är min trötthet som talar men det där var verkligen en järv slutsats.
Postad 12 February 2008 - 09:02
Postad 12 February 2008 - 09:06
Finns det någon möjlighet att slå av vibratorn för alarm funktionen? Det där surrande är inte så behagligt att vakna till. Speciellt när telefonen ligger 10 cm från mitt huvud.
Då får du nog stänga av vibratorn helt.
Postad 12 February 2008 - 09:38
Det står inget om någon månadsavgift i själva annonsen.
Postad 12 February 2008 - 09:39
När man köper en iPhone från ebay t.ex. måste man betala en månadsavgift för abonnemanget eller vem tar hand om den kostnaden?
Nej. Det finns inget abbonemang förän du aktiverar den genom Itunes vilket du inte kommer göra.
Postad 12 February 2008 - 09:46
Jo jag misstänkte det. Tänkte mer om det fanns någon apps som ger en möjligheten.Finns det någon möjlighet att slå av vibratorn för alarm funktionen? Det där surrande är inte så behagligt att vakna till. Speciellt när telefonen ligger 10 cm från mitt huvud.
Då får du nog stänga av vibratorn helt.
Redigerat av basselito, 12 February 2008 - 09:46.
Postad 12 February 2008 - 09:54
När man köper en iPhone från ebay t.ex. måste man betala en månadsavgift för abonnemanget eller vem tar hand om den kostnaden?
Nej. Det finns inget abbonemang förän du aktiverar den genom Itunes vilket du inte kommer göra.
Aha tack för det snabba svaret, då hoppas jag att jag vinner auktionen då
Postad 12 February 2008 - 16:07
Jag har själv en 1.1.1 otb som var upplåst mha anysim och jailbreakme.com. Jag gjorde följande:
Uppdatera itunes till senaste verren.
Körde en synkning mot itunes ifall något skulle gå fel.
Uppdaterade iphonen i itunes till senaste 1.1.3, givetvis strejkare den när den är klar och säger att jag har fel simkort.
Medans jag har itunes igång kör jag ziphone -a -j i kommandotolken. Programmet ber mig sätta luren i recoverymode och sen händer lite saker och jag bes vänta i 45 sekunder...färdigt.
Kopplar loss luren och startar om den. Allt funkar utom upplåsningen.
Kör in bsd subsystems genom installern.
Kör in anysim 1.3 och låser upp luren.
Har en fullt fungerande lur nu med 1.1.3. Tillochmed localisation i google maps funkar.
Riktigt simpelt var de oxå.
Postad 12 February 2008 - 16:27
Låter fint. Dock verkar folk ha haft lite blandade problem, så man kanske skall vara lite försiktig med version 1.0. Zibree jobbar på en uppdatering.Phindus ja! Och de funkar klockrent. Ska dra vad jag gjort lite snabbt. För alla som inte har koll på ziphone kan jag nämna att de är ett superenkelt litet program man kör som låser upp..hmm ja allt, de aktiverar, jailbreakar och låser upp 1.1.2 och 1.1.3 (alltså nu bootloadern) och de aktiverar och jailbreakare gamla bootloadern och sen kör man anysim för upplåsningen på de sist nämnda.
Jag har själv en 1.1.1 otb som var upplåst mha anysim och jailbreakme.com. Jag gjorde följande:
Uppdatera itunes till senaste verren.
Körde en synkning mot itunes ifall något skulle gå fel.
Uppdaterade iphonen i itunes till senaste 1.1.3, givetvis strejkare den när den är klar och säger att jag har fel simkort.
Medans jag har itunes igång kör jag ziphone -a -j i kommandotolken. Programmet ber mig sätta luren i recoverymode och sen händer lite saker och jag bes vänta i 45 sekunder...färdigt.
Kopplar loss luren och startar om den. Allt funkar utom upplåsningen.
Kör in bsd subsystems genom installern.
Kör in anysim 1.3 och låser upp luren.
Har en fullt fungerande lur nu med 1.1.3. Tillochmed localisation i google maps funkar.
Riktigt simpelt var de oxå.
Postad 12 February 2008 - 21:57
Bör man avinstallera programm som customize och spel etc innan så att det inte ligger kvar i bakgrunden eller raderas dessa automatiskt och telefonen ominstalleras så allt sådant tas bort när man kör uppgraderingen via itunes?
Försvinner statistik som exempelvis total samtalstid under "Usage" i settings, av någon anledning tycker jag det är kul att se hur mycket jag ringt för. Vore trist om det försvann.
Nåja det jag undrar atm. Tror mig ha ganska bra koll på själva sättet att uppgradera.
Postad 12 February 2008 - 22:57
Postad 13 February 2008 - 00:05
Postad 13 February 2008 - 08:33
Postad 13 February 2008 - 08:54
En bra source är http://repo.ispazio.net , finns massa kul där. Vill du sedan ha lite fler sources så ere bara installera antingen Best sources eller All sources därifrån. Själv kör jag best å då får man allt kul å lite till
Tackar så mycket, ska testa så fort jag kommer hem
Postad 13 February 2008 - 09:05
En annan fråga. Om ni går in på ipod, sen väljer podcasts, visst får ni ingen rörlig bild även om det är en videopodcast? Varför är inte detta fixat av apple?..strange tycker jag.
Postad 13 February 2008 - 09:20
Vet inte om du kan lägga till en ikon direkt i roten för video-delen av ipoden, men någon annan kanske har hittat ett sådant program...?Nu är de min tur att ställa en fråga då jag försöker göra de enkelt för mig. Om man vill lägga till en menyikon för video så man slipper gå genom ipod, hur gör man detta lättast?
En annan fråga. Om ni går in på ipod, sen väljer podcasts, visst får ni ingen rörlig bild även om det är en videopodcast? Varför är inte detta fixat av apple?..strange tycker jag.
Väljer man podcasts så får man upp alla podcasts, audio och video. Här kan du tex lyssna på en video-podcast men inte se den. Då måste du gå in under Videos. Tycker att detta är ett litet konstigt, men det kanske finns någon bra tanke bakom. Jag har både video och podcasts nere i menyn så det går ganska smidigt.
Postad 13 February 2008 - 10:57
Postad 13 February 2008 - 12:14
Redigerat av shapic, 13 February 2008 - 15:57.
Postad 13 February 2008 - 17:34
Jag lyckades fixa problemet som Apple sa att man var tvungen att lämna in den för att få den att fungera.
Btw, är iClarified nere?
Redigerat av Dr.yoshi, 13 February 2008 - 17:36.
Postad 13 February 2008 - 18:39
Touch har man testat och blev helt såld..
Några tips på hemsidor som säljer iphones? Eller är det blocket, Ebay, Amazon som bara gäller?
Givetvis ska det inte vara hyperhöga priser
Postad 13 February 2008 - 18:51
Postad 13 February 2008 - 20:10
När jag ska uppgradera till 1.1.2 och kommer till delen då jag ska manuellt välja firmware. Den zip filen jag hämtade ner (via modmyifone) är en mapp med en massa filer i. Vilken fil är det jag ska använda? Värt att säga är att jag sitter på en Mac.
http://iphone.unlock...-firmware-files
Postad 13 February 2008 - 20:43
Postad 13 February 2008 - 22:01
Den filen jag hittar i länken du gav mig är exakt den samma som jag hade tidigare. Det är bara det att när den tankat klart packar mac:en upp den till automatiskt till en mapp vid namnet iPhone1,1_1. Det är i den mappen det ligger en massa filer. Är det att den packar upp den som är problemet? För jag misstänker att filen man hämtar ner inte ska packas upp.När jag ska uppgradera till 1.1.2 och kommer till delen då jag ska manuellt välja firmware. Den zip filen jag hämtade ner (via modmyifone) är en mapp med en massa filer i. Vilken fil är det jag ska använda? Värt att säga är att jag sitter på en Mac.
http://iphone.unlock...-firmware-files
Edit:
Vet vad problemet va. Väljar jag "hämta fil" så hämtar den filen och packar upp den dirket. Men väljer jag "Hämta fil som..." så packas den inte upp. Så nu funkar det fint.
Redigerat av basselito, 13 February 2008 - 22:28.
Postad 13 February 2008 - 22:34
Basselito varför inte bara köra ziphone så allt fixar sig själv? Då får du ju 1.1.3 oxå.
Funkar det också direkt från 1.1.1? JAg provade nämligen uppgradera direkt från 1.1.1 till 1.1.3 tidigare och det var väldigt mycket som gick sönder.
Redigerat av Unregistereddc471864, 13 February 2008 - 22:34.
Postad 14 February 2008 - 06:21
Postad 14 February 2008 - 08:01
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Jailbreak iOS Devices
1 bild
90 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler