Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mirai DTL-642E500

1365 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 April 2009 - 22:19

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Har för mig att jag skickade dit först och de bara vidarbefodrade mig till digitest direkt...kan ju alltid prova en gång till. Det tråkiga är väl att jag egentligen inte har några äkta bevis för att det skulle vara ett produktionsfel, mest en magkänsla och de svar jag fått ifrån andra servicecentrum som bara fått se de bilderna jag skickat till dem.

Hör av dig till Boston Distribution som är generalagent för Mirai i Sverige. Det fick jag göra när min "reparation" hade fördröjts med 3 månader, och tillslut fick jag tillbaka mina pengar. Hör av dig till media också, det brukar sätta fart på dem.

Kan du inte lägga upp bilderna här så att vi andra kan se hur det ser ut?

Postad 16 April 2009 - 12:33

alx242
  • alx242
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Hör av dig till Boston Distribution som är generalagent för Mirai i Sverige. Det fick jag göra när min "reparation" hade fördröjts med 3 månader, och tillslut fick jag tillbaka mina pengar. Hör av dig till media också, det brukar sätta fart på dem.

Lite seg med att svara...:D

Jag hittade bara några gammla rätt dåliga bilder jag hade tagit (skall ta en ny ikväll om jag hinner), den visar en linje som går mitt i TV:n och som syns när vissa färger är på skärmen (i exemplet har jag en grå bakgrund). Den syns inte när bakgrunden är röd eller gul t.ex. Bilderna är som sagt inte de bästa men det är betydligt mer störande och tydligt när bilderna är rörliga.

Bild med linjen:
Bifogad fil  dark_grey.JPG   90.78K   3 Antal nerladdningar

Bilden utan linjen:
Bifogad fil  red.JPG   94.04K   2 Antal nerladdningar

Skall höra av mig till Boston Distribution tror jag. Köpte min TV av Technistore som lagt ner tyvärr.

Lägger upp en tydligare bild ikväll...

Postad 16 April 2009 - 20:30

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Usch vad irriterande. Måste dock påpeka att linjen även syns i bilden där du har röd bakgrundsbild. Testa vinkla din datorskärm nedåt så ser du linjen.

Postad 16 April 2009 - 21:23

alx242
  • alx242
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Usch vad irriterande. Måste dock påpeka att linjen även syns i bilden där du har röd bakgrundsbild. Testa vinkla din datorskärm nedåt så ser du linjen.

Jo det stämmer faktiskt...dock inte lika tydligt, värt att påpeka.

Iaf image-sticking skall vara mera konstant har jag hört...dvs inte förändras med tanke på färg etc...

Postad 22 April 2009 - 08:38

alx242
  • alx242
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Är du säker på att Boston Distribution är generalagent för Mirai i Sverige. Var inne på http://www.boston.se/ och det kändes inte så officiellt alls, faktum är ju att man inte ens hittar Mirai's tv-apparater där...:/

Postad 22 April 2009 - 15:03

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Är du säker på att Boston Distribution är generalagent för Mirai i Sverige. Var inne på http://www.boston.se/ och det kändes inte så officiellt alls, faktum är ju att man inte ens hittar Mirai's tv-apparater där...:/

Nej nu är jag inte alls så säker längre. Mirai finns fortfarande med under "Tillverkare" på deras websida, men det finns ingen ytterligare info.. skumt. De kanske inte är generalagent för Mirai längre?

EDIT: Hittade en lista på deras generalagenter: http://www.mirai.eu/Pages/distributors

Där står både Boston med och några som heter Actebis. Men på Actibis leverantörssida finns inte Mirai listade... mycket konstigt alltihop :)

Maila mirai och fråga annars...

Redigerat av shapic, 22 April 2009 - 15:08.

Postad 05 May 2009 - 19:39

mangan8mbit
  • mangan8mbit
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Undrar bara lite hur det har gått??? Har precis själv exackt samma fel! Och jag håller på att strida med mirai!!Tvn är 1.5år gammal! Och den har varit en sväng till tyskland och tillbax! Och de påstår att det är en imageburn! Men om jag fattat det rätt så borde det inte bara bli en linje??? Tacksam för lite svar!!

Postad 06 May 2009 - 18:45

alx242
  • alx242
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Undrar bara lite hur det har gått??? Har precis själv exackt samma fel! Och jag håller på att strida med mirai!!Tvn är 1.5år gammal! Och den har varit en sväng till tyskland och tillbax! Och de påstår att det är en imageburn! Men om jag fattat det rätt så borde det inte bara bli en linje??? Tacksam för lite svar!!

Intressant att du upplever liknande fel. Har du några bilder du kan posta på det?

Jag har tyvärr inte haft tid att ta ny kontakt med Mirai eller Digitest.

Var det Digitest du pratade med eller Mirai? Vem pratade du med där? Jag förde mesta av mina diskussioner med ngn Jennifer på Digitest.

Jag skall försöka få lite tid över till detta snart, har bara ett år kvar på garantin och vill helst att det skall vara fixat innan dess lissom ;) Om det nu går att lösa så klart. Tyvärr äts mycket av min fritid upp av familj och jobb just nu...

Postad 03 July 2009 - 01:44

vanka
  • vanka
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

Fråga mig inte hur jag har lyckats men jag verkar ha fått någon form av inbränningar i min LCD. Sjukt irriterande men jag har inte råd att skaffa ny tv.

Nu citerar jag mig själv här helt skamlöst bara för att tala om utifall någon skulle vara intresserad att problemet verkar bli värre och värre. Om en bit text eller annat fast element ligger uppe i mer än typ en timme så ser jag den bilden väldigt tydligt ett långt tag framöver samt att jag verkar ha fått några linjer som aldrig verkar gå bort. Vad gör man?

Postad 04 July 2009 - 16:30

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Nu citerar jag mig själv här helt skamlöst bara för att tala om utifall någon skulle vara intresserad att problemet verkar bli värre och värre. Om en bit text eller annat fast element ligger uppe i mer än typ en timme så ser jag den bilden väldigt tydligt ett långt tag framöver samt att jag verkar ha fått några linjer som aldrig verkar gå bort. Vad gör man?

Lämnar in på service/reparation om du inte haft den mer än 3 år?

Postad 10 December 2010 - 09:10

Anwest
  • Anwest
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Min Mirai har börjat "brumma". Eller, egentligen har den alltid brummat vid uppstart men nu gör den det hela tiden. Nu överröstas brummet från ljudet från det jag kollar på, så rent upplevelsemässigt är det ingen skillnad - men jag börjar bli lite orolig att teven är inne på sista versen. Någon som upplever samma sak?

Det där med inbränning har även jag upplevt. Sambon hade somnat till en "Vänner"-dvd (som stod i menyläget, där man skulle välja avsnitt) och när jag skulle spela PlayStation 3 hade jag en fet "Friends"-logga inbränd ;) Hade teven med "myrornas krig" på under natten, men det hjälpte faktiskt ingenting. Det som hjälpte var att ha den avstängd.

Postad 02 August 2016 - 07:44

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Min Mirai har börjat "brumma". Eller, egentligen har den alltid brummat vid uppstart men nu gör den det hela tiden. Nu överröstas brummet från ljudet från det jag kollar på, så rent upplevelsemässigt är det ingen skillnad - men jag börjar bli lite orolig att teven är inne på sista versen. Någon som upplever samma sak?

Det där med inbränning har även jag upplevt. Sambon hade somnat till en "Vänner"-dvd (som stod i menyläget, där man skulle välja avsnitt) och när jag skulle spela PlayStation 3 hade jag en fet "Friends"-logga inbränd :) Hade teven med "myrornas krig" på under natten, men det hjälpte faktiskt ingenting. Det som hjälpte var att ha den avstängd.

Hej samma problem började för oss för ett antal månader sedan. Det eskalerade sedan till att den var svårstartad. Blinkade till och visade bara svart bild. Kör med Chromecast. Hur gick det för dig om du minns?

Dock sjukt nöjd med denna TV. Hållit i 9år :o

Postad 02 August 2016 - 10:05

riste
  • riste
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Hej samma problem började för oss för ett antal månader sedan. Det eskalerade sedan till att den var svårstartad. Blinkade till och visade bara svart bild. Kör med Chromecast. Hur gick det för dig om du minns?

Dock sjukt nöjd med denna TV. Hållit i 9år :o

Min TV dog efter 5 år. Var inte bra! Inbränningen största problemet. Bytte till en sony. Mer än nöjd!

Postad 24 March 2018 - 07:15

jhn
  • jhn
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Kuriosa - mina Mirai tuffar fortfarande på utan några konstigheter alls :) Behöver dock något större lagom till Fotbolls VM så då kommer min Mirai gå i pension efter 10 år :)

Postad 24 March 2018 - 08:00

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Trevligt ;-)

Postad 24 March 2018 - 08:10

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Bye bye

Bifogad fil(er)

Redigerat av P@itor, 24 March 2018 - 08:11.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.