Dock har jag fastnat på expert. Har klarat 34/42 låtar
Guitar Hero II (inkl. Gitarr) (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(26)
|
Inga priser | |
Guitar Hero II (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Guitar Hero III: Legends of Rock (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(13)
|
Inga priser | |
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. Gitarr) (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(21)
|
Inga priser | |
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. 2 st Gitarrer) (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(4)
|
Inga priser |
guitarhero.com för 360, PS3 & Wii (72 inlägg)
|
17 år sedan |
Hjälp med att välja Guitar Hero spel! (14 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 31 July 2008 - 15:51
Postad 31 July 2008 - 18:13
Grattis!JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA... äntligen klarade jag lou på Hard!!!!!!
/D
Postad 31 July 2008 - 22:30
Postad 07 August 2008 - 21:17
Gött majorn, vilken låt har du fastnat på på expert...är det nånstans i japan där det börjar bli knivigt eller?
Yepp.. Japan.. har klart 2/4 där..
Postad 08 August 2008 - 00:30
Gissar på att du klarat Stricken och Knights of cydonia? Vissa säger att Before I forget är den svåraste låten på hela expertkarriären. Tycker själv att Raining Blood är snäppet värre..Yepp.. Japan.. har klart 2/4 där..
btw: Semester!
/D
Postad 08 August 2008 - 11:51
Gissar på att du klarat Stricken och Knights of cydonia? Vissa säger att Before I forget är den svåraste låten på hela expertkarriären. Tycker själv att Raining Blood är snäppet värre..
btw: Semester!Kreta på Onsdag!
/D
nja.. stricken har jag klarat, men även before I forget har jag klarat!
Postad 08 August 2008 - 15:17
Några tips till en nybörjare? Har tagit mig upp från easy till medium och sätter vissa låtar där på 5 stjärnor
Jag bytte till medium när jag satte Through The Fire & Flames, 5 stjärnor på easy
Problemet att hoppa upp till Hard är just den extra lilla orangea knappen
Postad 08 August 2008 - 15:24
"Knepet" som jag använder mig av som är bra att lära sig, är att få in känslan att flytta alla fingrar samtidigt mot den oranga.
Så att man täcker 4 "färger" hela tiden för då är det lättare att flytta bara "ett steg"..
Hoppas du förstod vad jag mena...
Postad 08 August 2008 - 15:30
Men nu när jag spelar på medium spelar jag ju med 4 (G, R, Y,
Jo, jag testade det, fast jag antar att det bara är att köra på hard och faila så man får in att pekfinger inte alltid är grön utan även blå om man precis spelat orange med lillfingret
Postad 09 August 2008 - 11:45
När det gäller den orangaknappen så är det väldigt olika hur man gör för att nå den. Vissa ställen är det bättre att flytta alla fingrar ett steg så pekfingret är på röd och lillfingret är på orange. Detta gör du t.ex. på ett parti som har väldigt få eller saknar helt gröna noter. Annars på partier där det är väldigt blandat grön och orange kan det löna sig att bara sträcka sig med lillfingret efter orange istället för att flytta hela handen.Ni som spelar på expert och därmed är omänskliga...
Några tips till en nybörjare? Har tagit mig upp från easy till medium och sätter vissa låtar där på 5 stjärnor
Jag bytte till medium när jag satte Through The Fire & Flames, 5 stjärnor på easy
Problemet att hoppa upp till Hard är just den extra lilla orangea knappen
När jag började på hard så flyttade jag sällan på handen utan sträckte på lillfingret istället. Eftersom att det är väldigt svårt att hitta rätt finger till rätt knapp sen. Stor förvirring kan uppstå
Somsagt så är det massa träning som gäller. För på expertnivån ska du ju också snabbt kunna hinna mellan olika 3-notersakord. Kolla 3's & 7's och before i forget expert på youtube så ser du vad jag menar
Ett annat jättetips som förvånatsvärt många missat är att lära sig hammer-ons och pull-offs tekniken.
/D
Postad 09 August 2008 - 12:52
Försöker lära mej den , men är nog åt **** för dum , ha hoppat upp på hard iaf och fixat första 7 låtarna.Ett annat jättetips som förvånatsvärt många missat är att lära sig hammer-ons och pull-offs tekniken.
/D
Postad 10 August 2008 - 19:42
Before I forget är ju svår om man har svårt för ackord, KoC hade jag inga problem med men det var nog för att jag redan var halvhaj på HOPO. Det är ju väldigt långsamma tripplar i mitten av låten och man kan ju alltid strumma rubbet om man har svårt för HOPO.
RiB är ju bara trökig att nöta
Postad 10 August 2008 - 22:37
Rätt lätt takt att gå efter och så
Men nu ska ja byta upp mig till Hard och öva järnet
Spelade lite Co-Op över nätet häromdagen och jösses vad vissa är duktiga, själv spelar man på medium och spelar med nån som kör på expert, helt sanslöst
Edit: Går det att köpa en lös gitarr någonstans? Kollat runt lite men inte hittat nått.
Edit2: Fast jag är ju å andra sidan blind
Edit3: Visst funkar gitarren till GH2 också?
Redigerat av ShaManIX, 10 August 2008 - 23:07.
Postad 10 August 2008 - 23:45
Om det är den trådlösa svarta Les Paul gitarren du pratar om så funkar den alldeles utmärkt till GH2.Jag gillar att öva på Rage Against the Machine - Bulls on Parade för det är den enda låten jag lyckats guldstjärna på Medium
Rätt lätt takt att gå efter och så
Men nu ska ja byta upp mig till Hard och öva järnetDags att beställa en egen gitarr också
Spelade lite Co-Op över nätet häromdagen och jösses vad vissa är duktiga, själv spelar man på medium och spelar med nån som kör på expert, helt sanslöst
Edit: Går det att köpa en lös gitarr någonstans? Kollat runt lite men inte hittat nått.
Edit2: Fast jag är ju å andra sidan blindWebhallen har ju
Fast det är orättvist att den är dyrast till 360
Edit3: Visst funkar gitarren till GH2 också?
/D
Postad 11 August 2008 - 08:08
men, en par frågor till er masters:
1. "hammer-on och pull-offs tekniken" som någon skrev om ovan, vad menar ni med det?
2. är varje not på en högre svårighetsgrad värd mer poäng eller är det bara för att det är fler noter man får högre scores på högre svårighetsgrader?
3. jag har lärt mig att whammy-funktionen enbart är till för att få mer star power, inte för mer poäng..eller hur? och det funkar alltså bara på stjärn-noter = att "whamma" på andra noter än dom med stjärnor är helt meningslöst - eller..?
4. brukar ni experts släppa loss star power så fort ni har 4x multipliern och är i ett hyffsat läge - eller brukar ni bygga på till star power-mätaren är längre, trots att man då troligtvis hinner göra färre star powers per låt..vilket är smartast?
5. hur påverkas rock star-mätaren när man släpper en star power - och missar en massa noter.. skjunker den långsammare - eller inte alls, trots missarna?
Postad 11 August 2008 - 08:40
5. hur påverkas rock star-mätaren när man släpper en star power - och missar en massa noter.. skjunker den långsammare - eller inte alls, trots missarna?
Sjunker långsammare, har aldrig klarat One-solot på Hard utan starpower.
Postad 11 August 2008 - 11:34
1. "hammer-on och pull-offs tekniken" som någon skrev om ovan, vad menar ni med det?
3. jag har lärt mig att whammy-funktionen enbart är till för att få mer star power, inte för mer poäng..eller hur? och det funkar alltså bara på stjärn-noter = att "whamma" på andra noter än dom med stjärnor är helt meningslöst - eller..?
4. brukar ni experts släppa loss star power så fort ni har 4x multipliern och är i ett hyffsat läge - eller brukar ni bygga på till star power-mätaren är längre, trots att man då troligtvis hinner göra färre star powers per låt..vilket är smartast?
1. "hammer-on" och "pull-offs" är när det kommer lysande noter (det vita ovanpå lyser) och du behöver då inte slå på "strängen" för att du ska kunna sätta denna not utan om du spelar noten innan så räcker det med att trycka på rätt knapp. På "hammer-on" så ska du trycka in knappen medans du håller ner knappen till föregående not, på "pull-offs" så ska du släppa föregående not och trycka ner nästkommande direkt efter. Finns beskrivet bättre i tutorialen.
3. Vad jag har sett så hjälper det bara att "whamma" på just stjärnnoter. Har inte sett någon förändring i poängen när man gör det på vanliga noter.
4/5. Som MikkoK skrev så sjunker ju rockmätaren mindre när man har starpower aktiverat, så beroende på vilken låt man spelar så kan det vara en idé att spara den till de tuffaste ställena i låten för att då få större chans att klara den. Spelar man en låt man har rätt bra koll på och som inte har så tuffa partier så är det alltid bäst att ta den där det är mest noter och du redan har x4.
Redigerat av ShaManIX, 11 August 2008 - 11:37.
Postad 11 August 2008 - 11:41
Spelar man en låt man har rätt bra koll på och som inte har så tuffa partier så är det alltid bäst att ta den där det är mest noter och du redan har x4.
även om det råkar vara ett parti där det ligger stjärnnoter och en star power alltså kommer radera ut stjärnorna och göra dom till vanliga noter? eller är det bättre då att fylla på star power genom det partiet först..och köra en längre star power efteråt?
Postad 11 August 2008 - 15:21
Postad 11 August 2008 - 18:22
1. Som någon skrev innan behöver du inte strumma, om du träffat noten innan vill säga. Har du ett solo på tex 15st HO/PO noter och du missar nånstans i mitten måste du strumma igen för att kunna fortsätta "icke strumma"....jag har äntligen efter mycket nötande börjat få hyffsat amatör-flyt i spelet, kör nu GH2 som jag fick hem för någon vecka sen och satte 5 stjärnor på alla låtar i medium på första försöket - utom psychobilly-vad-den-nu-heter som tog ett par försök, till min chock satte jag sen 5 stars också på 6 av 7 hard-låtar jag försökt så här långt.. . . mer än jag någonsin kunnat tro!
men, en par frågor till er masters:
2. är varje not på en högre svårighetsgrad värd mer poäng eller är det bara för att det är fler noter man får högre scores på högre svårighetsgrader?
2. Jag är inte helt säker men tror att vaje not alltid har samma värde.
3. Du har rätt, fast sen är det ju coolt att whamma ibland ändå, även fast det inte ger mer poäng eller mer starpower
4. Man släpper loss SP där man får mest poäng, alltså när man ligger på 4x, när det är mycket noter eller mycket ackord. Eller om det är en låt med krångligt solo där man måste aktivera SP för att rädda sig, typ jordan. Det finns folk som har som enda intresse att lista ut perfekta SP vägarna för att maximera sin poäng, de ligger ute de flesta på scorehero. Men roligast är ju att ta reda på dom själv. Oftast så aktiverar man så man inte går över några nya stjärnnoter, men på vissa låtar tjänar man faktiskt att aktivera under just stjärnnoterna.
(En liten parantes: I rock band så kan man samla på sig mer star power (eller overdrive) under tiden som man är i en pågående SP path).
5. Jag tror till skillnad från de andra att rock star mätaren sjunker lika fort som den brukar när du missar noter, däremot flyger den upp brutemycket när du träffar en not rätt under SP rundan. Så generellt sett så sjunker den ju saktare...om du träffar endel noter. Men det är ju lätt att prova, kör ett solo där man missar allt med och utan SP aktiverat och se hur tidigt man flyger ut
Postad 12 August 2008 - 16:30
Lirar GH2 nu för tillfället och sätter ju varenda låt på medium på 5 stjärnor (förutom dom 2 sista)
Är det dags då tro?
Postad 12 August 2008 - 17:00
sen tror jag absolut att gränsen för 5 stjärnor är mer generöst satt i GH2 än i trean, som är jäkligt strängt ibland.. eller hur?
Redigerat av torslanda423, 12 August 2008 - 17:01.
Postad 12 August 2008 - 17:13
När jag gick upp från medium till hard så har jag för mig att de första låtarna är lättare än de sista på medium, alltså surrender på hard är lättare än hangar 18 på medium typ. Så får man bara kläm på oranga knappen så kommer det rassla på ganska fort på hard, och även vara mycket roligare
Postad 12 August 2008 - 20:23
Satte precis TTFAF på medium, iofs bara 3 stjärnor, men ändå
Postad 12 August 2008 - 20:49
Satte precis TTFAF på medium, iofs bara 3 stjärnor, men ändå
Framsteg för mig
Var riktigt nöjd med mig själv när jag klarade den också
Har lyckats komma till Japan-setet på Hard, men kommer tamejfan inte förbi det, men känner mig ganska nöjd ändå
Redigerat av bananplanta, 12 August 2008 - 20:52.
Postad 12 August 2008 - 21:18
2. Varje not är värd 50 poäng utan kombo oavsett svårighetsgrad. Vid ackord där det kan vara 2-5 noter samtidigt så får du räkna på 50 för varje not i ackordet. Kan vara bra att tänka på när du planerar vart du ska lägga din starpower för du får ju såklart mer poäng om du har x8 över några ackord än om du har x8 över några singelnoter (beroende på hur många ackord det är kontra singelnoter såklart). Somsagt så är www.scorehero.com en utmärkt sida att kolla in starpowerpaths till olika låtar för att få optimal poäng. Om du sätter 100% noter dvs. Det finns sp-paths till alla olika svårighetsgrader....
...
3. Du får mer starpower och poäng om du använder whammybar på långa starpowernoter. På vanliga långa noter blir det ingen skillnad av att använda whammyn.
/D
Postad 12 August 2008 - 21:21
Känns dock som att RB och TTFAF lär ta ett tag, Cliffs of Dover kommer vilken dag som hellst.
Någon som sett Phenommans FC av Soothsayer förresten? Helt sinnesjukt, killen är otrevligt duktig...
Mvh
Postad 12 August 2008 - 21:48
Har kvar att sätta 5* på Raining Blood, Cliffs of Dover och TTFAF på Expert, resten är klart
Känns dock som att RB och TTFAF lär ta ett tag, Cliffs of Dover kommer vilken dag som hellst.
Någon som sett Phenommans FC av Soothsayer förresten? Helt sinnesjukt, killen är otrevligt duktig...
Mvh
antar att du menar denna
Han är väll inte så bra
Postad 13 August 2008 - 10:37
Får man verkligen mer poäng också om man whammar starpowernoter (långa då)?!? Och isåfall, blir det nån skillnad hur fort man whammar?!?3. Du får mer starpower och poäng om du använder whammybar på långa starpowernoter. På vanliga långa noter blir det ingen skillnad av att använda whammyn.
/D
Postad 13 August 2008 - 11:07
Nä, det stämde inte med poängen. Men ang sp så spelar det ingen roll hur fort du whammar. sålänge strängen är blå (GH2).Får man verkligen mer poäng också om man whammar starpowernoter (långa då)?!? Och isåfall, blir det nån skillnad hur fort man whammar?!?
/D
Postad 14 August 2008 - 15:13
Har iaf klarat dom 4 första låtarna på Hard, WUHOU, progress!!
Postad 14 August 2008 - 16:13
Postad 14 August 2008 - 19:00
Jag kommer inte ihåg om det var i RB2 eller GHWT där det finns en till svårighetsgrad som är beginner eller nåt, där man inte behöver hålla ner nån fretknapp utan bara strumma
Men va fan, det behöver ju inte vara enklare
Postad 17 August 2008 - 20:16
Postad 18 August 2008 - 15:28
Jag tänkte mer på en svårighetsnivå som gör det lättare med övergången från medium->hard
Men nu har jag faktiskt gjort transaktionen medium->hard och klarat halva (24/42) spelet
Har bara Raining Blood att sätta 5 stjärnor på för den achievmenten också
Redigerat av ShaManIX, 22 August 2008 - 12:32.
Postad 23 August 2008 - 16:41
Postad 23 August 2008 - 23:19
Postad 25 August 2008 - 15:24
Fick 1000-note streak idag
Har försökt guldstjärna den hur länge som helst men alltid blivit så nervös när jag närmat mig 8-900 noter och slarvat bort det... Och här hände det 3 noter från slutet, suck
Postad 25 August 2008 - 20:54
Om du inte kör med hyperspeed så koppla på den runt 3-4 iaf, då är det mycket enklare. Det svåra på easy är ju att det går så fasligt saktaKänns som GH:A är lättast, följt av GH2 och sist GH3...
Fick 1000-note streak idag1099 närmare bestämt... Ah, Through The Fire & Flames på Easy, missade 3dje noten från slutet, kul
Har försökt guldstjärna den hur länge som helst men alltid blivit så nervös när jag närmat mig 8-900 noter och slarvat bort det... Och här hände det 3 noter från slutet, suck
Postad 26 August 2008 - 07:55
Hur länge väntade ni innan ni gick upp på Hard?
Lirar GH2 nu för tillfället och sätter ju varenda låt på medium på 5 stjärnor (förutom dom 2 sista)
Är det dags då tro?
Tycker det låter som du har väntat för länge innan du har bytt upp dig till hard, man blir så van med 4 knappar så steget till hard blir ännu svårare desto längre man kör på medium. Jag anser man ska byta så fort som möjligt till hard.
Postad 26 August 2008 - 10:52
Tycker det låter som du har väntat för länge innan du har bytt upp dig till hard, man blir så van med 4 knappar så steget till hard blir ännu svårare desto längre man kör på medium. Jag anser man ska byta så fort som möjligt till hard.
Klivet är gjort iaf, nu spelar jag bara på Hard, men guuuud så svårt det är
Postad 26 August 2008 - 21:31
Då klarar du dig ju riktigt bra! Det ska inte vara lätt! Jag har kommit fram till Knights of Cydonia på Hard och har kört fast många gånger på vägen dit. Då jag gick in och klarade några enklare låtar på Expert släppte det och jag kunde börja avancera på Hard igen.Klivet är gjort iaf, nu spelar jag bara på Hard, men guuuud så svårt det är
Har bara klarat 32/42 låtar på GH3 (inget battle)
Postad 26 August 2008 - 21:39
Stricken, 3s & 7s o.s.v
Riktigt svåra låtar.
Knights of Cydonia är grymt svår vid 52% ungefär
Postad 26 August 2008 - 21:59
Jag har fastnat på Tier 7 - Live In Japan (eller vad den heter) med
Stricken, 3s & 7s o.s.v
Riktigt svåra låtar.
Knights of Cydonia är grymt svår vid 52% ungefär
Jag har åxo fastnat på KOC och 3s&7s.. fast på expert
Postad 26 August 2008 - 22:11
Jag har åxo fastnat på KOC och 3s&7s.. fast på expert