* Officiell Tråd - HTC Touch Cruise I & II *
1400 svar till detta ämne
Postad 15 November 2008 - 20:57
Zarlo
-
Zarlo
-
Rookie
-
8 inlägg
Vad har ni för roliga program (Spel) i era Touch Cruise ?
vore kul att få era synvinklarpå bra program.
Jag är supernöjd med RunGPS verkligen en höjdare för statestiknördar.
Jag har läst att man kan köpa Guitar Hero, Har någon testat hur det funkar ?
hur funkar TouchFLO™ jag vet inte hur(i vilket läge skall telefonen vara i ?) för att starta upp.
vad jag förstått skall man stryka med fingret sidleds i nederkant men det startas inte när jag vill , men jag har av misstag råkat få upp den men då minns jag inte vad jag gjort innan.
Svensk bruksanvisning existerar det?? finns det på pdf.
Ha det så bra
//Zarlo
Postad 24 November 2008 - 15:11
DrZeto
-
DrZeto
-
Rookie
-
4 inlägg
Undrar hur det är med senare versioner av TomTom till Touch Cruise. Går man in på TomTom:s hemsida får man intrycket av att version 6 är den senaste. Men har sett att det säljs både version 7 och 8 i handeln. Vet dock inte om man kan installera dessa på en Smartphone med Windows Mobile 6 som OP? Kanske version 7 och 8 bara är för "riktiga" TomTom navigatorer, eller har jag missuppfattat det hela?
Hur som helst, hur är det när det gäller kartor? Oavsett om det går att uppgradera till version 7/8 eller inte behöver jag uppdatera kartorna, då de som ligger installerade börjar kännas gamla. Går det då att köpa vilka kartuppdateringar som helst, eller är även dessa anpassade till versionerna på TomTom. Jag menar går det att köpa en karta version 8 till min TomTom version 6? Jag gissar att det inte går, men det är värt att fråga
Postad 01 December 2008 - 11:13
story
-
story
-
Användare
-
-
160 inlägg
Undrar hur det är med senare versioner av TomTom till Touch Cruise. Går man in på TomTom:s hemsida får man intrycket av att version 6 är den senaste. Men har sett att det säljs både version 7 och 8 i handeln. Vet dock inte om man kan installera dessa på en Smartphone med Windows Mobile 6 som OP? Kanske version 7 och 8 bara är för "riktiga" TomTom navigatorer, eller har jag missuppfattat det hela?
Hur som helst, hur är det när det gäller kartor? Oavsett om det går att uppgradera till version 7/8 eller inte behöver jag uppdatera kartorna, då de som ligger installerade börjar kännas gamla. Går det då att köpa vilka kartuppdateringar som helst, eller är även dessa anpassade till versionerna på TomTom. Jag menar går det att köpa en karta version 8 till min TomTom version 6? Jag gissar att det inte går, men det är värt att fråga 
TomTom 8 finns, mig veterligen, inte i en PPC-version. Däremot finns version 7 (7.450 build 9028) och den funkar förträffligt på HTC Touch Cruise. Kartor till TTN6 funkar i TTN6 och TTN7, men TTN7-kartor funkar inte i TTN6. Senaste kartan, Western Europe 7.25.1981, är ett fall framåt jämfört med Skandinavien 7.20.1802. Hastighetsgränser o dyl stämmer mycket bättre, men vissa vägar saknas fortfarande, trots att de gjort det sedan ver 6.75. Jag brukar föredra att köra skandinavienkartorna då de generellt är bättre uppdaterade/mer detaljrikedom än Europavarianten. Problemet är att de alltid släpps sist och att ingen verkar publicera uppdateringar via MapShare för de kartorna...
Postad 03 December 2008 - 13:52
mr_rocket
-
mr_rocket
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Är det någon som vet hur man skickar ett sms eller mms vidare ifrån denna skapelse (HTC TOUCH Cruise)
//Olov
Postad 04 December 2008 - 10:21
krigar
-
krigar
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Är det någon som vet hur man skickar ett sms eller mms vidare ifrån denna skapelse (HTC TOUCH Cruise)
//Olov
Du går in i din sms inkorg (och markera det sms/mms du vill skicka vidare) där trycker du meny i höger hörnet sen svara, sen där kommer det upp en liten meny och där står det vidarebefordra.
Postad 04 December 2008 - 15:15
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Gjorde mitt bästa tillbehörsköp någonsin till min Touch Cruise när jag köpte HTC RC E100, funkar riktigt bra och ger ett suveränt ljud med mina Sony MDR-AS40EX och det är riktigt skönt att inte behöva ta upp mobilen för att starta musik eller byta låt osv.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 04 December 2008 - 15:15.
Postad 04 December 2008 - 16:09
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Nån som testat att uppdatera till win mobile 6.1 sve? Såg att det fanns på htc.com nu. Ger det nån förbättring eller skapar det mer problem än det löser?
Postad 07 December 2008 - 14:26
story
-
story
-
Användare
-
-
160 inlägg
TomTom 8 finns, mig veterligen, inte i en PPC-version. Däremot finns version 7 (7.450 build 9028) och den funkar förträffligt på HTC Touch Cruise. Kartor till TTN6 funkar i TTN6 och TTN7, men TTN7-kartor funkar inte i TTN6. Senaste kartan, Western Europe 7.25.1981, är ett fall framåt jämfört med Skandinavien 7.20.1802. Hastighetsgränser o dyl stämmer mycket bättre, men vissa vägar saknas fortfarande, trots att de gjort det sedan ver 6.75.
Jag brukar föredra att köra skandinavienkartorna då de generellt är bättre uppdaterade/mer detaljrikedom än Europavarianten. Problemet är att de alltid släpps sist och att ingen verkar publicera uppdateringar via MapShare för de kartorna...
Kör nu Western Europe 8.15.2024 ihop med TomTom 7.910.9185 på HTC Touch Cruise utan problem.
Postad 31 December 2008 - 09:49
Kef3005
-
Kef3005
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Nån som testat att uppdatera till win mobile 6.1 sve? Såg att det fanns på htc.com nu. Ger det nån förbättring eller skapar det mer problem än det löser?
Vart hittade du Svenska? Jag körde in uppdateringen och upplever att telefonen blev riktigt bra, men tappade svenskan.. T9 och åäö... skriver sms utan de nu, luren blev helt klart bättre! Om någon vet hur jag löser T9 svenska är min dag räddad!!
Postad 31 December 2008 - 15:11
whitepointer
-
whitepointer
-
Amatör
-
-
73 inlägg
jag tankade ner den svenska versionen på htc.com o funkar klockrent men har tröttnat på luren ändå...så om någon är sugen på ett köp eller byte till Nokia N95 8GB eller SE C905, lägger stålar emellan på C905. Dra iväg pm....
Postad 11 January 2009 - 20:02
elmlund
-
elmlund
-
Rookie
-
7 inlägg
som alla stora män citerar jag mig själv. det finns säkert en och annan själ som är nyfiken på hur jag löste detta. dag1, sitter i tele med både HTC (sthlm) netonnet htc (holland) htc(england). enda sättet var att återlämna mobilen till netonnet för att dom i sin tur skulle laga det. dag2 pinnar ut till netonnet (UTANGPS) i malmö, lämnar in mobilen och frågar -var kommer ni att skeppa mobilen för lagning? -singapore. det tar ca 2-3veckor -singapore?!, och detta kommer alltså att ta ca 2-3veckor. vecka 3 ringer för att kolla (då jag inte hört ett skvatt om min mobil) då har den försvunnit någonstans. vecka 3 hämtar ut en splirrans ny, efter 4st samtal med netonnets kundtjänst 
netonnet har tydligen som policy att det inte ska ta längre än 2-3veckor för reparationer... men jag menar då kan dom väll inte skicka saker och ting till singapore? jag är nöjd och glad idag.
Dessutom så har jag en fråga, jag har skummat runt lite på internet för att kolla om det går att surfa på internet på mobilen via datorn UTAN USB kabeln? någon som vet någonting om detta, tex via blåtand eller så? Då jag har min dator´(laptop) under tv ihopslagen alltid skulle det vara smidigt att kunna sitta på kontoret med mobilen och kanske dra över lite pdf eller dra ett varv på internet. tack på förhand
mycket bra, jag har tydligen gjort det igen! denna gången har jag tilloch med publicerat ett fint klipp på youtube av hur det ser ut. skillnaden nu och innan var att jag har nu udK syrius R4 på mobilen. tänkte kolla läget´och se om det är så att man kan hardreseta mobilen som vanligt när man har syrius eller? tänkte kolla läget lite i xda-forumet och se ifall det finns lösning på mitt problem. är det verkligen INGEN här som fått samma problem?! htc <---------klippet på youtube
Postad 14 January 2009 - 08:22
arcspin
-
arcspin
-
Forumräv
-
-
713 inlägg
Tjenare,
I förgår natt hängde sig telefonen så att larmet inte fungerade morgonen efter...
Med det som bakgrund letar jag nu ett program för WM som gör en mjukreset vid vissa tidpunkter, exempelvis skulle jag vilja att telefonen gör en mjukreset varje natt klockan 03 alternativt varje morgon klockan 07.
På det sättet har man alltid en fräsch WM så risken för att telefonen hänger sig borde då minska, så jag hoppas i alla fall.
Är det någon som vet om ett bra program som kan göra detta ?
//arcspin
Postad 18 January 2009 - 21:07
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1865 inlägg
Har testat lägga in tcpmp.pocketpc.0.72RC1.cab ( http://picard.exceed.hu/tcpmp/test/). När jag ska starta spelaren dyker detta meddelande upp:
"Oväntat haveri av programmet. Var god och skicka ’crash.txt’ till utvecklarna. Programmet kommer nu att avslutas."
Någon som har ett tips?
Vore tacksam!
Postad 20 January 2009 - 08:44
story
-
story
-
Användare
-
-
160 inlägg
Tjenare, I förgår natt hängde sig telefonen så att larmet inte fungerade morgonen efter...
Med det som bakgrund letar jag nu ett program för WM som gör en mjukreset vid vissa tidpunkter, exempelvis skulle jag vilja att telefonen gör en mjukreset varje natt klockan 03 alternativt varje morgon klockan 07. På det sättet har man alltid en fräsch WM så risken för att telefonen hänger sig borde då minska, så jag hoppas i alla fall.
Är det någon som vet om ett bra program som kan göra detta ?
//arcspin
Är det här något som kan vara intressant? http://forum.xda-dev...amp;postcount=2Lösen: "reset" (utan citattecken) [Edit: la till filen eftersom den inte finns kvar på utvecklarens sida längre...]
Redigerat av story, 20 January 2009 - 08:58.
Postad 20 January 2009 - 11:42
arcspin
-
arcspin
-
Forumräv
-
-
713 inlägg
Härligt,
Det där kan vara precis det jag letar efter.
Ska ta hem programmet i eftermiddag och testa...
Tack ska du ha story,
//arcspin
Postad 21 January 2009 - 14:00
basdanne
-
basdanne
-
Forumräv
-
-
898 inlägg
Har testat lägga in tcpmp.pocketpc.0.72RC1.cab (http://picard.exceed.hu/tcpmp/test/). När jag ska starta spelaren dyker detta meddelande upp:
"Oväntat haveri av programmet. Var god och skicka ’crash.txt’ till utvecklarna. Programmet kommer nu att avslutas."
Någon som har ett tips?
Vore tacksam!
Fick samma... ingen lösningn men jag sket i TCPMP och tankade hem "Core Palyer" istället. Funkar kalas.
Postad 21 January 2009 - 14:22
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1865 inlägg
Ok. Tack!  Det är nog så det är. En googling gav också att denna gratisspelare inte funkar på WM 6.x.
Tänkte jag skulle slippa lägga ut 240kr på Core Player, men får väl göra det ändå.
Postad 21 January 2009 - 14:40
stroy
-
stroy
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Det var därför jag ville ha en telefon med windows operativsystem verkar vara ett bra program. nu kör jag med nhgps i min A1000 för att se på en karta vart man sprungit och räknar ut kilometertiderna. Fixar rungps av sig själv att räkna ut kilometertiderna? //Zarlo
Jajamen, jag använder det frekvent. Du får alla data uppläst på höjden och tvären samtidigt som du idrottar om du vill det med. Dock vill jag gärna veta om någon hittat en pulsmätare som är kompatibel med både Cruisen och Run.GPS. dvs något man kan använda för att ladda upp filerna med i efterhand.
Postad 21 January 2009 - 22:42
arcspin
-
arcspin
-
Forumräv
-
-
713 inlägg
Är det här något som kan vara intressant? http://forum.xda-dev...amp;postcount=2
Tjenare story och alla ni andra, Är det någon som fått A-A Reset att fungera ? Jag får felmeddelande när jag försöker skapa en tidsbestämde profil för soft reset. //arcspin
Postad 22 January 2009 - 07:56
story
-
story
-
Användare
-
-
160 inlägg
Tjenare story och alla ni andra, Är det någon som fått A-A Reset att fungera ? Jag får felmeddelande när jag försöker skapa en tidsbestämde profil för soft reset.
//arcspin
nä, jag får samma när jag provade det...  förmodligen är det inte byggt för WM 6.x utan nån tidigare version... "And the quest continues..."
Postad 22 January 2009 - 08:13
story
-
story
-
Användare
-
-
160 inlägg
Tjenare story och alla ni andra, Är det någon som fått A-A Reset att fungera ? Jag får felmeddelande när jag försöker skapa en tidsbestämde profil för soft reset.
//arcspin
Nästa program att prova. Det här slänger i alla fall inte ut några felmeddelanden när man sätter tider. Får se om den gör någon reset också... http://forum.xda-dev...ad.php?t=273309
Postad 02 February 2009 - 13:18
arcspin
-
arcspin
-
Forumräv
-
-
713 inlägg
Nästa program att prova. Det här slänger i alla fall inte ut några felmeddelanden när man sätter tider. Får se om den gör någon reset också... http://forum.xda-dev...ad.php?t=273309
Tjenare, Jag har nu använt resetprogrammet i drygt en vecka och det gör precis det som förväntas. Programmet gör en soft reset på specificerad tid. Lite meckigt att installera så läs instruktionerna nogrannt. //arcspin
Postad 03 February 2009 - 22:35
TheSaurus
-
TheSaurus
-
Lärjunge
-
-
331 inlägg
Hur är det med Cruise II? Hittar ingen mer genomgående uppställning ang. vad som förbättrats?
Postad 11 February 2009 - 19:40
krigar
-
krigar
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Om jag installerar en rom från da-developers.com och vill ha svenska T9. Är de nån som kan förklara om de går och isf hur man gör?
Postad 17 February 2009 - 09:41
stroy
-
stroy
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Så, windows mobile 6.5 är lanserat.. är det någon som har en aning om vi kan få ännu en uppgradering från HTC. Eller är det slut på OS uppgraderingar nu?
Redigerat av stroy, 17 February 2009 - 09:43.
Postad 19 February 2009 - 07:50
jwn73
-
jwn73
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej !
Har sökt lite i tråden, men inte hittat någon som haft samma problem som jag nu har..
Har precis fått Vista på bärbara, och när jag kopplar ihop bärbara och TC så vill datorn ha en drivrutin...
Hittar inte denna drivrutin.. ("Bluetooth Peripheral Device" driver)
Är det någon som stött på detta förut ?
Tror det är detta som gör att jag inte kan utforska TC via utforkarenm i vista..
Jag kan via activesync i TC koppla ihop dem, men det var smidigare att bara utforska direkt..
Taksam för hjälp...
Postad 19 February 2009 - 17:06
Decostop
-
Decostop
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Ang GPS!
jag misstänker att företaget där jag jobbar har valt bort GPS-funktionaliteten.. eftersom jag inte hittar den i någon meny...
Var skall den ligga? Hittar bara "SnabbGPS"... :-(
Någon som vet om man kan "låsa upp" denna funktionalitet? :-)
Postad 22 February 2009 - 16:29
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1865 inlägg
Ang GPS! jag misstänker att företaget där jag jobbar har valt bort GPS-funktionaliteten.. eftersom jag inte hittar den i någon meny... Var skall den ligga? Hittar bara "SnabbGPS"... :-(
Någon som vet om man kan "låsa upp" denna funktionalitet? :-)
Jag tror att TomTom måste installeras från skivan som följer med telefonen.
Postad 27 February 2009 - 09:43
Kef3005
-
Kef3005
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Någon som fått ordning på Push mail? Laddat in Syrian Rom och kan välja det i comm manager, men då vill den starta Active Sync..
Tar gärna emot tips!
Postad 02 March 2009 - 15:57
Twim
-
Twim
-
Användare
-
-
241 inlägg
Någon som fortfarande använder sig av denna skapelse? Har själv inte använt den på länge
då jag kört en annan lur som dock nu lagt av. Aldrig vart speciellt förtjust i hela layouten på denna
telefon men såg till min glädje att WM 6.1 hade släppts till denna lur och hoppas att den kanske skulle
få ett litet uppfräschat utseende, bättre menyer, mer "touch" vänlig men efter uppdatering är det
samma gamla visa...
Dock såg jag att en Touch Cruise 09 är på väg. Någon som vet ifall denna programvara kommer funka
att användas till gamla touch cruisen?
Mvh
Twim
Postad 02 March 2009 - 22:20
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Någon som fortfarande använder sig av denna skapelse? Har själv inte använt den på länge då jag kört en annan lur som dock nu lagt av. Aldrig vart speciellt förtjust i hela layouten på denna telefon men såg till min glädje att WM 6.1 hade släppts till denna lur och hoppas att den kanske skulle få ett litet uppfräschat utseende, bättre menyer, mer "touch" vänlig men efter uppdatering är det samma gamla visa...
Dock såg jag att en Touch Cruise 09 är på väg. Någon som vet ifall denna programvara kommer funka att användas till gamla touch cruisen?
Mvh Twim
Därför man direkt tweakar sin telefon när man får den så den blir mer användarvänlig utan penna, själv använder jag spbs programvaror även om de kostar några kronor, mobileshell och spb keyboard är klart trevliga skapelser.
Postad 03 March 2009 - 09:36
Twim
-
Twim
-
Användare
-
-
241 inlägg
Därför man direkt tweakar sin telefon när man får den så den blir mer användarvänlig utan penna, själv använder jag spbs programvaror även om de kostar några kronor, mobileshell och spb keyboard är klart trevliga skapelser.
Jodå jag har testat att tweaka med diverse program men oftast mkt strul, buggar o s v. Orginalprogramvaran är ju ganska katastrof i mina ögon och då nya lurar (diamond, HD e t c) har kommit ut tänkte jag att det kanske finns ny programvara att dra in i luren som får den att bli lite bättre. Pratar då programvara från HTC. Därför tänkte jag att nya programvaran till nya touch cruse kanske skulle funka till den gamla. Någon kanske vet? Mvh Twim
Postad 03 March 2009 - 15:05
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Jodå jag har testat att tweaka med diverse program men oftast mkt strul, buggar o s v. Orginalprogramvaran är ju ganska katastrof i mina ögon och då nya lurar (diamond, HD e t c) har kommit ut tänkte jag att det kanske finns ny programvara att dra in i luren som får den att bli lite bättre. Pratar då programvara från HTC.
Därför tänkte jag att nya programvaran till nya touch cruse kanske skulle funka till den gamla. Någon kanske vet?
Mvh Twim
Från htc har det inte det kommit något direkt nytt som passar, då borde de ju laggt in det i uppdateringen som inte är så gammal, möjligen att nån på XDA gjort nån rom som funkar till cruisen, dock verkar det trevligt om nya win mobile 6.5 kommer i en version för cruisen, eller att nån fixar en stabil android.
Postad 04 March 2009 - 15:01
jwn73
-
jwn73
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej !
Har ett BT Headset som bryter kontakten med telefonen ibland, oftast under längre samtal..
Samtalet går då över till Telefonen...
Lämnade in headsetet, men fick tillbaka det, och felet kvarstår
Någon som haft samma problem ?
Kan det vara fel på telefonen ?
Sony ericsson BT stereo hedset
Postad 04 March 2009 - 15:07
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Hej !
Har ett BT Headset som bryter kontakten med telefonen ibland, oftast under längre samtal.. Samtalet går då över till Telefonen...
Någon som haft samma problem ? Kan det vara fel på telefonen ?
Har du laggt in bt-fixen som finns på htcs hemsida, du måste regitrera dig för att kunna ladda hem den.
Postad 04 March 2009 - 16:14
jwn73
-
jwn73
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Har du laggt in bt-fixen som finns på htcs hemsida, du måste regitrera dig för att kunna ladda hem den.
Jag har installerat båda uppdateringarna (Men jag behöde inte registrera mig), finns det flera uppdateringar ? Hur som helst så bryter den fortfarande... Ska pröva och installera om HF, och se om det hjälper.. Hej !
Har sökt lite i tråden, men inte hittat någon som haft samma problem som jag nu har..
Har precis fått Vista på bärbara, och när jag kopplar ihop bärbara och TC så vill datorn ha en drivrutin... Hittar inte denna drivrutin.. ("Bluetooth Peripheral Device" driver)
Är det någon som stött på detta förut ?
Tror det är detta som gör att jag inte kan utforska TC via utforkarenm i vista.. Jag kan via activesync i TC koppla ihop dem, men det var smidigare att bara utforska direkt..
Taksam för hjälp...
Har hittat en lösning på detta om någon annan har samma problem.. Jag tankade hem "Windows Mobile-based Device Support" för Vista SP1 Och installerade om enheten, och då fungerade det...
Postad 04 March 2009 - 16:24
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Citera(Goldstar @ Mar 4 2009, 15:07 ) * Har du laggt in bt-fixen som finns på htcs hemsida, du måste regitrera dig för att kunna ladda hem den.
Jag har installerat båda uppdateringarna (Men jag behöde inte registrera mig), finns det flera uppdateringar ? Hur som helst så bryter den fortfarande... Ska pröva och installera om HF, och se om det hjälper..
Har du uppgraderat till windows mobile 6.1 fick en betydligt stabilare bluetooth efter den upgraderingen.
Postad 04 March 2009 - 20:55
Chippah
-
Chippah
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Hej !
Har ett BT Headset som bryter kontakten med telefonen ibland, oftast under längre samtal.. Samtalet går då över till Telefonen...
Någon som haft samma problem ? Kan det vara fel på telefonen ?
Har du ändrat bitpoolen? det står mer om det i denna tråd.
Postad 09 March 2009 - 12:41
jwn73
-
jwn73
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Har du ändrat bitpoolen? det står mer om det i denna tråd.
Yes, det hjälpte mot problemet att lyssna på musik.. Där fungerar den utmärkt, bryter aldrig.. Vet inte om jag orkar uppgradera till 6.1, allt i telefonen måste ju ominstalleras då.. Men det kanske är på tiden... Det är ju en windows maskin, så den behöver väll ominstalleras en gång per år...
Postad 11 March 2009 - 21:52
Chippah
-
Chippah
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Yes, det hjälpte mot problemet att lyssna på musik.. Där fungerar den utmärkt, bryter aldrig.. Vet inte om jag orkar uppgradera till 6.1, allt i telefonen måste ju ominstalleras då.. Men det kanske är på tiden... Det är ju en windows maskin, så den behöver väll ominstalleras en gång per år... 
provat att låsa den till 3g alt gsm nätet? samtal kan brytas då den skiftar nät.
Postad 20 March 2009 - 14:22
euf0ria
-
euf0ria
-
Användare
-
-
220 inlägg
Är det någon som vet i vilken fil alla sms (in och utkorg) sparas?
Jag måste formatera om och vill inte bli av med alla sms jag sparat.
Postad 20 March 2009 - 16:39
arcspin
-
arcspin
-
Forumräv
-
-
713 inlägg
Hej,
Jag funderar också på att uppgradera till den senaste winmo versionen men är lite osäker på hur man gör och vad man ska tänka på.
Det vore toppen om någon kunde göra en "lathund" på hur man går tillväga.
typ. Här är en länk till senaste winmo swe, i denna folder finns dina sms/mail, här finns dina rss-länkar...
Kanske mycket begärt men en lite bit på vägen skulle inte skada som stöd för oss "nervösa harar" som funderar på att ominstallera.
Jag använder TC mycket i arbetet och vill inte att den ska bli obrukbar under lång tid på grund av min egen klantighet och därför tvekar jag i alla fall på att uppgradera..
Trevlig helg,
//Peter
Postad 20 March 2009 - 20:50
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Enklaste sättet att välja vad man vill spara är att skaffa ett backup-program tex Spb Backup och välja allt man vill spara sen installerar du uppdateringen, finns bra guide till det när du startar exe-filen i din dator. När du uppdaterat så kör du backupfilen så blir det som innan.
Postad 17 April 2009 - 09:37
jwn73
-
jwn73
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
provat att låsa den till 3g alt gsm nätet? samtal kan brytas då den skiftar nät.
Yes.. Nu fungerar, och samtals bryts inte längre via headset.. Blev doch tvungen att flasha till 6.1 och sämka bitpolen till 20.. Men det fungerar.. Har dock märkt att det tar längre tid för GPSen att hitta sateliterna, med 6.1 än 6.0.. Från kanske 20s i snitt till över minuten nu... Lite drygt... Någon annan som märkt det ? Eller hittat någon lösning på det problemet ?
Postad 17 April 2009 - 09:59
story
-
story
-
Användare
-
-
160 inlägg
Någon som fortfarande använder sig av denna skapelse? Har själv inte använt den på länge då jag kört en annan lur som dock nu lagt av. Aldrig vart speciellt förtjust i hela layouten på denna telefon men såg till min glädje att WM 6.1 hade släppts till denna lur och hoppas att den kanske skulle få ett litet uppfräschat utseende, bättre menyer, mer "touch" vänlig men efter uppdatering är det samma gamla visa...
Dock såg jag att en Touch Cruise 09 är på väg. Någon som vet ifall denna programvara kommer funka att användas till gamla touch cruisen?
Mvh Twim
Ta och gå in på forumet nedan och flasha om telefonen till udK Syrius ROM istället. Då får du samma "look-and-feel" som Touch Diamond. http://forum.xda-dev...ad.php?t=425612R4 är den senaste "stabila" releasen (R6 & R7 är egentligen stabila men det var mycket kritik mot dem). Om du vill/vågar har jag läst mycket gott om R8 beta 1, den verkar vara stabil trots beta-status. Läs denna tråd om du behöver veta hur man går tillväga för att lägga in ett "hemmasnickrat" ROM.
Postad 05 July 2009 - 18:39
Webbot
-
Webbot
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej,
Jag köpte nyligen en HTC Touch Cruise 2 från NetOnNet samt IGO 8 från Expansys.
Är det någon som har fått igång IGO 8 på Cruise 2? Enligt NavNGo's hemsida är Cruise 2 inte en av enheterna som stöds men vad jag har förstått har folk fått igång programmet på andra enheter som inte heller stöds.
Någon som har ett tips? När jag försöker starta IGO 8 kommer texten "INIT API" upp och sen stängs programmet ner.
Tacksam för hjälp!
//Marcus
Postad 06 July 2009 - 11:35
CyberVillain
-
CyberVillain
-
Veteran
-
-
1789 inlägg
Hej Jag har en HTC Cruise 2 med WM 6.1.
Tom Tom har ju inga kartor i daxläget över thailand. Finns det nån annan mjukvara där det finns kartor?
Postad 06 July 2009 - 20:14
story
-
story
-
Användare
-
-
160 inlägg
Hej Jag har en HTC Cruise 2 med WM 6.1. Tom Tom har ju inga kartor i daxläget över thailand. Finns det nån annan mjukvara där det finns kartor?
Google Maps
Postad 28 July 2009 - 16:43
euf0ria
-
euf0ria
-
Användare
-
-
220 inlägg
Story: Jag slängde precis in Syrius och en sak slog mej nu efteråt. Går det att få in Svenskt Tangentbord och T9 så man kan skriva som vanligt på svenska? Om du har nån länk med beskrivning så posta här så blir jag superglad! EDIT: Det löste sig, och för er andra som ger er på denna ROM så får ni här en länk med en svensk phonepad och svensk ordlista för XT9 http://forum.xda-dev...ad.php?t=392197Mycket trevligt att hitta och det tog mig bara 4 timmar av testande, läsande och letande att hitta denna.
Redigerat av euf0ria, 29 July 2009 - 11:22.
Postad 25 September 2009 - 23:18
elmlund
-
elmlund
-
Rookie
-
7 inlägg
Story: Jag slängde precis in Syrius och en sak slog mej nu efteråt.
Går det att få in Svenskt Tangentbord och T9 så man kan skriva som vanligt på svenska? Om du har nån länk med beskrivning så posta här så blir jag superglad!
EDIT: Det löste sig, och för er andra som ger er på denna ROM så får ni här en länk med en svensk phonepad och svensk ordlista för XT9 http://forum.xda-dev...ad.php?t=392197 Mycket trevligt att hitta och det tog mig bara 4 timmar av testande, läsande och letande att hitta denna.
HAHAHA satt själv utan åäö i 3månader, syrius nya uppdatering är fin. du har ju spb med t9 som funkar jätte fint finns att testa på spb hemsidan
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|