Väntar med spänning på första intrycken, hur stabil den är etc.Kollat över min källa
Dune HD base 3D kommer kostar runt 2990 SEK i Sverige, inte 4000
Officiell tråd - HDI Dune Base/Prime/Center
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
6 år sedan |
![]() |
6 år sedan |
![]() |
7 år sedan |
![]() |
8 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 10 januari 2013 - 10:35
Postad 10 januari 2013 - 11:49
Väntar med spänning på första intrycken, hur stabil den är etc.
Webhallen har lagt upp den nu:
http://www.webhallen...d_smart_base_3d
Postad 10 januari 2013 - 12:26
Webhallen har lagt upp den nu:
http://www.webhallen...d_smart_base_3d
Beställd

Så Base 3D kommer inte få XBMC som front ?
Eller ngn som vet ifall dune har ngt nytt firmware på gång till de nya spelarna? Hade ju varit kul med ngt bra inbyggd Wall.
Postad 10 januari 2013 - 12:31
Mvh
Postad 10 januari 2013 - 16:35
Är den enda skillnaden att Zapitti är förinstallerat?
Postad 10 januari 2013 - 17:26
Zappiti är en programvara man installerar på sin PC, inte i spelaren. Vad Zappiti versionen kommer att ha är däremot en firmware som är speciellt anpassad för att ge bättre/fler funktioner ihop med ett system som bygger på Zappiti eller MyMovies.Vad tror vi om Zappiti varianten som oxå släpps nu vs. Dune-varianten?
Är den enda skillnaden att Zapitti är förinstallerat?
MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Redigerat av Marcus_TheRock, 10 januari 2013 - 17:26.
Postad 10 januari 2013 - 17:36

With VXP Video Processor, your viewing experience will never be the same
The Popcorn Hour A-400 features an all new Sigma Designs 8911 dual core 800MHz CPU with 512KB L2 Cache with VXP Video Processor, bringing video quality to the next level. By offering a best in class video processor for deinterlacing, scaling and image enhancement, separate video post-processing is no longer required.
De e grejer de

Postad 10 januari 2013 - 17:48
Detta är vad Popcorn Hour A-400 har att erbjuda
The Popcorn Hour A-400 features an all new Sigma Designs 8911 dual core 800MHz CPU with 512KB L2 Cache with VXP Video Processor, bringing video quality to the next level. By offering a best in class video processor for deinterlacing, scaling and image enhancement, separate video post-processing is no longer required.
De e grejer de
dessutom stöd för 4TB disk internt

Postad 10 januari 2013 - 19:53
Video snutt från CES med Dune xbmc
(börjar vid 1:17)
http://www.youtube.c...&v=71jbys3A5CU#!
Om man kollar videon så är det ju en Dune Base 3D som står där, man ser ju att den ändrar infon i displayen beroende på vad som visas.
Postad 10 januari 2013 - 21:50
Om man kollar videon så är det ju en Dune Base 3D som står där, man ser ju att den ändrar infon i displayen beroende på vad som visas.
Fast det är inte den som kör XBMC, syns tydligt. Displayn på Base 3D ändras inte logiskt mot skärmen plus att där är något bakom TVn som lyser.
Postad 11 januari 2013 - 06:25
Får väl bli en PCH A400 då istället.
Postad 11 januari 2013 - 10:19
Ok tråkigt när kommer Max 3D då 1-2 år!
Får väl bli en PCH A400 då istället.
En fågel sa att Max nu är slutproducerad och en Max 3D är i slutskedet. I och med att Base 3D är ute så ska vi nog räkna med en Max 3D inom 1 år.
Postad 11 januari 2013 - 10:21
Orka vänta 1 år till.En fågel sa att Max nu är slutproducerad och en Max 3D är i slutskedet. I och med att Base 3D är ute så ska vi nog räkna med en Max 3D inom 1 år.
Får se om man får ngt leveransbesked på Base 3D oavsett är den ju ett givet köp då den ersätter min Dune Max + Mede8er i en maskin förutom BluRay spelaren men den har jag aldrig använt mig av ändå.
Du har ingen info om när Base 3D kommer till Sverige ? enligt Dunes hemsida är det ju bara US som den börjar skeppas till står inget om Europa, vet inte om Webbhallen köper import eller om det är så att dem lägger upp den bara för att få in bokningar.
Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 11 januari 2013 - 10:23.
Postad 11 januari 2013 - 10:33
Ger samma fågel några indikationer på TV-303D ? Storleksmässigt så skulle den funka i mitt sovrum.En fågel sa att Max nu är slutproducerad och en Max 3D är i slutskedet. I och med att Base 3D är ute så ska vi nog räkna med en Max 3D inom 1 år.
Postad 11 januari 2013 - 10:50
Har de fått till DTS problemet ännu ? Verkar ligga i chipet, så det gör mig orolig över när DUNE 8911 kommer ut.Detta är vad Popcorn Hour A-400 har att erbjuda
De e grejer de
Postad 11 januari 2013 - 11:35
Ger samma fågel några indikationer på TV-303D ? Storleksmässigt så skulle den funka i mitt sovrum.
http://www.webhallen...tv303_3d_model/
Kommer inom 2 veckor.
Orka vänta 1 år till.
Får se om man får ngt leveransbesked på Base 3D oavsett är den ju ett givet köp då den ersätter min Dune Max + Mede8er i en maskin förutom BluRay spelaren men den har jag aldrig använt mig av ändå.
Du har ingen info om när Base 3D kommer till Sverige ? enligt Dunes hemsida är det ju bara US som den börjar skeppas till står inget om Europa, vet inte om Webbhallen köper import eller om det är så att dem lägger upp den bara för att få in bokningar.
Hört inom 2 veckor. Man flyger in första batchen från Asien.
Postad 11 januari 2013 - 15:05
http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/168654-dune_hd_tv303_3d_model/ Kommer inom 2 veckor.
Måste ju säga att de är lite förvirrande i sina lanseringar. På IFA presenterades TV-103D, TV203D, TV-403D,
Ingen 303D nämndes...
http://myhtpcuk.word...e-hd-3d-models/
http://myhtpcuk.word...ts-at-ifa-2012/
Vad är största skillnaded mellan 303D och Base 3D förutom storleken ?
Postad 11 januari 2013 - 15:48
en Onkyo tex.?
Postad 11 januari 2013 - 17:27
Måste ju säga att de är lite förvirrande i sina lanseringar. På IFA presenterades TV-103D, TV203D, TV-403D,
Ingen 303D nämndes...
http://myhtpcuk.word...e-hd-3d-models/
http://myhtpcuk.word...ts-at-ifa-2012/
Vad är största skillnaded mellan 303D och Base 3D förutom storleken ?
Dunno verkar vara samma chip i annat skal och färre utgångar.
Postad 11 januari 2013 - 19:17
Nä, högst troligen inte.Det skrevs tidigare i tråden att 303D inte fixar HD-ljuden! Kan den skicka dom "thru" tro? till
en Onkyo tex.?
"TV"-modellerna är inte tänkta för hembiomiljö utan för att anslutas till TV rakt av. Övriga har kapacitet för HD-ljud. Antagligen har HDi sparat in en slant på licenser för att kunna göra TV-modellerna billigare.
Postad 11 januari 2013 - 20:00
maskinen är ju förövrigt underbar och spelar det mesta med bravur.
Edit: stavfel.
Redigerat av Crazyberra, 11 januari 2013 - 20:27.
Postad 12 januari 2013 - 14:51
Och vad skiljer den mot denna spelare, Dune HD TV303 3D?
Förutom storleken och stöd för 2.5" hdd istället.
Saknar Dolby True HD, DTS HD Master Audio?
Redigerat av bjornsson81, 13 januari 2013 - 07:46.
Postad 14 januari 2013 - 10:27
Om jag använder en Dune-spelare, och browsar titlar via ipad. Titlarna ska vara lagrade på en Nas.
Går man in och först manuellt väljer vilken hdd på nas:en de ligger på. Eller kan man lätt blädra mellan alla tittlar på "hela nas:en" ?
Postad 14 januari 2013 - 14:01
Sugen på en Dune HD Smart Base 3D, men undrar om man skulle kunna plugga in en extern blu-ray spelare via USB och spela upp film även den vägen?
Enligt Dune´s egen hemsida så skall det gå med en extern spelare:
Media sources: external HDD (USB), external optical drive (USB), USB devices (USB flash drive, USB card reader, etc), built-in SD card reader (SD/SDHC), PC and NAS in local network (SMB, NFS, UPnP, HTTP), other Internet and local network media sources (HTTP, multicast UDP RTP)
Postad 14 januari 2013 - 14:11
Enligt webhallen... Supporting most all digital audio and video formats, codecs and file containers, including all modern 3D video standards such as MVC, SBS and Top/Bottom, audiophile uncompressed HD audio with high resolutions up to 24 bit /192 kHzSugen på en Dune HD Smart Base 3D, men undrar om man skulle kunna plugga in en extern blu-ray spelare via USB och spela upp film även den vägen?
Och vad skiljer den mot denna spelare, Dune HD TV303 3D?
Förutom storleken och stöd för 2.5" hdd istället.
Saknar Dolby True HD, DTS HD Master Audio?
Audio codecs: AC3 (Dolby Digital), DTS, MPEG, AAC, LPCM, WMA, WMAPro, FLAC, multichannel FLAC, Ogg/Vorbis; support for very high quality audio (up to 192 kHz / 24-bit)
Audio file formats: MP3, MPA, M4A, WMA, FLAC, APE (Monkey’s Audio), WV Pack, Ogg/Vorbis, WAV, AC3, AAC
Så med supporting, antar jag att den kör ned HD till vanlig Dolby eller DTS.
I sovrummet spelar det iofs inte så stor roll.
Postad 15 januari 2013 - 01:56
Använder du gränssnittet som är standard i Dune så får du ha en länk till varje disk, installerar du något program (på en dator) så kan du få ett snyggare gränssnitt och möjligheten att söka på alla filmer oavsett var de ligger i nätverket. Jag kör med My Movies, andra populära är Yadis och Zappiti;har skrivits en hel del om dessa tidigare i tråden.Hej, en fråga som är delvis on-topic men kanske även lite off.
Om jag använder en Dune-spelare, och browsar titlar via ipad. Titlarna ska vara lagrade på en Nas.
Går man in och först manuellt väljer vilken hdd på nas:en de ligger på. Eller kan man lätt blädra mellan alla tittlar på "hela nas:en" ?
Postad 15 januari 2013 - 08:49
Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 15 januari 2013 - 08:50.
Postad 15 januari 2013 - 10:14
Kan någon säga vilka DUNE mediaspelare som är "nya" eller på gång?
Jag tänker köpa en nyutvecklad när dom kommer- om dom kommer....? När?
Postad 15 januari 2013 - 10:34
Nu börjar tråden bli rörig.
Kan någon säga vilka DUNE mediaspelare som är "nya" eller på gång?
Jag tänker köpa en nyutvecklad när dom kommer- om dom kommer....? När?
Dune Base 3D är ny och skall finnas tillgänglig från nästa vecka.
Dune Max 3D lär dröja ett år till.
Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 15 januari 2013 - 10:34.
Postad 15 januari 2013 - 10:45
Dune Base 3D är ny och skall finnas tillgänglig från nästa vecka.
Dune Max 3D lär dröja ett år till.
Var ligger största förtjänsten av dom nyutvecklade (enligt Dune)? Klarar dom fler format, eller ligger största fördelarna på 3D?
Vad är skillnaden på en ny och en gammal?
Redigerat av Unregisterede08ae2cf, 15 januari 2013 - 10:46.
Postad 15 januari 2013 - 10:52
Ja största grejen är väl att den har stöd för 3D, nytt Sigma sitter i dem dock klarar den inte av menyer vilket gamla Dune gör.Var ligger största förtjänsten av dom nyutvecklade (enligt Dune)? Klarar dom fler format, eller ligger största fördelarna på 3D?
Vad är skillnaden på en ny och en gammal?
Har en Dune Max som klarar Full BD.iso dock inte stöd för 3D vilket är det jag behöver så min Max kommer jag sälja.
Postad 15 januari 2013 - 11:20
Vad skiljer den från Dune Max 3D?
Postad 15 januari 2013 - 11:31
Ja största grejen är väl att den har stöd för 3D, nytt Sigma sitter i dem dock klarar den inte av menyer vilket gamla Dune gör.
Har en Dune Max som klarar Full BD.iso dock inte stöd för 3D vilket är det jag behöver så min Max kommer jag sälja.
Så den överlevde?

Postad 15 januari 2013 - 15:58
Dune Max 3D har (kommer ha) BD-spelare i sig.OK, så nu kommer Dune Base 3D med nytt chip och stöd för 3D, dock inte längre stöd för menyer.
Vad skiljer den från Dune Max 3D?
Sedan är det en helt annorlunda maskin. Inte Sigma-chip längre utan Intel.
Max kommer ha XBMC som användargränssnitt. De utlovar dessutom fulla BD-menyer, vilket de kommer bli helt ensamma om på marknaden om det verkligen stämmer.
Ett år vet jag inte var det kommer ifrån.
Jag har hört lansering i juni.
Men Dune har med sin tidigare PRO skapat sig ett ont rykte om att inte leverera vad de lovar.
Så upp till bevis denna gången!

Postad 19 januari 2013 - 12:26
Jo, alltså så gott som samtliga äldre fixar det. Max, base, Smart...Så det finns inga Dune HD modeller idag som klarar av fulla menyer?
Menade bland senaste generationen spelare på marknaden, släppta efter feb 2012. Då infördes Cinavia inkluderat i full BD-licens vilket krävs för att fulla menyer.
Postad 21 januari 2013 - 12:32
Jo, alltså så gott som samtliga äldre fixar det. Max, base, Smart...
Menade bland senaste generationen spelare på marknaden, släppta efter feb 2012. Då infördes Cinavia inkluderat i full BD-licens vilket krävs för att fulla menyer.
är dessa nya? Dune BD Prime (Blu-ray-spelare)

Postad 21 januari 2013 - 13:07
Se där hur lätt det är att missförstå denna lista.. vilket jag gjorde.N[size=4]
Nej!
Den enda som är ny är Dune Base 3D
Önskemål: Sammanställningen (listan på första sidan) i början borde förtydligas med annan färg vilka som är nya (och kommande) modeller.
Postad 22 januari 2013 - 08:48
Se där hur lätt det är att missförstå denna lista.. vilket jag gjorde.
Önskemål: Sammanställningen (listan på första sidan) i början borde förtydligas med annan färg vilka som är nya (och kommande) modeller.
eller så kan du ju surfa in på Dunes hemsida och läsa dig till dina svar. det är inte svårt. jag lovar.
Postad 22 januari 2013 - 08:53
Jag provade att streama från min Synology NAS DS111 med SMB och NFS, sedan från min MacBook Pro (2011) med NFS och slutligen med en USB 2.0
SMB från NAS: 40Mbps
NFS från NAS: 50Mbps (fick 1st buffernote med 55Mbps men märkte inge hack i filmen)
NFS från MacBook: 70Mbps
USB 2.0: 90Mbps
Redigerat av beat_strandh, 22 januari 2013 - 08:55.
Postad 22 januari 2013 - 09:05
Dune Max från Qnap 669 Pro NFS 110
sweet som fan dock så kostar de prylarna betydligt mer än min budget uppsättning

Postad 22 januari 2013 - 09:11

Skall testa lite mer från min Macbook Pro Retina med SSD och en Buffalo Linkstation
Kör du YaDis också ? Får ha parallels till det då jag vägrar köpa en PC hade varit skönt att slippa parallels också men DuneX gillar jag inte alls
Postad 22 januari 2013 - 09:17
Ja de finns ju en anledning varför man vara har råd med nudlar resten av livet
Skall testa lite mer från min Macbook Pro Retina med SSD och en Buffalo Linkstation
Kör du YaDis också ? Får ha parallels till det då jag vägrar köpa en PC hade varit skönt att slippa parallels också men DuneX gillar jag inte alls
kör inget sånt tyvärr. körde DuneX men den var buggig och resetades av sig själv osv... kör bara en sjysst skin och det duger för mig just nu.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar