Nej!Någon som har fått PointUI 2 att funka på HD´n?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 11 februari 2009 - 23:26
Det roliga är ju allt det onyttiga... Har installerat iLap, för att ta tiden när jag kör på bana med bilen
Hej där!! Kör bil på bana jag med, vart hittar jag iLap för WVGA??? Hittar bara för VGA....
TACK på förhand!
Postad 12 februari 2009 - 07:58
Är det nån som har dockstationen (495:-)?
Jag undrar även över kvalitén på HTC:s egna blåtandsheadset (799:-).
Postad 12 februari 2009 - 12:09
Redigerat av KalleAnkan, 12 februari 2009 - 12:11.
Postad 12 februari 2009 - 16:19
Jag har lyckats få en varnings triangel i vad jag tror är aktivitets fältet (status för teckning) är det någon här som vet hur man får bort den?......
Läs manualen! Där står det att du roamar... dvs använder anna s nät än dit simkort.
Blir så utomlands, men jag får det också i sverige, kör med Telia men får det ibland.
Inget att bry sig om.
Postad 12 februari 2009 - 18:16
Läs manualen! Där står det att du roamar... dvs använder anna s nät än dit simkort.
Blir så utomlands, men jag får det också i sverige, kör med Telia men får det ibland.
Inget att bry sig om.
Ok tack för svaret! Har ingen manual till hands annars hade jag läst den ;-) Sitter i norge med ett 3 abonnemang så då är det därför triangeln är där. Klockren mobil för övrigt.
Postad 13 februari 2009 - 08:20
Måste man kanske ladda ner en annan almanacka? Om ja - hur blir då synkningen till outlook påverkad?
Är du verkligen säker på att det är inget att bry sig om t.ex då du är utomlands.Läs manualen! Där står det att du roamar... dvs använder anna s nät än dit simkort.
Inget att bry sig om.
Även operatörer varnar för ökade telekostnader vid roaming utomlands. Själv
reglerar jag detta manuellt då jag är utomlands för att inte drabbas av ovälkomna kostnader.
Postad 13 februari 2009 - 11:17
Någon som vet hur man kan få helgdagar (förutom söndagar) att markeras som röda i almanackan?
Måste man kanske ladda ner en annan almanacka? Om ja - hur blir då synkningen till outlook påverkad?
Helgdagar får du genom att synka med outlook. Och har du dem inte i outlook så får du dem genom:
Verktyg->Alternativ->Kalenderalternativ->Lägg till helgdagar
Helgdagarna blir inte röda, men de blir åtminstone markerade.

Postad 13 februari 2009 - 12:27
Jag undrar hur man säkerställer att man surfar via wlan om det är tillgängligt och att inte tfn ansluter via 3G?
Postad 13 februari 2009 - 13:34
Jag går in under "Comm Manager" och stänger av "Dataanslutning" och har på "WLAN" då har mobilen hittills använt wlan när jag surfat eller på annat sätt nyttjat internet!
Befinner jag mig utanför wlanets räckvidd kopplar den upp med 3G.
Postad 13 februari 2009 - 14:17
Nu vet jag inte om detta är att säkerställa men.
Jag går in under "Comm Manager" och stänger av "Dataanslutning" och har på "WLAN" då har mobilen hittills använt wlan när jag surfat eller på annat sätt nyttjat internet!
Befinner jag mig utanför wlanets räckvidd kopplar den upp med 3G.
Tackar!
Problemet är att wlanet jag använder är av "öppen" typ och innebär att jag ej behöver skriva in någon nyckel.
För att logga in på nätet måste jag gå in på en loginsida där jag anger användarnamn och lösenord. Jag får ej tillgång till denna sida utan hoppar direkt in via 3G istället. Detta problem uppstår ej i Explorer utan bara i Opera, vilket är den webbläsare som jag vill använda....
Någon som vet något om detta?
Postad 13 februari 2009 - 15:31
tackarHelgdagar får du genom att synka med outlook. Och har du dem inte i outlook så får du dem genom:
Postad 14 februari 2009 - 00:27
Mär du konverterat vilken spec har du använt? Kanske tom i programmet Super? Vore trevligtatt få info, för själv har jag provat med Super och blir inte nöjd med resultatet....
Frågade i dec, ingen som svart än, så jag testar igen:
Någon som har en spec på konvertering för att köra utan extra program videofiler?
Liten sugen att kunna konvertera så enkla saker som film trailers.
Postad 14 februari 2009 - 10:17
Tackar!
Problemet är att wlanet jag använder är av "öppen" typ och innebär att jag ej behöver skriva in någon nyckel.
För att logga in på nätet måste jag gå in på en loginsida där jag anger användarnamn och lösenord. Jag får ej tillgång till denna sida utan hoppar direkt in via 3G istället. Detta problem uppstår ej i Explorer utan bara i Opera, vilket är den webbläsare som jag vill använda....
Någon som vet något om detta?
Tjenare, Jag löste det så att jag har 3G avstängt jämt, väljer att sätta på det om jag behöver, MMS etc fungerar ändå.
Star/inställningar/anslutningar/anslutningar/avancerat/välj nätverk... här har jag WiFi inställt på båda... det fungerar perfekt och jag behöver aldrig oroa mig för att den ska koppla upp sig mot 3G om inte jag själv väljer det. Om jag vill att den ska koppla upp sig så går jag in enligt instruktionerna ovanför och väljer 3G (på den övre av alternativen istället för WiFi.
Postad 15 februari 2009 - 02:12
Postad 15 februari 2009 - 12:36
Vet att det finns ett skin till miniräknren så den ser ut som TouchFlow3D, har sett det i någon tråd här, söker nu men hittar inte, någon som vet? Skulle vilja få miniräknaren snyggare.
Jag kör med den här, helt ok o f*n så mycket snyggare än den som HTC skickade med!
http://forum.xda-dev...ad.php?t=453513
Postad 15 februari 2009 - 13:11
Här är en bra länk till helgdagar, funkar felfrittHelgdagar får du genom att synka med outlook. Och har du dem inte i outlook så får du dem genom:
http://www.pdaklubbe...?topic=pda_news
Postad 15 februari 2009 - 13:36
Jag kör med den här, helt ok o f*n så mycket snyggare än den som HTC skickade med!
http://forum.xda-dev...ad.php?t=453513
Många tack!
Postad 16 februari 2009 - 10:32
Ett sätt att ha koll på mobiler som är på gång till 3 är att besöka deras sida på Flickr.
På fotosidan lägger dom upp bilder på mobiler strax innan de börjar att säljas hos 3 samt andra bilder som är relaterade till företaget.
3 Flickr Photostream
Redigerat av crest, 16 februari 2009 - 10:32.
Postad 16 februari 2009 - 12:17
Testa denna om du vill att den ska smälta in i TF3D: IPC Black CalculatorVet att det finns ett skin till miniräknren så den ser ut som TouchFlow3D, har sett det i någon tråd här, söker nu men hittar inte, någon som vet? Skulle vilja få miniräknaren snyggare.
Postad 16 februari 2009 - 12:57

Dom har ju en egen hemsida som borde va bättre..
Brukar det stämma då ?
Postad 16 februari 2009 - 13:07
varför lägger dom upp bilder där ?
![]()
Dom har ju en egen hemsida som borde va bättre..
Brukar det stämma då ?
Det är en av sidorna som dom brukar hänvisa till i sina pressreleaser.
Bilderna brukar hamna där från ett par dagar till ett par veckor innan de börjar sälja telefonerna.
Har alltid stämt sedan dom började med Flickr sidan.
Redigerat av crest, 16 februari 2009 - 13:08.
Postad 16 februari 2009 - 13:35
Jag lär väl börja gråta när han kommer förbi och visar den skulle jag tro

Postad 16 februari 2009 - 13:42
Hehe! Han lär bli grymt nöjd med Touch HD!Ahh..Nice...Tyvärr är det inte jag som ska byta utan en polare men han lär bli glad iaf..
Jag lär väl börja gråta när han kommer förbi och visar den skulle jag tro
OT:
Nu har dom uppdaterat sidan igen men inte med en HTC lur, denna gång... Jag kollar på den sidan ofta.
Postad 16 februari 2009 - 13:48
Nää ja får trösta mig med en htc me 1gigz cpu å wifi N standard å annat lullull till sommaren..
Då kommer hämden heheh
Postad 17 februari 2009 - 10:56
Postad 17 februari 2009 - 18:37
Postad 18 februari 2009 - 17:20
Postad 18 februari 2009 - 17:23
Vad kör ni med för navigeringsprogram till era touch hd? Tom tom eller route66 någon av dom som är bra.
Har inte provat Route66, tomtom är dock ok. Men ändå, Igo8 är outstanding, särskilt med ett bra skin som tex gurjon
Postad 18 februari 2009 - 18:58
HTC representant säger att TomTom Nav7 ska vara optimerad för HDn`s upplösning, så jag väntar på att den ska komma ut. Rykten säger under 1 kvartalet.Har inte provat Route66, tomtom är dock ok. Men ändå, Igo8 är outstanding, särskilt med ett bra skin som tex gurjon
Postad 18 februari 2009 - 19:35
kommer aldrig ifrån att igo känns så bökigt
Postad 18 februari 2009 - 22:34
Den har nya TF3D som kommer med nya Touch Pro2 och Diamond2.
Det är snyggare menyer och lite mer ögongodis.
Har även ett nytt tangentbord som är betydligt bekvämare att skriva på och bokstaven man trycker på syns strax ovanför.
Om man installerar Landscape cab'en som följer med så kan man använda telefonen i landscape läge utan att det buggar.
Finns även en del småförändringar som man inte lägger märke till i början.
Hade orginal 1.14 stock ROMen innan så jag har en märkbart snabbare telefon nu.
Postad 18 februari 2009 - 23:20
Köpte som reservdekl ett headset ( HPM-75J) till Xperia X1 då jag trodde att det skulle fungera smärtfritt då båda har 3,5 mm kontakt. Men icke sa nicke... det fungerar ej, måset vara omkastade några av kontaktytorna på 3,5 mm kontakten.
1) Nån som vet hur? Kan man kasta om själv så det blir rätt och slänga krympslang på det hela?
2) Nån som vet andra headset med in-ear lur eller med 3,2mm kontakt EFTER mikrofon som man kan köpa? Tex Iphone har den polaritet etc liak på 3,5mm pluggen? Finns ju adapter till den: http://www.dustinhom...5010206902.aspx har också sett headset till Iphone som skulle vara av hög kvalitet med en prislapp på 750:- (testades nyss i någon ljud/bild tidning). Så det finns alternativ, men vet ej om de passar......
Postad 19 februari 2009 - 01:21
Har precis flashat Duttys 1.8 EXTREME ROM.
Har även ett nytt tangentbord som är betydligt bekvämare att skriva på och bokstaven man trycker på syns strax ovanför.
Om man installerar Landscape cab'en som följer med så kan man använda telefonen i landscape läge utan att det buggar.
Har den nya IE?
Postad 19 februari 2009 - 08:10
Som ni märker är jag uppgiven... hjälp.
Om jag däremot istället öppnar webbläsaren och går till "mobile.live.com" (observera skillnaden i adressen) kommer jag till Hotmails sida för att logga in. Denna sida är väl helt ok men är inte själva idén med E-postfunktionen i Touch HDn att det ska vara lättare att gå den vägen?
Ser fram emot ett svar där allting klargörs

Postad 19 februari 2009 - 08:23
Den funka perfekt...Bara skriva in mail å lösen så funka det..
Jag vet att jag för hade samma problem som dig...Kom bara till en kass sida.
Om du vill kan jag maila den...Bara testa att installera den.Inte säkert att det funkar.
Kom fasen int ihåg om jag installerade den på en ROM som inte hade hotmail/msn eller installerade för att ja inte fick de å funka...Jaja..Du gör som du vill :-)
Postad 19 februari 2009 - 11:54
http://www.google.com/mobile/winmo/
Edit: Det verkar som man måste använda IE för att kunna ladda ned. Får inte det valet i Opera.
Redigerat av hagdahl, 19 februari 2009 - 12:26.
Postad 19 februari 2009 - 15:22
Har den nya IE?
Hur kollar man det? Lyckas inte hitta någon "Om" när jag startar IE.
Postad 19 februari 2009 - 16:52
I så fall kanske jag kan få hjälp att få igång det, står att den inte kan hitta något "operating system" när jag startar programmet..
Vill få igång det för att kunna spela gamla dos-spel. Ett demo av programmet finns gratis på www.pocketdos.com
Postad 19 februari 2009 - 17:02
Har precis flashat Duttys 1.8 EXTREME ROM.
Hur tycker du att den nya ROM'en funkar, läste igenom hela tråden hos xda och det verkar vara lite buggar i den fortfarande, har du stött på någon bugg/buggar?
Är det den nya versionen av TF3D som sitter i Duttys ROM, med den nya kalendern etc?
Måste säga att jag är sjukt sugen på att dra in den ROM'en, den nya TF3D versionen verkar ju grym som s*tan, synd bara att den inte finns på svenska än.
Fast om man väntar lite tills Diamond 2 och Touch Pro 2 kommit så kommer ju snillena på xda portera detta så att man kan köra in det på sin lilla HD.
Postad 19 februari 2009 - 17:39
Hur tycker du att den nya ROM'en funkar, läste igenom hela tråden hos xda och det verkar vara lite buggar i den fortfarande, har du stött på någon bugg/buggar?
Är det den nya versionen av TF3D som sitter i Duttys ROM, med den nya kalendern etc?
Måste säga att jag är sjukt sugen på att dra in den ROM'en, den nya TF3D versionen verkar ju grym som s*tan, synd bara att den inte finns på svenska än.
Fast om man väntar lite tills Diamond 2 och Touch Pro 2 kommit så kommer ju snillena på xda portera detta så att man kan köra in det på sin lilla HD.
Japp det är helt nya TF3D.
Här är en video av Duttys ROM på en HD: http://www.youtube.c...S7_jRpcw&fmt=18
Jag har inte stött på några buggar ännu.
Saknar däremot ett svenskt tangentbord. Men får fram ÅÄ om jag håller nere A, och samma med Ö/O.
Postad 19 februari 2009 - 17:41
Vad kör ni med för navigeringsprogram till era touch hd? Tom tom eller route66 någon av dom som är bra.
Jag använder Route 66 och tycker att det fungerar bra. Uppdateringen av kartan går snabbt och den hänger med bra oavsett om jag är ute och går eller kör bil.
Redigerat av rollokola, 19 februari 2009 - 17:43.
Postad 19 februari 2009 - 19:02
TomTom 7 finns ju redan att få tag i på vissa ställen....ja gillar tomtom mycket mer än igo...
kommer aldrig ifrån att igo känns så bökigt
Kan du vara vänlig och exemplifiera något ställe där jag kan köpa TT7
Postad 19 februari 2009 - 19:09
Hur är det egentligen tänkt att E-postfunktionen ska funka på HtcTouch hd? Jag vill bara koppla mitt Hotmailkonto till telefonen men htc's guider funkar inte alls. Jag lägger in e-postadressen och lösenordet, den hittar Hotmail men sen går allt åt ****... Jag blir skickad till "home.mobile.live.com" men sen då? Här visar bara Hotmail upp sin obegripliga skräpsida med info om Windows Live ID etc. Varför hålla på och krångla till det?! Är inte meningen att e-posten ska fungera enkelt och smidigt. Det här funkar i alla fall inte alls.
Som ni märker är jag uppgiven... hjälp.
Om jag däremot istället öppnar webbläsaren och går till "mobile.live.com" (observera skillnaden i adressen) kommer jag till Hotmails sida för att logga in. Denna sida är väl helt ok men är inte själva idén med E-postfunktionen i Touch HDn att det ska vara lättare att gå den vägen?
Ser fram emot ett svar där allting klargörs
Jag har :
SMS\MMS-KONTO
Outlook e-post konto
Hotmaill-konto
Telia.com-konto
som fungerar utmärkt i min HD
Det är bara att konfigurera enligt manualen och de anvisningar du får av din teleoperatör. Sen ställa in synken som "läser" av aktuell server enligt tidsintervall du angivit.
Postad 19 februari 2009 - 19:40
Verkar hel fräck, kan man lägga tillbaks orginal ROMen om man skulle ångra sig?Japp det är helt nya TF3D.
Här är en video av Duttys ROM på en HD: http://www.youtube.c...S7_jRpcw&fmt=18
Jag har inte stött på några buggar ännu.
Saknar däremot ett svenskt tangentbord. Men får fram ÅÄ om jag håller nere A, och samma med Ö/O.
Postad 19 februari 2009 - 21:51
Om jag missat det hela så kan väl någon vänlig själ bara länka, men om man flashar om och ångrar sig, hur går man tillväga då? men då att jag lägger in duttys rom t ex o sen vill ha tillbaka orginal.
Tack på förhand
Redigerat av stoffe69, 19 februari 2009 - 21:56.
Postad 19 februari 2009 - 21:55
Har två frågor som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.
1. Har någon lagt på Radio uppdateringen? I så fall har ni sett en förbättring på GPS, 3G osv?
2. Många som skriver att dom fått hotmail att synka, det funkar inte för mig. Har ställt in pop3.live.com, och den verkar ansluta men klarar inte att logga in. Har satt min hotmail address samt password i uppgifterna men varje gång den synkar så kommer den upp med och kräver inloggnings uppgifter.
3. Blev en bonus fråga till =)) någon som vet om man kan använda svenskt T9 i duttys rom, dvs byta T9 till svenska?
Postad 19 februari 2009 - 23:58
Med tanke på hur kass IE är på originalROMen är det nog inte svårt att se skillnad. Om du öppnar en vanlig sida och den ser vettig ut (som i Opera) då är det nog en ny version...Hur kollar man det? Lyckas inte hitta någon "Om" när jag startar IE.
Postad 20 februari 2009 - 08:42
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar