* Officiell tråd - Western Digital TV HD *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
10 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 02 april 2009 - 14:59

Postad 02 april 2009 - 15:27
Hmm, skumt, jag har inte använt den själv men sparade den ifall att det skulle bli aktuellt.
Jag kommer inte in på den men prova senare kanske.
http://root.unknown....v/wiki/doku.php
Googles cachade sida:
http://74.125.77.132...v/wiki/doku.php
/ J
Det kanske är så att den ligger nere medan de jobbar på den nya? Hoppas kan man ju!
Postad 02 april 2009 - 15:39
Redigerat av Unregistered2956b483, 02 april 2009 - 15:40.
Postad 02 april 2009 - 17:52
Postad 02 april 2009 - 19:42
1. En av .mkv filerna med DTS där ljudet klippt ungefär var 5:e sekund funkar nu alldeles utmärkt - CHECK!
2. Externa subtitles som tidigare var osynkat funkar nu alldeles utmärkt - CHECK!
Två av mina största störningsmoment är fixade. wohoo!
Postad 02 april 2009 - 20:05
Till er som vill köra den icke officiella firmwaren (sKalman m.fl.)... har de redan fått vantarna på v1.02.00?
Det ser ut som att man kan ladda ner unofficial baserad på nya versionen.
Var laddar ni ner era modifierade "nätverksversioner"?
Jag skulle också vilja veta detta.
Postad 02 april 2009 - 20:18
Efter en snabbtest konstaterar jag:
1. En av .mkv filerna med DTS där ljudet klippt ungefär var 5:e sekund funkar nu alldeles utmärkt - CHECK!
Hmm, boxen stöder väl inte ens DTS??
Postad 02 april 2009 - 21:09
Annars finns http://b-rad.cc/ som skall vara mer lättanvänd:
"WDLXTV is a souped up unofficial firmware for the Western Digital WDTV. It is based off of the 1.02.00 firmware, but with many extra features. Similar to my dvdmod firmware, this is a permanent flash, just like an official upgrade. This firmware is an option for those whos hardware is stable with Zoranders ext3-boot, or those who don’t do much firmware programming to take advantage of ext3-boot. Once again, ext3-boot is for (sorta) pro’s and testers whereas WDLXTV is for everyday use.
Features included in WDLXTV:
* external dvd drive capability with cd-manager-0.7
* ext2 & ext3 filesystem support
* ext2 & ext3 hotplugging
* mounting of WDTV Optware package (if available) at boot
* mounting of app bin packs (if available) at boot
* mounting of OSD overlay (if available) at boot
* limited USB Ethernet support (if your ethernet adapter works in ext3-boot it should work here)
* IP via DHCP (by default, configurable)
* Samba/CIFS support aka windows share mounting (requires Samba app pack)
* Experimental wireless adapter support (thx to Zorander) (requires wireless-mod-wdlxtv app pack)
* Telnet server
* pure-ftp server
* configurable to automount NFS shares"
Någon som testat?
Postad 02 april 2009 - 21:13
Det enda som är annorlunda är bilder i mappar... annars så sög den här uppdateringen väldans mycket!
Spelaren känns segare än vanligt, tar längre tid på sig att starta filmer, har tendens att stanna upp i flera sec när man pausar och spolar... den har blivit som en helt ny spelare och då pratar jag inte på ett bra sätt!
För 1000kr som spelaren kostade och alla dessa förseningar och onödiga saker som händer så börjar jag känna att för 2000kr mer så hade jag inte haft samma problem utan nog haft en spelare som fungerat och varit fit for fight från första dagen.
WD har ju inte någon idetorka direkt, dem får ju in förslag dagligen till att göra spelaren bättre, sen 4 månader efter första patchen så verkar dem fan inte ha lyssnat!
SKÄRPNING!
Postad 02 april 2009 - 22:27
Jag använder hdmi kabel och har provat den gul-röd-vit kabeln men ändå inget ljud.
Har ingen hemmabio så vad finns det för lösning?
Postad 02 april 2009 - 23:24
Kan man nedgradera på något sätt?? Vill ha tillbax som det va innan.
Postad 03 april 2009 - 01:48
**** vilken ###### skit uppdatering...rekommdendar INTE att ladda ner den. Tar ju flera minuter att få igång filmerna nu ju...
Kan man nedgradera på något sätt?? Vill ha tillbax som det va innan.
Se till att ladda ner den gamla innan den försvinner.
Ändra i den lilla filen "wdtv.ver" så att texten visar en nyare version än den du har i burken.
T.ex.:
VERSION='1.03.00' LOCATION='wdtv.bin'
Själv tycker jag att 24Hz-stöd, textsynk och fungerande DTS troughput är ett måste för att man ska palla använda spelaren... och väntar gärna de sekunderna som behövs för att starta filmen. Hinner kanske t.o.m. hämta en pilsner under tiden.

EDIT: Flera minuter ??? Vad tusan har du för filmer egentligen?

Redigerat av Unregistered2b81a10f, 03 april 2009 - 01:50.
Postad 03 april 2009 - 04:19
Spelaren är segare, som flera verkar uppleva... dock inga minuter... handlar om ett par sekunder här och där... Gör egentligen inte så mycket... bara en irritationsgrej...
.mkv filer som tidigare var felfria "hackar" på vissa ställen nu... har inte en aning vad det beror på... fungerade ju felfritt med förra Fw'n som sagt...
Synd... det var ju trots allt ett par saker som var mycket bättre... men om vissa filer ska börja hacka så är den helt värdelös för mig... får nog installera gamla fw'n om inget under sker...
Postad 03 april 2009 - 06:26
fungerande DTS troughput är ett måste för att man ska palla använda spelaren... och väntar gärna de sekunderna som behövs för att starta filmen. Hinner kanske t.o.m. hämta en pilsner under tiden.
EDIT: Flera minuter ??? Vad tusan har du för filmer egentligen?/EDIT.
Vad menas med DTS troughput?
Tar tillbaka flera minuter och ändrar det till sekunder, men fortfarande sjukt irriterande. Tack för hjälpen dock.
Gabbe: Det blir många pilsner om man drar några filmer på raken...

Redigerat av tuffodum, 03 april 2009 - 06:27.
Postad 03 april 2009 - 06:53
Gabbe: Det blir många pilsner om man drar några filmer på raken...
... och nackdelen med det är !!!???

Postad 03 april 2009 - 07:25
Vad jag förstår så har man upplevt följande :
- 1080p 24hz film som tidigare gick långsammare/hackade fungerar nu, dock så går vissa andra filmer sämmre
- Thumbnails verkar vara den största visuella förändringen som de lyckats skapa på 4 månader och då fungerar det ändå inte perfekt, i vissa fall så försvinner ikonerna när man skrollar och det tar lite tid innan de över huvudtaget syns.
- Stöd för ett en teckentabell som tydligen skulle vara enkel att implementera har inte implementerats vilket gör att deras subtitles blir mer eller mindre värdelösa.
- Subtitles är nu per default avstängt?
- Subtitles renderas något fulare för att komma närmare sync, dock har man inte nått hela vägen.
- Seg uppstart av divx filmer
Detta är några av de punkter jag läst om i andra trådar så man kan ju undra vad WD gjort i 4 månader, man får väll anta att denna produkten inte är något de prioriterar internt.
Sen kan man fråga sig om man verkligen tjänar något på att byta till ex pocorn, jag hade en sådan tidigare (A-100), men den var verkligen värdelös.
Fortfarande är det väll så att vill man ha ett mediacenter som fungerar näst intill perfekt så är det XBMC för pc/linux som gäller. Men för min del så tror jag WD TV HD räcker, om jag förstått rätt så ska WD ställa källkoden fri och isåfall lär det nog hända ett och annat.
Postad 03 april 2009 - 08:37
Skall wd player fixa det eller?
Postad 03 april 2009 - 10:23
Hej!
Vad jag förstår så har man upplevt följande :
- 1080p 24hz film som tidigare gick långsammare/hackade fungerar nu, dock så går vissa andra filmer sämmre
Jag orkar knappt prata om det, men jag får inte 24hz att fungera bra. Bättre än innan, men fortfarande lagg...
- Thumbnails verkar vara den största visuella förändringen som de lyckats skapa på 4 månader och då fungerar det ändå inte perfekt, i vissa fall så försvinner ikonerna när man skrollar och det tar lite tid innan de över huvudtaget syns.
Trist, men inget som jag prioriterar dock.
- Stöd för ett en teckentabell som tydligen skulle vara enkel att implementera har inte implementerats vilket gör att deras subtitles blir mer eller mindre värdelösa.
Klantigt!
- Subtitles är nu per default avstängt?
Jag hade ingen lycka med att få igång texten som default med gamla firmwaren. Eller... det gick ibland beroende på en inställning (media library?).
- Subtitles renderas något fulare för att komma närmare sync, dock har man inte nått hela vägen.
Kan ju knappast ha med synkningen att göra... klantigt!
- Seg uppstart av divx filmer
Har inte testat. Är det verkligen så stor skillnad mot innan? Eller mot .mkv?
Detta är några av de punkter jag läst om i andra trådar så man kan ju undra vad WD gjort i 4 månader, man får väll anta att denna produkten inte är något de prioriterar internt.
Sen kan man fråga sig om man verkligen tjänar något på att byta till ex pocorn, jag hade en sådan tidigare (A-100), men den var verkligen värdelös.
Fortfarande är det väll så att vill man ha ett mediacenter som fungerar näst intill perfekt så är det XBMC för pc/linux som gäller. Men för min del så tror jag WD TV HD räcker, om jag förstått rätt så ska WD ställa källkoden fri och isåfall lär det nog hända ett och annat.
För egen del så är det att 24Hz-uppspelningen inte fungerar som är den största besvikelsen, men generellt måste jag hålla med om att det inte var någon bra uppdatering efter så lång tid.
De kommer inte kunna lämna ut den delen av källkoden som berör uppspelning om jag fattar saken rätt och alltså kommer många av problemen inte lösas innan WD har fixat dem.
Postad 03 april 2009 - 11:46
Får hoppas man hittar på den gamla här någonstans på disken..
Postad 03 april 2009 - 12:55
Postad 03 april 2009 - 12:55
Har även jag hittat några nya buggar... Eller försämringar kanske man ska kalla det...
Spelaren är segare, som flera verkar uppleva... dock inga minuter... handlar om ett par sekunder här och där... Gör egentligen inte så mycket... bara en irritationsgrej...
.mkv filer som tidigare var felfria "hackar" på vissa ställen nu... har inte en aning vad det beror på... fungerade ju felfritt med förra Fw'n som sagt...
Synd... det var ju trots allt ett par saker som var mycket bättre... men om vissa filer ska börja hacka så är den helt värdelös för mig... får nog installera gamla fw'n om inget under sker...
Uppdaterar mina egna buggar...
Har testat lite och jag finner lite konstiga fel angående "hacket" på vissa filmer...
Om jag startar spelaren och drar igång en .mkv film som jag VET hackar med nya fw'n, så hackar den givetvis... Men om jag går och ändrar till 1080p 50hz en snabbis och sedan tillbaks till 1080p 60hz så hackar den inte längre... Trots att jag kör på samma signal som när jag startade spelaren... Sjukt skummt... Vafan kan det bero på ???
Tyvärr så lär jag köra med den gamla fw'n om dom inte skulle hinna ändra den nya tills officiella releasen kommer... så här går det inte att köra tyvärr...
Postad 03 april 2009 - 13:38
Postad 03 april 2009 - 13:43
Går det att få tag på den gamla FW (1:01:02 tror jag den hette va?) någonstans?
Varför inte ta den officiella WD-sidan?
Postad 03 april 2009 - 13:43
Går det att få tag på den gamla FW (1:01:02 tror jag den hette va?) någonstans?
Prova här
http://support.wdc.c..._FW_1_01_02.zip
Postad 03 april 2009 - 13:45
Varför inte ta den officiella WD-sidan?
Haha.. jo jag upptäckte precis det (och har laddat ner den). Jag följde bara din tidigare länk till uppdateringen och i min iver såg jag inte att det var en pre-release.. kanske är ngt vi ska ta i beaktande innan vi sågar uppdateringen längs fotknölarna
"This is a prerelease version of the firmware. Feel free to install it but be aware this is beta firmware so use it at your own risk. If you are not comfortable with this, please wait for the final version."
Postad 03 april 2009 - 13:56
Haha.. jo jag upptäckte precis det (och har laddat ner den). Jag följde bara din tidigare länk till uppdateringen och i min iver såg jag inte att det var en pre-release.. kanske är ngt vi ska ta i beaktande innan vi sågar uppdateringen längs fotknölarna
"This is a prerelease version of the firmware. Feel free to install it but be aware this is beta firmware so use it at your own risk. If you are not comfortable with this, please wait for the final version."
Lik förbaskat ett dåligt resultat efter 3,25 månaders jobb.
Min GammelTvix slår den på nästan alla punkter... jag hoppas verkligen att det blir en stor skillnad på den skarpa.
Postad 03 april 2009 - 15:05
Postad 03 april 2009 - 15:12
Postad 03 april 2009 - 15:43
Genom min panel ser jag inte de bekymmer ni tar upp.
Postad 03 april 2009 - 18:11
Min GammelTvix slår den på nästan alla punkter...
Och kostade säkert tre gånger så mycket som WD.
Postad 03 april 2009 - 19:20
Jag ska ta och nergradera till förra, då var spelaren guld värd, nu har den en tendens till att hacka helt utan förvarning i nästan alla filmer.
24hz stödet suger, thumbnails suger extremt mycket get! Hur värt är det att ha bilder i kanske 50st mappar men så fort man går ner en rad så ska bilderna försvinna och man får väntar 10sec för att alla ska komma tillbaka? Vad är det för mening med det? Vad är det för mening att ha en bra spelare och göra den sämre fast då inkludera saker som folk vill ha men fortfarande misslyckas så in i bomben mycket att folk blir förbannade!?
VARFÖR!
Nu är jag lite arg... dags för mat och en runda med bilen för att köra av sig lite!
Postad 03 april 2009 - 23:33
Jag tycker ändå att med alla dessa små problem den nya firmwaren innebär så ska det ändå fan inte vara såhär! Den må vara en pre-reales men hur i **** hade dem tänkt sig?
Jag ska ta och nergradera till förra, då var spelaren guld värd, nu har den en tendens till att hacka helt utan förvarning i nästan alla filmer.
24hz stödet suger, thumbnails suger extremt mycket get! Hur värt är det att ha bilder i kanske 50st mappar men så fort man går ner en rad så ska bilderna försvinna och man får väntar 10sec för att alla ska komma tillbaka? Vad är det för mening med det? Vad är det för mening att ha en bra spelare och göra den sämre fast då inkludera saker som folk vill ha men fortfarande misslyckas så in i bomben mycket att folk blir förbannade!?
VARFÖR!
Nu är jag lite arg... dags för mat och en runda med bilen för att köra av sig lite!
Måste tyvär säga att jag håller med dig.. Fundera på att leta fram de gamla firmwaret.
Tycker de tar en bra stund innan filmerna startar.. vilket är irreterande när man titta på serie coh den ska byta avsnitt. i förra firmware gick det kvickt.
EDIT: Vad hände med den så kallade prio update: USB power cut. Förväntade mig att den skulle ha kommit med denna update.
Tråkigt att behöva säga de men den senaste firmware va en besvikelse enligt mig
Redigerat av LoverBoy88, 04 april 2009 - 01:25.
Postad 04 april 2009 - 01:18
Och kostade säkert tre gånger så mycket som WD.
Det är väl ganska irrelevant om det finns funktioner som är obrukbara.
Tycker i alla fall att det är en förvånansvärt dålig skillnad på den nya och gamla versionen.
Tekniken borde väl ha gått framåt istället för bakåt?
matte1979: Både min Pioneer-TV och fullHD Panasonicproj klarar 24Hz och det fungerar perfekt med Tvixen. Möjligen så finns laggningen endast med vissa filer, men två serier i 720p (Lost & Eleventh hour) + en blurayripp är testade med samma lagg... lite väl mycket tillfälligheter.
Postad 04 april 2009 - 01:26
Många har klagat på att filmer hackar rejält, har samma problem men hittat en lösning, troligtvis så beror det på att .srt undertexten är på, problemet försvinner om man stänger av .srt textningen.
Har dock ett riktigt irriterande problem som jag haft med båda FW releasen. När jag kör en film på 720p 60Hz så flyter .MKV bilden på riktigt bra, men ca 30 min in i filmen så börjar filmen hacka fram (ryckig bild), men ljudet är normalt. Det löser jag snabbt om jag pausar ca 2 sekunder. Men, problemet dyker upp igen under filmens gång. Har gjort strömlös, gjort factory reset, testat 2st FW och provat Auto inställning under settings. Inget verkar fungera. spelar dessutom Ingen roll vilken MKV fil jag spelar upp, alla mina 720p filmer beter sig på samma sätt.
f.ö nöjd med allt?
???!
Postad 04 april 2009 - 01:29
Är det bara jag som tycker att det var helt onödiga 12mb att ladda ner för att få uppdatera? Jag vet inte ens varför jag har väntat så här länge på en uppdatering som fan inte har gjort något!
Det enda som är annorlunda är bilder i mappar... annars så sög den här uppdateringen väldans mycket!
Spelaren känns segare än vanligt, tar längre tid på sig att starta filmer, har tendens att stanna upp i flera sec när man pausar och spolar... den har blivit som en helt ny spelare och då pratar jag inte på ett bra sätt!
För 1000kr som spelaren kostade och alla dessa förseningar och onödiga saker som händer så börjar jag känna att för 2000kr mer så hade jag inte haft samma problem utan nog haft en spelare som fungerat och varit fit for fight från första dagen.
WD har ju inte någon idetorka direkt, dem får ju in förslag dagligen till att göra spelaren bättre, sen 4 månader efter första patchen så verkar dem fan inte ha lyssnat!
SKÄRPNING!
DU E VERKLIGEN INTE ENSAM. VA F*N HAR DOM SYSSLAT MED?
Att filmerna tar tid att starta upp är det minsta problemet. Men som sagt, detta är en pre-release. Varför inte avvakta och fälla en dom när officiella FW släpps.
Många har klagat på att filmer hackar rejält, har samma problem men hittat en lösning, troligtvis så beror det på att .srt undertexten är på, problemet försvinner om man stänger av .srt textningen.
Har dock ett riktigt irriterande problem som jag haft med båda FW releasen. När jag kör en film på 720p 60Hz så flyter .MKV bilden på riktigt bra, men ca 30 min in i filmen så börjar filmen hacka fram (ryckig bild), men ljudet är normalt. Det löser jag snabbt om jag pausar ca 2 sekunder. Men, problemet dyker upp igen under filmens gång. Har gjort strömlös, gjort factory reset, testat 2st FW och provat Auto inställning under settings. Inget verkar fungera. spelar dessutom Ingen roll vilken MKV fil jag spelar upp, alla mina 720p filmer beter sig på samma sätt.
f.ö nöjd med allt?
???!
Förvisso så har du rätt. får kanske lugna sig lite till. Tycker ändå de e dåligt att de ha blivit ett sånt bakslag efter 4 månader
Redigerat av LoverBoy88, 04 april 2009 - 01:45.
Postad 04 april 2009 - 11:05
Postad 04 april 2009 - 11:35
Ska testas givetvis. Intressant om de inte har märkt det själv i såna fall...
Kanske de skulle haft någon utländsk betatestare om de ens använder sig av såna (om man bortser ifrån alla som dragit ned prereleasen).
EDIT: Menar du att problemet är borta om texten ligger internt i mkv'n t.o.m.? /EDIT.
Redigerat av Unregistered2b81a10f, 04 april 2009 - 11:44.
Postad 04 april 2009 - 13:22
Funkar den med WD My Book World Edition med blå ring på 500GB?
Jag skulle tro det, själv kör jag med en Western Digital My Book Essential Edition 2.0 1TB
Vilket funkar bra, segheten tror jag ligger i WD-boxen, eftersom många säger samma sak och har olika sorters diskar.
/ J
Postad 04 april 2009 - 14:22
dewess: Vilken version av inofficiell FW kör du? Och var laddade du ner den? hade varit kul att veta vilken typ av NFS du kör också (Separat program i Windows eller Linux-burks el. liknande).
EDIT: Sorry... ibland ser man inte skogen för alla träden. Antar att du drog den från stället du länkade till. /EDIT.
Redigerat av Unregistered2b81a10f, 04 april 2009 - 14:25.
Postad 04 april 2009 - 21:11
EDIT: Sorry... ibland ser man inte skogen för alla träden. Antar att du drog den från stället du länkade till. /EDIT.
[/quote]
Stämmer, från länken. ext-boot-0,8,6
Kör standard windows CIFS. Inget extra program. Alltså en XP burk. Har inte lyckats att få det funka på min vista burk. Har nåt med rättigheter jag inte får till!
Kör en Ndas 1TB som jag delar ut i nätverket som jag i sin tur kan "mounta" WDTV till.
Har hängt på detta forum http://www.avsforum........062&page=53 ett tag och enligt min egen uppfattning så har folk haft minst problem med firmware 0.8.6.
Min setup är LevelOne gigabit USB ethernet adapter (kjell & Co), 4GB USB minne med firmware, USB hubb så jag fortfarande kan ha min 400GB hårdisk inkopplad. Allt funkar som det ska. Har inte haft en endaste problem med burken tidigare. Den spelar upp allt jag och det verkar funka även med denna mjukvara.
Jag bara älskar denna lila burk

Om det är nån som är sugen på nätverksstöd så försöker jag gärna hjälpa till med det!
Är så nice att kunna streama filmerna!!
Dan
Redigerat av dewess, 04 april 2009 - 21:20.
Postad 05 april 2009 - 02:41
Kör dem med text.
Pioneer 5090H är panelen.
Hmmm... även om min Pioneer är äldre så klarar den 24Hz på rätt sätt och även projjen.
Jag är i gott sällskap med många andra att ha problem med WD'n/24Hz.
Konstigt att det ska skilja sig på våra spelare...
Har dock inte provat ifall problemet försvinner när man kör utan text som någon föreslog.
Kan det vara att jag har texterna i ANSI som inte funkade alls med första firmware???
Blir till att testa alla varianter imorgon (senare idag).
Stämmer, från länken. ext-boot-0,8,6
Kör standard windows CIFS. Inget extra program. Alltså en XP burk. Har inte lyckats att få det funka på min vista burk. Har nåt med rättigheter jag inte får till!
Kör en Ndas 1TB som jag delar ut i nätverket som jag i sin tur kan "mounta" WDTV till.
Har hängt på detta forum http://www.avsforum........062&page=53 ett tag och enligt min egen uppfattning så har folk haft minst problem med firmware 0.8.6.
Min setup är LevelOne gigabit USB ethernet adapter (kjell & Co), 4GB USB minne med firmware, USB hubb så jag fortfarande kan ha min 400GB hårdisk inkopplad. Allt funkar som det ska. Har inte haft en endaste problem med burken tidigare. Den spelar upp allt jag och det verkar funka även med denna mjukvara.
Jag bara älskar denna lila burk
Om det är nån som är sugen på nätverksstöd så försöker jag gärna hjälpa till med det!
Är så nice att kunna streama filmerna!!
Dan
Hade bara dygnet haft fler timmar... jag ska försöka avsätta lite mer tid till detta.
Tack för all feedback så här långt.
Jag är väldigt spänd på att se vad som tillkommit i inställningsväg för nätverksfunktionerna.
Postad 05 april 2009 - 12:57
I min net.config har jag satt följande :
DHCP=no
IP=192.168.1.10
GW=192.168.1.1
DNS1=192.168.1.1
DNS2=205.171.3.65
När maskinen startar med ext3-boot-0.8.6 så kan man se att den får ip adress 192.168.10 dessutom kan man se den i nätverket från de andra datorerna.
För att binda upp den till mitt fileshare som jag delat ut på en XP maskin så lägger jag in följande rad i net.mount
xmount //192.168.1.2/see NetworkEntertainment cifs
Sen lägger jag över detta på mitt FAT32 4GB USB minne och går till WD TV som redan har USB/TCP adaptern inkopplad, jag sätter i USB minnet och startar om WD TV. Efter ett bra tag kommer jag in och kan välja videos men där finns endast USB2 som då är mitt minne?
Windows XP maskinen kör inte med konto och därmed så ska man kunna komma ut udtelningen utan problem, man kan komma åt den från annan dator i nätverket.
Några idér?
Postad 05 april 2009 - 19:13
Postad 06 april 2009 - 00:09
Filmen laggar i perioder på ca. 10 sekunder medan det kan fungera i längre perioder, men sällan mer än en minut på raken. Trodde ett tag att det berodde på mitt nya 64GB USB-minne (som funkar bra på Tvixen förvisso) och testade med min 1TB WD Elements, men den visar samma tecken på lagg.
En sak är jag också säker på... nämligen att det inte är på samma ställe som laggen uppkommer om man t.ex. spolar tillbaks lite eller provar vid ett annat tillfälle, så kan partier fungera bra även om de strulat tidigare.
Postad 06 april 2009 - 07:37
Jag har kontrollerat adressen och även provat komma in på den genom annan dator i nätvärket utan problem. Jag har valt att använda endast små bokstäver för att inte det ska råka bli problem.
Det finns uppenbarligen en fungerande förbindelse, men sharen verkar inte gå att komma åt?
Jag noterade att det har skapats en tom katalog på mitt USB minne som heter samma som jag önskade döpa mitt share till, men jag antar att detta är normalt?
Postad 06 april 2009 - 08:58
Jag har lite problem med att sätta upp en vanlig cifs delning till WD TV.
I min net.config har jag satt följande :
DHCP=no
IP=192.168.1.10
GW=192.168.1.1
DNS1=192.168.1.1
DNS2=205.171.3.65
När maskinen startar med ext3-boot-0.8.6 så kan man se att den får ip adress 192.168.10 dessutom kan man se den i nätverket från de andra datorerna.
För att binda upp den till mitt fileshare som jag delat ut på en XP maskin så lägger jag in följande rad i net.mount
xmount //192.168.1.2/see NetworkEntertainment cifs
Sen lägger jag över detta på mitt FAT32 4GB USB minne och går till WD TV som redan har USB/TCP adaptern inkopplad, jag sätter i USB minnet och startar om WD TV. Efter ett bra tag kommer jag in och kan välja videos men där finns endast USB2 som då är mitt minne?
Windows XP maskinen kör inte med konto och därmed så ska man kunna komma ut udtelningen utan problem, man kan komma åt den från annan dator i nätverket.
Några idér?
Jag använder router så jag har inte rört net.config filen.
Annars känns det som vi gör samma.
Din net.mount fil "xmount //192.168.1.2/see NetworkEntertainment cifs" undrar jag om kanske NetworkEntertaiment är för långt?
Problemet jag hade var att min brandvägg blockerade själva "mountingen". Jag fick "emty folders" innan jag tillät trafik emellan WDTV och PC.
Jag har även ett konto med lösenord så min fil ser ut så här "xmount//192.168.1.4/filmer video user=xxxx, pass=xxx
Det är det jag kan komma på!
/Dan
Postad 06 april 2009 - 09:04
Jag har även provat stänga av firewallen på PCn utan framgång.
Precis som du så har jag också skapat ett konto med lösenord som WDTV använder, enligt message(loggen) på WDTV så failar den inte mounten.
Jag ska prova reducera namnets längd och se om det hjälper.
Jag har också hört att man kan ha för många filer i katalogen som är udelad för att WDTV ska visa dem, men i de fallan så ska jag iallafall kunna se den utdelade mappen på WDTV och i dags läget ser jag ju bara USB1 vilket är mitt USB minne.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar