* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*
2277 svar till detta ämne
Postad 20 november 2009 - 22:06
leafgren
-
leafgren
-
Användare
-
-
114 inlägg
Jag kanske är dum nu, men varför har jag en blinkande meddelandeikon hela tiden trots att det inte finns meddelanden? :S
Nej då. Jag hade samma sak, gick in i sms-inboxen och hittade nada. Stoppade in simkortet i min andra mobil och tata! Bara att radera och sätta tillbaka i Sation. Inget mer blinkande.
Postad 20 november 2009 - 22:09
leafgren
-
leafgren
-
Användare
-
-
114 inlägg
Kom på en sak idag.
När man kollar på en bild i medialäget och vill zooma så hackar den för varje inzooming.
Trycker jag istället direkt på mediaknappen på sidan av telefonen så kommer jag in i nått slags visningsalbum och där om man zoomar så är det en mjuk inzooming.
Prova själva!
Är det min mobil eller har SE missat igen?
Redigerat av leafgren, 20 november 2009 - 22:10.
Postad 20 november 2009 - 22:33
TwinX
-
TwinX
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Kom på en sak idag.
När man kollar på en bild i medialäget och vill zooma så hackar den för varje inzooming. Trycker jag istället direkt på mediaknappen på sidan av telefonen så kommer jag in i nått slags visningsalbum och där om man zoomar så är det en mjuk inzooming. Prova själva!
Är det min mobil eller har SE missat igen?
Inget fel på din. Men funkar desamma =)
Postad 20 november 2009 - 22:41
Unregisteredb72347bd
-
Unregisteredb72347bd
-
Användare
-
-
110 inlägg
Va är det är nu då, SE återkallar Satio i England osv Satio Withdrawn From Sale In UK
Det där va ju intressant, jag köpte nyss en Svart Satio och det va bara den som va återkallad tydligen, verkar skumt. Men nån insatt person kanske kan luska lite i detta. Stog ju att det berodde på programvara men alltså, går de inte bara att släppa ny programvara då ? Helt bugg fri är ju inte telefonen direkt har jag märkt. /Jonas
Postad 21 november 2009 - 00:39
scen
-
scen
-
Användare
-
-
145 inlägg
Det där va ju intressant, jag köpte nyss en Svart Satio och det va bara den som va återkallad tydligen, verkar skumt.
Men nån insatt person kanske kan luska lite i detta.
Stog ju att det berodde på programvara men alltså, går de inte bara att släppa ny programvara då ?
Helt bugg fri är ju inte telefonen direkt har jag märkt.
/Jonas
Jag har inga soim helst problem med satio och som det ser ut i den här tråden verkar det inte vara några större problem. Tror inte våran svenska kommer dras tillbaka. Då hade dom förmodligen varit väldigt snabba med att göra det. Snart kommer n900 8)
Postad 21 november 2009 - 11:25
grabbengrus
-
grabbengrus
-
Användare
-
-
122 inlägg
Jag har inga soim helst problem med satio och som det ser ut i den här tråden verkar det inte vara några större problem. Tror inte våran svenska kommer dras tillbaka. Då hade dom förmodligen varit väldigt snabba med att göra det.
Snart kommer n900 8)
Nice, är lite sugen på Satio men om en inte allt för snar framtid så dyker ju X10 upp, ska man vänta på den istället nudå, eller vad har Satio som inte X10 har (förutom mer megapixlar)?
Postad 21 november 2009 - 15:13
DrMcCoy
-
DrMcCoy
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Nice, är lite sugen på Satio men om en inte allt för snar framtid så dyker ju X10 upp, ska man vänta på den istället nudå, eller vad har Satio som inte X10 har (förutom mer megapixlar)?
Sations huvudnummer är ju självklart kameran med blixt, vilket gör kameradelen riktigt användbar. Antar att den är fysiskt något mindre än X10an oxå, med tanke på att X10an har större skärm...
Postad 21 november 2009 - 15:58
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
Någon som kan synka med Outlook 2010 x64?
Det enda jag kan synka är Bokmärken. Kalender, kontakter finns inte med som alternativ att synka.
Postad 22 november 2009 - 13:30
supair
-
supair
-
Rookie
-
2 inlägg
Hejsan, jag har precis köpt en satio med 3. Jag undrar bara om det finns något sätt att bli av med alla ikoner på skrivbordet (vänteläget) så man får en clean bakgrund? Har ägt en n95 8gb innan både på den och alla andra telefoner jag haft har man kunnat ställa in vad man vill har för genvägar på skrivbordet, men hittar ingenstans att göra det på satio... Jag menar jag vill inte ha tillex 3apps 3shopp o dylika ikoner på skrivbordet jag vill ha typ klocka, genväg till sms, telefonbok och media enbart men hur? SNälla hjälp!
Postad 22 november 2009 - 13:32
MaxXximilian
-
MaxXximilian
-
Användare
-
-
152 inlägg
Så har mina andra telefoner oxå sagt... Jag tror det är för telefonen kopplar till röstbrevlåda om man inte svarar...
?? Jag pratar om att det kommer ett irriterande medelande från sation:n VARJE GÅNG JAG ska ringa UT. Innan den ens hinner koppla. trycker man grön lur och ska ringa, då kommer först "OBS! blalbla" sen kopplar den. VARJE gång. Varför skulle den koppla till röstbrevlåda? Vems röstbrevlåda? Jag ringer ju ut och inga signaler har gått ut eller in.?????
Postad 22 november 2009 - 13:44
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
?? Jag pratar om att det kommer ett irriterande medelande från sation:n VARJE GÅNG JAG ska ringa UT. Innan den ens hinner koppla.
trycker man grön lur och ska ringa, då kommer först "OBS! blalbla" sen kopplar den. VARJE gång. Varför skulle den koppla till röstbrevlåda? Vems röstbrevlåda? Jag ringer ju ut och inga signaler har gått ut eller in.?????
Min Satio gör samma sak. Kanske fixas de i firmwireuppdateringen.
Postad 22 november 2009 - 14:48
grabbengrus
-
grabbengrus
-
Användare
-
-
122 inlägg
Min Satio gör samma sak. Kanske fixas de i firmwireuppdateringen.
Sådär gör min nokia n82 också, bara till att vänja sig  !
Postad 22 november 2009 - 16:07
Unregistered5e4e52c7
-
Unregistered5e4e52c7
-
Användare
-
-
117 inlägg
Bara jag som stör mig på youtube som finns i media menyn? Inte en enda video man tittar på blir i full-screen läge. Endast hälften av skärmen utnyttjas då videon alltid centreras i mitten.
Postad 22 november 2009 - 17:19
DrMcCoy
-
DrMcCoy
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Bara jag som stör mig på youtube som finns i media menyn? Inte en enda video man tittar på blir i full-screen läge. Endast hälften av skärmen utnyttjas då videon alltid centreras i mitten.
Är inte det en inställning hur den skall zooma bilden?
Postad 22 november 2009 - 18:20
supair
-
supair
-
Rookie
-
2 inlägg
Är det någon som vet eller inte?
Postad 22 november 2009 - 22:01
leafgren
-
leafgren
-
Användare
-
-
114 inlägg
Det beror på att den version som är installerad i telefonen från början inte stödjer fullscreen (gammal version). Den nya versionen gör det däremot, men, den kan vi inte installera. Bara att vänta på ny firmware...
Redigerat av leafgren, 22 november 2009 - 22:02.
Postad 22 november 2009 - 23:05
mikekop
-
mikekop
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hejsan, jag har precis köpt en satio med 3. Jag undrar bara om det finns något sätt att bli av med alla ikoner på skrivbordet (vänteläget) så man får en clean bakgrund? Har ägt en n95 8gb innan både på den och alla andra telefoner jag haft har man kunnat ställa in vad man vill har för genvägar på skrivbordet, men hittar ingenstans att göra det på satio... Jag menar jag vill inte ha tillex 3apps 3shopp o dylika ikoner på skrivbordet jag vill ha typ klocka, genväg till sms, telefonbok och media enbart men hur? SNälla hjälp!
Jag vet inte hur mycket "3" har varit och kladdat på programvaran, men på alla teman för väntelägen förutom "Sony Ericsson" kan man ändra vilka genvägar man vill ha på ikonerna, åtminstone på en "nonbranded" telefon. Vissa Satio verkar bli knasiga av att inte köras på "Sony Ericsson"-temat. Så här gör du: Meny-Inställningar-Personligt-Vänteläge-Tema för vänteläge-Välj t.ex "Helsida". Då har du 8 genvägar du kan justera som du vill, på detta vis: Meny-Inställningar-Personligt-Vänteläge-Genvägar-Peka på den genväg du vill ändra.
Postad 23 november 2009 - 11:59
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Är det någon annan som märk att klockan i Sation "halkar" efter med ett par minuter ( märker detta när jag ska ladda Sation efter 2 dagar ) ?
Postad 23 november 2009 - 12:06
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2 416 inlägg
Är det någon annan som märk att klockan i Sation "halkar" efter med ett par minuter ( märker detta när jag ska ladda Sation efter 2 dagar ) ?
Inte märkt. Du vet väl att du dessutom kan ställa in så att den hämtar klockslag från mobilnätet så att klockan alltid går rätt ? Kräver stöd av operatören (Vodafone har inte stöd för det tex). Ställs in längst ner i menyn där du ställer klockan.
Postad 23 november 2009 - 12:38
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Inte märkt. Du vet väl att du dessutom kan ställa in så att den hämtar klockslag från mobilnätet så att klockan alltid går rätt ? Kräver stöd av operatören (Vodafone har inte stöd för det tex). Ställs in längst ner i menyn där du ställer klockan.
Och när då tex Telia får problem igen så försover sig alla.
Postad 23 november 2009 - 12:45
DrMcCoy
-
DrMcCoy
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Spotify för symbian, najs! Blir till att beställa premiumkonto ikväll och prova på Sation...
Postad 23 november 2009 - 12:51
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Tack, hade missat detta skrollade inte så långt ner  .
Postad 23 november 2009 - 12:59
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Spotify för symbian, najs! Blir till att beställa premiumkonto ikväll och prova på Sation...
Va? Finns Spotify för Symbian nu? Hittade info på http://www.spotify.c...obile/overview/ själv. Ska fixa de nu.
Redigerat av RoggaBoy, 23 november 2009 - 13:01.
Postad 23 november 2009 - 13:07
z i p p o o
-
z i p p o o
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Va? Finns Spotify för Symbian nu? Hittade info på http://www.spotify.c...obile/overview/ själv. Ska fixa de nu.
YES! fan va nice! att de inte fanns spotify till symbian än var anledningen till att jag tvekade om jag skulle köpa sation (man vet ju aldrig hur lång tid de tar innan sådant kommer) men då e de bara och köpa en nu då
Postad 23 november 2009 - 14:42
DrMcCoy
-
DrMcCoy
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Verkar det funka bra?
Postad 23 november 2009 - 14:50
Unregistered865c4656
-
Unregistered865c4656
-
Rookie
-
9 inlägg
Tufft. Nu får det nog bli en Satio. Det är först när man kan köra mobilt som Spotify blir värt pengarna.
Postad 23 november 2009 - 14:57
scen
-
scen
-
Användare
-
-
145 inlägg
Då kan man ju bara fråga sig hur mycket extra det blir med all data spotify drar ;O
Postad 23 november 2009 - 15:16
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Verkar det funka bra?
Jo, det fungerar bra, och är enkelt. Då kan man ju bara fråga sig hur mycket extra det blir med all data spotify drar ;O
Fixa ett datapaket och kör "offline"-läge så drar de inte mycket.
Postad 23 november 2009 - 15:21
Downhill
-
Downhill
-
Användare
-
-
216 inlägg
Har testat Spotify under dagen och det fungerar riktigt bra. Jag syncade min spellista över WiFi och lyssnade sedan i offline-läge på mobilen. Kvalitén på ljudet känns mycket bättre än den vanliga musikspelaren i telefonen. Vilket är enormt plus!
EDIT: Möjligheten att slumpa i spellistorna finns (i originalinlägget skrev jag att jag inte hittat denna funktion), man ska trycka på ett plus längst ner till höger under uppspelning. Vet inte varför jag missade det.
Något annat som jag märkt, är att jag använder bluetooth-headsetet DS-205 och jag kan byta låtar med knapparna på headsetet. Däremot så fungerar inte play/pause funktionen. När jag trycker på den knappen så händer ingenting.
Samtidigt har jag märkt att det inte går att ställa in Spotify som standard-mediaspelare. Visst, man kan inte spela upp låtar som man själv lagrat på minnet i Spotify, men man kommer ju att använda Spotify så fort man spelar upp musik i nallen.
Sjukt bra att applikationen äntligen finns tillgänglig, och det finns lite att göra. Men jag är glad för det lilla också =)
Redigerat av Downhill, 23 november 2009 - 15:31.
Postad 23 november 2009 - 15:55
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Säljstopp för Sony Ericsson-telefon
Den brittiska butikskedjan Carphone Warehouse har stoppat försäljningen av Sony Ericssons nyligen lanserade telefonmodell Satio med hänvisning till mjukvaruproblem, skriver Reuters.
Satio ses för närvarande som flaggskeppet bland Sony Ericssons så kallade smartphones. Den svensk-japanska mobiltelefontillverkaren skriver i ett uttalande att "ett litet antal kunder" har upplevt problem när de har använt vissa applikationer.
Carphone Warehouse, Europas största detaljist inom mobiltelefoner, uppger att försäljningen av Satio ska återupptas så snart som möjligt.
Enligt Mattias Holm, ansvarig för produkt-pr på Sony Ericssons huvudkontor i London, är Satioproblemen begränsade till Storbritannien.
-En begränsad mängd Satiotelefoner i Storbritannien har haft mjukvaruproblem och tills det är utrett exakt vad det är har Carphone Warehouse temporärt tagit bort telefonen från försäljning. Självklart är det här högsta prio för Sony Ericsson UK för tillfället, säger Holm.
Källa: TT
Postad 23 november 2009 - 18:52
dekbom
-
dekbom
-
Användare
-
-
114 inlägg
Har jag förstått rätt om spotify på satio kräver premium?
Postad 23 november 2009 - 18:54
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Har jag förstått rätt om spotify på satio kräver premium?
Ja, men de är de värt. Repeat och Shuffle finns i Satio, när d spelar en låt så klickar du på + som finns på skivomslaget.
Postad 23 november 2009 - 19:13
z i p p o o
-
z i p p o o
-
Amatör
-
-
90 inlägg
krävs inte premium för spotify på alla mobiler?
Postad 23 november 2009 - 19:20
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
Jag vet inte hur mycket "3" har varit och kladdat på programvaran, men på alla teman för väntelägen förutom "Sony Ericsson" kan man ändra vilka genvägar man vill ha på ikonerna, åtminstone på en "nonbranded" telefon.
Ett exempel.
Shortcuts.png 259,81K
0 Antal nerladdningar
Postad 23 november 2009 - 19:29
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
krävs inte premium för spotify på alla mobiler?
Jo, de gör de.
Postad 23 november 2009 - 19:45
z i p p o o
-
z i p p o o
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Jo, de gör de. ok då va de som jag trodde. var bara inte helt säker och började fundera lite efter dekboms kommentar.
Postad 23 november 2009 - 21:12
DrMcCoy
-
DrMcCoy
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Jo, det fungerar bra, och är enkelt.
Just kört slut på batteriet när jag lekte med spotify, och kan hålla med om att det verkar kanon. Även om man fortfarande enklast söker på datorn och ordnar spellistorna där. Upptäckte också en lite "bugg", antar att det beror på FAT, det går inte att offlajna mer än 2Gb, sen är det stopp...
Postad 24 november 2009 - 00:43
Stampe73
-
Stampe73
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Samma sak för mig, jäkligt märkligt.
Postad 24 november 2009 - 01:11
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Samma sak för mig, jäkligt märkligt.
Här är svaret på hur du ska göra Inlägg 1366
Postad 24 november 2009 - 01:13
mikekop
-
mikekop
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Ett exempel.
Shortcuts.png 259,81K
0 Antal nerladdningar
Japp, se där, ett utmärkt exempel. Men du, Core2, du vet om att du har två genvägar till Menyn där på din screenshot va? Funkar din Satio bra på det där temat? Min gör det, men inte åt en kille som jobbar på min närmaste Euronics-butik. Hans genvägar är tomma, och dom nedre "softkeys" finns inte åt honom. Jag gillar det där temat, men törs inte köra på det, ifall min skulle bli knas på det...
Postad 24 november 2009 - 02:42
Unregistered88042daf
-
Unregistered88042daf
-
Användare
-
-
159 inlägg
Appropå Displayskydd...
har testat :
#1 zagg invisbleshield...=nix för tjock inte direkt formskuren över display..påverkar synlighet..dvs ej helt klar..
#2 screenguards 2 st alternativ...ena liknande zaggs=för tjock påverkar synlighet...
andra blåaktig ton+fingeravtrycks känslig+flammig..
#3 Bästa hittils (som vanligt  +dessutom helt formskuren över display..dvs över ljus sensor etc..  ...använt på dom senaste SE mobiler jag haft..) skalshops billigaste!..obs inte copter skydd!... (bara skit! iaf på 905:an ja testa tidigare på...samma som zaggs..typ) klart displayskydd....fingret glider bra...lite flammig i vissa vinklar..men man överlever...rekommenderas!! 4/5..
hoppas detta var till hjälp.. 
i övrigt mk nöjd me sation....  (hade 905:an innan..och efter den så.........  )
skål!/H
Redigerat av Unregistered88042daf, 24 november 2009 - 03:18.
Postad 24 november 2009 - 06:47
Stampe73
-
Stampe73
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Här är svaret på hur du ska göra Inlägg 1366
Japp har aktiverat den funktionen och nu håller den tiden. Men lite märkligt att telefonen tappar tid, klockan på köksväggen köpte jag för 49 kr på IKEA och den tappar inte en minut, men en telefon för 5500 kr gör det.... Jaja, grymt nöjd med telefonen ändå
Postad 24 november 2009 - 07:37
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
Men du, Core2, du vet om att du har två genvägar till Menyn där på din screenshot va? Funkar din Satio bra på det där temat? Min gör det, men inte åt en kille som jobbar på min närmaste Euronics-butik.
Jag har inte noterat något problem, utan det fungerar bra. Har i och för sig bara kört så här 1 dag ännu. Genvägarna ändrade jag strax efter förra inlägget, så bilden stämmer inte alls nu.
Postad 24 november 2009 - 07:46
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Japp har aktiverat den funktionen och nu håller den tiden.
Men lite märkligt att telefonen tappar tid, klockan på köksväggen köpte jag för 49 kr på IKEA och den tappar inte en minut, men en telefon för 5500 kr gör det....
Jaja, grymt nöjd med telefonen ändå 
Jag tror det är nåt knas med din klocka för min halkar då inte efter. Men nu har du ju löst det så...
Postad 24 november 2009 - 08:08
erik cullberg
-
erik cullberg
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Måste bata Flika in att klockan även är lite märklig preci när man låser upp, Då tar det någon sekund innan den uppdateras vilket jag ser som störande.
Installernade även Spotify igår, Fungerar helt sjkut bra! Nästa för bra för att vara sant änslånge!
Postad 24 november 2009 - 08:08
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Älskar Spotify, funkar verkligen kanon. Och ljudkvaliteén är kanon. Jag trodde faktiskt inte det skulle fungera så bra över 3G-nätet som det gör. För er som lyssnar mycket på musik så kan jag starkt rekommendera detta. Kostar 99 kronor i månaden men det tycker jag det helt klart är värt.
Postad 24 november 2009 - 11:54
zplattt
-
zplattt
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej jag har provat att installera Garmin XT 5.00.40s60.9 som fungerar utmärkt på min gamla Nokia 5800
Det går bra att installera fram tills man skall välja språk där den fastnar, det går att bläddra mellan språken så telefonen har inte hängt sig. Men det går inte att komma vidare. Är det någon som har haft liknande problem och hittat en lösning?
Postad 24 november 2009 - 13:26
umatron
-
umatron
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag har fått ett konstigt problem med min satio,, jag har ingen gps längre, den hittar inga satelliter! det har fungerat förr men nu står det bara söker, som att jag inte har nån gps i den, väldigt irreterande, jag som nyss lagt in garmin xt,hoppas nån har nåt bra förslag.
Samma sak har hänt nu för mig åxå..
Postad 24 november 2009 - 15:15
Unregisteredb72347bd
-
Unregisteredb72347bd
-
Användare
-
-
110 inlägg
Älskar Spotify, funkar verkligen kanon. Och ljudkvaliteén är kanon. Jag trodde faktiskt inte det skulle fungera så bra över 3G-nätet som det gör. För er som lyssnar mycket på musik så kan jag starkt rekommendera detta. Kostar 99 kronor i månaden men det tycker jag det helt klart är värt.
Undrar lite om det där, kostar inte själva trafiken när du använder spotify ? /Jonas
Postad 24 november 2009 - 15:27
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Undrar lite om det där, kostar inte själva trafiken när du använder spotify ?
/Jonas
Jo, trafiken kostar om du inte fört över låtarna hemma på ditt trådlösa nätverk och bara kör i Offline-läge, därav rekommenderar vi ett datapaket.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|