* Officiell Tråd - HTC Hero *
2430 svar till detta ämne
Postad 07 September 2009 - 20:01
Unregistered66b15203
-
Unregistered66b15203
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Tjena,
Jag har haft min Hero i dryga veckan nu, är nöjd!
Men jag har problem med wifi, market, mail, skype osv fungerar bra, men det går inte att surfa via wifi (D-link 524).
Jag såg att det är fler än mig som har samma problem, men jag har inte hittat någon lösning.
Någon som har bra förslag?
En annan grej, jag har lagt in Spotify, men det går grymt segt att "ladda" ner offline spellistor.
Kanske kan vara samma problem?
Någon speciell port man måste öppna i routern för att det skall fungera bra med Heron?
Tacksam för hjälp!
Postad 07 September 2009 - 22:11
Shire
-
Shire
-
Användare
-
-
192 inlägg
Ett löjligt "problem" här.
Har fortfarande den digitala klockan på "förstasidan".
Varje gång man lekt med program, browser eller haft telefonen låst och går till förstasidan, ja då står klockan på 1timma och någon minut bakåt i tiden mot vad det ska vara. Den slår snabbt om till korrekt tid vilket man får se varenda jäkla gång. Min fråga är helt enkelt, varför håller den på så överhuvudtaget? Är det så för alla?
Postad 07 September 2009 - 22:21
eggepegge
-
eggepegge
-
Användare
-
-
102 inlägg
Tjena,
Jag har haft min Hero i dryga veckan nu, är nöjd! Men jag har problem med wifi, market, mail, skype osv fungerar bra, men det går inte att surfa via wifi (D-link 524). Jag såg att det är fler än mig som har samma problem, men jag har inte hittat någon lösning.
Någon som har bra förslag?
En annan grej, jag har lagt in Spotify, men det går grymt segt att "ladda" ner offline spellistor. Kanske kan vara samma problem? Någon speciell port man måste öppna i routern för att det skall fungera bra med Heron?
Tacksam för hjälp!
Jag har ingen lösning, men har upplevt samma problem. Dock verkar problemet ha försvunnit för tillfället, och surfning via wifi funkar finfint. Någon enstaka gång har browsern "hängt" sig och bara väntar, men har jag då tryckt meny->bookmarks och valt ett annat bokmärke har allt hoppat igång igen. Jag för min del hoppas detta löser sig med nya firmwaren. Någon som kan bekräfta? Vad gäller spotify så kan det kanske helt enkelt handla om datamängden att det upplevs som långsamt? Jag har skapat lite offline playlists och vips hade min netcounter ökat med drygt 500MB. Tiden det tog att tanka ner detta stämmer väl överens med min tillgängliga bandbredd och mängden data.
Postad 07 September 2009 - 23:18
Litecore
-
Litecore
-
Användare
-
-
244 inlägg
[...] vips hade min netcounter ökat med drygt 500MB [..]
ah, sjukt smart jag funderade häromdagen på om det finns nån app som håller reda på trafiken varje månad och det här verkar ju vara just en sån ;P market here i come !
Postad 08 September 2009 - 05:59
prijar
-
prijar
-
Användare
-
-
111 inlägg
Ett löjligt "problem" här. Har fortfarande den digitala klockan på "förstasidan". Varje gång man lekt med program, browser eller haft telefonen låst och går till förstasidan, ja då står klockan på 1timma och någon minut bakåt i tiden mot vad det ska vara. Den slår snabbt om till korrekt tid vilket man får se varenda jäkla gång. Min fråga är helt enkelt, varför håller den på så överhuvudtaget? Är det så för alla?
HTC Släpper snart en uppdatering som ska lösa det problemet. Den finns redan ute men vill du säkra din garanti så e det kanske bättre att vänta. Den löser även en del andra problem med lagg mm. Mvh/ prijar
Redigerat av prijar, 08 September 2009 - 06:00.
Postad 08 September 2009 - 07:19
Ekka
-
Ekka
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Ingen som hört något mer om den "officiella" mjukvaran?
Postad 08 September 2009 - 09:02
meSos
-
meSos
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Är väldigt sugen på att veta hur den nya mjukvaran är då jag är köpsugen. Min 5800 hamna under vatten i helgen och jag tänkte byta upp mig.. DOCK kom detta idag: http://www.engadget....ense-ui-to-all/Kommer avvakta tills man får se lite specs, om den blir lite kraftigare än Hero så känns det givet.
Postad 08 September 2009 - 09:11
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1266 inlägg
Är väldigt sugen på att veta hur den nya mjukvaran är då jag är köpsugen. Min 5800 hamna under vatten i helgen och jag tänkte byta upp mig..
DOCK kom detta idag:
http://www.engadget....ense-ui-to-all/
Kommer avvakta tills man får se lite specs, om den blir lite kraftigare än Hero så känns det givet.
Samma specar, i stort sett: Update: And... out pop the specs: 528MHz Qualcomm MSM7225 processor, 512MB/256MB ROM/RAM, 106 x 55.2 x 14-mm / 113 grams, 2.8-inch touchscreen LCD pushing 240x320 QVGA pixels, 900/2100MHz HSPA/UMTS and quad-band GSM/EDGE, internal GPS, 802.11b/g WiFi, digital compass, accelerometer, and Bluetooth 2.0. Not bad for a mass-market device.
Postad 08 September 2009 - 09:20
meSos
-
meSos
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Samma specar, i stort sett:
Damn! Såg det precis nu med. Men om de nu launchar en 'mass market mobil' så kanske man kan förvänta sig en spec bumpad hero snart?
Postad 08 September 2009 - 09:50
Unregistered674d346a
-
Unregistered674d346a
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Dum fråga kanske, men jag frågar ändå.
Kan man ha inställt på telefonen att internet trafiken ska gå via en operatör om man har mobilt bredband hos dem o köra mms t.ex via en annan operatör om man nu använder luren i jobbet där man har ett annat abbonemang. Det bästa av båda världar typ :-)
Redigerat av Unregistered674d346a, 08 September 2009 - 09:51.
Postad 08 September 2009 - 11:00
ebolasmurf
-
ebolasmurf
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Är väldigt sugen på att veta hur den nya mjukvaran är då jag är köpsugen. Min 5800 hamna under vatten i helgen och jag tänkte byta upp mig..
DOCK kom detta idag:
Kommer avvakta tills man får se lite specs, om den blir lite kraftigare än Hero så känns det givet.
Man kan ju hoppas att det flyter lika bra direkt vid launch som det verkar göra med nya FW updaten till Hero. Inge lag direkt ur lådan.. *mums* Men kollar man specarna så är den lite sämre än Heron.. batteritid, 4 way nav button etc.. http://www.htc.com/e...cification.html
Postad 08 September 2009 - 11:08
tttomte
-
tttomte
-
Användare
-
-
112 inlägg
DOCK kom detta idag:
Med risk att låta som en gammal surgubbe, 2.8" och mindre upplösning låter inte som en höjdare. Jag är lite kär i hero:n men tycker att tangentbordet blir i minsta laget för min tjockfingrar. Med ännu mindre skärm så skulle ju bara knappsats med t9 gälla, men t ex kartor med så få pixlar borde ju inte bli så bra? Vad det gäller häftigare android-mobiler gissar jag att vi får vänta minst till jul innan det kommer något, hoppas hoppas på något fint med större skärm eller trevligt fysiskt tangentbord.
Postad 08 September 2009 - 11:12
tttomte
-
tttomte
-
Användare
-
-
112 inlägg
Dum fråga kanske, men jag frågar ändå.
Kan man ha inställt på telefonen att internet trafiken ska gå via en operatör om man har mobilt bredband hos dem o köra mms t.ex via en annan operatör om man nu använder luren i jobbet där man har ett annat abbonemang. Det bästa av båda världar typ :-)
Tyvärr inte, då skulle ju hero:n behöva fixa 2simkort.
Postad 08 September 2009 - 11:17
Unregistered674d346a
-
Unregistered674d346a
-
Amatör
-
-
66 inlägg
perkele!!
Tack för det snabba svaret iaf.
Postad 08 September 2009 - 11:21
b_lindahl
-
b_lindahl
-
Användare
-
-
133 inlägg
Det är ju verkligen inget unikt för Hero. Det är väldigt få telefoner som har stöd för mer än ett SIM-kort.
Redigerat av b_lindahl, 08 September 2009 - 11:22.
Postad 08 September 2009 - 11:49
ebolasmurf
-
ebolasmurf
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Det är ju verkligen inget unikt för Hero. Det är väldigt få telefoner som har stöd för mer än ett SIM-kort.
Förutom i Kina.. 300:- så har man en lur som fungerar med 2 simkort.. hehe.. iof ingen Hero.. men ändå..
Postad 08 September 2009 - 11:53
ebolasmurf
-
ebolasmurf
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Med risk att låta som en gammal surgubbe, 2.8" och mindre upplösning låter inte som en höjdare. Jag är lite kär i hero:n men tycker att tangentbordet blir i minsta laget för min tjockfingrar. Med ännu mindre skärm så skulle ju bara knappsats med t9 gälla, men t ex kartor med så få pixlar borde ju inte bli så bra?
Vad det gäller häftigare android-mobiler gissar jag att vi får vänta minst till jul innan det kommer något, hoppas hoppas på något fint med större skärm eller trevligt fysiskt tangentbord.
Jag tillhör nog den andra skolan tror jag.. iPhone/Hero är på gränsen till vänliga att ha med sig utan en extra väska/ful bältes hållare etc.. Jag ser nog hellre att en som är lite mindre men med samma punch i cpu, ram, batteri tid, kommer fram. Synd att Tattoo inte får Herons batteri.. Jobbar mestadels med öronpropparna i och i en serverhall så sitter sällan vid mitt skrivbord.. så för mig ska en mobil vara just mobil  Men det är min personliga smak
Postad 08 September 2009 - 14:12
meSos
-
meSos
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Så svårt! Köpa en hero nu eller vänta på en pendragon android lur -.- UTE! http://www.engadgetm...evice-from-mur/Ge mig feedback asap! ; ) EDIT: Nvm.. det var bara en test - men intressant!
Redigerat av meSos, 08 September 2009 - 14:14.
Postad 08 September 2009 - 14:34
Unregistered674d346a
-
Unregistered674d346a
-
Amatör
-
-
66 inlägg
finns det ngn bra guide på svenska över hur man installerar den moddade uppdateringen som folk provat.
Lite läskigt första gången man ska göra sånt här hehe.
Postad 08 September 2009 - 16:13
Zinuz
-
Zinuz
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag har tänkt beställa en Hero från simplyelectronics.net och undrar om den fungerar bra i sverige och om jag kan ladda ner och använda spotify felfritt.
Postad 08 September 2009 - 16:28
DampWall
-
DampWall
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
finns det ngn bra guide på svenska över hur man installerar den moddade uppdateringen som folk provat.
Instämmer behöver inte vara på svenka i mitt fall dock men gärna en steg för steg guide, Utan rooting överhuvudtaget om det finns?
Postad 08 September 2009 - 17:21
Surter
-
Surter
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hej, har nog gjort århundradets bluder.. fick hem min fina htc telefon idag, o visste ju att det var ett micro sd kort jag skulle! Köpte ett 16 gigs, dock så upptäcker jag att kortet inte verkar passa, http://www.katshing....d.asp?aid=19493 är detta bara för sony ericsson....?! förpackningen är uppbruten så går väl inte att skicka tillbaka då? någon som kan länka ett rätt kort om detta är fel? Ps vad kan jag göra med kortet, har ju inte i så fall behov av det alls!.. ds tacksam för svar!
Postad 08 September 2009 - 17:23
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1073 inlägg
Jag tillhör nog den andra skolan tror jag.. iPhone/Hero är på gränsen till vänliga att ha med sig utan en extra väska/ful bältes hållare etc..
Dock ganska stor skillnad på dessa två också, tycker att iphonen känns klart klumpigare än Hero sen vart gränsen går för var & en var ju en annan sak...
Postad 08 September 2009 - 17:28
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1073 inlägg
I denna tråd http://www.swedroid....read.php?t=1863 så länkas till en guide på engelska sen hur lättförståelig den är var en annan sak... Själv så inväntar jag HTC:s oficiella uppdatering då jag insett att jag inte har så bråttom + att jag inte begriper mycket av de guider & råd jag läst
Postad 08 September 2009 - 17:38
b_lindahl
-
b_lindahl
-
Användare
-
-
133 inlägg
Hej, har nog gjort århundradets bluder.. fick hem min fina htc telefon idag, o visste ju att det var ett micro sd kort jag skulle! Köpte ett 16 gigs, dock så upptäcker jag att kortet inte verkar passa, http://www.katshing....d.asp?aid=19493 är detta bara för sony ericsson....?! förpackningen är uppbruten så går väl inte att skicka tillbaka då? någon som kan länka ett rätt kort om detta är fel? Ps vad kan jag göra med kortet, har ju inte i så fall behov av det alls!.. ds tacksam för svar!
Tyvärr har du köpt fel. Du köpte ett Memory Stick Micro-kort (M2) som är den typen av kort som Sony Ericsson envisas med att köra som du säger. Du ska ha ett Micro SD-kort: https://www.prisjakt...egori.php?k=865
Postad 08 September 2009 - 17:39
Punani Lover
-
Punani Lover
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Så svårt! Köpa en hero nu eller vänta på en pendragon android lur -.-
Nuuuuuu får du allt berätta mer... Varå pendragon?
Postad 08 September 2009 - 19:29
aikelo
-
aikelo
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Officiella Facebook appen ute på Market nu.
Postad 08 September 2009 - 19:39
b_lindahl
-
b_lindahl
-
Användare
-
-
133 inlägg
Postad 08 September 2009 - 20:49
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1073 inlägg
Ja va ska man säga, inte testat mer än en halvtimme men vilken besvikelse efter att ha lekt me sonens 3GS & dess utmärkta FB-app. Jag ska ge det en chans men tror att jag fortsätter med Babbler. Det värsta är att det inte verkar finnas nån inkorg för meddelanden!!! Nåt jag missat eller, annars så skrotar jag det...
Postad 08 September 2009 - 21:02
meSos
-
meSos
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Nuuuuuu får du allt berätta mer... Varå pendragon?
;] jag menade sålkart snapdragon..
Postad 08 September 2009 - 21:14
Punani Lover
-
Punani Lover
-
Amatör
-
-
97 inlägg
snapdragon, va det den slimmade varianten av android?
Postad 08 September 2009 - 21:18
meSos
-
meSos
-
Amatör
-
-
57 inlägg
snapdragon, va det den slimmade varianten av android? http://en.wikipedia....gon_(processor)http://en.wikipedia....ki/Toshiba_TG01:: Processor för mobiler som ligger på 1ghz + dvs bra över Herons nuvarande spec. Denna processor kommer landa i fler mobiler väldigt snart så det är en (kort) tidsfråga innan det announcas en Androidlur med snapdragon :] Sedan kommer ju alltid nvidias tegra...
Postad 08 September 2009 - 21:34
Chickenkebab
-
Chickenkebab
-
Amatör
-
-
99 inlägg
I denna tråd http://www.swedroid....read.php?t=1863 så länkas till en guide på engelska sen hur lättförståelig den är var en annan sak... Själv så inväntar jag HTC:s oficiella uppdatering då jag insett att jag inte har så bråttom + att jag inte begriper mycket av de guider & råd jag läst 
Håller med dig. jag har tittat på guider och jag fattade mindre än vad jag trodde, så jag väntar till htc säger "HEJ HEJ NY ROM HÄR, BARA ATT KLICKA OCH LADDA NED" Lär ju inte dröja så många dagar till tycker man, eller är jag ute och cyklar med ögonbindel? Förövrigt äger Min Hero, Men hur fan backar man upp sina apps?
Postad 08 September 2009 - 21:40
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Håller med dig. jag har tittat på guider och jag fattade mindre än vad jag trodde, så jag väntar till htc säger "HEJ HEJ NY ROM HÄR, BARA ATT KLICKA OCH LADDA NED" Lär ju inte dröja så många dagar till tycker man, eller är jag ute och cyklar med ögonbindel?
Förövrigt äger Min Hero, Men hur fan backar man upp sina apps?
Appmanager
Postad 08 September 2009 - 21:58
eggepegge
-
eggepegge
-
Användare
-
-
102 inlägg
Den är inte officiell även om det ser så ut. Det är någon på google som utvecklat den. Visserligen i samarbete med FB och med tillgång till interna APIer, men FB frånsäger sig ansvaret för den. Se inforutan till vänster på http://www.facebook....?id=74769995908
Postad 08 September 2009 - 23:29
KoktGrus
-
KoktGrus
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
någon som vet när den officiella uppdateringen från HTC kommer? imorgon? om ett år? =P
Postad 08 September 2009 - 23:46
Chickenkebab
-
Chickenkebab
-
Amatör
-
-
99 inlägg
någon som vet när den officiella uppdateringen från HTC kommer? imorgon? om ett år? =P
Undrar samma sak! Tror dock ingen riktigt vet, jag klickar in mig dagligen på HTC.com, sen suport och så ser man senaste uppdateringarna m.m.  . Kanske swedroid.se kommer upp med något datum om några dagar eller sådant. de verkar veta väldigt mycket! Efter som de finns en inofficiell relese redan ute på nätet så kommer det nog inte dröja allt för länge till, nån vecka kanske ett par,3 veckor.
Postad 08 September 2009 - 23:49
KoktGrus
-
KoktGrus
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
min hero kommer imorgon! tänkte uppdatera och dona lite det första man gör, men det är väl bara att vänta snällt då =)
Postad 08 September 2009 - 23:52
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1073 inlägg
Närmare imorgon än om ett år. Vi som mejlat och frågat har fått svaret att HTC Sverige inte vet utan att vi ska bevaka deras sida. Jag hoppas på i veckan men hellre att dom väntar och får till en enkel installation än att dom hastar...
Postad 09 September 2009 - 05:04
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Undrar samma sak! Tror dock ingen riktigt vet, jag klickar in mig dagligen på HTC.com, sen suport och så ser man senaste uppdateringarna m.m. . Kanske swedroid.se kommer upp med något datum om några dagar eller sådant. de verkar veta väldigt mycket! Efter som de finns en inofficiell relese redan ute på nätet så kommer det nog inte dröja allt för länge till, nån vecka kanske ett par,3 veckor. 
Aldrig funderat på att klicka på rss-länken på suportsidan så slipper du kolla så ofta
Postad 09 September 2009 - 08:54
volvov70
-
volvov70
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Den nya Hero Romen med har funnits ett tag för dom som är HTC partner
så den borde väll dyka upp vilken dag som helst på vanliga support sidan
Postad 09 September 2009 - 08:58
Nicoras99
-
Nicoras99
-
Användare
-
-
100 inlägg
Hej
En liten fundering.
Om jag får ett mail med en musiksnutt i mp3-format till mitt gmail-konto, då kan jag om jag surfar till gmails sida ladda ner filen, den lägger sig i "filhämtaren" och därifrån kan jag lyssna på den och sätta den som ringsignal.
Men hur gör jag detta via den medföljande appen, där för jag bara upp preview och kan lyssna på musikfilen, men jag verkar inte kunna ladda ner den till telefonen?
Är det verkligen så illa? Eller är det handhavandefel som vanligt?
//N
Postad 09 September 2009 - 10:35
Chickenkebab
-
Chickenkebab
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Aldrig funderat på att klicka på rss-länken på suportsidan så slipper du kolla så ofta   ..neeeej... haha tack för tippset!
Postad 09 September 2009 - 10:59
ebolasmurf
-
ebolasmurf
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Dock ganska stor skillnad på dessa två också, tycker att iphonen känns klart klumpigare än Hero sen vart gränsen går för var & en var ju en annan sak...
så sant så sant.. tycker det är strongt av HTC iaf att dra igång Android racet.. hoppas fler följer efter på vågen.. då kanske det blir bra stöd för android inom en rimlig framtid. Kommer aldrig bli som Apple då de har ett enormt försprång och vetande.. men nog ett bra alternativ för oss som vill "pilla" lite mer bakom widgeten vi ser  Om Tattoo har samma typ av skärm som Hero har så känns det som ett givet köp för mig tror jag.. iof hade trackballen varit fin att ha.. älskade den på min BB Pearl och Curve..
Postad 09 September 2009 - 11:22
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Om Tattoo har samma typ av skärm som Hero har så känns det som ett givet köp för mig tror jag.. iof hade trackballen varit fin att ha.. älskade den på min BB Pearl och Curve..
Hero har 3.2" skärm med HVGA upplösning: 320x480 pixlar Tatto har 2.8" skärm med QVGA upplösning: 240x320 pixlar HSPA hastigheten: Hero: 2Mbit/s upp och 7.2 ner Tattoo: 384Kbit/s upp och 7.2 ner
Postad 09 September 2009 - 11:34
meSos
-
meSos
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hero har 3.2" skärm med HVGA upplösning: 320x480 pixlar Tatto har 2.8" skärm med QVGA upplösning: 240x320 pixlar
HSPA hastigheten: Hero: 2Mbit/s upp och 7.2 ner Tattoo: 384Kbit/s upp och 7.2 ner
kapacitativ skärm vs resistiv skärm också :]
Postad 09 September 2009 - 12:38
meSos
-
meSos
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Kan inte hålla mig, springer nog och köper den på teknikmagasinet idag.
Postad 09 September 2009 - 12:45
Eps
-
Eps
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Köpte mig en Hero igår efter att ha lekt med en klasskompis i ett par dagar, suget blev för stort
Men jag har bara en snabb fråga: Hur för man över filer/bilder m.m från datorn till mobilen (om detta går) ? Min mobil börjar bara ladda batteriet hela tiden.
Postad 09 September 2009 - 12:47
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1266 inlägg
Köpte mig en Hero igår efter att ha lekt med en klasskompis i ett par dagar, suget blev för stort
Men jag har bara en snabb fråga: Hur för man över filer/bilder m.m från datorn till mobilen (om detta går) ? Min mobil börjar bara ladda batteriet hela tiden.
Dra ner Notification-baren, klicka på USB-sybolen/raden, välj Mount USB.
Postad 09 September 2009 - 14:47
Eps
-
Eps
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Dra ner Notification-baren, klicka på USB-sybolen/raden, välj Mount USB.
Tackar ! Blev genast lite lättare.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|