*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer
3627 svar till detta ämne
Postad 02 juni 2010 - 15:48
kottich
-
kottich
-
Användare
-
-
241 inlägg
Tack för länken. Det verkar som om man inte kan ansluta externa enheter till Xtreamern för att spela upp filmer med kopieringsskydd. Man måste alltså ha en dator som knäcker kopieringsskyddet för att kunna spela upp DVD och Blu-Ray. Om man vill streama en film från sin optiska läsare behöver man ett program (t ex AnyDVD HD) som tar bort kopieringsskyddet "on the fly". Tyvärr verkar inga subs eller menyer fungera om man gör på det här sättet, man måste gå in i mappstrukturen och välja rätt fil. Ett alternativ för mig är att installera My Movies och AnyDVD HD på min WHS och sen låta den göra automatisk backup, men efter vidare läsning verkar inte menyer fungera alls med Blu-ray! Är det endast med DVD-iso? Undrar hur lång tid det tar att ta backup på en Blu-ray med en atom D510... Hmmm, tål att kluras på det här.
Postad 02 juni 2010 - 20:29
ekon
-
ekon
-
Guru
-
-
5 778 inlägg
Vadå, fixar den inte menyer ens från Blu-ray .iso???
Postad 02 juni 2010 - 22:26
per_stahl
-
per_stahl
-
Rookie
-
2 inlägg
Undrar om någon har lite koll på Xtreamer Pro. Jag är sugen på en mediaspelare, men jag är också i behov av lite NAS funktionalitet, framförallt backup-funktionalitet. Vad jag förstår så finns det ett NAS-läge på Xtreamer pro och det finns ju goda möjligheter till mycket minne. Är det någon som vet vad NAS-läget på Xtreamer Pro innebär? Vilken funktionalitet finns det att tillgå? Eller skall man hellre köpa till E-trayz också? Eller kanske en annan NAS?
Tack!
Postad 03 juni 2010 - 06:47
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Är det någon som vet vad NAS-läget på Xtreamer Pro innebär? Vilken funktionalitet finns det att tillgå? Eller skall man hellre köpa till E-trayz också? Eller kanske en annan NAS?
Jag har inte provat just Xtreamer Pro, men väl andra mediaspelare som NAS. Generellt från mina erfarenheter märks det att NAS-delen är en bifunktion och inte en huvudfunktion. Prestandan är dålig, 3-4Mbyte/s och kataloglistning går inte alltid blixtsnabbt. Om man har för många sessioner igång mot den samtidigt börjar det gå väldigt, väldigt långsamt. Samma problem märkte jag när jag köpte en billig NAS, Lacie Network Space. Skillnaden var stor när jag bytte till en betydligt kraftfullare NAS, en QNAP 219P. Jag tror att Xtreamer Pro kommer att leverera NAS-prestanda ungefär i samma liga som mina tidigare erfarenheter. E-trayz vet jag inte tillräckligt om för att uttala mig om. Synologys och Qnaps produkter får genomgående höga betyg och har ordentligt med kraft under huven. Efter mina erfarenheter hade jag gått direkt på någon av dem.
Postad 03 juni 2010 - 08:12
hogdefoo
-
hogdefoo
-
Användare
-
-
164 inlägg
Vadå, fixar den inte menyer ens från Blu-ray .iso???
Om jag har fattat det hela rätt så är det bara Sigmas processor som fixar Blu-Ray menyer, inte Realteks som är den som sitter i Xtreamer. Man kan med hjälp av fjärren byta text och språk. Om jag fattat det hela fel får gärna någon expert rätta mig
Postad 03 juni 2010 - 12:28
darkshippo
-
darkshippo
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Fick hem min igår och testade att föra över filer via USB till den interna HDn (köpte en 640GB Samsung). Efter lite våld gick det att få in disken. Hastigheten via USB var runt 30-45MB/s. Testade sedan via nätverksporten och där låg det runt 4-5MB/s. En klar skillnad. Blir att köpa en lång usbmini-usb (hane) kabel idag.
Postad 03 juni 2010 - 16:09
kottich
-
kottich
-
Användare
-
-
241 inlägg
Din order är på väg!
Levererat Restnoterat Benämning Artikelnummer á pris (SEK) Rad total (SEK)
1 0 XTREAMER SIDEWINDER HD MEDIASPELARE 5010400496 796,00 796,00
Det kommer nog bli en trevlig helg om den kommer fram imorgon! Det verkar som om Dustin håller vad de lovar och skickar ut Xteamers till de som beställt!
Postad 03 juni 2010 - 16:54
darkshippo
-
darkshippo
-
Amatör
-
-
82 inlägg
kottich: Vad skönt att Dustin skickade ut iaf. Om du vill köra bluray som skulle nog du ha köpt en Popcorn Hours C200.
Tycker synd att Xtreamer SIDEWINDER inte utrustades med en gigabit ethernetport. Nu måste man ju köra med USB-kabel. En annan grej är ju att när man kopplar in usbkabeln i Xtreamern till datorn så stängs filmuppspelningen av.
Postad 03 juni 2010 - 17:38
Unregistered3b7f3b8e
-
Unregistered3b7f3b8e
-
Beroende
-
-
1 169 inlägg
Tycker synd att Xtreamer SIDEWINDER inte utrustades med en gigabit ethernetport. Nu måste man ju köra med USB-kabel.
Vad babblar du om egentligen? Varför måste man köra med USB? Reagerar oxå på att så många här envisas med att ha hårddisk monterad, jag menar, det e klart man får ha det men nog har man missat lite av streamingen som ju är den grundläggande funktionen (inte bara i Xtreamern utan i de flesta mediaspelarna). Jaja, jag har väl missat något gissar jag?!
Postad 03 juni 2010 - 18:00
darkshippo
-
darkshippo
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Intern HD gör ju att du slipper ha burken på när du ska kolla på film. Lite onödigt att använda 150W+36W istället för endast 36W. USB-kabeln gör att överföringshastigheten ligger på 30-40MB istället för 4-5MB/s. Lite skillnad där.
Postad 03 juni 2010 - 18:28
Unregistered3b7f3b8e
-
Unregistered3b7f3b8e
-
Beroende
-
-
1 169 inlägg
150w? Min NAS drar mellan 15-25w under belastning, runt 5w i idle... Utgå aldrig ifrån att alla har samma lösning/ar som du! Citerar: Nu måste man ju köra med USB-kabel.
Postad 04 juni 2010 - 00:15
darkshippo
-
darkshippo
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Visst, har man en NAS så kan man förstås hoppa över den interna disken. Tar man med sig Xtreamern till nån polare så kan det vara skönt att slippa ta med sig NAS:en som innehåller filmerna.
Lycka till =)
Postad 04 juni 2010 - 09:03
kottich
-
kottich
-
Användare
-
-
241 inlägg
Visst, har man en NAS så kan man förstås hoppa över den interna disken. Tar man med sig Xtreamern till nån polare så kan det vara skönt att slippa ta med sig NAS:en som innehåller filmerna.
Lycka till =)
Eller så tar men med valfri extern HD eller USB-minne.  Jag använder mig av en server för att streama material, annars hade jag bara kopplat in en hårddisk i TV:n då den har inbyggd mediaspelare. Har använt en gammal xbox med XBMC tidigare och jag använder sällan hårddisken för lagring av filer, så jag tror inte jag behöver en i min Xtreamer (som just nu ligger hos mitt postombud!).
Postad 04 juni 2010 - 09:57
Horizons
-
Horizons
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Fick hem min igår och testade att föra över filer via USB till den interna HDn (köpte en 640GB Samsung). Efter lite våld gick det att få in disken. Hastigheten via USB var runt 30-45MB/s. Testade sedan via nätverksporten och där låg det runt 4-5MB/s. En klar skillnad. Blir att köpa en lång usbmini-usb (hane) kabel idag.
Blev lite fundersam när du skrev att du lyckats få in en 640 GB då jag läste på deras forum att max 500 gb gäller. Men sen hittade jag följande i deras knowledge base: "Please remember that the Xtreamer media player officially supports 500GB 2.5" hard drives only although many users have successfully installed and used 640GB drives. Larger capacity drives have different dimensions and will not fit into the Xtreamer's HDD enclosure."Så det kanske gäller att man har lite tur med vad det gäller dimensioner på HDD om man vill köpa en över 500 gb. Hursomhelst, märker du något ljud från Xtreamern med HDD:n i? Jag menar när du tittar på film och så, låter det som att HDD:n arbetar och "klickar" eller liknande? Bara lite nyfiken  . Med den fläktlösa kylningen så borde det ju inte vara några större oljud eller? Är själv sugen på att montera in en HDD då det skulle vara väldigt smidigt att bara plocka med sig spelaren när man är på resande fot. Risken med extern HDD är att spelaren inte orkar strömförsörja den. Om man nu inte vill hålla på med ytterligare en strömkabel eller strömförsörjd usb-hub. Finns lite olika exempel på deras officiella forum om otillräcklig strömförsörjning. Förresten, har någon lyckats registrera sig på Xtreamer.net forumet? Det står ju att man måste fylla i Xtreamer-shop order nr eller liknande, och nåt sånt har jag ju inte eftersom jag inte köpte den där.
Postad 04 juni 2010 - 10:02
sealand
-
sealand
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Har läst en del om xtreamer och vad jag förstått så klarar den inte av bitstream TrueHD. Men enligt xtreamers sida så ska den klara av det med firmware 2.0. Tänkte mest nu när den använder pro:ns chipp. Någon som kan bekräfta att det verkligen fungerar att streama TrueHD ljud?.
MvH
Postad 04 juni 2010 - 10:47
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Blev lite fundersam när du skrev att du lyckats få in en 640 GB då jag läste på deras forum att max 500 gb gäller. Men sen hittade jag följande i deras knowledge base: "Please remember that the Xtreamer media player officially supports 500GB 2.5" hard drives only although many users have successfully installed and used 640GB drives. Larger capacity drives have different dimensions and will not fit into the Xtreamer's HDD enclosure."
Så det kanske gäller att man har lite tur med vad det gäller dimensioner på HDD om man vill köpa en över 500 gb. Förresten, har någon lyckats registrera sig på Xtreamer.net forumet? Det står ju att man måste fylla i Xtreamer-shop order nr eller liknande, och nåt sånt har jag ju inte eftersom jag inte köpte den där.
Här är listan på vilka HDD du kan med säkerhet välja. Xtreamer HDD lista
Postad 04 juni 2010 - 11:06
jofahelmet
-
jofahelmet
-
Rookie
-
5 inlägg
Fått min från Dustin nu, var inne och kikade på deras hemsida nyligen och de har den i lager nu, men de har höjt priset till 1490:- med så den ingår inte längre i deras sommarkampanj.
Postad 04 juni 2010 - 11:06
kottich
-
kottich
-
Användare
-
-
241 inlägg
Kopplade i en extern Lacie-hårddisk och det fungerade hur bra som helst. Jag tror att sladden är viktig, då jag först testade med en "vanlig" usb-sladd (lång och smal) och då var det bara lampan på disken som tändes, när jag sen använde den korta och tjocka sladden som följde med hårddisken så var det inga problem. När man köper hårddiskar brukar man ju också få med en USB-sladd med 3 kontakter, så att man kan utnyttja en extra USB-port för att ge ström till hårddisken. Men denna verkar inte behövas till Xtreamern i mitt fall.
Postad 04 juni 2010 - 14:14
Unregistered284c4ad1
-
Unregistered284c4ad1
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
 Nu kom där en packet från Dustin ,så det är bara och hämta och koppla in.
Redigerat av Unregistered284c4ad1, 04 juni 2010 - 14:14.
Postad 04 juni 2010 - 16:56
darkshippo
-
darkshippo
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Horizons: Det viktigaste är att hårddisken inte är tjockare än 9,5mm. Samsung 640GB har just den tjockleken. Generellt sett så är 2,5" diskar väldigt tysta. Dessutom så är det en 5400 rpm. Jag har iaf inte lagt märke till ljud från hårddisken, men ljudnivån kan ju varierar mellan olika märken. Du får hitta på ett ordernummer för att regga dig på xtreamer.net forumet.
Sealand: Xtreamer SIDEWINDER har en nyare revision av Realtekchippet och den skall klara av att släppa igenom TrueHD-ljudströmmar oförvanskat. Dock så stödjer inte nuvarande firmwaren detta.
Postad 04 juni 2010 - 23:59
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1 883 inlägg
Min ligger sorterad hos posten i Stockholm kommer tydligen inte att få den före helgen, dom väntar väl att rensläden skall komma ner och hämta upp den, men man får ju vara glad att man kom över ett exemplar till det lägre priset!
Postad 05 juni 2010 - 21:35
etton
-
etton
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Har problem att filmer hackar ibland samt att de fryser och efter en stund stängs filmen av och mappen jag startat filmen ifrån är tom, men om jag går ur mappen och in igen så finns den där. Jag streamar från min HP server. Någon som stött på det problemet? Har den nyare Xtreamer sidewinder med fw 2.32.
Postad 05 juni 2010 - 22:08
darkshippo
-
darkshippo
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Kör du NFS? Tror att jag läste i Xtreamers officiella forum att SMB inte fungerar så bra.
Postad 06 juni 2010 - 18:53
etton
-
etton
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Kör från SMB server. Då är det nog det som spökar.
Redigerat av etton, 06 juni 2010 - 21:32.
Postad 07 juni 2010 - 06:42
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Kör från SMB server. Då är det nog det som spökar.
Jag kör SMB från min NAS, och det fungerar klockrent.
Postad 07 juni 2010 - 07:48
Unregistered3b7f3b8e
-
Unregistered3b7f3b8e
-
Beroende
-
-
1 169 inlägg
Jag kör SMB från min NAS, och det fungerar klockrent.
+1 Har aldrig varit några problem, har heller aldrig hört talas om detta problem innan (inte för att förta "Darkshippos" information), har väl bara inte uppfattat det... Tur man inte läser allt
Redigerat av Unregistered3b7f3b8e, 07 juni 2010 - 07:49.
Postad 07 juni 2010 - 10:24
darkshippo
-
darkshippo
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Nu hittade jag tråden om SMB-problemen. Jag är ju inte själv nån expert på Xtreamern, men här har du länken iaf. http://forum.xtreame...problem#p113361Här är det någon annan som har problem med streamingen från en NAS. http://forum.xtreame...hp?f=69&t=14303Om du inte kommer in så får du skapa ett konto på det officiella forumet. Etton: Du behöver nog köra uteslutningsmetoden för att hitta källan till problemet. Prova att sätta upp en share from din dator och försök komma åt samma fil från Xtreamern. Om du har samma fel, så kan du testa att byta ut nätverkskabeln mot en annan. OSV.
Postad 07 juni 2010 - 11:19
Unregistered01f17eb4
-
Unregistered01f17eb4
-
Rookie
-
3 inlägg
Klarar den av .nef dvs RAW format från en Nikon D90 DSLR ? Har läst lite olika info om det, tänkte att någon kanske vill/kan testa om det verkligen fungerar?
Postad 07 juni 2010 - 11:26
Unregistered3b7f3b8e
-
Unregistered3b7f3b8e
-
Beroende
-
-
1 169 inlägg
Nu hittade jag tråden om SMB-problemen. Jag är ju inte själv nån expert på Xtreamern, men här har du länken iaf.
http://forum.xtreame...problem#p113361
Här är det någon annan som har problem med streamingen från en NAS.
http://forum.xtreame...hp?f=69&t=14303
Om du inte kommer in så får du skapa ett konto på det officiella forumet.
Etton: Du behöver nog köra uteslutningsmetoden för att hitta källan till problemet. Prova att sätta upp en share from din dator och försök komma åt samma fil från Xtreamern. Om du har samma fel, så kan du testa att byta ut nätverkskabeln mot en annan. OSV.
Väljer att ignorera detta problem, mest eftersom jag inte har det Men det e ju bra att du tar fram informationen "Darkshippo", kan säkert hjälpa någon annan, som sagt, jag tvivlade inte alls på vad du skrev (hoppas du inte tog det på det viset)! För mig har SMB funkat klockrent sedan dag ett...
Postad 07 juni 2010 - 14:30
Corpze
-
Corpze
-
Forumräv
-
-
542 inlägg
Klarar den av .nef dvs RAW format från en Nikon D90 DSLR ? Har läst lite olika info om det, tänkte att någon kanske vill/kan testa om det verkligen fungerar?
Nja, lär ta en sju****s tid att öppna då 5mb jpeg från en D80 tar år att öppna
Postad 07 juni 2010 - 16:59
kottich
-
kottich
-
Användare
-
-
241 inlägg
Ställ in så att kameran skapar en mindre jpg-kopia istället. En raw-bild är ju inte färdig så då är det bättre att visa jpg som kameran efterbehandlat.
Postad 07 juni 2010 - 19:08
etton
-
etton
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Etton: Du behöver nog köra uteslutningsmetoden för att hitta källan till problemet. Prova att sätta upp en share from din dator och försök komma åt samma fil från Xtreamern. Om du har samma fel, så kan du testa att byta ut nätverkskabeln mot en annan. OSV.
Jag hade tidigare en popcornhour som jag körde utan problem. Min bror (som också hade en popcornhour tidigare, fungerade bra där också) har också köpt en Xtreamer med fw 2.3.2 har liknande problem som jag. Vi har båda en HP home server vi streamar ifrån. Kan det vara något med den fw 2.3.2 som ställer till det?
Postad 08 juni 2010 - 13:32
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
NEW FEATURES in 2.4b8
1.Different behavior for “Enter” and “Play” buttons.
“Enter” – only one file is played. “Play” – file by file playback.
•Network Shares support via Xtreamer Web Server
a. Listing all network shares
b. Auto mount while click
c. Play network media files using web media player
d. Play network media files/folder directly on TV by clicking “Play” icon
e. Download network shared files from Xtreamer web server
f. Upload to Network share and file manager function for net shares are not implemented yet
•“rtsp” protocol support added for Internet section
a. Example:
<item>
<title>test rtsp</title>
<enclosure type=”video/mp4″ url=”rtsp://live2.ncnews.com.cn/sjb”/>
</item>
b. We are also considering to support “mms” streaming
BUGFIXES
1.HDMI option selection for different TV compatibility
a. If there is any compatibility issue with default HDMI setting for your TV, select other option from “Setup->A/V->HDMI Compatibility Set->HDMI optionX”
b. Reboot Xtreamer and check compatibility
c. Current beta release default HDMI setting is same as Xtreamer V2.1.3
d. Please reply to forum with your TV model and HDMI option which fits best.
2.Creates swap file in external storage if internal HDD don’t exists while entering Internet section
a. Creates swap file to face crash or freeze problem in Internet menu
b. If internal HDD don’t have swap file, it will be created automatically
c. If external storage removed during using Internet section (if no internal HDD exists), Xtreamer will freeze or crash
d. Debugging to solve crash problem while both internal and external storage doesn’t exist
3.Information and screenshot display via web Remote Control for Network Share files
a. Image and audio/video file playback via web Remote Control (if default media player exists like QuickTime) for Net Share files
Senaste FW 2.4b9 kom ut idag
Redigerat av pege63, 08 juni 2010 - 13:43.
Postad 08 juni 2010 - 14:06
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1 883 inlägg
Har dom släppt 2 uppdateringar på så kort tid?
Jag trodde Ver 2.3.1 var senaste uppdateringen, var kommer 2.4b8 och 2.4b9 ifrån finns inte på Xtreamers hemsida?
Eller är det så med Xtreamern att uppdateringar haglar ner varje månad?
Redigerat av RedMarathon, 08 juni 2010 - 14:11.
Postad 08 juni 2010 - 14:33
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
b står för beta antar jag.
Postad 08 juni 2010 - 17:14
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1 883 inlägg
Hej fått min Xtreamer.
Problem jag kan inte hitta hårddisken i Xtreamern via min dator, hittar inte Xtreamern heller vilka inkopplingar har jag missat, jag kör via nätverkskabeln kan detta vara problemet, datorn installerade drivrutinherna till Xtreamern men sedan hände inget, hade då via firm - USB, kan man lyckas bättre med USB - USB till datorn?
Postad 08 juni 2010 - 17:26
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1 984 inlägg
Postad 08 juni 2010 - 19:04
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Jag trodde Ver 2.3.1 var senaste uppdateringen, var kommer 2.4b8 och 2.4b9 ifrån finns inte på Xtreamers hemsida?
b står för BETA, dvs det är bara vissa utvalda personer som testar dessa utgåvor, innan de senare - förhoppningsvis - blir 'officiella' utgåvor när alla? ev, buggar tagits/testats bort först. http://en.wikipedia..../Beta_test#Beta
Redigerat av anderswillhelmsson, 08 juni 2010 - 19:04.
Postad 08 juni 2010 - 23:50
darkshippo
-
darkshippo
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Hej fått min Xtreamer.
Problem jag kan inte hitta hårddisken i Xtreamern via min dator, hittar inte Xtreamern heller vilka inkopplingar har jag missat, jag kör via nätverkskabeln kan detta vara problemet, datorn installerade drivrutinherna till Xtreamern men sedan hände inget, hade då via firm - USB, kan man lyckas bättre med USB - USB till datorn? 
Vad har du köpt för hårddisk? Har du skruvat fast hårddisken åt rätt håll. Kolla länken nedanför för att se om din hd stöds. http://shop.xtreamer...patibility listDet står i manualen att det ska vara lätt att sätta din hdn. Dock fick jag använda rätt mycket våld.
Postad 09 juni 2010 - 00:07
darkshippo
-
darkshippo
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Jag hade tidigare en popcornhour som jag körde utan problem. Min bror (som också hade en popcornhour tidigare, fungerade bra där också) har också köpt en Xtreamer med fw 2.3.2 har liknande problem som jag. Vi har båda en HP home server vi streamar ifrån. Kan det vara något med den fw 2.3.2 som ställer till det?
Xtreamer SIDEWINDER (förmonterad) verkar vara nån förserie som inte finns officiellt ännu. Finns ingen support på det. Vilket jag tycker är under all kritik.
Postad 09 juni 2010 - 03:19
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1 883 inlägg
Vad har du köpt för hårddisk? Har du skruvat fast hårddisken åt rätt håll. Kolla länken nedanför för att se om din hd stöds.
http://shop.xtreamer...patibility list
Det står i manualen att det ska vara lätt att sätta din hdn. Dock fick jag använda rätt mycket våld.
WESTERN DIGITAL SCORPIO BLUE 500GB 5400RPM SATA/300 som fanns på samma sidan i Dustins erbjudande, den är rätt istoppad behövde inte så mycket våld utan ett bestämt tryck och den var på plats i Xtreamern, på Tvn ser jag hårddisken men inte på datorn efter att drivrutinerna installerades så hände sedan inget, kopplingen var USB slave port - UBS datorn, skall prova idag att ringa Dustin och försöka få hjälp av dom. Mitt operativa system är Vista!
Redigerat av RedMarathon, 09 juni 2010 - 03:21.
Postad 09 juni 2010 - 07:53
darkshippo
-
darkshippo
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Om du går in i kontrollpanelen/Administrationsverktyg/Datorhantering/Lagring och markerar hårddisken som sitter i Xtreamern och ger den en MBR och formaterar den som NTFS så kommer Windows att hitta den.
Postad 09 juni 2010 - 08:09
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
b står för BETA, dvs det är bara vissa utvalda personer som testar dessa utgåvor, innan de senare - förhoppningsvis - blir 'officiella' utgåvor när alla? ev, buggar tagits/testats bort först.
http://en.wikipedia..../Beta_test#Beta
Exaktemente Ni som tycker ni har problem med 2.3.2 byt tillbaka till 2.3.1, 2.2, 2.1.3 2.3.2 var ju en beta
Redigerat av pege63, 09 juni 2010 - 08:17.
Postad 09 juni 2010 - 08:39
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Ni som tycker ni har problem med 2.3.2 byt tillbaka till 2.3.1, 2.2, 2.1.3 2.3.2 var ju en beta
Jag kör 2.4b3, och den har ju funkat bra. Kommer nog en 2.5, eller kanske t.o.m. 3.0, snart ...
Postad 09 juni 2010 - 14:29
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1 883 inlägg
Om du går in i kontrollpanelen/Administrationsverktyg/Datorhantering/Lagring och markerar hårddisken som sitter i Xtreamern och ger den en MBR och formaterar den som NTFS så kommer Windows att hitta den.
Tyvärr så hittar inte datorn hårddisken trots din goda förklaring, ring även supporten (dom som importerar Xtreamern till Sverige, blev kopplad dit via Dustin) men han kunde inte heller lösa problemet så det blir att ta kontakt med Dustin och retunera "skiten", varför skall alltid jag överhopas av skräp som inte fungerar! Det verkar som USB enheten på datorn inte känner igen enheten och kan koppla upp den till datorn jag har provat på 2 st datorer en med XP och en med Vista för detta meddelande "En USB-enhet känns inte igen. En av de USB-enheter som är anslutna till datorn fungerar felaktigt och kan inte kännas igen". Vad lycklig jag blir över asiatisk sörja som inte fungerar!
Redigerat av RedMarathon, 09 juni 2010 - 14:29.
Postad 09 juni 2010 - 17:13
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
WESTERN DIGITAL SCORPIO BLUE 500GB 5400RPM SATA/300 som fanns på samma sidan i Dustins erbjudande, den är rätt istoppad behövde inte så mycket våld utan ett bestämt tryck och den var på plats i Xtreamern, på Tvn ser jag hårddisken men inte på datorn efter att drivrutinerna installerades så hände sedan inget, kopplingen var USB slave port - UBS datorn, skall prova idag att ringa Dustin och försöka få hjälp av dom.
Mitt operativa system är Vista!
Hej Jag har samma hdd i min Xtreamer men jag köpte även ett bra tillbehör till den. Nämligen detta för 239 kr. Freecom USB/eSATA direkt dockning för 2,5" och 3,5" SATA-hårddiskarJag ska se imorgon ifall jag kan se den externa hdd i Xtreamern över mitt trådlösa nätverk, kör med Windows 7 ( 64 bit ).
Postad 09 juni 2010 - 19:18
darkshippo
-
darkshippo
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Tyvärr så hittar inte datorn hårddisken trots din goda förklaring, ring även supporten (dom som importerar Xtreamern till Sverige, blev kopplad dit via Dustin) men han kunde inte heller lösa problemet så det blir att ta kontakt med Dustin och retunera "skiten", varför skall alltid jag överhopas av skräp som inte fungerar!
Det verkar som USB enheten på datorn inte känner igen enheten och kan koppla upp den till datorn jag har provat på 2 st datorer en med XP och en med Vista för detta meddelande "En USB-enhet känns inte igen. En av de USB-enheter som är anslutna till datorn fungerar felaktigt och kan inte kännas igen". Vad lycklig jag blir över asiatisk sörja som inte fungerar!
Vad trist att du har råkat ut för ett måndagsex. Har du formaterat hårddisken i Xtreamern? Kolla om du kan koppla upp dig mot den via nätverksuttaget. Om du får upp en share, försök att kopiera filer via den. Himla synd att det inte fungerar. Jag gissar att du har provat alla USB-portar du har. Det sista man kan göra är att göra en EMERGENCY firmwareflash.
Postad 09 juni 2010 - 19:27
LEK
-
LEK
-
Rookie
-
3 inlägg
Tyvärr så hittar inte datorn hårddisken trots din goda förklaring, ring även supporten (dom som importerar Xtreamern till Sverige, blev kopplad dit via Dustin) men han kunde inte heller lösa problemet så det blir att ta kontakt med Dustin och retunera "skiten", varför skall alltid jag överhopas av skräp som inte fungerar!
Det verkar som USB enheten på datorn inte känner igen enheten och kan koppla upp den till datorn jag har provat på 2 st datorer en med XP och en med Vista för detta meddelande "En USB-enhet känns inte igen. En av de USB-enheter som är anslutna till datorn fungerar felaktigt och kan inte kännas igen". Vad lycklig jag blir över asiatisk sörja som inte fungerar!
En undring! Har du anslutit Xtreamer till din TV och fått upp menyerna och där valt: Inställningar / System / HDD Format? Då formaterar Xtreamer din HDD till NTFS.
Postad 09 juni 2010 - 20:57
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1 883 inlägg
LEK menar du att man kan formatera hårddisken via TVn  helt nytt för mig , jag är nu på jobb, jobbar natt men jag skall prova ditt råd, hoppas att det hjälper?!
Som jag redogjort tidigare så hittar TVn min Xtreamer provade den med en av mina externa hårddiskar och den fungerade jättebra inget hack i filmen som jag tidigare haft då jag kört via min DVD spelares USB ingång med USB-sticka. Det är kontakten med mina 2 datorer där har Xtreamern fallerat och inte hittat enheten och det har inte gått att formatera hårddisken.
Du har givit mig lite hopp skall prova det imorgon efter att jag sovit ut.
Tack för era råd darkshippo och LEK.
"Det sista man kan göra är att göra en EMERGENCY firmwareflash" detta övergår mina kunskaper liten mindre beskrivning på åtgärden skulle sitta fint som sista utväg ifall LEKs råd fallerar?
Jag återkommer om resultatet!!
Redigerat av RedMarathon, 09 juni 2010 - 21:09.
Postad 10 juni 2010 - 07:05
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1 883 inlägg
Provade nu på morgonen att formatera hårddisken i TVn men icket, jag ser HDD men kan inte sedan välja hårddisk så något fel är det på eländet antigen spelarens kontakt till hårddisken eller hårddisken, troligen skickar jag in skiten och beställer en Med8er istället har fått nog av detta nu!
Tack för att ni ställde upp men vad gör man då det inte fungerar, f--k!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|