* Officiell tråd - HTC HD2 *
2913 svar till detta ämne
Postad 28 januari 2010 - 04:22
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Stör mig på en sak,när jag stänger av data anslutningar så stängs så klart 3g/gprs av. Men så fort jag ska surfa med WiFi då sätts de på igen. Hurkan man förhindra detta?
Jag gör så här: Jag sätter telefonen på Flygläge och då stängs telefon och dataanslutningen. Sedan sätter jag på Wifi och då stängs Flygläget av men även telefon och dataanslutningen (3G/GPRS) förblir avstängda. Sedan är det bara att surfa med Wifi
Postad 28 januari 2010 - 06:25
holetaker
-
holetaker
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Nu ska jag inte vara otrevlig på något vis, men svaret på alla de där frågorna står redan i tråden. Samma sak gällande problem med att skicka sms. Det är precis samma frågor som kommer upp hela tiden.
Jag brukar annars försöka svara på så mycket jag bara kan, men gränsen får gå någonstans...
Och ja, jag har läst precis varenda sida av denna tråd och råder er att göra detsamma..Och att den i nuläget är på 46 sidor är ingen ursäkt för att slippa 
Jag HAR läst igenom tråden, det är därför jag ställer frågorna. JAg tycker att tråden är någorlunda otydlig när det gäller vissa saker. När det gäller sms-frågan har jag inte ens ställt den då det framgår rätt tydligt i tråden. Men tex applikationsfrågan tycker jag är berättigad. Första inlägget är suveränt, men jag undrade om det fanns något ställe, som det gör för iphone. En portal som samlar alla apps typ? Kanske var lite otydlig? Länkar är det rätt dåligt med i tråden, mer än till enskilda program som jag finner ointressanta. Nackdelarna är oxå något berättigad. Nu var det ett dygn sen jag läste tråden och minnet kanske sviker men vad jag kommer ihåg så är det ingen som neggar telefonen speciellt, eller? Jag står inför köp av min allra första smartphone och vill alltså bli helt nöjd när jag väl köper den. Jag har tidigare varit helt insnöad på Iphone, men nu fått upp ögonen för denna luren. All information finns givetvis att söka fram på tex google eller här i forumet, men jag ville ha era åsikter. Så lite tråkig attityd där tycker jag, då detta är ett forum för att hjälpa andra?? Jag ger mig på att försöka svara:
2. Program till WM kan man hitta hos PocketPCFreeware.net, XDA-Developers, Microsoft Marketplace och så finns det diverse forum man inte får nämna här, de har "gratisprogram" till systemet. Vill man köpa sina program finns t.ex Handango.
Vill man ha bra information och nyheter om WM-plattformen är WMPowerUser, WMExperts och PocketNow bra. Ytterligare en sida är Pockethacks.com.
3. Nackdelar med en HD2? Tja, inget fysiskt tangentbord är väl ärligt talat den största nackdelen med modellen när vi talar hårdvara (men det beror på användaren). Iövrigt skulle det i.s.f vara att kamera/video kunde varit vassare (jag tänker på HD2 vs Samsung Omnia HD/i8910 då ifråga om kamera/video). Mjukvarumässigt ser jag den som mycket bra. En annan nackdel är att TV-ut mig veterligen saknas - en riktigt idiotisk tabbe från HTC rent ut sagt.
4. Fördelar med HD2 är som jag ser det:
*Stor skärm - 4,3 tum gör allting mycket trevligare att använda. Film, Internet, läsa dokument, spela spel - allting vinner på den stora och högupplösta skärmen. *Hög upplösning WVGA - hög kvalitet på textrendering och grafik. HD2an är t.ex perfekt som e-boksläsare m.m. *Det är en HTC med XDA-support, program - nya ROM etc finns - många bra kockar. Bästa supporten man kan ha. *Formatet är behändigt, nallen är mycket tunn och jag upplever den som en alldeles lagom kombination av stor skärm och smidigt format i förhållande till skärmen. *Hög kvalitetskänsla (på de HD2 jag provat). *Manila (Sense) 2.5 är ett trevligt gränsnitt som är roligt att använda. Alternativ finns om man föredrar t.ex SPB Mobile Shell. *Musikspelaren i Manila 2.5 med sitt coverflow m.m är mycket trevlig att använda. *Fungerar bra som GPS. *Kraftfull processor - OS och program flyger fram, tyngre dokument etc hanteras smidigt. *Skall enligt vad vi vet idag kunna uppgraderas till WM 7. HTC HD2 är idag den enda modellen mig veterligen som finns till försäljning som optimerats för detta nya system. Framtidssäkerheten ser god ut från officiellt håll således.
5. Android håller på att portas till flera modeller så vill man absolut ha det lär man kunna flasha om HD2 med det. Personligen skulle jag dock inte byta ut WM...
6. Kokar man sin egen ROM eller använder en XDA-ROM får man generellt en snabbare, mer optimerad nalle. Det går också att uppgradera den med nya mjukvarulösningar såsom Manila 2.5.1922/2011 Landscape. Eller lägga in WM 6.5.3 och få ännu mer fingervänlighet (med tanke på den kapacitiva skärmen). Det finns flera bra kockar som kokar ROMar för HD2 så det är enkelt att få en högklassig ROM.
Enligt min uppfattning bör du köpa en HD2, inte minst eftersom du frågar i denna tråd.
JAg tackar så jättemycket för svaret. Hur är det med det att koka? Jag har läst att garantin försvinner, å andra sidan har jag oxå läst att den går att återställa så den blir som ny. Vad innebär detta egentligen? Om den blir som ny borde ju inte serviceställena kunna se att man mixtrat med den? Kan mycket möjligt vara så att jag blandar ihop detta med iphone, då jag läst sjukt mycket om dessa telefoner på sistone. Förklara gärna för en novis
Postad 28 januari 2010 - 07:43
boltis
-
boltis
-
Användare
-
-
248 inlägg
Jadu, att hjälpa andra va det ja. Du kan ju se lite av mina tidigare inlägg så kan du ju se ifall jag har samma "tråkiga attityd" där. Du kan ju även fråga dom jag har hjälp med frågor och problem via pm om jag alltid är så otrevlig.  Flera av de frågorna som du ställer har jag redan svarat på. Gällande smsfrågan kan jag ha yttryckt mig klumpigt och ber om ursäkt för det, det var inte riktat mot dig på något vis utan tidigare inlägg. Jag tog med det som ett exempel då jag inte tyckte det var rättvist att ge dig hela "kängan"  Men det är kanske lugnast att ge tusan i att skriva något ö.h.t. men jag ger väl dig detta då... Gällande applikationer där du kan ladda ner program, så är det marketplace som är inbyggt i telefonen som gäller men även bl.a opnmarket som är via freewarepocketpc. Här har du en direktlänk http://www.freewarep....net/opnmarket/ Där finns bl.a ett riktigt bra tränings/gps program som heter sportypal som rekommenderas. Det är tydligen på gång med en applikation även från XDA som ska fungera på samma sätt. Och som det tidigare står om Android i HD2:an, så finns det möjlighet redan nu att ha android i luren, men med en del svårigheter då det inte fungerar som det ska med alla funktioner osv.. Ivarjefall vad jag har läst när jag har sökt och läst.
Redigerat av boltis, 28 januari 2010 - 07:48.
Postad 28 januari 2010 - 08:03
holetaker
-
holetaker
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Jadu, att hjälpa andra va det ja. Du kan ju se lite av mina tidigare inlägg så kan du ju se ifall jag har samma "tråkiga attityd" där. Du kan ju även fråga dom jag har hjälp med frågor och problem via pm om jag alltid är så otrevlig. Flera av de frågorna som du ställer har jag redan svarat på. Gällande smsfrågan kan jag ha yttryckt mig klumpigt och ber om ursäkt för det, det var inte riktat mot dig på något vis utan tidigare inlägg. Jag tog med det som ett exempel då jag inte tyckte det var rättvist att ge dig hela "kängan" Men det är kanske lugnast att ge tusan i att skriva något ö.h.t. men jag ger väl dig detta då...
Gällande applikationer där du kan ladda ner program, så är det marketplace som är inbyggt i telefonen som gäller men även bl.a opnmarket som är via freewarepocketpc. Här har du en direktlänk http://www.freewarep....net/opnmarket/ Där finns bl.a ett riktigt bra tränings/gps program som heter sportypal som rekommenderas. Det är tydligen på gång med en applikation även från XDA som ska fungera på samma sätt.
Och som det tidigare står om Android i HD2:an, så finns det möjlighet redan nu att ha android i luren, men med en del svårigheter då det inte fungerar som det ska med alla funktioner osv.. Ivarjefall vad jag har läst när jag har sökt och läst.
Du är säkert inte "otrevlig", och har säkert hjälpt flera på många sätt. Nu var ju mina frågor sådana som jag inte tycker jag fått ett tillfredställande svar på i tråden, så det var därför jag frågade. Lat som man är så läser jag hellre igenom spaltmeter än att fatta tangentbordet, haha. Är marketplace i telefonen mer "utrustat" med apps än den man kan kika på via datorn http://marketplace.windowsphone.com/ ? För på den länken fanns det inte mycket vill jag lova. Tack för länken du posta. Ska kika på den senare. Sportar gör jag inte, men du kanske kan tipsa om en annan grej. Har sett att bekanta på facebook har nån app till sin Iphone som laddar upp var man befinner sig till facebook. Finns det till denna telefonen?
Postad 28 januari 2010 - 08:31
boltis
-
boltis
-
Användare
-
-
248 inlägg
I ärlighetens namn är facebookapplikationen i telefonen helt värdelös. Jag använder istället. http://m.facebook.com alt. http://lite.facebook.com i webläsaren. Applikationen har inte ens notifieringar som fungerar som det ska. Vad jag vet så finns inte den positioneringsfunktionen att tillgå i dagsläget. Men jag använder som sagt inte applikationen så mycket så jag kan ha fel. Det finns däremot andra facebookprogram att ladda ner förutom den officiella t.ex "fim" som går att ladda ner via opnmarket. Den är något bättre men inte mycket. Gällande marketplace så är det nog vad som finns att tillgå för tillfället är jag rädd. Det sägs ju att det jobbas för fullt för att utveckla det. Men det går lite trögt. Tror att jag laddat ner två program totalt därifrån eller liknande. Guldklimparna hittar man via forum/hemsidor. Xda är ju ett givet val men även t.ex mobilzon.se är en hyffsad sida även för WM. Där finns en speciell WM kategori, och program som fungerar till WM 6.1 fungerar även till HD2:an och 6.5. Här kan du t.ex via "ladda" (står under information hur det fungerar)tanka ner "gratisprogram/fullversioner" (tolka det som du vill) av t.ex coreplayer och navigationsprogram osv.
Postad 28 januari 2010 - 08:40
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Angående frågor som rör WM och program m.m - forumet är ju lite fragmenterat och det gör att många programtips, länkar, procedurer står i olika modellspecifika trådar.
Den mest omfattande WM-tråden på forumet mig veterligen är den om Xperia X1. Kan vara värd att läsa om man vill få en bild av plattformen.
Även HTC Touch HD-tråden är läsvärd, rätt mycket program och tips.'
Edit: Denna tråd är naturligtvis också läsvärd.
Modellerna HTC Touch Diamond, Touch HD, HD2, Touch Pro, Touch Pro och Xperia X1 (Kovsky) står ju varandra nära - program etc som rekommenderas i någon tråd för någon av dem fungerar på övriga o.s.v (undantaget gäller specifika moddar av t.ex TF3D/Sense).
Redigerat av Unregistered43b822d3, 28 januari 2010 - 08:51.
Postad 28 januari 2010 - 09:00
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Nån som fått wifi routern å funka? Försökte igår koppla ihop min mobbe å datorn men det står "försöket tar längre tid än beräknat" bara hela tiden..
Postad 28 januari 2010 - 10:09
Fredrikkk
-
Fredrikkk
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Jag har använt wifi-router flera gånger och det har inte varit något problem. Aldrig behövt göra något förutom trycka "på".
Någon som har installerat den senaste ROMen från HTC och har något positivt/negativt att säga om den?
Postad 28 januari 2010 - 11:03
Fredrikkk
-
Fredrikkk
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Pratade med svenska HTC idag, om varför ROMen inte går att ladda ner. Är tydligen länken som är trasig, inte själva filen. Fick en länk som fungerar. Tänkte att det kanske är andra som undrar, så här är den http://94.136.51.200....51.07_Ship.exe
Postad 28 januari 2010 - 12:12
Ticalo
-
Ticalo
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Jag gör så här: Jag sätter telefonen på Flygläge och då stängs telefon och dataanslutningen. Sedan sätter jag på Wifi och då stängs Flygläget av men även telefon och dataanslutningen (3G/GPRS) förblir avstängda. Sedan är det bara att surfa med Wifi 
Tackar men hjälper inte så mycket. sätts igång efter att man väckt telefon och när WiFi inte riktigt hunnit ansluta. nu står det tele2 internet 05:38:24. Är det vad jag tror att det är? Att den har varit ansluten så länge till nätet? Lär ju få en feting räkning snart då. En till bugg är att mina kontakt favoriter försvinner när de känner för det. Riktigt irriterande. Måste sitta och lägga till de igen. Edit: Märkte precis att ALLA mina kontakter har försvunnit! God damn!!! Jag som tänkte ta back up på de idag. Och sist men inte minst så är det något skumt med min batteri. Den har laddat hela natten. Drog ut laddaren när batteriet var på 100%. Och utan att överdiva, på ca 10min surfande så låg batteriet på ca 93% Har Provat 1.48 och den nya 1.66 romen, men har precis samma problem. Ni som har med cocked roms. Har ni samma problem och vilka använder ni? Ska sluta gnälla. Lite goda nyheter är att det är bekräftat att vi har 576mb RAM. En snubbe på xda lyckades bygga en app som kör mot minnet. Citat från slut beskedet: "Thank you for waiting so patiently and beeing so interested in my work. i managed to allocate 98% of the NEW RAM what means that only 10MB were still free, and i could not fill them, because my testing program allways directly uses 23.5MB... Still, this is the absoulte proof for me, because I filled so much more RAM then there was before! Screenshot below! Thank you "
Redigerat av Ticalo, 28 januari 2010 - 12:44.
Postad 28 januari 2010 - 12:22
FunkFrallan
-
FunkFrallan
-
Rookie
-
9 inlägg
Tjena Är ny här på minhembio och ny med HD2. Har kollat lite tips från XDA om tweakar och har problem att ändra i registret. Använder CERegeditor 0.0.5.2. Är tvungen att köra programmet som administrator på datorn märkte jag. Vissa ändringar funkar, men får Access denied på följande två ändringar: --- 37. Boost Performance:Navigate to: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\StorageManager\FATFS Change - CacheSize to 4096 39. Speed Up Web Page Loading ConsiderablyThe following registry tweak will enable almost instantaneous web page loading in the web browser. It apparently enables wireless N mode but seems to work with cellular data too. Go to: HKLM/Comm/BCMSDDHD1/Parms 11nModeDisable = Change from 1 to 0 --- Någon som vet hur man fixar detta? Kör ROM 1.66 sen igår och verkar funka bra. Nån som vet om man kan få landscape 2.5 till den?
Postad 28 januari 2010 - 13:07
Sir Mix Alot
-
Sir Mix Alot
-
Forumräv
-
-
705 inlägg
Jag hämtade den senaste från HTC via xda. Hade testat att lägga in Artemis 2.7 i telefonen, men den va på tok för avancerad för mig. Så sjukt mycket olika inställningar och så drog batteriet ut på typ 12 timmar utan att jag använde telefonen, så det blev en officiell igen - som funkar bra. Det jag saknar från den "kokta" rom´en är WM 6.5.5 med en klart bättre funktion för touchfunktionen på skärmen, med den kunde man skriva sms när man satt på bussen, vilket man inte kunde med originalsetupen.
Postad 28 januari 2010 - 14:13
Ticalo
-
Ticalo
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Men ingen av som upplever samma problem?
Kontakt problemet löste jag. Det var activesync som spökade.
Men det med att stänga av dataanslutningar är riktigt skumt. Varför sätts den på av sig självt?
Edit: Tror att jag hitta felet. Skriver det här ifall någon annan undrar.
Som default så är Mobilt Internet förvalt i Nätverkshantering för automatisk anslutning till internet.
Så att ändra detta gå in till Anslutningar --> Anslutningar --> Avancerat --> Välj nätverk, på dropdwonlistan så väljer ni Mitt arbetsnätverk istället.
Nu är det bara batteri problemet kvar. Kanske löser sig nu när jag ej har 3g på i onödan.
Redigerat av Ticalo, 28 januari 2010 - 14:36.
Postad 28 januari 2010 - 14:31
Hassehead
-
Hassehead
-
Rookie
-
7 inlägg
Men ingen av som upplever samma problem?
Kontakt problemet löste jag. Det var activesync som spökade.
Men det med att stänga av dataanslutningar är riktigt skumt. Varför sätts den på av sig självt?
Du har förmodligen ett program som vill koppla upp sig. Har du t ex ActiveSync inställt på att synkronisera automatiskt?
Postad 28 januari 2010 - 14:37
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
FunkFrallan
du måste låsa upp registret i ceregeditor
Klicka på tools så får du upp möjligheten att låsa upp
Postad 28 januari 2010 - 14:51
FunkFrallan
-
FunkFrallan
-
Rookie
-
9 inlägg
FunkFrallan
du måste låsa upp registret i ceregeditor
Klicka på tools så får du upp möjligheten att låsa upp
Tack, men att låsa upp gav tyvärr samma resultat. Första dialogrutan: Write Error - Access is denied Nästa dialogruta: Write error - Can not write value data! Try again
Postad 28 januari 2010 - 16:21
Unregistered4a29445d
-
Unregistered4a29445d
-
Användare
-
-
209 inlägg
Tack, men att låsa upp gav tyvärr samma resultat. Första dialogrutan: Write Error - Access is denied Nästa dialogruta: Write error - Can not write value data! Try again
Testa denna Reg Editorn...funkar kanon för mig. För över cab filen till telefonen och installera den där.
Regedit.zip 32,41K
22 Antal nerladdningar
Postad 28 januari 2010 - 17:36
Unregistered1428
-
Unregistered1428
-
Användare
-
-
107 inlägg
Nu ska jag inte vara otrevlig på något vis, men svaret på alla de där frågorna står redan i tråden. Samma sak gällande problem med att skicka sms. Det är precis samma frågor som kommer upp hela tiden.
Jag brukar annars försöka svara på så mycket jag bara kan, men gränsen får gå någonstans...
Och ja, jag har läst precis varenda sida av denna tråd och råder er att göra detsamma..Och att den i nuläget är på 46 sidor är ingen ursäkt för att slippa 
Tjena har sökt lite i tråden ang mitt SMS problem, men det jag ser har nämts förut är att man borde installera SMS Updaten, men vad jag förstått så ska den redan ingå i den förra FW:N (1,48?) som var på min telefon när jag köpte den för drygt 2 veckor sedan... Eller finns det nån annan fix ?
Postad 28 januari 2010 - 18:31
Unregisteredfc9b156f
-
Unregisteredfc9b156f
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Tjena
har sökt lite i tråden ang mitt SMS problem, men det jag ser har nämts förut är att man borde installera SMS Updaten, men vad jag förstått så ska den redan ingå i den förra FW:N (1,48?) som var på min telefon när jag köpte den för drygt 2 veckor sedan...
Eller finns det nån annan fix ?
Hej! det finns en ny rom på HTC hemsida,rom 1.66,jag installerade igår och hittar ingen bugs så länge,alla problemen är fixad,sms och mms med,och kamera tar bra makro blider med fash,aven mediamanager problem är borta,så testa den: http://www.htc.com/s...x...2&dl_id=856
Postad 28 januari 2010 - 20:21
Unregisteredb278fbc4
-
Unregisteredb278fbc4
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Hej
Är det någon som har tips på bra bildredigeringsapplikation till Windows Mobile ? Om man vill beskära och enkelt modifiera bilder direkt på telefonen.
Jag kör nu den nya ROM, funkar bra förutom att jag inte får den att funka som den skall med Mobile Device Manager, men det är iof överkurs.
Postad 28 januari 2010 - 23:02
Bellander
-
Bellander
-
Användare
-
-
102 inlägg
Efter att jag hade lagt in den senaste ROM-versionen 1.66.413.2 och kört min backup fil (SPB Backup) så har jag stora problem med att läsa mina SMS. Texten blir skit stor och det spelar ingen roll vilken textstorlek jag väljer, storleken ändras inte alls.
Någon som vet något??
Postad 28 januari 2010 - 23:17
Alien08
-
Alien08
-
Lärjunge
-
-
268 inlägg
För de som har problem med att dataanslutningen för 3G går ingång av sig själv, en lösning som fungerar för mig är NoData, dvs ett prg som man installerar och därefter kan bestämma över vilka anslutningar som tillåts och ej. Speciellt bra utomlands då man vill vara säker på att man inte laddar ner något omedvetet. WiFi styr man som vanligt och kan sätta på och stänga av separat från htcs egna menyer.
Postad 28 januari 2010 - 23:22
hallon11
-
hallon11
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Vilken "NoData" använder du?
Länk eller fil uppskattas.
Har själv installerat en som heter så men den kopplar upp sig ändå hela tiden, t.ex om man råkar gå in i väderfliken.
Postad 28 januari 2010 - 23:42
Alien08
-
Alien08
-
Lärjunge
-
-
268 inlägg
Oj har inte kvar någon länk har haft filen ett par år nu. Iaf själva appen heter NoData.cab borde väl bara finnas en som heter så men klar man vet aldrig. Konstigt att din kopplar upp sig iaf. En grej dock, om du har stängt av alla dina uppkopplingar via NoData dvs toggle->disable på Internet, MMS, Streaming, WAP kolla sen att du inte har någon aktiv uppkoppling för då kommer den att fortsätta koppla upp sig, dvs du måste koppla bort alla aktiva anslutningar när du valt disable på allt i NoData
Kan försöka lägga upp filen när jag kommer hem nästa vecka, ej möjlighet att göra det nu men det är en gratis app iaf
Redigerat av Alien08, 28 januari 2010 - 23:45.
Postad 29 januari 2010 - 01:29
kokodi
-
kokodi
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Jag är väldig nöjd med denna rom. Har inte råkat ut med buggar.
Vart hittade du batteri ikonen? Kollade runt i xda men hittade inte =/
Postad 29 januari 2010 - 08:05
davidguate
-
davidguate
-
Användare
-
-
177 inlägg
Efter att jag hade lagt in den senaste ROM-versionen 1.66.413.2 och kört min backup fil (SPB Backup) så har jag stora problem med att läsa mina SMS. Texten blir skit stor och det spelar ingen roll vilken textstorlek jag väljer, storleken ändras inte alls.
Någon som vet något??
Jag rekomenderar en hardreset och att du börjar från början och inte använda backupen eftersom backupen är till den rom:en man skapade den till. Backupen från rom:en 1.43 bör man inte använda på 1.48 eller 1.66
Postad 29 januari 2010 - 08:16
davidguate
-
davidguate
-
Användare
-
-
177 inlägg
Vart hittade du batteri ikonen? Kollade runt i xda men hittade inte =/
Han som kockade romen fixade fram en cab med ikonen till manila 2.5.1922 . Men till de oficiella romen har jag använt brianstaskbar från xda som är micket mer fin.
Postad 29 januari 2010 - 09:42
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
När man stänger av uppkopplingen med NoData - se till att göra det i Comm Manager också, inte bara i programmet självt. Har man en aktiv uppkoppling och kör NoData fortsätter den befintliga uppkopplingen. Det som NoData gör är däremot att stoppa nya uppkopplingar.
Hos mig har alltid NoData fungerat perfekt, kommer inte ut på nätet när det är aktiverat.
Det finns även ett annat program som är värt att kolla upp - NoDataInRoaming. Det stänger automatiskt av datauppkopplingar så fort man roamar. Fördelen är att man inte riskerar att glömma bort uppkopplingen.
Postad 29 januari 2010 - 10:18
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Det börjar förövrigt dyka upp lösningar för riktigt högupplösta bakgrunder i Manila 2.5.1922. Cookiemonsters HQWallPatch for Manila 2.5.1922Nu är det bara HDWalls som behöver bli helt uppdaterat. Enligt mig är det programmet samt denna patch från Cookiemonster de absolut bästa verktygen för att få eleganta egna bakgrunder i Manila.
Postad 29 januari 2010 - 10:41
Mastera
-
Mastera
-
Rookie
-
8 inlägg
Har problem med att skicka mail med Telia som operatör. Det jag gissar på och inte kan lösa är hur man kan klicka ur rutan där det står att man skall använda samma användarnamn/lösen som vi inkommade mail. Någon som kan hjälpa till?
Postad 29 januari 2010 - 11:04
FunkFrallan
-
FunkFrallan
-
Rookie
-
9 inlägg
Testa denna Reg Editorn...funkar kanon för mig. För över cab filen till telefonen och installera den där.
Regedit.zip 32,41K
22 Antal nerladdningar
Tack, funkade finfint!
Postad 29 januari 2010 - 12:46
Unregisteredfc9b156f
-
Unregisteredfc9b156f
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Hej
Är det någon som har tips på bra bildredigeringsapplikation till Windows Mobile ? Om man vill beskära och enkelt modifiera bilder direkt på telefonen.
Jag kör nu den nya ROM, funkar bra förutom att jag inte får den att funka som den skall med Mobile Device Manager, men det är iof överkurs.
den bästa programmen för det är Resco Photo Manager,jag använder den på en månad sedan och rekommenderar 100%,har multitouch support,du rotera och zooma bildernar med två fingrar(jäkligt kul) ,2000% zoom,fixa toner,färger,skriva text på bilderna,fixa röda ögon,ladda upp och skicka till alla sociala nätet ,göra kontakt bild,mm... http://www.resco.net...c/photomanager/
Postad 29 januari 2010 - 12:55
Unregisteredfc9b156f
-
Unregisteredfc9b156f
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Någon som vet något??
använda PIMbackup, istället och sedan hård reset. http://forum.xda-dev...ad.php?t=299705
Postad 30 januari 2010 - 11:25
boltis
-
boltis
-
Användare
-
-
248 inlägg
Måste bara tipsa om en "tweak" på xda. Gör så att du får 5X5 knappar för program på startsidan istället för 3X3. Går att ändra till 4X4 i registret om man vill oxå. DESSUTOM, är kalendervisaren utbyggd, så sveper du neråt på kalendern så visar fler kommande möten. Riktigt trevligt och jag har inte stött på några problem med den än så länge! http://forum.xda-dev...ad.php?t=625483
Postad 30 januari 2010 - 13:43
Unregistered4f471b27
-
Unregistered4f471b27
-
Användare
-
-
104 inlägg
Har nyss lagt in den senaste ROM:en och hittils har alla sms kommit fram, tror problemet är löst.
Men nu har jag ett annat problem, dock beror det på mig.. Jag får inte bort vibrationerna när jag trycker på knapparna när jag skrivet sms.
Samt att jag glömt vart man gör så att X = stäng program istället för att det fortsätter i bakgrunden. Har sökt men tammefan så hittar jag inte på hur man gör, kan nån vänlig själ säga hur det går till?
Tackar!
Mvh Anders
Edit: Hittade allt, men det tog sin tid.. Men nu är frågan den, hur kommer jag åt originalmenyerna när jag har installerat SPB Mobile Shell? Har kikat runt där men jag ser inte att man kan stänga av programmet tillfälligt?! I övrigt gillar jag verkligen programmet då man får chansen att göra telefonen precis som man vill ha den..
Redigerat av Unregistered4f471b27, 30 januari 2010 - 15:40.
Postad 30 januari 2010 - 14:48
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Vet inte om detta har varit på tapen tidigare. (Kollade ett antal Sidor tillbaka.) Alla HD2 har 576mb RAM. Ursäktar ifall det varit uppe tidigare. http://www.gsmarena....m-news-1415.php
Postad 30 januari 2010 - 15:56
br3nt
-
br3nt
-
Användare
-
-
143 inlägg
Måste bara tipsa om en "tweak" på xda. Gör så att du får 5X5 knappar för program på startsidan istället för 3X3. Går att ändra till 4X4 i registret om man vill oxå.
DESSUTOM, är kalendervisaren utbyggd, så sveper du neråt på kalendern så visar fler kommande möten. Riktigt trevligt och jag har inte stött på några problem med den än så länge!
http://forum.xda-dev...ad.php?t=625483
riktigt schysst tweak ju, den tackar vi för! snyggt och stilrent - exakt så som jag ville ha manila 2.5 från början! älska XDA  Vet inte om detta har varit på tapen tidigare. (Kollade ett antal Sidor tillbaka.) Alla HD2 har 576mb RAM. Ursäktar ifall det varit uppe tidigare.
http://www.gsmarena....m-news-1415.php
1. man måste ha en speciell radio samt romar som har gjort RAM:en tillgänglig 2. du kommer inte märka någon skillnad så för tillfället gynnar det inte oss som slutanvändare, men extra hårdvara är bra hårdvara
Postad 30 januari 2010 - 16:02
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Förlåt bara en kommentar - men om man använder sin nalle och kör program på den märks ett expanderat RAM tydligt. Inte lika dramatiskt som på en dator som totalsegar när virtuellt minne används men sådant som möjligheten att köra fler program samtidigt m.m är ju trevligt.
Likaså möjligheten att köra tyngre program tillsammans med andra program utan problem.
Har läst på annat håll också att mer RAM "inte spelar någon roll" - det kanske stämmer om man inte kör några program. Men gör man det märks det.
Postad 30 januari 2010 - 16:10
Ticalo
-
Ticalo
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Snabb fråga försöker nergradera min spl 1.66 till 1.42.0000 så att jag kan flash hardspl. Men fattar noll med allt detta om goldcard etc. Försökte följa anvisningar, men fastnade här:
4: Get your Gold Card.
--a: Go to the very generous people over at QMAT again. (Free for a few weeks only)
--b: Input your email and in the CID box put your SD card Serial number from the step above
--c: Click continues and you should receive a goldcard.img file in your email.
Hur har ni gjort? Vilken svensk stock rom har ni använt för att få 1.42.0000?
Postad 30 januari 2010 - 16:49
kokodi
-
kokodi
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Är det någon som har fixat ett snyggt bordställ? http://www.expansys.se/d.aspx?i=194343 ser bra ut, men dyr =/ Ser ut såhär i verkligheten: http://forum.xda-dev...mp;d=1264693228Någon som hittat någon billigare variant?
Postad 30 januari 2010 - 17:33
Unregistered4a29445d
-
Unregistered4a29445d
-
Användare
-
-
209 inlägg
Förlåt bara en kommentar - men om man använder sin nalle och kör program på den märks ett expanderat RAM tydligt. Inte lika dramatiskt som på en dator som totalsegar när virtuellt minne används men sådant som möjligheten att köra fler program samtidigt m.m är ju trevligt.
Likaså möjligheten att köra tyngre program tillsammans med andra program utan problem.
Har läst på annat håll också att mer RAM "inte spelar någon roll" - det kanske stämmer om man inte kör några program. Men gör man det märks det.
Sanning med modifikation, men eftersom ökningen i detta fallet inte är speciellt stor samt att man redan har ett bra tilltaget ram minne så kommer man inte att märka någon speciell skillnad i detta fallet. Snabb fråga försöker nergradera min spl 1.66 till 1.42.0000 så att jag kan flash hardspl. Men fattar noll med allt detta om goldcard etc. Försökte följa anvisningar, men fastnade här: 4: Get your Gold Card. --a: Go to the very generous people over at QMAT again. (Free for a few weeks only) --b: Input your email and in the CID box put your SD card Serial number from the step above --c: Click continues and you should receive a goldcard.img file in your email.
Hur har ni gjort? Vilken svensk stock rom har ni använt för att få 1.42.0000?
Tror inte du behöver använda "goldcard" i detta fallet (om din lur inte är operatörslåst), gör på samma sätt som då man skall återställa sin SPL från HSPL.
Postad 30 januari 2010 - 17:36
Ticalo
-
Ticalo
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Har HSPL.exe, men när jag kör så får jag error, att jag måstte ha 1.42.0000 medans jag kör 1.66.0000
Hur får jag tag på denna?
Redigerat av Ticalo, 30 januari 2010 - 18:06.
Postad 30 januari 2010 - 18:13
Unregistered4a29445d
-
Unregistered4a29445d
-
Användare
-
-
209 inlägg
Har HSPL.exe, men när jag kör så får jag error, att jag måstte ha 1.42.0000 medans jag kör 1.66.0000
Hur får jag tag på denna?
Nedgradera till 1.48 ROM:en så får du rätt SPL.
Postad 30 januari 2010 - 18:34
Ticalo
-
Ticalo
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Nedgradera till 1.48 ROM:en så får du rätt SPL.
Ahh, nu fungerar det. Använde en WWE rom. Därför det ej fungerade. Tackar!
Postad 30 januari 2010 - 18:51
davidguate
-
davidguate
-
Användare
-
-
177 inlägg
ROM Artemis HD2 V2.9[WWE|GER|FRA|ITA|ELL|SPA|PTG|NLD|NOR| SVE] WM6.5.5 Är snart klart för nedladning. [30-01-2010] Ver 2.9 (Quick Ref) -Update Fonts rendering sub-system. -Update to the latest Graphic Drivers (generation 2) for AMD/ATI Z430 Mobile Graphics chip. -Update to the latest ATAPI-storage Drivers. -Update some latest packages from stock ROM 1.66 -Fix HTC Black theme for WM 6.5.5 -Fix HTC Voice-Recorder Ver 2 to work with all Languages - ADD NOR-SVE Languages versionshttp://forum.xda-dev...ad.php?t=612580
Postad 30 januari 2010 - 19:27
Ticalo
-
Ticalo
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Hmm undrar vad man ska köra. La precis in duttys senaste.
Vilken radio är bäst?
Postad 31 januari 2010 - 11:14
davidguate
-
davidguate
-
Användare
-
-
177 inlägg
Ni borde testa det här, den är väldigt fingerfriendly.
Postad 31 januari 2010 - 15:51
Rolfer12
-
Rolfer12
-
Rookie
-
1 inlägg
Hur är den dära ROM Artemis HD2 V2.9 jämfört med en 1.66 stock rom? om man kollar på snabbhet?
Postad 31 januari 2010 - 16:21
Unregisteredbbf249d1
-
Unregisteredbbf249d1
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Någon annan som kör mySpot med senaste ROM'et (1.66.413.2)?
mySpot upphörde att fungera, jag kan se album - men bara bilden, den hittar inga listor eller låtar.
Nån som har nån aning?
Postad 31 januari 2010 - 18:21
Fubarish
-
Fubarish
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
stupid question: Fungerar artemis rom på en Xperia X1? Be gentle.....
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|