Håller tummarna för att det håller

HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat
Startad av
Unregisterede8ec823a
, dec 08 2009 09:32
2978 svar till detta ämne
6 relaterade trådar
Postad 04 april 2010 - 19:07 ![]() Håller tummarna för att det håller ![]() Postad 04 april 2010 - 19:10 GSM : upp till 400 minuter Drifttid i standbyläge 3G (UMTS) : upp till 360 h GSM : upp till 340 h Intressant att det är sämre tid på GSM... Har jag nog aldrig sett innan... Postad 04 april 2010 - 19:24 Men om du läser vad han skrev så står det "oavsett vad de kallar den på sina sidor" ![]() Telefonens färg har haft alla tänkbara namn på olika sidor, men har man frågat närmare så har alla hänvisat till färgen på bilderna, och samtliga har haft exakt samma bilder. Strunta alltså i vad de kallar färgen! Postad 04 april 2010 - 19:27 ![]() Postad 04 april 2010 - 19:32
Oj, missade det ![]() Men men, det är ju bara att skicka tillbaka om man inte blir nöjd =) Tack för svaren grabbar ![]() Postad 04 april 2010 - 19:41
Bör nog mer hålla tummarna för att få de i april från det stället ![]() Redigerat av storm72, 04 april 2010 - 19:41. Postad 04 april 2010 - 19:43 Har ni i så fall hittat något ovanligt eller något ni inte trodde om telefonen ? Postad 04 april 2010 - 19:48 Svenska bruksanvisningen finns väl inte tillgänglig än? Postad 04 april 2010 - 19:48 Den på svenska kan man bara glömma, kollade på den i typ 15 sekunder men sen sket jag i den. 24 sidor totalt som ska sammanfatta 211 sidor... Ehhh inte så jäkla bra. Tror det är "Quick start guide" som dom översatt bara. Lika många sidor iaf. Ska ta mig tid å läsa den på onsdag-torsdag, den engelska på 211 sidor alltså. EDIT: My bad! När jag kollade så hade jag för brådis, BÅDA finns på svenska, både snabbstart och den riktiga på 209 sidor. Tydligen så går det åt 2 sidor mindre på svenska, måste vara alla "the" och "of" som kortar ner den ![]() Jodå, gå in på HTC:s hemsida och leta runt, eller om du är lat, kolla länken ![]() Redigerat av Johnsson1975, 04 april 2010 - 19:55. Postad 04 april 2010 - 19:55 MediaMarkt här i västerås hade inte inte en anning om när den skulle komma och den fanns inte i deras datorsystem än och Elgiganten gissade på sent i april eller början av maj ![]() Postad 04 april 2010 - 19:57 Men jag tror nog Elgiganten får ut den tidigare, snarare så att det är bristfällig information till butikerna. Början av maj, ja tjena ![]() Postad 04 april 2010 - 20:16 Postad 04 april 2010 - 20:42 Men föredrar att fortsätta med comviq kompis, hur gör man för att kombinera det med surfande på ett förhållandevis billigt sätt? Såg comviqs plustjänster (plustjänster-länk). Men då kommer man ligga på en kostnad av ca 250kr för kompis / mån + 170kr/mån för surfandet. Det är inte så långt ifrån en femhundring. Vilken man hos 3 får mobilen gratis för (499kr månad, massa samtal och 5gb surf/mån), om jag inte missförstod kompisen.. Är det verkligen så kasst med surfande hos comviq? :S Postad 04 april 2010 - 20:48 Postad 04 april 2010 - 20:54
Eller så skaffar du den gratis hos telenor för 299kr/mån med 6mbit flatrate utan begränsning, så kan du ha den som trådlöst bredband till en bärbar dator. Sen kan du ju, som jag, flytta ditt (om du har ett) hemnummer till en SIP-leverantör och för bara några tior per månad. Då har du ett svenskt telefonnummer som nås i din Desire var du än är, även utanför Sverige där du har wlan. Kompisar med SIP-abonnemang (även gratisabonnemang alltså) ringer du helt gratis. Dags att släppa tanken att mobilen är till för att ringa 070-nummer, den är en fickdator, och bör utnyttjas som sådan. 300kr per månad innebär totalkostnad på 7200 kr. Det klår ingen i dagsläget, med snabbt mobilt bredband utan gräns. Sen kan man ju tycka telenor är kassa, men det är en annan femma. Ang. manualen är det enda som slår mig att screenshotsen visar engelskt tangentbord. Men den svenska varianten har väl åäö antar jag? Postad 04 april 2010 - 20:56 Postad 04 april 2010 - 20:59 Se tidigare inlägg i den här tråden Eller kolla snarare det här inlägget som är identiskt med din fråga Redigerat av b_lindahl, 04 april 2010 - 21:01. Postad 04 april 2010 - 21:05 Tycker 3 har bättrat sig de senaste åren faktiskt, de har väl byggt ut i stora delar av Sverige har jag för mig. Där jag bor och jobbar har jag täckning iallafall. ![]() Postad 04 april 2010 - 21:15
Det datumet tror jag faktiskt (tyvärr) du kan glömma, men vem vet. Dom sätter tidigare datum för att få fler kunder helt enkelt. Postad 04 april 2010 - 21:27 Kan inte alla bara vänta en vecka till??? Och färgdiskussionen... Ni som är ute efter en viss färg får väll vänta tills luren finns i fysiska butiker för att kunna vara säkra. Annars är Desire så grym att även frugan vill ha en ![]() Redigerat av master_of_rock, 04 april 2010 - 21:28. Postad 04 april 2010 - 21:35
Bara att langa upp plånboken ![]() Dessutom så vet jag inte om du förstår att när man väntat i flera månader på en telefon så pallar man inte fler uppskjutningar. Tror på allvar inte att mitt hjärta hade klarat av det ![]() Redigerat av bluesan, 04 april 2010 - 21:36. Postad 04 april 2010 - 21:42
Du är säkert en trevlig kille/tjej men tror du inte själv att man kan vänta en vecka till på en j*ä*v*l*a lur? Jag följde tråden från sida 3 typ och det var alltid snack om datumet. Då pratar vi DAGAR och inte månader som i X10 fall. Bara barnsligt och löjligt. Finns faktiskt folk som inte vet vilken dag dem får mat att mata ungar. Ja, ja... Västvärlden... Postad 04 april 2010 - 21:54
likaså folk som byter mobil varje kvartal medan det finns barn som inte ens får mat varje dag.....västvärlden OnT: grymt sugen på denna nalle, väntar dock på att hjärnan bestämmer sig. Postad 04 april 2010 - 21:57
En Länk som jämför mobiler. Postad 04 april 2010 - 22:17
Kan, kan man väl, men jag kommer inte att vänta ![]() Är det barnsligt att längta till en telefon man följt ett tag kommer ut? Vad har mat till ungar med det här att göra? Konstiga resonemang. Nåväl, några dagar till bara. Postad 04 april 2010 - 22:56
länken jag sökte var från swedroid... har jag redan fått, men denna funkar också... Redigerat av Seriouz, 04 april 2010 - 23:02. Postad 04 april 2010 - 22:58
Klart det blir snack om exakta datum när det är så nära inpå. De flesta vill ha luren så snabbt som möjligt om man har väntat länge. Självklart skulle man KUNNA vänta någon dag längre, men vem vill det om man vet att man kan få luren snabbare? Barnsligt och löjligt är väl att ta i? Datum är väl något som diskuteras ganska så friskt i såna här trådar, som handlar om en produkt som inte har släppts än. Finns säkert andra mognare och mer seriösa trådar du kan läsa i om det blir alltför jobbigt ![]() Själv tackar jag för en toppen tråd! Har fått svar på många av mina frågor om Desire just här. Postad 04 april 2010 - 23:12
Mmja, det ingår ju dock inga samtalsminuter i det abonnemanget och dessutom kostar det egentligen 199 så du pröjsar alltså 100:- extra i 24 månader för själva mobilen. På 3 kostar den som sagt 399:-/månad men där får du ju utnyttja hela beloppet till surf, tele sms etc. Ringer man inte så mycket så går det ju kanske jämt ut men jag känner mig lagom lockad att ge Telenor 2400:- i handen för ingenting. Har Telenor idag men funderar på att desertera till 3... så meckigt att byta op bara. Postad 04 april 2010 - 23:21
Tackar för infon. Men oj ######r, då blir ju det i princip oanvändbart. Kan man inte köra med "vanlig" GPS-teknik och stänga av aGPS? Säg att du kör bil en timme med GPS på, hur många MB drar det? Måste bli svindyrt :/ Postad 04 april 2010 - 23:46
TeleNorge...näää... ![]() Postad 04 april 2010 - 23:48
Är det inte så att den biten som kräver datatrafik endast är för att uppdatera satellitpositioner? Resten kräver väl ingen uppkoppling? Postad 05 april 2010 - 01:56
Snarare tvärt om. Kartorna laddas ner i realtid. Postad 05 april 2010 - 04:53
Stämmer presis, kartorna på Google-maps tar mycket datatrafik, inte minst när man går ner i sattelit bild, el, ännu värre gatu vy, då suger det ordentligt både data och man tömmer batteriet på en gång. Det ända raka, om man skall använda den till navigering är att köpa ett ricktigt navigeringsprogram, typ CoPilot el. liknande. Då kostar det inget sen, varken GPS, A-GPS el. kartor tar då data el. mycket batteri. Postad 05 april 2010 - 06:38
http://phandroid.com...-for-orange-uk/
Den svarta färgen. "Only available in the UK on Orange, we’re wondering if other countries might offer the all black version on certain carriers and if they do, I can see it being incredibly popular." Håller tummarna för att den kommer till Sverige också. Postad 05 april 2010 - 09:15
Lär ju dröja ett tag i så fall...och vem väntar och hoppas på att den kanske kommer om typ en månad? Postad 05 april 2010 - 09:30 Sköter 3 allt runt omkring opertörsbytet eller måste jag göra något? Postad 05 april 2010 - 09:33 Varför inte ringa Tre och höra? De har nog bäst möjlighet att berätta hur de själva gör. Redigerat av b_lindahl, 05 april 2010 - 09:33. Postad 05 april 2010 - 09:46
Ja det skall jag förstås göra också men jag skulle gärna höra från någon "riktigt människa" här som gjort samma resa. Är det någon yrkesgrupp jag inte litar på för 5 öre så är det mobilabonnemangsförsäljare, man kommer ju bara få svar som "jajemen, inga problem, det ordnar vi!". Postad 05 april 2010 - 09:56 Postad 05 april 2010 - 09:58 Men ja dubbel kollade med dåvarande op att det skötts rätt ändå.. Tydligen bäst att ringa till Tre, då har du möjlighet att snika till dig lite gratis månader oxå efter vad jag förstått ![]() Lycka te Postad 05 april 2010 - 09:59
Är inte 399/månad en smartare form då? Då får du ju använda hela beloppet till det du vill utan någon förhöjd avgift som bara är avbetalning på själva mobilen. Postad 05 april 2010 - 09:59 Postad 05 april 2010 - 10:01
Ringer inte för så mycket iofs, men ja 3o spänn hit eller dit. Möjligt att det blir 199 i månaden med tanke på mina mobilräkningar nu. Postad 05 april 2010 - 10:10
*Räcker upp handen och vinkar* ![]() Jag skulle kunna göra det, en brun telefon kommer inte i min ägo iaf. Skulle inte spela någon roll även om man skulle fått betalt för att använda den. Diskvalificerad pga färgen! Själv har man vart (eller är) sugen på en X10:a men denna i svart skulle ju kunna vara en konkurrent. Postad 05 april 2010 - 10:20 Jag ska precis rymma från Tre. De har jättedålig täckning, och där andra har fulla staplar har jag (och andra kompisar med Tre) "Endast nödsamtal" i displayen. Postad 05 april 2010 - 10:24 grå skulle jag aldrig köpa den i men det får väl bli brunt då även om jag skulle vilja ha den i svart Postad 05 april 2010 - 10:48
Var bor du? Jag rör mig främst i Göteborg och Skövde samt däremellan. Telenors Turbo3G är ganska piss i Skövde - får ut max 1mb medens jag lätt kommer upp i 3-5mb/s i GBG. Hoppas på att 3 åtminstone kan match det och helst toppa det förstås. Postad 05 april 2010 - 11:04 Jag gjorde den bedömningen efter att ha kikat på mina tidigare mobilräkningar. Med 3Pott 199 (eller vad det nu heter) finns det en liten "risk" att jag ringer över den summan, men det känns bättre det än att ha "press på sig" att ringa upp sitt månadsbelopp bara för att. Men det hänger ju som sagt på hur man använder nallen... Jaja, lite OT kanske... Följer för övrigt slaviskt denna tråd samt swedroid- och androidforumen samt scannar av YouTube i förhoppning om att hitta nyheter. Känns dock som att man är rätt på det klara med vad man får och nu är mer i stadiet "VILL HA NU!" ![]() ![]() ![]() Just det förresten. Visst är det så att Telenor och 3 delar sitt 3G nät med varandra, och således borde det vara samma täckning på dessa avseende 3G, eller är jag helt ute och cyklar? EDIT: Sista stycket Redigerat av MiWa, 05 april 2010 - 11:06. Postad 05 april 2010 - 11:08
Att kalla den brun, tycker jag är fel. För det första är den nästan svart hela, förutom ramen som är mörk alufärg som skiftar i färg i förhållande till omgivande ljus. Är ljuset/omgivningen varmljus skiftar ramen över mer i guld. I kallt ljus är ramen mer alugrå. Den metallicfärgen reagerar så. Har sett den så mycket på videor och bilder att jag tror jag vet exakt hur den ser ut i verkligheten, eftersom jag hållit på med färger hela mitt liv. Alltså riktigt snygg och betydligt bättre än helsvart. Men så klart är alltid smaken delad, som tur är. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |