Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - LG BD390 *

1533 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 januari 2011 - 18:36

Mihlberg
  • Mihlberg
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
min bd390 kommer efter i ljudet ibland, liksom osynkat när de pratar m.m. är det nån som vet varför?

Postad 01 januari 2011 - 19:53

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

min bd390 kommer efter i ljudet ibland, liksom osynkat när de pratar m.m. är det nån som vet varför?

När det händer på min brukar det oftast hjälpa att stänga av uppspelningen och starta igen (om det gäller strömmat)

Postad 04 januari 2011 - 22:27

Jasså
  • Jasså
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Nu tänkte jag kasta ut min gamla dvd spelare för ett inköp av blueray spelare.
Jag undrar om denna spelare(LG BD390) fortfarande är den bästa spelaren ur hänseendet mediafunktioner eller har det kommit till någon spelare?
Har nu inte några jätte krav och vill max lägga ut 4000kr.
Ska även köpa ny förstärkare till hemmabion som även funkar hyfsat till stereo lyssning(2 kanaligt)där vill jag ej lägga ut mer än 3-4000kr,kanske någon har ett tipps om en sådan?

Postad 05 januari 2011 - 14:49

Grensman
  • Grensman
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Här kommer en länk med hur fixar wlm2011-problemet!
Testade precis och fungerar klockrent ;)

http://forum.xbmc.or...ad.php?p=680130

Postad 05 januari 2011 - 16:26

mandelli
  • mandelli
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Men allvarligt, hur jäkla störande ska det behöva vara för att få det att bli ok att streama mkv via BD?

Jag har nu en Netgera Rangemax DualBand Wireless Router nu, jag har köpt Netgear Rangemax Dual Band Wireless USB 2.0 Adapter för att allt ska funka från min bärbara..men efter dessa 2 000kr så var det precis lika bra som om jag hade min gamla belkin router. Netgear Dual ska man ju kunna streama via 5ghz och surfa via 2.4ghz..Vad gör jag för fel?? Min LG BD kopplar bara upp sig mot 2.4ghz linan, är det det som är problemet? Jag hittar inte 5gz linan i BD menyn för nätverksinställningar...eller är det bara att acceptera att det inte komma fungera streama mkv?

Jag har alla tre (lg, dator och router) inom en radie på 3 meter, inga störnigsmoment så vitt jag kan se.

SNälla nån som kanske har nåt tips!!

Postad 06 januari 2011 - 22:19

sallesalva
  • sallesalva
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
5ghz funkar inte då 390 bara klarar av 2,4ghz. Så det förklara varför den bara kopplar upp sig mot 2,4ghz.

/Krille

Men allvarligt, hur jäkla störande ska det behöva vara för att få det att bli ok att streama mkv via BD?

Jag har nu en Netgera Rangemax DualBand Wireless Router nu, jag har köpt Netgear Rangemax Dual Band Wireless USB 2.0 Adapter för att allt ska funka från min bärbara..men efter dessa 2 000kr så var det precis lika bra som om jag hade min gamla belkin router. Netgear Dual ska man ju kunna streama via 5ghz och surfa via 2.4ghz..Vad gör jag för fel?? Min LG BD kopplar bara upp sig mot 2.4ghz linan, är det det som är problemet? Jag hittar inte 5gz linan i BD menyn för nätverksinställningar...eller är det bara att acceptera att det inte komma fungera streama mkv?

Jag har alla tre (lg, dator och router) inom en radie på 3 meter, inga störnigsmoment så vitt jag kan se.

SNälla nån som kanske har nåt tips!!

Postad 07 januari 2011 - 01:49

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Jag börjar gilla min BD390 mer nu efter ha kopplat in till nätverk.
Streama serier är nice. Youtube är väldigt avskalat inte mycket där inga inställningar alls inte ens mina Prenumeratione finns med. Annrs gillar jag YT funktionen.

Postad 10 januari 2011 - 19:57

Unregisteredc51ac687
  • Unregisteredc51ac687
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har skummat igenom hela tråden och noterat att det är flera som haft problem med undertexter när de streamar mkv-filer.

Jag streamar från en NAS kopplad till en Apple Airport Extreme, och det har fungerat klockrent (bortsett från att jag inte lyckats få till svenska tecken). Men idag när jag drar igång en mkv-fil som fungerat utan problem förut, vill 390n helt plötsligt inte kännas vid några som helst undertexter. Detta trots att den några dagar tidigare visat exakt samma srt-fil utan att protestera!

Efter att ha testat några andra mkv- och srt-filer, konstaterar jag att 390n inte hittar några undertexter längre. Omstarter, fabriksinställningar, inget hjälper. Har någon annan råkat ut för detta?

Postad 15 januari 2011 - 23:09

LED-Light
  • LED-Light
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Har Precis köpt spelaren och en extern hårddisk LaCie Rikiki 500 GB.

Men det är något som stör mig när jag kopplar in hårddisken till spelaren och "öppnar" den så finns det en mapp som heter $RECYCLE.BIN. Någon som vet hur jag får bort den?

Någon annan som har det "Problemet"

Redigerat av LED-Light, 15 januari 2011 - 23:14.

Postad 16 januari 2011 - 06:33

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Men det är något som stör mig när jag kopplar in hårddisken till spelaren och "öppnar" den så finns det en mapp som heter $RECYCLE.BIN. Någon som vet hur jag får bort den?

ser det inte som ett "problem", men ja jag har den åxo..

Postad 16 januari 2011 - 07:22

kjx
  • kjx
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Det är mappen för papperskorgen som Windows använder. Det går att radera med lite trix, men den kommer tillbaka så fort du slänger nåt som ligger på hårddisken. Normalt så ligger den som dold när du tittar i utforskaren på din dator men BD-390 visar alla mappar.

Postad 21 januari 2011 - 18:57

kael123
  • kael123
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Ljudet hackar när jag spelar upp 1080p mkvfilm. 720p flyter perfekt. Vad är det för fel? Hackar när jag kör över nätverk och även när jag kör med usbminne. Har precis köpt spelaren och testar med en samplefil, cirka 30 sekunder. Spelar jag upp videon på datorn så hackar inte ljudet alls. Vad kan det vara för fel? Har uppdaterat spelaren också.

Postad 22 januari 2011 - 18:18

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Ljudet hackar när jag spelar upp 1080p mkvfilm. 720p flyter perfekt. Vad är det för fel? Hackar när jag kör över nätverk och även när jag kör med usbminne. Har precis köpt spelaren och testar med en samplefil, cirka 30 sekunder. Spelar jag upp videon på datorn så hackar inte ljudet alls. Vad kan det vara för fel? Har uppdaterat spelaren också.

Testa med en riktig film (hel mkv långfilm alltså).. jag kan köra både usb och trådat nätverk utan minsta tillstymelse av lagg!

Redigerat av Majorglenn, 22 januari 2011 - 18:18.

Postad 22 januari 2011 - 21:25

LED-Light
  • LED-Light
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Någon mer som upplever att bilden hackar ibland?
Jag har endast testat att spela MKV filmer och serier från min nyinköpta LaCie Rikiki 500 GB externa hårddisk.

Någon mer som upplever det eller är det så att hårddisken inte är tillräcklig snabb?

Redigerat av LED-Light, 22 januari 2011 - 23:47.

Postad 23 januari 2011 - 01:50

xpndr
  • xpndr
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Min första post på detta forum så ha överseende

Min BD390 fungerar som den skall men det är några saker jag undrar över och kanske kan Ni, den breda massan, här svara på de.

Det är möjligt jag inbillar mig men tycker att det ibland tar längre tid att, dels, hitta men oxå ladda BlueRay-filmer än tidigare och när den laddar ger den ifrån sig små tickande ljud (knappt hörbara).

Min fråga är då:
a: hur vet jag när det beror på spelaren och när det beror på skivan (hyrkivor har ju ofta smårepor och så)?
b: är det tickande ljudet normalt?
c: kan man på något vis testa detta med "hitta-tid" och "ladd-tid"?

tacksam för svar

Redigerat av xpndr, 23 januari 2011 - 01:55.

Postad 23 januari 2011 - 17:14

Unregistered8bf5d72d
  • Unregistered8bf5d72d
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
min första post bara så att ni vet.. ;)

jag har precis köpt en LG BD390 och jag har ett stort problem med nätverket, jag vill kunna köra trådlöst men som det är nu är det inte möjlig, jag har en Netgear DGN2000 o har inga problem med alla mina andra enheter som går trådlöst, 3 datorer o en 360. jag hittar mitt nätverk när jag söker efter det, o det går att ställa in men så fort jag försöker uppdatera eller kolla på youtube på spelaren, så kommer det upp att jag inte har tillgång till nått nätverk. :) och det kvittar om jag kör trådat el trådlöst.???
ber om ursäkt om det e lite rörigt. men tacksam för svar.
mvh Kristian

Postad 23 januari 2011 - 20:51

Unregistered7b95faa3
  • Unregistered7b95faa3
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

min första post bara så att ni vet.. ;)

jag har precis köpt en LG BD390 och jag har ett stort problem med nätverket, jag vill kunna köra trådlöst men som det är nu är det inte möjlig, jag har en Netgear DGN2000 o har inga problem med alla mina andra enheter som går trådlöst, 3 datorer o en 360. jag hittar mitt nätverk när jag söker efter det, o det går att ställa in men så fort jag försöker uppdatera eller kolla på youtube på spelaren, så kommer det upp att jag inte har tillgång till nått nätverk. :) och det kvittar om jag kör trådat el trådlöst.???
ber om ursäkt om det e lite rörigt. men tacksam för svar.
mvh Kristian

Har också precis köpt en 390. Även jag hade en del problem med det trådlösa nätverket men efter att ha installerat det medföljande Nero Home media programmet så funkar det mycket bättre. Testa det om du inte gjort det.

En annan sak jag har problem med är att en del .mvk-filer inte spelar upp. Vissa funkar, vissa inte. Någon som vet vad det kan bero på?

Annars tycker jag spelaren än så länge är helt okej, men dock inte så otroligt snabb som en del vill göra gällande. Ganska långa laddningstider på en del blu-ray-titlar, tex Avatar.

Postad 23 januari 2011 - 21:25

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Mitt förslag är att man inte ska ha något installerat som heter "Nero" på en dator.
Fildelning är det ultimata i windows, iaf win vista och win 7

Postad 23 januari 2011 - 21:44

Unregistered7b95faa3
  • Unregistered7b95faa3
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Mitt förslag är att man inte ska ha något installerat som heter "Nero" på en dator.
Fildelning är det ultimata i windows, iaf win vista och win 7

Jo visst, men hur förklarar du då varför jag kan streama filer från datorn utan problem med Nero och när jag körde direkt med Vista så fick jag hela tiden nätverksfel? Allt tyder på att Nero i det här fallet löste mina problem.

Postad 23 januari 2011 - 21:47

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 314 inlägg
  • 0

Har du testat att ange statisk ip?

Måste göra det på min Denon-receiver, annars funkar det inte. Däremot funkar det på BD390. Det är gissningsvis någon bugg i routern (Har en Siemens grunka).

Postad 24 januari 2011 - 17:35

Unregistered8bf5d72d
  • Unregistered8bf5d72d
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Har du testat att ange statisk ip?

Måste göra det på min Denon-receiver, annars funkar det inte. Däremot funkar det på BD390. Det är gissningsvis någon bugg i routern (Har en Siemens grunka).

jo jag har försökt. men varje gång jag ska spara den ip adressen i routern så kommer det upp att mac-adressen är invalid.. :/

Postad 04 februari 2011 - 18:03

ssb1570
  • ssb1570
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Någon mer som upplever att bilden hackar ibland?
Jag har endast testat att spela MKV filmer och serier från min nyinköpta LaCie Rikiki 500 GB externa hårddisk.

Någon mer som upplever det eller är det så att hårddisken inte är tillräcklig snabb?

Min 390 hackar och det är när jag spelar blu ray skivor :D håller på att laddar hem firmware B.D.8.08.544.B.
hoppas det blir bättre verkar vara en gigantisk uppdatering då den hållit på i 30 minuter,provat trådlösa men det funkar inte så nu kör jag sladd.Nån som hämtat och vet vad den sista firmwaren gör??

Redigerat av ssb1570, 04 februari 2011 - 18:04.

Postad 04 februari 2011 - 23:47

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Nån som hämtat och vet vad den sista firmwaren gör??

Har inte hittat någon info om dom senaste 3-4 uppdateringarna!

Edit: Det första jag upptäckte är att youtube klienten är uppsnyggad :D

Redigerat av Majorglenn, 05 februari 2011 - 00:13.

Postad 05 februari 2011 - 17:13

ssb1570
  • ssb1570
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Edit: Det första jag upptäckte är att youtube klienten är uppsnyggad ;)

Sista firmwaren- B.D.8.08.544.B. är installerad och jag såg heat och den flöt på fint :wacko:
har inte kollat om den har gjort ngt annat med spelaren återkommer isf.

Postad 05 februari 2011 - 18:35

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0

Edit: Det första jag upptäckte är att youtube klienten är uppsnyggad ;)

Låter intressant det med youtube, hoppas den blivit bättre mer funktioner. Som synd bara snyggare inte bättre.

Redigerat av hellfog, 05 februari 2011 - 19:14.

Postad 07 februari 2011 - 16:47

LED-Light
  • LED-Light
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
La in en MKV fil på hårddisken och koppla in den till Spelaren igår. Filmen startade med DTS ljud och hackade till vart 5 sec. Varför? Bytte till Dolby Digital och ljudet flöt på fint.

Postad 07 februari 2011 - 17:31

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

La in en MKV fil på hårddisken och koppla in den till Spelaren igår. Filmen startade med DTS ljud och hackade till vart 5 sec. Varför? Bytte till Dolby Digital och ljudet flöt på fint.

troligvis fel på filen..

Postad 07 februari 2011 - 17:33

LED-Light
  • LED-Light
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

troligvis fel på filen..

Har även hänt på en annan film också för ett tag sedan.

Postad 07 februari 2011 - 22:53

bluefoxes
  • bluefoxes
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej! Har ett j*vligt störande problem med min BD390. Mkv filer fryser efter någon minut när jag spelar upp dom via ettUSB minne. Först min övriga "setup"

TV:

Förstärkare

USB: Läser i 32mb/s och skriver i 12mb/s
(NTFS)

Har ju kommit på att man kan ju spela upp mkv filer och övriga filer på BD390 via ett USB minne.
Men problemet är att mkv filerna som jag testat (720p) fryser efter några minuter. Allting flyter på bra. Både ljud och bild är kanon och det står DTS 3/2.1 i förstärkarfönstret. Men sen rätt vad det är så bara fryser skiten.

Har också provat vanliga xvid filer och dom funkar kanon. Har provat all möjliga firmware till bd390 men inget hjälper. Även provat små sample 1080p trailers och dom "hackar" i ljudet men inte i bilden.

Vad är felet? Pallar inte USB minnet? Eller är BD390 bara ett ända stort problem (som det verkar vara?) ;)

Redigerat av bluefoxes, 08 februari 2011 - 00:15.

Postad 08 februari 2011 - 09:37

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Hej!

Har inte läst igenom tråden, men jag fick ett tips från Oppo vad man kan göra med filer som inte spelaren vill spela upp t.ex.e MKV-filer, borde ju funka på LG390 med:

Man laddar ner Format Factory som kan omvandla filerna på ett enkelt sätt.
Har inte provat ännu (min dator hemma är urkopplad för tillfället) men ska ge det ett försök sen.

Postad 08 februari 2011 - 11:38

Rolandbilly
  • Rolandbilly
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Ja, problemet med att DTS-ljud hackar, filer inte går att spela upp osv beror ofta på hur mkv-filen är muxad.
Ladda hem mkvmerge eller liknande program, ladda in mkv-filen, gå in på ljud samt bild och under compression så välj "none" och remuxa. Du får då en kopia på filen, som bör fungera i BD390.

Tar inte lång tid, men rätt irriterande. Vet inte om detta behövs dock med den nya firmwaren som kom.

Postad 08 februari 2011 - 14:41

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Då har det hänt igen...kommer inte åt min media-pc längre. Bara över en natt så vägrar 390n att connecta till just den, men till laptopen funkar det alltid. Exakt samma program + settings i burkarna.

Kör windows-file and printer share -service. Win7 64 i bägge burkarna.

Slänger snart ut skiten för något från Nero tänker jag inte installera på mina system.

//Lorryquai

Bifogad fil(er)

Redigerat av Lorryquai, 08 februari 2011 - 14:50.

Postad 08 februari 2011 - 23:24

bluefoxes
  • bluefoxes
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Ja, problemet med att DTS-ljud hackar, filer inte går att spela upp osv beror ofta på hur mkv-filen är muxad.
Ladda hem mkvmerge eller liknande program, ladda in mkv-filen, gå in på ljud samt bild och under compression så välj "none" och remuxa. Du får då en kopia på filen, som bör fungera i BD390.

Tar inte lång tid, men rätt irriterande. Vet inte om detta behövs dock med den nya firmwaren som kom.

Tack för tipset. Provade att muxa både 720p och 1080p .mkv filer. Men det blev nästan sämre. Filmerna fryser efter en stund och samma hack i ljudet på 1080p film. Dessutom startade inte ens vissa .mkv filer. Tror ni att USB minnet är för klent? Fixar man biffen med en extern hårddisk inkopplad istället för en USB sticka.

Har kollat lite på dessa:

Tillräcklig prestanda för att klara av det?

Redigerat av bluefoxes, 08 februari 2011 - 23:47.

Postad 12 februari 2011 - 17:06

Picanto207
  • Picanto207
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag har lite problem med kopplingen mellan BD390 och en seagate expansion 1TB disk. Har jag den kopplad via USB när jag startar spelaren så hittar den inte infon på disken såsom foton, filmer och musik men om jag kopplar ur disken när BD390 är startad sen i med den igen då synkas allt upp. Vad kan vara fel? Har googlat en del men hittar inget vettigt...

Postad 13 februari 2011 - 23:29

sczcz
  • sczcz
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Hejsan!

Jag har lite problem med kopplingen mellan BD390 och en seagate expansion 1TB disk. Har jag den kopplad via USB när jag startar spelaren så hittar den inte infon på disken såsom foton, filmer och musik men om jag kopplar ur disken när BD390 är startad sen i med den igen då synkas allt upp. Vad kan vara fel? Har googlat en del men hittar inget vettigt...

Har hårddisken extern strömkälla? Om inte, prova med en hårddisk som kräver egen strömsladd och se om problemet kvarstår.

Postad 14 februari 2011 - 08:51

Picanto207
  • Picanto207
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Disken har egen strömkälla, den startar upp samtidigt som bd390 då den verkar kräva signal från USB på något sätt. Fattar inte varför jag ska behöva dra ur USB kabeln för att sen sätta i den igen för att disken ska hittas...

Några andra förslag?

Postad 17 februari 2011 - 13:36

stgre
  • stgre
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Jag tänkte köpa denna spelare men efter att ha läst igenom nästan hela tråden så har jag ångrat mig.
Anledningen till att jag ångrat mig är att den saknar den viktigaste funktionen jag vill ha.
Jag såg det efter att ha läst över 30 sidor i tråden.

Jag vill kunna rippa ned min Blu-ray samling men makemkv (ej koda om)
då får jag en mkv fil som innehåller film, ljud, undertexter.
och streama från min server

är det någon som vet om Samsung BD-C5300 klarar detta?

Postad 19 februari 2011 - 22:00

Unregistered8b3631e1
  • Unregistered8b3631e1
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Jag har en tråd under förstärkare men det är inget fel på min receiver så frågan passar ju bättre i denna tråd :)

Det gäller sprak när man kör på de analoga utgångarna (testa till exempel Cars):
Spraktråden

Postad 21 februari 2011 - 19:25

Unregisteredc431bc4a
  • Unregisteredc431bc4a
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt en BD390 och när jag skulle kolla på en 720p Mkv-film via nätverket så fick jag ingen text. Kollar jag på filmen direkt i datorn, så kommer textningen, men när jag spelar upp den via nätverket så hittar den ingen text. Jag trycker på subtitel-knappen men det går inte. Det är en separat textil, och som sagt det funkar i datorn så det är inget fel, men vad fan är problemet? Tacksam för råd..

Postad 21 februari 2011 - 20:04

goodguy
  • goodguy
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag har precis köpt en BD390 och när jag skulle kolla på en 720p Mkv-film via nätverket så fick jag ingen text. Kollar jag på filmen direkt i datorn, så kommer textningen, men när jag spelar upp den via nätverket så hittar den ingen text. Jag trycker på subtitel-knappen men det går inte. Det är en separat textil, och som sagt det funkar i datorn så det är inget fel, men vad fan är problemet? Tacksam för råd..

Jag har samma problem vad gäller mkv, dvs subs visas varken när jag kör med DLNA mot min Readynas NV+ eller "vanlig" share, dvs delar ut en disk över nätverket.

Vad gäller Divx/Xvid så funkar subs fint när jag spelar från en delad disk. Subs visas däremot inte vid uppspelning via DLNA.

Och som du skriver; självklart lirar samtliga filformat med subs perfekt när man spelar upp dem på datorn.

Postad 21 februari 2011 - 20:24

Unregisteredc431bc4a
  • Unregisteredc431bc4a
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Jag har samma problem vad gäller mkv, dvs subs visas varken när jag kör med DLNA mot min Readynas NV+ eller "vanlig" share, dvs delar ut en disk över nätverket.

Vad gäller Divx/Xvid så funkar subs fint när jag spelar från en delad disk. Subs visas däremot inte vid uppspelning via DLNA.

Och som du skriver; självklart lirar samtliga filformat med subs perfekt när man spelar upp dem på datorn.

Är det ingen som hört vad LG säger om detta, det måste ju var en bug.

Postad 22 februari 2011 - 20:25

Unregisteredc431bc4a
  • Unregisteredc431bc4a
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
När jag spelar upp min mkv-fil (720p) via USB-minnet så hackar och fryser filmen, fast jag får fram texten, vad fan är det frågan om. Varför hackar filmen via USB?

Postad 22 februari 2011 - 20:28

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

När jag spelar upp min mkv-fil (720p) via USB-minnet så hackar och fryser filmen, fast jag får fram texten, vad fan är det frågan om. Varför hackar filmen via USB?

låter inge bra.. jag kan se på 1080P via usbströmsdriven usb-hårddisk utan lagg!

Postad 22 februari 2011 - 23:15

Unregisteredc431bc4a
  • Unregisteredc431bc4a
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

låter inge bra.. jag kan se på 1080P via usbströmsdriven usb-hårddisk utan lagg!

Är det USB-minnet som är "för långsamt", kan det vara möjligt?

Postad 23 februari 2011 - 09:30

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Är det USB-minnet som är "för långsamt", kan det vara möjligt?

svårt o säga men har du något annat att testa så gör det

Postad 23 februari 2011 - 20:12

jimboy71
  • jimboy71
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har ett 8gb usb minne. När jag kör filmer från det usb minnet så brukar det hacka och frysa. men det gör det inte när jag kör från mitt nya usb minne på 16gb. Så ja det kan bero på att usb minnet läser för långsamt på vissa usb minnen. Det ska man tänka på när man köper ett nytt usb minne. Att det läser och skriver snabbt till usb minnet.

Mvh

Postad 23 februari 2011 - 20:25

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
jag hade tidigare ett 8gb minne som fungerade klockrent.. nu har jag en 250gb hårddisk som som sagt drivs med usb sladden.. det enda som kan lagga lite ibland är 350mb tv serier(!). 1080P flyter på hur fint som helst!

Postad 25 februari 2011 - 18:14

Eken91
  • Eken91
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej! Relativt ny här på forumet men läst mycket med intresse!

Har införskaffat mig en LGpk350N nyligen och är sugen på att utnyttja tv fullt ut, därför ska en Blurayspelare köpas nu när lönen trillat in.

Är denna BD390 fortfarande prisvärd eller har det kommit nya modeller som är snarlika?
Kan sträcka mig mot 2500:-
Kommer ej att kolla på något nerladdat utan bara köp/hyr-film.

Vore tacksam för svar:-)

//Niklas Ek

Postad 26 februari 2011 - 10:57

Unregisteredc431bc4a
  • Unregisteredc431bc4a
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Hej! Relativt ny här på forumet men läst mycket med intresse!

Har införskaffat mig en LGpk350N nyligen och är sugen på att utnyttja tv fullt ut, därför ska en Blurayspelare köpas nu när lönen trillat in.

Är denna BD390 fortfarande prisvärd eller har det kommit nya modeller som är snarlika?
Kan sträcka mig mot 2500:-
Kommer ej att kolla på något nerladdat utan bara köp/hyr-film.

Vore tacksam för svar:-)

//Niklas Ek

BD390 har fått strålande recensioner och flera utmärkelser för sin fina bild och ljud, samt att den är bra på uppskalning av dvd etc. Sedan klarar den de vanligaste formaten, samt har nätverksfunktion, så jag vill nog påstå att denna spelare definitivt håller fortfarande, det har inte kommit ut något direkt bättre, definitivt inte i denna prisklass, 1990 kr hos NetonNet.

Om man läser en tråd som denna, så är det ALLTID någon/några som haft problem med något och vill ha tips, men så är det med ALLA elektronikprodukter. Det finns inte en enda tv, dvd, bluray, förstärkare etc. som ingen har något att "klaga" på, så är det bara, och då är detta en bra plats till att få tips och råd, för ibland kan man ju lösa "problemet"..

Postad 26 februari 2011 - 12:14

Eken91
  • Eken91
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

BD390 har fått strålande recensioner och flera utmärkelser för sin fina bild och ljud, samt att den är bra på uppskalning av dvd etc. Sedan klarar den de vanligaste formaten, samt har nätverksfunktion, så jag vill nog påstå att denna spelare definitivt håller fortfarande, det har inte kommit ut något direkt bättre, definitivt inte i denna prisklass, 1990 kr hos NetonNet.

Om man läser en tråd som denna, så är det ALLTID någon/några som haft problem med något och vill ha tips, men så är det med ALLA elektronikprodukter. Det finns inte en enda tv, dvd, bluray, förstärkare etc. som ingen har något att "klaga" på, så är det bara, och då är detta en bra plats till att få tips och råd, för ibland kan man ju lösa "problemet"..

Tack för svar!
Ja det finns som sagt alltid dem som ska gnälla på något, men då lär det bli en beställning på denna!
Tack återigen för svar ;)

//Niklas

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.