Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *

2353 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 July 2010 - 21:11

Isol
  • Isol
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har en fundering. När jag skickar upp bilder på facebook blir bilden mycket liten, när andra vänner med X10 mini gör det blir de i rätt (vanliga) storleken. Vad gör jag för fel?

Postad 14 July 2010 - 22:22

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1789 inlägg
  • 0
Vad är det för fel på market place för mini pro?

Min Desire har alla program, men minin har nästan inga. Tex vill jag installera "Install" ett program för att installera apk paket. Men den hittas inte på market place på minin, men på Desire.. Vad är felet!?

Redigerat av CyberVillain, 14 July 2010 - 22:23.

Postad 14 July 2010 - 22:48

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Vad är det för fel på market place för mini pro?

Min Desire har alla program, men minin har nästan inga. Tex vill jag installera "Install" ett program för att installera apk paket. Men den hittas inte på market place på minin, men på Desire.. Vad är felet!?

Vet inte vad du menar med inga, tycker det finns en hel del. Dock visas endast appar som supportar QVGA skärmar vlket kan förklara varför alla appar du såg med Desire inte syns med din mini.

Postad 14 July 2010 - 23:00

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1789 inlägg
  • 0

Vet inte vad du menar med inga, tycker det finns en hel del. Dock visas endast appar som supportar QVGA skärmar vlket kan förklara varför alla appar du såg med Desire inte syns med din mini.

Ah, så kan det vara. Dock tycker man ju ett program för att installera apk filer borde funka under qvga.. men, men..

En fråga till. På min desire kan man ha flera widgets på samma skärm, går det att lösa på nått sätt?

Postad 14 July 2010 - 23:56

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Ah, så kan det vara. Dock tycker man ju ett program för att installera apk filer borde funka under qvga.. men, men..

Jo, det finns en hel del appar som inte är registrerade att supporta QVGA, men som fungerar fint ändå med QVGA skärmar. Kan bero på att info om appen inte är uppdaterad korrek i market eller att utvecklaren inte testat med QVGA.Vem vet.

En fråga till. På min desire kan man ha flera widgets på samma skärm, går det att lösa på nått sätt?

Jo, folk löser detta med att installera en egen launcher typ aHome, For 1.6 eller AWD eller dyligt. Själv är jag nöjd med SE's egen lösning då jag tycker det blir för plottrigt med mer än en widget på samma yta på den lilla skärmen.

Postad 15 July 2010 - 05:45

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
I appen "backgrounds" finns ju en massa fina bilder men de blir inte bra, d.v.s. hela bilden kommer inte med trots att man maxar den i beskärningen, gör jag något fel eller funkar det inte till den lilla skärmen, eller går det att lösa på något sätt ?

/ J

Postad 15 July 2010 - 08:42

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1789 inlägg
  • 0

Jo, det finns en hel del appar som inte är registrerade att supporta QVGA, men som fungerar fint ändå med QVGA skärmar. Kan bero på att info om appen inte är uppdaterad korrek i market eller att utvecklaren inte testat med QVGA.Vem vet.

Du vet inte om man kan få ner programmen på annat sätt och testa dem under QVGA? Visst det går ju att hitta dem via andra kanaler, men det är ju lite jobbigt, och inte alltid lagligt...

Postad 15 July 2010 - 11:56

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
..............................................

I appen "backgrounds" finns ju en massa fina bilder men de blir inte bra, d.v.s. hela bilden kommer inte med trots att man maxar den i beskärningen, gör jag något fel eller funkar det inte till den lilla skärmen, eller går det att lösa på något sätt ?

/ J

Bilden anpassar sig efter hur många widgets du har. Bilden ska räcka från första till sista widgeten. Bäst tycker jag är att använda SE:s egna bakgrunder.

Redigerat av Bosse-i-skogen, 15 July 2010 - 11:55.

Postad 15 July 2010 - 12:03

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Du vet inte om man kan få ner programmen på annat sätt och testa dem under QVGA? Visst det går ju att hitta dem via andra kanaler, men det är ju lite jobbigt, och inte alltid lagligt...

Jag tror det skall finnas en emulator för PC via vilken du kan ladda ner alla appar från market och sedan manuellt överföra dem till din mini. Har dock själv alldrig använt det och vet ej var man får tag på det eller hur det fungerar. Kanske någon annan här känner igen detta och kan ge dig någon ledtråd.

Postad 15 July 2010 - 12:07

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

Jag tror det skall finnas en emulator för PC via vilken du kan ladda ner alla appar från market och sedan manuellt överföra dem till din mini. Har dock själv alldrig använt det och vet ej var man får tag på det eller hur det fungerar. Kanske någon annan här känner igen detta och kan ge dig någon ledtråd.

Appinstaller från market och sen googla efter apk-filer. T ex här: http://www.androidfreeware.org/ skicka över apk-filen till telefonen (eller ladda ner dom direkt via telefonen) och starta appinstaller så hittas alla apk-filer i telefonen och installation måste vara en baggis. dock kanske inte alla program är anpassade för vår lilla skärm men det visar sig nog.

Redigerat av Bosse-i-skogen, 15 July 2010 - 12:12.

Postad 15 July 2010 - 13:45

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

..............................................

Bilden anpassar sig efter hur många widgets du har. Bilden ska räcka från första till sista widgeten. Bäst tycker jag är att använda SE:s egna bakgrunder.

Tack för svaret, men det var ju en dålig lösning på backgrounds, man vill ju se hela bilden på varje widget, nä, då går den appen bort.

/ J

Postad 15 July 2010 - 14:30

tjyven_erik
  • tjyven_erik
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
En fråga runt Album-appen som är förinstallerad på min iaf;
Varje gång jag sätter igång telefonen eller syncar med datorn söks allt minne igenom efter bilder som syns i album-appen. Skulle bara vilja ha begränsad mängd foton där, tex en mapp, eller sortera upp i en mappstruktur. Gillar annars bildvisaren med zoommöjligheterna osv.
Finns det något sätt att få denna att uppföra sig bättre, eller är det en komplett uppsättning av alla bilder i hela telefonen utan uppdelningsmöljigheter som gäller?

Postad 15 July 2010 - 18:25

Unregistered30946
  • Unregistered30946
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Nån som vet hur man ändrar google konto för google maps, latitude?
Gav ungarna min inloggning för att komma åt market.
Nu har jag skapat google mail konton till dom men hur f.n byter jag inloggningen?
Vill ju hålla koll på glinen via latitude men då måste dom vara inloggade på "egna" konton.

Tack på förhand / p

Hade ungefär samma problem, men det var Gmailen och androidmarket mm.
Mailade supporten och fick svar samma dag.

"Ta bort ett Google™-konto från telefonen
Om du gör detta kan all användarinformation för alla Google™-tjänster i telefonen återställas. Du
måste då logga in med ditt Google-konto om du vill använda de här tjänsterna igen. Kontrollera
att du har sparat och säkerhetskopierat alla data i telefonen innan du fortsätter.
1 Knacka på programfältet på Start-skärmen.
2 Knacka på Inställningar > "Program" > "Hantera program".
3 Rulla nedåt och knacka på Gmail.
4 Knacka på "Rensa data".
5 Gör sedan samma sak med följande program: Gmail storage, Google apps, Calendar, Calendar storage"

Hoppas det löser sig...

Postad 15 July 2010 - 19:52

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
Jag tycker mer och mer om min X10 mini! Det den saknar i funktionalitet jämfört med X10 tänker jag inte på längre. Formatet, smidigheten och det snabba gränssittet är för mig guld värt! Det jag diggar absolut mest är att skriva sms/mms. Det går i en rasande fart genom skärmens tangentbord. Slå på vibration så är det riktigt smidigt för då känner man att man tryckt på skärmen.

Postad 15 July 2010 - 20:14

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
@ Lizard.

Tack för svaret, kan va bra att ha till hands " nästa" gång.
Löste det nu med att reseta luren & börja om från början.
Appar som jag hade går ju snabbt att ladda ner igen.

Tack iaf / p

Postad 15 July 2010 - 21:50

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Jag tycker mer och mer om min X10 mini! Det den saknar i funktionalitet jämfört med X10 tänker jag inte på längre. Formatet, smidigheten och det snabba gränssittet är för mig guld värt! Det jag diggar absolut mest är att skriva sms/mms. Det går i en rasande fart genom skärmens tangentbord. Slå på vibration så är det riktigt smidigt för då känner man att man tryckt på skärmen.

Håller med både vad gäller minin som helhet samt tangentbordet (har testat både Scandinavian Keyboard samt SlideIT, men tycker inte någon av dessa tillför något beträffande snabbhet).

Postad 16 July 2010 - 19:46

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
Unplugged for 30 hours och 46% kvar säger "Battrey indicator". Bra tycker jag. Ca: 10-15 min samtal, surf i mängder och sms/mms i massor.

Postad 17 July 2010 - 00:03

Unregisteredddc2a251
  • Unregisteredddc2a251
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Unplugged for 30 hours och 46% kvar säger "Battrey indicator". Bra tycker jag. Ca: 10-15 min samtal, surf i mängder och sms/mms i massor.

Hur?

Postad 17 July 2010 - 00:14

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Unplugged 37h med 46% kvar med ca 15-20 min samtal., ett par foton med blixt, ingen surf eller annat mabo jambo. Inte illa för en lite smartphone, men önskar det var bra mycket bättre krut i batteriet (batteriet i G502 jag hade innan och som har samma batteri som X10 mini räckte ca 5-6 dagar med samma användning).

Har dock bara haft minin drygt en vecka. Får väl se om batteriet blir ytterligare lite bättre efter ett par laddningar (några 5-6 dagar lär det dock alldrig bli).

Redigerat av twintin, 17 July 2010 - 00:23.

Postad 17 July 2010 - 10:12

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Jag ligger inte heller i närheten av detta ännu. Har väl ca.10-12% kvar när jag kommer hem från jobbet. Blir lite surf på rasterna och en hel del sms. Kan dock inte lyssna på musik så mkt som jag hade velat för då vore batteriet slut innan lunch =/ Har haft luren i ca.2,5 vecka nu så jag hoppas fortfarande att det finns utrymme för förbättring. I annat fall funderar jag på att återställa den och se hur länge det varar då. Kan ju vara lite apps och sånt man installerat som tjuvar tänker jag.

Postad 17 July 2010 - 12:19

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Nu ligger jag på 49h och har 32% kvar. Skärmen är den överlägset största energiboven. Lite surf och ett par SMS låter inte mycket, men har du haft skärmen igång konstant i ca 20-30 min, så har du förbrukat betydligt mer ström än du tror. Därför kan konstant pillande på telefonen dra mer ström än att prata it.ex. 20min. Likaledes är det att föredra att styra radio och musikspelare via knapparna på headetet än skärmen.

Redigerat av twintin, 17 July 2010 - 12:20.

Postad 17 July 2010 - 12:26

fogfi
  • fogfi
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Går det att stänga av ljudet på e-post aviseringarna på en x10 mini pro? Den enda inställningen jag hittar stänger av alla ljud på aviseringar. Jag vill ha kvar SMS ljud men inte e-post ljud som kommer mitt i natten, några förslag?

Postad 17 July 2010 - 12:47

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Går det att stänga av ljudet på e-post aviseringarna på en x10 mini pro? Den enda inställningen jag hittar stänger av alla ljud på aviseringar. Jag vill ha kvar SMS ljud men inte e-post ljud som kommer mitt i natten, några förslag?

Det ska inte vara några problem. Inställningar->Sony Ericsson->E-post
Där kan du sätt på/stänga av avisering, ändra ljud och dylikt.

Postad 17 July 2010 - 13:44

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

Hur?

Det undrar jag också. Denna gången är jag nere på 27% efter 9 timmar. Inga samtal men lite mer facebook och surf. Jag blir inte klok på det hela.

Postad 17 July 2010 - 18:26

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
Hittade denna video som förklarar hur man maximerar batteritiden. Av med GPS och datatrafik. Av med automatisk sync. http://www.youtube.c...u/0/P3H--BLPQnI

Rullgardinen från telefonens överkant ner och aktivera/avaktivera datatrafik. Mycket enkelt.

Redigerat av Bosse-i-skogen, 17 July 2010 - 18:27.

Postad 17 July 2010 - 18:40

Unregisteredaaecc49b
  • Unregisteredaaecc49b
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
kan kanske också vara värt att testa om batteriet tar slut fort?
http://talk.maemo.or...?t=35907&page=3

"You are correct to advise upgraing cards older than a couple of years, but for the wrong reason.
The real culprit is the SIM card power characteristics.

(dates are approximate)
SIM cards supplied prior to 2001 were all running 5 volts
SIM cards between 2001-2004 support 3V (and 5V)
SIM cards from 2004 support 1.8V (and 3V)

I had a friend who cut out a mini-SIM from a Full size (credit card) SIM previously in a GSM StarTAC.

He used my mini-SIM as a template, drew around it and cut out the card with scissors! Although this was ingenious and the newer phone he was using supported legacy 5V SIMs, the designed power-saving (sleep) mode was never achieved. This resulted in very poor stand-by times - the same is true for 5V/3V SIMs when the device is capable of operating at 1.8V

Although the industry is pretty settled on 1.8V devices right now, there are plans to further reduce to 1.2V then 0.9V in the future.

This is the reason to 'upgrade' your SIM cards every few years. "

Postad 17 July 2010 - 20:47

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

kan kanske också vara värt att testa om batteriet tar slut fort?
http://talk.maemo.or...?t=35907&page=3

"You are correct to advise upgraing cards older than a couple of years, but for the wrong reason.
The real culprit is the SIM card power characteristics.

(dates are approximate)
SIM cards supplied prior to 2001 were all running 5 volts
SIM cards between 2001-2004 support 3V (and 5V)
SIM cards from 2004 support 1.8V (and 3V)

I had a friend who cut out a mini-SIM from a Full size (credit card) SIM previously in a GSM StarTAC.

He used my mini-SIM as a template, drew around it and cut out the card with scissors! Although this was ingenious and the newer phone he was using supported legacy 5V SIMs, the designed power-saving (sleep) mode was never achieved. This resulted in very poor stand-by times - the same is true for 5V/3V SIMs when the device is capable of operating at 1.8V

Although the industry is pretty settled on 1.8V devices right now, there are plans to further reduce to 1.2V then 0.9V in the future.

This is the reason to 'upgrade' your SIM cards every few years. "

Ni som aldrig känt att kort batteritid i X10 mini varit något problem; nya sim eller äldre?

Redigerat av Bosse-i-skogen, 17 July 2010 - 20:48.

Postad 17 July 2010 - 21:47

Unregisteredddc2a251
  • Unregisteredddc2a251
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Hittade denna video som förklarar hur man maximerar batteritiden. Av med GPS och datatrafik. Av med automatisk sync. http://www.youtube.c...u/0/P3H--BLPQnI

Rullgardinen från telefonens överkant ner och aktivera/avaktivera datatrafik. Mycket enkelt.

Äh.. Har man en mobil som är skapad för att surfa på så ska man inte stänga av datatrafik och GPS. Visst, vill man ha 1-2 timmar längre standby tid så kan det vara att föredra, men att hålla på att stänga av och sätta på hela tiden, det tar säkert en hel del batteri det också..

Postad 18 July 2010 - 09:10

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Det här med att det inre går att skicka en kontakt som sms, det är verkligen ett fett minus, fattar inte att det inte finns stöd för det. Finns det ingen annan kontaktbok att hämta hem från Market?

Postad 18 July 2010 - 09:41

Unregisteredaaecc49b
  • Unregisteredaaecc49b
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Det här med att det inre går att skicka en kontakt som sms, det är verkligen ett fett minus, fattar inte att det inte finns stöd för det. Finns det ingen annan kontaktbok att hämta hem från Market?

andra kontaktböcker finns det - tex "aContacts" men jag har ingen aning om det fixar det problemet dock men värt ett försök kanske?

Postad 18 July 2010 - 09:45

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
Ang. dessa brister vi har i X10 mini. Är det troligt att det fixas men den nya programvaran som ju ska komma till hösten? Att bluetooth fungerar direkt, skicka kontakter vis sms och andra brister. T ex att åtminstonde kunna redigera en tagen bild lite grann i varje fall. Alltså att kunna göra detta utan att behöva installera separata appar.

Postad 18 July 2010 - 14:24

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

andra kontaktböcker finns det - tex "aContacts" men jag har ingen aning om det fixar det problemet dock men värt ett försök kanske?

Inget dumt tips, den funkade faktiskt bra! går att skicka kontakter som sms dock inte i sony Eriksson format så att mottagaren kan spara kontakten direkt utan som vanlig text. Fanns även gott om andra features inkl en dialer, och många inställningar. Tror faktiskt att den kan ersätta både kontakt boken och dialern. Rekommenderas!

För övrigt har jag skrivit mina senaste inlägg med Minin och SlideIT!

Postad 18 July 2010 - 15:15

Unregisteredddc2a251
  • Unregisteredddc2a251
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Jag har laddat hem "fancy widget" för väder info samt klocka i stil med HTC HD2. Jag antar att vi inte kan få det att se ut som på HTC.n, men kan man inte få väder infon att flyta som på de telefonerna? Hoppas ni förstår vad jag menar?
Annars fungerar den appen kanon, och för er som vill ha ett GPS program så rekommenderar jag CoPilot. Galet bra!

Mitt första inlägg här med X10 mini pron nu. Funkar kanon.

Postad 18 July 2010 - 16:44

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Lyckades till slut klämma ut ca 63h på en laddning med 15% kvar av batteriet. :)

Redigerat av twintin, 18 July 2010 - 16:45.

Postad 18 July 2010 - 19:14

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
@ johnwayne

Var hittade du fancy widget & CoPilot?ef

En snabbfråga till alla, har laddat ner ett gäng låtar via market.
En del sparas korrekt medan andra kallas för jhsahdyag typ.
Hur ändrar man låtarnas namn?

Redigerat av pl1sk3n, 18 July 2010 - 20:15.

Postad 18 July 2010 - 22:50

Unregisteredddc2a251
  • Unregisteredddc2a251
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

@ johnwayne

Var hittade du fancy widget & CoPilot?ef

En snabbfråga till alla, har laddat ner ett gäng låtar via market.
En del sparas korrekt medan andra kallas för jhsahdyag typ.
Hur ändrar man låtarnas namn?

copilot
Var jag fick fancy widget från det kommer jag inte ihåg, men kör lite google stil på den a la "fancy widget weather 1.6" stil så hittar du nog :)

Postad 19 July 2010 - 07:39

Relativity
  • Relativity
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Dagens tips

För dom som vill installera applikationer, men inte kan på grund av X10 minis upplösning skall pröva:

1. Appbrain.
2. Fast web installer plugin till appbrain. (kör igång programmet och registrera ditt google konto)

Efter att ha installerat dessa applikationer så surfar du in på appbrain.com och kan ifrån hemsidan installera programmen på telefonen utan att market kollar upp om telefonen stöder programmets upplösning. Vanligtvis så funkar det.

Lycka till!

Postad 19 July 2010 - 07:50

sextio
  • sextio
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Dagens tips

För dom som vill installera applikationer, men inte kan på grund av X10 minis upplösning skall pröva:

1. Appbrain.
2. Fast web installer plugin till appbrain. (kör igång programmet och registrera ditt google konto)

Efter att ha installerat dessa applikationer så surfar du in på appbrain.com och kan ifrån hemsidan installera programmen på telefonen utan att market kollar upp om telefonen stöder programmets upplösning. Vanligtvis så funkar det.

Lycka till!

Jag får det inte att fungera, jag har användare på appbrain, jag har laddat ner och loggat in på web installer så den säger att jag nu kan installera från appbrain. Jag går in på appbrain och letar upp en app, men får bara "den begärda artikeln kunde inte hämtas", det ser ut som den ändå vill hämta från Market. :/

Postad 19 July 2010 - 11:57

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
En bra app är "Sveriges Radio" från Market. Märks att de är public service som fixat denna app. Ordentlig och ett synnerligen seriöst gränssnitt. Alla sr:s kanaler inkl de som bara finns via webben som t ex P3 Star, Rockster. Används med fördel via wifi för det strömmar hela tiden och kan bli dyrt annars.

Redigerat av Bosse-i-skogen, 19 July 2010 - 11:59.

Postad 19 July 2010 - 12:03

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Någon som vet om man kan "lägga på" med någon av de fysiska knapparna på X10 mini pro?

Det här undrar jag med.

Postad 19 July 2010 - 12:11

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan "lägga på" med någon av de fysiska knapparna på X10 mini pro?
Det här undrar jag med.

Det går inte vad jag kommit på. Har ringt från min hemtelefon. Vad som normalt ska hända är att skärmen slocknar när man håller telefonen till örat för att tändas när man tittar på telefonen. Men ibland tänds inte skärmen men ett litet tapp på skärmen och sen lägg på längst ner till höger "lägger på".

Ps: jag har inte pro.. :)

Redigerat av Bosse-i-skogen, 19 July 2010 - 12:13.

Postad 19 July 2010 - 12:36

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Det här undrar jag med.

Den enda fysiska knapp man kan lägga på med vad jag känner till är Play knappen på hörlurarna.

Postad 19 July 2010 - 12:52

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1789 inlägg
  • 0
Jag har skapat en AVD (Virtuell andriod telefon) med WVGA och installerat ett program jag vill ha. Finns det nån app som klarar av att skapa akp-filer från installerade program på enheten?

Postad 19 July 2010 - 13:59

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Tack @ johnwayne

Tittade bara i market :)

Postad 19 July 2010 - 14:21

Unregisteredddc2a251
  • Unregisteredddc2a251
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Tack @ johnwayne

Tittade bara i market :)

Inga problem. E det fullversionen som finns på market då?

Postad 19 July 2010 - 18:43

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1789 inlägg
  • 0
Tack för tipset om Fancy widget, dock har HTC bitchat pga att den ser ut som deras widget, så den finns inte mer på market place.

googla på fancy widget 1.3.0 apk så hittar den i apk form (Första länken). Missa inte att renama den från zip tilll apk.

Postad 19 July 2010 - 21:15

the_lacan
  • the_lacan
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man skickar ljudfiler via MMS på X10 mini pro? Det finns inget alternativ för ljudfiler eller röstmeddelande när man ska välja vilket typ av media man vill skicka via MMS. Jag är van vid att kunna spela in och skicka röstmeddelanden via MMS, eller små ljudfiler via MMS. Detta går ju att göra till exempel på Sony Ericsson K800i.

Postad 19 July 2010 - 22:27

Unregistered80df396f
  • Unregistered80df396f
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Det börjar arta sig med batteritiden. Efter en vecka med telefonen har jag nu lyckats använda den (dvs några samtal, lite surf, etc) i 53 timmar innan varning vid 15% batterinivå kom.

Helt ok!

Postad 20 July 2010 - 04:58

Gothr2
  • Gothr2
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Nån som vet om man kan låsa upp knapplåset helt utan att använda de fysiska knapparna?

/Henrik

Postad 20 July 2010 - 09:46

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Vad som normalt ska hända är att skärmen slocknar när man håller telefonen till örat för att tändas när man tittar på telefonen. Men ibland tänds inte skärmen men ett litet tapp på skärmen och sen lägg på längst ner till höger "lägger på".

Okej, tack för svaret. Min telefon tänds aldrig när jag avlägsnar luren från örat. Kan jag ha satt skyddsplasten över sensorn som ska sköta det tro? Hursom så har jag repat plasten för mycket genom att lägga nycklar i samma ficka, så jag måste jaga rätt på en ny.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.