* Officiell tråd iPhone 4 *
Apple iPhone 4 512MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(254)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 4 512MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(86)
|
Inga priser |
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone * (1118 inlägg)
|
7 år sedan |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg)
|
10 år sedan |
Skal, fodral och skärmskydd till iPhone 4 (150 inlägg)
|
14 år sedan |
iPhone 4 Dockningsstation? (12 inlägg)
|
15 år sedan |
Nya lurar till iPhone 4? (15 inlägg)
|
15 år sedan |
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg)
|
15 år sedan |
Ultimata Androiden? (47 inlägg)
|
15 år sedan |
Iphone4 "kopplar" ej upp på mitt Wi-Fi (8 inlägg)
|
15 år sedan |
Iphone som affärsmobil (23 inlägg)
|
15 år sedan |
Leveransstatus av Iphone 4 (519 inlägg)
|
15 år sedan |
hälp.. Iphone4.. (6 inlägg)
|
15 år sedan |
Finns det något skäl att tillverka en lur med högre upplösning än Iphone 4? (27 inlägg)
|
15 år sedan |
Telenor prisindikerar iPhone 4 (48 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 08 July 2010 - 21:39
Du kan bara inte hjälpa mig genom att säga det. Jag har inte kunnat följa tråden pga jag har varit i utlandet och jag har inte haft något internet! Men jag får väl börja läsa alla sidor då!!!I en tråd på 23 sidor och ~1300 posts tror du verkligen det inte diskuteras tidigare i tråden hur man får tag i en iphone?
Postad 08 July 2010 - 22:06
Med tanke på att Tre har börjat sälja 3GS 8 GB för 5295 så tror jag att priserna på iP4 blir högre.
Men hey, jag kan ha fel
http://www.tre.se/Pr...Phone-3GS-8-GB/
Jag hade ingen aning, ren gissning eftersom 'Loo755' skrev att 32gb skulle kosta 6895kr och verkade ganska säker på sin sak..
Tror jag själv kmr att köra på halebop abonnemang, utan förhöjd månadsavgift och hoppas att det kmr att funka att beställa direkt iphone 4 släpps
Postad 08 July 2010 - 22:31
otur att jag e högerhänt som håller i telefonen med vänstern och pekar med högern, och aldrig skulle kunna tänka mig nåt fodral.Näe fast när du surfar osv, men som tur är så är jag högerhänt
, kan förstå att vänsterhänta kan få problem om de kör utan fodral.
Postad 08 July 2010 - 22:33
Nja, han kanske kunde hjälpa dig direkt, men många användare har blivit så lata (generellt sett) och har slutat "söka" själv och vill bara bli matad med information istället. Det finns en KANONBRA sökfunktion på detta forum längst ner i den tråd du är i. Visste du inte det, vilket du troligen inte gjorde, så är det lugna puckar - nu vet du det. Prova skriva in något där, så får du massor av bra svar.Du kan bara inte hjälpa mig genom att säga det. Jag har inte kunnat följa tråden pga jag har varit i utlandet och jag har inte haft något internet! Men jag får väl börja läsa alla sidor då!!!
Ju bättre du formulerar dig i sökningen, eller rättare sagt ju mer rätt du skriver där - desto fler korrekta svar får du. Prova.
Postad 09 July 2010 - 06:22
Tre verkar ha en bugg på sin sida med den nya 3GS 8GB.
När jag väljer följande:
Abb: 3pott 149kr/mån i 18 mån.. så kostar telefonen mig -1kr och det stannar på en totalsumma av 138kr/mån
Väljer man 199kr/mån i 24 mån.. så kostar telefonen 99kr/mån och 1995 i engångskostnad.. Clearly a jinx in the matrix...
Vågar man beställa och ta en drös med screenshots?Se bifogad bild
Finns iPhone 3GS verkligen med 8GB?
Jag trodde bara att det fanns 16GB och 32GB....
My bad, var precis in på apple.se och det fanns minsann en 8GB version....
Redigerat av Pinnacle, 09 July 2010 - 06:29.
Postad 09 July 2010 - 06:46
Finns iPhone 3GS verkligen med 8GB?
Jag trodde bara att det fanns 16GB och 32GB....
My bad, var precis in på apple.se och det fanns minsann en 8GB version....
Den fanns inte i 8GB-version tidigare, det är nu efter att Apple introducerade iPhone 4 som de har släppt den i 8GB-version för att ha den som budgetmodell.
Postad 09 July 2010 - 07:54
Den fanns inte i 8GB-version tidigare, det är nu efter att Apple introducerade iPhone 4 som de har släppt den i 8GB-version för att ha den som budgetmodell.
Jepp, jag förstod det efter jag var inne på apple.se och kikade.
Postad 09 July 2010 - 11:46
Postad 09 July 2010 - 21:47
Gör man väl enklast genom att gå till en Telia butik och be dom låsa upp den där. Kostar 300:- sist jag kollade.
Visste inte att man kunde låsa upp en iPhone permanent som man gör med vanliga telefoner. Tror inte riktigt på det om det inte skiljer sig från första iPhone.
Funderar på varför inte hackarna kan göra det om det nu skulle gå.
Redigerat av Chippe, 10 July 2010 - 13:48.
Postad 09 July 2010 - 22:23
Postad 09 July 2010 - 22:34
är det någon som köpt den från England och fått den?
är det svenska språket med? åäö,samt menyer mm.
MVH Håkan
Postad 09 July 2010 - 22:46
We bring trackball to the world.
First time I used the trackball, I was blown away.
Postad 09 July 2010 - 23:47
Hej!
MVH Håkan
Ja, iphones är inte lokaliserade, det finns bara en firmware för alla marknader...
Postad 10 July 2010 - 08:37
Postad 10 July 2010 - 09:43
Varken iPhone4 eller iPad har å,ä,ö ännu
Min iphone 4 har det iallafall
Redigerat av Unregistered45e7a0dc, 10 July 2010 - 09:43.
Postad 10 July 2010 - 10:18
Av vad jag vet så är det ingen som inte fått sin iPhone 4 som beställt via borderlinx från England. Jag fick min häromdagen och är hur nöjd som helst. ÅÄÖ finns, menyer och allt är på svenska.Hej!
MVH Håkan
Postad 10 July 2010 - 10:20
Postad 10 July 2010 - 11:33
Jag har fått lite motstridiga uppgifter angående garanti. Är det någon som vet om garantin gäller i Svergie, för en
iphone 4 som är köpt i England??
MVH // Håkan
Postad 10 July 2010 - 12:04
Tack för svaren angående Å Ä Ö mm.
Jag har fått lite motstridiga uppgifter angående garanti. Är det någon som vet om garantin gäller i Svergie, för en
iphone 4 som är köpt i England??
MVH // Håkan
svaret finns på sida 45 eller 46
Postad 10 July 2010 - 12:31
Postad 10 July 2010 - 16:36
idag sålde jag den.
Det är helt enkelt INTE värt att uppgradera om man har en 3GS sedan innan.
Visst, skärmen är übergrym och kameran likaså.
Men annars... precis likadan som 3GSen.
Postad 10 July 2010 - 16:39
Wot?!Jag har haft min iPhone 4 sedan lansering i UK.
idag sålde jag den.
Kändes den inte snabbare då?
Mina fördelar gentemot 3GS (som jag älskar) är:
* bättre batteritid
* läckrare
* 3mm smalare på bredden. För mina små händer så är 3GS lite för Volvo 740 Kombi.
Vad sålde du den för förresten?
Postad 10 July 2010 - 18:11
Jag har haft min iPhone 4 sedan lansering i UK.
idag sålde jag den.
Varför sålde du inte 3Gs'en och behöll 4'an om den nu är samma som 3Gs fast bättre, som du själv sagt (skärm etc.)?
Postad 10 July 2010 - 18:22
Varför sålde du inte 3Gs'en och behöll 4'an om den nu är samma som 3Gs fast bättre, som du själv sagt (skärm etc.)?
marknadspriset på 10k (som jag sålde den för) fick mig att göra de, girig som jag är
Postad 10 July 2010 - 18:25
Det är såhär ryktesspridning börjar mina damer och herrar.Ahhh, ok - den iPad jag klämde på hade inte det så jag antog dumt nog att detsamma gällde iPhone tills den släppts i Swe
Angående sälja iPhone 4 efter någon dag bara; jag tror inte man ska förvänta sig guld och gröna skogar. Det är väl inte så att man kommer bli vältränad, hitta den rätte och vinna på lotto med en iPhone direkt. Det är väl mer en ny bra mobil som passar många
Postad 10 July 2010 - 18:38
Verkar ju räcka att tappa den en gång så är det pengarna i sjön...
http://www.youtube.c...feature=related
Även med skydd.
http://www.youtube.c...h?v=4Li7YhEVYsw
Postad 10 July 2010 - 19:52
Redigerat av NickoM, 10 July 2010 - 19:54.
Postad 10 July 2010 - 20:46
Är det möjligt att få engelskt menysystem men med svensk layout på tangentbordet och svensk ordlista? (Kanske en dum fråga men jag äger inte någon iPhone än..)
Vill minnas att det gick alldeles utmärkt på 3GS så det borde absolut gå på iP4 också....
Postad 10 July 2010 - 20:56
Du kan ha hur många språk för tangentbordet du vill.
Postad 10 July 2010 - 21:04
Postad 11 July 2010 - 00:19
Det omslutande materialet ser inte ut att vara allt för mycket att hänga i granen.
Verkar ju räcka att tappa den en gång så är det pengarna i sjön...
http://www.youtube.c...feature=related
Även med skydd.
http://www.youtube.c...h?v=4Li7YhEVYsw
Sist jag kollade så gick den sönder först på det fjärde fallet, och då har de försökt att pricka asfalten med glaset, men visst, klart att det blir större synliga skador när det är glas, men glas har fördelen att det inte repas under vanligt bruk, när jag hade min ipod nano för en massa år sen så blev den tokrepig på framsidan trots att man var försiktig.
Postad 11 July 2010 - 01:26
Sist jag kollade så gick den sönder först på det fjärde fallet, och då har de försökt att pricka asfalten med glaset, men visst, klart att det blir större synliga skador när det är glas, men glas har fördelen att det inte repas under vanligt bruk, när jag hade min ipod nano för en massa år sen så blev den tokrepig på framsidan trots att man var försiktig.
Dom släpper den flera gånger men som du kan se räcker det med en träff på skärmen så går den sönder direkt.
Om du tycker dom försöker pricka glaset är det inget jämfört med vad denne kines gör med sin Galaxy S...
http://www.youtube.c...h?v=3by5u9ax2EU
...och den håller flera gånger. Vid axelhöjd får den ge vika dock.
Det är en faktor att räkna med i sitt val.
Alla tappar sin telefon förr eller senare.
Redigerat av BruteBonk, 11 July 2010 - 01:27.
Postad 11 July 2010 - 03:35
Jag skule säga samma sak om varje mobiltelefon, man kan inte förutsäga hur känslig en telefon är för stötar förrän den har testats ordentligt med fallriggar och likn.
Vem vet om galaxyn skulle ha fått glaset sabbat på det första fallet, det kan hända, det kan även vara så att iphonen skulle ha kunnat överleva alla fallen om de vridits lite annorlunda, objektivt sett är det för många variabler för att man ens kan gissa hur fall påverkar telefonen.
Felet är att folk ser fan i allt och tar vissa grejer på nätet som fakta.
Postad 11 July 2010 - 06:20
Börja klaga om att inte telefonen håller för att tappas flera ggr i backen .
Det finns hjälp att få om man är slapphänt..
Antingen köper ni ett skal som klarar av det eller ännu bättre en som klarar av några meters djup i vatten och klarar at bli överkörd av en lastbil
Postad 11 July 2010 - 11:45
Ta fram bevis för att påvisa motsatsen eller håll snattran!
Det är en telefon nästan helt omsluten av glas(!). Du behöver inga vetenskapliga belägg för att börja fundera på dess skörhet enkom den vetskapen. IMO är det ett måste att ha ett skydd runt större delen av telefonen. Inga problem för vissa men en VÄLDIGT stor anledning att man köper denna lur är dess design varför man självklart vill hålla sig undan massa skal.
Apple har sagt att den är Ultra durable, 20-30x stronger than splastic osv...
Jag skiter egentligen om den är mer hållbar än A men mindre än B. Den ska hålla under tiden jag tänkt bruka den, period. Det är ett rimligt krav att ställa på en produkt.
Postad 11 July 2010 - 15:37
Alltid detta motstånd när man tar upp viktiga köpkriterier som hållbarhet mot normalt användande.
Det är en telefon nästan helt omsluten av glas(!). Du behöver inga vetenskapliga belägg för att börja fundera på dess skörhet enkom den vetskapen. IMO är det ett måste att ha ett skydd runt större delen av telefonen. Inga problem för vissa men en VÄLDIGT stor anledning att man köper denna lur är dess design varför man självklart vill hålla sig undan massa skal.
Jag skiter egentligen om den är mer hållbar än A men mindre än B. Den ska hålla under tiden jag tänkt bruka den, period. Det är ett rimligt krav att ställa på en produkt.
Men köp den inte om den inte duger för dig då, enkelt!!
Postad 11 July 2010 - 18:03
Jag vet inte hur det är med andra men jag köpte INTE min iPhone 3G för designen och INTE heller därför jag ska köpa en iPhone 4. Kommer ha skydd på den precis som jag haft på min 3G sedan dag ett för jag skiter fullständigt i designen på telefonen. Ville bara få det sagt för folk verkar tro att man köper den enbart för designen.Alltid detta motstånd när man tar upp viktiga köpkriterier som hållbarhet mot normalt användande.
Postad 11 July 2010 - 18:30
Är det normalt användande att tappa telefonen flertalet gånger i betong? Du får ursäkta men om man tycker det är normalt användande så bör man nog ta en tur till farbror doktor..Alltid detta motstånd när man tar upp viktiga köpkriterier som hållbarhet mot normalt användande.
Postad 11 July 2010 - 21:54
Alltid detta motstånd när man tar upp viktiga köpkriterier som hållbarhet mot normalt användande.
Normalt användande för en sån här telefon är inte att tappa den i asfalten(betong.
Så det är långt ifrån ett rimligt krav..
Redigerat av moparman, 11 July 2010 - 21:58.
Postad 11 July 2010 - 22:28
Normalt användande för en sån här telefon är inte att tappa den i asfalten(betong.
Så det är långt ifrån ett rimligt krav..
Det är inte heller rimligt att pynta 699 kronor till Djävulens hejdukar på Telenor i 24 månader bara för att få en glastelefon från Äpplet....
....ändå kommer jag stå där på release-dagen med pengarna i ena handen och hatten i den andra...
Postad 12 July 2010 - 00:04
Förstår inte att folk ser Telenors överpriser som en slags referens för hur mkt det kommer att kosta att äga en iphone 4, när 3gs:en som och det blev konkurrans på marknaden så fanns det bra deals redan från början, det var vi som köpte 3g:n på releasedan som fick leva med Telias dyra iphoneabonnemang.
Därför köper jag min från UK olåst så att jag kan skaffa billigaste möjliga obundna abb med fri data, räknar på att jag kommer att tjäna runt 5-6k över telefonens livstid på det...
Postad 12 July 2010 - 00:25
Att gå ut och släppa sin telefon i backen/betong/asfalt/sten är inte normalt användande. Vem har påstått det?
Hypotes: En klar majoritet av alla användare kommer vid x antal tillfällen tappa sin telefon under tiden man har den i sin ägo.
Om det är från nattduksbordet, joggingrundan, när man kliver ur bilen eller i hissen är högst individuellt och slumpmässigt. Att påstå det vara normalt användande är ingen avvikande åsikt.
Om man ska göra ett test av mekanisk hållbarhet är det relevant att släppa den på ett så hårt underlag man hittar men som ändå faller inom ramarna för normalt i den miljö man vistas i.
Slutsats: IP4 är en telefon nästan helt omsluten av glas.
Pros: Snyggt som tusan. Tål repor bättre än något annat material vi sett på en lur.
Cons: Pga glasets plasticitet och oförmåga att uppta mekanisk deformation riskerar telefonen totalförstöras om du tappar den på hårt underlag.
Slutdiskuterat från min sida.
Postad 12 July 2010 - 00:42
Ungefär lika tappad som han som tror att telenors abonnemang kommer vara det enda på marknaden... Vi har inte ens fått ett releasedatum än. Vänta tills vi har det så ska du nog se att det trillar in bättre alternativ för personer som inte ringer/surfar/smsar tillräckligt för att det ska löna sig med ett fast pris!Hur tappad bakom en vagn är man om man köper den för såna hutlösa priser?
Förstår inte att folk ser Telenors överpriser som en slags referens för hur mkt det kommer att kosta att äga en iphone 4, när 3gs:en som och det blev konkurrans på marknaden så fanns det bra deals redan från början, det var vi som köpte 3g:n på releasedan som fick leva med Telias dyra iphoneabonnemang.
Därför köper jag min från UK olåst så att jag kan skaffa billigaste möjliga obundna abb med fri data, räknar på att jag kommer att tjäna runt 5-6k över telefonens livstid på det...
Han som idag ringer/surfar/smsar för en tusenlapp i månaden, kommer ha sparat (inte tjänat...) över 7000:- på dom 2 åren. Så det är HONOM m.fl. som erbjudandet riktar in sig på!
Postad 12 July 2010 - 08:12
Så att pynta 699/månaden utan att behöva tänka på vad man gör känns helt ok för mig.
Så tappad bakom en vagn är jag ändå inte.
Däremot kan jag ändå tycka det är saftigt att betala nästan 17000 över 2 år för en telefon. Men men...man måste ju lägga sina pengar nånstans, så då kan man ju lägga dom på det man är mest intresserad av.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone *
15 bilder
36 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?