* Officiell tråd - HTC Desire *
3018 svar till detta ämne
Postad 30 April 2010 - 17:29
Yadda
-
Yadda
-
Rookie
-
6 inlägg
Har ett problem med SMS.
När jag får SMS från en person eller ett förtag som jag inte har med i min adressbok eller facebook så lägger telefonen in en kompis från min Facebook som avsändare. Det är alltid samma kille som läggs in. Vad kan detta vara och har någon något tips om hur man kommer till rätta med detta?
Hur plockar man fram nummer från samtalslista och sms när det är en okänd?
Tack på förhand, Michael
Postad 30 April 2010 - 18:02
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Har för mig att den här frågan varit uppe tidigare, dock inte säker..
om jag kör gmail och får mail som jag kollar via web-mailen, hur slipper jag då notifieringen om "nytt mail" i desire?
alltså.. går det att synka så att Desire känner av att jag redan läst just det mailet, och vice versa ?
Postad 30 April 2010 - 22:36
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Man kan ju välja vilket utseende på e-posten man vill ha.. valde den med "kortleks-utseendet"
men problemet är att jag inte får varesig notifiering eller nåt som visar att jag fått nya mail ??
Postad 01 May 2010 - 00:07
thecybersponge
-
thecybersponge
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag har ett konstigt problem. Jag hade div andra problem med telefonen så jag körde "fabriksintällning". Efter att ha kollat mina hämtningar på market och åter laddat ner de appar jag vill ha så står det att jag redan har skandinaviskt tangentbord men den dyker inte upp. Då av installerade jag den och laddade ner den igen. Nu får jag inte fram valet av "input" metod hur jag än försöker så jag kan inte få svenskt tangentbord. Någon lösning?
Postad 01 May 2010 - 12:17
KingD
-
KingD
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Ett tips: Om du vill spara batteri under natten och inte har tillgång till laddaren och dessutom vill använda luren som väckarklocka - Sätt telefonen i Flygplansläge så stängs alla radiodelar/uppdateringar och annat av och batteriet håller MYCKET längre.
Detta förutsätter såklart att du inte väntar viktiga samtal eller mess under natten... :-)
/KingD
Postad 01 May 2010 - 14:10
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Jag har ett konstigt problem. Jag hade div andra problem med telefonen så jag körde "fabriksintällning". Efter att ha kollat mina hämtningar på market och åter laddat ner de appar jag vill ha så står det att jag redan har skandinaviskt tangentbord men den dyker inte upp. Då av installerade jag den och laddade ner den igen. Nu får jag inte fram valet av "input" metod hur jag än försöker så jag kan inte få svenskt tangentbord. Någon lösning?
Har du då inte skandinaviskt tangentbord i inställningar, så du kan bocka i där? Det borde du ha.
Postad 01 May 2010 - 15:17
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Hallå... undrar lite vad det är som fått er som har köpt Desire att välja den framför X10
Beror det på att X10 saknar multitouch, formatet, eller kanske Androidversionen? Eller gillar ni helt enkelt Sense... vad var det som fick er att välja Desire framför X10, kort o gott
Postad 01 May 2010 - 16:06
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Hallå... undrar lite vad det är som fått er som har köpt Desire att välja den framför X10
Beror det på att X10 saknar multitouch, formatet, eller kanske Androidversionen? Eller gillar ni helt enkelt Sense... vad var det som fick er att välja Desire framför X10, kort o gott 
Nr. ett, var det otroligt smidiga formatet och kvalitetskänslan på Desiren, mot ett väldigt otymligt, kantigt, plastig känsla på X10. Skärmen, tydligheten, känslan på touchen, snabbheten, 2,1, kameran som bara måste vara snabb och lättanvänd på en mobil, Sense såklart, ja faktiskt allt. Har testat X10 vid 3 olika tillfällen och tycker Desiren har allt som X10 saknar. Vill för den skull inte dissa X10 smaken är som...
Postad 01 May 2010 - 16:29
thecybersponge
-
thecybersponge
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har du då inte skandinaviskt tangentbord i inställningar, så du kan bocka i där? Det borde du ha.
Jo , det fanns i inställningar både före och efter omladdning men när jag tryckte på skriv ytan kom det inte fram valet att välja indatametod. Men jag laddade ner swedish keyboard och då helt plötsligt fanns båda att välja på så nu har jag två istället.
Postad 01 May 2010 - 17:00
SALVETA
-
SALVETA
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Nej, jag kör inte nåt sånt utan med den "hackade" google maps vilket funkar bra för mig. Gratis e gott :-)
Du kör med "brut" då va? Det gör iaf jag, lite störigt är det att ha 2 stycken maps, men man kanske inte vill ta bort orginalet ( om det ens går). Enligt inställningarna säger min telefon att google maps brut använt ca 80-90% av batteriet fast jag inte ens startat det sedan senaste laddningen (och jag har manuell latitude), någon annan som har samma problem? Misstänker att det är ngt konstigt med batterimätaren eftersom jag sett liknande fenomen med andra appar på kompisars mobiler utan att de använt dem. Dock känns det som att det är något lurt med brut också men har ju inte lust att avistallera den eftersom jag är mycket nöjd med navigeringen i bilen med hjälp av den. Hoppas google fixar det till den vanliga maps snart... tjo. min väckarklocka verkar bara funka ibland. har satt det på 04:21 måndag till fredag och det är aktivt men det funkade inte i förrgår el idag men dock igår. misstänker att det har med klockan att göra. när jag tar bort skärmlåset ser jag att klockan uppdatras till vad klockan nu är. det funkar givetvis inte och varför det funkade igår vet jag inte. tur man kör med väckarklocka oxå. har även problem med att vädret inte uppdateras automatiskt trots att jag klickar i det och väljer en gång i timmen. backar jag och sen går tillbaka är det inte ifyllt. nån aning om vad som orsakar mina problem? nån energispar grej kanske?
Hände samma sak för mig när jag stängt ner klockan med task killer
Redigerat av SALVETA, 01 May 2010 - 17:01.
Postad 01 May 2010 - 17:01
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Håller fan på att bli galen här..
Får in ca. 500st kontakter, men hur gör jag för att ENDAST visa de jag har på sim-kortet?
- antar att den nu tar både från facebook, gmail-kontot m.m.
Har letat i tråden.. men minns inte var det skrevs hur man ställde in! (har testat sökfunktionen med..)
Tips, någon??
Postad 01 May 2010 - 17:07
Cthugha
-
Cthugha
-
Användare
-
-
189 inlägg
Formatet (ja, X10 känns ganska mycket klumpigare i jämförelse. och större skärm än 3,5-3,7" vill jag inte ha.) Skärmen (AMOLED, bättre respons och känsla, multi-touch) Prestanda (X10 har visat sig ganska mycket långsammare i tester) Android 2.1 HTC Sense (Sense är grymt och jag har gillat det ända sedan det kallades TouchFlo på Windows Mobile. Priset För mig var det inte ens svårt att välja. X10 hade haft en chans om den kommit ut i vintras (innan Nexus One, Desire, etc).
Postad 01 May 2010 - 17:10
Cthugha
-
Cthugha
-
Användare
-
-
189 inlägg
Håller fan på att bli galen här..
Får in ca. 500st kontakter, men hur gör jag för att ENDAST visa de jag har på sim-kortet? - antar att den nu tar både från facebook, gmail-kontot m.m.
Har letat i tråden.. men minns inte var det skrevs hur man ställde in! (har testat sökfunktionen med..)
Tips, någon??
Varför spara dem på sim-kortet? Det slutade jag göra för snart 10 år sedan. Oftast tappar man funktionalitet och det är långsamt också. För att välja vad som ska visas, öppna kontakter, tryck på menu och välj "visa". Jag har alla mina kontakter i Exchange samt Google Contacts, och får då automatisk backup, profilbilder, m.m.
Postad 01 May 2010 - 17:23
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Varför spara dem på sim-kortet? Det slutade jag göra för snart 10 år sedan. Oftast tappar man funktionalitet och det är långsamt också.
För att välja vad som ska visas, öppna kontakter, tryck på menu och välj "visa".
Jag har alla mina kontakter i Exchange samt Google Contacts, och får då automatisk backup, profilbilder, m.m.
Är det jag som missat något? Har ingen "kontakter-ikon" någonstans i menyn.. endast "contact widget", men kör jag den så händer inget när jag trycker på "meny-knappen" så ******** drygt när den drar in runt 300st kontakt-info-bitar från folk som skickat spam m.m. har flera hundra i dagsläget som jag inte ens har någon aning om vilka det kan vara..
Postad 01 May 2010 - 17:39
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Du kör med "brut" då va? Det gör iaf jag, lite störigt är det att ha 2 stycken maps, men man kanske inte vill ta bort orginalet ( om det ens går). Enligt inställningarna säger min telefon att google maps brut använt ca 80-90% av batteriet fast jag inte ens startat det sedan senaste laddningen (och jag har manuell latitude), någon annan som har samma problem? [...]
Ja, jag kör med Brut.All's version. Kom för övrigt en ny version igår där det nu finns text i det översta fältet på skärmen ("Tag nästa höger in på Hej-å-hå vägen, destinationen ligger på vänster sida" osv osv), fint som f-n!. Men jag håller med dig om att det är lite störigt med att inte kunna ta bort den förinstallerade google maps, eller nån annan förinstallerad app för den delen. Vad gäller batteritiden så har jag aldrig upplevt det du beskriver med att det skulle dra så mkt batteri. Jag använder dock ALLTID bakåtknappen tills jag är ute i "home-screen"-läge om jag avslutar en app, inte home (när man kör web-läsaren blir det ibland mååånga tryck). Har fått för mig att home inte stänger ned app'en utan endast gör en "Alt+Tab" som i windows och att appen då ligger kvar å kör i bakgrunden. Man kan också gå in under Inställningar->Program->Aktiva tjänster och se vilka tjänster/appar som är igång och även då stänga ner dem om man vill. Väntar för övrigt på att brodit.se skall släppa den aktiva hållaren till Desire. Den passiva finns redan utan. Utan att ha använt deras system själv så av det jag sett och läst så verkar det ju vara en jäkligt bra lösning för bilen. Nån som testat den passiva hållaren förresten? EDIT: Idag, igår, whatever
Redigerat av MiWa, 01 May 2010 - 17:40.
Postad 01 May 2010 - 17:39
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Är det jag som missat något? Har ingen "kontakter-ikon" någonstans i menyn.. endast "contact widget", men kör jag den så händer inget när jag trycker på "meny-knappen"
så ******** drygt när den drar in runt 300st kontakt-info-bitar från folk som skickat spam m.m. har flera hundra i dagsläget som jag inte ens har någon aning om vilka det kan vara..
Det lättaste är att du går in i manualen, där står allt. Du kan slå ihop kontakter m.m.
Postad 01 May 2010 - 17:44
jake84
-
jake84
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Är de bara jag som har sjukt dåligt mottagning på Fm radion???
De Brusar och kommer störningar hela tiden går knappt att lyssna på den, så ###### irriterande!!!
Postad 01 May 2010 - 18:00
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Det lättaste är att du går in i manualen, där står allt. Du kan slå ihop kontakter m.m.
Men jag tänkte slippa plöja igenom flera sidor bara för att få hjälp med en så enkel grej.. säkerligen har de flesta härinne stött på samma sak från början..?
Postad 01 May 2010 - 18:07
dabman
-
dabman
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Men jag tänkte slippa plöja igenom flera sidor bara för att få hjälp med en så enkel grej.. säkerligen har de flesta härinne stött på samma sak från början..?
Om inte annat lär du få snabbare hjälp av att plöja manualen redan från början....
Postad 01 May 2010 - 18:10
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Är de bara jag som har sjukt dåligt mottagning på Fm radion??? De Brusar och kommer störningar hela tiden går knappt att lyssna på den, så ###### irriterande!!!
Näe! Den är så dålig att jag skulle kunna satsat en månadslön på att den inte hade RDS (se tidigare inlägg) men det har den. Men infon som visas är mest bara skräptecken. Den enda radiokanal som visat korrekt RDS-info för mig är SR P3 ingen annan. Kvaliteten på ljudet är inte heller den bästa, skrapar å rasslar bara man tittar på headset-sladden. Dessutom så hänger ju hela radio-appen telefonen å det grövsta. Sen jag fick ett monster-haveri med radion så har jag faktiskt inte vågat använda den
Postad 01 May 2010 - 18:29
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Höll länge på och vela, fram och tillbaka. Är spec-nörd och blev väldigt avskräckt när det här med frekvensen på skärmen på X10 kom fram. Sen om det spelar någon större roll i det vardagliga användandet har jag inte en aning om men det var det som fick mig att tippa över till Desire  Om jag summerar det som vägde över för mig så ser det ut såhär: -2.1 -Multitouch -Frekvensen på skärmen -SonyEricsson *) *) Då har jag ändå varit en väldigt trogen Ericsson/SonyEricsson-kund genom åren, enda avsticket är en motorola flare  Hittills är jag väldigt nöjd med min första smartphone
Postad 01 May 2010 - 18:40
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Börja läs på sidan 51 och fram några sidor så får du allt rätt från början till slut. Svårt att göra en lång förklaring här och kanske det ändå blir fel.
Postad 01 May 2010 - 19:35
Unregistered731b1cef
-
Unregistered731b1cef
-
Amatör
-
-
51 inlägg
"Det gick inte att spara filen på sd-kortet pga otillräckliga filrättigheter."
Det där meddeladet får jag när jag ska ta ett kort med kameran! Någon mer som har fått detta?
Postad 01 May 2010 - 20:08
Andreas75k
-
Andreas75k
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Ja, jag kör med Brut.All's version. Kom för övrigt en ny version igår där det nu finns text i det översta fältet på skärmen.
Var hittade du den, på market kan jag inte se någon ny nav launcher... vore högintressant med den fixen.
Postad 01 May 2010 - 20:25
jake84
-
jake84
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Näe! Den är så dålig att jag skulle kunna satsat en månadslön på att den inte hade RDS (se tidigare inlägg) men det har den. Men infon som visas är mest bara skräptecken. Den enda radiokanal som visat korrekt RDS-info för mig är SR P3 ingen annan. Kvaliteten på ljudet är inte heller den bästa, skrapar å rasslar bara man tittar på headset-sladden. Dessutom så hänger ju hela radio-appen telefonen å det grövsta. Sen jag fick ett monster-haveri med radion så har jag faktiskt inte vågat använda den  Vaaaaiii seriöst?? hahha fan va dåligt, ååå detta ska vara värsta mobilen på marknaden och man kan inte ens lyssna på fm radio klokt, helt sanslöst dåligt ju
Redigerat av jake84, 01 May 2010 - 20:26.
Postad 01 May 2010 - 21:16
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Vaaaaiii seriöst?? hahha fan va dåligt, ååå detta ska vara värsta mobilen på marknaden och man kan inte ens lyssna på fm radio klokt, helt sanslöst dåligt ju 
Det är nog bara din som är så dålig. För du har väl en Desire, vad jag kan förstå på ditt inlägg och ditt uttalande?
Postad 01 May 2010 - 21:32
jake84
-
jake84
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Näe! Den är så dålig att jag skulle kunna satsat en månadslön på att den inte hade RDS (se tidigare inlägg) men det har den. Men infon som visas är mest bara skräptecken. Den enda radiokanal som visat korrekt RDS-info för mig är SR P3 ingen annan. Kvaliteten på ljudet är inte heller den bästa, skrapar å rasslar bara man tittar på headset-sladden. Dessutom så hänger ju hela radio-appen telefonen å det grövsta. Sen jag fick ett monster-haveri med radion så har jag faktiskt inte vågat använda den 
Det är nog bara din som är så dålig. För du har väl en Desire, vad jag kan förstå på ditt inlägg och ditt uttalande?
Ja jag har en desire och som du ser så verkar jag inte vara ensam om att ha det problemet! Jag är nöjd med min desire men tycker att Fm radion borde funka bättre än va den gör på min desire!!
Postad 01 May 2010 - 21:48
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Ja jag har en desire och som du ser så verkar jag inte vara ensam om att ha det problemet! Jag är nöjd med min desire men tycker att Fm radion borde funka bättre än va den gör på min desire!!
Ok, tyckte bara ditt inlägg såg lite märkligt ut. Har själv bara testat radion en gång, för skojs skull och den korta stunden funka den bra, men kan inte uttala mig mer om den. Har det inte lite att göra med vad man har för lurar, menar för antennens skull, som med andra mobiler? Sanningen är den för egen del, att jag skiter fullkomligt i om den har radio alls, fungerande el. inte. Skulle ändå inte kunna tänka mig lyssna på radio från telefonen. Men så klart finns det nog de som gillar det.
Postad 01 May 2010 - 22:16
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Var hittade du den, på market kan jag inte se någon ny nav launcher... vore högintressant med den fixen.
Då det inte är en officiell version utan en hackad version så finns den av naturliga skäl inte på Android Market. Ladda ned den hackade versionen här. EDIT: Borttappat ord...
Redigerat av MiWa, 01 May 2010 - 22:22.
Postad 01 May 2010 - 22:19
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Finns det nån typ av kontakt-app. så man kan få följande:
- lägga till bilder för kontakten direkt på homescreen (istället för en tråkig silhuett som det är nu)
- lägga in flera nummer på samma kontakt, tex. hemnummer, mobil, jobb m.m., samt e-post
appen. behöver i princip inte kunna mer än visa bild på kontakten, samt tillåta samtal och mess/epost
Postad 01 May 2010 - 22:24
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Vaaaaiii seriöst?? hahha fan va dåligt, ååå detta ska vara värsta mobilen på marknaden och man kan inte ens lyssna på fm radio klokt, helt sanslöst dåligt ju 
Jag säger bara att för mig är det så, och efter att ha kikat lite på swedroid och androidforums så ser man att det är fler som har problem med radion. Verkar vara nåt problem med själva app'en. Å andra sidan verkar ju vissa få den att funka hyfsat, men de flesta som har problem får det efter en stunds lyssnande. Men jag har inte heller något jättebehov av just radio så jag avvaktar tills nästa version av Android kommer (FroYo eller om det blir nån annan), förhoppningsvis i slutet av maj redan. Förhoppningsvis får vi då även A2SD!  Finns det nån typ av kontakt-app. så man kan få följande:
- lägga till bilder för kontakten direkt på homescreen (istället för en tråkig silhuett som det är nu) - lägga in flera nummer på samma kontakt, tex. hemnummer, mobil, jobb m.m., samt e-post
appen. behöver i princip inte kunna mer än visa bild på kontakten, samt tillåta samtal och mess/epost
Även fast jag inte förstår fråga ett riktigt så skulle jag vilja påstå att det där redan finns native i telefonen...
Postad 01 May 2010 - 22:39
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Finns det nån typ av kontakt-app. så man kan få följande:
- lägga till bilder för kontakten direkt på homescreen (istället för en tråkig silhuett som det är nu) - lägga in flera nummer på samma kontakt, tex. hemnummer, mobil, jobb m.m., samt e-post
Ja men, siluetten är ju bara demo, där lägger du in ricktiga foto på favoritkontakter. Sen får du även en bild vid sidan om dina kontakter.
Postad 01 May 2010 - 22:42
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Ja men, siluetten är ju bara demo, där lägger du in ricktiga foto på favoritkontakter. Sen får du även en bild vid sidan om dina kontakter.
Kan jag alltså välja en bild "utifrån" typ från minneskort, eller en kamerabild? - alltså så jag inte behöver synka mot tex. facebook för att få in en bild på kontakten! fattar inte riktigt hur jag ska göra för att få en riktig bild istället för demo-silhuetten..
Postad 01 May 2010 - 22:55
dabman
-
dabman
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Kan jag alltså välja en bild "utifrån" typ från minneskort, eller en kamerabild? - alltså så jag inte behöver synka mot tex. facebook för att få in en bild på kontakten!
fattar inte riktigt hur jag ska göra för att få en riktig bild istället för demo-silhuetten..
Har du inte hittat manualen än?
Postad 01 May 2010 - 22:56
thecybersponge
-
thecybersponge
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Kan jag alltså välja en bild "utifrån" typ från minneskort, eller en kamerabild? - alltså så jag inte behöver synka mot tex. facebook för att få in en bild på kontakten!
fattar inte riktigt hur jag ska göra för att få en riktig bild istället för demo-silhuetten..
Klicka på de tre liggande raderna, välj kontakt, klicka på siluetten högst upp, gör det igen och då får du upp ett val: foton eller kamera. Bara att köra.
Postad 01 May 2010 - 22:57
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Visst kan du det, enkelt som en kaka. Hinner bara inte förklara, måste då gå in i telefonen för att minnas och måste tyvärr lämna datorn nu. Återkommer om ingen annan förklarar nu. Bra då hann du få svar iallafall.
Redigerat av ffodil, 01 May 2010 - 22:58.
Postad 01 May 2010 - 22:57
Andreas75k
-
Andreas75k
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Då det inte är en officiell version utan en hackad version så finns den av naturliga skäl inte på Android Market. Ladda ned den hackade versionen här.
Borde jag ha förstått... tack för länken!
Postad 01 May 2010 - 23:21
Unregisteredb35733ed
-
Unregisteredb35733ed
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Min Desire vägrar vibrera när jag får sms. Är lite småirriterande faktiskt.
...och ja jag har ställt in i menyn att den ska vibrera när jag får sms och mms.
Är det någon som har en aning, om vad som är fel... Är det en inställning som måste göras på något annat ställe?
Postad 01 May 2010 - 23:42
Summered
-
Summered
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Min Desire vägrar vibrera när jag får sms. Är lite småirriterande faktiskt. ...och ja jag har ställt in i menyn att den ska vibrera när jag får sms och mms.
Är det någon som har en aning, om vad som är fel... Är det en inställning som måste göras på något annat ställe?
Kanske har du ljudlöst läge? Då är den knäpptyst gällande både ljud och vibrationer. Vill du ha på vibrationer får du trycka en gång på volymknappen så att ikonen i det "översta fältet" blir till en mobil med "vibrationsstreck"  (Om du inte förstod så skyller jag på att det är sent  )
Redigerat av Summered, 01 May 2010 - 23:42.
Postad 01 May 2010 - 23:56
Unregisteredb35733ed
-
Unregisteredb35733ed
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Kanske har du ljudlöst läge? Då är den knäpptyst gällande både ljud och vibrationer. Vill du ha på vibrationer får du trycka en gång på volymknappen så att ikonen i det "översta fältet" blir till en mobil med "vibrationsstreck" 
(Om du inte förstod så skyller jag på att det är sent )
Jag förstod precis  Men det där har jag koll på... Det skumma är att telefonen vibrerar när det ringer, men inte för någon typ av meddelanden. Varken sms, mms, meddelanden på ebuddy och nimbuzz. Det är därför jag undrar om det finns någon mer funktion, som jag kan ha råkat pillat på av misstag, eller behöver ändra på? Har fått svar på detta i Swedroidforumet. Är tydligen en bugg, som som uppstår när telefonen försöker spara batteri, genom att koppla bort vibrationen när batteriet är lågt. Det löses genom Hard reset, eller att ladda hem programmet Sound Manager och där sätta inställningar på "Vibrera för allt". Bra att veta ifall fler råkar ut för samma sak.
Redigerat av Unregisteredb35733ed, 02 May 2010 - 10:22.
Postad 02 May 2010 - 00:21
lazio69
-
lazio69
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Jag ska köpa den för jag tycker den är otrolig att klämma på snabb, snygg känns bra helt enkelt Men det som jag hade hoppats som skulle fungera bra och som är bland det viktigaste för mig verkar inte alls fungera bra om man läser inläggen Radion - är det så dåligt ljud i den är det så också för er som har Sony Ericsson MW600 ? Kontakterna - viktigt för mig som har ca 1200 på MS Outlook men jag kommer inte ha något facebook, verkar vara svårt att få synchningen att fungera dessutom så verkar android bara kunna ta 150tecken på noteringar på kontakterna, har ni haft problem när ni synchat mot outlook ? Men att säga nej till den här telefonen går ju inte så slutet av nästa vecka ska jag köpa min När ni har köpt era telefoner vad har ni fått gett då och är det någon som köpt i butik tänker det är lättare att få hjälp om det är problem med telefonen ? vilka appar ska man passa sig för som ni har haft problem med ?
Postad 02 May 2010 - 00:25
nipe
-
nipe
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Tyckte också det var väldigt dålig mottagning när jag testade med det medföljande headsetet, lever inte alls upp till den höga standard som är på i princip allt annat på telefonen. Men det gör mig inte så mycket, det lilla jag lyssnar så kör jag via Internet och då är det ju toppkvalitet. Men det som jag hade hoppats som skulle fungera bra och som är bland det viktigaste för mig verkar inte alls fungera bra om man läser inläggen Radion - är det så dåligt ljud i den är det så också för er som har Sony Ericsson MW600 ?
När ni har köpt era telefoner vad har ni fått gett då och är det någon som köpt i butik tänker det är lättare att få hjälp om det är problem med telefonen ?
Angående radion se mitt andra svar ovan. Har du ett hyfsat mobilsurfavtal eller tillgång till Wifi så löser det ju sig med radiolyssnandet. För bästa pris på telefonen, se prisjakt.nu (om du varit medlem på minhembio i 5 år och inte känner till prisjakt är något fel.  )
Redigerat av nipe, 02 May 2010 - 00:30.
Postad 02 May 2010 - 00:33
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Jag ska köpa den för jag tycker den är otrolig att klämma på snabb, snygg känns bra helt enkelt
Men det som jag hade hoppats som skulle fungera bra och som är bland det viktigaste för mig verkar inte alls fungera bra om man läser inläggen Radion - är det så dåligt ljud i den är det så också för er som har Sony Ericsson MW600 ?
Kontakterna - viktigt för mig som har ca 1200 på MS Outlook men jag kommer inte ha något facebook, verkar vara svårt att få synchningen att fungera dessutom så verkar android bara kunna ta 150tecken på noteringar på kontakterna, har ni haft problem när ni synchat mot outlook ?
Men att säga nej till den här telefonen går ju inte så slutet av nästa vecka ska jag köpa min
När ni har köpt era telefoner vad har ni fått gett då och är det någon som köpt i butik tänker det är lättare att få hjälp om det är problem med telefonen ?
vilka appar ska man passa sig för som ni har haft problem med ?
Radiodelen i MW600 funkar klockrent, hade varit fint med snabbval för kanalerna, men man klarar sig ok utan med snabb/autosökning. Höll länge på och vela, fram och tillbaka. Är spec-nörd och blev väldigt avskräckt när det här med frekvensen på skärmen på X10 kom fram.
Ja, låg inte Desiren på 'hela' 11Hz över X10´an?  (38Hz mot 27Hz enligt Mobil om jag minns rätt)
Postad 02 May 2010 - 00:56
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Nr. ett, var det otroligt smidiga formatet och kvalitetskänslan på Desiren, mot ett väldigt otymligt, kantigt, plastig känsla på X10. Skärmen, tydligheten, känslan på touchen, snabbheten, 2,1, kameran som bara måste vara snabb och lättanvänd på en mobil, Sense såklart, ja faktiskt allt. Har testat X10 vid 3 olika tillfällen och tycker Desiren har allt som X10 saknar. Vill för den skull inte dissa X10 smaken är som...
På vilket sätt är Desirens kamera mer lättanvänd än X10´ans? Startar den snabbare? Tar den bättre bilder? Snabbare mellan bilderna? Enklare utan egen kameraknapp? Jag har inte haft chansen att testa en Desire än, men ser fram emot att få testa polarns.
Redigerat av mrNoodles, 02 May 2010 - 01:00.
Postad 02 May 2010 - 08:10
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Klicka på de tre liggande raderna, välj kontakt, klicka på siluetten högst upp, gör det igen och då får du upp ett val: foton eller kamera. Bara att köra.
Vilka "tre liggande rader", vars hittar jag dem??
Postad 02 May 2010 - 09:06
thecybersponge
-
thecybersponge
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Vilka "tre liggande rader", vars hittar jag dem??
Alldeles under rutnätet med siluetterna/bilderna
tre_rader.JPG 4.17K
0 Antal nerladdningar(jag vet inte vad det kallas)
Postad 02 May 2010 - 09:58
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
På vilket sätt är Desirens kamera mer lättanvänd än X10´ans? Startar den snabbare? Tar den bättre bilder? Snabbare mellan bilderna? Enklare utan egen kameraknapp?
Jag har inte haft chansen att testa en Desire än, men ser fram emot att få testa polarns. 
Tryck touch på kamera ikonen på startsida, i samma ögonblick tar du bilden genom att antingen stanna kvar med fingret, touch direkt på skärmen, el. välja trycka på optiska kamera knappen. Direkt efter kan du ta en ny bild. Bättre bilder borde man kunna ta med X10 i vissa läge, ivart fall med default inställningar, dock inte inomhus med blixt där Desire är bättre. Med lite inst. från standard, kan jag tycka bilderna blir ricktigt bra och i prinsip samma som X10 när jag jämför på nätet utomhus. Men tycker att Desiren funkar mer allround som mobilkamera. Sista frågan, den har som sagt båda delar. Fokus kan man själv flytta runt, direkt med fingret på skärmen. Enkla snabba menyer för inställningar.
Postad 02 May 2010 - 11:41
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Radiodelen i MW600 funkar klockrent, hade varit fint med snabbval för kanalerna, men man klarar sig ok utan med snabb/autosökning.
Ja, låg inte Desiren på 'hela' 11Hz över X10´an?  (38Hz mot 27Hz enligt Mobil om jag minns rätt)
Har du använt mw600 med telefonens radio eller mw600 inbyggda radio? Att mw600 egna radio funkar bra vet jag inget om, men det vore intressant om desire-radion blev bättre med mw600. Går det överhuvudtaget att använda den inbyggda radion i telefonen med mw600 då man normalt sett använder headset-sladden som antenn?
Redigerat av MiWa, 02 May 2010 - 11:42.
Postad 02 May 2010 - 12:11
Grumme
-
Grumme
-
Användare
-
-
134 inlägg
Får be om ursäkt på förhand om svaret redan finns här, men jag har inte lyckats hitta det:
Jag försöker föra över min telefonbok från min gamla Nokia 6500 till Desire via blåtand, men det går bara inte.
Telefonerna hittar varandra, får upp förfrågan om att parkoppla, knappar in lösenord på båda telefonerna och får veta att jag nu är parkopplad men inte ansluten.
Försöker föra över kontakter m.m. till Desire och får hela tiden upp " Bluetoothanslutning misslyckades.
VAD GÖR JAG FÖR FEL?
Postad 02 May 2010 - 12:36
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Har du använt mw600 med telefonens radio eller mw600 inbyggda radio? Att mw600 egna radio funkar bra vet jag inget om, men det vore intressant om desire-radion blev bättre med mw600. Går det överhuvudtaget att använda den inbyggda radion i telefonen med mw600 då man normalt sett använder headset-sladden som antenn?
Jag tolkade som han frågade om radion i MW600 hade samma problem som den inbyggda i Desiren  Men som svar på din fråga så har jag inte använt MW600 med en Desire utan enbart som radio eller BT lurar med annan telefon. Risken är nog som du säger att man lär ha ett par vanliga lurar i också för antenndelen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|