kolla efter s^1 versionen, kan länka om en stund I ett pm annarsKan inte hitta nån "vanlig" msn till N8, eller menar du eBuddy?
Nokia N8 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(124)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg)
|
15 år sedan |
Ultimata Androiden? (47 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 12 October 2010 - 17:57
Postad 12 October 2010 - 18:11
Tänkte tipsa om ett tema. Vet inte om det redan kommit upp förut men jag vet att några tycker att det nya ser lite trist ut ibland och det här kan vara lite festligare nu när vintern kryper närmre.
http://dailymobile.s...mbian-3-themes/
Finns även några andra themes där.
Finns även några till här : http://eseth.net/the...nokia-n8-themes
Redigerat av Crockett, 12 October 2010 - 18:26.
Postad 12 October 2010 - 18:50
Rätt sjust med vit/grå bakgrundsbild och det blå temat.Hej
Tänkte tipsa om ett tema. Vet inte om det redan kommit upp förut men jag vet att några tycker att det nya ser lite trist ut ibland och det här kan vara lite festligare nu när vintern kryper närmre.
http://dailymobile.s...mbian-3-themes/
Finns även några andra themes där.
Finns även några till här : http://eseth.net/the...nokia-n8-themes
Postad 12 October 2010 - 18:51
Postad 12 October 2010 - 19:01
Finns det program för N8an någon annanstans än OVI store ? (som förövrigt har typ 20 program totalt, katastrof)
Testa googla finns hur mycket tredje parts program som helst. Förra veckans ovi store siffra är ca 27000 st program, håller dock med saknas en massa nytto program. Bara börja skriva o sluta gnälla.
Postad 12 October 2010 - 19:27
det första felet är att det typ inte går att slå ifrån WLAN i princip. stänger jag av WLAN scanning och disconnectar så anslutar den igen på 10 sekunder typ. det andra felet och det värsta är att den konstant hänger sig och drar batteri som ******** då jag är uppkopplad mot WLAN. den får från typ fyra till två staplar på 5 minuter när WLAN är på och det är garanterat relaterat till det att hela telefonen hänger sig till och från, tex om jag ska ladda ner nått från ovistore över WLAN, för 3G funkar det felfritt.
jag har gjort redan en fabriksåterställning på telefon så det kan ej vara problemet.
Postad 12 October 2010 - 19:31
Har märkt något skumt med min N8, när man kopplar in telefonen till datorn via usbkontakten så laddar inte telefonen...utan man får försöka ett antal gånger...men stänger man av den och sedan naturligtvis startar den igen och därefter kopplar in den till datorn....ja då laddar den...skumt tycker jag...en bugg i telefonen kanske...
Har samma problem med min N97a. Verkar som att det är någonting som inte riktigt är som det ska med våra nokiatelefoner. Har dessutom fått problem med musiköverföringen till N97an så jag har lämnat in den på service två gånger nu. Får förhoppningsvis tillbaka en fungerande telefon nu på torsdag. OM inte så kommer jag att byta ut den mot en N8 som då förhoppningsvis kommer att fungera bättre. Kommer dock att sakna det fysiska tangentbordet i sådant fall då jag anser att det är överlägset att skriva med ett sådant jämfört med ett virtuellt.
Edit.
Förövrigt, är det någon som vet om Nokias suveräna podcastprogram finns kvar på N8? Är en av de saker som jag verkligen älskat med min N97a.
Redigerat av Corran Horn, 12 October 2010 - 19:36.
Postad 12 October 2010 - 19:38
Har laddat ner flera demo-spel, dvs gratisversioner via ovi-store.
Men de kopplar upp sig till nätet, gör alla det? Eller beror det på vilket spel det är?
Hemma gör det inte något då jag går på trådlöst, men när jag är borta så känns det inte ok att spelen ansluter till nätet.
Postad 12 October 2010 - 19:39
SPB Mobile Shell Symbian end-user version now supports Nokia N8 and Nokia Homescreen Widgets
SPB Mobile Shell 3.7 for Symbian
http://forum.dailymo...75845#msg375845
Postad 12 October 2010 - 20:33
är det bara jag som har WLAN relaterade problem med telefonen?
det första felet är att det typ inte går att slå ifrån WLAN i princip. stänger jag av WLAN scanning och disconnectar så anslutar den igen på 10 sekunder typ. det andra felet och det värsta är att den konstant hänger sig och drar batteri som ******** då jag är uppkopplad mot WLAN. den får från typ fyra till två staplar på 5 minuter när WLAN är på och det är garanterat relaterat till det att hela telefonen hänger sig till och från, tex om jag ska ladda ner nått från ovistore över WLAN, för 3G funkar det felfritt.
jag har gjort redan en fabriksåterställning på telefon så det kan ej vara problemet.
Har diskuterats lite olika senarior på detta med wlan, men testa dessa.
.Första sidan, val, välj alternativet widgets i offline-läge.
-Inställningar, anslutbarhet,, inställningar, dataanv. i hemmanätverk, välj Endast WLAN
- Inställningar,WLAN, val, inställningar, Visa wlan-stutus, välj ALDRIG
Min drar inget batteri och laggen och övriga problem försvann.
Postad 12 October 2010 - 20:35
Att telefonen ständigt vill koppla upp sig mot WLAN erfar jag också. Tror det är relaterat till alla widgets.är det bara jag som har WLAN relaterade problem med telefonen?
Däremot har jag inte märkt av ditt andra problem, tyvärr. Inga hängningar för mig.
Postad 12 October 2010 - 20:52
Verkar lite förvirrande den där. Sedan tycks inte vädret vara något bra. Var finns stockholm? Och var finns kista?Verkar ju intressant
SPB Mobile Shell Symbian end-user version now supports Nokia N8 and Nokia Homescreen Widgets
SPB Mobile Shell 3.7 for Symbian
http://forum.dailymo...75845#msg375845
Kanske få leka lite med den och se om jag fatt något :S
Postad 12 October 2010 - 20:59
har prövat det utan större framgång, trots att det står WLAN skanning av då jag disconnectat så ansluter den automatiskt till mitt WLAN igen då det finns "inlagt".Har diskuterats lite olika senarior på detta med wlan, men testa dessa.
.Första sidan, val, välj alternativet widgets i offline-läge.
-Inställningar, anslutbarhet,, inställningar, dataanv. i hemmanätverk, välj Endast WLAN
- Inställningar,WLAN, val, inställningar, Visa wlan-stutus, välj ALDRIG
Min drar inget batteri och laggen och övriga problem försvann.
skitsamma det kan jag ta bara den inte skulle tömma batteriet på en halvtimme plus att den hänger sig då jag ska ladda ner saker.
nu har jag iaf tagit bort WLAN-anslutningen helt till mitt nätverk, så då kan den inte koppla upp sig mot nått. finns ändå knappt några vettiga apps att dra hem från ovi-store verkar det som. tycker telefonen i princip kommer förinstallerad med det man behöver med några få undantag. typ opera, tv.nu osv. är jag hemma kan jag sufra på datorn istället!
Postad 12 October 2010 - 21:17
har prövat det utan större framgång, trots att det står WLAN skanning av då jag disconnectat så ansluter den automatiskt till mitt WLAN igen då det finns "inlagt".
skitsamma det kan jag ta bara den inte skulle tömma batteriet på en halvtimme plus att den hänger sig då jag ska ladda ner saker.
nu har jag iaf tagit bort WLAN-anslutningen helt till mitt nätverk, så då kan den inte koppla upp sig mot nått. finns ändå knappt några vettiga apps att dra hem från ovi-store verkar det som. tycker telefonen i princip kommer förinstallerad med det man behöver med några få undantag. typ opera, tv.nu osv. är jag hemma kan jag sufra på datorn istället!
Nej d inge bra, välj så att den loggar in hemma men inte ute på stan.
Postad 12 October 2010 - 21:18
Jag flyttade min wlan till en egen destination som jag döpt till Wifi. Eftersom allt vill per automatik koppla upp sig till den som heter Internet så undviker man problemet men kan ändå ha kvar wlan uppkopplingen på telefonen för de gånger man vill använda den.har prövat det utan större framgång, trots att det står WLAN skanning av då jag disconnectat så ansluter den automatiskt till mitt WLAN igen då det finns "inlagt".
Postad 12 October 2010 - 21:41
men då hänger den sig eller tömmer batteriet typ diekrt (det är nått som är galet...) annars skulle det väl inte vara hela världen.Nej d inge bra, välj så att den loggar in hemma men inte ute på stan.
btw kan man lägga notes på startskärmen så man ser den hela tiden, typ som en påminnelse. eller finns det nån app för det?
Postad 12 October 2010 - 21:48
kolla efter s^1 versionen, kan länka om en stund I ett pm annars
Jag vill oxå ha.. Tack för svar förresten!
Postad 13 October 2010 - 00:49
Testa googla finns hur mycket tredje parts program som helst. Förra veckans ovi store siffra är ca 27000 st program, håller dock med saknas en massa nytto program. Bara börja skriva o sluta gnälla.
Jag söker efter det mesta jag kan komma på men hittar inga appar, vare sig om jag söker efter N8 eller Symbian^3, måste vara för trött.
27000 program ?? Kan det verkligen stämma, tycker att när jag är inne o snurrar runt i Ovi Store, att det är väldigt begränsat. Vissa underkategorier har under tio apps etc
Postad 13 October 2010 - 00:54
Postad 13 October 2010 - 06:44
Förövrigt, är det någon som vet om Nokias suveräna podcastprogram finns kvar på N8? Är en av de saker som jag verkligen älskat med min N97a.
Det verkar inte finnas ett separat podcastprogram. Däremot finns det i Musikspelaren ett menyalternativ som heter Podsändningar. Går man in där får man upp "inga podsändningar", men jag förstår inte hur man ska lägga till något.
Postad 13 October 2010 - 09:04
Eller kan man göra ringsignaler på nåt sätt till n8? Menar där man kan ta mitt i låten tex och göra signal av, och inte bara som nu välja en låt och den kör från början.
Postad 13 October 2010 - 10:37
Nån som vet om n8 tar m4r? Har ringsignaler jag gjort till iphonen jag hade och skulle gärna vilja ha dem till nokian.
Eller kan man göra ringsignaler på nåt sätt till n8? Menar där man kan ta mitt i låten tex och göra signal av, och inte bara som nu välja en låt och den kör från början.
Går väl enkelt att packa upp mp3:an till wav. sen klippa till den som du vill o göra om till mp3 igen
Finns säkert program som sköter allt detta direkt.
Postad 13 October 2010 - 12:15
N8 stödjer ju de populäraste ljudformaten: mp3, wav, aac, mid, mm.Nån som vet om n8 tar m4r? Har ringsignaler jag gjort till iphonen jag hade och skulle gärna vilja ha dem till nokian.
Så du kan ta vad du vill, leka med det, klippa ut saker, osv, så länge slutresultatet är i en av dessa format. Sedan är det bara kopiera över till telefonen och använda.
Postad 13 October 2010 - 13:38
du måste vara trött. vilken kategori har under 10 appar?Jag söker efter det mesta jag kan komma på men hittar inga appar, vare sig om jag söker efter N8 eller Symbian^3, måste vara för trött.
27000 program ?? Kan det verkligen stämma, tycker att när jag är inne o snurrar runt i Ovi Store, att det är väldigt begränsat. Vissa underkategorier har under tio apps etc
Postad 13 October 2010 - 13:40
Levereras N8 med senaste programvaran, eller måste man uppdatera till dagens version?
Postad 13 October 2010 - 14:55
Det är ju förstås tråkigt om man ska behöva göra det med en ny telefon, men hellre göra det direkt när man får den än att vänta och se om man verkligen behöver göra det.Är det många som blivit tvungna att göra en total återställning för att få allt att flyta på stabilt i N8?
När den är ny har du ju inget att förlora på att göra det.
Postad 13 October 2010 - 15:36
är jag jätteförvånad då min flyter på jättefint
Har inte haft hängningar i internet browsern däremot kan den gå fruktansvärt tungt med siter som har mycket flash. Bläddringen tar flera minuter.
Men det är ju inte den häftigaste pc processorn i heller, det är ju en telefon så vad förväntar man sig ??
Den får 4/5 av mig .. Och håller de vad de lovar så blir ju inte betyget sämre med nya ovi maps med multitouch och en browser som är snabbare. Jag har ju uppgraderat från en N82, hade jag haft någon annan telefon innan kanske jag hade varit lika besviken som många andra. Vem vet.
edit
Har hittat en bugg föresten. Jag kan inte lägga till skivomslag om jag har musik på ett minneskort, dock funkar det bra om låtarna ligger på telefonen. Detta låter som en enkel sak att fixa dock.
Redigerat av vongen, 13 October 2010 - 15:38.
Postad 13 October 2010 - 16:55
Tips mottages tacksamt
Postad 13 October 2010 - 17:12
En liten fråga som någon foto/video kunning kanske kan svara på, Videokvalitén är egentligen helt suverän
under optimala förhållanden, filmade min dotters gymnastik, pluggade in hdmi i min 40 led tv
och blev minst sagt imponerad av videokvalitén, helt i klass med TV:s HD sändingar (om man utgår från bildkvalitén)
Men så fort man börjar flacka runt med kameran..öh förlåt telefonen, så blir filmen fladdrig,
(typ som en projektorduk i blåst) vad beror detta på? är det något som mjukvan är skyldig till.
Postad 13 October 2010 - 17:45
Postad 13 October 2010 - 17:51
Någon som testat denna eller sett den in action så att säga?
http://dailymobile.s...r-and-facebook/
Postad 13 October 2010 - 18:05
Om man har mobilen liggande, så är det vänstersidan (stående så är det rakt upp) som man ser lite blå "störningar" i kanten, när det är kolsvart i rummet/mkt dåligt ljus i rummet.
kollar man i kameralinsen så ser man att själva kamerahålet inte är helt centrerat mot linsglaset.
Funderar på om det är detta som gör att det blir såhär.
Märker inget speciellt när den underbara kameran väl tagit bilden, bara lite störande.
Postad 13 October 2010 - 18:41
Provade den nyss. Tycker inte den är så bra.Såg en ny homescreen app på dailymobile.se som verkar riktigt sjyst.
Någon som testat denna eller sett den in action så att säga?
http://dailymobile.s...r-and-facebook/
I princip bara en finare homescreen med förinställt väder (per stad endast; inte lokalt), och två genvägar (mail and kontakter). Jag kanske har missat något, men såvida det inte går att lägga in mer på skärmen eller växla mellan skärmar så tycker jag den är ganska dålig.
Postad 13 October 2010 - 18:44
Postad 13 October 2010 - 18:52
Någon som vet om Nokia Billaddare DC-4 fungerar med N8, har sökt på nokia.se men kan inte hitta någon info
Hittade denna tidigare i tråden.
Nokias vanliga 2mm och USB billaddare funkar.
Postad 13 October 2010 - 19:13
Provade den nyss. Tycker inte den är så bra.
I princip bara en finare homescreen med förinställt väder (per stad endast; inte lokalt), och två genvägar (mail and kontakter). Jag kanske har missat något, men såvida det inte går att lägga in mer på skärmen eller växla mellan skärmar så tycker jag den är ganska dålig.
Jaså?
I demo filmen så ser man att dem har länkar till nyheter uppdelat i kategorier. Du ska kunna ha uppdateringar från FB och Twitter osv. Står så i förklarningen också. Kanske bara är en begränsad som erbjöds än så länge eller?
Postad 13 October 2010 - 19:17
Har du videostabilisering på? Slå av den om du fladdrar runt med telefonen.Nu har det gått några dagar, och man börjar uppskatta N8:an mer och mer, inga mer buggar eller så efter återställningen.
En liten fråga som någon foto/video kunning kanske kan svara på, Videokvalitén är egentligen helt suverän
under optimala förhållanden, filmade min dotters gymnastik, pluggade in hdmi i min 40 led tv
och blev minst sagt imponerad av videokvalitén, helt i klass med TV:s HD sändingar (om man utgår från bildkvalitén)
Men så fort man börjar flacka runt med kameran..öh förlåt telefonen, så blir filmen fladdrig,
(typ som en projektorduk i blåst) vad beror detta på? är det något som mjukvan är skyldig till.
Postad 13 October 2010 - 19:33
Någon som vet om Nokia Billaddare DC-4 fungerar med N8, har sökt på nokia.se men kan inte hitta någon info
Nokia ska snart släppa en mobilhållare som heter CR-122 som är speciellt anpassad för Nokia N8.
http://www.nokia.se/...lhallare-cr-122
Postad 13 October 2010 - 19:35
Här är en av vinnarna från Calling all innovators 2010 .
Riktigt snyggt och man kan verkligen förändra mycket i hur symbian ser ut med hjälp av denna. Ser riktigt snyggt ut även. Dock en ganska kostsam applikation.
http://mynokiablog.c...n-the-nokia-n8/
Det är härligt att se vad mycket som kommer till symbian för varje dag och hur mycket det går att förändra
Postad 13 October 2010 - 19:50
Vet inte. Kanske måste testa mer.Jaså?
I demo filmen så ser man att dem har länkar till nyheter uppdelat i kategorier. Du ska kunna ha uppdateringar från FB och Twitter osv. Står så i förklarningen också. Kanske bara är en begränsad som erbjöds än så länge eller?
Om du lyckas med någonting får du gärna utveckla hur du gjorde.
Postad 13 October 2010 - 19:53
tack!Har du videostabilisering på? Slå av den om du fladdrar runt med telefonen.
Postad 13 October 2010 - 19:55
Vet inte. Kanske måste testa mer.
Om du lyckas med någonting får du gärna utveckla hur du gjorde.
Kan tyvärr inte testa. Äger ingen N8. Jag är en av dem stackarna som sitter och väntar på E7:an
Postad 13 October 2010 - 20:34
Du kan lägga in vilka genvägar du vill och du får feeds från twitter och facebook om du skriver in kontoinformation. Scrolla ner på startsidan för att se allt. Mycket snyggt gränssnitt och en lovande början men alldeles för buggigt än så länge (out of memory, lagg m.m.). Ser fram emot att testa mer när de går ur beta.Jaså?
Du tappar de tre startskärmarna men får istället den scrollbara förstasidan och en ny (scrollande horisontellt) meny för appar. Gillar du att inte ha mappar så är det lite mer likt konkurrerande OS. Själv föredrar jag originalutseendet där jag själv kan organisera mina appar i mappar (fint rim!)
Postad 13 October 2010 - 20:48
Nokia ska snart släppa en mobilhållare som heter CR-122 som är speciellt anpassad för Nokia N8.
http://www.nokia.se/...lhallare-cr-122
Vet du om den går att ha i både liggande & stående länge?
Står att den kan vinklas, men vet inte om det är samma sak...
Redigerat av Yobo1987, 13 October 2010 - 20:48.
Postad 13 October 2010 - 21:02
Har problem med min Nokia N8 också.Använder Tele2 som operatör, fick rådet av Nokia support att beställa ett nytt sim-kort.
Provade med ett Telia kontantkort, fungerade klart mycket bättre! Nu fick jag in e-mail i telefonen, nedladdning av program fungerar klockrent.Har ej hunnit testa så mycket än men helt klart är det nåt fel när man försöker använda Tele2 simkort(använder det gamla, har ej fått nya än, men det verkar inte spela nån roll om det är nytt eller gammalt ändå!) för inställningarna första gången!
Har nu i mitt Tele2 simkort och det verkar fungera!
Postad 13 October 2010 - 21:09
Letar ständigt efter fler sätt att förenkla och förbättra min vardag.
Jag använder telefonen till:
Epost: Nokias Messaging App. Det stora negativa är att det tar lång tid innan jag får notifikation på inkommande mail, samt att det inte finns något alternativ för att välja om jag ska ladda ner hela mail eller inte beroende på om jag använder trådlöst lan eller ej.
Väder: Använder (använde?) Accu weather. Har en homescreen widget och kan kolla vädret ganska lokalt istället för bara per stad. Tyvärr är programmet dåligt. Dålig respons. Går inte att spara en plats via utnyttjandet av GPS:en. Och buggig. Skulle vilja ha ett bättre alternativ här. Vore bra om det gick att ha som homesreen widgets (flera av dem för flera olika platser).
Ficklampa: Använder QTorch. Fungerar mycket bra. Bra ljus.
Timer: Använder timer lite. Fungerar. Inget flashigt.
Räknare: Använder counter.
Stöldskydd / borttappningsskydd: Använder Periodic phone locator för att kunna hålla koll på var mobilen försvinner skulle den tappas bort någonstans. Kan skicka sms för uppdatering (ej testat dock). Samt f-secure för stöldskydd. Fungerar mycket bra.
Mätning av energianvändning: Använder mig av Nokia Energy Profiler. Fungerar mycket bra för att hålla koll på om mobilen slukar batteriet och hur mycket. Synd att det inte går att vilka program som drar mest.
Positionstjänster: Smart profile använder jag för att byta mellan utomhus och inomhusprofil. Glömmer alltid att sätta detta manuellt. Fungerar mycket bra. Dock ej gratis.
Använder advanced call manager för att ställa in när jag vill ta emot samtal och när jag inte vill det. T ex tunnelbanan. Experimenterar fortfarande med denna, men den tycks fungera väldigt bra. Dock ej gratis.
Larm och påminnelser: Använder Alarms för detta ändamål eftersom den visar missade alarm/notifieringar som hänt då telefonen varit avstängd. Brukar använda telefonen till att komma ihåg alla saker som ska göras under dygnen, så detta är mycket viktigt för mig. Kalendern i telefonen är näst intill värdelös eftersom den glömmer dessa notifieringar samt att det bara går att göra snooze 5 gånger. Den är ju dock lite svårhanterlig, och är inte meningen att ersätta en kalender. Letar efter möjliga andra program här. Ej gratis.
Videosamtal via internet: Letar efter bra program som tillåter samtal/videosamtal till Windows Live via internet för gratis samtal. Speciellt då videosamtal eftersom dessa ej är gratis. Har dock ej hittat något bra program. Har testat nimbuzz och fring.
Twitter notifieringar: Letar efter ett program som kan ladda ner uppdateringar från twitter för utvalda kanaler då dessa uppenbarar sig. Kan ha stor nytta av detta.
Experimenterar också med paket data. Tycks vara väldigt kostbart med batteri, åtminstone vid dåliga signalförhållanden, som på t ex tunnelbanan. Telefonen drog då ca 0.3W med öppen anslutning (dock ej aktiv) med alla program nerstängda. När jag stängde uppkopplingen hoppade den ner till ~0.01W. Väldigt, väldigt dyrt. Letar möjligen efter något program för att kunna välja när paket data ska kunna användas och när inte.
Andra då?
Förresten ser jag att det går att få animerad rörelse mellan home screens. Jag har tydligen inte detta. Finns detta alternativ någonstans?
Redigerat av Serenity, 13 October 2010 - 21:12.
Postad 13 October 2010 - 21:16
Du kan lägga in vilka genvägar du vill och du får feeds från twitter och facebook om du skriver in kontoinformation. Scrolla ner på startsidan för att se allt. Mycket snyggt gränssnitt och en lovande början men alldeles för buggigt än så länge (out of memory, lagg m.m.). Ser fram emot att testa mer när de går ur beta.
Du tappar de tre startskärmarna men får istället den scrollbara förstasidan och en ny (scrollande horisontellt) meny för appar. Gillar du att inte ha mappar så är det lite mer likt konkurrerande OS. Själv föredrar jag originalutseendet där jag själv kan organisera mina appar i mappar (fint rim!)
Mycket stligt rimmat min gode herre
Att tappa dem andra två vill man inte. Jag tycker om att fördela dem efter olika användningsområden!
Tycker däremot att den andra jag länkade till verkar grym. Såg recensioner på den och det är idel ros!
Längtar tills E7 kommer så jag får leka också!
Postad 13 October 2010 - 21:20
Twitter notifieringar: Letar efter ett program som kan ladda ner uppdateringar från twitter för utvalda kanaler då dessa uppenbarar sig. Kan ha stor nytta av detta.
Använder inte Twitter men alla säger att Gravity är överlägset bäst.
Här är en feature count mellan en drös klienter..
http://www.allabouts...er_Round-Up.php
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
3 filmer
17 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?