Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 22 March 2011 - 07:10

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Vad äter ni till frukost?

Själv åt jag idag en drink innehållande
3dl lättmjölk
1dl whey 80
1dl fiberhavregryn
1 banan
Nästan exakt 500 kcal
Är det för mycket? Eller är det en bra frukost?
Riktigt gott var det i alls fall ;)

Postad 22 March 2011 - 07:32

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0
Jag äter nästan aldrig frukost. Äter bara på helger. Så kan inte hjälpa dig så mycket :P. Men 500 låter mycket ;)

Postad 22 March 2011 - 07:41

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Jag äter nästan aldrig frukost. Äter bara på helger. Så kan inte hjälpa dig så mycket :D. Men 500 låter mycket ;)

Blirdu inte trött och hungrig om du inte äter frukost?
Jag är som hungrigast så fort jag vaknar, skulle lätt få i mig en pizza.
Jag vet inte om 500kcal är mycket till frukost.
Kanske är bättre att bara koka gröt, kalorifattigare och fyller buken mer så man blir mätt längre.
Dock är det jobbigt så tidigt på morgonen :P

Postad 22 March 2011 - 08:17

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Själv åt jag idag en drink innehållande
3dl lättmjölk
1dl whey 80
1dl fiberhavregryn
1 banan
Nästan exakt 500 kcal
Är det för mycket? Eller är det en bra frukost?
Riktigt gott var det i alls fall ;)

Tycker det ser ut som en redig frukost.
Min är väl typ 4dl yoghurt, 1msk linfrön, 5-6msk solroskärnor, ca 1dl flingor. Ibland blir det en macka också.

Postad 22 March 2011 - 08:20

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

1 burk Makrill i t-sås
3st Ägg KRAV

Postad 22 March 2011 - 08:23

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Men du får köpa egna. (Men jag tycker inte att du skall göra det, använd dina händer som en man istället) :P

+1

;)

Postad 22 March 2011 - 08:39

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
I ryggpassen så brukar jag köra med remmar och sedan göra några övningar för underarmar. Funderar på att köpa såna där grepptränare, om jag inte kan få sno brorsans.

Postad 22 March 2011 - 08:47

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Frukost är nästan alltid 3dl apelsinjos, 1,5-2dl havregyn till gröt och 1dl Weay-80
Förutom att jag numera testar att bara köra 0,5dl weay-80 till frukost då jag känner att det kanske är onödigt dom dagar jag inte tränar... !? Eller vad tror ni ?!

Ska jag köra 1dl varje morgon + 1dl efter varje träningspass ?
det är så jag har kört nu men jag tänka testa lite ;)

Redigerat av nejjagärintetillbaka, 22 March 2011 - 08:49.

Postad 22 March 2011 - 09:07

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Frukost är nästan alltid 3dl apelsinjos, 1,5-2dl havregyn till gröt och 1dl Weay-80
Förutom att jag numera testar att bara köra 0,5dl weay-80 till frukost då jag känner att det kanske är onödigt dom dagar jag inte tränar... !? Eller vad tror ni ?!

Ska jag köra 1dl varje morgon + 1dl efter varje träningspass ?
det är så jag har kört nu men jag tänka testa lite :P

Det är så jag har tänkt köra. En drink varje morgon och en efter träning. Så det bli 2st varannan dag under veckan.
Vet heller inte om det är bra eller nödvändigt, men skadligt lär det ju knappast vara ;)

Postad 22 March 2011 - 09:12

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0
1 dl whey 100
1 burk makrill i tomatsås
2st skivor Varsegod! el. Lingongrova

Postad 22 March 2011 - 09:47

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

140kg shit, måste testa det på onsdag och se om jag klarar 1 ;)
dock vt jag inte om jag gör röreslen rätt, har sett på youtub att dom gör på olika sätt, vissa drar hela rörelsen med enbart armarna och vissa (dom flesta) lutar bak hela överkroppen och drar bak armarna i slutet på rörelsen.
hur ska man göra?
hur långt fram ska man sitta? alltså hur böjda ben ska man ha?
känns nästan som att jag sitter lite puckelryggad när jag kör den och det kan ju inte va rätt.

bigrauk, så ser handtaget ut som jag använder.

Överkroppen ska inte röra sig så mycket och man ska absolut inte luta sig bakåt.
Det gör man bara för att kunna förflytta mer vikt och det ökar skaderisken enormt.

Postad 22 March 2011 - 10:06

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
käkar inte heller alltid frukost. Jag är en "icke frukostmänniska".

De gånger jag käkar frukost tycker jag det är lätt och smidigt att äta 1-2 paket kesella naturell med lite sylt i.
Dvs ~500-1000 kcal beroende på 1 eller 2 paket.

Postad 22 March 2011 - 10:15

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
:

Överkroppen ska inte röra sig så mycket och man ska absolut inte luta sig bakåt.
Det gör man bara för att kunna förflytta mer vikt och det ökar skaderisken enormt.

Beror väl lite på ?

Kör man tungt så är det väll så att kroppen ska vara still ?
lättare kan man köra och röra hela kroppen för att få en variant av träning i ländryggen, väll ?!

att bara dra med armarna e ju ganska onödigt, man ska ju arbetamed skulldrorna/bakra axlar och armarna i andra hand ?!

eller ;)

Postad 22 March 2011 - 10:18

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0
Här förklaras det någorlunda hur man skall gå tillväga:

http://www.ast-ss.se...page.asp?id=141

Postad 22 March 2011 - 10:24

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Varför ökar skaderisken?
Har du sett riktiga roddare? Dom använder ju hela överkroppen och lutar den massor bakåt, dom skadar sig ju inte .
Det kanske inte blir samma sak?

käkar inte heller alltid frukost. Jag är en "icke frukostmänniska".

De gånger jag käkar frukost tycker jag det är lätt och smidigt att äta 1-2 paket kesella naturell med lite sylt i.
Dvs ~500-1000 kcal beroende på 1 eller 2 paket.

Vad är vitsen med att äta 1000kcal i så små kvantiteter? Kan ju inte mätta alls länge. Känns onödigt för mig

Ska kolla när jag kommer hem. Drygt att surfa runt med ipoden

Postad 22 March 2011 - 11:13

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Vad är vitsen med att äta 1000kcal i så små kvantiteter? Kan ju inte mätta alls länge. Känns onödigt för mig

Ledsen men jag förstår inte vad du menar ;)

Du menar högt energiintag med lite "massa" ?

Hunger är inget problem för mig. Jag äter inte för att jag är hungrig jag äter för funktionen.

Postad 22 March 2011 - 14:47

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Jag har en sådan vansinnigt sjuk förbränning verkar det som... kan fan äta mig helt "stum" och efter 2h så är jag hungrig igen... och inte bara "hungrig" utan JÄTTE HUNGRIG så att man liksom blir irriterad typ... ;)

Märkligt... jag måste typ äta 5 st riktiga mål om dagen för att inte få ont i magen av hunger... :D

detat har blivit sedan ca 6 månader tillbaka, va inte så innan :P

Postad 22 March 2011 - 14:52

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0
Tvärtom här ;)

Det skumma är sedan jag började lyfta skrot för snart 2 månader sen och intagit protein pulver och lagt om kosten lite, så är jag knappt hungrig längre. Skitsskumt?

Då jag härom åren när jag gick på gym, ständigt var hungrig.
Kan det bero på att jag skärt ner ordenligt på kolhydraterna nu mån tro, samt har ett bättre/kontinuerligt intag av protein?

Redigerat av Bigrauk, 22 March 2011 - 14:54.

Postad 22 March 2011 - 15:07

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Ja, får man bort kolhydraterna blir man knappt hungrig alls, samma för mig.

Postad 22 March 2011 - 15:09

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Ledsen men jag förstår inte vad du menar :D

Du menar högt energiintag med lite "massa" ?

Hunger är inget problem för mig. Jag äter inte för att jag är hungrig jag äter för funktionen.

jag förklarar som en kratta så det är inte så konstigt att du inte förstår, men jag menar precis så faktiskt ;)

hunger för mig är alltid ett problem istället,
ska se om det blir bättre nu när jag har lagt om kosten. försöker dra ner drastiskt på kolhydrater som tex bröd och potatis och sånt,
äter mycket protein och grönsaker. hoppas det hjälper :P

Postad 22 March 2011 - 15:15

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Tvärtom här ;)

Det skumma är sedan jag började lyfta skrot för snart 2 månader sen och intagit protein pulver och lagt om kosten lite, så är jag knappt hungrig längre. Skitsskumt?

Då jag härom åren när jag gick på gym, ständigt var hungrig.
Kan det bero på att jag skärt ner ordenligt på kolhydraterna nu mån tro, samt har ett bättre/kontinuerligt intag av protein?

Ja, får man bort kolhydraterna blir man knappt hungrig alls, samma för mig.

Ja fan det måste var att jag ju faktiskt (nu när jag tänker efter) försämrade min kost igen för ca 6 månader sedan, inan dessa så va det typ kött och sallad som gälde och allt annat gick bort...
Men sedan 6 månader tillbaka så har jag börjat äta sämre mat igen, men inte bara det utan med med kolhydrater...
Där är nog problemet !

Postad 22 March 2011 - 16:58

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

jag förklarar som en kratta så det är inte så konstigt att du inte förstår, men jag menar precis så faktiskt ;)

hunger för mig är alltid ett problem istället,
ska se om det blir bättre nu när jag har lagt om kosten. försöker dra ner drastiskt på kolhydrater som tex bröd och potatis och sånt,
äter mycket protein och grönsaker. hoppas det hjälper :P

Det handlar inte bara om vad du äter utan det är även personligt. Det finns en anledning till att jag alltid varit smal och aldrig överviktig och det är för att jag aldrig haft ett problem med att vara hungrig. Min teori är att det är bakvänt för folk som har problem med övervikt.

Jag kan sitta hemma vid tvn eller datorn exempelvis i flera timmar, med "hungrig" mage med vetskapen att jag på 1 minut kan gå ut och göra käk utan att göra så. Det är lixom ingen big deal på det viset. Men det är som sagt olika det där från person till person.

Vissa tycker det är busenkelt att dieta, andra inte. Vissa tycker bulka är det lättaste som finns, andra har svårt att orka äta så mkt.

Postad 22 March 2011 - 17:03

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Det handlar inte bara om vad du äter utan det är även personligt. Det finns en anledning till att jag alltid varit smal och aldrig överviktig och det är för att jag aldrig haft ett problem med att vara hungrig. Min teori är att det är bakvänt för folk som har problem med övervikt.

Jag kan sitta hemma vid tvn eller datorn exempelvis i flera timmar, med "hungrig" mage med vetskapen att jag på 1 minut kan gå ut och göra käk utan att göra så. Det är lixom ingen big deal på det viset. Men det är som sagt olika det där från person till person.

Vissa tycker det är busenkelt att dieta, andra inte. Vissa tycker bulka är det lättaste som finns, andra har svårt att orka äta så mkt.

jo det är nog så som du säger.
men det är inte alltid jag är så hungrig egentligen tror jag, snarare sugen, nästan alltid sugen på nånting, och då bryr man sig inte om om man är mätt eller inte, där har du ju en anledning till att många går upp i vikt.
nu vill jag inte bli fet så ävn om jag för det mesta är sugen så är det inte så ofta jag äter då.

set själv inte riktigt var det där suget kommer ifrån, som många andra så är det mest söta saker jag är sugen på.
hungerkänsla kan bland annat komma från magkatarr om man nu har det, jag hade problem med det förr, vet inte om det kommer därifrån kanske-.

Postad 22 March 2011 - 18:00

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

jo det är nog så som du säger.
men det är inte alltid jag är så hungrig egentligen tror jag, snarare sugen, nästan alltid sugen på nånting, och då bryr man sig inte om om man är mätt eller inte, där har du ju en anledning till att många går upp i vikt.
nu vill jag inte bli fet så ävn om jag för det mesta är sugen så är det inte så ofta jag äter då.

set själv inte riktigt var det där suget kommer ifrån, som många andra så är det mest söta saker jag är sugen på.
hungerkänsla kan bland annat komma från magkatarr om man nu har det, jag hade problem med det förr, vet inte om det kommer därifrån kanske-.

Ofta kommer sockersug av att man äter socker.
Jag var "beroende" av cola en gång i tiden och när jag slutade dricka cola helt ett tag var jag tillslut mer sugen på morötter än snickers typ.

Postad 22 March 2011 - 18:05

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Precis så är jag. Jag kan komma hem från skolan och vara hungrig. Sitta framför datorn någon timme tills det blir middag och var hungrig hela tiden då. Måste ändra på det att jag går och äter något istället. Måste ju äta så mycket jag kan!

http://www.mittval.s...-mittval-sport/
Sådan har jag fått idag. Mamma sa också att hon på apoteket hade sagt att Omega3 inte alls behövdes för någon i min ålder. Eller jo, behövs gör det men jag behöver inte kosttillskott.

Postad 22 March 2011 - 18:22

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Precis så är jag. Jag kan komma hem från skolan och vara hungrig. Sitta framför datorn någon timme tills det blir middag och var hungrig hela tiden då. Måste ändra på det att jag går och äter något istället. Måste ju äta så mycket jag kan!

Sådan har jag fått idag. Mamma sa också att hon på apoteket hade sagt att Omega3 inte alls behövdes för någon i min ålder. Eller jo, behövs gör det men jag behöver inte kosttillskott.

jag tyckte inte att jag såg att mittval innehöll omega 3?

jag köpte omega 3 tabletter idag i hälsokostaffären, dyrare än guld tror jag :D

Ofta kommer sockersug av att man äter socker.
Jag var "beroende" av cola en gång i tiden och när jag slutade dricka cola helt ett tag var jag tillslut mer sugen på morötter än snickers typ.

ja så är det med allting väl , även saker man är beroende av som tex tobak ;)
jag äter inte söta taker som godis,bullar och kakor på vardagarna men på helgen blir det gärna nånting, jäkligt tråkigt att sitta här med polarna och kolla på film utan att äta nåt, sitta och knapra på en morot funkar inte :P

Postad 22 March 2011 - 18:24

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

jag tyckte inte att jag såg att mittval innehöll omega 3?

jag köpte omega 3 tabletter idag i hälsokostaffären, dyrare än guld tror jag :P

ja så är det med allting väl , även saker man är beroende av som tex tobak ;)
jag äter inte söta taker som godis,bullar och kakor på vardagarna men på helgen blir det gärna nånting, jäkligt tråkigt att sitta här med polarna och kolla på film utan att äta nåt, sitta och knapra på en morot funkar inte :P

Här hemma blir det i princip alltid popcorn när det är film! :D

Postad 22 March 2011 - 18:27

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Men hon tyckte du behövde ett tillskott av vitaminer?!

Äter man fet fisk regelbundet behöver man inte äta extra omega3 men alla människor måste äta omega3 eftersom vi inte kan tillverka det själva och det finns nästan uteslutande bara i fisk samt att det finns studier på att framförallt unga personer borde äta extra för att det kan hjälpa till med utveckligen av hjärnan.

Postad 22 March 2011 - 18:28

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Men hon tyckte du behövde ett tillskott av vitaminer?!

Äter man fet fisk regelbundet behöver man inte äta extra omega3 men alla människor måste äta omega3 eftersom vi inte kan tillverka det själva och det finns nästan uteslutande bara i fisk samt att det finns studier på att framförallt unga personer borde äta extra för att det kan hjälpa till med utveckligen av hjärnan.

Jo, tydligen så sade hon så.

Postad 22 March 2011 - 18:29

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Här hemma blir det i princip alltid popcorn när det är film! ;)

popcorn är gott men jag har ingen micro och jag kan inte poppa i kastrull :P

vad äter ni andra på lördagkvällarna? jag vill inte läsa svar som "en burk makrill i tomat" för nu menar jag godis/chips/bullar liknande
eller annat nyttigare snacks:)

Postad 22 March 2011 - 18:33

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

jag köpte omega 3 tabletter idag i hälsokostaffären, dyrare än guld tror jag ;)

59:- Burken
40:- Burken

Postad 22 March 2011 - 18:58

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

popcorn är gott men jag har ingen micro och jag kan inte poppa i kastrull ;)

vad äter ni andra på lördagkvällarna? jag vill inte läsa svar som "en burk makrill i tomat" för nu menar jag godis/chips/bullar liknande
eller annat nyttigare snacks:)

Sitter jag vid datorn så blir det sällan något. Kanske lite dricka, men äter i stort sett aldrig godis numera.
Är man i fjälls så delar man väl lite godis med föräldrarna. I helgen blev det någon chokladkaka med marsipan i mitten. Den var på 150g och jag åt väl kanske en tredjedel av den.

Blir som "äcklad" av godis numera. Man tänker hela tiden på hur onyttigt det är och att man egentligen inte borde äta det osv. Ett riktigt surt Granny Smith-äpple är ju ändå mycket bättre :P

Postad 22 March 2011 - 19:35

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

59:- Burken
40:- Burken

jag betalade 169kr för 120 tabletter 35% ;)

Postad 22 March 2011 - 19:38

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Sitter jag vid datorn så blir det sällan något. Kanske lite dricka, men äter i stort sett aldrig godis numera.
Är man i fjälls så delar man väl lite godis med föräldrarna. I helgen blev det någon chokladkaka med marsipan i mitten. Den var på 150g och jag åt väl kanske en tredjedel av den.

Blir som "äcklad" av godis numera. Man tänker hela tiden på hur onyttigt det är och att man egentligen inte borde äta det osv. Ett riktigt surt Granny Smith-äpple är ju ändå mycket bättre :D

s¨känner jag också ofta,, eller inte äcklad men så fort jag kommer hem och öppnar godispåsen eller vad det nu är så får jag så otroligt dåligt samvete för jag vet exakt hur onyttigt det är, händer ibland att jag går direkt och kastar det i soporna, väldigt onödig vana, men man har för dålig karaktär ibland när man går förbi godis/bullhyllorna i affären ;)

sura äpplen fräter bara sönder tänderna, då är det allt bättre med vindruvor eller päron :P

Postad 22 March 2011 - 20:41

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
då fortsätter vi utfrågningen då ;)

vad äter ni till kvällsmat och hur länge länge innan ni går och lägger er?

är det viktigt med protein till kvällsmat eller räcker det med en banan så man stillar hungern lite?

min kvällsmat idag bestod av havregrynsgröt bestående av 1dl havregryn, en msk äpplemos
2 ägg som jag gjorde äggröra av
2 kapslar omega 3 :P

Postad 22 March 2011 - 20:43

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Brukar ta kvällsmaten precis innan jag går och lägger mig. Består av någon dl yoghurt, 3-4msk solroskärnor och flingor/müsli.

Edit: Tog fram cykeln idag, så ska börja äta mackor på morgonen numera.

Redigerat av Ala_95, 22 March 2011 - 20:44.

Postad 22 March 2011 - 20:48

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

då fortsätter vi utfrågningen då ;)

vad äter ni till kvällsmat och hur länge länge innan ni går och lägger er?

är det viktigt med protein till kvällsmat eller räcker det med en banan så man stillar hungern lite?

min kvällsmat idag bestod av havregrynsgröt bestående av 1dl havregryn, en msk äpplemos
2 ägg som jag gjorde äggröra av
2 kapslar omega 3 :P

om jag ska äta strax innan sänggående föredrar jag att äta en hel del ägg. Eller en shake kassein om jag hade haft det hemma.

Kolhydrater skulle jag undvikt innan sänggående (som exempelvis från en banan)

Postad 22 March 2011 - 20:51

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

om jag ska äta strax innan sänggående föredrar jag att äta en hel del ägg. Eller en shake kassein om jag hade haft det hemma.

Kolhydrater skulle jag undvikt innan sänggående (som exempelvis från en banan)

tackar för tipset. men gröten då? det innehåller massa kolhydrater väl? men dom kanske är långsamma?

Postad 22 March 2011 - 20:52

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Brukar ta kvällsmaten precis innan jag går och lägger mig. Består av någon dl yoghurt, 3-4msk solroskärnor och flingor/müsli.

Edit: Tog fram cykeln idag, så ska börja äta mackor på morgonen numera.

Varför äter du solroskärnor, resterande mat du äter innehåller mycket kolhydrater, banan dubbel så mycket socker som coca cola och yoghurt lika mycket som läsk, ät något proteinrikt istället.

Postad 22 March 2011 - 20:56

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Varför äter du solroskärnor, resterande mat du äter innehåller mycket kolhydrater, banan dubbel så mycket socker som coca cola och yoghurt lika mycket som läsk, ät något proteinrikt istället.

Fick råd om att äta solroskärnor tidigare i tråden... Det mättar ju iaf och innehåller ju en del energi. Även omega3/omega6 har jag för mig. Protein också.

Banan äter jag inte. Och yoghurt äter jag för fil gör mig illamående efter bara några skedar.
Banan äter jag i stort sett aldrig nu.

Postad 22 March 2011 - 20:59

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Fick råd om att äta solroskärnor tidigare i tråden... Det mättar ju iaf och innehåller ju en del energi. Även omega3/omega6 har jag för mig. Protein också.

Och du blev samtidigt avrådd från att äta det med många bra argument.

Postad 22 March 2011 - 21:00

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Och du blev samtidigt avrådd från att äta det med många bra argument.

Kan du nämna dom igen? Det må väl ändå vara bättre än inget?

Postad 22 March 2011 - 21:13

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Har under 4månader haft en viktuppgång på 0,625kg per vecka dvs ett överskott på sammalnagt 6250 kalorier per vecka = 892kalorier i överskott per dag.
Är inte den här viktuppgången väldigt kraftig? Visst bör jag dra ner lite och minska på kalori intaget? fast ändå ligga på ett överskott så klart.

Postad 22 March 2011 - 21:17

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Kan du nämna dom igen? Det må väl ändå vara bättre än inget?

Vi diskuterar det här:

https://www.minhembi...s...6269&st=330

Postad 22 March 2011 - 22:23

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

:

Beror väl lite på ?

Kör man tungt så är det väll så att kroppen ska vara still ?
lättare kan man köra och röra hela kroppen för att få en variant av träning i ländryggen, väll ?!

att bara dra med armarna e ju ganska onödigt, man ska ju arbetamed skulldrorna/bakra axlar och armarna i andra hand ?!

eller :)

Nej, det finns bättre övningar för ländryggen, skaderisken kommer alltid vara hög i sittande rodd om man går framåt mycket.

Nej, bilderna visar precis hur man inte ska göra.
För långt fram och för långt bak.

Ast är överlag en dålig källa för information

Postad 22 March 2011 - 22:37

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0

Så du menar att 95% på mitt förra gym som jag gick på, gjorde övningen fel? Är du någon självutnämnd Sittande kabelrodd expert :)
Du kan väl länka till något som visar hur man skall göra enligt din utsago istället för att ge så dåliga förklaringar som du gör.

Måhända att det är, men jag tycker dem flesta övningar bildmässigt stämmer rätt bra med verkligheten.

Postad 22 March 2011 - 22:47

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Så du menar att 95% på mitt förra gym som jag gick på, gjorde övningen fel? Är du någon självutnämnd Sittande kabelrodd expert :)
Du kan väl länka till något som visar hur man skall göra enligt din utsago istället för att ge så dåliga förklaringar som du gör.

Måhända att det är, men jag tycker dem flesta övningar bildmässigt stämmer rätt bra med verkligheten.

Nej, tror nog mer än 95% gör fel på just den övningen.
Expert vill jag inte kalla mig, men 15 år erfarenhet av träning och utbildning i anatomi, träningslära mm har gett mig viss kunskap. Dessutom har jag kört sönder ryggen själv på just det utförande som Ast visar, det hände mig -96.

Ska kolla om jag hittar en bra video, annars får jag filma en själv.

Postad 22 March 2011 - 23:13

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0
Håller med Vincent i denna fråga har själv sabbat ryggen i unga år med denna övning. Så i dag sitter jag på en stepbräda och kör den med rak lite svankad rygg med rakt handtag. Kan inte köra den alls i den vanliga kabel maskinen som är gjord för övningen, ländryggen säger ifrån direkt.

Postad 22 March 2011 - 23:22

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Nej, det finns bättre övningar för ländryggen, skaderisken kommer alltid vara hög i sittande rodd om man går framåt mycket.

För långt fram kan jag hålla med om men för långt bak är det verkligen inte. Det är ju den sista biten som verkligen tar på skuldrorna och ryggen.

Postad 23 March 2011 - 01:45

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0

För långt fram kan jag hålla med om men för långt bak är det verkligen inte. Det är ju den sista biten som verkligen tar på skuldrorna och ryggen.

+1

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.