Humax BXR-HD
2479 svar till detta ämne
Postad 13 februari 2012 - 13:58
JonasNor
-
JonasNor
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
TIMESHIFT-TEST
Någon som vill göra följande test på sin box? :
1. Backa tillbaka en halvtimme eller liknande i Time Shift-bufferten.
2. Tryck på REC.
3. Notera var inspelningen börjar. Är det i realtid eller retroaktivt från den tidpunkt du backade till?
4. Ange resultatet här i forumet.
Postad 13 februari 2012 - 21:25
osvanberg
-
osvanberg
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
TIMESHIFT-TEST
Någon som vill göra följande test på sin box? : 1. Backa tillbaka en halvtimme eller liknande i Time Shift-bufferten. 2. Tryck på REC. 3. Notera var inspelningen börjar. Är det i realtid eller retroaktivt från den tidpunkt du backade till? 4. Ange resultatet här i forumet.
Har testat som du ville: Min box spelar in retroaktivt från den tidpunkt jag backar till. Uppspelningen hoppar dock till realtid när man trycker på rec, men själva inspelningen har redan "tagit med allt innan" kan man säga.
Postad 14 februari 2012 - 12:06
JonasNor
-
JonasNor
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Uppspelningen hoppar dock till realtid när man trycker på rec, men själva inspelningen har redan "tagit med allt innan" kan man säga.
Tack! Går det att backa till den retroaktiva startpunkten medan inspelningen pågår (som vid en vanlig inspelning, då man kan börja titta på ett program från början medan det spelas in) ?
Postad 14 februari 2012 - 13:28
ford-p
-
ford-p
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
TIMESHIFT-TEST
Någon som vill göra följande test på sin box? : 1. Backa tillbaka en halvtimme eller liknande i Time Shift-bufferten. 2. Tryck på REC. 3. Notera var inspelningen börjar. Är det i realtid eller retroaktivt från den tidpunkt du backade till? 4. Ange resultatet här i forumet.
Är det här det enda sättet att spara en timeshift? På min gamla Dilog så fick man en fråga när man stängde av en timeshift om man ville spara den. Men den funktionen har jag inte hittat på Humaxen (HD+ med inbyggd disk) När vi ändå är inne på timeshift. När jag har pausat ett program och använder text-tv textingen (s199,299,489) så kommer texten 15-20 sekunder före talet. Ofta är texten borta när de börja säga det som stod på textningen. Är det fler som har det problemet?
Postad 14 februari 2012 - 15:20
osvanberg
-
osvanberg
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Tack! Går det att backa till den retroaktiva startpunkten medan inspelningen pågår (som vid en vanlig inspelning, då man kan börja titta på ett program från början medan det spelas in) ?
ska testa, återkommer Är det här det enda sättet att spara en timeshift? På min gamla Dilog så fick man en fråga när man stängde av en timeshift om man ville spara den.)
Ja, det är enda sättet. Men det funkar som sagt bra. Man kan för övrigt inte "stänga av" timeshift, boxen ligger alltid och buffrar på den kanal som för stunden är på - max 2h buffert löpande. Vid kanalbyte nollas bufferten och ny buffert börjar jobbas upp automatiskt.
Postad 15 februari 2012 - 00:11
osvanberg
-
osvanberg
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
ska testa, återkommer
Har testat det du JonasNor ville. Det går alldesles utmärkt att backa till den retroaktiva startpunkten efter inspelning satts på. Direkt när man tryckt rec börjar den spela in bufferten, under den tid detta tar kan du dock inte backa. Vid försök att göra det, får man meddelade om att "just nu går det inte att göra detta då inspelning av förskjutet material pågår", så ser man en %-stapel som jobbar. När denna process är klar (tog när jag testade ca 15 sek för att spela in ca 10min buffert) går det som sagt bra att backa, spola eller göra vad man vill. = Kalasbra funktionallitet, tycker jag.
Redigerat av osvanberg, 15 februari 2012 - 10:24.
Postad 15 februari 2012 - 07:31
lassehin
-
lassehin
-
Lärjunge
-
-
454 inlägg
Man kan för övrigt inte "stänga av" timeshift, boxen ligger alltid och buffrar på den kanal som för stunden är på - max 2h buffert löpande.
Uj uj uj, sicket energislöseri och slitage på hdd'n hela tiden, borde verkligen gå att stänga av! Är du SÄKER på att det verkligen inte går att stänga av?
Postad 15 februari 2012 - 08:25
JonasNor
-
JonasNor
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Har testat det du JonasNor ville. ... = Kalasbra funktionallitet, tycker jag.
Tack osvanberg! Precis vad jag hoppades på och behövde veta. Jag hade boxen på öppet köp ett kort tag men var besviken på att Time Shift-bufferten nollställde sig hela tiden (vid kanalbyte eller manuell inspelning). Med det här knepet kan man spara bufferten retroaktivt innan man byter kanal. Ska köpa boxen igen
Postad 15 februari 2012 - 10:25
osvanberg
-
osvanberg
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
kul att jag kunde hjäpa till. Lycka till med boxen, jag är riktigt nöjd. Är du SÄKER på att det verkligen inte går att stänga av?
Ja, 100% säker! Denna boxtyp fungerar så här.
Postad 15 februari 2012 - 12:11
Unregistereddceea937
-
Unregistereddceea937
-
Användare
-
-
132 inlägg
Uj uj uj, sicket energislöseri och slitage på hdd'n hela tiden, borde verkligen gå att stänga av!
Är du SÄKER på att det verkligen inte går att stänga av?
Finns nog ingen box som det går att stänga av på, sen så sliter det inte så mycket på disken, dom klarar det galant.
Postad 15 februari 2012 - 13:00
Corrigap
-
Corrigap
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Finns nog ingen box som det går att stänga av på, sen så sliter det inte så mycket på disken, dom klarar det galant.
Jo, på BXR-HD kan TSR stängas av i inspelningsmenyn.
Postad 15 februari 2012 - 15:05
osvanberg
-
osvanberg
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Jo, på BXR-HD kan TSR stängas av i inspelningsmenyn.
Jo givetvis, men jag pratar om HD+ (den med inbyggd HDD) - ingen annan box!
Redigerat av osvanberg, 15 februari 2012 - 15:05.
Postad 15 februari 2012 - 15:14
Corrigap
-
Corrigap
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Mitt inlägg var menat för Maruder100
Postad 15 februari 2012 - 16:46
Unregistereddceea937
-
Unregistereddceea937
-
Användare
-
-
132 inlägg
Mitt inlägg var menat för Maruder100
Jag pratar också hd+. vanliga humax boxen går väl under enkel box med en tvist. ryck sladden ur usb utaget så dör hd.
Postad 15 februari 2012 - 17:11
Corrigap
-
Corrigap
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag pratar också hd+. vanliga humax boxen går väl under enkel box med en tvist. ryck sladden ur usb utaget så dör hd.
"Finns nog ingen box som det går att stänga av på" Dina ord, jag är ingen tankeläsare
Postad 16 februari 2012 - 14:07
Unregistereddceea937
-
Unregistereddceea937
-
Användare
-
-
132 inlägg
Redigerat av Unregistereddceea937, 16 februari 2012 - 14:08.
Postad 16 februari 2012 - 18:28
Unregisterede8729a39
-
Unregisterede8729a39
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Nja, på flera boxar jag använt tidigare (topfield, maximum) kunde timeshift stängas av. Då jag knappt använder timeshift tycker jag det är lite synd att det inte går på humaxen. Har sällan tid att se på tv direkt utan spelar in det jag vill se.
Postad 16 februari 2012 - 18:30
Unregistereddceea937
-
Unregistereddceea937
-
Användare
-
-
132 inlägg
Nja, på flera boxar jag använt tidigare (topfield, maximum) kunde timeshift stängas av. Då jag knappt använder timeshift tycker jag det är lite synd att det inte går på humaxen. Har sällan tid att se på tv direkt utan spelar in det jag vill se.
när du stängde av timeshift, gick det att pausa då....typ när telefonen ringde?
Redigerat av Unregistereddceea937, 16 februari 2012 - 18:31.
Postad 17 februari 2012 - 06:41
janb
-
janb
-
Användare
-
-
228 inlägg
Jag har inte provat just de modeller han nämner, men det är den automatiska buffringen som stängs av. Trycker man pause så börjar den buffra. Även om det någon gång kan vara käckt att ta om (backa lite) helt oplanerat, så hjälper ju inte funktionen när man har missat början på ett program 'man inte visste att man ville se'.
Postad 17 februari 2012 - 14:48
virtual1
-
virtual1
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag har tagit hem en engelsk HDR-FOX T2 för att testa, första intrycken fins att läsa i en annan tråd här =) - https://www.minhembi...howtopic=277474
Postad 17 februari 2012 - 20:01
Unregisterede8729a39
-
Unregisterede8729a39
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Jadå, det var inga problem.
Postad 19 februari 2012 - 07:41
harrborg2
-
harrborg2
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Undrar varför det helt plötsligt har kommit 5 nya "kanaler" i kanallistan med nummer 100-105 och beskrivning "Unknown"? Det har hänt förut och försvinner med en kanalsökning. Men då försvinner även alla schemalagda inspelningar så det tar emot lite =)
// Richard
Postad 19 februari 2012 - 08:49
Grelber
-
Grelber
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Har haft HD+-boxen med boxer mix och HD-paket-tillägg sedan strax före jul, och är i princip helnöjd -- inga problem, och jag har fortfarande inte haft anledning att öppna manualen. Men igår, medan jag slötittade på vinterstudion på SVT1 HD, stängde boxen av sig spontant, dels c:a 12:08 (startade om omedelbart), dels c:a 15:08 (lät boxen stå avstängd några timmar). Någon annan som sett samma fenomen, igår eller på annan tid, dvs. kan det ha varit någon "släcksignal" som av misstag skickats ut i sändning, eller är det ett problem med mitt ex av boxen? Boxen var inte speciellt varm, står luftigt, och jag har inte råkat ut för "sudden death" varken förr eller senare.
Redigerat av Grelber, 19 februari 2012 - 08:50.
Postad 19 februari 2012 - 12:58
lassehin
-
lassehin
-
Lärjunge
-
-
454 inlägg
Kanske nån kan testa och se om det finns en Hemlig Meny även i den här versionen av Humaxen! Menu > Settings > System > System Information > Red > Green > Yellow > Blue > Green > Yellow > Blue
Hidden Settings
> USB > Copy DB to USB > Copy DB to Flash > Signal Detection > Country Setting > Operator Setting > Display CRID > Password Reset
http://forums.digita...d.php?t=1359501
Postad 19 februari 2012 - 13:10
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
Kanske nån kan testa och se om det finns en Hemlig Meny även i den här versionen av Humaxen!
Svar ja. Förutom nämnda alternativ finns ytterligare ett: Fusing info.
Postad 19 februari 2012 - 13:18
lassehin
-
lassehin
-
Lärjunge
-
-
454 inlägg
Svar ja.
Då kan man ju kopiera ut databasen för kanalistan och editera den med ett fritt prg, och få kanalerna i den ordning man själv vill, mycket bra! Förutom nämnda alternativ finns ytterligare ett: Fusing info.
Hmmm, vad kan man vilja veta ang. Säkringarna?
Postad 19 februari 2012 - 13:27
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
Hmmm, vad kan man vilja veta ang. Säkringarna?
Detta visar Fusing info: SCS: Disable JTAG: Enable OTP: Enable CSSN: 21180190 BBX: OK
Postad 19 februari 2012 - 17:50
virtual1
-
virtual1
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hmmm, skulle någon som bor i Sthlmsområdet och tar mottagningen från Nackamasten och har en BXR-HD+ vilja göra mig en stor tjänst och gå in i servicemenyn ovan, kopiera databaserna till en USB-sticka och sen maila över channel.db till mig? - då jag nu lattjar med FOX-HDR T2:an men verkligen inte orkar modda databasen själv till att arrangera kanalerna, så borde detta vara en bra möjlighet, tror att denna databas borde se likadan ut på båda modellerna nämligen! PM:a mig ISF, tack på förhand1
Postad 19 februari 2012 - 21:17
Unregistered0a5c943d
-
Unregistered0a5c943d
-
Rookie
-
9 inlägg
Har försökt få ut db genom metoden ovan men min box skriver inga filer till usb stickan
behöver denna vara formaterad på ngt speciellt sätt? hur stora är filerna?
finns väl bara ett usb utag på fronten som skall användas
tacksam för svar
Postad 19 februari 2012 - 21:35
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Har försökt få ut db genom metoden ovan men min box skriver inga filer till usb stickan behöver denna vara formaterad på ngt speciellt sätt? hur stora är filerna? finns väl bara ett usb utag på fronten som skall användas
tacksam för svar
FAT32 ska den vara formaterad i. Filerna är ganska små men den kan vara kinkig på sticka, prova med en annan...
Redigerat av matbl, 19 februari 2012 - 21:36.
Postad 19 februari 2012 - 21:38
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Då kan man ju kopiera ut databasen för kanalistan och editera den med ett fritt prg, och få kanalerna i den ordning man själv vill, mycket bra!
Ja det fungerar, precis som jag skrivit tidigare i tråden. Men kanalen jag testade med hoppade tillbaka till sin ordinarie plats av sig själv. Det är förmodligen samma mekanism som gör att man inte behöver kanalsöka efter nya kanaler, boxen hittar kanalen och kanalnumret i det som kommer över luften och uppdaterar sin kanallista därefter.
Postad 19 februari 2012 - 21:44
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Detta visar Fusing info:
SCS: Disable JTAG: Enable OTP: Enable CSSN: 21180190 BBX: OK
Undras om Enable betyder att säkringarna är brända (säkerheten är påslagen) eller att de inte är det. JTAG på den här vore skoj...
Postad 20 februari 2012 - 06:15
lassehin
-
lassehin
-
Lärjunge
-
-
454 inlägg
Men kanalen jag testade med hoppade tillbaka till sin ordinarie plats av sig själv. Det är förmodligen samma mekanism som gör att man inte behöver kanalsöka efter nya kanaler, boxen hittar kanalen och kanalnumret i det som kommer över luften och uppdaterar sin kanallista därefter.
Borde ju då gå att Skrivskydda filen så inte burken kan skriva till den, men sen måste man ju då komma ihåg att ändra Skrivskyddet när man manuellt söker efter nya kanaler.
Postad 20 februari 2012 - 08:59
tamias
-
tamias
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Kommer inte ihåg exakt, men jag tror inte jag var tvungen att lära fjärren den IR-koden (nos-mot-nos-metoden) utan att den fanns tillgänglig men inte kopplad till en knapp i default-uppsättningen. (Tror inte jag hittade någon Humax BXR-HD+ när jag satte upp min fjärr utan körde med Humax HDR-FOX2 som den heter i England.)
Du kan antingen lägga in humax-knapparna du saknar på lediga harmony-knappar, exempelvis "e" och "+" längst ner på fjärren eller lägga in koderna på knappar på skärmen. Gissningvis är röd, gul, grön, blå tillsammans med Opt+ värda att ligga på sida 1 av de knappar du har på skärmen.
Tack för tipsen! Fick till slut det att funka med att välja HUMAX BXR-HD+, nu återstår finliret. Ett stort problem var att när jag slår på boxen så drar även min DVD-reciever JAMO DMR-60 igång. Den har av nån anledning startvolym 16, som är rätt hög volym, och dessutom så startar eventuell DVD-film som sitter i. Så det var jag tvungen att lösa, provade lite olika lösningar med hur jag satte IR-ögat från RF-adaptern (tom utan IR-ögon, bara adaptern i sig), men signalen plockades upp av recievern varenda gång. Till slut så löste jag det hela medatt sätta boxen i ett eget skåp. Det gör iofs att jag måste ha skåpdörren till recieverskåpet öppet när jag kör den, men det kan jag leva med, för vanligt TV-tittande kör jag ändå inte recievern. Eller går det på något sätt att förklara för fjärren att den bara skall använda tex IR-öga 1 för en viss pryl, typ boxen, och IR-öga 2 för recievern? Passar på att fråga i Harmony forumet också.
Redigerat av tamias, 20 februari 2012 - 09:01.
Postad 20 februari 2012 - 10:08
Unregistereddceea937
-
Unregistereddceea937
-
Användare
-
-
132 inlägg
IR-ögat från RF-adaptern (tom utan IR-ögon, bara adaptern i sig), men signalen plockades upp av recievern varenda gång.
Till slut så löste jag det hela medatt sätta boxen i ett eget skåp. Det gör iofs att jag måste ha skåpdörren till recieverskåpet öppet när jag kör den, men det kan jag leva med, för vanligt TV-tittande kör jag ändå inte recievern.
Eller går det på något sätt att förklara för fjärren att den bara skall använda tex IR-öga 1 för en viss pryl, typ boxen, och IR-öga 2 för recievern? Passar på att fråga i Harmony forumet också.
Vad är det för IR-öga och RF-adapter du pratar om. har aldrig behövt extra prylar med min Harmony one
Postad 20 februari 2012 - 10:17
Unregistereddceea937
-
Unregistereddceea937
-
Användare
-
-
132 inlägg
Ja det fungerar, precis som jag skrivit tidigare i tråden. Men kanalen jag testade med hoppade tillbaka till sin ordinarie plats av sig själv. Det är förmodligen samma mekanism som gör att man inte behöver kanalsöka efter nya kanaler, boxen hittar kanalen och kanalnumret i det som kommer över luften och uppdaterar sin kanallista därefter.
Tror att om du stänger av "sök nätverk" så letar den inte efter förändringar i kanalerna.
Postad 20 februari 2012 - 14:35
Unregistered9b117a23
-
Unregistered9b117a23
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Är less på min oumbärligaTopfield 5720-digitalbox och har blivit nyfiken på denna box nu. Några funderingar: - Har man alltid 1 veckas EPG-guide? - Går det att konfiguera det här med spolning och vilka möjligheter finns? På min Topfield (med Mystuff) så kan man ju ställa in 5 knappar med spolning 5 min, -15 sek, 1 min. eller hur man vill vilket är underbart när man nästan alltid numera ser på tv i efterhand o vill spola t ex under sportsändningar. Med Fotbolls-EM och Sommar OS till sommaren så vill jag gärna ha en box med liknande finesser som min Topfield men som inte kraschar en gång i veckan och som man inte behöver mixtra med massa tilläggsprogram via nätet för att få en bra EPG.
Postad 20 februari 2012 - 17:19
tamias
-
tamias
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Vad är det för IR-öga och RF-adapter du pratar om. har aldrig behövt extra prylar med min Harmony one
RF= Radiosignaler IR= vanlig hederlig infraröd signal Jag har en Harmony 900, den är som en One, men har inbyggd RF. Till den följer också en RF-adapter som gör om RF-signalerna till IR-signaler. Jag har satt adaptern i ett av skåpen under TV:n och på så sätt slipper jag att ha skåpluckorna öppna för att styra boxen, det fixar RF-adaptern och ett IR-öga. TV:n och recievern styr jag med 900:ans vanliga IR. Det snopna i sammanhanget var alltså att Humaxstartsignalen drar igång recievern. Surt.
Redigerat av tamias, 20 februari 2012 - 17:27.
Postad 20 februari 2012 - 20:14
Unregistered0a5c943d
-
Unregistered0a5c943d
-
Rookie
-
9 inlägg
Den var kinkig på sticka.. har fått ut filerna och redigerat dessa och läst in de i boxen igen de program som jag inte ville ha kvar försvann efter jag deletade dessa dock så ändrades inte ordningen på kanalsorteringen
editerade Usorgt.cn och ändrade kanalens nummer på denna, månste man ändra ngn annanstans också.
edit löst problemet editerade fel kolumn skulle editera ust.cn
Redigerat av Unregistered0a5c943d, 20 februari 2012 - 20:36.
Postad 20 februari 2012 - 20:25
Unregistereddceea937
-
Unregistereddceea937
-
Användare
-
-
132 inlägg
RF= Radiosignaler IR= vanlig hederlig infraröd signal
Jag har en Harmony 900, den är som en One, men har inbyggd RF. Till den följer också en RF-adapter som gör om RF-signalerna till IR-signaler. Jag har satt adaptern i ett av skåpen under TV:n och på så sätt slipper jag att ha skåpluckorna öppna för att styra boxen, det fixar RF-adaptern och ett IR-öga. TV:n och recievern styr jag med 900:ans vanliga IR.
Det snopna i sammanhanget var alltså att Humaxstartsignalen drar igång recievern. Surt.
Ok nu hänger jag med.
Postad 20 februari 2012 - 21:09
Torra Björnen
-
Torra Björnen
-
Användare
-
-
100 inlägg
Tänker skaffa boxen med dubbla motagare med 500 GB disk. Undrar om någon vet om man får ut bildsignalen samtidigt både via HDMI och scart, tänkte isåfall koppla en RF-modulator till scartutgången. Någon som vet?
Postad 20 februari 2012 - 21:38
Unregistered0a5c943d
-
Unregistered0a5c943d
-
Rookie
-
9 inlägg
Tänker skaffa boxen med dubbla motagare med 500 GB disk. Undrar om någon vet om man får ut bildsignalen samtidigt både via HDMI och scart, tänkte isåfall koppla en RF-modulator till scartutgången. Någon som vet?
Ja den skickar ut via både hdmi och scart har samma upplägg som du skall ha fungerar bra.
Postad 20 februari 2012 - 22:21
Torra Björnen
-
Torra Björnen
-
Användare
-
-
100 inlägg
Ja den skickar ut via både hdmi och scart har samma upplägg som du skall ha fungerar bra.
Tack för det snabba svaret, dä blir det antagligen till att beställa. Har nägmligen sagt upp det analoga abonemanget hos Com Hem eftersom de aviserat en ökning av månadsavgiften till 200 kr från dagens 150 kr (bor i hus). Kommer bli lite dyrare med boxer men då får man ju alla kanalerna i digitalt istället (mix-paketet).
Postad 21 februari 2012 - 08:02
lassehin
-
lassehin
-
Lärjunge
-
-
454 inlägg
- Har man alltid 1 veckas EPG-guide?
EPGn har ju normalt sett inget med boxen att göra, utan den beror på hur mycket data Leverantören sänder, så Ja, det har du. Teracom sänder EPG för en vecka, medans t ex Comhem bara sänder för knappa tre dygn.
Postad 21 februari 2012 - 14:08
mangeP
-
mangeP
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Den var kinkig på sticka.. har fått ut filerna och redigerat dessa och läst in de i boxen igen de program som jag inte ville ha kvar försvann efter jag deletade dessa dock så ändrades inte ordningen på kanalsorteringen
editerade Usorgt.cn och ändrade kanalens nummer på denna, månste man ändra ngn annanstans också.
edit löst problemet editerade fel kolumn skulle editera ust.cn
Hoppar kanalerna tillbaka av sig själv, eller ligger de kvar i den ordning du ordnat dem?
Postad 21 februari 2012 - 18:41
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
SVT1 HD och SVT2 HD borta.
Får inte in dessa två HD kanaler i min box nu i kväll. I går var det inget problem. Jag vet att det ska ha skett en omläggning av SVT2 HD idag.
Söker jag manuellt så hittar jag bara 3 tjänster på kanal 53: C+ HD, MTV HD och National Geographic HD. Där ska också SVT2 HD finnas, men som sagt så hittar inte min box den.
På kanal 59 hittar boxen inga HD kanaler.
Har en Mira inomhusantenn och tar emot via Stockholm Nacka eller Stockholm Marieberg.
Postad 21 februari 2012 - 18:50
Unregisteredcb3b891b
-
Unregisteredcb3b891b
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
SVT1 HD och SVT2 HD borta.
Får inte in dessa två HD kanaler i min box nu i kväll. I går var det inget problem. Jag vet att det ska ha skett en omläggning av SVT2 HD idag.
Samma här med Brudaremossein i Gbg. Vidare efter kanalsökning, försvann all mina schemaläggningar pga SVT HD kanalerna hade försvunnit. Bra Boxer/Teracom.
Postad 21 februari 2012 - 19:02
Beemer
-
Beemer
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Samma här med Brudaremossein i Gbg. Vidare efter kanalsökning, försvann all mina schemaläggningar pga SVT HD kanalerna hade försvunnit. Bra Boxer/Teracom.
Jag får endast in de här HD-kanalerna: C+ HD, MTV HD och National Geographic HD Inte SVT1 HD, SVT2 HD, TV3 HD, TV4 HD och Kanal 5 HD! Något blev fel Boxer!?!
Postad 21 februari 2012 - 19:05
Evoleus
-
Evoleus
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Samma problem här, inga HD kanaler förutom C+ HD, MTV HD och National Geographic HD.
Ringde till Boxer och de sa att det fortfarande ligger störningar och att man skulle göra ominstallation av boxen med jämna mellanrum i upp till 48 timmar. Gaah!!!
Postad 21 februari 2012 - 19:22
frk gas
-
frk gas
-
Användare
-
-
136 inlägg
Hos mig fungerar det. Bor utanför Umeå
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|