Funkar Mirroring från iPhone 4S? Trodde det bara skulle funka med iPad 2!
funkar alldeles utmärkt måste jag säga... d e A5 chippet som fixar det.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
4 relaterade trådar
Postad 29 October 2011 - 22:42
funkar alldeles utmärkt måste jag säga... d e A5 chippet som fixar det. Postad 30 October 2011 - 07:49
Batteritiden är helt klart sämre på 4s,därimot tycker jag att bluetooth dra mindre batteri
ja det tycker jag,snabbare och jag har fått bättre täckning än va jag hade med 4an Postad 30 October 2011 - 08:04
Lyckas inte synka allt från min förra iPhone (3GS) till min nya (4S). Skerhetskopierade min gamla i itunes och kopplade sedan in min nya. Fick inte frågan om om jag ville lägga till min nya telefon i itunes när kag kopplade in den!? Kanake bara icloud som funkar som överföring? Det enda som synkade var musiken och alla appar. Inget annat synkaded.....?!
Postad 30 October 2011 - 10:12
Hur är det egentligen med iCloud. Synkar den ENBART mot molnet när den är inkopplad med laddaren?
Postad 30 October 2011 - 10:17
Då gjorde du fel. Återställ igen och använd din 3GS kopia.
Nej den synkar hela tiden. BACKUP görs endast när den är inkopplad med laddaren. Sync och backup är 2 helt olika saker. Postad 30 October 2011 - 10:23 Den tar backup när den är kopplad mot laddare. Övrig synk kräver ingen laddare. Du hade väl uppdaterat 3GS till iOS5? Postad 30 October 2011 - 10:51
Uppdatera först 3GS/4 till iOS5 i iTunes.
Ta en backup i iTunes (det sparas ingen backup i samband med uppdateringen). Koppla upp mot iCloud och ta en backup. Starta upp 4S (mot iCloud) och följ instruktionerna. Ange samma apple-id som den gamla. Välj att lägga till den som din gamla enhet. Backupen från din gamla enhet hamnar i den nya. Apparna kopieras och uppdateras. Gå sen in i iTunes med 4S och synka bilder (om du ej kopierat dessa till iCloud) och musik. Redigerat av ThomasX1, 30 October 2011 - 10:56. Postad 30 October 2011 - 13:06
Hur långt klarar man sig med den minsta varianten på 16 GB ? Vanlig "svensson" användare som tänker ta lite kort, lägga in en del musik etc.
Postad 30 October 2011 - 13:22
Jag kan bara tala för egen del och när jag använde min för förra Iphone 3GS, den var på 32 gb och jag var aldrig nära att använda allt. så jag gissar och antar att du klarar 90% av allt användande på 16 gb, om du sedan använder tex Spotify behöver du ju inte lagra musiken på telefonen, återstår program, bilder och film. Postad 30 October 2011 - 14:20
Har även jag en 3GS 32GB och har i princip aldrig varit över 15GB och då har jag gps program samt en massa offline musik i spotify. Postad 30 October 2011 - 14:41
Hur upplever ni andra som hunnit få era 4 S wi-fin?
Jag tycker det är lite svajigt, man är uppkopplad en kort stund och sedan kastas man liksom ut. Telefonen kan indikera full signal, men man får ingen internetanslutning. Det verkar skilja mellan olika nätverk, på en airport extreme funkar det bra, på andra funkar det knappt. Detta verkar ett återkommande problem, iaf om man läser på olika forum. Är det fel på själva telefonen eller är det iOS 5 som krånglar, månntro? Det är inte utan att man blir lite orolig... Björn Postad 30 October 2011 - 16:27
Bugg i ios 5. Röda sträcket i kalendern går på sommartid
Postad 30 October 2011 - 18:26 Jag har använt knappt 19 GB och då är ca 13 GB musik (både spotify och inlagd musik). Har inte tagit speciellt mycket kort och har inte så många appar. De appar som tar mest plats är spelen (de som är lite mer krävande ligger på ca 1 GB styck). Tänker du lägga in en del musik samt ta mycket kort och filma så räcker inte 16 GB långt. Postad 30 October 2011 - 18:55
Tänk vad du vill göra med telefonen. Är det din primära musikspelare så får du ställa det mot hur mycket musik du har i ditt bibliotek (jag har 15GB musik i min). Vill du spela lite mer avancerade spel i telefonen så får du räkna med 500-700MB/spel, är du ute efter en fullfjädrad GPS-app så får du lägga 1GB på den (jag har 4GB appar). Filmer tar mellan 300-600MB/film (har oftast 1-2 filmer på telefonen åt gången). Själv använder jag inte telefonen som primär kamera, vill du ha detta så får du fundera över hur mycket bilder du kan tänkas ha åt gången. Jag prenumererar på ett antal podcasts - dessa tar inte upp så mycket, kanske en 500MB/batch. 16 GB räcker om du vill använda den som telefon med lite musik och diverse appar. 32 GB ger större möjlighet att bli en avancerad smartphoneanvändare som nog kan fylla ditt behov rätt bra. Själv så har jag slagit till på en 64GB då jag planerar att ha min 4S i ca 2 år och vill ha lite utrymme att växa i. Postad 30 October 2011 - 19:00
Mini recension:
Kommer från en iPhone 4 och hade väl egentligen inget behov av att uppgradera då jag aldrig haft en bättre telefon. Även om jag hade lite problem med brutna samtal. Men vetskapen att det fanns något bättre, om än snarlikt så valde jag att uppdatera till en 4s i fredags. Ni vet redan, det är inte mycket som skiljer. Men faktum är, den lilla lilla ökningen av snabbhet gör sitt. Låter larvigt, jag satt själv och jämförde på youtube och tyckte det var väldigt lite som skiljde dom åt, men varje gång jag startat något så ler jag lite lätt för det upplevs så förbannat blixtsnabbt. Siri, är i dagsläget mest en kul "party ice-breaker" med en enorm potential. Vi förstår varandra ganska bra och hon kommer användas flitigt då jag jobbar mycket i bilen. Synd bara att man kommer bli idiotförklarad att det kommer skickas många sms på engelska framöver... Kameran är också uppdaterad. Använder du bilderna enbart i telefonen ser man ingen jätteskillnad. Men på datorn så är dom fantastiskt bra. Dock är den största och mest användbara skillnaden snabbheten när den startar som utvecklas otroligt. Batteritiden har jag inte testat ordentligt än. blir först imorgon när det är dags att jobba och ringa som brukar vara 2-3 h /dag. får se hur den klarar det. Idag jag har sms:at, surfat (wifi), testat att streama från datorn til air video-appen och lirat lite Wordfeud och på 12 timmar har den gått från 100-78%. observera, inga samtal alls! Jag har faktiskt inte lekt så mycket med telefonen i helgen. Det är ju trots allt mer eller mindre "samma" jag hade innan. Jag hade inte väntat mig något revolutinerande i uppgraderingen och därav är jag heller inte besviken. Jag lurade mig själv genom att beställa en vit denna gång så den upplevs lite "ny" varje gång jag tar upp den. Kort och gott. Världens bästa telefon har blivit lite bättre. Köpte denna privat, trots att vi nästa vecka får Samsung Galaxy s II gratis i jobbet. Det säger kanske mer om mig än om telefonen...Men jag har ändå gått igenom både android och symbian i år och inget är i närheten av iOS. Postad 31 October 2011 - 09:09
Lyckades få till det till slut med säkerhetskopiering och återställning, men det tog sin lilla tid och jag var nära att kasta ut både min 3GS och nya 4S. Min gamla 3GS hade jag sen tidigare säkerhetskopierat och uppdaterat till iOS5. När jag satte i min nya så tror jag den återställde via iCloud vilket resulterade i att nästan alla appar och telefonboken installerades, inget annat. Stänger av iCloud och försöker återställa via itunes men det blev rena cirkusen!! Säkerhetskopierar min 3GS igen vilket resulterar i att allt raderas. Återställer från en tidigare säkerhetskopiering och allt blev bra igen. Sätter i min 4S och återställer från samma säkerhestkopiering och allt ser bra ut tills itunes frågar om jag vill kopiera dom appar jag har på min 4S som inte finns i itunes, trycker ok och allt raderas &%€%&€/&%€/&%#/€%&#!
Håller på ett tag med säkerhetskopiering via iCloud och itunes och till slut så får jag alla bilder, kontakter, mail mm återställda på min 4S, allt utom apparna!?!? KOpplar in till itunes igen och väljer att bara ladda ner apparna som ligger i itunes. Så nu är allt som det skall men jag höll f-n på att bli galen ett tag. Har aldrig haft problem med itunes och säkerhetskopiering/återställning tidigare. Verkar som det inte går att säkerhetskopiera i itunes längre, allt bara försvinner och telefonen återställs?!? Postad 31 October 2011 - 09:32
är batterietiden så kass på 4s? står just nu och ska välja mellan 4an och 4s.. Har hört att man kan surfa ca 3 tim sen måste den laddas!
Postad 31 October 2011 - 10:05
Testade och stänga av den funktionen och nu är batteritiden mycket mycket bättre!! Tack för tipset! Till er andra som tycker att batteritiden är kasst, testa detta! Postad 31 October 2011 - 11:52
Blev bättre på min 3GS också. Trodde det var BT som drog en massa då jag använt BT sen uppgraderingen men det var nog det här som orsakade problemet.
Postad 31 October 2011 - 11:58
Om detta är en bugg i iOS5 så borde detta tricket fungera över hela produktlinjen inklusive iPad.
Postad 31 October 2011 - 12:20
Mitt batteliv so far, kanske är intressant för den som undrar. Hämtade telefonen i lördags och satte den genast på laddning, tog ut den ur laddaren vid kl 22:00 men hade den på stand by (bortsett från lite småpill) tills kl 13:00 på söndagen. Hade nämligen inget microsim och satte i ett då. Sen dess har jag ringt och smsat lite, småsurfat och laddat hem några appar. Lite spotify på det och så har jag spelat "Broken Sword" i ca 1,5 h. jag är nere på sista "pluppen" men det är ingen "röd plupp" än så att säga. Har haft "min plats" och internetuppkoppling aktiverat hela tiden. Batteritiden är enligt min åsikt bra Postad 31 October 2011 - 12:56
Jag har två frågor som någon kanske kan svaret på?
1. Mottagning? lägst upp till vänster på skärmen på telefonen till vänster om namnet på din operatör, vad betyder det när telefonen visar en jämn rad med dom 5 "pelarna" som visar signalstyrka är helt i botten men syns (jämnhöga) och telefonen visar Telenor som operatör? Varför jag frågar är att jag är i min lgh där jag bott i 10 år, det är dålig mottagning men detta verkar ju vara absurt. vad betyder pelarna? att jag INTE har mottagning eller bara dålig? trodde jag skulle tappa operatören också i samband med det? Nu det märkliga, om jag startar om telefonen, får jag MAX styrka (mellan 4 och 5 pelare) men efter en tid försvinner den, vet ej hur länge.. Vad är felet? telefonen, Abbonemanget, Lgh. kombination? 2. Använder Gmail som enda epost, när jag ställer in den så har jag nu i "konto-delen" 3 konton, Icloud, Gmail samt Exchange, verkar som att jag måste ha exchange för att, Kontakter och Kalender skall fungera, MEN jag får dubbla notifikationer när ett mail kommer?? vad göra? jag vill alltså bara få en notifikation om både kalender, mail 3 - Bonusfråga Hur tar man en "screenshot" med telefonen? kan man det? Postad 31 October 2011 - 13:01
1. Svårt att svara på. Kan vara en kombination. Har inga problem med min 3GS iaf. 2. Märkligt jag kör också med gmail och kan synka kalendrar, kontakter osv utan problem. Prova ta bort gmail och lägga dit det igen. 3. Home + power tar screenshot. Postad 31 October 2011 - 13:48
HUr är det med skal/skydd till 4S? Som bekant sitter mute-knappen lite längre ner än på 4'an (även volymknapparna ?). Funkar bumpers till både 4 och 4S? Kolalr man i applestore så säljer dom bumpers till 4'an som även passar 4S.
Någon som vet vart man kan köpa lite billigare bumpers till 4S än dom som säljs på applestore? Helst i butik. Postad 31 October 2011 - 13:54
Jag testade en bumper på min 4s och muteknappen blir lite intryckt. Detta löste jag med en Dremel. Kolla Clas Olsson, har bumpers fr. 49:- Postad 31 October 2011 - 14:14
sambon beställde en 4s igår.. kommer kännas surt att sitta med en 3gs när hon får den.. men jag ska prompt vänta in iphone 5 och hoppas på ny design.. för jag gillar inte 4an!
Postad 31 October 2011 - 14:37
har också stängt av "ställer in tidszon" nu så får man väl se om batteriet håller lite längre.
vilka av dessa andra systemtjänster kan man stänga av? alla mina sånna är på förutom den jag nyss stängde av dom som finns är ju *diagnos och användning *kompasskalibrering *mobilnötssökning *platsbaerade iad *trafik samtliga av dessa har varit igång inom 24 timmar hur är det med den som heter "hitta min iphone" drar den mycket av batteriet och är det värt att ha på den? Postad 31 October 2011 - 14:47
hej en sak som inte fanns kvar på min iphone 4s.....hur stänger man av 3g när man bara vill köra med edge(telia) förrut fanns det en switch för detta då det stod telia e när man hade edge men inte nu mvh
Redigerat av xperia69, 31 October 2011 - 14:51. Postad 31 October 2011 - 15:08
Mmm efter jag postade och startade om telefonen är mottagningen nu nästan i max, skumt och irriterande. Ang dubbla notifieringar verkar det vara nått med exchange och gmail, måste ha exchange för att få push notofiering om man, provade pilla me inställningarna lite, får se om det löser sig. Tack för screenshots funkar finfint, tack! Postad 31 October 2011 - 15:16
En bra recension för den som undrar om det är värt att köpa en 4S tycker jag
http://www.idg.se/2....ida/1/inledning Postad 31 October 2011 - 16:07
4S är säkert en alldeles utmärkt bra mobil, men detta måste ändå varit en av de minst opartiskt skrivna artiklarna som man läst på, ja bra länge. Nu är det i och för sig MacWorld som den, så kallade, journalisten (vid närmare eftertanke kanske det är en praktikant som fått göra ett försök, med tanke på diverse ordval) skiver för. Men lite högre nivå än så, måste man väl ändå kunna kräva? Som det står i en av kommentarerna till artikeln; "Skrivet av ett applefan för applefans" (personligen tycker jag detta summerar det hela rätt så bra faktiskt) Postad 31 October 2011 - 16:24
Det är bra att ta saker med "en nypa salt" och jag syftar då på artikeln/recensionen. Jag tror man kan läsa den kritiskt ändå utan att ta till sig "tyckandet" utan snarare det mer faktiska sakerna (procesor, minne, skärm, batteritid odyl) åtminstone är det så jag läser dom flesta recensioner, som ett stöd. Om man tex skriver att "dom ser likadana ut" och menar då 4 och 4S är ju detta inte så mycket en åsikt som ett faktum? eller vad säger du? Jag kanske borde skrivit en disclaimer men jag antog att folk är kritiska per automatik Postad 31 October 2011 - 16:25
Hehe läste också den recensionen för ngn timme sen och det måste vara en av de sämsta och minst objektiva recensionerna jag sett.
Det var en bättre recension i går eller förrgår ang I4S på idg.se (som jag istället rekommenderar) som inte var lika extrem och i vissa fall felaktig som denna. Postad 31 October 2011 - 16:48
Hittade inga fel i recensionen. En recension är vad en person tycker och inget annat. Hade det bivit bättre om ngn som inte gillar apple hade skrivit recensionen?
Redigerat av Unregistereddc471864, 31 October 2011 - 16:48. Postad 31 October 2011 - 17:19 En recension är förvisso just det en subjektiv recension men man borde ju kunna skriva den lite mer nyanserat. Tex så skriver man att kameran och skärmen sopar banan med alla andra mobiler (vilket får mig att tro att skribenten inte sett så många skärmar) ang kameran så verkar han heller inte sett så många jämförelser här. Men som sagt det stod ju längst ner skriven av en applefanfoy för applefans (eller ngt liknande). Postad 31 October 2011 - 17:47
Skaffade 4s i huvudsak för kameran (uppgradering från 3GS). Har I ärlighetens namn inte hunnit testa så mycket men innomhusbilder i kvällningen tycker jag inte är någon höjdare. Det verkar bli mer ljus i bilden men samtidigt lite disigt. Dagsbilder utomhus däremot blir riktigt bra. Får ju testa vidare och se om det finns ngra knep.
Får väl citera någon här tidigare - " skaffa en riktig kamera istället". Men vill man ha allt i mobilen så kan man ju inte ge sig. Postad 31 October 2011 - 17:48 Jag stängde av mail-delen på Gmail och får nu bara en notifiering för mail. Men jag är total nybörjare på iPhone så jag vet inte om det får några oönskade konsekvenser. Postad 31 October 2011 - 17:53
Batteriet: Så efter ganska precis 11 timmar sedan fulladning står nu mitt batteri på 45%. Under dagen har jag pratat i telefon 1 timme, skickat ca 8 sms. surfat (3g) i 5 minuter. Lekt med Siri (3g) i 5 minuter.
I övrigt så har jag ljusstyrkan på högsta, avvaktiverade "buggen" igår men i övrigt är alla funktioner igång. jämfört med en liknade dag på min tidigare iphone 4 så var väl i snitt battieriet på 55-65% efter en arbetsdag. Den har dragit mer batteri än föregångaren, men dessa 45% räcker iaf för mitt användande under kvällen innan den hamnar i laddaren igen. Postad 31 October 2011 - 18:01
Avbeställde min 4S men hann sälja min 4:a så nu kör man ZTE Blade tills iPhone 5 kommer.
Det går det med. ZTE Blade är löjligt bra för sitt pris. Postad 31 October 2011 - 18:06
drar det massor mer batteri om man lyssnar på musik på telefon? jag har lyssnat på en ljudbok på jobbet idag sammanlagt 4 timmar kanske.. har inte ringt ett enda samtal och inte skickat några sms.
har surfat lite med både 3g och wi-fi och spelat en del wordfeud har även dragit ner ljusstyrkan till 50% ungefär så efter 8 timmars arbete så var batteriet nere på ca 30% är det normalt eller? tips på andra saker man kan stänga av mottages tacksamt Postad 31 October 2011 - 18:10
kolla in följande: http://iphoneguiden....n-pa-iphone-4s/ Postad 31 October 2011 - 18:34
Det där håller jag med om, där är det (om det är sant) en ren felaktighet. Postad 31 October 2011 - 19:05
tack , den fick jag med mig första gången man tipsade om det tidigare idag frågade längre upp i tråden också vilka av dom man kunde stänga a i listan som kommer upp under "systemtjänster" Postad 31 October 2011 - 21:30
Sorry, missade det. Här kommer fler tips ur den meny du sökte: http://9to5mac.com/2...ting-time-zone/ Postad 31 October 2011 - 21:51
http://www.component...ndpost&p=171999 Postad 31 October 2011 - 23:02
Lekte lite med den i eftermiddags innan jag valde att applicera mitt Copter-diskplayskydd. Blev inte alls så bra som jag trodde, men ja, nu ligger den och vilar. Får se hur det blir.
Det lilla jag lekte var bästa jag haft med någon telefon, någonsin. Ljusår bättre än min 3GS! Hoppas på två fantastiska år med denna leksak, och att femman inte ska slå alla med enorm häpnad så jag måste köpa den om ett år. Postad 01 November 2011 - 08:37
Tycker copterskydden (som fyllde sin funktion på 3g och 3gs) bara försämrar skärmen och upplevelsen av densamma på 4 och 4s. Glaset är så starkt så det är ytterst svårt att få repor på den ändå enligt mig, min gamla 4:a som nu sambon har har inte fått tillstymmelse till en repa på över 1 år.
Om man prioriterar 2:a handsvärdet och vet att man är benägen att repa sin telefon så kanske det finns en vits men vid normalt bruk skulle iaf jag skippa skyddet(skärmen blir ju degraderad ett par 3 snäpp enligt mig). 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |