Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Wii U - Officiell tråd

3773 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 January 2013 - 19:25

gusalv
  • gusalv
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Info från Nintendo.com (http://www.nintendo....nal-usb-storage):

What external USB storage devices can be used with Wii U?
  • What external USB storage devices can be used with Wii U? To ensure maximum performance between your Wii U and an external storage device, we recommend using a hard-disc drive (HDD) with a dedicated power source (i.e., using an A/C adapter). Due to the wide range of external hard drives, usability and performance will vary. For more information on external USB storage devices that can be used with Wii U, click here.

Postad 05 January 2013 - 22:30

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 1
Jepp jag vet. Det står också att visa hårddiskar fungerar fint med bara usb. Tydligen gör inte den jag har det. Snålt att de inte kan ha ordentliga usbportar på Wii U. Hårddisken fungerar utan problem både på PC och Macbook.

Postad 07 January 2013 - 07:57

Unregistered95bc4c48
  • Unregistered95bc4c48
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Går det att ha själva Wii U-enheten inne i ett stängt skåp, och använda handkontrollen och Pro-handkontrollen utan problem?

Är det nån som har provat det?

Postad 07 January 2013 - 08:53

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Går det att ha själva Wii U-enheten inne i ett stängt skåp, och använda handkontrollen och Pro-handkontrollen utan problem?

Är det nån som har provat det?

Eftersom den funkar i rummet bredvid hos mig genom en betongvägg så borde det funka i ett skåp också om inte skåpet är i bly eller så :)

Redigerat av Unregistereddc471864, 07 January 2013 - 08:53.

Postad 07 January 2013 - 17:24

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

Jepp jag vet. Det står också att visa hårddiskar fungerar fint med bara usb. Tydligen gör inte den jag har det. Snålt att de inte kan ha ordentliga usbportar på Wii U. Hårddisken fungerar utan problem både på PC och Macbook.

Jag skrev detta på sidan 19:
"
Har ni pratat något om HDD?
Jag har iallafall köpt denna USB kabel som gör den till två USB kablar för extra ström och Data.
http://www.deltaco.s...-16)/index.aspx

Denna kabel kommer jag tillsammans med en WD Passport USB 3.0 koppla till Wii U. Borde väl fungera enligt andra forum.
Frågade Deltaco även om en dedikerad USB 3.0 kontakt till 2st USB Hane kontakter, men dom hade inga planer på att tillverka dom.
T ex en sådan menar jag: http://viewitem.eim....1030501121/item
"

Nu kan jag säga att Den där j*^=?)=/)%& Deltaco kabel funkade inte. Man måste nog beställa från annat håll. Ska man ha en t ex WD Passport så får man köpa den på ebay som länken ovan. Det måste tydligen vara en Y kabel som grenas ut från kontakten på HDD och inte som den där Deltaco kabeln som jag köpte :(

Redigerat av Midnight, 07 January 2013 - 17:30.

Postad 07 January 2013 - 17:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Jo den översta Deltacon är väl en USB 2 kabel? Fel kontakt på den. Den i ebaylänken är en sån jag beställt på inet. Återstår att se om de får in ngn. Har inte bråttom iofs.

Postad 07 January 2013 - 17:53

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

Jo den översta Deltacon är väl en USB 2 kabel? Fel kontakt på den. Den i ebaylänken är en sån jag beställt på inet. Återstår att se om de får in ngn. Har inte bråttom iofs.

Har du länk dit till inet kabeln? Hittar inte den kabeln längre på inet. Dom hade många innan Wii U lanserades i Sverige :P

Postad 07 January 2013 - 18:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Den finns inte längre verkar det som :( Då sket sig nog min beställning. Får väl köpa en annan hårddisk till Wii U. Jävla snål-nintendo som inte kan ha ordentliga usb-portar.
Det är alltså bättre usb-portar på gamla Wii än på Wii U. Patetiskt.

Redigerat av Unregistereddc471864, 07 January 2013 - 19:05.

Postad 07 January 2013 - 19:52

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
det kommer säkert lösa sig den dagen homebrew finns tillgänligt ;)
Kanske nintendo själva ordnar det via en update? vore ju väldigt konstigt om dessa portar skulle vara "sämre" mot tidigare rent hårdvarumässigt.

Postad 08 January 2013 - 12:41

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
men nu får nintendo ta och släppa lite nyheter och skapa lite intresse för konsolen detta är så jäkla illa...
dom har haft sånna möjligheter att vara först ut och skapa sig ett försprång och en bra bas men det pissar dom bort dom klantarna...
snart kommer det upp till 5 nya konsoler på marknaden som kommer flåsa nintendo i nacken och sno mycket av kakan..
fattar inte hur nintendo kan sitta så innihelv... passiva... ren skandal...

vid detta laget borde det ha kommit minst ett par updates till konsollen och ett gäng nya appar och spel till storen och minst ETT spel som kan sälja konsoler...

vart är updaten som skulle komma före jul till trine?

nintendo kan nog glömma sitt mål på 5,5 mille konsoler sålda till mars och ennu värre spel som dom har tänkt sälja 25 mille av, idag har dom sålt 5 mille...
20 mille på 2½ månad med dessa skräpspel njeee

Redigerat av Rumpnisse, 08 January 2013 - 13:08.

Postad 08 January 2013 - 12:53

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

det kommer säkert lösa sig den dagen homebrew finns tillgänligt ;)
Kanske nintendo själva ordnar det via en update? vore ju väldigt konstigt om dessa portar skulle vara "sämre" mot tidigare rent hårdvarumässigt.

går nog inte att fixa med update nintendo har nog själv strypt usb för att man inte ska göra för stora strömuttag som kan döda usb kontrollen osv...
och ta för mycket kräm från resten av systemet kanske snålat på nätdelen som kanske är för klen allt ska ju vara så strömsnålt idag tack vare den jäkla miljöhysterin propagandan dom matar oss med...

Postad 08 January 2013 - 13:00

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Riktigt kass är det iaf. Provade igår att koppla in en hårddisk som funkar utmärkt med mitt gamla softmoddade wii och wii u vill inte ens veta av den.
Mao USB-portarna ger så jäkla lite kraft så man kan glömma koppla in en hårddisk bara med USB utan specialkabel som är stort sett omöjlig att få tag i.

Postad 08 January 2013 - 13:14

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0
Jag får väl köpa en av nedan helt enkelt :(

Western Digital Extern Hårddisk Elements Desktop 2.0 2TB (USB 2.0)
http://www.webhallen..._desktop_20_2tb

Western Digital Extern Hårddisk My Book Essential Edition 3.0 2TB (USB 3.0 / USB 2.0)
http://www.webhallen..._edition_30_2tb

Seagate Backup Plus Desktop Drive 3,5" 2TB USB3.0
http://www.webhallen..._3.5_2tb_usb3.0

Vill egentligen inte koppla in mer ström till förgreningsdosan vid min TV, suck...
Meddela gärna om ni har andra erfarenheter av dessa HDD med WiiU ;)

Redigerat av Midnight, 08 January 2013 - 13:15.

Postad 08 January 2013 - 13:17

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

Provade med en USB 2 HDD Western Digital Passport. Same shit med den kabeln. Deltacos kabel är ju bara en HONA USB kontakt på ena sidan till 2st HANE USB kontakter

Postad 08 January 2013 - 13:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Jag får väl köpa en av nedan helt enkelt :(

Western Digital Extern Hårddisk Elements Desktop 2.0 2TB (USB 2.0)
http://www.webhallen..._desktop_20_2tb

Western Digital Extern Hårddisk My Book Essential Edition 3.0 2TB (USB 3.0 / USB 2.0)
http://www.webhallen..._edition_30_2tb

Seagate Backup Plus Desktop Drive 3,5" 2TB USB3.0
http://www.webhallen..._3.5_2tb_usb3.0

Vill egentligen inte koppla in mer ström till förgreningsdosan vid min TV, suck...
Meddela gärna om ni har andra erfarenheter av dessa HDD med WiiU ;)

De där funkar allihopa då de har extern strömförsörjning.

Postad 08 January 2013 - 14:15

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
nån som vet om man kan få bort den förbannade automatiska mobile settingen på webläsaren...
hata från dag ett jag började med surf i mobilen aldrig använt skiten vem fan kom på idiotin...
den ansvarige skulle fan kölhalas och släpas efter en bil för att sedan skura alla sveriges allmänna toaletter med sin tandborste som han sen ska borsta tänderna med.... fifaaaan säger jag bara

Postad 08 January 2013 - 14:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

men nu får nintendo ta och släppa lite nyheter och skapa lite intresse för konsolen detta är så jäkla illa...
dom har haft sånna möjligheter att vara först ut och skapa sig ett försprång och en bra bas men det pissar dom bort dom klantarna...

Relax, det har bara gått en månad sedan den släpptes, det kommer inte komma några nya spel vi inte vet om på ett bra tag. De konkurrerar ju inte direkt med MS eller Sony ändå, de är ett andraalternativ. Det är Nintendos spel man får se fram emot här helt enkelt.

Just nu har de typ inget annat än Rayman Legends, Pikmin 3 och Bayonetta 2 framöver... eh, blir intressant att se vad som händer på E3.

Postad 08 January 2013 - 15:38

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Relax, det har bara gått en månad sedan den släpptes, det kommer inte komma några nya spel vi inte vet om på ett bra tag. De konkurrerar ju inte direkt med MS eller Sony ändå, de är ett andraalternativ. Det är Nintendos spel man får se fram emot här helt enkelt.

Just nu har de typ inget annat än Rayman Legends, Pikmin 3 och Bayonetta 2 framöver... eh, blir intressant att se vad som händer på E3.

vadå konkurerar inte med sony microsoft...
är ju exakt det dom gör och snart är det fler...
och tänker man att man är ett andra hands val och nöjer sig med kaksmulorna efter alla andra snott åt sig kakan så är företaget slut ganska snart...
som det låter på några här bara vi får några exklusiva så är vi nöjda....
tror inte nintendo utvecklar en ny konsoll bara för att ge dig och några till ett mario och ett zelda för att göra er nöjda...
skulle dom tänka så är det konkurs nästa...

nej dom vill tjäna pengar och ligga i framkant men det har dom misslyckats med totalt både hårdarumässigt och mjukvarumässigt och pr-mässigt en så länge...

det är ju nu dom skulle köra på stenhårt att få folk att köpa den med bra spel och marknadsföring innan det är försent och dom andra släpper sin...

alltså går konsolen bra så får vi fler och bättre spel för då lockas fler till konsollen och dom vågar satsa större budgetar på spelen även första parts...

99% av konsumenterna vill ha mer en bara mario och zelda idag på en konsol för 3000-4000.-
väldigt många som tröttnat på zelda och mario för det kommer för många av samma sak dom lär fram i utvecklingen...
bara att se galaxy 2 en ren upprepning av ettan och många tröttnade redan i början samma med zelda skyward sword...
och nu ryktas det om att nya zelda blir grafiskt lika då kommer det bli en gigantisk försäljningsflopp som redan skyward sword blev i stort sett...
konsumenterna vill ha appar musik och film och dom vill ha tredje parts stöd framför allt så att dom inte får en konsol som bara dammar efter ett tag...
och dom vill ha prestanda och spel i full hd och det verkar inte wiiu klara utan det kommer bara komma vissa spel i full hd bara likt ps3 skulle jag tro...

folk vill/kan/har inte råd med mer än en konsol och klarar konsolen inte av sakerna ovan så vänder dom sig till en konkurrent och det är inte bra för nintendo eller oss med ett nintendo för vi får mindre och sämre spel om det går trögt

Redigerat av Rumpnisse, 08 January 2013 - 15:43.

Postad 08 January 2013 - 17:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

tror inte nintendo utvecklar en ny konsoll bara för att ge dig och några till ett mario och ett zelda för att göra er nöjda...
skulle dom tänka så är det konkurs nästa...

Det är så de har tjänat sitt levebröd i evigheter nu. De har aldrig haft ett starkt tredjepartsstöd, de har alltid förlitat sig på sina egna titlar. Sen får de ändå en del tredjepartsspel som är bra.

Men du kan inte förvänta dig mycket första året för det kommer inte hända. I så fall närmare vintern. Sedan blir det mer och mer. Så har det alltid varit.

De konkurrerar inte med MS/Sony på samma sätt som MS och Sony kommer att konkurrera med varandra. Det går att rikta sig till olika marknader och mot olika målgrupper. Sony och MS kommer mest troligt köra ett grafikrace, Nintendo är ett helt annat alternativ.

Nintendo kommer inte att vara förstavalet denna generationen av anledningen att grafiken är mycket sämre än konkurrenterna. Folk kommer inte att vilja köpa multiplattformsspel med samma grafik i 6-7 år till, 720/PS4 kommer vara där vi får Assassins Creed, GTA, Bioshock och alla andra multiplattformstitlar. Däremot kommer det säkert komma några trevliga tredjepartstitlar och framförallt Nintendos egna titlar i HD. Om du är ute efter något annat, som att Wii U ska vara den primära konsolen, så har du fel förväntningar. Wii sålde bäst under förra generationen men de var ändå inte den primära plattformen när det gällde spel. Med Wii U är det samma sak, fast värre eftersom den inte kommer att sälja bäst.

99% av konsumenterna vill ha mer en bara mario och zelda idag på en konsol för 3000-4000.-
väldigt många som tröttnat på zelda och mario för det kommer för många av samma sak dom lär fram i utvecklingen...
bara att se galaxy 2 en ren upprepning av ettan och många tröttnade redan i början samma med zelda skyward sword...
och nu ryktas det om att nya zelda blir grafiskt lika då kommer det bli en gigantisk försäljningsflopp som redan skyward sword blev i stort sett...

Galaxy 2 enl wiki 6.72 miljoner, Skyward Sword, 3.5 milj för ett år sedan och det var det snabbast säljande Zelda någonsin. Det kallar du för en gigantisk försäljningsflopp, skämtar du med mig nu eller?

Du kanske tröttnat på Mario och Zelda men andra har uppenbarligen inte gjort det med tanke på både försäljning och betyg. Nu är du som du var innan konsolen släpptes igen, en månad tog det innan du blev helt negativ igen.

För mig räcker det med Nintendos spel och en del tredjepartsöverraskningar. Det var det jag förväntade mig när jag köpte den. Jag kommer ha en 720/PS4 för de grafiktunga multiplattformsspelen ändå.

Postad 08 January 2013 - 18:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Jahopp den här eviga diskussionen igen. Jag köper konsoller för det är det enda sättet att spela de exklusiva spelen på. Mulltiplat spelas på PC.

Postad 08 January 2013 - 18:34

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Det är så de har tjänat sitt levebröd i evigheter nu. De har aldrig haft ett starkt tredjepartsstöd, de har alltid förlitat sig på sina egna titlar. Sen får de ändå en del tredjepartsspel som är bra.

Men du kan inte förvänta dig mycket första året för det kommer inte hända. I så fall närmare vintern. Sedan blir det mer och mer. Så har det alltid varit.

De konkurrerar inte med MS/Sony på samma sätt som MS och Sony kommer att konkurrera med varandra. Det går att rikta sig till olika marknader och mot olika målgrupper. Sony och MS kommer mest troligt köra ett grafikrace, Nintendo är ett helt annat alternativ.

Nintendo kommer inte att vara förstavalet denna generationen av anledningen att grafiken är mycket sämre än konkurrenterna. Folk kommer inte att vilja köpa multiplattformsspel med samma grafik i 6-7 år till, 720/PS4 kommer vara där vi får Assassins Creed, GTA, Bioshock och alla andra multiplattformstitlar. Däremot kommer det säkert komma några trevliga tredjepartstitlar och framförallt Nintendos egna titlar i HD. Om du är ute efter något annat, som att Wii U ska vara den primära konsolen, så har du fel förväntningar. Wii sålde bäst under förra generationen men de var ändå inte den primära plattformen när det gällde spel. Med Wii U är det samma sak, fast värre eftersom den inte kommer att sälja bäst.

Galaxy 2 enl wiki 6.72 miljoner, Skyward Sword, 3.5 milj för ett år sedan och det var det snabbast säljande Zelda någonsin. Det kallar du för en gigantisk försäljningsflopp, skämtar du med mig nu eller?

Du kanske tröttnat på Mario och Zelda men andra har uppenbarligen inte gjort det med tanke på både försäljning och betyg. Nu är du som du var innan konsolen släpptes igen, en månad tog det innan du blev helt negativ igen.

För mig räcker det med Nintendos spel och en del tredjepartsöverraskningar. Det var det jag förväntade mig när jag köpte den. Jag kommer ha en 720/PS4 för de grafiktunga multiplattformsspelen ändå.

åter igen det är inte dig och dina bakåtsträvande behov jag eller nintendo tänker på...
det kommer inte räcka med några first party bara denna generation....
för många är redan less på hur det gick med wii...

ja det tog inte mer än en månad innan man har tröttnat och den står och dammar det måste hända nånting snart det finns sån potential att göra det riktigt bra men den fördelen nintendo skaffade sig verkar dom bara pissa bort...

tillomed nintendo själva sa att 3 mille (på 90mille konsoler) va dåligt och hade förväntat sig mer, föregångaren The Legend of Zelda: Twilight Princess sålde typ dubbelt så mycket så ja det va en flopp tillomed i nintendos ögon...
och läser du på lite spelforum så ser du ganska snart att det är måååånga som visserligen köpte galaxy 2 men knappt orkade spela det för det va som att spela ettan en gång till så jag är långt ifrån ensam...
kollar du på olika spelsidor och forum så är väldigt många less och besvikna och negativa om wii och wiiu och trötta på spel av samma sak...
det är inte bra för nintendo och nintendo verkar inte göra nånting för att göra nånting åt det heller med sin passivitet...
och det kommer att skada nintendo hårt framöver främst när dom andra släpper sina

Redigerat av Rumpnisse, 08 January 2013 - 19:00.

Postad 08 January 2013 - 18:41

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Jahopp den här eviga diskussionen igen. Jag köper konsoller för det är det enda sättet att spela de exklusiva spelen på. Mulltiplat spelas på PC.

åter igen är det du ja men nintendo går inte runt på bara dig...
tyvär så har inte många det så bra som vi har det i sverige som har råd med alla konsoller och pc dessutom är det många som inte vill ha flera lådor utan en som fixar det mesta och där förlorar nintendo många för dom väljer en annan konsol...
därför är det tråkigt att dom inte gjort den bättre så tredje part kommer finnas osv...

Postad 08 January 2013 - 19:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Då har du köpt fel konsoll. Sälj och vänta på micorosofts konsoll istället.

Postad 08 January 2013 - 19:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Bakåtsträvande? Jag är realist, Nintendo har aldrig handlat om tredjepartsspelen. Du börjar gnälla en månad efter lansering, det är inte rationellt. Tror du att läget helt plötsligt kommer förändras, speciellt med en så svag maskin? Förstår inte varför du köpte den, du har gjort ett felköp.

föregångaren The Legend of Zelda: Twilight Princess sålde typ dubbelt så mycket så ja det va en flopp tillomed i nintendos ögon...

Sålde dubbelt så mycket, har varit ute sedan 2006, Skyward Sword sedan 2011. Kanske kan vara värt att ta med i tankegången?

Postad bild

Det är inte en gigantisk försäljningsflopp hur du än ser på det.

Det kommer gå sämre den här generationen än förra ja, det räknar alla med, men de kommer bestå ändå. Tack vare sina egna titlar kommer de alltid bestå.

Vad gäller resten av ditt inlägg, ditt argument är alltså att "folk på forum" är trötta på Nintendos spel? Då säger jag samma sak, fast tvärtom, så kan vi inte motbevisa varandra. Poänglöst :)

Ändå fortsätter Nintendospelen sälja som smör.

det är inte bra för nintendo och nintendo verkar inte göra nånting för att göra nånting åt det heller med sin passivitet...

Det har gått 1 (en) månad.

Vad trodde du skulle hända på den här tiden? Helt allvarligt, vad trodde du?

och det kommer att skada nintendo hårt framöver främst när dom andra släpper sina

Ja, det insåg jag under detta E3. Men finns inget de kan göra åt det, de vet att de har säkra titlar som de kan släppa sedan och sälja tillräckligt för att gå med vinst iom att maskinen inte kostar mycket att tillverka. Så de består som vanligt.

Postad 08 January 2013 - 19:37

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Då har du köpt fel konsoll. Sälj och vänta på micorosofts konsoll istället.

men suck tänker inte bara på mig själv som ni verkar göra jag har råd med alla konsoller så inge problem där lite drygt med massa lådor bara...
har nog haft alla konsoller som kommit sedan första nintendo 8bit som jag förövrigt hade nån månad före release här i sverige...
har idag 1st nintendo 8bit, 16bit, 2st ds, 1st 3ds, 1st ps2, 2st ps3, 1st xbox, 1st xbox 360, 1st wii och 1st wiiu... och ett gäng datorer....
men jag och vi är inte hela konsumentmarknaden vi är en fis i rymden...
som sagt dom flesta runt om i värden har inte möjligheten att köpa flera olika utan väljer en

jag tänker mer på nintendos bästa och förstår inte deras passivitet nu när dom har haft ett par år på sig nu och har kanske 6 månaders försprång på marknaden innan dom andra jättarna drar igång...
det är nu nintendo skulle skulle ha dragit gasen i botten för att etablera wiiu och synts varje dag och kommit med lite annonseringar mest hela tiden för att skapa/hålla intresset och tagit en fet bit av kakan som i sin tur hade gett oss fler och bättre spel...

men istället har dom gjort tvärtom handbroms på, noll marknadsföring dålig mjukvara och hårdvara och total silence treatment när det gäller nya spel osv...
marknadsföringschefen borde få fetfoten pronto...
iofs redan sen dom annonserade wiiu verkar det vart cirkus från första sekund på e3 ingenting som vart bra upplagt eller organiserat... paniksläpp no1
nintendo har nog lyckats misslyckas på nästan alla punter man kan

men det märks oxo aktien bara rasar och rasar

Redigerat av Rumpnisse, 08 January 2013 - 19:47.

Postad 08 January 2013 - 20:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

men suck tänker inte bara på mig själv som ni verkar göra

Men du, du börjar snacka om konkurs en månad efter launch, du har fått panik. Vi kanske helt enkelt inte är lika övertygade som du om att Nintendo kommer gå i konkurs med den här vägen?

Edit: Eller konkurs är fel att säga, men du är ju iaf ytterst negativ och det tycker jag helt enkelt tyder på att du haft andra förväntningar än vad vi har haft.

Redigerat av Zoiler, 08 January 2013 - 20:11.

Postad 08 January 2013 - 21:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

men suck tänker inte bara på mig själv som ni verkar göra jag har råd med alla konsoller så inge problem där lite drygt med massa lådor bara...
har nog haft alla konsoller som kommit sedan första nintendo 8bit som jag förövrigt hade nån månad före release här i sverige...
har idag 1st nintendo 8bit, 16bit, 2st ds, 1st 3ds, 1st ps2, 2st ps3, 1st xbox, 1st xbox 360, 1st wii och 1st wiiu... och ett gäng datorer....
men jag och vi är inte hela konsumentmarknaden vi är en fis i rymden...
som sagt dom flesta runt om i värden har inte möjligheten att köpa flera olika utan väljer en

jag tänker mer på nintendos bästa och förstår inte deras passivitet nu när dom har haft ett par år på sig nu och har kanske 6 månaders försprång på marknaden innan dom andra jättarna drar igång...
det är nu nintendo skulle skulle ha dragit gasen i botten för att etablera wiiu och synts varje dag och kommit med lite annonseringar mest hela tiden för att skapa/hålla intresset och tagit en fet bit av kakan som i sin tur hade gett oss fler och bättre spel...

men istället har dom gjort tvärtom handbroms på, noll marknadsföring dålig mjukvara och hårdvara och total silence treatment när det gäller nya spel osv...
marknadsföringschefen borde få fetfoten pronto...
iofs redan sen dom annonserade wiiu verkar det vart cirkus från första sekund på e3 ingenting som vart bra upplagt eller organiserat... paniksläpp no1
nintendo har nog lyckats misslyckas på nästan alla punter man kan

men det märks oxo aktien bara rasar och rasar

Vi får väl se. De sa exakt samma sak om Wii. Nintendo tjänade miljarder på den konsollen.
Är övertygad om att de även kommer göra vinst på Wii U. Ett spel per konsoll behöver de sälja för att gå break even. Resten är vinst.
Jag har köpt 6 spel hittills och räknar med att köpa säkert lika många till under det här året.
Tycker utbudet ser mycket lovande ut.

Redigerat av Unregistereddc471864, 08 January 2013 - 21:44.

Postad 08 January 2013 - 22:06

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
tror oxo den kommer ge vinst och gå hyffsat men kunde blivit så mycket bättre...

själv ser jag fram emot rayman och lego och aliens som s*tan...
men inget annat ennu lockar riktigt men dom tre tror jag stenhårt på...
minst ett av dom borde ha funnits till release...

och vart tog trine updaten vägen?

och skulle inte pinball släppas idag den åttonde efter förseningen?

Redigerat av Rumpnisse, 08 January 2013 - 22:10.

Postad 08 January 2013 - 22:22

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Konsollen säljer utmärkt. Uppskattningsvis närmare 3 miljoner redan.
http://www.ign.com/a...ook-pretty-good

Har inte sett ngt datum på pinball annat än snart. Ngn trine uppdatering har jag inte hört talas om. Har du länk till det?

Redigerat av Unregistereddc471864, 08 January 2013 - 22:23.

Postad 08 January 2013 - 22:27

Alex81
  • Alex81
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Varför skall man koppla en extern hårdsidk till maskinen?

Postad 08 January 2013 - 22:31

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0

Konsollen säljer utmärkt. Uppskattningsvis närmare 3 miljoner redan.
http://www.ign.com/a...ook-pretty-good

Har inte sett ngt datum på pinball annat än snart. Ngn trine uppdatering har jag inte hört talas om. Har du länk till det?

http://wiiudaily.com/2012/12/trine-2-wii-u-update-coming-soon/

Men Trine är väll inte ens släppt än?

Postad 08 January 2013 - 22:36

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
trine updaten skulle komma före jul med massor av trevliga saker men inget händer... står nyheter om updaten på massa sidor...
http://www.nintendol...pdate_next_week

pinball skulle släppts tidigare men vart uppskjutet till den åttonde idag alltså senaste jag läste....
http://www.nintendof...-december-2012/

http://www.joystiq.c...yed-to-january/

http://www.shacknews...d-to-this-month

Redigerat av Rumpnisse, 08 January 2013 - 22:44.

Postad 08 January 2013 - 22:39

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

http://wiiudaily.com...te-coming-soon/

Men Trine är väll inte ens släppt än?

jo jag har haft det ett bra tag men sluta spela det i väntan på updaten som bla ska fixa hdmi svärta kontrast och bättre grafik osv...

Postad 08 January 2013 - 22:43

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0

jo jag har haft det ett bra tag men sluta spela det i väntan på updaten som bla ska fixa hdmi svärta kontrast och bättre grafik osv...

Men finns det i butik? Kan inte se att det finns hemma hos tex webhallen? :huh: Eller är det bara download?

Postad 08 January 2013 - 22:46

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Men finns det i butik? Kan inte se att det finns hemma hos tex webhallen? :huh: Eller är det bara download?

bara dl tror jag va billigt shoppen i december men kostar nog inte så mycket nu heller

Postad 08 January 2013 - 22:50

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0
Oki, är ju ännu en anledning till att inte direkt springa till butiken och plocka upp en konsol. Blir att vänta ut Trine update och Rayman släpp.

Postad 08 January 2013 - 23:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Varför skall man koppla en extern hårdsidk till maskinen?

För att den bara har 32GB disk. Jag har 8 kvar nu efter mina köp senaste tiden så jag kommer behöva en extern disk också.

Postad 08 January 2013 - 23:09

Alex81
  • Alex81
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

För att den bara har 32GB disk. Jag har 8 kvar nu efter mina köp senaste tiden så jag kommer behöva en extern disk också.

Ahh ok.

Postad 08 January 2013 - 23:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Jag köpte basic så jag har ännu mindre =P. Måste också koppla in en extern sen när det kommer lite spel. New Super Mario Bros U fick jag en kod till och sen bara att ladda ner. Mycket smidigt och det var inte särskilt stort heller (drygt 1 GB).

Postad 08 January 2013 - 23:24

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Ett spel per konsoll behöver de sälja för att gå break even. Resten är vinst.

http://mynintendonew...ts-new-console/

men omöjligt att säga igentligen vid hur många konsoller sålda då? 1 mille 10 mille 50 mille 100 mille?

beror ju helt på hur många dom räknat och utvecklingskostnader marknadsföringskostnader osv...

Redigerat av Rumpnisse, 08 January 2013 - 23:29.

Postad 09 January 2013 - 13:14

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Nintendo har haft 6v på sig att fixa lite med deras eShop. Med tanke på att det inte finns så himla många spel just nu så hade det varit ett ypperligt tillfälle att fixa Virtual Console till Wii U!

I dagsläget så finns det bara tre demos (Zombie U släpptes igår) och ett fåtal spel.
Det värsta av allt är att jag inte kan ladda ner/köpa Zombie U just nu pga av kl inte är 23 än!!!

Men kom igen Nintendo!! Är ni rädda för pengar eller?!

Det är även dåligt designat av Nintendo att man inte kan ha en vanlig 2,5" extern HDD inkopplat utan strömkälla och att man inte kan lagra spel på SD-kort!

Postad 09 January 2013 - 14:07

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Nintendo har haft 6v på sig att fixa lite med deras eShop. Med tanke på att det inte finns så himla många spel just nu så hade det varit ett ypperligt tillfälle att fixa Virtual Console till Wii U!

I dagsläget så finns det bara tre demos (Zombie U släpptes igår) och ett fåtal spel.
Det värsta av allt är att jag inte kan ladda ner/köpa Zombie U just nu pga av kl inte är 23 än!!!

Men kom igen Nintendo!! Är ni rädda för pengar eller?!

Det är även dåligt designat av Nintendo att man inte kan ha en vanlig 2,5" extern HDD inkopplat utan strömkälla och att man inte kan lagra spel på SD-kort!

håller med nintendo måste vara pengaskygga...
vid det här laget så borde storen vart sprängfylld med appar och spel vart är alla indie games?
dom hade kunnat sålt hur mycket mer som helst i storen om det funnits något....
varför alla förseningar på spel och updates rykten säger att nintendo är svåra/krångliga att sammarbeta med

Postad 09 January 2013 - 14:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

rykten säger att nintendo är svåra/krångliga att sammarbeta med

Det däremot lär vara väldigt sant. De är inte som Microsoft direkt.

Postad 09 January 2013 - 14:12

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Jo Nintendo har varit svår samarbetspartner sen NES eran.

De går ju miste om sånna som vill spontan köpa spel som tex i mitt fall då spelet inte är tillgängligt förrens 23:00.

Får hoppas att de reder ut sin eShop snarast

Postad 09 January 2013 - 15:31

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Nintendo kan å andra sidan inte tvinga utvecklarna att sälja sina produkter i deras shop. Finns det inget intresse att ha dem där så blir det som det blir.
Blir nog bättre när användarbasen växt till sig lite.

Att de snålat med strömförsörjningen i USB-portarna är jag grymt irriterad på. Speciellt när det är stort sett omöjligt att få tag i en sk Y-kabel som behövs. Jag förstår nu varför handkontrollen har en egen laddare också.

Postad 09 January 2013 - 15:36

BOLLING3R
  • BOLLING3R
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Ett spel att se fram emot är Injustice gods among us blir köp direkt.

Postad 09 January 2013 - 15:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ett spel att se fram emot är Injustice gods among us blir köp direkt.

Du måste vara den enda utöver mig som är intresserad av det på forumet ;)

Från skaparna av Mortal Kombat, kommer bli häftigt.

Postad 09 January 2013 - 15:55

BOLLING3R
  • BOLLING3R
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Du måste vara den enda utöver mig som är intresserad av det på forumet ;)

Från skaparna av Mortal Kombat, kommer bli häftigt.

Verkar va hyffsad story mode och att slakta runt som Bane är inte helt fel. :) Hoppas det är bra online läge med.

Zoiler hittade du alla gömda världar själv på Super Mario ? Fan omöjligt måste nog youtuba fram dem själv.

Postad 09 January 2013 - 16:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Nej, jag hittade inte alla själv, fick kolla upp några. Tycker det är lite löjligt, man kan ju inte gå igenom alla vrår av spelet. Tack och lov för Youtube.

Däremot fixade jag utmaningarna själv men inte alla =/. Klarade alla utom tre som är meningslöst jobbiga, anser mig vara klar med spelet nu. Men det höll rätt länge ändå.

Wiimotes är mycket bättre än gamepaden för utmaningarna. Märks att den analoga vänsterspaken inte är helt perfekt, tycker den sitter lite för långt upp. Den är överkänslig eller nåt och får en att göra rörelser man inte vill. Gamepadens styrkors är bra mycket bättre.

Å andra sidan finns en knapp för att snurra i luften på gamepaden, finns inte på Wiimotes vad jag vet (där måste man vifta).

Redigerat av Zoiler, 09 January 2013 - 16:05.

Postad 09 January 2013 - 17:42

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0

""En Virtual Console-kanal till Wii U där vi får ladda hem klassiska Nintendo-spel ska snart bli verklighet, enligt Nintendo. Spelen ska kunna köras enbart på Wii U Gamepad om man så vill.
"We are moving ahead with development of Virtual Console for Wii U, and we plan to make it so you can play it on the Wii U GamePad alone." berättar Nintendo för Kotaku.
Det är oklart vilka gamla plattformar som kommer att stöjdas för Wii U-affären. Gamecube hade förstås varit trevligt, men Nintendo har inga kommentarer om saken:
"We do not have any specifics to share at this time."
http://www.gamereact...ole+p%E5+v%E4g/""

Redigerat av wictor, 09 January 2013 - 17:45.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.