Call of Duty: Black Ops II (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(8)
|
1 292:- |
Postad 22 November 2012 - 12:09
TCP: 80,443,3074,5223
UDP: 81,3074,3075,3478,3479,3658
Redigerat av l2ickard, 22 November 2012 - 12:14.
Postad 22 November 2012 - 12:29
Tvivlar starkt på att stängda portar skulle frammana bufferbloathing.
Har inte varit sugen på att spela detta spel alls men drog igång det igår för första gången sedan den 14:e och det var ju duktigt mycket roligare nu iaf. När det började gå skit med lagg osv så tog jag en paus helt enkelt.
Men det är fortfarande så jäkla mycket BS-situationer att det blir svårt att köra längre sessioner utan att balla ur.
Postad 22 November 2012 - 12:37
Tvivlar starkt på att stängda portar skulle frammana bufferbloathing.
enligt vissa så kan man iaf göra saken bättre med det men kanske inte lösa hela problemet. grejen är att det är olika från router till router. som killen i en video jag la upp tidigare så blev det bättre för honom när han körde trådlöst, tog bort alla kvalitets inställningar på routern och aktiverade DLNA.
Postad 22 November 2012 - 12:56
Men öppna portar är såklart ett måste i ett twitchbaserat spel som detta.
Postad 22 November 2012 - 12:59
Postad 22 November 2012 - 13:15
Portarna är:
TCP: 80,443,3074,5223
UDP: 81,3074,3075,3478,3479,3658
Men de flesta (alla ) har väl slagit på UpNP i sin router så öppnas ju dessa portar upp automagiskt.Bara för att nån säger något i en YT vid så är det inte sanning, kanske han som har en mupp router. Tycker juh inte direkt att det är en bra idé att alla börjar köra trådlöst
Detta gäller ju inte om man har Telia's Franska Thompson router där UpNP inte funkar
Jag ställer mig på den sida som helt tvärsäkert dömer ut teorin om att det är portarna som är orsaken till lagget....
Postad 22 November 2012 - 13:26
Vad säger ni om fyllecod på fredag eller lördag?
Oooh, KombatDrinking och fylleCod på Lördag kanske ?
Postad 22 November 2012 - 13:46
Vad säger ni om fyllecod på fredag eller lördag?
Det brukar ju bara vara jag o federal som sitter o fyllnar till på helgen. Nu vill jag allt höra lite fler
Röster som sluddrar! O då menar jag inte halvtvå på natten utan på eftermiddan när jag o fedral
Är på topp
Postad 22 November 2012 - 14:15
Du måste välja bort nån utav de andra grejorna,de ggr jag kört med wildcard så har jag t.ex valt bort flash/stun grenades. Du får ju ha max 10 st saker valda,ser du längst upp på create a class rutan.
Det kostar dig två "pluppar" en för Wildcard och en för perken. Jag kör med fyra perks och har tagit bort två tactical.
tCK SKA NI HA,, DÅ ÄR JAG MED
caps lock
Postad 22 November 2012 - 14:23
Bara för att nån säger något i en YT vid så är det inte sanning, kanske han som har en mupp router. Tycker juh inte direkt att det är en bra idé att alla börjar köra trådlöst
nä det var ingen bra idé. har redan provat
jo jag litar inte på någon här på internet. det gälelr att testa själv men däremot är jag öppen för allt. denna filosofi har jag verkligen lärt mig efter att ha hängt på detta forum och sedan testat och upplevt allt själv...
Postad 22 November 2012 - 14:24
Postad 22 November 2012 - 14:36
Amen to that brotherDet brukar ju bara vara jag o federal som sitter o fyllnar till på helgen. Nu vill jag allt höra lite fler
Röster som sluddrar! O då menar jag inte halvtvå på natten utan på eftermiddan när jag o fedral
Är på topp
Postad 22 November 2012 - 14:46
Postad 22 November 2012 - 15:28
Bra! Fyllecod på lördag! Kanske ska köra med regler? Typ dör man en klunk. Förlorar man matchen svep glaset
Haha, kanske bättre tvärtom om ni ska hålla hela dagen ;-)
Postad 22 November 2012 - 16:49
Postad 22 November 2012 - 18:17
Laggetilagglagg. när jag drar av fyra fem skott och träffar alla, sen ser på killcam att jag inte fått ett skott r pipan, då vet man att det laggar stenhårt...
Som de fyra senaste COD då...
Postad 22 November 2012 - 18:31
jag lirade lite mw2 i slutet. har aldrig upplevt lika mycket lagg som i blops 2.Som de fyra senaste COD då...
jag lirade mellan fem och sju prestieger i blops, har aldrig upplevt lika mycket lagg som i blops 2
jag lirade till maxprestige i mw 3, har upplevt lika illa lagg som det brukar vara i blops 2 en handfull gånger.
jag lirade blops 2 i två prestiegar... laggat sönder, hängt sig, fryst ect ect ect. snacka om att treyarc har mängder att jobba på här! mp har varit klart i ett halvår, men att kunna spela mp är omöjligt.
Postad 22 November 2012 - 18:36
jag lirade lite mw2 i slutet. har aldrig upplevt lika mycket lagg som i blops 2.
jag lirade mellan fem och sju prestieger i blops, har aldrig upplevt lika mycket lagg som i blops 2
jag lirade till maxprestige i mw 3, har upplevt lika illa lagg som det brukar vara i blops 2 en handfull gånger.
jag lirade blops 2 i två prestiegar... laggat sönder, hängt sig, fryst ect ect ect. snacka om att treyarc har mängder att jobba på här! mp har varit klart i ett halvår, men att kunna spela mp är omöjligt.
Derp!
Du lirade spelen i slutet av deras livscykel. Samtliga spel har haft problem med lagg i början på ett eller annat sätt.
Detta spelet har varit ute en vecka...
Postad 22 November 2012 - 18:43
jag lirade lite mw2 i slutet. har aldrig upplevt lika mycket lagg som i blops 2.
jag lirade blops 2 i två prestiegar... laggat sönder, hängt sig, fryst ect ect ect.
Jag säger inte att BO2 inte laggar mycket, men specifikt att killcam inte motsvarar det som hände på ens egen skärm har jag upplevt en hel del i de senaste fyra COD (jag spelade knappt COD4 när det var i ropet så jag kan inte direkt uttala mig om det).
mp har varit klart i ett halvår
Det är jag väldigt skeptisk till, har du någon källa på det?
Redigerat av OWC, 22 November 2012 - 18:50.
Postad 22 November 2012 - 18:46
Postad 22 November 2012 - 18:47
var det inte för ett halvår sen dom började spela spelet på turneringar? eller har min hjärna åldrats snabbare igen? över ett kvartal är det väl iaf sedan det börja postas mängder av videos från turneringar?
Ja och då spelade man via LAN.
Postad 22 November 2012 - 18:51
Postad 22 November 2012 - 18:55
var det inte för ett halvår sen dom började spela spelet på turneringar? eller har min hjärna åldrats snabbare igen? över ett kvartal är det väl iaf sedan det börja postas mängder av videos från turneringar?
Det var mycket videos från diverse mässor, men det lär väl inte ha varit den slutgiltiga versionen?
Postad 22 November 2012 - 18:56
men *om* man spelade det mp då så borde ju mp ha varit åtminstone så gott som klart då i form av programmering och sånt? ^^
Själva spelmotorn ja men nu handlar det om serverbiten. Två skilda saker...
Postad 22 November 2012 - 20:38
Ja och då spelade man via LAN.
och på XBOX... CoD och framförallt treyarchs versioner flyter alltid på bättre på den ****** konsolen
Postad 22 November 2012 - 22:03
Postad 23 November 2012 - 00:09
Postad 23 November 2012 - 10:44
Testa MSMC med lång pipa och grip. Går inte misslyckas med den..
Jag kör med tredje attatchment med det där självsökarsiktet också. Klockrent för att röja snipers med!
Postad 23 November 2012 - 10:59
Tack för portarna l2ckard!
Postad 23 November 2012 - 11:03
Är det någon som testat att stänga av inspelningsfunktionen för att testa om det flyter bättre?
Nej, jag stängde av spelet istället. Funkar det också.
Postad 23 November 2012 - 11:15
Postad 23 November 2012 - 11:25
Reportade just en sån idiot igår som hade samma emblem samt med den mogna clantagen [NAZI]Undra hur lång tid det tar innan dyl blir bannad?
Lär säkert inte bli långlivad.....
Postad 23 November 2012 - 11:26
Jag måate dock säga, sexuella bilder har jag inget emot. dom brukar vara så fula så att man bara garvar
Postad 23 November 2012 - 11:43
Det är väl små skitungar som tror att de är tuffa. Har rapporterat ett par liknande själv.
Postad 23 November 2012 - 12:09
Postad 23 November 2012 - 12:23
Postad 23 November 2012 - 12:49
Ja, du måste vara lvl 4. Sen ställer du in på det du vill låna upp i create a class och trycker R1
domo arigato! Ghost here I come
Postad 23 November 2012 - 13:07
Är det någon som testat att stänga av inspelningsfunktionen för att testa om det flyter bättre?
Det går väl inte överhuvudtaget i detta spel?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
16 bilder
46 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?