PS4: Priser, förbokningar, bundles mm
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Killzone Shadow Fall) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(5)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Watch Dogs)
(Spelkonsoler)
|
9
|
(1)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Knack)
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. inFamous: Second Son)
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation 4 (9134 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 26 November 2013 - 21:37
Postad 26 November 2013 - 21:45
Fanns en länk tidigare i tråden att de stängt ner collect@store och webbokningarna samtidigt som det ska finnas ett antal obokningsbara till försäljning i butik som inte ska gå att köpa på annat sätt än att köa utanför dörrn.
Ja, men det beror på vilket EG. På Torp och Överby kommer inte finnas att köpa i butiken på fredag. Bara de som bokat kan hämta ut...
Postad 26 November 2013 - 21:48
Min status är fortf "Ej levererad"
imorgon måste det gå över till "Varorna packas" annars blir jag skogstokig. Kanske skulle ha dubbelbeställt en från Electroworld för att säkra upp...
Någon som hört något från CDON ? Orderstatusen är den samma sedan 2013-06-30. Fick aldrig ett mejl från dem, tog kontakt med deras kundtjänst som sa att jag skulle få en Ps4 vid release. Lite orolig är man trots allt.
Samma för mig här! Står "EJ LEVERERAD" Var i kontakt med dom imorse och frågade när dom kommer börja packa konsolerna (enbart för att jag var nyfiken) då fick jag till svar att de ska börja så fort som dom får från sin distributör. Så det verkar helt enkelt inte som om CDON har fått konsolerna än, och att detta i sin tur måste betyda att de kommer imorgon till dem
Postad 26 November 2013 - 21:48
[email protected] <[email protected]>
20:01 (1 timme sedan)
till mig
Käre kund,
Din order har nu skickats
"Fåtal enheter kvar för förhandsbokning" @Electroworld. Dock för 4390:-
http://www.electrowo...nsol-500-gb-ps4
Tusan tack få man väl säga
Redigerat av WarpGuN, 26 November 2013 - 21:51.
Postad 26 November 2013 - 21:53
Som tur är ligger min bokning kvar på 3989:-
Och nu finns det inte ett spår av nån PS4a på electroworldsnabba puckar
till mig
Käre kund,
Postad 26 November 2013 - 21:54
snabba puckar
till mig
Käre kund,
Men shit!
Miiiiiin då?
Postad 26 November 2013 - 21:57
Känns som ett skämt, hoppas verkligen de inte menar allvar. Även om de erbjuder förhandsbokare paketet för 6400.
Det måste vara ett skämt, det står ju 11999kr?!
Jag beställde KZ-bundle med kamera o extra handkontroll. La till ett headset samt två olika stativ för kameran, totalt 5500kr ink. frakt på Amazon. Ska komma innan jul.
Redigerat av Dr. Death, 26 November 2013 - 21:58.
Postad 26 November 2013 - 22:11
snabba puckar
till mig
Käre kund,
Holy crap. Snabbt jobbat. Synd att inte jag fick nåt sånt mail. Får anta att det kommer imorgon
Postad 26 November 2013 - 22:17
Börjar ångra att jag bokade en extra dualshock av Spelbutiken. Fortfarande inte fått svar. Har jag inte fått svar imorgon så avbokar jag och köper i affär på fredag. Inte jättebråttom med den egentligen, men efter allas strul här med dom så känns det inte som några man vill gynna och vänta extra på.
Postad 26 November 2013 - 22:37
Det skall väll inte äns ha konsoler i butik utan dem kommer till posten vad ja vetJa, men det beror på vilket EG. På Torp och Överby kommer inte finnas att köpa i butiken på fredag. Bara de som bokat kan hämta ut...
Postad 26 November 2013 - 22:48
Priset hoppade upp 400:- på webhallen idag.
Som tur är ligger min bokning kvar på 3989:-
Är du säker på detta? Slipper vi som bokade tidigare betala det nya priset verkligen? Känns märkligt..
Postad 26 November 2013 - 22:52
Är du säker på detta? Slipper vi som bokade tidigare betala det nya priset verkligen? Känns märkligt..
Självklart betalar man priset man bokade för.
Postad 26 November 2013 - 22:54
Självklart betalar man priset man bokade för.
Jo det tycker jag också borde vara en självklarhet, men tänkte på detta "Pris, bild, produktbeskrivning och releasedatum är preliminära och kan komma att ändras." Surt att bara lägga till 400kr några dagar innan release!
Postad 26 November 2013 - 23:39
Jo det tycker jag också borde vara en självklarhet, men tänkte på detta "Pris, bild, produktbeskrivning och releasedatum är preliminära och kan komma att ändras." Surt att bara lägga till 400kr några dagar innan release!
Webhallen justerar även nedåt och det är ju bra =)
Postad 27 November 2013 - 06:03
Ps4 bokade jag på webhallen den 13e Juni. Handkontrollen på Spelbutiken bokade jag nån gång i Juli typ. Kom inte ihåg exakt.När boksde du megaman?
Postad 27 November 2013 - 07:01
Står fortfarande "behandlar,inväntar reales datum"...
Oliiiiiidligt det här!!!.
Postad 27 November 2013 - 07:41
Idag är stora skickaredagen.
Hurra! Måtte vi alla få vad vi önskat oss på fredag.
Postad 27 November 2013 - 07:48
Någon som har koll på ginza och den röda handkontrollen? Hittar inte den i deras butik
Postad 27 November 2013 - 08:05
Postad 27 November 2013 - 08:09
Haha...Härliga känsla när man går in på Discshop och kollar orderstatus (av en helt annan anledning) och ser att ett paket skickats (i deras systen)... Pulsen går upp och hoppas att de gjort färdigt min PS4 för leverans iaf... Men nej, var visst NFS som de gjort färdigt
Känner igen det där,,,
För mig hade de packat "vertical stand" så jag kommer få det i alla fall...
Man bör vara medvten om att när en vara står som skickad hos discshop så verkar det betyda att den är packad, registrerad i systemet och lagd i en utkorg med ett givet leveransdatum på. När det datumet infaller så får posten (eller annan distrubitör) paketet och man kan se var det är via trackingsystemet, i alla fall om det är posten som används...
Jag har haft filmer i status "skickad" upp till en vecka innan release för att sedan dagen innan jag ska få filmen få ett sms från posten om att ett paket är inlämnat av discshop som är på väg till mig...
Jag tror också att de medvetet väntar med att packa PS4:orna till idag för annars kan det bli lite liv om att den är skickad enligt discshop men posten vet ingenting och dessutom kommer statusen för en del vara att den inte är skickad = upplevd orättvisa...
Postad 27 November 2013 - 08:50
Beror helt på när företagen får sina från sony Ginza har bekräftat att dom får sina nästa onsdag alltså 4e dec och dom skicka omgående till oss som bokat den så att vi ska ha den till fredanHur är det med Killzone bundlen, har hört att vissa butiker säger att den ska släppas 6:e december. Elgiganten skriver på hemsidan att den släpps den 13:e...
Redigerat av Unregistered055e1f21, 27 November 2013 - 08:51.
Postad 27 November 2013 - 08:57
13:e har jag läst att den "Svenska" bundlen kommer i nått pressmeddelande förra veckan typ. Sen kan ju vem som importera och sälja den ändå.Hur är det med Killzone bundlen, har hört att vissa butiker säger att den ska släppas 6:e december. Elgiganten skriver på hemsidan att den släpps den 13:e...
Postad 27 November 2013 - 09:18
Postad 27 November 2013 - 09:27
Postad 27 November 2013 - 09:32
Postad 27 November 2013 - 10:05
Your Orders On Its Way!
Hi Karl-johan Peterson,
Great News! Your order (Ref: 494390) for Sony Official Dualshock 4 Controller has been picked, packed and despatched by our warehouse team.
Delivery Method: Royal Mail 1st Class Post (1-3 Working Days)
Your order has been despatched using Royal Mail 1st Class Post. These orders usually arrive within 1-3 WORKING days. In the unlikely event that delivery is not made within this time frame, Royal Mail require 10 working days to pass before we can investigate any delays with them. Please allow 10 WORKING days before contacting us regarding non delivery.
If you have any queries regarding your order please contact our customer service team via email ([email protected]) or telephone 08450 349646.
Thanks again for ordering with SimplyGames!
Hoppas dom skickar konsollen idag med...
Redigerat av Karl-Johan, 27 November 2013 - 10:08.
Postad 27 November 2013 - 10:13
Äh, jag plockar ut den på MM, de har öppet köp även med öppnad förpackning, så kan prova den en vecka och se om det är något att ha.
Annars hämtar jag den av dig i Lund
Postad 27 November 2013 - 10:23
Postad 27 November 2013 - 10:25
Vet någon vilka affärer i Stockholm som kommer sälja PS4 på releasedagen? Alltså vilka som inte tar förhandsbokningar utan kör på "först till kvarn"? Min gissning är MediaMarkt och Elgiganten, men det kanske kommer vara olika från affär till affär? Man vill ju inte köa utanför fel affär på fredag...
Postad 27 November 2013 - 10:28
Börjar själv bli otålig. Vill se statusen ändras NU. Hur länge kan en order vara "under behandling" lixom??
Postad 27 November 2013 - 10:32
Alla sitter och trycker på uppdateringsknappen på sina orderstatussidorVäldigt lugnt här inne idag. Alla sitter och väntar spänt?
Postad 27 November 2013 - 10:36
Börjar själv bli otålig. Vill se statusen ändras NU. Hur länge kan en order vara "under behandling" lixom??
Ja precis, har varit så sen igår ju
"Du kan vara lugn, du får din lev. på fredag" fick jag på mailen imorse
Postad 27 November 2013 - 10:37
Väldigt lugnt här inne idag. Alla sitter och väntar spänt?
okej status update
2013-11-26 20:40 Jönköping Sorterad
Tjänst MyPack (19) Status Transporteras
Frågan är om posten kommer hålla i paketet tills på fredag? rent teoretiskt kan jag få PS4 i dag eller i morgon
Postad 27 November 2013 - 10:39
okej status update
2013-11-26 20:40 Jönköping Sorterad
Tjänst MyPack (19) Status Transporteras
Frågan är om posten kommer hålla i paketet tills på fredag? rent teoretiskt kan jag få PS4 i dag eller i morgon
Här snackar vi snabba puckar, tummen upp!!!
Postad 27 November 2013 - 10:42
Här snackar vi snabba puckar, tummen upp!!!
Har du hört nått ifrån electroworld?
Postad 27 November 2013 - 10:44
Har du hört nått ifrån electroworld?
Se några inlägg tidigare.
Statusen är "under behandling" men inte så länge till hoppas jag
Redigerat av fredrik11, 27 November 2013 - 10:46.
Postad 27 November 2013 - 10:46
Har stått så där sedan i Lördags, tycker paketet borde ha varit framme nu ??
Vad menar dom med Elektronisk förhandsinformation ?
Postad 27 November 2013 - 10:52
Posten har fått "Elektronisk förhandsinformation" från företaget att ditt paket ska skickas, men paketet har fysiskt inte lämnat företaget än (alternativt inte hunnit till första sortering). Typ.
”Med elektronisk förhandinformation mottagen” menas att posten har fått en notering om att avsändaren kommer att använda sig av posten för att leverera sitt paket. Oftast är denne avsändare ett företag och avtalskund hos posten, därför har de möjlighet att registrera paket med kollinummer och samtidigt skicka denna information till oss. Sedan kanske de samlar alla paket och en lastbil kommer och hämtar upp dem dagen efter. Elektronisk förhandsinformation mottagen innebär alltså att vi inte mottagit paketet i fysisk form utan att den är på väg till oss.”2013-11-23 07:46 Webhallen Sverige AB, Sverige Elektronisk förhandsinformation har mottagits
Har stått så där sedan i Lördags, tycker paketet borde ha varit framme nu ??
Så här säger Posten om vad elektronisk förhandsinformation mottagen betyder: ”Med elektronisk förhandinformation mottagen” menas att posten har fått en notering om att avsändaren kommer att använda sig av posten för att leverera sitt paket. Oftast är denne avsändare ett företag och avtalskund hos posten, därför har de möjlighet att registrera paket med kollinummer och samtidigt skicka denna information till oss. Sedan kanske de samlar alla paket och en lastbil kommer och hämtar upp dem dagen efter. Elektronisk förhandsinformation mottagen innebär alltså att vi inte mottagit paketet i fysisk form utan att den är på väg till oss.”
Postad 27 November 2013 - 10:53
Edit: FÖRST!
Postad 27 November 2013 - 10:55
Postad 27 November 2013 - 10:55
Se några inlägg tidigare.
Statusen är "under behandling" men inte så länge till hoppas jag
Okej tog du på faktura eller nått? (bruka ju ta en extra dag då)
Postad 27 November 2013 - 10:57
Postad 27 November 2013 - 10:58
Tror du har rätt, men just för att man vet att de kan stå som levererade ett tag innan leverans så blir man lite otålig när inget händer nu;) meddela när du ser något på din order.Jag tror också att de medvetet väntar med att packa PS4:orna till idag för annars kan det bli lite liv om att den är skickad enligt discshop men posten vet ingenting och dessutom kommer statusen för en del vara att den inte är skickad = upplevd orättvisa...
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
19 bilder
100 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?