Gubbe och gamepad var inte val knappar
+ Och - var endast volym
Jag tryckte på gamepad och sen på + och - funka ju aldrig... Men att det skulle funka så som det gör, slog mig aldrig, helt ologiskt 😀
Redigerat av SKIBBE, 10 November 2017 - 17:16.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 10 November 2017 - 17:15
Ja innan den där sämst designade adaptern funkade. Eller ja den funka hela tiden men det tog nog 6-12 månader innan min hjärna fatta varför det ibland funka och ibland inte.
Gubbe och gamepad var inte val knappar + Och - var endast volym Jag tryckte på gamepad och sen på + och - funka ju aldrig... Men att det skulle funka så som det gör, slog mig aldrig, helt ologiskt 😀 Redigerat av SKIBBE, 10 November 2017 - 17:16. Postad 10 November 2017 - 18:06
Kör oxå en samsung 4k från 2016 dock modellen under. Testa att kalibrera game mode. Sök på avchd709 på youtube och kör genom ljusstyrka, kontrast, färg mm så du får rätta inställningar. Postad 10 November 2017 - 18:24
Ljudet ska inte vara burkigt om det kopplas till handkontrollen. Kör själv Turtle Beach XO Seven Pro utan problem. Redigerat av Bergan, 10 November 2017 - 19:23. Postad 10 November 2017 - 18:36
Läste en kommentar på kundtjänst hos Amazon som nämnde att Freesynq funktionen skulle komma med update efter release.
Får hoppas att det stämmer, annars känns det ju lite sådär att ha köpt en monitor som kostade nästan lika mkt som konsolen 😏 Postad 10 November 2017 - 19:12 jag var i kontakt i dag men xbox kundtjänst angående min handkontroll, men det jag ville säga är att de sa att det kommer någon uppdatering i natt eller i morgon som skulle åtgärda några problem tydligen Postad 10 November 2017 - 19:30
Har jobbat för mycket, satt idag dag på jobbet och de ville att jag skulle kolla upp lite grejor på xboxen men den var ju hemma.. Säkert göra som alla andra, har du uppdaterat etc etc.. Kom hem sent från jobbet ikväll och supporten är stängd. Får vänta till måndag. Suck. Postad 10 November 2017 - 19:41 Har nu 1st scorpio edition och 1st vanliga xbox one x hemma, den vanliga står med det vertikala stället och scorpio edition ligger i horisontellt läge, det jag märker är att när båda är i standby så är scorpio edition mycket varmare, sen om det beror på att den vanliga står i det vertikala stället skulle jag vilja testa vidare. Nån som vet var man kan köpa ett original vertikalt ställ, skulle vilja ha bägge på det sättet för att se hur varma de blir. Postad 10 November 2017 - 19:41
Lider med dig. Bestämt mig för att köpa en x men jag tror att jag avvaktar lite i och med dessa problem. Har alltid köpt konsoller runt release tidigare och således drabbats av massa problem (Kinect till salu 😋). Var köpte du den? Det brukar ju alltid lösa sig med sådana här saker men det förtar lite av känslan, själv hade jag blivit vansinnig! Postad 10 November 2017 - 19:59
Gick in och kollade på min Xbox nu och det fanns en uppdatering för min handkontroll. Redigerat av Unregistered372d5425, 10 November 2017 - 20:00. Postad 10 November 2017 - 20:08
som jag fattade det skulle det vara någon uppdatering för konsolen, jag förstod inte vad det var men det lätt spm det hade nått med strömmen Postad 10 November 2017 - 20:08
Är mer sugen på dessa, vad tror ni?
https://www.prisjakt...t.php?p=4530706
De ska vara helt trådlösa vad jag fattar det som, de har dock inte släppts än, men läste nånstans att det är Holiday 2017 som gäller, så borde vara nära nu. Redigerat av Unregistered20dbf236, 10 November 2017 - 20:09. Postad 10 November 2017 - 20:10
Ah okej, trodde det handlade om handkontrollen, fel av mig. Jag är med i insider och fick en lite uppdatering igår kväll på ca 430mb, men har ingen aning om vad den gjorde. Postad 10 November 2017 - 20:26
Haha! Igenkänningsfaktor på det. Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte om jag någonsin förstod knapparna ordentligt innan jag gjorde mig av med den. Jag tror jag gjorde exakt som du, tryckte gamepad och sen försökte reglera med plus o minus. Postad 11 November 2017 - 06:50 Brightness o contrast såg bra ut. Övriga tester förstår jag ej. Blir inte klok på min xbox/tv. I förrgår så tyckte jag bilden var lite väl ljusstark i fifa men den mjölkaktiga hinnan var borta. Igår utan att jag gjort någon spec inställning var det tillbaka. Såg blekt ut. Testade stänga av hdr i xboxen och bildn blev superljus att nästan allt blev vitt. Ska inte hdr göra bilden ljusstarkare? När hdr stängdes av så blev bilden väldigt oskarp och upplösningen så ut att var dålig sd. Experimenterade mkt men blev inget bra. Hdmi black level står på low på tv och är nu plötsligt grå så jag ej kan ändra den. Mkt konstigheter. Ska man aktivera ycc 442 t ex? Redigerat av Mickys, 11 November 2017 - 07:13. Postad 11 November 2017 - 09:14
Vet inte om detta nämnts tidigare i tråden men läste på ett engelskt forum igår om att de som hade en scorpio som inte gick att starta alls fixade det genom att byta strömkabel.
Kanske inte funkar här Sverige då det inte riktigt är samma sorts kabel men det kan vara värt ett försök. Postad 11 November 2017 - 10:00 Min är tillbakaskickad redan. Testade tyvärr aldrig det. Men till min nya tog jag den nya strömsladden Postad 11 November 2017 - 12:19
Mickys du har inte råkat ändra profil från expert till game mode eller nåt som då gråar ut vissa alternativ?
Grejen med hdr är väl att vitt skall vara ljusstarkt och svart inte skall vara det alls. Men utan hdr är hela bilden lika ljusstark. Känns som att man skall ställa in bild och även hdr om det finns hjälpmedel för det, utan för mediet man visar. Är Fifa fortfarande för starkt så är det väl så det skall se ut. Tända i taket kan ju göra så att tven inte upplevs som lika ljusstark och jobbig för ögonen. Postad 11 November 2017 - 13:15
Vad har du för inställning på Xboden rgb standard eller pc? Postad 11 November 2017 - 14:25 Växlat mellan båda. Någon sa att jag skulle ha pc rgb om hade hdmi svärta låg Ycc422 är något som ska vara ikryssat? Min tv verkar kompatibel med det iaf Postad 11 November 2017 - 15:48
Det var jag 😉 testa annars rgb standard på xb och hdmi svärta normal på Tv:n om det gör skillnad. Postad 11 November 2017 - 16:05
Ska man inte köra PC-läget endast om man har satt sin bildvisare till sitt PC-läge eller om man använder en monitor. Annars ska det väl alltid stå på standard?
Postad 11 November 2017 - 17:30
Kolla så att denna bild visas korrekt på tv:n. Öppna länken på xboxen. Visas bara dom rutor längs ner så är rgb fel. Du ska knappt se dom från uppe till vänster och sen ska dom komma fram. https://www.cheats.c...02/rgb-test.jpg Postad 11 November 2017 - 17:41 Hur var det nu igen? 4K var ju omöjligt.
"On December 5, along with the launch of Curse of Osiris and Season Two, we’ll be deploying an update to Destiny 2 that will deliver stunning gameplay with high dynamic range (HDR) lighting to these new consoles. You’ll also see adaptive 4K resolution on the PlayStation 4 Pro and 4K on the Xbox One X."
Redigerat av Zerox_no1, 11 November 2017 - 17:43. Postad 11 November 2017 - 18:02
Pratar du om när Destiny 2-utvecklarna sa att de inte kunde fixa 60 FPS? Postad 11 November 2017 - 19:05
Just ja, det var ju 60 FPS det handlade om Postad 12 November 2017 - 07:39
Förbokade på spelbutiken.se, fick tag i supporten nu på morgonen igen. Sitter och chattar lite, får antingen betala en ny Konsol för att få en tillskickad mig nu direkt, och sänder sen tillbaka min defekta och får pengar tillbaka som jag betalat i pant. eller så skickar jag in min och de fixar den på garantin. Postad 12 November 2017 - 09:44
Har man pengar över är det ju ändå ett helt ok alternativ att få en ny hyfsat snabbt. Antar att det inte var Scorpio Edition då? Eller kan dom ha såna liggande på lager? Postad 12 November 2017 - 09:54
Har läst att en del upplever sina One X som ganska varma efter ett tag. Jag satt drygt 5 timmar igår och spelade lite och jag tyckte min kändes på sin höjd lite mer än ljummen på ovansidan. Min står dock ganska öppet i en liten ful IKEA Lack-bänk eller vad det nu är.
Postad 12 November 2017 - 10:29
Min blir varm,men hade inte förväntat mig något annat av 6 Terra fucking Flopps!! 😜
Iaf inte så varm så att man blir orolig. Hade sådan otrolig hype i oktober och slog personbästa med häst längder och drog in över 3000 achivements, så när väl X kom, så har jag inte vetat vad jag vill spela, mest bara prövat massa olika spel i max 30min för att se om det är någon förändring. #antiklimax 😛 Postad 12 November 2017 - 11:10
Spelat WWII några timmar på Xbox, köpte först på PS4 och jag ser definitivt en uppgradering men det laggar online, flyter på väldigt bra på PS4 men är hackigt och har dålig connection på Xbox. Både igår och idag och märkte samma sak förra året på BO3. Märkligt.
Postad 12 November 2017 - 11:23
Ww2 använder väl sig av användarna som host fortfarande? Så beror ju på antal spelare och var i världen hösten befinner sig, med vad jag gissar väldig färre spelare på MS platform en så borde risken öka att någon är host ute i Europa än Sverige. Kan ju bidra till sämre upplevelse. Ett sätt att öka antalet man kan Connecta till och kunna hitta fler matcher är att man har Open NAT allt annat än det i spel som cod där användarna är servers kan så mycket som halvera matcher man kan joina. Postad 12 November 2017 - 12:40
2017 och fortfarande inga dedikerade servar till COD. Det är faktiskt riktigt illa.
Därför WW2 är faktiskt riktigt skoj att lira online när det väl stämmer och inte laggar. Bästa spelet på länge i COD serien. Hoppas på bättring inom den närmaste månaden, annars blir det att gå tillbaka till D2 när 4k stödet kommer. Postad 12 November 2017 - 13:50
GPUn i XB1X ligger lite under RX580 i prestanda (6,2 Teraflops standard, men tredjepartskorten har mer pga högre klockfrekvenser). Ska man jämföra med Nvidia så är det GTX 1060 som ligger närmast (väldigt nära i de flesta spel, lite snabbare/långsammare beroende på spel). Det är rätt mycket kraft i en så liten låda. Min gamla XB1 kan värma upp ett helt rum trots sin jämförelsevis slöa GPU. Postad 12 November 2017 - 14:37
Kan vara så, redan stött på massa svenskar på Xbox sedan igår medans jag sällan såg dom på PS dock. Postad 12 November 2017 - 20:44 Vilken lirare...
"listen to what that guy just said. We'll call him Dave"
Nej, det är inte Dave. Det låter som Tom Morgan på Digital Foundry, du vet han du snodde videon från.
Xbox-fansen börjar krypa fram nu. Nästan lite humor att se Redigerat av Ageve, 12 November 2017 - 20:48. Postad 13 November 2017 - 07:50
Efter att ha just genomfört en flytt så är det inte så där överfyllt i kassan, får gott vänta tills den skickas tillbaka. har ju faktist två OG Xbox, två 360 och en Xbone kvar hemma. Jomenvisst var det en scorpio.. Kan tro att de har ett par själva på lager utifall det blir trubbel i början, alternativt får de väl byta ut hårdvara i den. Vet att när RRoD (Red Ring of death)kom på en del special edition varianter utav 360'n så fick faktiskt tyvärr en del en vanlig tillbaka. Jag har ialla fall handkontrollen kvar och blir så fallet att jag får en "vanlig" så kan man ju alltid hoppas på att man får något annat som kompensation, ett par spel eller nått. Postad 13 November 2017 - 14:42 Någon som spelar Fifa på sin xbox one X? Ledsen att jag tjatar...men är inte nöjd med bilden och det gäller främst i Fifa Postad 13 November 2017 - 14:44
Vad har du för tv modell (märke, beteckning)? Postad 13 November 2017 - 15:36
Onekligen inte så hög moralribba om man inte ens bryr sig om att kolla upp vems material man plockat mer eller mindre rakt av...
Det har varit en lång vinter för xbox-fansen så inte så konstigt att de kommer fram nu. Ganska snarligt hur det varit sedan det stod klart att PS4:an var klart kraftfullare än Xbox One (om man bortser från molnet då
För egen del skaffade jag X på en gång baserat på samma anledning som jag hoppade över till PS4:a tidigare. Nu när man inte har så mycket speltid är ju dessutom kortare laddtider guld Postad 13 November 2017 - 16:05
Samsung 65 KS7005
Läste nyss en som påpekade problemen med 4k spelaren för film att det svarat är väldigt grått. Så ser det ut i fifa för mig när jag spelar. KAn ej ändra HDMI black level av någon anledning heller. Kunde jag från början men sedan jag satte den på low så är det grå och kan ej ändras. Redigerat av Mickys, 13 November 2017 - 16:22. Postad 13 November 2017 - 18:43
Mitt Fifa18 ser perfekt ut på 65" KS8005... Postad 13 November 2017 - 18:47
Det går inte ändra black level på samsung TVs om du kör ycbrc istället för RGB, men det blir rätt ändå. Redigerat av Garrett, 13 November 2017 - 18:47. Postad 13 November 2017 - 19:57
Har du kollat något på denna sida http://www.rtings.co...ks8000/settings Borde kunna ta lite inställningar där så du vet att tvn är någorlunda rätt inställd. Postad 14 November 2017 - 09:53
Ställde min X bakom tv. Hör den inte alls
Irriterande att bilden vrider sig.
DSC_0613.JPG 90.55K
2 Antal nerladdningar
Redigerat av New Player, 14 November 2017 - 09:55. Postad 14 November 2017 - 10:05
Min låter ingenting alls. Min xbox one S överröstade spele tom jag drog ner volymen en bit på kvällen
Var sätter jag den inställningen? Spelar ingen roll om jag sätter RBG pro eller vad den heter på xboxen.
Har tagit en del av mina tv inställningar där och är supernöjd med bild när jag ser tv, netlfix mm...förutom att netflix hdr bild blir för mörk ofta tycker jag.
Orkar du dela dina inställningar? Tycker inte menyer mm känns urvattnade? Svart är mer grått än svart i menyer och i spelet? Postad 14 November 2017 - 11:57
Har du gjort detta när du väl har HDR signal "For HDR gaming, once that game is enabled, increase the backlight to max, set the 'Color Space' to 'Native' and set 'Smart LED' to high"?
Kan tänka mig att det blir väldigt mörkt annars. Postad 14 November 2017 - 12:33
Nix har jag ej gjort. Är det inte meningen att tv'n ska göra detta när de känner av HDR material? Vad är annars vitsen med HDR? Ska man göra det när man ser på hdr film material också? Fast detta gäller endast då man använder game mode och hdr va? Har inte detta fixats? JAg kör ej game mode
Finns inget sätt att stänga av HDR i tv'n va? Tack iaf för att du upplyste mig för det hade jag inte fattat. Om alla ens spel är i HDR kan man ha dessa inställningar jämt för det menas väl inte att spelet ska starta och hoppa in i HDR först innan jag höjer smart led mm? Ska man välja 8,10 el 12 bit färg i xboxen? Spelar det stor roll? Vad jag än väljer står det gröna bocka rpå allt och att min tv stödjer 10bit. Redigerat av Mickys, 14 November 2017 - 12:43. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |